• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-04 20:40

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter

Lamina T-701

Afbeeldingslocatie: http://img.ibood.com/19566/large/windows-tablet-met-office-365.jpg
Specificaties
Besturingssysteem: Windows 8.1
Processor: Intel® Atom processor Z3735G (2M cache, tot 1,83 GHz)
Processorsnelheid: 1.33 GHz
Werkgeheugen: 1GB RAM
Bluetooth: 4.0
Aantal processorkernen: 4
Beeldscherm: 7" Touch IPS LED
Resolutie: 1280x800
Grafische kaart: Intel HD Graphics Gen 7
Geheugen: 16 GB
Micro SD Slot biedt ondersteuning aan: microSD, microSDHC, microSDXC
Draadloos netwerk: 802.11 b / g / n
Connectiviteit: microUSB, 3,5 mm, Micro-HDMI
Cameraresolutie: 2 MP
Cameraresolutie (voorkant): 2 MP
Levensduur batterij: 4-6 uur
Afmetingen: 108 (L) x 190 (B) x 8.6 (D) mm
Gewicht: 800 gram

De Lamina is identiek aan de HP Linx 7.
Camera-drivers
De Lamina-tablet is absusievelijk geleverd zonder cameradrivers. De officiële berichtgeving via iBOOD daarover luidde:

‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

Wij willen u vragen de volgende stappen te volgen op uw aangekochte Lamina tablet:
1. Open onderstaand bestand: www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe
2. Bevestig dat je het bestand wilt uitvoeren, ondanks de waarschuwing. (klik in de waarschuwing op 'meer informatie' en dan op 'toch uitvoeren')
3. Wacht 15-20 seconden, wacht tot de zwarte DOS-box gesloten is.
4. Done!
Windows 10 installeren
De makkelijkste manier om Windows 10 te installeren is de volgende:
1. Haal alle bestanden van uw tablet en/of maak een backup. Alles zal worden verwijderd.
2. Doe een fabrieksherstel. De officiële Microsoft-stappen daarvoor zijn:
  • a. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen. Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
  • b. Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.
  • c. Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.
  • d. Volg de instructies op het scherm.
3. Zorg voor een lege USB-stick van minimaal 16GB.
4. Ga naar http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
5. Download het hulpprogramma in 32-bits versie.
6. Kies voor Create installation media for another PC > USB flash drive > Windows 10 Home > 32-bit (X86) .
7. Sluit, wanneer de Media Creation Tool is voltooid, de USB stick via de meegeleverde kabel aan op de Lamina.
8. Start setup via de Verkenner > ESD-USB > Setup.
9. Installeer de camera-drivers opnieuw (zie boven).
10. Ga naar Verkenner > Rechtermuisknop op C:/ > Eigenschappen > Schijfopruiming > Vink alle regels aan (vorige Windowsinstallaties is bijna 3GB) > OK. Hierna is downgraden naar 8.1 niet meer mogelijk!

Het blijkt ook mogelijk om een schone installatie te doen.
FAQ
Hoe komt iedereen aan zo'n Zweedse tablet?
Hij is 24 juni bij iBOOD in de dagaanbieding verkocht voor €49,95
Waarvoor is deze tablet geschikt?
Internetten, Office, Netflix
Krijgt deze tablet een update naar windows 10?
Volgens Lamina niet: It is currently not possible to upgrade these models to Windows 10, but we are exploring ways to solve this. Het is echter een grote groep gelukt te upgraden naar windows 10 volgens de officiële Windows-methode zonder problemen.
Is upgraden naar Windows 10 handig?
Er zijn altijd mensen die oudere systemen om specifieke redenen prefereren, maar Windows 10 geeft meer schijfruimte, heeft een goede tabletmodus en draait prima op het apparaat. Ja, dus.
Is Microsoft Office 365 geleverd als losse voucher?
Nee, Office is voorgeinstalleerd. Koppel Office 365 vóór upgraden naar windows 10 aan je Live account, na de upgrade is dit niet meer mogelijk.
Kun je terug naar de originele setup, wanneer je een fout hebt gemaakt?
Volgens Micronics kun je deze guide gebruiken: https://technet.microsoft...255&MSPPError=-2147217396

[ Voor 70% gewijzigd door Gertjuhjan op 13-08-2015 00:32 ]

Xbox: Gulpener88

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:21
Anders een goed alternatief, wel ietsjes duurder (€85):

Chuwi Hi8 8 inch Android 4.4 + Windows 8.1 Tablet PC Intel Z3736F Quad Core 2GB RAM 32GB ROM
Afbeeldingslocatie: http://gloimg.gearbest.com/gb/2015/201506/goods-img/1433099094210-P-2682922.jpg
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_192959.html

