Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:46
kan iemand een betere topic hier van maken?
Zeg maar beginpost met alle drivers tips&trics///??

is veel handiger ook??

btw hoe kan ik extra ruimte winne?
Ik houw nog maar 2gb bijna over ondanks de windows.old map verwijdern.//

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 09-08-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kan iemand mijn vertellen hoe ik de keyboard kan installeren.
Ik heb de linx 7 drivers geinstalleerd , alleen bij eentje gaf die een failed keyboard volgens mij....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 19:50
Ik heb een opzet gemaakt voor de TS. Wie voegt hem in of verbetert hem?

Lamina T-701

Afbeeldingslocatie: http://img.ibood.com/19566/large/windows-tablet-met-office-365.jpg
Specificaties
Besturingssysteem: Windows 8.1
Processor: Intel® Atom processor Z3735G (2M cache, tot 1,83 GHz)
Processorsnelheid: 1.33 GHz
Werkgeheugen: 1GB RAM
Bluetooth: 4.0
Aantal processorkernen: 4
Beeldscherm: 7" Touch IPS LED
Resolutie: 1280x800
Grafische kaart: Intel HD Graphics Gen 7
Geheugen: 16 GB
Micro SD Slot biedt ondersteuning aan: microSD, microSDHC, microSDXC
Draadloos netwerk: 802.11 b / g / n
Connectiviteit: microUSB, 3,5 mm, Micro-HDMI
Cameraresolutie: 2 MP
Cameraresolutie (voorkant): 2 MP
Levensduur batterij: 4-6 uur
Afmetingen: 108 (L) x 190 (B) x 8.6 (D) mm
Gewicht: 800 gram

De Lamina is identiek aan de HP Linx 7.
Camera-drivers
De Lamina-tablet is absusievelijk geleverd zonder cameradrivers. De officiële berichtgeving via iBOOD daarover luidde:

‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

Wij willen u vragen de volgende stappen te volgen op uw aangekochte Lamina tablet:
1. Open onderstaand bestand: www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe
2. Bevestig dat je het bestand wilt uitvoeren, ondanks de waarschuwing. (klik in de waarschuwing op 'meer informatie' en dan op 'toch uitvoeren')
3. Wacht 15-20 seconden, wacht tot de zwarte DOS-box gesloten is.
4. Done!
Windows 10 installeren
De makkelijkste manier om Windows 10 te installeren is de volgende:
1. Haal alle bestanden van uw tablet en/of maak een backup. Alles zal worden verwijderd.
2. Doe een fabrieksherstel. De officiële Microsoft-stappen daarvoor zijn:
  • a. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen. Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
  • b. Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.
  • c. Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.
  • d. Volg de instructies op het scherm.
3. Zorg voor een lege USB-stick van minimaal 16GB.
4. Ga naar http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
5. Download het hulpprogramma in 32-bits versie.
6. Kies voor Create installation media for another PC > USB flash drive > Windows 10 Home > 32-bit (X86) .
7. Sluit, wanneer de Media Creation Tool is voltooid, de USB stick via de meegeleverde kabel aan op de Lamina.
8. Start setup via de Verkenner > ESD-USB > Setup.
9. Installeer de camera-drivers opnieuw (zie boven).
10. Ga naar Verkenner > Rechtermuisknop op C:/ > Eigenschappen > Schijfopruiming > Vink alle regels aan (vorige Windowsinstallaties is bijna 3GB) > OK. Hierna is downgraden naar 8.1 niet meer mogelijk!

Het blijkt ook mogelijk om een schone installatie te doen.
FAQ
Hoe komt iedereen aan zo'n Zweedse tablet?
Hij is 24 juni bij iBOOD in de dagaanbieding verkocht voor €49,95
Waarvoor is deze tablet geschikt?
Internetten, Office, Netflix
Krijgt deze tablet een update naar windows 10?
Volgens Lamina niet: It is currently not possible to upgrade these models to Windows 10, but we are exploring ways to solve this. Het is echter een grote groep gelukt te upgraden naar windows 10 volgens de officiële Windows-methode zonder problemen.
Is upgraden naar Windows 10 handig?
Er zijn altijd mensen die oudere systemen om specifieke redenen prefereren, maar Windows 10 geeft meer schijfruimte, heeft een goede tabletmodus en draait prima op het apparaat. Ja, dus.
Is Microsoft Office 365 geleverd als losse voucher?
Nee, Office is voorgeinstalleerd. Koppel Office 365 vóór upgraden naar windows 10 aan je Live account, na de upgrade is dit niet meer mogelijk.
Kun je terug naar de originele setup, wanneer je een fout hebt gemaakt?
Volgens Micronics kun je deze guide gebruiken: https://technet.microsoft...255&MSPPError=-2147217396

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
[h1]Lamina T-701[/h1]
[img=520,390]http://img.ibood.com/19566/large/windows-tablet-met-office-365.jpg[/img]
[h2]Specificaties[/h2]
Besturingssysteem: Windows 8.1
Processor: Intel® Atom processor Z3735G (2M cache, tot 1,83 GHz)
Processorsnelheid: 1.33 GHz
Werkgeheugen: 1GB RAM
Bluetooth: 4.0
Aantal processorkernen: 4
Beeldscherm: 7" Touch IPS LED
Resolutie: 1280x800
Grafische kaart: Intel HD Graphics Gen 7
Geheugen: 16 GB
Micro SD Slot biedt ondersteuning aan: microSD, microSDHC, microSDXC
Draadloos netwerk: 802.11 b / g / n
Connectiviteit: microUSB, 3,5 mm, Micro-HDMI
Cameraresolutie: 2 MP
Cameraresolutie (voorkant): 2 MP
Levensduur batterij: 4-6 uur
Afmetingen: 108 (L) x 190 (B) x 8.6 (D) mm
Gewicht: 800 gram

De Lamina is identiek aan de HP Linx 7.

