Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Gertjuhjan schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:53:
[...]

Toch jammer hoe ibood met deze klachten om gaat.

Inmiddels heb ik de camera's wel werkend. Qualiteit is inderdaad erg slecht.
Heerlijk toch om goedkoop support te leveren op je product. Ben achteraf blij dat ik deze tablet niet voor mijn moeder gekocht hebt. Ik kan het zeer gemakklijk fixen, maar ik laat haar niet klooien. Echt schandalig hoe slecht ibood hun klanten support 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Flutbedrijf en het is voor mij een gok om een aanschaf te doen met risico op gekut als er wat is. Hoop dat ik dit keer niets met garantie hoef te doen.. ervaringen van de meeste zijn niet positief en in mijn ervaring proberen ze ook direct door te verwijzen naar de fabrikant hiervoor. Ontvang wel de mail dagelijks maar de prijs moet echt dermate interessant zijn alvorens ik er serieus naar kijk.

Tablet werkt opzich prima. Merk al vertraging bij WinAmp bij starten van MP3 dat hij even hapert. Ook het geruis bij laag/geen volume is bij mij aanwezig. Ik ga het proberen met een externe geluidskaart (hoofdtelefoonversterker) of het dan beter is. Met K-meleon als browser gaat het met meerdere tabbladen prima met laag geheugengebruik zodat ik nog over hou. Bluetooth-muisje aangesloten zodat het geen gepriegel is met klikken en het werkt wel aardig. Heb nog geen Windows 10-update-ding gehad maar verwacht er geen probleem mee. Denk dat dat momenteel meer is van Microsoft om de hype te vergroten aangezien het tot een jaar na uitkomst gratis zou zijn.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Heb het dingetje binnen en ik ben op zich tevreden, maar ik wilde toch graag even een wim image hebben met de laatste updates er in. Ben helaas nog niet zo ver gekomen. Ik heb het volgende gedaan:

- originele install.wim gekopieerd naar SD-kaart
- (Op laptop) geprobeerd deze image te "apply"-en naar een VHDX en hier vanaf te booten => Failure, want de 64 bits bootloader pakt geen 32-bits efi executables
- VHDX omgezet naar VMDK in de hoop dat VMWare er iets mee kon ook hier lukt booten niet. Ik vermoed dat dit ook weer met 32-bit/EFI-achtigheden te maken heeft, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Los daarvan heb ik een lijst gemaakt van alle updates die na installatie via Windows Updates geïnstalleerd werden. Deze heb ik met dism toegevoegd aan de image en vervolgens de offline-cleanup aangeroepen, maar de image werd maar liefst 400mb groter. Ben bang dat de image apply'en op een machine die een 32-bit EFI heeft/opgeofferd kan worden om alleen een 32-bits bootloader te draaien (en genoeg opslag heeft) de enige "snelle" optie is. Op geen van mijn machines die ik hier bij de hand heb kan ik de hard disk nu leeg gooien om verder te prutsen... Ik ben erg benieuwd of anderen wel succes hebben met het bouwen van een custom image :o

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 11:16
Rare vraag misschien, maar wat heb je aan Popcorn of Kodi in combinatie met een hdmi --> hdmi-micro kabel met deze resolutie?
Ik krijg gewoon 1280 bij 720 op m'n tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
MM in Belgie
is hij 99 euro
of is dat een andere:
http://www.mediamarkt.be/...4,1789547.html?langId=-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyox
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 19:22
Dit is inderdaad het zelfde apparaat alleen met een grotere opslagcapaciteit. De versie die op iBood stond was maar 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Wyox schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:13:
[...]

Dit is inderdaad het zelfde apparaat alleen met een grotere opslagcapaciteit. De versie die op iBood stond was maar 16GB
Ook niet duur windows tablet incl HDMI....

Ps wil iemand een review ervan maken / ervaringen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Gisteren eindelijk ontvangen. Uit de doos houd je nog een kleine 6gb aan vrije ruimte over op de C Schijf.
Dat het kan ok, maar het is toch wel kosten drukken om het kosten drukken.

Voor zover dat ik er even snel mee heb gewerkt (pas in de avond mee gespeeld) speelt het in ieder geval vloeiend HD materiaal af in IE via youtube. Op Chrome wil die nog wel eens blijven hangen bij snelle bewegingen. Vraag me af of dat allemaal ook zo soepel zal gaan via HDMI, maar daar komen we vanavond achter.

Verder redelijk compleet geleverd. Losse USB data kabel, OTG kabel en een oplader voor het stopcontact met micro USB kabel 'ingebouwd' (Dus geen stekkerblok waar je zelf een usb kabel in moet stoppen).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Weet niet of er veel mensen zijn hier die ervaring hebben met de 32GB-versie zonder Office 365 erbij voor dubbele prijs :P Ga er maar vanuit dat het grotendeels gelijk is aan de ervaringen die hier boven staan maar dan met extra ruimte voor applicaties. Als ik meer zou uitgeven dan deze 50euro dan is 2GB toch wel voor mij een vereiste. Heb wel 32GB geheugenkaartje erin gedaan maar nog niets op gezet. Die paar applicaties die ik er nu op heb staan zijn nog geen 100MB dus kan nog even vooruit met de beperkte standaard opslag. Office doe ik wel op mijn laptop ;)

Met externe geluidskaart heb ik in WinAmp geen problemen met WinAmp. Hij speelt dan gewoon goed af zonder kleine hapering in het begin. Ook is het geluid beter zonder hoorbare ruis, maar dat ding was ook duurder dan de tablet :P Slimboat als browser werkt ook lekker behalve dat die geen filmpjes van dumpert afspeelt, Geheugengebruik is iets lager dan K-meleon. Ik zie de tablet als een kleine laptop gezien er een gewone versie van Windows op draait met de programma's die ook op mijn laptop draaien :) Met bt-muis werkt het ideaal. Nu nog een bt-toetsenbord aansluiten om invoer wat makkelijker te maken. Tabletapps uit de store zie ik mijzelf nog niet gebruiken nu. Misschien met Windows10 maar heb al telefoon/tablet met Android die ik daarvoor gebruik. Classic Shell geïnstalleerd om af te zijn van dat vervelende tile-interface. Tablet krijg ik helaas niet in hibernate. Hopelijk wordt dat nog mogelijk. Gelukkig heb ik niet veel open staan als ik hem weg leg.

[ Voor 7% gewijzigd door Stropdas op 01-07-2015 11:28 . Reden: Classic Shell en hibernate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Zojuist berichtje gekregen van iBood:

Op 24 juni heeft u een Lamina Windows Tablet gekocht, waarvoor onze dank.

iBOOD heeft een aantal meldingen ontvangen dat bij verschillende tablets de camera niet juist werkt. Hierop hebben wij contact gezocht met de leverancier en zij hebben het volgende voor ons uitgezocht.

‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

Wij willen u vragen de volgende stappen te volgen op uw aangekochte Lamina tablet:
1. Open onderstaand bestand:
www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe
2. Bevestig dat je het bestand wilt uitvoeren, ondanks de waarschuwing.
(klik in de waarschuwing op 'meer informatie' en dan op 'toch uitvoeren')
3. Wacht 15-20 seconden, wacht tot de zwarte DOS-box gesloten is.
4. Done!

