980Ti neem ik aanHenkus schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:11:
Voor het eerst in jaren weer terug in het groene kamp.
Bij Afuture een Gigabyte 780Ti G1 Gaming besteld. Levertijd 2-4 werkdagen.
Holy shit, nice. Hier 82C met 70% fanspeed op de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X en dat met stock factory overclock.Yonix schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:08:
[...]
Nu, met dit weer en lopend op 1452/3954, maximaal 78 graden Celsius bij een kamertemperatuur van 28 graden Celsius (wat 'on(wijs)' aangenaam is). Volgens mij draaien de twee Twin Frozrs dan, stilletjes, op 64% fanspeed.
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Nice ik wou die ook bestellen maar ik ga toch maar voor de MSI ivm met geluid en coilwhine, die paar graden temperatuur boeit me niet, anders ging ik wel voor de Evga Hybrid.Henkus schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:11:
Voor het eerst in jaren weer terug in het groene kamp.
Bij Afuture een Gigabyte 780Ti G1 Gaming besteld. Levertijd 2-4 werkdagen.
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Hij is nog niet boven de 60 graden gekomen.
En waarom zeggen mensen dat een 980Ti overkill is voor 1080p?
Ik was van plan te upgraden naar 1440p 21:9 maar met een aantal games haal ik 65 fps met alles op ultra
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Klopt, zeker niet als je een 120/144Hz monitor hebt.. Ik denk dat de meeste reviewers etc uitgaan van 1080p op 60Hz.. Maar zelfs dan nog, als je een beetje 'futureproof' wil zijn is een 980Ti ook dan nog geen echte overkill imho.. Zoals jij al zei, in sommige nieuwe games komt de 60fps ondergrens nu al in beeld, laat staan met AAA games over 1-2 jaar..Cornelisjuh schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:32:
Deze kaart
Hij is nog niet boven de 60 graden gekomen.
En waarom zeggen mensen dat een 980Ti overkill is voor 1080p?
Ik was van plan te upgraden naar 1440p 21:9 maar met een aantal games haal ik 65 fps met alles op ultraEen 980 Ti is dus zeker geen overbodige luxe
Umm een 980Ti kan gewoon 60FPS in bijna alle games halen in 4KInflatable schreef op zondag 05 juli 2015 @ 02:07:
[...]
Klopt, zeker niet als je een 120/144Hz monitor hebt.. Ik denk dat de meeste reviewers etc uitgaan van 1080p op 60Hz.. Maar zelfs dan nog, als je een beetje 'futureproof' wil zijn is een 980Ti ook dan nog geen echte overkill imho.. Zoals jij al zei, in sommige nieuwe games komt de 60fps ondergrens nu al in beeld, laat staan met AAA games over 1-2 jaar..
Bijna alle games ja, alleen helaas niet de nieuwste AAA games (kijk zelf de benchmarks maar na) en laat je nou net zo'n kaart daarvoor kopen.. Ik koop zo'n kaart niet om Minecraft op 4K te spelen..Koning Willy schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:26:
[...]
Umm een 980Ti kan gewoon 60FPS in bijna alle games halen in 4K
Ik denk dat 1440p de sweetspot is voor een enkele 980Ti op dit moment..
[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 05-07-2015 16:44 ]
Inderdaad typ foutje
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ligt ook een beetje aan de instellingen denk ik? Op 4k heb je volgens mih geen ani aliasing nodig, en toch zie je dat in elke benchmark dit aanstaat. Het lijkt mij dat dit de FPS ook wel naar beneden haalt.Inflatable schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:43:
[...]
Bijna alle games ja, alleen helaas niet de nieuwste AAA games (kijk zelf de benchmarks maar na) en laat je nou net zo'n kaart daarvoor kopen.. Ik koop zo'n kaart niet om Minecraft op 4K te spelen..
Ik denk dat 1440p de sweetspot is voor een enkele 980Ti op dit moment..
Drastisch zelfs 
Ik vind een 980Ti de eerste kaart die 4K gaming ready (deftig op High) op z'n naam mag schrijven
Ik vind een 980Ti de eerste kaart die 4K gaming ready (deftig op High) op z'n naam mag schrijven
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Ik heb ook de MSI 6G en vind de temperatuur en vooral fan noise tegenvallen. Vrees dan ook probleempje met koeler of pasta. Idle (in open case, nu in bureau 23°C) is die idle 52°C en als ik furmark enkele minuten laat lopen, gaat de temperatuur vlotjes naar 75°C met fans op 70% (en kan je verzekeren dat je ze dan hoort hoor!). Fans zijn enkel (naar mijn normen) 'stil' als ze rond 60% blijven.Yonix schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:08:
[...]
Nu, met dit weer en lopend op 1452/3956, maximaal 78 graden Celsius bij een kamertemperatuur van 28 graden Celsius (wat 'on(wijs)' aangenaam is). Volgens mij draaien de twee Twin Frozrs dan, stilletjes, op 64% fanspeed.
Gisteren was het warmer (+- 26°C) in bureau, en dan ging de temp met case dicht (nochtans goede airflow) naar 83°C!! Dit is op stock (msi) speeds.
Raar ook dat jouw kaart met een temperatuur van 78°C op 65% draait, en de mijne op dit moment aan 75°C draait aan 70% (?). Of gebruik je een custom profile voor fanspeed? Als ik mijn case sluit, dan gaat de temperatuur in een wip naar 82°C met fanspeed 80%.
[ Voor 13% gewijzigd door lapino op 06-07-2015 08:11 ]
Ik weet niet hoe lang je de kaart al gebruikt, maar bij mij leek het wel alsof de koelpasta/koeling 'ingewerkt' moest worden. Bij mij bleef de GPU in het begin namelijk ook op 52 graden Celsius hangen, maar na een tijdje (en veel benchmarks) daalde de temperatuur IDLE naar 39 graden Celsius.lapino schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:06:
[...]
Ik heb ook de MSI 6G en vind de temperatuur en vooral fan noise tegenvallen. Vrees dan ook probleempje met koeler of pasta. Idle (in open case, nu in bureau 23°C) is die idle 52°C en als ik furmark enkele minuten laat lopen, gaat de temperatuur vlotjes naar 75°C met fans op 70% (en kan je verzekeren dat je ze dan hoort hoor!). Fans zijn enkel (naar mijn normen) 'stil' als ze rond 60% blijven.
Gisteren was het warmer (+- 26°C) in bureau, en dan ging de temp met case dicht (nochtans goede airflow) naar 83°C!! Dit is op stock (msi) speeds.
Raar ook dat jouw kaart met een temperatuur van 78°C op 65% draait, en de mijne op dit moment aan 75°C draait aan 70% (?). Of gebruik je een custom profile voor fanspeed? Als ik mijn case sluit, dan gaat de temperatuur in een wip naar 82°C met fanspeed 80%.
