Als je in de US iets bestelt over het Internet, dan hoef je geen state-tax te betalen. Inieder geval als je bestelt bij een webshop die in een andere staat is gevestigd. Lijkt een beetje op tax-free shoppen als je naar een ander land vliegt.
http://smallbusiness.find...n-internet-purchases.htmlGenerally speaking, if an online retailer maintains a physical presence in a state that charges a sales tax on most purchases, then that online retailer must charge sales tax on any items that are sold to customers within the home state. However, if the online retailer is selling an item to a customer outside of its home state, then it is not required to collect sales tax from that customer.
Sommige staten zijn dit beu. Die beginnen nu een sales-tax voor streaming services, zoals NetFLix, in te voeren. Genaamd "cloud tax".
https://www.google.nl/sea...0&q=chicago%20cloud%20tax
Het zou me niks verbazen als ze ook nog op een dag sales-tax voor Internet-aankopen gaan invoeren.
Maar ondertussen betalen wij gewoon 21% BTW over onze Internet-aankopen. En de yanken niks.
Voorbeeld: $650 = 585.59 euro. (Volgens Google. Vandaag).
Plus 21% BTW = 708.56 euro.
Dat komt al aardig in de buurt van de 750 euro adviesprijs in Europa.
Waarschijnlijk zit in die prijs van 750 euro al verwerkt dat ze verwachten dat de euro nog meer gaat zakken.
Tel er nog wat invoer-tax en vervoers- en distributie-kosten bij op, en je bent er bijna.
Maar inderdaad, het is nog steeds een paar tientjes te veel. Die ergens verdwijnen in de zakken van de distributeurs, of de webwinkels. Ik vermoed distributeurs.
Ik heb er geen moeite mee om de adviesprijs van 750 euro te betalen. Dat is tenslotte de adviesprijs. Echter, om daar nog eens bovenop nog meer te gaan betalen, vanwege schaarste, nee dank je.
Ik heb mijn aankoop uitgesteld. Ik wacht op Pascal. Zelfs als dat nog 12-18 maanden duurt. Mijn gtx680 is nog steeds snel genoeg om TW3 en GTAV te spelen met vrije veel eye-candy, op 35-50fps. Ik hou het nog wel even vol. Ik was ook van plan een 1440p monitor te kopen. Maar aangezien alle monitoren of beperkingen, of kuren hebben, ga ik dat ook nog even uitstellen. Niet dat ik het geld er niet voor heb. Maar mijn trots verbied me om me een oor te laten aannaaien.