[h2]Camera-drivers[/h2]
De Lamina-tablet is absusievelijk geleverd zonder cameradrivers. De officiële berichtgeving via iBOOD daarover luidde:

[i]‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

Wij willen u vragen de volgende stappen te volgen op uw aangekochte Lamina tablet:
1. Open onderstaand bestand: [url]www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe[/url]
2. Bevestig dat je het bestand wilt uitvoeren, ondanks de waarschuwing. (klik in de waarschuwing op 'meer informatie' en dan op 'toch uitvoeren')
3. Wacht 15-20 seconden, wacht tot de zwarte DOS-box gesloten is.
4. Done![/i]

[h2]Windows 10 installeren[/h2]
De makkelijkste manier om Windows 10 te installeren is de volgende:
1. Haal alle bestanden van uw tablet en/of maak een backup. Alles zal worden verwijderd.
2. Doe een fabrieksherstel. De officiële Microsoft-stappen daarvoor zijn:
[list]
[*]a. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen. Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
[*]b. Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.
[*]c. Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.
[*]d. Volg de instructies op het scherm.
[/list]
3. Zorg voor een lege USB-stick van minimaal 16GB.
4. Ga naar [url]http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10[/url]
5. Download het hulpprogramma in 32-bits versie.
6. Kies voor [i]Create installation media for another PC > USB flash drive > Windows 10 Home > 32-bit (X86) [/i].
7. Sluit, wanneer de [i]Media Creation Tool[/i] is voltooid, de USB stick via de meegeleverde kabel aan op de Lamina.
8. Start setup via de Verkenner > ESD-USB > Setup.
9. Installeer de camera-drivers opnieuw (zie boven).
10. Ga naar Verkenner > Rechtermuisknop op C:/ > Eigenschappen > Schijfopruiming > Vink alle regels aan [i](vorige Windowsinstallaties is bijna 3GB)[/i] > OK. Hierna is downgraden naar 8.1 niet meer mogelijk!

Het blijkt ook mogelijk om een schone installatie te doen.

[h2]FAQ[/h2]
[h3]Hoe komt iedereen aan zo'n Zweedse tablet?[/h3]
Hij is 24 juni bij iBOOD in de dagaanbieding verkocht voor €49,95

[h3]Waarvoor is deze tablet geschikt?[/h3]
Internetten, Office, Netflix

[h3]Krijgt deze tablet een update naar windows 10?[/h3]
Volgens Lamina niet: [i]It is currently not possible to upgrade these models to Windows 10, but we are exploring ways to solve this.[/i] Het is echter een grote groep gelukt te upgraden naar windows 10 volgens de officiële Windows-methode zonder problemen.

[h3]Is upgraden naar Windows 10 handig?[/h3]
Er zijn altijd mensen die oudere systemen om specifieke redenen prefereren, maar Windows 10 geeft meer schijfruimte, heeft een goede tabletmodus en draait prima op het apparaat. Ja, dus.

[h3]Is Microsoft Office 365 geleverd als losse voucher?[/h3]
Nee, Office is voorgeinstalleerd. Koppel Office 365 vóór upgraden naar windows 10 aan je Live account, na de upgrade is dit niet meer mogelijk.

[h3]Kun je terug naar de originele setup, wanneer je een fout hebt gemaakt?[/h3]
Volgens Micronics kun je deze guide gebruiken: [url]https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn605112.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 17:51

theezeefje

Poehee

Ik heb windows 10 erop gekregen door de ISO van de 32bit home edit op mn microsd kaartje te zetten,
deze te mounten in windows, en vervolgens de setup te draaien.
ik denk dat ie 3 uur heeft staan pruttelen, maar het is uiteindelijk gelukt.
volgens mij is het alleen wel een upgrade, en het liefste zou ik een clean install doen.

hoe kan ik deze starten ? booten van usb ? heb ik nl een uitdaging, want die tab draait nooit 3 uur zonder spanning.

btw, pasop8erje, strakke info !

[ Voor 3% gewijzigd door theezeefje op 12-08-2015 21:50 ]

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:24

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Hartelijk dank, heb het aangepast!

Xbox: Gulpener88

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-04 10:43
theezeefje schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:49:
Ik heb windows 10 erop gekregen door de ISO van de 32bit home edit op mn microsd kaartje te zetten,
deze te mounten in windows, en vervolgens de setup te draaien.
ik denk dat ie 3 uur heeft staan pruttelen, maar het is uiteindelijk gelukt.
volgens mij is het alleen wel een upgrade, en het liefste zou ik een clean install doen.

hoe kan ik deze starten ? booten van usb ? heb ik nl een uitdaging, want die tab draait nooit 3 uur zonder spanning.

btw, pasop8erje, strakke info !
wat ik heb gedaan is:

-32bit iso gedownload van de website, op usb stickje (8gig) gezet
-sd kaartje in het apparaat gelaten
-stickje via OTG kabel geconnect, ISO geopend, setup gedraaid
-clean install gekozen (geen update)
-op een gegeven moment vraagt hij om extra schijfruimte. Als je een grote usb stick hebt (16gig+) kun je die selecteren, ik heb zelf mijn SD kaartje geselecteerd.
-installatie gaat aan de slag, heeft me hier iets meer dan een uur gekost.