Op dit moment maak ik inderdaad gebruik van een 'custom profile' voor fanspeed, maar dat is in MSI Afterburner niet meer dan een hokje aanvinken - ik heb niet met de schuivers lopen schuiven.
Hier kun je zien hoe mijn MSI Gaming 6G presteert in Crysis 3:
[YouTube: https://youtu.be/1ML9OHXzApw]
Hm, hoe lang heeft dat 'inzetten' van die koelpasta dan geduurd? Heb de kaart hier nu 2 dagen zitten en toch al enkele uren games gespeeld.
Niet langer dan een dag. Misschien toch nog eens even kijken naar de airflow in je kast? Wie weet zit er iets in de weg.lapino schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:29:
Hm, hoe lang heeft dat 'inzetten' van die koelpasta dan geduurd? Heb de kaart hier nu 2 dagen zitten en toch al enkele uren games gespeeld.
De kaart is hier nu 32 graden Celsius IDLE:

Voor de beeldvorming: mijn MSI zit in een Cooler Master N300 (niet de grootste kast) met 3 'case fans' (120mm, 2 voor en 1 achter) en een Scythe Mugen 4 CPU-koeler.
Hm lijkt me toch een groot verschil. Zoals ik zei, ik test nu zelfs met case open. Met case dicht is het nog iets minder. Case is een Fractal Design R4 met vooraan 1 intake (onderaan), 1 120mm op cpu (Scythe Mugen) en 1 outtake bovenaan.
Idle geraakt die nooit onder 50°C, fan speed is dan ook telkens 0% (dus passief gekoeld). Op zich stoort dat me minder, maar dan nog is het toch behoorlijk verschil niet? Durf alleen de cooler er niet af te halen want kaart is pas 2 dagen oud en kan er nog mee terug naar winkel indien het niet beter wordt.
Idle geraakt die nooit onder 50°C, fan speed is dan ook telkens 0% (dus passief gekoeld). Op zich stoort dat me minder, maar dan nog is het toch behoorlijk verschil niet? Durf alleen de cooler er niet af te halen want kaart is pas 2 dagen oud en kan er nog mee terug naar winkel indien het niet beter wordt.
[ Voor 40% gewijzigd door lapino op 06-07-2015 08:49 ]
Waarom probeer je dan niet een custom fanprofile? Gewoon even om te kijken hoe de kaart daarop reageert. Ik heb de optie in MSI Afterburner enkel aangevinkt en verder niets in de grafiek aangepast.lapino schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:46:
Nope, ook al geprobeerd. Ja ik kan de fans nog harder doen blazen en dan helpt dat wel, maar dan is de kaart helemaal te luid. Ik koop specifiek een kaart met speciale koeler om de pc zo stil mogelijk te houden, beetje tegenstrijdig als ik die dan ineens veel harder moet laten draaien om de boel koel te houden niet?
Na een weekend gegamed te hebben kan ik zeggen dat de ACX2.0+ koeler goed zijn werk doet en erg stil is
Heb de temperatuur ook nog niet boven de 65 graden zien gaan, er is dus zeker nog wat ruimte voor overclocken 
Daar moet wel bij gezegd worden dat mijn vorige videokaart een HD4870 was, een soort kruising tussen een stofzuiger en een straalmotor
Dus wat voor mij stil is is voor jou misschien niet stil.
Daar moet wel bij gezegd worden dat mijn vorige videokaart een HD4870 was, een soort kruising tussen een stofzuiger en een straalmotor
[ Voor 31% gewijzigd door Cornelisjuh op 06-07-2015 09:26 ]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Hybrid versie komt morgen beschikbaar bij Caseking:
https://www.caseking.de/e...44-mb-gddr5-gcev-231.html
https://www.caseking.de/e...44-mb-gddr5-gcev-231.html
Vooralsnog alleen in een duitse shop zo te zien. Ik wil zo graag 2 van die hybrids hebben 
Is alleen echt nergens beschikbaar hier in NL, al overal rondgevraagd.
Casekings is aan te raden hoor, betere service dan menig NL shop.PcManiaxx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:19:
Vooralsnog alleen in een duitse shop zo te zien. Ik wil zo graag 2 van die hybrids hebben
Idd. Wil er ook graag twee en dan is zo'n hybrid versie wel fijn omdat ze dan een stuk koeler blijven. Helaas heb ik er pas eind deze maand het geld voor, hoop dat ze dan wat beter beschikbaar zijnPcManiaxx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:19:
Maar Caseking is inderdaad een goede site. Heb geen problemen mee om daar te bestellen mocht het nodig zijn. Verzendkosten zijn maar iets van €9,00 naar Nederland en als je hem echt perse de volgende dag wilt hebben kan je voor UPS Express kiezen, maar daar betaal je dan wel €40,00 euro voor.
Je zegt dat je de PC in je bureau hebt staan? Betekent dit in een kast? Of heb je het naast je bureau staan?lapino schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:06:
[...]
De airflow kan nog zo goed zijn.. als je een open kast in een kast hebt staan dan schiet het nog steeds niet veel op.
Neen case staat op bureau zelf. Vermoed dat het deels is omdat de 980Ti nu eenmaal warmer wordt (250watt vs 185watt bij de GTX980) en anderzijds vermoed ik dat de MSI cooler niet bepaald echt ok is. Ga proberen ruilen voor ander merk.
Misschien ook eens overwegen om cpu terug met zo een Corsair cooler op water te koelen, koelblok cpu hangt nu vlak boven die graka en die geeft toch ook behoorlijk wat warmte af. Die backplate wordt zeer warm en hangt dan nog eens nét onder de cpu cooler, wat toch ook niet ideaal kan zijn.
Weet dat ik altijd streef om mijn pc echt zo stil mogelijk te houden, met de GTX980 van Asus was dit echt ideaal, hoorde kaart quasi nooit. Heb nu zelfs eens geprobeerd met 140mm in zijpaneel die buitenlucht op de graka rechtstreeks binnenzuigt maar scheelt amper 3°C.
Misschien ook eens overwegen om cpu terug met zo een Corsair cooler op water te koelen, koelblok cpu hangt nu vlak boven die graka en die geeft toch ook behoorlijk wat warmte af. Die backplate wordt zeer warm en hangt dan nog eens nét onder de cpu cooler, wat toch ook niet ideaal kan zijn.
Weet dat ik altijd streef om mijn pc echt zo stil mogelijk te houden, met de GTX980 van Asus was dit echt ideaal, hoorde kaart quasi nooit. Heb nu zelfs eens geprobeerd met 140mm in zijpaneel die buitenlucht op de graka rechtstreeks binnenzuigt maar scheelt amper 3°C.
[ Voor 56% gewijzigd door lapino op 06-07-2015 18:10 ]
Hier loopt de MSI op stock speeds met een custom fan profiel niet boven de 67 graden en is in mijn ogen stil. Ik heb dan ook niet de stilste kast die er is. Ambient is 25 graden.