De leverancier betreurt het ten zeerste dat deze vergissing is gemaakt en hoopt dat u alsnog veel plezier beleeft aan uw Lamina tablet.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft omtrent deze levering dan heeft u de mogelijkheid een vraag in te sturen via uw “Mijn iBOOD”.

Namens het hele iBOOD team wensen wij u een mooie dag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik heb net de volgende email ontvangen:
Beste iBOOD’er,

Op 24 juni heeft u een Lamina Windows Tablet gekocht, waarvoor onze dank.

iBOOD heeft een aantal meldingen ontvangen dat bij verschillende tablets de camera niet juist werkt. Hierop hebben wij contact gezocht met de leverancier en zij hebben het volgende voor ons uitgezocht.

‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

Wij willen u vragen de volgende stappen te volgen op uw aangekochte Lamina tablet:
1. Open onderstaand bestand:
www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe
2. Bevestig dat je het bestand wilt uitvoeren, ondanks de waarschuwing.
(klik in de waarschuwing op 'meer informatie' en dan op 'toch uitvoeren')
3. Wacht 15-20 seconden, wacht tot de zwarte DOS-box gesloten is.
4. Done!

De leverancier betreurt het ten zeerste dat deze vergissing is gemaakt en hoopt dat u alsnog veel plezier beleeft aan uw Lamina tablet.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft omtrent deze levering dan heeft u de mogelijkheid een vraag in te sturen via uw “Mijn iBOOD”.

Namens het hele iBOOD team wensen wij u een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
De website is wel erg vreemd http://lamina.info/

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Wilde net het zelfde posten toen ik zag dat er weer een nieuwe reactie was ;) Wie weet lezen ze hier mee gezien hun eerdere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Domein lijkt gisteren past te zijn aangevraagd. http://whois.domaintools.com/lamina.info
Iig wel van Captech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:10
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door inbedrijf op 01-07-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compumess Inc
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hee, da's grappig! Heb het apparaat net weer even teruggezet naar fabrieksinstellingen en na configuratie kwam hij meteen op met de mededeling dat ik Windows 10 kon reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:46

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Vandaag ontvangen (via een omweg) zo'n iBood en idd ook hier de camera niet fuctioneren. Verder echter prima zo uit de doos, ff instellen en werken. Kijken of ik er nu oom mee kan gaan doen wat ik wil :)

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:52:
Domein lijkt gisteren past te zijn aangevraagd. http://whois.domaintools.com/lamina.info
Iig wel van Captech.
http://www.lamina.info/Drivers/
Lijkt inderdaad wel alleen even snel aangemaakt te zijn om drivertjes te verstrekken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
De Micro HDMI uitgang kan niet op full hd uitzenden...klopt dat?

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12
Voor nieuwe drivers van wireless, bluetooth en de intel gpu kun je ook de drivers gebruiken van de intel compute stick :
https://downloadcenter.in...Compute+Stick+STCK1A32WFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tappone schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:46:
Ik heb m'n adapter nog niet binnen, maar kan het niet zo zijn dat je beeld gemirrord staat? [windowsknop] + P en switchen naar uitbreiden of alleen projector, dan zou het beeld afzonderlijk instelbaar moeten zijn.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkan2k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 17:13
Voor de mensen die Windows 8.1 vers hebben geinstalleerd of willen installeren:

1. je moet de Windows 8.1 Bing edition downloaden (anders werkt je windows licentie niet die opgeslagen is in je bios)
2. installeren heb ik met een usb hub gedaan (1usb voor toetsenbord & 1 voor windows installatie)
3. drivers installeren van de linx7 drivers.
4. indien je problemen hebt rondom de touchpad/senor(rotatie + touchpunten zitten verkeerd om): opgelost door install.bat in admin mode te runnen)

Werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
FeareX schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:50:
[...]

Ik heb m'n adapter nog niet binnen, maar kan het niet zo zijn dat je beeld gemirrord staat? [windowsknop] + P en switchen naar uitbreiden of alleen projector, dan zou het beeld afzonderlijk instelbaar moeten zijn.
Dat was ook mijn verwachting, maar ik kan de resolutie op het tweede scherm niet aanpassen, ook als ik uitbreiden of alleen projector selecteer..

Edit: Ik gok dat de TV het gewoon niet helemaal snapt, op kantoor even aan een beeldscherm en tv gehangen en dat is geen enkel probleem qua resolutie...

[ Voor 13% gewijzigd door Tappone op 06-07-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Welke hdmi adapter/kabel raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
pricewatch: Veripart HDMI naar micro-HDMI

Deze heb ik besteld. werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Gertjuhjan schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Vanuit reboot blijkt onmogelijk te zijn. Pak een extern toetsenbord en sluit deze aan. Houd de SHIFT knop in en klik op herstart.
Dit heb ik dus geprobeerd maar de optie herstel / factory reset zit er bij mij niet tussen. Jammer dat ik hiervan nergens een handleiding kan vinden. De reset zou hetzelfde moeten zijn als de Linx 7 maar ik mis dus echt de recover of herstel mogelijkheid. :(

Overigens werkt Settings-> Update and Recovery ook al niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Hugo op 08-07-2015 20:23 . Reden: extra info ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Hugo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Dit heb ik dus geprobeerd maar de optie herstel / factory reset zit er bij mij niet tussen. Jammer dat ik hiervan nergens een handleiding kan vinden. De reset zou hetzelfde moeten zijn als de Linx 7 maar ik mis dus echt de recover of herstel mogelijkheid. :(

Overigens werkt Settings-> Update and Recovery ook al niet.
Ik heb een Windows Recovery USB stick gemaakt. Vanaf de stick herstellen was hier lig geen enkel probleem!

Zie ook: http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
DJFliX schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:51:
[...]

Ik heb een Windows Recovery USB stick gemaakt. Vanaf de stick herstellen was hier lig geen enkel probleem!

Zie ook: http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive
Helaas. :( Heb wel een herstelpartitie maar die word niet gezien. :(

The checkbox is greyed out when your PC doesn’t have a recovery partition. The recovery drive will include only the recovery tools and a bootable image, but not a recovery image to use for refreshing or resetting your PC.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
ik heb er twee gekocht voor mijn zoontjes , de 16 gb variant. echter zit de ene nu na genoeg vol, ook nadat ik alle apps heb gedeinstalleerd.
Iemand een idee hoe ik kan vnden waar de data zich door ophoopt? De data bevind zich in de wndows map, maar als ik verder de mappen bekijk voor de hoeveelheid data, dan zie ik het niet. Size 9.68 gb, size on disk 6.25 gb.(dat is het totaal van de windows map)

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
fvandenreek schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:00:
ik heb er twee gekocht voor mijn zoontjes , de 16 gb variant. echter zit de ene nu na genoeg vol, ook nadat ik alle apps heb gedeinstalleerd.
Iemand een idee hoe ik kan vnden waar de data zich door ophoopt? De data bevind zich in de wndows map, maar als ik verder de mappen bekijk voor de hoeveelheid data, dan zie ik het niet. Size 9.68 gb, size on disk 6.25 gb.(dat is het totaal van de windows map)
Wanneer je alle windows updates installeert hou je (in mijn geval) iets minder dan 3GB over. Ik wilde een nieuwe WIMBoot image maken waarin de laatste Windows Updates zitten om ruimte te besparen, maar heb inmiddels besloten dat ik er op dit moment niet de tijd voor vrij kan maken. Daarom probeer ik nu het volgende:

Met DriveSpace 2 kun je (naar wat ik begrepen heb) je WIMBoot image vervangen (en ook dat hele proces handelt DriveSpace voor je af). Ik moet nog een minuut of tien wachten voordat het klaar is, maar als het doet wat het belooft zou het enkele GB's moeten schelen! Periodiek kun je DriveSpace 2 uitvoeren om te 'hercomprimeren'.