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 17:51

theezeefje

Poehee

tnx, ga ik proberen.
trouwens, als ik bij de systeemgegevens kijk, zie ik dat ik een 32bit os heb, maar een x64 processor !
kan de 64bit versie niet draaien dan ?
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/9xama6wqn/system.jpg

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:59

Stropdas

Insert subtitle here

Advies voor 64bit W10 is 2GB geheugen tegenover 1GB voor 32bit. Misschien krijg je het wel draaiend. Nu je code voor W10 is gekoppeld aan de tablet kan je 64bit home misschien wel installeren maar of het lekkerder draait? Mocht je van bepaalde software alleen 64bit-versie hebben dan is het misschien de enige optie. Ik pens er niet over om het ook maar te proberen gezien het nadeel van het geheugen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Jos89
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb het volgende probleem met mijn lamina tablet.
Tijdens de installatie van Windows 10 is er iets fout gegaan. Sindsdien kan ik namelijk mijn tablet niet meer opstarten. Hij blijft hangen met de volgende foutcode 0xc0000225.

Kan ik hier nog wat aan doen? Zit er een reset knop op?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 10:47
Ik heb sinds gisteren Windows 10 erop gezet.
Misschien niet het beste wat je kan doen :')
Gelukkig is het goed gegaan, soms nog wellis bugs!
Maar kheb het gevoel dat hij ietwat soepeler draait dan Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Jos89 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:56:
Ik heb het volgende probleem met mijn lamina tablet.
Tijdens de installatie van Windows 10 is er iets fout gegaan. Sindsdien kan ik namelijk mijn tablet niet meer opstarten. Hij blijft hangen met de volgende foutcode 0xc0000225.

Kan ik hier nog wat aan doen? Zit er een reset knop op?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Clean install en boot vanaf USB?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos89
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11-2022
Quad schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Clean install en boot vanaf USB?
En hoe je doe je dat? Ik ben een leek in dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 17:11

BLACKfm

o_O

Wellicht mensen die er 2 hebben (zoals ik :P) die een vergelijkend waren onderzoek kunnen doen wat de betere (of snellere) keuze is; Windows 8 of 10?

Veel moeite doen om vervolgens een nog trager systeem over te houden is niet echt zinvol.
Handige tests:
- Boottijd
- Openen van standaard apps/programma's
- (Online) video (youtube / netflix / Kodi)
- en of alles nog net zo 'soepel' gaat via de HDMI

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 09:40
Jos89 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:19:
[...]

En hoe je doe je dat? Ik ben een leek in dat soort dingen...
Blader een paar pagina's terug...
en voilà;

Niels9001 in "[iBood] Lamina Windows 8.1 met Office 365!"

En daar onder nog meer vergelijkbare reacties.
En ja, dat slaat wel op Win10TP, maar de werkwijze blijft hetzelfde.

Korte beschrijving;
Win10 32bit via een andere PC op een bootable USB stick.
(Met bijvoorbeeld Rufus en de windows 10 download tool, de 32bit en 64bit hier slaat op de versie waarop het programma moet draaien, de keuze voor de juiste ISO komt in het programma zelf pas)
Via een hub keyboard en muis en stick via OTG kabel er in.

Dan booten naar de stick, "DEL" ingedrukt houden op het keyboard als je hem aan zet.
Selecteer de stick.

Niet vergeten de boot volgorde weer goed in te stellen na installatie, anders blijft hij booten naar de stick als je die er in laat.

Lees ook de start topic even door, daar staan goede tips in voor na de installatie!

[ Voor 63% gewijzigd door Medic op 16-08-2015 08:26 ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:33
Een collega van mij is nogal laks qua ... alles, dus hij dacht dat hij zijn Lamina wel naar Windows 10 kon updaten zonder deze op de stroom aan te sluiten. Hij is nu dus gebricked.

Ik doe nu een poging het ding weer tot leven te wekken. Ik heb Install.wim en scriptjes uit eerdergenoemde post gedownload. Ik ben nu zover dat ik de Windows PE heb draaien en dat ik met DiskPart de partities opnieuw heb aangemaakt en op de juiste manier geformateerd. De install.wim staat op de M: partitie. Deze probeer ik nu te deployen met
code:
1
DISM /Apply-Image /ImageFile:"M:\Windows Images\install.wim" /ApplyDir:C: /Index:1 /WIMBoot /ScratchDir:C:\Recycler\Scratch
Dit resulteert echter in een fout:
code:
1
2
3
Error: 87

The /wimboot option is not recognized in this context.

Help .. :/

/edit: Joepie het is gelukt! Ik heb eerst geprobeerd om een USB-stick te maken met de MediaCreationTool. Daar wilde de tablet echter niet van booten. Ik heb daarna met de USB DVD Download Tool gebruikt en dat werkte wel! Oh Microsoft toch..

[ Voor 13% gewijzigd door Tomaat op 20-08-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10-2023
Na een dikke maand geleden de Lamina binnen gekregen te hebben, en met veel gedoe Windows 10 Preview geinstalleerd te hebben is er niet meer veel met m'n Lamina gebeurt: upgraden naar de RTM versie ging niet door te weinig capaciteit (ook al werd SD card gebruikt maar goed, typisch vaag Windows/Microsoft gezever).