8" 1920x1200 FHD WUXGA IPS Display
Intel Bay Trail Z3735F Quad Core (2,16ghz)
2GB RAM, 32GB ROM
2.0MP/0.3MP Cameras
4000mAh Battery
211x123x80mm, 304g

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 12:54
Op het ibood forum claimt iemand de camera werkend te hebben gekregen.
Ik kan het nog niet testen, mijn tablet wordt pas morgen geleverd. heb al een T&T code.
ik heb de camera gefixed, driver van de hp linx7 gebruikt…
is precies dezelfde tablet namelijk… update de driver en klaar….
Hier heb een link aangemaakt voor jullie: http://www.megafileupload.com/d501/camera.zip
Bron
Links zijn de bestanden van djneo-nl van een paar posts hierboven, rechts van het ibood forum.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/23tni4h.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Medic op 26-06-2015 19:14 ]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

W10 Er is iets gebeurd

Gaat niet helemaal goed bij mij. Ik kan geen directe link vinden naar de ISO voor de update. De tool voor 32bits-versie werkt niet op mijn laptop met W7 64bit. Tool gestart op tablet. Eerst aangegeven dat hij een installatie op flash mag maken. In mijn geval MicroSD-kaartje van 32GB aangezien hij die als keus gaf. Leek goed te gaan totdat het venster weg was zonder foutmelding. SD-kaart bevat geen zichtbare data. De tool nogmaals gestart en gekozen om dit apparaat te updaten Downloaden is gelukt, daarna gaat hij iets gereed maken en daar komt deze foutmelding. Zal vermoedelijk te maken hebben met de opslagruimte. Helaas is de foutmelding lekker duidelijk.. Heb niet het idee dat Microsoft goed heeft nagedacht over hoe een update op een apparaat als die van ons gedaan wordt. 3e keer de tool gestart en nu heb ik een USBstick van 8GB gekozen als plek om de installatie op te zetten. Heb er nog een van 64GB maar zit niet te wachten om die helemaal leeg te moeten halen alleen voor deze update dus hoop dat die 8GB voldoende is, en dat hij nu wel wat heeft gedaan zodat ik kan updaten. Heeft iemand anders een directe link naar de ISO die voor onze tablet van toepassing is?

En ja hoor. Na downloaden wat goed ging gaf hij: Media voor Windows 10 maken. Lampje van USBstick was niet gaan branden en iets boven de 30% weer de melding dat er iets gebeurd is. Doe ik weer eens een keer een legale Windows.. krijg je dit gezeik.

[ Voor 8% gewijzigd door Stropdas op 29-07-2015 20:12 ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Blastpe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:46:
[...]

Een interessant stukje over Windows 10 op "small devices", file compression en de reductie van de herstel partitie. De herstel partitie gaat blijkbaar met win10 van een kleine 5GB naar een kleine 500MB.
Je hebt gelijk! Ik ben best onder de indruk over hoeveel dit scheelt. Ik vond het al knap dat ze Windows 8.1 op 16GB wisten te krijgen. Voordeel voor ons is wel, dat je apparaat nóg bruikbaarder is geworden onder Windows 10. Ik sta er nog steeds van te kijken dat je zoveel "computer" kan krijgen voor €50.

Ik heb gisteren een volledig systeemherstel gedaan in Windows 10. Ik hou van een schone installatie en was benieuwd of ik een schone Windows 10 of 8.1 terug zou krijgen. Mijn herstelbestanden van 8.1 stonden er ten slotte nog op. Ik heb gelukkig een schone Windows 10 nu. Nadat ik de laatste updates etc. binnen heb gehaald heb ik nu zo'n 6,5GB vrij:

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/Computer/Lamina%20usage_zpsd8ewz3hb.png

Ik ben er erg tevreden mee in ieder geval! :D

Canon EOS R | Olympus OM-1

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-04 20:40

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik vond deze manier op internet:
  1. Rechterklik op the C-schijf en ga naar eigenschappen
  2. Ga dan naar General tab
  3. Klik dan op Disk Cleanup
  4. En dan cleanup system files
Let op! Hierna kan je niet terug naar Windows 8.1

Afbeeldingslocatie: https://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/547817
Afbeeldingslocatie: https://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/547818

Xbox: Gulpener88

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 21:22
Ik heb een opzet gemaakt voor de TS. Wie voegt hem in of verbetert hem?

