Passieve tags en tags per post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Eigenlijk twee feature requests in één, maar het zijn dan ook twee oplossingen die ik had bedacht voor hetzelfde probleem.

Wat ik nu af en toe mis is dat badges die wel relevant zijn voor een deel van een topic niet worden getoond, omdat ze niet voor het hele topic relevant zijn of omdat het anders teveel categorieën / producten zouden worden om aan een topic te koppelen.

Een goed voorbeeld hiervan zijn de BBG topics. Met het huidige tagsysteem wil je daar niet alle relevante categorieën aan gaan hangen, want dan kom je voor de basis al uit op:
  • Processors
  • Processorkoeling
  • Moederborden
  • Geheugen intern
  • Videokaarten
  • Solid state drives
  • Interne harde schijven
  • Behuizingen
  • Voedingen
En dan komt daar nog randapparatuur bij, waaronder:
  • Monitoren
  • Muizen
  • Toetsenborden
Met alleen het systeem zoals het nu werkt is dat dus geen optie. Toch is dat wel jammer, want ik zou wel willen zien dat Foritain karmakeizer is voor behuizingen en processorkoeling, TERW_DAN voor moederborden, Astennu voor videokaarten en -The_Mask- voor voedingen. En als ik zelf een stukje over monitoren schrijf vind ik het ook wel leuk als mensen kunnen zien dat ik daar wel wat van af weet.

De eerste optie die ik daarvoor bedacht zijn passieve tags. Je zag voor het nieuwe karmasysteem, badges en nieuwe regels voor koppelingen af en toe topics met gigantische tagclouds. In de meeste gevallen waren al die tags ook wel van toepassing, maar op slechts een klein gedeelte van het topic.

Passieve tags zouden dan een kopie van het huidige tagsysteem kunnen zijn. Alleen dan via een apart veld. Je hebt nu bij het koppelen van onderwerpen de velden:
  • Product
  • Categorie
  • Additionele koppelingen
Daar zou dan nog een vierde veld "Passieve tags" bij komen, waar vanuit je alle tags die je vanuit die andere drie velden kunt koppelen ook kunt koppelen.

De passieve tags zou je dan niet klikbaar in vrij licht grijs weer kunnen geven onder de gewone tagcloud van een topic, eventueel ook nog inklapbaar. Deze tags zorgen er dan niet voor dat een topic in de tab Forum bij een product in de Pricewatch komt te staan. Ook kan je niet vanuit de tagcloud zoeken naar andere topics met dezelfde tags. Andersom zal je als je een tag opent vanuit een ander topic geen topics vinden die de tag in kwestie alleen als passieve tag hebben. Daarnaast kan je in een topic ook geen karma verdienen voor een passieve tag.

Het enige wat de passieve tag doet is badges laten zien van mensen die al karmakoning of -keizer zijn van die badge.

Het voordeel van dit systeem ten opzichte van tags aan losse posts koppelen is dat alleen de tags nog steeds allemaal aan de startpost hangen, wat overzichtelijker is en ook gemakkelijker te controleren en modereren indien nodig.

Het alternatief is, zoals ik al aangaf, het koppelen van tags aan losse posts. Aan Werelds in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 129" zou dan bijvoorbeeld de tag DX12 gekoppeld kunnen worden, of aan Kid Jansen in "[BBG] High-end workstation juli 2015" de tag monitoren.

In een adviestopic als Voeding advies en informatie topic - Deel 30 zou je per antwoord het product kunnen koppelen dat wordt aangeraden. Dit maakt het via de FrontPage/pricewatch dan ook direct te benaderen. Op die manier kan direct de juiste info gevonden worden over dat product in een groot topic. De meeste nuttige info staat in Harde waren om een voorbeeld te noemen vooral in de grote topics, niet de kleintjes. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor topicreeksen als Het grote Canonmount-objectieven-topic.

Het nadeel van dit systeem is dat je niet meer in één keer kan zien welke tags er aan een topic hangen, waardoor het ook vrijwel onmogelijk wordt om te controleren en modereren.

[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 19-06-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geeft dan wel een zeer sterke administratieve druk.

Wat mij betreft is het belangrijker dat posten eenvoudig en laagdrempelig blijft.

Als je bij elke posts die je maakt in een combinatietopic moet 'claimen' waarvoor je karma krijgt, zou ik dat helemaal nalaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kid Jansen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:29:
Eigenlijk twee feature requests in één, maar het zijn dan ook twee oplossingen die ik had bedacht voor hetzelfde probleem.