Anyway, ik wil nu eigenlijk graag terug naar de native fabrieksinstellingen (Windows 8.1 dus) en vanuit daar via de officiele manier upgraden naar Windows 10. Ik hoop ook nog mijn Office 365 abbo te activeren op die manier.

Nou zag ik eerder in dit topic de OneDrive staan met de juiste files en uitleg, maar ik word er niet echt wijs uit (WinPE zegt me echt niks :)).

De vragen van mijn kant dus:
1. Heeft iemand een stap-voor-stap how-to guide hoe ik van Windows 10 TP terug kan naar 8.1?
2. Mijn Office 365 abbo nog niet geactiveerd, zou dat nog kan gaan? (Serial zit in BIOS?)

EDIT
Ik heb nu dus alle bestanden van de OneDrive op een lege USB stick gezet, en ben nu bezig om de PE op een andere stick te zetten. Klopt deze werkwijze?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Niels

[ Voor 7% gewijzigd door Niels9001 op 30-08-2015 10:44 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Heb per ongeluk een MicroSD kaartje verkeerd om erin geprikt volgens mij. :')
Eens zien of het me lukt om die er nog uit te krijgen.

Edit: Blijkbaar wel goed maar krijg hem er niet meer uit, hoe hard ik blijf drukken op dat ding, alsof het mechanisme defect is. Wordt iig herkend door Windows.

Overigens is het Office 365 abo niet meer te activeren for some reason. Kan alleen trial versie proberen, kopen of key invoeren.

[ Voor 55% gewijzigd door Quad op 30-08-2015 14:53 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Kort vraagje, wat voor sensor zit er in deze tablet voor de orientation? Ik vermoed een kionix sensor aangezien alle goedkope tablets dat lijken te hebben. Ik heb sinds kort een andere tablet met een kionix sensor (een Archos 80 cesium waar dus geen topic over is) waar de orientation telkens 90 graden verschilt ten opzichte van hoe ik de tablet daadwerkelijk vast houd sinds de upgrade naar Windows 10. Alle settings die ik in Google kan vinden, tot de registry settings aan toe, al geprobeerd. Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die deze problemen ook ervaren hebben met de lamina. En zo ja, of die een oplossing hebben gevonden en of ze die hier dan zouden willen posten zodat ik die ook eens kan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik ben er wat laat mee maar dit weekend besloten de systemen in huis eens te upgraden naar windows 10, waaronder de lamina.
Waar de andere systemen zonder problemen gingen met windows update, zo rottig is het verlopen met de lamina.

In eerste instantie natuurlijk te weinig ruimte, auto update was geen optie. Dus via image op usb een upgrade getracht uit te voeren. Helaas ging dit fout... Net als anderen werd ik na een tijdje rommelen geconfronteerd met een bootloop. Repareren vanaf 8.1 ging helaas niet meer, uiteindelijk heb ik met veel moeite een clean install van windows 10 kunnen uitvoeren.
Na installatie van het lynx7 driver pakket werkt ook de gyroscoop weer (touchscreen deed het al). En dan ga je aanpassen, en kom je erachter dat windows niet geactiveerd is (want clean install, geen upgrade meer mogelijk).

En nu? Ik heb tijdens de clean install van windows 10 geen productcode ingevoerd, deze heb ik niet. De oude 8.1 product-code zit versleuteld in het bios, en kan ik niet volledig uitlezen. Wel zie ik dat het systeem een productcode ziet, maar deze is dus niet te activeren onder windows 10.

Iemand een tip?
Foutcode 0xC004C003 geeft melding dat de opgegeven productcode is geblokkeerd..

Ik zit er na een dag rommelen niet op te wachten het systeem weer leeg te gooien, ergens een 8.1 bing iso vandaan te halen, installeren, activeren, en dan weer het hele upgrade circus van tevoren af aan moet gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:59

Stropdas

Insert subtitle here

Je kan Windows 10 niet zomaar geactiveerd krijgen. Alleen bij de upgrade krijg je een W10code die aan apparaat gekoppeld is. Als je het hele circus niet wil doen dan moet je hem op een andere manier geactiveerd krijgen die los staat van de gratis upgrade die je mocht doen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
ik ben er bang voor.. ik zal eens bellen en kijken of een telefonische activatie mogelijk is. Ik kan er niet echt iets aan doen dat de upgrade meerdere malen fout gaat, uiteindelijk mijn herstelpartitie corrupt raakt (ik denk door stroomtekort, upgrade duurde erg lang) en uiteindelijk mijn enige kans op herstel een clean install is (repair werkte ook niet).

Ik vraag mij wel af hoe de andere mensen hier met een clean install hun windows hebben geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

pasajo schreef op maandag 21 september 2015 @ 00:15:
ik ben er bang voor.. ik zal eens bellen en kijken of een telefonische activatie mogelijk is. Ik kan er niet echt iets aan doen dat de upgrade meerdere malen fout gaat, uiteindelijk mijn herstelpartitie corrupt raakt (ik denk door stroomtekort, upgrade duurde erg lang) en uiteindelijk mijn enige kans op herstel een clean install is (repair werkte ook niet).