"MaxSpeed" compression is gratisgratis uit te proberen. Wil je direct "MaxSpace" compressie dan kost het je een euro of 28 excl BTW (maar 30 dagen niet-goed-geld-terug actie). Dat is natuurlijk meer dan de helft van de aanschafprijs van dit ding, maar levert wel een hoop gebruiksgemak op!

Ik laat zo even weten wat het voor mij gescheeld heeft, misschien heb je er wat aan!
Edit: Ik ging van 2,8GB vrij naar 5,82GB vrij! Best de moeite waard dus. Nu nog even kijken hoe het zit qua snelheid. Duurde wel iets langer dan gedacht: ongeveer een half uur (maar ik heb het niet getimed).

Edit2: Ik heb het net gekocht, ik was zo benieuwd naar of er nog meer van af kan als ik hogere compressie gebruik :9~ Ik laat de eventuele besparing weten als het klaar is 8)

Edit3: Vrije ruimte na de "middelste" optie tussen speed en space in: 6.71GB vrij! Ik ben zwaar onder de indruk van dit stukje software! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door DJFliX op 09-07-2015 20:38 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:32
DJFliX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:40:
[...]
"MaxSpeed" compression is gratisgratis uit te proberen.
Is het nou permanent gratis, of alleen voor een bepaalde periode gratis uit te proberen? En verstoort deze compressie straks de upgrade naar Windows 10 niet?

Hoe dan ook inderdaad een stukje indrukwekkende software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
displaciamento schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Is het nou permanent gratis, of alleen voor een bepaalde periode gratis uit te proberen? En verstoort deze compressie straks de upgrade naar Windows 10 niet?

Hoe dan ook inderdaad een stukje indrukwekkende software!
Als ik het goed begrepen heb Is het gratis om je drive te comprimeren met de basis compressie. Om direct gebruik te maken van de maximale compressie Is de directe aanschaf van een licentie vereist. Het lijkt me dat je na 30 dagen nog wel in je Windows kunt booten maar dat er een kans Is dat je de image niet weer kunt updateten.

Overigens denk ik dat het an sich je upgrade path zou verstoren, ware het niet dat je ook kunt decompressen (mits je gebruik maakt van een "Undo Drive", in mijn geval de Micro SD kaart. Als je dat doet Is de tablet weer in originele staat en dus even goed naar Win10 te upgradeden als de laptop in eerste instantie was. (niet getest overigens, ben best benieuwd of de wimboot image dan opnieuw gemaakt wordt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
Beste alle,

Ik heb een vraag wat is het beste om te doen?

1. Wachten totdat er een windows 10 update geinstalleerd kan worden op de tablet.

2. Of zelf een nieuwe installatie uitvoeren?
Ik wil dit wel doen, echter is er een fatsoenlijke handleiding hiervoor?

Ik heb een 128gb micro-sd kaart waarop eventueel het complete OS geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronics
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronics
Hugo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:26:
[...]

Helaas. :( Heb wel een herstelpartitie maar die word niet gezien. :(

The checkbox is greyed out when your PC doesn’t have a recovery partition. The recovery drive will include only the recovery tools and a bootable image, but not a recovery image to use for refreshing or resetting your PC.
Volledige Recovery kan via USB Extern, handleiding en scripts heb ik gedeeld: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44490118

LET OP! Deze gooit je Tablet leeg, als je niet weet wat je doet, dan heb jen een mooie glimmende paperweight over aan het einde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronics
theduke1989 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:00:
Beste alle,

Ik heb een vraag wat is het beste om te doen?

1. Wachten totdat er een windows 10 update geinstalleerd kan worden op de tablet.

2. Of zelf een nieuwe installatie uitvoeren?
Ik wil dit wel doen, echter is er een fatsoenlijke handleiding hiervoor?

Ik heb een 128gb micro-sd kaart waarop eventueel het complete OS geïnstalleerd kan worden.
WIMBoot bespaart wat ruimte door Windows uit een gecomprimeerde versie van de Install te booten.
Als je zelf clean installeert dan verlies je WIMBoot voordeel, tenzij je zelf een eigen WIMBoot maakt.

Ik ben inmiddels al twee maal op en neer geweest tussen Windows 10 Preview en de 8.1 die er op stond. Is voor mij niet veel werk, maar heb ik dan ook al velen malen gedaan.

Als je niet zo ervaren bent, wacht dan even tot anderen met de Windows 10 Final een upgrade en clean install hebben gedaan voor de ervaringen en lessons learned.

Als je lekker wil klooien, dan kun je nu al de Preview installeren vanaf een USB (van de ISO). Normaliter gooi je dan je hele tablet leeg... DUS... Als je terug wilt naar 8.1 dan heb je wel de WINRE.WIM en INSTALL.WIM van het device nodig. Borg die voor de clean install zodat je retour kunt, of pak ze van mijn onedrive zolang het shared is. (zie voor details ook msg http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44490118)

OJA: Hij boot (bij mij in elk geval niet) van de MicroUSB, wel via de OTG kabel met een USB Stick.

Good Luck, wat je ook kiest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
:| Wanneer en waar krijg je nu een melding voor de Win10 upgrade? :| Is dat random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Micronics schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Volledige Recovery kan via USB Extern, handleiding en scripts heb ik gedeeld: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44490118

LET OP! Deze gooit je Tablet leeg, als je niet weet wat je doet, dan heb jen een mooie glimmende paperweight over aan het einde...
Had je files al gedownload. :) Dank je. Nu maar hopen dat ik weet wat ik ga doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Sovereign schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:04:
:| Wanneer en waar krijg je nu een melding voor de Win10 upgrade? :| Is dat random?
Ik ging eergisteren wat updates doen voor het eerst. Ik kreeg na een paar updates rechts onderin een Windows-logo waar ik mailadres kon invullen voor reservering. Maar gedaan want dat was toch een van de redenen voor de tablet aan te schaffen voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Laatst online: 21:00
Ik heb gisteren de notificatie gehad, na het uitvoeren van een aantal optionele (?) updates

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnPieters
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik probeer windows te herinstalleren maar krijg na onderstaande regel steeds de volgende foutmelding: "Error: 87, the /wimboot option is not recognized in this context"

DISM /Apply‐Image /ImageFile:"M:\Windows Images\install.wim" /ApplyDir:C: /Index:1 /WIMBoot /ScratchDir:C:\Recycler\Scratch

Ik dacht het probleem te kunnen verhelpen door mijn Winpe 5.0 bootable usbstick naar versie 5.1 te upgraden maar helaas blijft de foutmelding.

Iemand ervaring met het herinstalleren op een lege Lumina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micronics
MartijnPieters schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:51:
Ik probeer windows te herinstalleren maar krijg na onderstaande regel steeds de volgende foutmelding: "Error: 87, the /wimboot option is not recognized in this context"

DISM /Apply‐Image /ImageFile:"M:\Windows Images\install.wim" /ApplyDir:C: /Index:1 /WIMBoot /ScratchDir:C:\Recycler\Scratch

Iemand ervaring met het herinstalleren op een lege Lumina?
WIMBoot is pas beschikbaar vanaf Windows 8.1 als ik het goed heb. Ik heb zelf de Installatie media van Windows 10 gebruikt om de originele Windows 8.1 partities terug te zetten. Download de ISO van 10, de Windows ISO USB Tool en maak een bootable USB Key.Ennnn Booten maar. Van daar ga je naar de command prompt (via iets van other options) en kun je je Lumina herstellen met je /slash/ WIMBoot parameter.