Net even 10 minuutjes Heaven bencmark aangezet met default fan curve:
max 72 graden bij 58% fanspeed en is onhoorbaar. Dit is wel zonder overclock. Met overclock gooi de fanspeeds sowieso naar tussen de 65 en 85% fan speed. Bij 73 graden staat die op 80% fanspeed en is in mijn situatie nog steeds relatief stil
Net even 10 minuutjes Heaven bencmark aangezet met default fan curve:
max 72 graden bij 58% fanspeed en is onhoorbaar. Dit is wel zonder overclock. Met overclock gooi de fanspeeds sowieso naar tussen de 65 en 85% fan speed. Bij 73 graden staat die op 80% fanspeed en is in mijn situatie nog steeds relatief stil
[ Voor 47% gewijzigd door OMD op 06-07-2015 20:07 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is inderdaad allemaal relatief. Als mijn videokaart idle staat, dan hoor ik mijn pc (dicht) echt compleet niet. Dit is met 1 intake, 1 cpu en 1 outtake fan. Die draaien allemaal vrij traag maar met voldoende airflow. Bizarre is dat het quasi niks uitmaakt als ik die fans heel snel doe draaien, dus airflow zal wel ok zijn. Maar als mijn videokaart dan volop begint te draaien, dan valt dat uiteraard op. Ik word knettergek van pc's waar ik fans zo enorm hard hoor draaien 
Maar 72 graden max bij 58% is hier echt niet haalbaar, ik zit met fanspeed op 65% al snel aan 78°C en dat is dan nog met case open. Begin echt meer en meer te vermoeden dat hitte van koelblok cpu behoorlijk negatief effect heeft op de videokaart. Heaven benchmark is hier na 5min temp van 75°C met fanspeed van 65% (open case). CPU temp is dan 45°C (!).
Ben benieuwd naar reviews voor de Asus strix. Mijn MSI ga ik sowieso ruilen, ben echt niet overtuigd van die hun koelsysteem.
Maar 72 graden max bij 58% is hier echt niet haalbaar, ik zit met fanspeed op 65% al snel aan 78°C en dat is dan nog met case open. Begin echt meer en meer te vermoeden dat hitte van koelblok cpu behoorlijk negatief effect heeft op de videokaart. Heaven benchmark is hier na 5min temp van 75°C met fanspeed van 65% (open case). CPU temp is dan 45°C (!).
Ben benieuwd naar reviews voor de Asus strix. Mijn MSI ga ik sowieso ruilen, ben echt niet overtuigd van die hun koelsysteem.
[ Voor 5% gewijzigd door lapino op 06-07-2015 23:28 ]
Hun koelsysteem is niets mis mee getuige de reviews en persoonlijke ervaringen. Het is ofwel een defecte videokaart of toch je systeem wat geen goede airflow heeft. Je zegt dat het niet uitmaakt dat je fanspeed verhoogt. Dat betekent dus dat er onvoldoende lucht uit de kast wordt geblazen. Je zal dit ben ik bang met elke high end air cooled grafische kaart hebben.lapino schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:25:
Dat is inderdaad allemaal relatief. Als mijn videokaart idle staat, dan hoor ik mijn pc (dicht) echt compleet niet. Dit is met 1 intake, 1 cpu en 1 outtake fan. Die draaien allemaal vrij traag maar met voldoende airflow. Bizarre is dat het quasi niks uitmaakt als ik die fans heel snel doe draaien, dus airflow zal wel ok zijn. Maar als mijn videokaart dan volop begint te draaien, dan valt dat uiteraard op. Ik word knettergek van pc's waar ik fans zo enorm hard hoor draaien
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zelfs met de case open haal ik geen lagere temps, scheelt hooguit 2°C. Deze GTX980Ti loopt idle +- 10°C hoger dan de GTX980 Asus die ik ook heb liggen (maar boeit me niet, is tenslotte passief), onder zware load ging de Asus nooit boven de 72°C, de MSI gaat doorgaans rond 75°C hangen met af en toe uitschieters naar 80°C (bijvoorbeeld in Witcher3). Opnieuw, met OPEN kast. Fangeluid is bij de Asus een PAK minder hoorbaar dan de MSI. De MSI gaat bij temps rond 75°C al snel rond 65% of hoger hangen en dat is echt wel hoorbaar. Geen ratelend geluid maar echt hoorbaar. De Asus ging aan 70°C nog niet aan 40% draaien en is dan ook lekker stil. Mijn MSI heb ik tijdens gamen nog niet onder de 60% fansnelheid weten gaan.
Vreemd, druist echt volledig tegen elke review en gebruikerservaring in. Dan moet je maar een ander type halen, hopen dat die wel goed is.lapino schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:43:
Zelfs met de case open haal ik geen lagere temps, scheelt hooguit 2°C. Deze GTX980Ti loopt idle +- 10°C hoger dan de GTX980 Asus die ik ook heb liggen (maar boeit me niet, is tenslotte passief), onder zware load ging de Asus nooit boven de 72°C, de MSI gaat doorgaans rond 75°C hangen met af en toe uitschieters naar 80°C (bijvoorbeeld in Witcher3). Opnieuw, met OPEN kast. Fangeluid is bij de Asus een PAK minder hoorbaar dan de MSI. De MSI gaat bij temps rond 75°C al snel rond 65% of hoger hangen en dat is echt wel hoorbaar. Geen ratelend geluid maar echt hoorbaar. De Asus ging aan 70°C nog niet aan 40% draaien en is dan ook lekker stil. Mijn MSI heb ik tijdens gamen nog niet onder de 60% fansnelheid weten gaan.
Yep, vind het ook jammer hoor vooral omdat performance echt wel super is. De temp op zich kan me weinig schelen, maar fangeluid vind ik toch behoorlijk storend. Mijn kaart klinkt onder zware belasting zéér gelijkend aan een cdrom die volle bak aan het draaien is. Komt echt heel identiek over.
Net even extra 140mm intake in case gezet en in zijkant een 120mm fan die volle bak warme lucht naar buiten trekt, als ik hand in case steek voel ik een zeer sterke, koele airflow. Dan kombustor even doen draaien, en temp van gpu blijft identiek, idem voor fanspeed van de videokaart. Kan dan toch echt niks met airflow te maken hebben. Kast klinkt dan ook als een echte stofzuiger en dan nog gaan load temps vlot naar 78°C en zit fanspeed op 73 procent (1600rpm)
Net even extra 140mm intake in case gezet en in zijkant een 120mm fan die volle bak warme lucht naar buiten trekt, als ik hand in case steek voel ik een zeer sterke, koele airflow. Dan kombustor even doen draaien, en temp van gpu blijft identiek, idem voor fanspeed van de videokaart. Kan dan toch echt niks met airflow te maken hebben. Kast klinkt dan ook als een echte stofzuiger en dan nog gaan load temps vlot naar 78°C en zit fanspeed op 73 procent (1600rpm)
[ Voor 44% gewijzigd door lapino op 07-07-2015 00:27 ]
Je kan ook een ander proberen. Wellicht is die gewoon defect, dat kan natuurlijk. Ik raad je aan wat noise video's te kijken op youtube, je zal zien dat de MSI samen met de Inno3d één van de stilste kaarten zijn.lapino schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 00:07:
Yep, vind het ook jammer hoor vooral omdat performance echt wel super is. De temp op zich kan me weinig schelen, maar fangeluid vind ik toch behoorlijk storend. Mijn kaart klinkt onder zware belasting zéér gelijkend aan een cdrom die volle bak aan het draaien is. Komt echt heel identiek over.
