Okay wizzkids! Rustig aan...Leuk om alles na te lezen hier maar zie door de bomen het kwartje niet meer vallen...
Heb de lamina nog nagenoeg leeg/schoon, niet mee geklootvioold, sd-kaartje van 32gig erin.... office nog niet geïnstalleerd. Heb eigenlijk alleen de verloopkabeltjes microhdmi-hdmi (tv), otc en usb-hubje (wireless keyboard) erop aangesloten i.c.m. Stardock's Start8, PopcornTime, Kodi en m'n kijkbuis.
Maar voordat het hele custom-ROM-geouwehoer begint, nog een paar vragen van een leek, misschien reeds beantwoord. Maar even om het samen te vatten...
Mijn vragen zijn;
1 - Zal Windows 10 een meerwaarde zijn voor gebruik in deze opstelling?
2 - Kan ik een willekeurige Win 10 32bit iso installeren? Of zit je dan ook aan een 'bing'-versie?
3 - Hoe installeer je Win 10 het makkelijkst of snelst op de Lamina PC

?
4 - Je leest berichten over iso's op usb uitpakken m.b.v. WIN7toUSB etc. Werkt dit gewoon via het OTC-kabeltje?
5 - Is het verstandig om Office365 alvorens de update naar Win10 te installeren?
...of geld dit alleen m.b.t. installatie's van andere O.S's?
6 - Sinds vandaag ben ik een beetje aan het klooien met dat Metro-gebeuren, maar hoe 'the-fuck' sluit je een fullscreen exe-bestand af (zonder kruisje!) ??? Sorry, kan er niet aan wennen.. Ik mis de labels op de startbalk, net zoals ik de knop 'bureablad weergeven' mis sinds Vista. Tot Win 8.1 heb ik telkens de XP-look zitten terughalen. Ben ik dan de enige die nog tekst heeft staan bij de openstaande programma's op de startbalk?! Zelfs het woord 'startbalk' bestaat niet meer... Ik combineer nu 'taken' op een 'taakbalk'. Maar hoe zie ik, in Metro, nu in 1 oogopslag welke taken (ik bedoel apps natuurlijk... 2015) er nog actief zijn? (Dat is iets wat Android toch beter voor elkaar heeft) Of kom ik uiteindelijk in Taskmgr uit? Of wordt ik nu te oud? ...