Ik ben inmiddels al geweest van Org Windows 8.1->10->8.1->10->8.1.
Gewoon omdat het kan ;)

Good Luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnPieters
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
Bedankt voor je uitleg hij doet het weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Tappone schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:46:
Ik denk dat het aan je adapter ligt. Ik heb zo'n goedkope van DealExtreme (vandaag binnen gekregen) en die werkt prima op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

FeareX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat het aan je adapter ligt. Ik heb zo'n goedkope van DealExtreme (vandaag binnen gekregen) en die werkt prima op 1080p.
Heb er zojuist ook eentje besteld daar. Je weet maar nooit wanneer het handig kan zijn in de toekomst. Dacht dat die kastjes niets anders doen dan direct doorgeven van signalen alleen kleinere pinnetjes.

Kan het ook zijn dat het apparaat wat het beeld ontvangt laat weten dat hij het niet accepteert?. Signaal kan naar beide kanten dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik heb eindelijk ook de Windows 10 update popup gehad. Nu nog paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
FeareX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:31:
[...]

Nah ligt aan de TV. had iets eerder in het topic al gereageerd daarop. Heeft ook problemen met de Nvidia kaart vanaf mijn PC, na een kwartiertje ofzo geeft ie alles in paars/groen weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 10 geprobeerd, alleen het touchscreen doet het niet :-(

Maar welke driver moet ervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:29:
Ik heb Windows 10 geprobeerd, alleen het touchscreen doet het niet :-(

Maar welke driver moet ervoor hebben?
check dit 'ns
Niels9001 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:16:
NICE! Heb een juiste touch driver gevonden (van een Linx 7).

Alles werkt nu, op het rare gedrag van de accelerometer na.

Wifi, video, audio, bluetooth, touchscreen, battery indicator, en hardware knoppen werken net als op 8.1

Voor een .ZIP met drivers, check deze link: http://linxtablet.co.uk/viewtopic.php?f=7&t=5

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Iemand nog gelukt om Win10 via de Windows Update binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Ik heb zelf maar 2.8 gig over na alle updates dus ik kan hem niet via de update manier binnenhalen gok ik.

Dus benieuwd: kan ik gewoon via USB een windows 10 installatie doen? Dan ga ik er vanavond eens mee aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmoo
  • Laatst online: 22:05
Ik heb net de iso gedownload en uitgepakt op een 16gb usb stick. Vanuit de windows 8.1 de installatie gestart, krijg je de melding dat er te weinig ruimte is, maar je kan de usb gebruiken als tijdelijke map tijdens installatie en dan gaat het prima.

Zorg voor voldoende accu en ik zit inmiddels over op windows 10, eerste indruk is dat het gewoon prima werkt. Overschakelen tussen tablet en desktop mode werkt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

W10 Er is iets gebeurd

Gaat niet helemaal goed bij mij. Ik kan geen directe link vinden naar de ISO voor de update. De tool voor 32bits-versie werkt niet op mijn laptop met W7 64bit. Tool gestart op tablet. Eerst aangegeven dat hij een installatie op flash mag maken. In mijn geval MicroSD-kaartje van 32GB aangezien hij die als keus gaf. Leek goed te gaan totdat het venster weg was zonder foutmelding. SD-kaart bevat geen zichtbare data. De tool nogmaals gestart en gekozen om dit apparaat te updaten Downloaden is gelukt, daarna gaat hij iets gereed maken en daar komt deze foutmelding. Zal vermoedelijk te maken hebben met de opslagruimte. Helaas is de foutmelding lekker duidelijk.. Heb niet het idee dat Microsoft goed heeft nagedacht over hoe een update op een apparaat als die van ons gedaan wordt. 3e keer de tool gestart en nu heb ik een USBstick van 8GB gekozen als plek om de installatie op te zetten. Heb er nog een van 64GB maar zit niet te wachten om die helemaal leeg te moeten halen alleen voor deze update dus hoop dat die 8GB voldoende is, en dat hij nu wel wat heeft gedaan zodat ik kan updaten. Heeft iemand anders een directe link naar de ISO die voor onze tablet van toepassing is?

En ja hoor. Na downloaden wat goed ging gaf hij: Media voor Windows 10 maken. Lampje van USBstick was niet gaan branden en iets boven de 30% weer de melding dat er iets gebeurd is. Doe ik weer eens een keer een legale Windows.. krijg je dit gezeik.

[ Voor 8% gewijzigd door Stropdas op 29-07-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmoo
De 32/64bit versie is voor de tool zelf, niet voor de iso. Gebruik gewoon de 64bit tool en download de 32bit windows 10 home versie iso. Daarna niet branden maar gewoon met een tooltje uitpakken (rufus etc) op een usb drive. Deze via usb OTG aan de tablet hangen en binnen windows 8.1 de installatie starten.

Hij zal klagen over te weinig ruimte, maar je de optie geven om de externe usb drive (minimaal 9gb) te gebruiken. Hij plaatst daarop de oude windows en de recovery geloof ik. Het werkt hier nu in ieder geval prima. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seismo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-07 16:28
Ben het nu aan het installeren. Er was inderdaad niet genoeg ruimte om het via een download op de tablet te doen. Dus via http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 en een USB stick de installatie gestart vanuit Windows 8.1. Dit wordt gezien als upgrade en ik zit nu op 91%.

Update 13:49: Alles lijkt te werken. Het voelt wel wat stroperig aan. Ik zal eens boven de 20% opladen en kijken of dit er iets mee te maken heeft.

Update 14:41: Na het draaien van de updates is het stroperige gevoel heel veel minder en werkt het fijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Seismo op 30-07-2015 14:42 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Vannacht lag ik pas iets voor twee op bed. Downloaden ging op de laptop met een indrukwekkende snelheid zodat hij in ongeveer drie uur was gedownload. Amerikanen waren zeker wakker geworden. Uiteindelijk gelukt. Heb op 8GB stick met die Rufus een bootable stick gemaakt maar ivm de benodigde opslag tijdens de installatie heb ik de ISO ook uitgepakt op de 64GB stick. Vanuit daar heb ik hem geinstalleerd dus niet van een bootdevice. Tussendoor was ik alleen bang dat er wat met de update mis was gegaan omdat hij ruim een kwartier op een zwart scherm maar met backlight aan stond.. ik durfde er niets mee te doen uit angst dat ik het misschien zou verkloten. Toen ik toch op de aanknop klikte bleek dat het apparaat vond dat het scherm uit was en op het beginscherm stond van configuratie.. na configuratie ging het scherm echter wel uit zoals het hoorde. Na een paar keer herstarten is Windows nu geactiveerd dus ga er vanuit dat de code nu ergens gekoppeld is bij Microsoft. Heb mijn hotmailaccount niet kunnen koppelen tijdens het beginscherm van configuratie. Hij kwam niet met het toetsenbord onscreen om dat in te vullen dus had dat maar over geslagen. Voor de update heb ik maar wel even mijn jaarabbo Office 365 geactiveerd. Was bang dat ik na de update die optie niet meer zou hebben. Tablet lijkt lekker te werken.Na updates 5,5GB vrij en na opstarten zit het geheugengebruik iets boven de 600 maar loopt terug naar ongeveer 400 en blijf daar omheen schommelen. Voor apps lijkt er genoeg geheugen vrij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik wachte totdat de update vanzelf zou komen. helaas is nu ineens het update icoontje verdwenen.