OMD, de review van de Asus strix is net online op guru3D en die zou volgens die review luider zijn dan de MSI. Dus ofwel scheelt er iets met mijn kaart, ofwel is er iets anders 'raar' aan de hand. Vanmorgen de Valley benchmark 30min laten draaien en dan gaat temp naar 77°C met fanspeed op 74%. En dat is echt wel hoorbaar. Wil gerust eens filmpje maken maar of dat goed beeld geeft... Als de Asus review had gezegd dat die pak stiller was, dan kocht ik die meteen, maar op eerste zicht lijkt de Asus ook niet bepaald een success op dat vlak.
Dit is mijn airflow :

(2x 140mm intake, op cpu 1x120mm en dan bovenaan 1x120mm out)
Dit is mijn airflow :

[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 07-07-2015 08:41 ]
Welke is het geworden?Wolf schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:48:
[afbeelding]
Welke zal ik houden...
Ik kan niet echt een keuze maken.
De MSI. Het verschil in performance vond ik niet groot genoeg om het verschil in geluid te verantwoorden.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dus het verschil in geluid was goed merkbaar? Of scheelde het niet zo erg veel?
Het verschil was wel duidelijk merkbaar. Zodra er iets van belasting op de G1 kwam ging hij een nogal fluitend geluid maken. Niet zo heel hard, maar wel merkbaar.
Omdat de fans op de MSI veel groter zijn fluiten die niet maar ruisen die meer. Dat is wat minder storend.
Qua performance scheelde het enkele MHz-en, niet echt een killer verschil dus.
Omdat de fans op de MSI veel groter zijn fluiten die niet maar ruisen die meer. Dat is wat minder storend.
Qua performance scheelde het enkele MHz-en, niet echt een killer verschil dus.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik zou als ik jou was eens overwegen of je je kaart niet moet retourneren. Je temps zijn echt veel hoger dan die van anderen (incl die van mij), en je kast ziet er niet echt uit als een of ander verstopt stofnest dat alle warmte vasthoudt. Anders eens je koeler er af halen, en opnieuw Arctic Silver erop doen ofzoiets.lapino schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:11:
OMD, de review van de Asus strix is net online op guru3D en die zou volgens die review luider zijn dan de MSI. Dus ofwel scheelt er iets met mijn kaart, ofwel is er iets anders 'raar' aan de hand. Vanmorgen de Valley benchmark 30min laten draaien en dan gaat temp naar 77°C met fanspeed op 74%. En dat is echt wel hoorbaar. Wil gerust eens filmpje maken maar of dat goed beeld geeft... Als de Asus review had gezegd dat die pak stiller was, dan kocht ik die meteen, maar op eerste zicht lijkt de Asus ook niet bepaald een success op dat vlak.
Dit is mijn airflow :
[afbeelding]
Ik denk erover om de evga 980ti hydro copper te halen bij casking maar daar is nog geen levertijd bekend.
of
zou ik voor de evga 980ti classified gaan? die komt 14-07, heeft een hogere clock en betere power phases(betekend dat ook dat er minder ruimte is voor overklokken?).
Voor de 980ti classified zie ik nog geen full cover waterkoeling, zou deze nog komen? voor de 980 versie bestaan ze wel.
of
zou ik voor de evga 980ti classified gaan? die komt 14-07, heeft een hogere clock en betere power phases(betekend dat ook dat er minder ruimte is voor overklokken?).
Voor de 980ti classified zie ik nog geen full cover waterkoeling, zou deze nog komen? voor de 980 versie bestaan ze wel.
Grappig. Ik heb ook een R4 en ik haal nog hogere temps dan hij.Stoffa schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:51:
[...]
Ik zou als ik jou was eens overwegen of je je kaart niet moet retourneren. Je temps zijn echt veel hoger dan die van anderen (incl die van mij), en je kast ziet er niet echt uit als een of ander verstopt stofnest dat alle warmte vasthoudt. Anders eens je koeler er af halen, en opnieuw Arctic Silver erop doen ofzoiets.
Hij stabiliseert bij mij op 86 graden full load met een boost op 1528MHz. Idle loop ik 58 graden.
Casekings gebeld net, ze zouden vandaag de nieuwe hybrids binnenkrijgen, maar niets is minder waar.
Vanwege de vele preorders weten ze nog steeds niet wanneer het binnen is.
Zucht......
Misschien dat ik maar voor de superclocked 2.0 moet gaan of een G1 van Gigabyte.
Zucht......
Misschien dat ik maar voor de superclocked 2.0 moet gaan of een G1 van Gigabyte.
Ik heb, na heel lang wikken en wegen, toch maar besloten om voor de G1 van Gigabyte te gaan. De prijs is al iets gedaald en als de kaart last heeft van coil whine, dat ruil ik hem gewoon om, als ik het uberhaupt al hoor. Van herrie heb ik vrijwel nooit last, omdat mijn PC op de grond staat onder de tafel en ik bijna altijd game met een headset op.
Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W
Na twee dagen zonder PC, uiteindelijk mijn pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G binnen!
Wel wat problemen met temps, 76C @ 25C kamertemperatuur en dat zonder overclock maar op stock fancurve.
Hopelijk onder 80C met overclock als het wat koeler is binnen
Wel wat problemen met temps, 76C @ 25C kamertemperatuur en dat zonder overclock maar op stock fancurve.
Wel voldoende koeling in je PC? Hier wordt de kaart maximaal 70 graden met een omgevingstemperatuur van 28 graden (Inno 3D, maximaal OC).Koning Willy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:44:
Na twee dagen zonder PC, uiteindelijk mijn pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G binnen!
lijkt beetje zoals hier bij mij, sommige zeggen normaal andere defect. weet het op de duur niet meer. trouwens, kaart wordt nu warmer met case open!Koning Willy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:44:
Ja ik heb een slechte kast dat welNoord27 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:47:
[...]
Wel voldoende koeling in je PC? Hier wordt de kaart maximaal 70 graden met een omgevingstemperatuur van 28 graden (Inno 3D, maximaal OC).