Ik vraag mij wel af hoe de andere mensen hier met een clean install hun windows hebben geactiveerd?
Eerst een upgrade gedaan en daarna een clean install waarschijnlijk. Dat kan prima namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Anoniem: 483276 schreef op maandag 21 september 2015 @ 00:31:
[...]

Eerst een upgrade gedaan en daarna een clean install waarschijnlijk. Dat kan prima namelijk. :)
Hm ik ben helaas niet verder gekomen dan ongeveer 80% bij de upgrade, tijdens de reboots was de software nog niet geactiveerd.

Inmiddels ook gelezen dat ik 8.1 bing versie niet zelf kan installeren dmv een iso (vreemd?), wat feitelijk zou betekenen dat ik mijn probleem niet op een legale manier op kan lossen... dat moet anders kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Na een uur wachten aan de telefoon, en vrij schofterig behandeld te zijn door de medewerker (geef mij je creditcard nummer maar, dan krijg je van mij windows 10) ben ik nog niets verder.

Windows 8.1bing iso is niet te downloaden, contact met de fabrikant zal uitlopen in betalen voor de herstelpartitie of terugsturen naar ibood.

Wat een gekloot zeg, ik heb na een dag gezeur eindelijk weer een werkende tablet en met windows 10 erop, al dat ik nu wil is activeren. Pffff

Opgelost. Ik heb een windows8 bing lynx7 iso kunnen vinden. Geinstalleerd, na installatie van de drivers direct geactiveerd. Vervolgens weer w10 upgrade gestart, ditmaal zonder problemen verlopen.

[ Voor 17% gewijzigd door pasajo op 22-09-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het al iemand gelukt om de fall update / upgrade te installeren??

Ik krijg melding dat ik 5.2gb vrij moet hebben op c. Dat gaat gewoon niet lukken.

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:50
Via een sd kaart of ext USB kan het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Niet online
Ik heb 32gb sd kaart erin zitten. Ik heb via media creation tool een usb gemaakt met upgrade. Maar blijft vragen om 4gb op c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Updaten is me gelukt met een clean install. Heb windows via de MCT naar de sd kaart geschreven en toen gekozen voor een schone installatie. Kreeg nog wel een melding dat ik te weinig geheugen vrij had maar toen ik een stapje terugging in het programma en daarna weer vooruit pakte hij wel. Moest daarna wel weer het script uitvoeren voor de rotatie, en de camara opnieuw installeren.

ps had na de clean install meer als 7G vrij op de C schijf na het opschonen van de systeembestanden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear28 op 15-11-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Niet online
Hoe heb je de clean install kunnen doen. Krijg wel op een gegeven moment (door paar keer back te doen) wel de vraag wat ik wil bewaren. Maar als ik dan aangeef dat ik niet wil bewaren, dan nog heeft hij 4.12GB nodig op C. terwijl ik een D schijf aanbied met 27.4GB vrij..

ben benieuwd wat ik fout doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik had eerst een upgrade geprobeerd maar dit lukte niet. Heb toen alle achtergebleven mappen(bt en nog een maar ben de naam kwijt) verwijderd en daarna nog een schijfopruiming uitgevoerd.

• Medic
Neemt MCT dan de nieuwste updates gelijk mee?
Het enige wat ik daarmee kan maken is een nieuwe installatie, met een lading updates erachteraan...
(ervaring met 2 laptops en 1 pc)

Edit:
Na enig zoeken: Ja
http://www.windowscentral...ion-tool-update-windows10

Wat het verwijderen van mappen betreft:
If you do not use a USB for upgrading, after the Windows 10 upgrade process on such devices, you will find left with very little space on your device. This is because folders like Windows.old, $Windows.~BT & $Windows.~WS, etc, will end up occupying a lot of space. These files will be deleted automatically after 1 month.

But if you wish to delete Windows.old and the previous installation of Windows, you can use the built-in Disk Cleanup Tool. You can also manually delete the $Windows.~BT & $Windows.~WS folders – but note that if you do delete these folders, you will not be able to rollback Windows 10 to your earlier Windows version. There are also other ways to free up disk space!
Bron: http://www.thewindowsclub...ess-free-space-windows-10

[ Voor 80% gewijzigd door Medic op 19-11-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepeee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-04 08:40
Als je een clean install doet dan werkt het prima.
Hier de procedure:
Here is a brief guide on how to do it. Try at your own risk:

Media Creation Tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Win 10 Home 32bit
USB / SD card 16GB
Right click/Mount
Double click the setup file
Follow the instructions, choose ”do not save anything” when prompted
Wait
Wait
Create a new user in Windows 10
Activate Windows
Install the driver for G Sensor Accelerator (recquires a free account), http://www.linxtablet.co.uk/viewtopic.php?f=42&t=815)
G Sensor Accelerator-driver
Regfile that comes with the ZIP-filen above
Change the values in the registry as desired. (http://lmgtfy.com/?q=HKEY...ice+Parameters%5Ckxfusion)
Hope for the best!

Met windows 10 kun je de apps op de sd kaart zetten, ik kreeg alleen facebook niet aan de gang op de sd kaart wel op het interne geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door jeepeee op 20-11-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heeft iedereen hier de camera werkend in Windows 10? Ik heb inmiddels de 10586 build geinstalleerd, echter krijg ik altijd zwart beeld als ik de camera app start (dat was overigens ook het geval met de vorige build).
Als ik de camera driver opnieuw installeer werkt de camera even na opnieuw opstarten, maar na nog een keer opnieuw opstarten gebeurd er meestal niks meer.