Als ik dan kijk bij aanpassen van iconen staat deze er wel tussen met melding en icoon. Heeft iemand hier nog meer last van? Want ik ben met smart aan het wachten op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
Okay wizzkids! Rustig aan...Leuk om alles na te lezen hier maar zie door de bomen het kwartje niet meer vallen...
Heb de lamina nog nagenoeg leeg/schoon, niet mee geklootvioold, sd-kaartje van 32gig erin.... office nog niet geïnstalleerd. Heb eigenlijk alleen de verloopkabeltjes microhdmi-hdmi (tv), otc en usb-hubje (wireless keyboard) erop aangesloten i.c.m. Stardock's Start8, PopcornTime, Kodi en m'n kijkbuis.
Maar voordat het hele custom-ROM-geouwehoer begint, nog een paar vragen van een leek, misschien reeds beantwoord. Maar even om het samen te vatten...

Mijn vragen zijn;

1 - Zal Windows 10 een meerwaarde zijn voor gebruik in deze opstelling?
2 - Kan ik een willekeurige Win 10 32bit iso installeren? Of zit je dan ook aan een 'bing'-versie?
3 - Hoe installeer je Win 10 het makkelijkst of snelst op de Lamina PC ;) ?
4 - Je leest berichten over iso's op usb uitpakken m.b.v. WIN7toUSB etc. Werkt dit gewoon via het OTC-kabeltje?
5 - Is het verstandig om Office365 alvorens de update naar Win10 te installeren?
...of geld dit alleen m.b.t. installatie's van andere O.S's?
6 - Sinds vandaag ben ik een beetje aan het klooien met dat Metro-gebeuren, maar hoe 'the-fuck' sluit je een fullscreen exe-bestand af (zonder kruisje!) ??? Sorry, kan er niet aan wennen.. Ik mis de labels op de startbalk, net zoals ik de knop 'bureablad weergeven' mis sinds Vista. Tot Win 8.1 heb ik telkens de XP-look zitten terughalen. Ben ik dan de enige die nog tekst heeft staan bij de openstaande programma's op de startbalk?! Zelfs het woord 'startbalk' bestaat niet meer... Ik combineer nu 'taken' op een 'taakbalk'. Maar hoe zie ik, in Metro, nu in 1 oogopslag welke taken (ik bedoel apps natuurlijk... 2015) er nog actief zijn? (Dat is iets wat Android toch beter voor elkaar heeft) Of kom ik uiteindelijk in Taskmgr uit? Of wordt ik nu te oud? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
Gertjuhjan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:59:
Ik wachte totdat de update vanzelf zou komen. helaas is nu ineens het update icoontje verdwenen.

Als ik dan kijk bij aanpassen van iconen staat deze er wel tussen met melding en icoon. Heeft iemand hier nog meer last van? Want ik ben met smart aan het wachten op de update.
Dit heb ik dus ook... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Dank aan degene die wilde opschrijven hoe de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd kan worden! Ik ben inmiddels ook over en typ dit vanaf m'n Windows 10 Lamina :)

Eerste indruk is dat Windows 10 veel fijner is op dit kleine scherm. Modern UI apps schalen eindelijk mee met de ingestelde DPI. Ik heb de DPI ingesteld op 150%, daardoor zijn alle knoppen en teksten meer op "desktop formaat".

De laatste updates worden binnen gehaald, morgen kan ik de snelheid en accuduur beter beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmoo
Ik zou zeker windows 10 installeren, ik heb meer schijfruimte over en het geheugen gebruik is beter. Installeer gewoon de 32bit home versie, tot nu toe klaagt hij bij mij niet over keys etc.
Dit doe je door inderdaad met een win2usb of welke iso uitpak tool dan ook die inhoud naar een >=16gb usb stick over te zetten en dan vanuit win8.1 de installatie te starten via usb OTG kabeltje. (zorg voor voldoende accu)
Volg de aanwijzingen en bij het bericht over te weinig ruimte krijg je de optie om de usb drive als tijdelijke map te gebruiken, dat zou moeten werken.

Wel even van tevoren office 365 aan je account koppelen, ik was dit vergeten en in windows10 krijg ik de optie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
gizmoo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:11:
[...]

Ik zou zeker windows 10 installeren, ik heb meer schijfruimte over en het geheugen gebruik is beter. Installeer gewoon de 32bit home versie, tot nu toe klaagt hij bij mij niet over keys etc.
Dit doe je door inderdaad met een win2usb of welke iso uitpak tool dan ook die inhoud naar een >=16gb usb stick over te zetten en dan vanuit win8.1 de installatie te starten via usb OTG kabeltje. (zorg voor voldoende accu)
Volg de aanwijzingen en bij het bericht over te weinig ruimte krijg je de optie om de usb drive als tijdelijke map te gebruiken, dat zou moeten werken.

Wel even van tevoren office 365 aan je account koppelen, ik was dit vergeten en in windows10 krijg ik de optie niet meer.
Bedankt gizmoo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
ok, ik heb de melding weer terug, nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Gertjuhjan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:47:
ok, ik heb de melding weer terug, nu afwachten.
Dan kan je toch lang gaan wachten aangezien de Lamina bij voorbaat al te weinig ruimte heeft om de upgrade uit te voeren? De methode met een USB stick werkt in ieder geval naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
FeareX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Dan kan je toch lang gaan wachten aangezien de Lamina bij voorbaat al te weinig ruimte heeft om de upgrade uit te voeren? De methode met een USB stick werkt in ieder geval naar behoren :)
Ik ben nu op vakantie dus heb de tools niet voor een andere upgrade.

Maar waarom wordt dan nergens aangegeven dat ik niet compatible ben wegens te weinig geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@Gertjuhjan: Je hebt waarschijnlijk genoeg opslag voor de upgrade ansich, maar zodra het Windows 10 image wordt gedownload loopt je C:\ schijf helemaal vol. Upgrade via USB stick vraagt ook 9GB vrije ruimte.

Even een ander vraagje aan de rest. Ik weet dat Windows 8.1 volgens WIMboot geïnstalleerd moest worden op apparaten met weinig opslagruimte. Nu was er een Microsoft blog waarin werd uitgelegd dat het upgraden van WIMboot apparaten naar Windows 10 een uitdaging ging worden i.v.m. beperkte opslagruimte. Nu na de upgrade was ik benieuwd wat Windows 10 met de WIMboot partitie heeft gedaan. De layout van m'n C:\ schijf ziet er nu als volgt uit:
<partitie 1> 100MB, EFI-systeempartitie
<partitie 2> 13,9GB, Windows partitie
<partitie 3> 449MB, Herstelpartitie

Ik heb voor de upgrade mijn SD kaart als tijdelijke map gebruikt. Daar staat nu dus ook alle informatie om een roll-back te doen. Die informatie staat in de folder "$WINDOWS~TMP", daarin vind je bijvoorbeeld:
\DRIVERS (bevat alle .inf bestanden, handig om te bewaren)
\WIMBoot.backup
\WIMBootFiles.info
\WindowsOld.wim

Er staan nog meer mappen en bestanden, maar deze vielen mij op i.v.m. het WIMboot verhaal. Ik zie in Windows 10 dus geen WIMboot meer terug komen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: zit de compacte installatie methode (wat dus WIMboot in Windows 8.1 was) standaard in Windows 10 geïntegreerd?