Als Skylake-K uitkomt een nieuwe systeem bouwen met een pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Wit
Boeien, reference 980Ti wordt +86C dus hij redt het wel.lapino schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:50:
[...]
lijkt beetje zoals hier bij mij, sommige zeggen normaal andere defect. weet het op de duur niet meer. trouwens, kaart wordt nu warmer met case open!
Ik ben van plan om de 980ti sc+ te kopen echter zijn deze in Belgie vaak 50 euro duurder.
Hoe zit het met de service bij Casekings? (retour bij coil whine (gratis of betalen?), en dergelijke)
Hoe zit het met de service bij Casekings? (retour bij coil whine (gratis of betalen?), en dergelijke)
Jammer man. Als ik het zo hoor dan gaat het nog lang duren voordat ze fatsoenlijk beschikbaar komen. Ik ga denk ik voor de MSI of EVGA ClassifiedPcManiaxx schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:12:
Casekings gebeld net, ze zouden vandaag de nieuwe hybrids binnenkrijgen, maar niets is minder waar.
Zucht......
Ben al voor 2x g1 van gigabyte gegaan hehe. Kon mij niet meer beheersen.
Had liever een hybride alsmede vanwege de smooth looks, maar met deze twee beesten ga ik ook een hoop plezier hebben op 4k.
Had liever een hybride alsmede vanwege de smooth looks, maar met deze twee beesten ga ik ook een hoop plezier hebben op 4k.
Als mijn 980Ti al not-overclocked 40FPS @ Witcher 3 Ultra Settings 5K doet...PcManiaxx schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:09:
Ben al voor 2x g1 van gigabyte gegaan hehe. Kon mij niet meer beheersen.
Net een mailtje van MyCom gehad dat zij hem over een maand weer kunnen leveren.
Tsja, maar bizar is t natuurlijk wel. Ikzelf heb de Inno3d X4: idle op 31 graden en full load is t hoogste dat ik heb gezien 62 graden. En dan woon ik op de zolderverdieping in een huis waar de hitte werkelijk niet te harden is.Koning Willy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:51:
[...]
Boeien, reference 980Ti wordt +86C dus hij redt het wel.
Dat jullie dan met een premium non-reference koeler tegen zulke temps aankijken lijkt mij toch wel erg zuur. Je kunt t dan gooien op "ach reference wordt nog warmer", en dat is ook zo, maar voor een premium koeler zijn dit soort temps natuurlijk eigenlijk onacceptabel.
Edit: als ik mijn post zo nalees lijkt t wel een beetje een bragpost over mijn temps, en zo bedoel ik het zeker niet. Wat ik bedoel is dat als ik zo'n MSI had gehaald, en dergelijke temps zag, ik hem zou omruilen. Zou ik dan weer die belachelijke temps krijgen dan zou ik voor een ander merk gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Stoffa op 07-07-2015 22:26 ]
Ja, die koelers van Inno3d zijn beste jongens. Die presteren over het algemeen wel iets beter dan anderen inderdaad. Zo heeft elke kaart zijn voordeel. Ik vind van MSI de noise level zijn grootste voordeel. Hij blijft bij mij met een dikke OC ( 1523 boost ) netjes rond de 70 graden met custom fanprofiel ( 1 graad is 1% fanspeed ) en is nog gewoon stil.
Kan iemand met een MSI GTX 980Ti Gaming 6G even een screenshot plaatsen van zijn/haar kaart in GPU-Z? Ik wil even wat waardes vergelijken.
De kaart hoeft niet overklokt te zijn.
Wat boeien mij die temps nou? Toen ik nog een PC-noob was heb ik 3.5 jaar lang mijn CPU gemarteld met een stock koeler, waar temps tot 99C opliepen. En hij leeft nu nog en is overclock op 4.0Ghz (4.5 jaar oud)Stoffa schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:25:
[...]
Tsja, maar bizar is t natuurlijk wel. Ikzelf heb de Inno3d X4: idle op 31 graden en full load is t hoogste dat ik heb gezien 62 graden. En dan woon ik op de zolderverdieping in een huis waar de hitte werkelijk niet te harden is.
Dat jullie dan met een premium non-reference koeler tegen zulke temps aankijken lijkt mij toch wel erg zuur. Je kunt t dan gooien op "ach reference wordt nog warmer", en dat is ook zo, maar voor een premium koeler zijn dit soort temps natuurlijk eigenlijk onacceptabel.
Edit: als ik mijn post zo nalees lijkt t wel een beetje een bragpost over mijn temps, en zo bedoel ik het zeker niet. Wat ik bedoel is dat als ik zo'n MSI had gehaald, en dergelijke temps zag, ik hem zou omruilen. Zou ik dan weer die belachelijke temps krijgen dan zou ik voor een ander merk gaan.
Deze kaarten zijn ontworpen om 24/7 op +85C te draaien (zie de reference-koeler maar).
Laat staan de mensen die een Titan X hebben, die is alleen vekrijgbaar in stock koeler, behalve als je waterbloks op zet.
Jij zal allicht meer geinteresseerd zijn in stilte dan in temps, maar je weet natuurlijk best dat de meesten juist graag lage temps willen. Een aftermarket koeler wordt beoordeeld op voornamelijk A)Hoe koel houdt hij de gpu? B)Hoeveel decibels produceert hij? en C)Ziet hij er tof uit?Koning Willy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:34:
[...]
Wat boeien mij die temps nou? Toen ik nog een PC-noob was heb ik 3.5 jaar lang mijn CPU gemarteld met een stock koeler, waar de temps tot 99C opliepen.
Deze kaarten zijn ontworpen om 24/7 op +85C te draaien (zie de reference-koeler maar).
Laat staan de mensen die een Titan X hebben, die is alleen vekrijgbaar in stock koeler, behalve als je waterbloks op zet.
Zo werkt dit wereldje gewoon. Mooi dat jij temps niet belangrijk vindt, maar dat zullen heel veel mensen toch anders zien.
Overigens had ik hiervoor een 7970 met reference koeler die met dit weer de 90 graden aantikte, het rook dan naar verschroeide lucht achter mijn computer. Niet echt fijn, beetje beangstigend zelfs. Persoonlijk vind ik het dan ook een verademing nu een kaart te hebben die max rond de 60 doet ipv 90. Maar ieder zn meug I guess.
Lage temps leveren geen 1 mhz extra op. Trouwens ik vind 78C wel prima met 25C kamertemperatuur, als het straks weer 20C is wordt het 73C op stock fan curve.Stoffa schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Jij zal allicht meer geinteresseerd zijn in stilte dan in temps, maar je weet natuurlijk best dat de meesten juist graag lage temps willen. Een aftermarket koeler wordt beoordeeld op voornamelijk A)Hoe koel houdt hij de gpu? B)Hoeveel decibels produceert hij? en C)Ziet hij er tof uit?