Persoonlijk vind ik het geen groot issue dat'ie niet werkt, maar het zou natuurlijk leuker zijn als dat wel het geval is.

Heeft iemand tips? ☺

[ Voor 5% gewijzigd door FeareX op 23-11-2015 09:00 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Heeft iemand al ervaring met een OTG usb kabel die zowel de tablet kan opladen als ook tegelijkertijd bijv. een muis ofzo aansluiten via die kabel?

Heb wel al iets gevonden wat via een switch op de ene moment kan opladen en als je de switch omzet dan kun je de muis gebruiken... maar dat zoek ik dus niet!

Wie o wie? O-)

DFF®

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

DaFileFather schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:54:
Heeft iemand al ervaring met een OTG usb kabel die zowel de tablet kan opladen als ook tegelijkertijd bijv. een muis ofzo aansluiten via die kabel?

Heb wel al iets gevonden wat via een switch op de ene moment kan opladen en als je de switch omzet dan kun je de muis gebruiken... maar dat zoek ik dus niet!

Wie o wie? O-)
Ik heb er één gevonden welke dit doet. Gebruik hm wel op een Chuwi Vi8 Super en dan werkt hij alleen onder Windows 8.1, niet onder Android.

Zie: Gutteguttegut in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
Gutteguttegut! Sehr gut!! :)
En dit werkt dus zeker weten synchroon met opladen.. vanwaar die switch dan, Gutteguttegut?? :)

DFF®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

DaFileFather schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:35:
Gutteguttegut! Sehr gut!! :)
En dit werkt dus zeker weten synchroon met opladen.. vanwaar die switch dan, Gutteguttegut?? :)
Ik zal hm voor de zekerheid even testen met de Lamina van mn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
Ja heel graag!
Dank je vriendin maar daarna voor het ter beschikking stellen van de tablet voor deze testdoeleinde! ;)

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Synchroon opladen en OTG werkte bij mij op een gegeven moment via een USB hub die daar nevernooitniet op gebouwd is. Dat zag er ongeveer zo uit:

Lamina => MicroUSB-to-USB A Female => (Data) USB A Male to B-Mini Male => USB Hub
     USB Charger => (Power) USB A Male to /\

Hiermee laadde de Lamina soms op. Daarna met een OTG-HUB met charging functie geprobeerd en sindsdien was opladen terwijl de tablet aan of in stand-by stond onmogelijk. Best frustrerend. Inmiddels is hij door iBood omgeruild voor een nieuwe. Omdat de omwisseling ruim twee maanden geduurd heeft ben ik inmiddels voorzien van een andere Tablet. Ik denk dat ik deze in het weekend op V&A zet ofzo :).

[ Voor 24% gewijzigd door DJFliX op 27-11-2015 20:52 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
Gutteguttegut schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:49:
[...]

Ik zal hm voor de zekerheid even testen met de Lamina van mn vriendin.
Heb je je vriendin nog kunnen vinden? O-) ...

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 22:01
Vandaag een clean install Windows 10 met de november update gedaan. De Windows 10 drivers van HP geinstalleerd alles werkt behalve scherm rotatie. Hij roteert wel maar niet juist liggend wordt staand en vice versa. De reg file importeren is niet de oplossing.

Iemand suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepeee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-04 08:40
Ik heb dit ook gehad.
Ik heb de driver toen nog een keer geinstalleerd en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

DaFileFather schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:32:
[...]
Heb je je vriendin nog kunnen vinden? O-) ...
Ja maar zij de Lamina (nog) niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
Gutteguttegut schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:11:
[...]
Ja maar zij de Lamina (nog) niet. :D
Hehe.. LOL! :Y)

DFF®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasstolk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2022
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een OTG charging hub;
http://www.banggood.com/4...apter-Cable-p-947726.html

Heb deze gekocht om Arch op mn thinkpad te zetten maar werkt ook prima met de lamina. (Laden + usb werkt op elke tablet/telefoon in mijn bezit)

[ Voor 5% gewijzigd door thomasstolk op 04-12-2015 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
thomasstolk schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 04:56:
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een OTG charging hub;
http://www.banggood.com/4...apter-Cable-p-947726.html

Heb deze gekocht om Arch op mn thinkpad te zetten maar werkt ook prima met de lamina. (Laden + usb werkt op elke tablet/telefoon in mijn bezit)
Ja die ken ik al... maar mijn vraag was nou juist of er iets bestaat wat beide tegelijk kan. Dus zowel opladen als OTG functie tegelijk. Bij deze moet je via die switch steeds kiezen tussen OTG of Charge. Toch?
Maar inderdaad misschien heeft iemand daar wel nog wat aan.
Maar ik zoek dus liever iets wat alles tegelijk kan doen :9~

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mijn versie kan het op mn Chuwi wel, de Lamina is zoek dus kan het niet testen maar de kans dat het werkt lijkt mij bijzonder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395898

Ik heb géén beeld op mijn tablet :/

Lampje brand wel. maar geen beeld.

Google gezocht, 30seconden aan/uit knopje indrukken, helpt ook niet :(

hele dag aan de lader gedaan, daarna nog eens geprobeerd maar krijg hem niet meer werkend??

Lampje brand wel dus dan leeft hij nog wel.

iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasstolk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2022
DaFileFather schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:24:
[...]