Wat ik nu af en toe mis is dat badges die wel relevant zijn voor een deel van een topic niet worden getoond, omdat ze niet voor het hele topic relevant zijn of omdat het anders teveel categorieën / producten zouden worden om aan een topic te koppelen.

Een goed voorbeeld hiervan zijn de BBG topics.
De BBG topics zijn hier een goed voorbeeld van inderdaad, maar daar buiten kan ik niet echt topics bedenken (en kon ik ook niet zo snel vinden) waarbij 'passieve' tags gaan helpen, de meeste grote topics hebben een algemeen onderwerp die je er aankan hangen.

En daarnaast is het altijd zo worden dat je grote topics niet heel specifiek kan taggen op wat er allemaal in besproken wordt, dat is een van de nadelen van al die mega topics.
Kid Jansen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:29:
Met alleen het systeem zoals het nu werkt is dat dus geen optie. Toch is dat wel jammer, want ik zou wel willen zien dat Foritain karmakeizer is voor behuizingen en processorkoeling, TERW_DAN voor moederborden, Astennu voor videokaarten en -The_Mask- voor voedingen. En als ik zelf een stukje over monitoren schrijf vind ik het ook wel leuk als mensen kunnen zien dat ik daar wel wat van af weet.
-The_Mask- is karmakoning voor Voedingen, geen idee over de rest aangezien de karma rang lijsten er nog niet zijn. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:53:
Het geeft dan wel een zeer sterke administratieve druk.
Dit ook ja, er zijn nu nog genoeg topics die fout getagt zijn, het systeem nog complexer maken gaat niet daarbij helpen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou het wel in zijn algemeenheid prettig zijn als een ts na het openen van een topic, nog gekoppelde onderwerpen en producten kan toevoegen.

Vaak bij een breed onderwerp is op moment van publicatie van de eerste ts, niet de reikwijdte van onderwerpen of aanbieders of producten volledig duidelijk.

Als je later zaken kan toevoegen,of verwijderen als ts zelf, krijg je een iets betere karma waardering voor de punten die daadwerkelijk centraal staan in de topics. Het scheelt ook administratieve druk voor de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:58:
Misschien zou het wel in zijn algemeenheid prettig zijn als een ts na het openen van een topic, nog gekoppelde onderwerpen en producten kan toevoegen.
"koppel onderwerp" bovenaan elk topic ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat kan al door bovenaan op "Koppel onderwerp" te klikken (direct onder de topictitel). Zolang het topic niet op slot staat en het niet in General Chat, Tweakers Feedback of Area 51 staat.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:58:
Als je later zaken kan ... verwijderen als ts zelf
Dat kan inderdaad niet. Tags verwijderen bij een topic kan alleen als moderator.
_David_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:54:
De BBG topics zijn hier een goed voorbeeld van inderdaad, maar daar buiten kan ik niet echt topics bedenken (en kon ik ook niet zo snel vinden) waarbij 'passieve' tags gaan helpen
Bijvoorbeeld bij de Dell UltraSharp topicreeks zou je als echte tags bijvoorbeeld alleen deze kunnen koppelen:
  • Monitoren
  • Dell
  • UltraSharp
Vervolgens koppel je alle schermen die in de startpost staan als passieve tags, evenals de volgende tags:
  • Beeldschermtechnologie
  • Kalibreren
  • X-Rite
Allemaal wel relevant voor het topic, dus als iemand er een badge in heeft wil je het wel zien, maar eigenlijk is het niet relevant genoeg voor een echte tag (in ieder geval niet volgens de nieuwe regels).

offtopic:
Daarover gesproken, toen ik [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21 aanmaakte kwamen er een hele hoop tags en productkoppelingen mee die ik niet zelf had gekoppeld (waren ook niet door iemand anders gekoppeld, want was direct na plaatsen al). Volgens mij worden productkoppelingen en tags dus overgeërfd van een vorig deel als het topic onderdeel is van een topicreeks. Dat maakt het alleen wel lastig om de nieuwe regels te volgen.

Overigens is het grootste deel daarvan inmiddels al gefixt, want Sandor Mooijekind heeft in overleg met mij een hele hoop tags die betrekking hebben op beeldschermen samengevoegd

[ Voor 93% gewijzigd door Kid Jansen op 20-06-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfedit

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2015 18:16 ]

Pagina: 1