Zo werkt dit wereldje gewoon. Mooi dat jij temps niet belangrijk vindt, maar dat zullen heel veel mensen toch anders zien.
Overigens had ik hiervoor een 7970 met reference koeler die met dit weer de 90 graden aantikte, het rook dan naar verschroeide lucht achter mijn computer. Niet echt fijn, beetje beangstigend zelfs. Persoonlijk vind ik het dan ook een verademing nu een kaart te hebben die max rond de 60 doet ipv 90. Maar ieder zn meug I guess.
Benchmarks van JayzTwoCentz geven ook gewoon een maximaal van 75C op.
Als jullie een koude kaart willen moeten jullie voor pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB HYBRID gaan, al kost dat meer/is slecht leverbaar. En je levert ook een paar FPS in.
[ Voor 11% gewijzigd door Koning Willy op 07-07-2015 23:46 ]
Mijn HD4870 werd toendertijd 100-110 graden in de zomer.Stoffa schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Jij zal allicht meer geinteresseerd zijn in stilte dan in temps, maar je weet natuurlijk best dat de meesten juist graag lage temps willen. Een aftermarket koeler wordt beoordeeld op voornamelijk A)Hoe koel houdt hij de gpu? B)Hoeveel decibels produceert hij? en C)Ziet hij er tof uit?
Bleek achteraf dat door een fout in de drivers de fan niet automatisch harder ging
Ik heb mijn MSI 980ti gaming gekocht op Afuture voor € 785. Ik moet wel zeggen dat de prijs kort er na opgetrokken is naar € 819. Ik veronderstel dat ik geluk had. Daar zijn ze in elk geval goed leverbaar.
Hmm Afuture heeft ze nu voor 775... sicomputers 765 maar die hebben 0 voorraad...
I love watercooling
Het is net dat wat me stoort, tot 60% vind ik de cooler van msi best ok, maar zodra die naar 65% en meer gaat, dan vind ik die behoorlijk luid en vanaf 75% al helemaal. Moet wel zeggen, ben een Asus GTX980 Strix gewoon die nooit boven 50% fansnelheid ging en echt quasi nooit hoorbaar was.OMD schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:15:
Ja, die koelers van Inno3d zijn beste jongens. Die presteren over het algemeen wel iets beter dan anderen inderdaad. Zo heeft elke kaart zijn voordeel. Ik vind van MSI de noise level zijn grootste voordeel. Hij blijft bij mij met een dikke OC ( 1523 boost ) netjes rond de 70 graden met custom fanprofiel ( 1 graad is 1% fanspeed ) en is nog gewoon stil.
Ik heb dan ook een pc compleet gericht op stilte, allemaal 140mm fans van bequiet,in een Fractal R5 case. Airflow is voor zover ik weet echt wel ok in case, en bovendien zie ik de temps niet zakken als ik de case openlaat, dus dan kan ik er toch vanuit gaan dat airflow ok is.
Had gewoon gehoopt dat de MSI stiller was bij fangeluid +70%. Misschien één ding: mijn Scythe Mugen cooler hangt nét boven de videokaart, waardoor (vermoed ik toch) de backplate niet zo goed kan koelen. Zou het interessant kunnen zijn om de kaart in 2e PCIe slot te steken en zo meer ruimte te maken tussen cpu en videokaart?
Caseking is prima, maar toch ook niet. Ik ontving spam op een email adres dat ik specifiek en alleen voor caseking had aangemaakt, en ik was niet de enige.Noord27 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:24:
Caseking is prima. Kunnen velen NL en BE winkels nog een puntje aan zuigen.
http://www.hardwareluxx.d...uch-phishing-1071622.html
Toen een aantal gebruikers op een Duits forum daar over klaagden, was er een bericht van Caseking ze de zaak gingen onderzoeken, en daarna is het nu al 8 weken (!!) stil.
Wel lullig, want behalve mijn email-adres heeft Caseking ook een adres en betalingsgegevens van mij en andere klanten. En waar zijn die nu?
Mijn ervaring met de levering e.d. was ook prima, een 40" monitor binnen 3 dagen uit Duitsland voor extreem lage verzendkosten, maar dit doet me wel vermoeden dat ze bij het eerste zuchtje tegenwind niet zo reageren als ik als klant zou willen.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart ?thunder7 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:29:
[...]
Caseking is prima, maar toch ook niet. Ik ontving spam op een email adres dat ik specifiek en alleen voor caseking had aangemaakt, en ik was niet de enige.
http://www.hardwareluxx.d...uch-phishing-1071622.html
Toen een aantal gebruikers op een Duits forum daar over klaagden, was er een bericht van Caseking ze de zaak gingen onderzoeken, en daarna is het nu al 8 weken (!!) stil.
Wel lullig, want behalve mijn email-adres heeft Caseking ook een adres en betalingsgegevens van mij en andere klanten. En waar zijn die nu?
Mijn ervaring met de levering e.d. was ook prima, een 40" monitor binnen 3 dagen uit Duitsland voor extreem lage verzendkosten, maar dit doet me wel vermoeden dat ze bij het eerste zuchtje tegenwind niet zo reageren als ik als klant zou willen.
Afuture kun je met een gerust hart bestellen daar heb het 9/10 keer de volgende dag in huis - en ze hebben nog een super aftersales ookGarrett schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:45:
Hmm Afuture heeft ze nu voor 775... sicomputers 765 maar die hebben 0 voorraad...
SIcomputers daar moet je ver van weg blijven
Ook bij Afuture gekocht, ze moeten eens iets doen aan die DPDcalsonic schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:15:
[...]
Afuture kun je met een gerust hart bestellen daar heb het 9/10 keer de volgende dag in huis - en ze hebben nog een super aftersales ookkoop daar al jaren net zoals bij azerty overigens.
SIcomputers daar moet je ver van weg blijvenlees daar de beoordelingen maar van.
Even bij de comments aangeven dat je met PostNL iets verstuurd wil krijgen.Koning Willy schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:22:
[...]
Ook bij Afuture gekocht, ze moeten eens iets doen aan die DPD
Dan doen ze het met PostNL.
Beetje jammer dat het niet aangegeven is op de website idd.
I love watercooling
Trouwens, waar is me Batman voucher?Garrett schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:25:
[...]
Even bij de comments aangeven dat je met PostNL iets verstuurd wil krijgen.
Dan doen ze het met PostNL.
Beetje jammer dat het niet aangegeven is op de website idd.
Moet je niet aan mij vragen maar aan de shop
Het is wel zo dat niet elke shop daaraan meedoet overigens...
I love watercooling
Nouja... spel is toch brokenGarrett schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:40:
[...]
Moet je niet aan mij vragen maar aan de shop
Het is wel zo dat niet elke shop daaraan meedoet overigens...