Ja die ken ik al... maar mijn vraag was nou juist of er iets bestaat wat beide tegelijk kan. Dus zowel opladen als OTG functie tegelijk. Bij deze moet je via die switch steeds kiezen tussen OTG of Charge. Toch?
Maar inderdaad misschien heeft iemand daar wel nog wat aan.
Maar ik zoek dus liever iets wat alles tegelijk kan doen :9~
Het chinglish op banggood is misschien niet erg duidelijk maar er staat dat het werkt op een aantal devices.
"Please note:Charging mode and data exchange mode can not work simultaneously
It works only for some models of Samsung, as Samsung Galaxy S4, Galaxy Note3, ThinkPad 8. When it is in this case, you must place the switch to "Charge"."

Dus ja, de hub werkt tegelijk met opladen op de Lamina. :)

[ Voor 18% gewijzigd door thomasstolk op 06-12-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
thomasstolk schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:55:
[...]

Het chinglish op banggood is misschien niet erg duidelijk maar er staat dat het werkt op een aantal devices.
It works only for some models of Samsung, as Samsung Galaxy S4, Galaxy Note3, ThinkPad 8. When it is in this case, you must place the switch to "Charge"."

Chinglish _O-
Thanks, denk dat ik maar zoiets bestel dan maar, en hopen dat het op de Tablet werkt.
Voor die 4 euro, moet kunnen! :D
Ik laat het nog weten... over een week of 6 denk ik ;(

DFF®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
thomasstolk schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:55:
[...]

Ik kan het ook beamen, opladen en gebruik andere usb poorten tegelijk op de Lamina, ik heb deze zelfde hub bij Aliexpress gekocht: http://www.aliexpress.com...ml?orderId=71503256922124

Binnen ruim een week hier in NL! Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
Dank JoostVerh.... voor de bevestiging! :Y
Ik heb hem ook bij Ali besteld... alleen wacht er nog steeds op...
dan heb je flink mazzel gehad dus met die snelle levering... of je hebt de snelle levering gekozen en dus bijbetaald? :)

ruim een week heb ik nooit gehaald via Ali.. wel via ebay.

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even een schopje.
Afgelopen week is de Lamina spontaan open gebarsten.
De accu is opgezwollen en daarbij is de behuizing te klein geworden.
Ik heb iBood support een email gestuurd, eens kijken hoeveel 2 jaar garantie waard is bij iBood.
Ik heb veel negatieve verhalen gelezen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2hot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
Om maar even aan te sluiten op deze topic, heb toevallig nu net het volgende probleem betreft HDMI. Twee dagen geleden heb ik deze afgekoppelt van de TV, zoals ik wel eens doe. Bij terugkomst weer aangesloten hij geeft dan een melding over de resolutie, maar dat is niet nieuw. later uitgezet en volgende dag weer opgestart, echter de HDMI ziet hij met geen mogelijkheid meer. heb het zelfs gereset maar niks. Een andere computer geeft wel beeld dus aan de TV ligt het niet. Echt bizar dit. Valt hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:26
Gutteguttegut schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:34:
Even een schopje.
Afgelopen week is de Lamina spontaan open gebarsten.
De accu is opgezwollen en daarbij is de behuizing te klein geworden.
Ik heb iBood support een email gestuurd, eens kijken hoeveel 2 jaar garantie waard is bij iBood.
Ik heb veel negatieve verhalen gelezen......
Hoi, Hoe is dit afgelopen ?

groetjes,

Merdera

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PlayStation 5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een issue met deze tablet.

Ik heb een hard reset uitgevoerd in Windows 10 maar nu werkt niks meer.
Touchscreen niks.

Iemand enig idee wat er fout is? Welke drivers ik moet hebben. Ik kan alleen hier op het internet de camera driver vinden.

Graag jullie hulp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
theduke1989 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:23:
Ik heb een issue met deze tablet.

Ik heb een hard reset uitgevoerd in Windows 10 maar nu werkt niks meer.
Touchscreen niks.

Iemand enig idee wat er fout is? Welke drivers ik moet hebben. Ik kan alleen hier op het internet de camera driver vinden.

Graag jullie hulp....
Sorry voor een late reactie, maar mocht het nog nodig zijn, de link voor alle drivers staat eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle ik probeer nu opnieuw weer Windows 10 hierop te installeren.

Vorige keer ging het fout. ik zit nu wel gewoon op windows. Maar moet nu de touch drivers en camera drivers installeren. in de ts heb ik wel de camera drivers, maar neit de touch drivers. iemand die me hierbij kan helpen.

heb geprobeerd via de link van Niels, maar wanneer ik registreer ontvang ik geen code om in te kunnen loggen. Om de juiste drivers te installeren. Iemand nog tips voor mij.

Daarnaast verder gaan kijken, en ben op de link van onedrive gekomen. Nu moet ik die achteraf installeren of met de windows installatie? kan iemand me dit uitleggen.

EDIT: ik heb via windows toen ik nog in windows 10 was via control panel - geavanceerde opties - uefi modus en dan via usb opgestart. Windows was geinstalleerd. Maar bij het booten nu blijf ik op de logo LAMINA hangen. Ik heb tijdens de installatie alle parties verwijderd. Maar zit nu ongeveer 1 uur bijan op de bootlogo van LAMINA. wat te doen.

edit: na een reboot heeft de LAMINA het toch overleefd. Ik ben nu dus in windows. heb de linkje van niels gebruikt voor drivers, volgens mij werken de meeste drivers nu. echter voor de touch krijg ik het maar niet voor elkaar om te installeren. het installeert wel maar werkt niet.

