Downloadsnelheid PlayStation 4 tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLproxy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 19:11
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik in bezit van een PlayStation 4, deze functioneert eigenlijk geheel naar behoren. Online gamen en chatten via een party is geen enkel probleem. Wat wel een probleem is, is het updaten en/of downloaden van een game. Ik ben nu bezig met een update van CoD: Ghost (2.6GB) en de gemiddelde snelheid is tot nu toe 200kB/s. U begrijpt, dit is ernstig traag. Als ik van vervolgende de internettest van de PlayStation zelf draai komt er dit uit:
http://i.imgur.com/S54KMa0.jpg

De PS4 is verbonden met een draadje aan een switch welke gaat naar de router. Nu heb ik al diverse dingen geprobeerd om het probleem op te lossen, maar geen resultaat. Zo heb ik de DNS server veranderd naar die van Google en OpenDNS waarbij de snelheid in het internettest gebied even hoog blijft, maar ook die van de update dus. Ook heb ik het geprobeerd via de WiFi (you never know) en heb ik aan de MTU-instelling iets veranderd maar dat mocht ook niet baten. Statisch IP of dynamisch, het maakt allemaal niets uit. Kortom ik weet niet meer wat te doen.

Wat overige informatie:
De router is een ASUS RT-N66U (incluis laatste firmware), alle kabels zijn Cat5E, de switch is er een van TP-Link die gigabit snelheid ondersteunt, er wordt voor de rest niet gedownload op het netwerk en mijn internetverbinding is een 300/300 glasvezelverbinding (van CaiW)

http://i.imgur.com/lLkdUya.jpg

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door WLproxy op 24-06-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Volgens mij is dit alweer het derde of vierde topic hierover. Leer ermee leven, of stap over op een ander platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Ligt aan psn, niks aan te doen, ECHT NIKS (helaas uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar uur geleden met Sony gebeld, kreeg te horen dat er een landelijke storing is en vooral met Ziggo klanten. Ze zijn aan het werk maar hebben op het moment geen oplossing voor.

Ik download nu met 100-200 KB :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bekend probleem en al vaak besproken in de bestaande topics:

Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
[PS4] PlayStation 4 - deel 5