Ja, die inderdaad. Een mooi accessoire bij een nieuwe 980Ti
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Niet alle winkel doen aan deze actie, ga hiervoor naar de NVIDIA site en dan zie je dat Afuture hier niet tussen staat.
Oh en spel is niet broken, niemand in mijn kring heeft last van de bugs waar de andere het online over hebben.
Enige bug wat ik had en dat is nu gefixt is dat wanneer ik het spel afsluit windows roept dat "batman has stopped working"...duhhh net afgesloten.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Scroll naar beneden en klik op Netherlands:
http://www.geforce.co.uk/...tman-arkham-knight/bundle
Afuture staat er, zoals Sm0k3r ook zegt, inderdaad niet tussen.
BedanktResinman schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:52:
[...]
Scroll naar beneden en klik op Netherlands:
http://www.geforce.co.uk/...tman-arkham-knight/bundle
Afuture staat er, zoals Sm0k3r ook zegt, inderdaad niet tussen.
Mij boeit het spel niet (afgezien van de broken performance) maar kan voor anderen wel handig zijn
I love watercooling
Ook als het jou niet boeit, levert die key wel 15 euro opGarrett schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:54:
[...]
Bedankt
Mij boeit het spel niet (afgezien van de broken performance) maar kan voor anderen wel handig zijn![]()
Wil graag de 980Ti Strix maar is helaas nog erg slecht leverbaar. Vreemde is dat van alle websites 4Launch ze wel kan leveren, teniminste er staat dat er vijf op voorraad liggen bij de leverancier. Ik heb ze even een mail gestuurd om te vragen of dat wel juist is omdat hun de enige zijn in NL die ze zou kunnen leveren.
Als het wel klopt ga ik denk ik voor de Strix en bestel ik hem daar denk ik (komt ook goed uit, 4Launch is lekker dichtbij bij mij, kwartiertje rijden
)
[edit]
Toch maar alvast besteld met ophalen in winkel zodat ik niks hoefde te betalen. Nadat ik heb besteld had ging de levertijd meteen op 6-10 werkdagen staan, en na een half uurtje stond hij weer terug op 1-5 werkdagen. Dus net maar even gebeld en ze waren inderdaad nergens op voorraad bij leveranciers. Ze zouden het na gaan kijken en mij begin volgende week een mail sturen met hoe het zit met de levertijd. Ik was toch pas van plan om ze volgende week vrijdag op te gaan halen dus ik heb de bestelling maar even laten staan. Mochten ze volgende week nog niet op voorraad zijn (bij 4Launch of een andere winkel) dan verander ik hem wel naar of de Gigabyte of de MSI.
[edit 2]
Net een reactie op mijn vorige mail ontvangen en volgens de medewerker zou hij in de loop van volgende week leverbaar moeten zijn. Ik wacht dan nog even af en kijk volgende week wel verder hoe het verder verloopt. Anders ga ik toch voor de MSI of Gigabyte denk ik. Scheelt toch ongeveer 160 euro voor twee kaarten...
Als het wel klopt ga ik denk ik voor de Strix en bestel ik hem daar denk ik (komt ook goed uit, 4Launch is lekker dichtbij bij mij, kwartiertje rijden
[edit]
Toch maar alvast besteld met ophalen in winkel zodat ik niks hoefde te betalen. Nadat ik heb besteld had ging de levertijd meteen op 6-10 werkdagen staan, en na een half uurtje stond hij weer terug op 1-5 werkdagen. Dus net maar even gebeld en ze waren inderdaad nergens op voorraad bij leveranciers. Ze zouden het na gaan kijken en mij begin volgende week een mail sturen met hoe het zit met de levertijd. Ik was toch pas van plan om ze volgende week vrijdag op te gaan halen dus ik heb de bestelling maar even laten staan. Mochten ze volgende week nog niet op voorraad zijn (bij 4Launch of een andere winkel) dan verander ik hem wel naar of de Gigabyte of de MSI.
[edit 2]
Net een reactie op mijn vorige mail ontvangen en volgens de medewerker zou hij in de loop van volgende week leverbaar moeten zijn. Ik wacht dan nog even af en kijk volgende week wel verder hoe het verder verloopt. Anders ga ik toch voor de MSI of Gigabyte denk ik. Scheelt toch ongeveer 160 euro voor twee kaarten...
[ Voor 53% gewijzigd door bjorntju op 17-07-2015 18:08 ]
Bump
EVGA 980Ti Classified is op voorraad bij Caseking. Heb er daar twee besteld met bankoverschrijving
Als ik geluk heb is het geld er morgen er en heb ik hem deze week nog 
De bestelling bij 4Launch heb ik maar geannuleerd. Ik heb toch liever de Classified en qua prijs zijn ze maar een tientje meer per stuk.
[edit]
Crap, kom er net achter dat de kaarten niet gereserveerd worden totdat de betaling binnen is
Tenminste dat is wat ik kan opmaken uit de voorwaarden. Heb maar even een mail gestuurd of ze misschien toch gereserveerd kunnen worden. Anders ben ik de sjaak want die kaarten zullen aan het eind van de dag wel uitverkocht zijn...
[edit 2]
Maar even opgebeld en de mevrouw aan de telefoon heeft ze voor mij gereserveerd. Had voordat ik belde ook een mail gestuurd met dezelfde vraag en kreeg net een mail terug dat ze ze gereserveerd hebben. Kan nu niet meer fout gaan lijkt mij
Gelukkig dat ik er nog achteraan ben gegaan anders viel ik buiten de boot denk ik 
[edit 3]
In de voormiddag een mail gekregen dat de betaling binnen was en net de verzend bevestiging gekregen
EVGA 980Ti Classified is op voorraad bij Caseking. Heb er daar twee besteld met bankoverschrijving
De bestelling bij 4Launch heb ik maar geannuleerd. Ik heb toch liever de Classified en qua prijs zijn ze maar een tientje meer per stuk.
[edit]
Crap, kom er net achter dat de kaarten niet gereserveerd worden totdat de betaling binnen is
[edit 2]
Maar even opgebeld en de mevrouw aan de telefoon heeft ze voor mij gereserveerd. Had voordat ik belde ook een mail gestuurd met dezelfde vraag en kreeg net een mail terug dat ze ze gereserveerd hebben. Kan nu niet meer fout gaan lijkt mij
[edit 3]
In de voormiddag een mail gekregen dat de betaling binnen was en net de verzend bevestiging gekregen
[ Voor 59% gewijzigd door bjorntju op 21-07-2015 18:27 ]
Heb op 04-07-2015 de MSI GTX 980ti besteld bij Gistron voor €816,90.
De kaart was niet op voorraad (nu nog steeds niet) maar is wel 22-07-2015 geleverd (afgehaald).
De kaart was niet op voorraad (nu nog steeds niet) maar is wel 22-07-2015 geleverd (afgehaald).
Invoer ontbreekt
Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.