Lamina T-701

Afbeeldingslocatie: http://img.ibood.com/19566/large/windows-tablet-met-office-365.jpg
Specificaties

Camera-drivers
De Lamina-tablet is absusievelijk geleverd zonder cameradrivers. De officiële berichtgeving via iBOOD daarover luidde:

‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

Wij willen u vragen de volgende stappen te volgen op uw aangekochte Lamina tablet:
1. Open onderstaand bestand: www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe
2. Bevestig dat je het bestand wilt uitvoeren, ondanks de waarschuwing. (klik in de waarschuwing op 'meer informatie' en dan op 'toch uitvoeren')
4. Done!
Windows 10 installeren
1. Haal alle bestanden van uw tablet en/of maak een backup. Alles zal worden verwijderd.
  • a. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen. Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
  • b. Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.
  • c. Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.
  • d. Volg de instructies op het scherm.
4. Ga naar http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
6. Kies voor Create installation media for another PC > USB flash drive > Windows 10 Home > 32-bit (X86) .
7. Sluit, wanneer de Media Creation Tool is voltooid, de USB stick via de meegeleverde kabel aan op de Lamina.
10. Ga naar Verkenner > Rechtermuisknop op C:/ > Eigenschappen > Schijfopruiming > Vink alle regels aan (vorige Windowsinstallaties is bijna 3GB) > OK. Hierna is downgraden naar 8.1 niet meer mogelijk!

FAQ
Hoe komt iedereen aan zo'n Zweedse tablet?
Waarvoor is deze tablet geschikt?
Krijgt deze tablet een update naar windows 10?
Volgens Lamina niet: It is currently not possible to upgrade these models to Windows 10, but we are exploring ways to solve this. Het is echter een grote groep gelukt te upgraden naar windows 10 volgens de officiële Windows-methode zonder problemen.
Is upgraden naar Windows 10 handig?
Er zijn altijd mensen die oudere systemen om specifieke redenen prefereren, maar Windows 10 geeft meer schijfruimte, heeft een goede tabletmodus en draait prima op het apparaat. Ja, dus.
Is Microsoft Office 365 geleverd als losse voucher?
Nee, Office is voorgeinstalleerd. Koppel Office 365 vóór upgraden naar windows 10 aan je Live account, na de upgrade is dit niet meer mogelijk.
Kun je terug naar de originele setup, wanneer je een fout hebt gemaakt?
Volgens Micronics kun je deze guide gebruiken: https://technet.microsoft...255&MSPPError=-2147217396

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
[h1]Lamina T-701[/h1]
[img=520,390]http://img.ibood.com/19566/large/windows-tablet-met-office-365.jpg[/img]
[h2]Specificaties[/h2]

[h2]Camera-drivers[/h2]

[i]‘Helaas zijn de Lamina tablets geleverd zonder een camera driver, wij bieden hiervoor onze verontschuldigingen aan.’ De leverancier heeft voor ons een bestand beschikbaar gesteld waarmee u binnen enkele minuten de driver heeft geïnstalleerd op de tablet.

1. Open onderstaand bestand: [url]www.lamina.info/Drivers/Lamina_8270/Cameradriver.exe[/url]
4. Done![/i]

[h2]Windows 10 installeren[/h2]
[list]
[*]a. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen. Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
[*]b. Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.
[*]c. Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.
[*]d. Volg de instructies op het scherm.
[/list]
4. Ga naar [url]http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10[/url]
6. Kies voor [i]Create installation media for another PC > USB flash drive > Windows 10 Home > 32-bit (X86) [/i].
7. Sluit, wanneer de [i]Media Creation Tool[/i] is voltooid, de USB stick via de meegeleverde kabel aan op de Lamina.
10. Ga naar Verkenner > Rechtermuisknop op C:/ > Eigenschappen > Schijfopruiming > Vink alle regels aan [i](vorige Windowsinstallaties is bijna 3GB)[/i] > OK. Hierna is downgraden naar 8.1 niet meer mogelijk!

[h2]FAQ[/h2]
[h3]Hoe komt iedereen aan zo'n Zweedse tablet?[/h3]

[h3]Waarvoor is deze tablet geschikt?[/h3]

[h3]Krijgt deze tablet een update naar windows 10?[/h3]
Volgens Lamina niet: [i]It is currently not possible to upgrade these models to Windows 10, but we are exploring ways to solve this.[/i] Het is echter een grote groep gelukt te upgraden naar windows 10 volgens de officiële Windows-methode zonder problemen.

[h3]Is upgraden naar Windows 10 handig?[/h3]

[h3]Is Microsoft Office 365 geleverd als losse voucher?[/h3]

[h3]Kun je terug naar de originele setup, wanneer je een fout hebt gemaakt?[/h3]
Volgens Micronics kun je deze guide gebruiken: [url]https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn605112.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396[/url]

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

tnx, ga ik proberen.
trouwens, als ik bij de systeemgegevens kijk, zie ik dat ik een 32bit os heb, maar een x64 processor !
kan de 64bit versie niet draaien dan ?
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/9xama6wqn/system.jpg

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1