Beste alle,

Ik heb dus enkele Problemen met de Tablet.
- Touch werkt niet.
- wanneer Ik maar ook een Website benader certificaat error.(opgelost, systeem stond nog op 2017, handmatig aangepast)
- Updates kan ik niet binnen Halen krijg melding geen Internet terwijl Ik met WiFi verbonden Ben. (opgelost, systeem stond nog op 2017, handmatig aangepast)

Heb de Link7 Complete Map gedownload werkt niet . Wel de rest geinstalleerd. Geluid WiFi etcet

[ Voor 84% gewijzigd door theduke1989 op 10-05-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbo.d
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-01-2023
Hallo allemaal,

Ik heb al sinds de iBood hunt van toen deze tablet in gebruik. Ik heb in september 2015 de upgrade naar Win10 gedaan en daarna nog 1x een update kunnen uitvoeren naar 1507.

Echter elke volgende update is het hetzelfde liedje. niet genoeg geheugen om te updaten, en krijg je een rollback.

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de tablet naar een nieuwere versie Win10 te krijgen.

Verder vind ik het nog steeds een fijn dingetje. Klein genoeg om mee op reis te nemen. (veel series gekeken in de trein) en prima formaat om een boek mee te lezen.

Alleen vind ik het gebruik van een browser als tablet niet echt fijn.
Dat werkt op iOS of Android lekkerder.

Daarnaast een andere vraag:
heeft iemand er al een ander besturingssysteem op werkend gekregen en zo ja: wat zijn de ervaringen.

gr
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:45
turbo.d schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:56:
Hallo allemaal,

Ik heb al sinds de iBood hunt van toen deze tablet in gebruik. Ik heb in september 2015 de upgrade naar Win10 gedaan en daarna nog 1x een update kunnen uitvoeren naar 1507.

Echter elke volgende update is het hetzelfde liedje. niet genoeg geheugen om te updaten, en krijg je een rollback.

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de tablet naar een nieuwere versie Win10 te krijgen.

Verder vind ik het nog steeds een fijn dingetje. Klein genoeg om mee op reis te nemen. (veel series gekeken in de trein) en prima formaat om een boek mee te lezen.

Alleen vind ik het gebruik van een browser als tablet niet echt fijn.
Dat werkt op iOS of Android lekkerder.

Daarnaast een andere vraag:
heeft iemand er al een ander besturingssysteem op werkend gekregen en zo ja: wat zijn de ervaringen.

gr
Marcel
toon volledige bericht
Helaas gaat naar de allernieuwste versie van Windows 10 updaten niet meer lukken. Vanaf versie 1903 heb je namelijk een tablet met minstens 32 GB ruimte nodig en deze heeft maar 16 GB. (bron: https://nl.hardware.info/...nimaal-32-gb-opslagruimte).
De hoogste versie die je dus nog opnieuw zou kunnen installeren is die van daarvoor, versie 1809. Die schijnt nu nog tot 10 november te worden ondersteund (bron: https://docs.microsoft.co...anges-eos-servicing-dates)
Updaten lukt dan niet, je moet de tablet met een usbstick met windows 10 en de drivers erop opnieuw installeren. Alles gaat er dan ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
In de categorie beter laat dan nooit: met een beetje geduld is het me gelukt om de Lamina zónder OTG hub (maar met USB flash drive uiteraard) te upgraden naar Windows 10 20H2 (build 19042.868). Wat ik meestal doe is:

* Lamina laden tot 100%
* SSD in een 2.5 Inch behuizing (maar een flash disk die continu de USB 2.0 van de lamina kan saturaten voor zowel read als write is uiteraard ook prima) met een OTG-adaptertje
* Upgrade proces starten (SSD aansluiten) en dan wachten tot Windows klaar is met bestanden downloaden/kopieren
* Bij iedere gelegenheid waar je bij de UEFI/BIOS komt snel de lamina uit zetten en een uurtje aan de lader leggen.

Tot nu toe heb ik hiermee alle updates kunnen installeren. Maar ik moet wel zeggen dat ik het een boel gedoe vind voor een tablet die ik maar zo weinig gebruik 😂

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbo.d
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-01-2023
Hoi allemaal,

paar jaar verder, maar het is mij vorig jaar gelukt om een schone installatie van Win10 21H2 (32bit) te doen. Vind de tablet er wel wat sloom van geworden maar goed.

Ik heb wel sinds die installatie problemen met de touch.. ik krijg die niet correct uitgelijnd over het scherm. Het lijkt erop alsof hij in soort van spiegelbeeld zit.

Ik heb al het volgende geproboeerd:
1. opnieuw calibreren via control panel
2. installeren van de drivers van de HP Linx ( https://support.hp.com/us...ets/7439994/model/7482041)
3. registry hacks om een en ander aan te passen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\ROOT\SENSOR\0000\Device Parameters\kxfusion
Modify the orientation value to: “Orientation”=hex:01,00,00,01,01,00,02

(https://cd-rw.org/t/linx-...ad-drivers-included/43/15)

Touch reageert wel, maar hij klopt totaal niet met wat hij moet doen.
Iemand nog goeie ideeen?

gr
Marcel
Pagina: 1 2 3 Laatste