P_Tingen schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:24:
[...]
Ik zou het in ieder geval prettig vinden wanneer je je toon wat aan zou passen. Ik heb jou persoonlijk niks aangedaan dus ik vind het niet prettig wanneer je mij op deze manier afserveert.
Als je mijn reactie
hier goed leest dan zie je dat je opmerkingen niet veel hout snijden.
Overigens, wat ik in het begin meldde over de rekening klopt bij nader inzien niet helemaal. Rekening:
[
afbeelding]
Ik heb dus gewoon betaald voor de werkuren en voor het ophalen van de motor.
Nogmaals: als er na een week wat kapot was gegaan, had ik niet gepiept. Maar dit is geen gevalletje garantie, dit is niet goed geleverd. Zeker op basis van de uitspraken van de verkoper mag ik er vanuit gaan dat de motor op dat moment geen mankementen heeft. En als die binnen 24 uur weigert is het moeilijk vol te houden dat de motor 100% in orde is.
Dan kunnen alle smart-ass wannabe lawyers hier wel net doen alsof /zij/ er verstand van hebben, maar de wet voorziet hier gewoon domweg in. Ik vermoed dat ik mijn geld kwijt ben, maar deze zaak ook sowieso een klant.
Je vraagt aan
Oyster zijn toon aan te passen...., maar wat doe je zelf...
Dan kunnen alle smart-ass wannabe lawyers hier wel net doen alsof /zij/ er verstand van hebben, maar de wet voorziet hier gewoon domweg in. Ik vermoed dat ik mijn geld kwijt ben, maar deze zaak ook sowieso een klant.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een auto toen ik 20 was..., zag een leuke auto welke te koop stond voor 3500 euro (dat geld had ik niet, mijn budget was max 2750 met 500 euro extra voor onderhoud)
Met de beste verkoper erover gehad, en na een week heb ik hem voor 2750 mee gekregen, ook zonder gerantie. Met een beetje testrijden kwam ik er dus niet achter dat hij enorm naar links of rechts trok (kan dit niet meer herinneren welke kant). Auto gekocht en na een dag op de snelweg dit tegen gekomen met 120 km p/u.
Dag daarna terug naar de verkoper "Meneer u heft het zonder garantie gekocht en een karting van 750 euro gehad". Ik heb die beste man daar ook zijn volkomen gelijk in gegeven, maar gevraagt of hij iets kon doen voor mij. Hij heeft mij het onderdeel toen laten betalen en "maar" 1 uur. het bedrag was toen over 200/300 euro. Ik heb dit toen als een wijze les genomen om ALTIJD garantie te houden.. vooral bij een tweedehands product...
(En onderzoeksplicht heb je volgens mij ook, met de auto heb ik een vriend meegenomen welke automonteur was, maar alsnog, kan er wat gebeuren.)
Ik ben het ook met
Oyster eens dat klanten zoals jij ondernemers een schop onder de ballen geven.., voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Hij geeft jou een korting omdat jij het volledige bedrag niet wil of kan betalen.
Jij gaat akkoord en bent blij dat je een korting heb gekregen
Je bent thuis, en dan beginnen met "niet eerijk" smart-ass wannabe lawyers" "wil help van Tweakers" "Niet eerlijke verkoper"
Zie het eens vanuit zijn kant, jij als verkoper...., en hij als de klant. En iedere dag heb je weer een clown die wilt afdingen en achteraf gaat zeuren over de onvrede die hij heeft... Ja dat is het risico van het vak..., maar misbruik maken ook...
PS, dit is mijn mening en NIET om JOU af te branden
[
Voor 3% gewijzigd door
da_PSI op 08-07-2015 08:40
]