Ik durf op dit punt de herstelinformatie nog niet weg te gooien voor het geval ik m'n Lamina een keer compleet wil herstellen.

Overigens ben ik nu al erg tevreden met Windows 10, het springt beter met de (gelimiteerde) resources om dan Windows 8.1. Ik heb meer vrije schijfruimte en er wordt minder werkgeheugen verbruikt.

Één ding viel me wel op, als ik op het batterij icoontje tik om te zien hoeveel % ik nog over heb, gebeurd er niks. Echter wanneer de batterijbesparing aan staat werkt het ineens wel?! Ben ik de enige die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
gizmoo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:24:
De 32/64bit versie is voor de tool zelf, niet voor de iso. Gebruik gewoon de 64bit tool en download de 32bit windows 10 home versie iso. Daarna niet branden maar gewoon met een tooltje uitpakken (rufus etc) op een usb drive. Deze via usb OTG aan de tablet hangen en binnen windows 8.1 de installatie starten.

Hij zal klagen over te weinig ruimte, maar je de optie geven om de externe usb drive (minimaal 9gb) te gebruiken. Hij plaatst daarop de oude windows en de recovery geloof ik. Het werkt hier nu in ieder geval prima. Succes!
Bedoel je met 'de optie om een externe usb drive te gebruiken' dezelfde usb drive die ik met een OTC-kaartje heb ingeplugd waarop de windows installatie staat? Wanneer ik deze (of mijn lege sd kaart) selecteer, komt de knop 'volgende' niet tevoorschijn.... doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmoo
LeroyBrown84 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:01:
[...]

Bedoel je met 'de optie om een externe usb drive te gebruiken' dezelfde usb drive die ik met een OTC-kaartje heb ingeplugd waarop de windows installatie staat? Wanneer ik deze (of mijn lege sd kaart) selecteer, komt de knop 'volgende' niet tevoorschijn.... doe ik iets verkeerd?
Ik kan het nu natuurlijk nergens meer terug vinden, maar ik kreeg na een aantal keer doorklikken en waarschuwingen over te weinig ruimte ergens in kleine letters de optie om een externe drive aan te sluiten. Deze diende >9gb te zijn en werd dan gebruikt als recovery partitie mocht je de install terug willen draaien.
Het is geen duidelijke optie maar staat als kleine letters/hyperlink onderaan er bij als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Weet iemand hoe je scherm rotatie weer automatisch kan laten verlopen? Kan nu alleen in landscape of in portret maar moet dat echt in de scherm instellingen wijzigen.

De drivers van de linx voor de g-sensor moesten nog geinstalleerd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Hugo op 31-07-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
Ik heb geen USB-stick van 16GB (alleen 8GB) rondzwerven. Klopt het dat ik goed begrepen heb dat er geen andere mogelijkheid is dan dit om W10 te installeren? Downloaden op het apparaat zelf, 8GB of een microSD zijn allen geen optie als ik goed heb gelezen?

[ Voor 5% gewijzigd door pasop8erje op 31-07-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Deze tablet kwam vandaag bij iBOOD in de opruiming. Direct op de op getikt voor €55.. Nu, 2u later uitverkocht al. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 11-09 06:41
FeareX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:20:
@Gertjuhjan: Je hebt waarschijnlijk genoeg opslag voor de upgrade ansich, maar zodra het Windows 10 image wordt gedownload loopt je C:\ schijf helemaal vol. Upgrade via USB stick vraagt ook 9GB vrije ruimte.

Even een ander vraagje aan de rest. Ik weet dat Windows 8.1 volgens WIMboot geïnstalleerd moest worden op apparaten met weinig opslagruimte. Nu was er een Microsoft blog waarin werd uitgelegd dat het upgraden van WIMboot apparaten naar Windows 10 een uitdaging ging worden i.v.m. beperkte opslagruimte. Nu na de upgrade was ik benieuwd wat Windows 10 met de WIMboot partitie heeft gedaan. De layout van m'n C:\ schijf ziet er nu als volgt uit:
<partitie 1> 100MB, EFI-systeempartitie
<partitie 2> 13,9GB, Windows partitie
<partitie 3> 449MB, Herstelpartitie

Ik heb voor de upgrade mijn SD kaart als tijdelijke map gebruikt. Daar staat nu dus ook alle informatie om een roll-back te doen. Die informatie staat in de folder "$WINDOWS~TMP", daarin vind je bijvoorbeeld:
\DRIVERS (bevat alle .inf bestanden, handig om te bewaren)
\WIMBoot.backup
\WIMBootFiles.info
\WindowsOld.wim

Er staan nog meer mappen en bestanden, maar deze vielen mij op i.v.m. het WIMboot verhaal. Ik zie in Windows 10 dus geen WIMboot meer terug komen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: zit de compacte installatie methode (wat dus WIMboot in Windows 8.1 was) standaard in Windows 10 geïntegreerd?

Ik durf op dit punt de herstelinformatie nog niet weg te gooien voor het geval ik m'n Lamina een keer compleet wil herstellen.

Overigens ben ik nu al erg tevreden met Windows 10, het springt beter met de (gelimiteerde) resources om dan Windows 8.1. Ik heb meer vrije schijfruimte en er wordt minder werkgeheugen verbruikt.

Één ding viel me wel op, als ik op het batterij icoontje tik om te zien hoeveel % ik nog over heb, gebeurd er niks. Echter wanneer de batterijbesparing aan staat werkt het ineens wel?! Ben ik de enige die dit heeft?
Een interessant stukje over Windows 10 op "small devices", file compression en de reductie van de herstel partitie. De herstel partitie gaat blijkbaar met win10 van een kleine 5GB naar een kleine 500MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
pasop8erje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:45:
Ik heb geen USB-stick van 16GB (alleen 8GB) rondzwerven. Klopt het dat ik goed begrepen heb dat er geen andere mogelijkheid is dan dit om W10 te installeren? Downloaden op het apparaat zelf, 8GB of een microSD zijn allen geen optie als ik goed heb gelezen?
Van de SD-kaart optie weer ik niet zeker of het werkt. Booten lukt (mij) namelijk niet vanaf SD en ik weet niet zeker of (en hoe) Windows 10 de setup vanaf het eMMC zal starten tijdens het upgrade-proces. Een 16GB USB-stick (of in mijn geval een 128GB SSD in een USB-behuizing, wordt zelf gevoed door een 12v adapter en vereist dus minder stroom van de tablet was mijn beredenering) is waarschijnlijk de interessantste optie. Uiteraard werkt een 3,5 inch USB HDD natuurlijk ook he!

Overigens heb ik de upgrade met 700MB vrije opslag in internal eMMC kunnen doen, echt een eis qua vrije opslag is er dus niet als je een externe USB storage device gebruikt tijdens de installatie.