(interne identificatie: message::update::input_missing)
[ Voor 133% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:33 ]
Iemand toevallig al enig idee wanneer de msi 980ti lightning te verkrijgen is? kan er zelf maar bar weinig over vinden
Hij is bij Caseking toch al een tijdje op voorraad, en op voorraad betekent daar écht op voorraad.LadyVodka schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:03:
Na 25+ dagen wachten heb ik zelf de eigenaar van de bedrijf gecontacteerd (Azerty.nl)
op eens was de volgende dag GTX980 ti HYBRID in voorraad.
Caseking
Bij Caseking melden ze een datum, vanaf 14-9-15.Uberdude schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:40:
Iemand toevallig al enig idee wanneer de msi 980ti lightning te verkrijgen is? kan er zelf maar bar weinig over vinden
[ Voor 29% gewijzigd door V3g3ta op 12-09-2015 23:14 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Invoer ontbreekt
[ Voor 120% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:34 ]
980ti in sli op 1680*1050 at 60hz, geeft je leuke fps zeker? Of is dat spelen met vsyncLadyVodka schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:27:
[...]
Deze GPU is zeker een aanrader , max temp. idle 25°C bij gaming zoals witcher max 35-40°C
love it!
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Invoer ontbreekt
[ Voor 103% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:34 ]
In de laatste week van december de MSI 980 Ti lightning besteld...Nog steeds niet geleverd.
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Waar heb je die besteld? Een maat van me heeft maandag 1 besteld bij MeGekko en heeft hem vandaag binnen.
Bij SI computers...is wel heel slecht leverbaar
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
SIComputers is echt een drama. Consequent lage prijzen in de pricewatch, maar de ervaringen van kopers zijn erg slecht, zeker met de diverse 980 TI. Ik zou willen dat ik als ik selecteer op prijs daar die winkel er uit zou kunnen filteren.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Heeft het nog veel zin om nu in te stappen en een 980TI te kopen? Lees op veel fora's dat men adviseert om te wachten tot de volgende line up beschikbaar is (de pascal etc). Maar volgens mij zijn we dan echt wel een jaar verder voordat we een vervanger hebben voor de 980TI? Geloof ook niet dat de midrange van de pascal lijn dus de opvolgers van de 970bijvoorbeeld een 980TI kwa performance gaan evenaren, verbruik etc zal wel beter worden maar dat boeit me niet. Wat denken jullie?
The first casualty in war is always the truth...
Tja, je kunt blijven wachten. Elke keer als er een kaart gereleased wordt en goed verkrijgbaar is, staat er al een vervolg kaart op het programma van danwel het rode kamp, danwel het groene kamp met beloftes over prestatieverbeteringen.
Ik heb meestal de filosofie om hardware te kopen zodra ik hardware nodig heb. Ik kijk 3 weken vooruit, mocht er niets concreets zijn, schaf ik het aan.
Ik heb meestal de filosofie om hardware te kopen zodra ik hardware nodig heb. Ik kijk 3 weken vooruit, mocht er niets concreets zijn, schaf ik het aan.
Ik stap over twee maanden in. Het duurt waarschijnlijk nog iets van 7 tot 10 maanden voor pascal begint te arriveren. Dan heb je ook nog eens dat het eerste builds zijn... persoonlijk wacht ik altijd liever tot de tweede of de derde, tenzij zo ongeveer geen enkele review echt problemen aankaart.
Maar als hij er is dan heb je weer levertijden etc etc. Dus volgens mij ben je sowieso al 12 tot 18 maanden verder voor je echt je kaart hebt. Tegen die tijd verkoop ik mijn 980 ti wel en haal de pascal.
Maar als hij er is dan heb je weer levertijden etc etc. Dus volgens mij ben je sowieso al 12 tot 18 maanden verder voor je echt je kaart hebt. Tegen die tijd verkoop ik mijn 980 ti wel en haal de pascal.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja en als de 980 Ti gewoon voldoende is om op een bepaalde resolutie voluit te spelen.. Hoef je ook niet te upgrade... Dus dan kan je gewoon instappen en tegen de tijd dat het niet meer wilt voor weinig een tweede bijsteken...
Lekkere setup man. Ga ook voor zo een hybrid.LadyVodka schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:51:
[...]
Momenteel , want ASUS RoG Swift PG278Q ga ik volgende maand kopen.
Ik kan moeilijk alles op ene keer kopen eh
Edit: Met push/pull 21°C & 22°C
[afbeelding]
Weet je toevallig hoe lang de kabels zijn van de kaart naar de radiator? Plannetje alvast maken van hoe ik dat ding ga installeren
The first casualty in war is always the truth...
Invoer ontbreekt
[ Voor 90% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:37 ]
de pascal generatie is eerder uitgebracht dan sommigen in dit topic dachten, zijn er mensen die gewacht hebben? of mensen die niet gewacht hebben en spijt hebben?
Zelf 6 maand geleden een 980ti gekocht en mijn 970 verkocht. Spijt heb ik niet, gtx 970 leverde meer op dan nu. En met computer gaat het soms snel met prijsdalingen etc en nieuwe ontwikkelingen.Buiten Westen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:38:
de pascal generatie is eerder uitgebracht dan sommigen in dit topic dachten, zijn er mensen die gewacht hebben? of mensen die niet gewacht hebben en spijt hebben?
Mijn 980ti is nog steeds een beest en doet alles wat ik er van verwacht. Geen spijt van mijn aankoop! Sla de nieuwe generatie ook over.
ja jij hebt het goed aangepakt door je 970 te verkopen, die waren tweedehands toen heel erg gewild en van de 970 naar de 980ti is wel een prima upgrade
Gezien de 980ti mogelijk de meest high-end kaart is met nog 'n RAMDAC aan boord om mijn beeldige 2K+ CRT aan te sturen, wil ik deze GPU vrij laat nu nog aan gaan schaffen daar uitwendige RAMDACs zoals DP->VGA toch weinig toereikend zijn voor high-end CRTs.
Het voelt vrij suf om nog zoveel neer te leggen voor een nieuwe 980ti gezien de recente doorbraken in de markt, dus vraag ik mij af:
Anticiperen we nog 'n prijsverlaging van het ding in de retail, of kan ik er maar beter voor gaan, voordat ze definitief op zijn? Ik ben reeds op de hoogte van de mogelijkheid tot 2e hands, echter lijkt de vraag op 't moment groter te zijn dan het aanbod.
Het voelt vrij suf om nog zoveel neer te leggen voor een nieuwe 980ti gezien de recente doorbraken in de markt, dus vraag ik mij af:
Anticiperen we nog 'n prijsverlaging van het ding in de retail, of kan ik er maar beter voor gaan, voordat ze definitief op zijn? Ik ben reeds op de hoogte van de mogelijkheid tot 2e hands, echter lijkt de vraag op 't moment groter te zijn dan het aanbod.