Na afloop van mijn Windows 10 upgrade heb ik 1.7GB vrij. Na een Disk Cleanup sessie (Temporary Windows Installation Files, Installation Log Files en Previous Windows Installations, totaal goed voor 4.62GB) heb ik in totaal op de internal memory 4,09GB vrij. Geen slechte score! Eens kijken of verdere cleanups dit nog kunnen verhogen! (En anders comprimeren k het hele OS gewoon weer met ZipMagic!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Blastpe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:46:
[...]

Een interessant stukje over Windows 10 op "small devices", file compression en de reductie van de herstel partitie. De herstel partitie gaat blijkbaar met win10 van een kleine 5GB naar een kleine 500MB.
Je hebt gelijk! Ik ben best onder de indruk over hoeveel dit scheelt. Ik vond het al knap dat ze Windows 8.1 op 16GB wisten te krijgen. Voordeel voor ons is wel, dat je apparaat nóg bruikbaarder is geworden onder Windows 10. Ik sta er nog steeds van te kijken dat je zoveel "computer" kan krijgen voor €50.

Ik heb gisteren een volledig systeemherstel gedaan in Windows 10. Ik hou van een schone installatie en was benieuwd of ik een schone Windows 10 of 8.1 terug zou krijgen. Mijn herstelbestanden van 8.1 stonden er ten slotte nog op. Ik heb gelukkig een schone Windows 10 nu. Nadat ik de laatste updates etc. binnen heb gehaald heb ik nu zo'n 6,5GB vrij:

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Computer/Lamina%20usage_zpsd8ewz3hb.png

Ik ben er erg tevreden mee in ieder geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
zou ik via OTG-cable een usb boot kunnen maken?
En deze op de tablet toepassen?

Zou dat werken iemand tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@theduke1989: Ik zou zeggen lees even een paar posts terug en doe het hetzelfde zoals iedereen het hier gelukt is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FeareX op 01-08-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb het volgende geprobeerd.

1. Via een bootusb (otg-cable) vanuit windows zelf. Dit werkt namelijk niet.
Krijg de melding: Voorbereiden loopt to 100% en dan krijg ik de melding: ''Het initialieren van de werkmap is mislukt''

2. Vanuit een boot lukt het ook niet, hij laad gewoon het OS weer.

En micromics, heb ik geen howto stap voor stap wat e doen :(

3. Via de multicreationtool.exe precies als optie 1 foutmelding!!!

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 01-08-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dan heb je te kort ruimte op je interne geheugen.
Ik heb eerst een clean reset gedaan. Daarna de update gestart en voor de optie maak installatie voor een andere pc. Deze heb ik op een 32gb USB drive gezet. Daarna eerst de c schijf weer opgeruimd omdat er toch weer twee temp folders in de root stonden. Ik had daarna nog ongeveer 4gb vrij op c en dan de installatie gestart vanaf USB. Zorg voor voldoende batterij, ik redde het met 50% maar je kan het beste een volle accu hebben, de installatie duurt best even.

Na updaten heb eerst helemaal geconfigureerd, en windows updates gedraaid. Daarna de linx drivers geïnstalleerd met bat file. Nu lijkt alles te werken op de rotatie na. Die blijft vast staan, iemand daar nog een goede tip voor? Ik heb de drivers voor de geïnstalleerd door de setup te starten, maar daarna lijkt er weinig te gebeuren, ook heb ik de reg al geïmporteerd.

Edit: in device manager is idd de g sensor niet geïnstalleerd. Maar de driver krijg ik ook niet geïnstalleerd. Als ik de exe uitpakt komt er ook niet nuttigs uit.

[ Voor 8% gewijzigd door ymoona op 02-08-2015 20:41 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:34
ymoona schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:35:
Maar de driver krijg ik ook niet geïnstalleerd. Als ik de exe uitpakt komt er ook niet nuttigs uit.
Ik heb ook windows 10 geïnstalleerd, inmiddels ook met G-sensor drivers, als volgt geïnstalleerd;

Als ik de map van Niels9001 met drivers pak, (252mb);
Niels9001 in "[iBood] Lamina Windows 8.1 met Office 365!"

In de map 2056+COF start je AutoInstall.bat.
Niet alles werd geïnstalleerd; TP en G-Sensor faalden bij mij.

Die met de hand gedaan;
De map TP->GoodixTouchDriver_1.2.1.0_20140829_COB->Touch.zip uitpakken
install.bat en devcon.exe draaien

daarna de map G-sensor->20140626->G-Sensor.zip inhoud uitpakken
kxaccel-1.0.13.20-win8-x86.exe draaien, daarna kionix_sensor_orientation.reg

Daarna reboot en kreeg in het "notificatie menu" (swipe van rechts naar links) een schakelaar erbij, die stond bij mij standaard op vergrendeld.
Ontgrendeld, en rotatie deed het!

En anders is dit misschien een oplossing?
http://nl-nl.forum.ibood....nt-page-9/#comment-675334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dat is wat ik ook gedaan heb, maar nog steeds is het een onbekend apparaat. Welke versie van windows 10 hebben jullie geinstalleerd?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:34
ymoona schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:57:
Dat is wat ik ook gedaan heb, maar nog steeds is het een onbekend apparaat. Welke versie van windows 10 hebben jullie geinstalleerd?
Win 10 32Bit
eerste optie in het download menu van de download tool

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 04-08-2015 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:46:
Ik heb het volgende geprobeerd.

1. Via een bootusb (otg-cable) vanuit windows zelf. Dit werkt namelijk niet.
Krijg de melding: Voorbereiden loopt to 100% en dan krijg ik de melding: ''Het initialieren van de werkmap is mislukt''

2. Vanuit een boot lukt het ook niet, hij laad gewoon het OS weer.

En micromics, heb ik geen howto stap voor stap wat e doen :(

3. Via de multicreationtool.exe precies als optie 1 foutmelding!!!
1. Download een ISO (32bit)
2. Druk deze op een USB (aan je tablet koppelen via OTG)
3. Koppel de ISO aan je systeem via explorer
4. Klik op autosetup.exe
5. Doorloop wat stappen, (updates, taalpakketen)
6. Op het moment dat je niet genoeg geheugen hebt; wijk je uit naar je SD kaart of USB.
7. Nu gaat die installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Hi,
Na een usb stick met win10 gemaakt te hebben wou ik na de update (op een sd kaartje) een cleane install. Een systeemherstel was slimmer geweest, maar ik had deze draad nog niet gelezen en heb lang niet met moderne machientjes gespeeld, dus heb ik geboot naar de usb stick, alle partities op de interne flash gewist en een install gedaan.
Hij werkt, maar geen geluid, rotation en ik heb het gevoel dat hij een generieke video driver gebruikt (alles gaat vrij schokkerig).
Die linx drivers lijken niet te helpen/werken. Ik heb 5 gb vrij op de interne flash. Mis ik nu dat hele WIM verhaal of gaat dat automatisch?

Iemand tips hoe ik het beste de missende drivers erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
rensjeh1 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

1. Download een ISO (32bit)
2. Druk deze op een USB (aan je tablet koppelen via OTG)
3. Koppel de ISO aan je systeem via explorer
4. Klik op autosetup.exe
5. Doorloop wat stappen, (updates, taalpakketen)
6. Op het moment dat je niet genoeg geheugen hebt; wijk je uit naar je SD kaart of USB.
7. Nu gaat die installeren...
Bedankt dit heeft uitermate goed gewerkt.
Echter behoudt hij wel windows.old aan. Nu probeer ik deze te verwijderen maar het lukt niet omdat ik de rechten daarvoor niet heb.

Nu wil ik via ''Deze pc'' - beheren de administrator account activeren. Maar gebruikers & groepen optie er niet om de administrator te activeren. Iemand nog tips????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Windows.old hoor je niet zelf aan te rommelen, die kan je verwijderen met Schijfopruiming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de volgorde gevolgd om Windows 10 op mijn Lamina te krijgen, echter krijg ik wanneer ik op "Autosetup.exe" klik direct een foutmelding dat het .ISO bestand corrupt is. Een verwijzing wordt gegeven naar: F:\Sources\SPWIZENG.DLL

Ik heb opnieuw de .ISO van de Microsoft site gedownload en krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de Windows 10 x32 gedownload in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ja, ik ben nu ook over op Windows 10.

Even een 32 gb microSDHC gekocht en die op een andere computer de upgrade tool het als installatiemedia geinstalleerd. (Geen ISO)

Ondertussen op de tablet een reset gedaan naar fabrieksinstellingen, zodat ik genoeg ruimte zou hebben.

Daarna microSDHC erin en op setup geklikt. Een hele tijd gewacht en toen was hij geinstalleerd.

Enige wat ik nog moest doen was de camera-drivers installeren. Deze werkten niet omdat ik een reset had gedaan voor de upgrade.

Eerste indruk is top!
+ Rotatie werkt veel soepeler
+ Tabletmodus is ideaal
+ Toetsenbord springt beter omhoog (en zonder schokken)

Nog geen negatieve dingen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Heb nu het hele topic doorgenomen maar ik zie niet mijn "probleem" dus misschien herkennen jullie het. Ik wil dus ook naar Win 10 met deze tablet maar waar hebben jullie de SD card aangemaakt? Ik heb hem nu 2x geprobeerd aan te maken in de tablet zelf, hij gaat lekker aan de gang en elke keer op 98% stopt hij en geeft een foutmelding dat het is mislukt.

Bekend probleem? Niet dat het erg is want ik ga hem dan maar vandaag op een PC aanmaken maar ik was benieuwd waarom die niet op de tablet zelf kan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
rikoos schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:52:
Heb nu het hele topic doorgenomen maar ik zie niet mijn "probleem" dus misschien herkennen jullie het. Ik wil dus ook naar Win 10 met deze tablet maar waar hebben jullie de SD card aangemaakt? Ik heb hem nu 2x geprobeerd aan te maken in de tablet zelf, hij gaat lekker aan de gang en elke keer op 98% stopt hij en geeft een foutmelding dat het is mislukt.

Bekend probleem? Niet dat het erg is want ik ga hem dan maar vandaag op een PC aanmaken maar ik was benieuwd waarom die niet op de tablet zelf kan ;-)
Dit is omdat je niet genoeg ruimte hebt waarschijnlijk. Ik heb het ook geprobeerd op de tablet zelf. Dit werkt gewoon niet goed. Hij probeert de data te downloaden op de C schijf en op een gegeven moment zit dat vol.

Ik heb de mediacreationtool gebruikt op mijn laptop met ingebouwde cardreader (Asus EEE dingetje van 6 jaar oud die nu zelf ook windows 10 heeft),

Maar dan nog met SD kaart is er nog ruimte nodig. Dus zorg voordat je de installatie van SD start, nog even de bt mappen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Thnx.... Dus vanavond maar op de laptop dan aanmaken :-)

Ik kon dus niet achterhalen dat er ook nog ruimte werd gebruikt op de tablet zelf. Ik dacht als ik de SD aan maak dat hij het direct ALLEEN daar wat zo wegschrijven en niet op de tablet zelf.

Wel apart dat hij dan wel aangeeft dat hij 100% gedownload heeft en pas bij het schrijven die melding gaf, waarschijnlijk uitpak bestanden die hij dus tijdelijk dropt op de tablet ipv ook de SD te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
rikoos schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:07:
Thnx.... Dus vanavond maar op de laptop dan aanmaken :-)

Ik kon dus niet achterhalen dat er ook nog ruimte werd gebruikt op de tablet zelf. Ik dacht als ik de SD aan maak dat hij het direct ALLEEN daar wat zo wegschrijven en niet op de tablet zelf.

Wel apart dat hij dan wel aangeeft dat hij 100% gedownload heeft en pas bij het schrijven die melding gaf, waarschijnlijk uitpak bestanden die hij dus tijdelijk dropt op de tablet ipv ook de SD te gebruiken.
Hij moet ergens zijn Windows.Old data kwijt zodat je binnen een maand nog terug kan naar Windows 8.1(of als er iets mis gaat tijdens installatie). Als hij daar geen ruimte voor heeft, dan houdt het dus snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoe kan je windows.old map verwijderen?
Want ik heb geen ''rechten'' om deze te verwijderen!

Maar ik ben ''administrator'' maar kan niks. En via deze pc - beheren zie ik nergens gebruikers en groepen. Om de echte administrator te activeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
theduke1989 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:00:

Maar ik ben ''administrator'' maar kan niks. En via deze pc - beheren zie ik nergens gebruikers en groepen. Om de echte administrator te activeren....
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb het vermoeden dat dit nog een maand blijft staan. En dan automatisch verwijderd wordt. (Je mag nog een maand terug naar Windows 8.1) en daarna kan dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14

Dat had ik ook, maar google helpt;
zo dus

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
super ga het vanavond proberen.
Want voor niks heeft die zoveel ruimte in beslag. En terug ga ik niet.
Alleen hopen dat de tablet er sneller op gaat.
Nu is het dramatisch langzaam ook met windows 8.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook op GOT te vinden :)
jwstoop in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
Sowieso een handig topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 06-08-2015 12:37 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Gisteren via de tablet de update binnen gehaald en geïnstalleerd via de 16gb microSD in het apparaat. Duurde wel een paar uur (!) maar ging eigenlijk vlekkeloos. Nu 4gb vrij op het apparaat en op de microSD staat nu 5gb aan bestanden (die was leeg).

Eens zien of ik met de tips hier boven nog wat meer ruimte vrij kan maken.

Getypt vanaf een Lamina met Win10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik vond deze manier op internet:
  1. Rechterklik op the C-schijf en ga naar eigenschappen
  2. Ga dan naar General tab
  3. Klik dan op Disk Cleanup
  4. En dan cleanup system files
Let op! Hierna kan je niet terug naar Windows 8.1

Afbeeldingslocatie: https://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/547817
Afbeeldingslocatie: https://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/547818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Gertjuhjan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:50:
Ik vond deze manier op internet:
  1. Rechterklik op the C-schijf en ga naar eigenschappen
  2. Ga dan naar General tab
  3. Klik dan op Disk Cleanup
  4. En dan cleanup system files
Let op! Hierna kan je niet terug naar Windows 8.1

[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, terug naar Windows 8.1 hoef ik toch niet dus zal binnenkort de cleanup eens uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik zit op bijna 7GB vrij moet bovengenoemde tip voor opruiming :) Merk wel dat kopieren vanaf een netwerkschijf van Server 2008 r2 erg schommelend gaat tussen de 300KB en 2MB/sec en gemiddeld onderaan zit. Op laptop met Windows 7 haal ik gewoon 5MB/sec continu. Downloaden van internet gaat sneller dan kopiëren van netwerkschijf. Geen idee waar het hem in zit. CPUbelasting is lang geen 100% dus dat is het ook niet.

Pagina: 1 2 3 Laatste