Toon posts:

Hulp nodig met pc componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ms-7848 moederbord en wil graag een nieuwe videokaart.
Ik heb er hier een gevonden: http://www.paradigit.nl/m...i-e/80035535/details.aspx en daarbij wil ik ook deze voeding kopen: http://www.paradigit.nl/c...att/80012792/details.aspx en mijn vraag is dus of deze componenten compatible zijn met elkaar.

Als je meer info nodig hebt of een antwoord hebt op mijn vraag hoor ik graag terug!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
wat compatibaliteit betrefd kan je ver vooruit maar als je inderdaad een zware videokaart erin stopt zal ik wil idd een nieuwe voeding erbij plaatsen.
Heb zelf ook een medion pc een i7 met 16 gb intern en ben tevens ook aan het kijken wat voor een videokaart upgrade hiervan toepassing is.
Het is een msi moederbord wat speciaal voor medion gemaakt is.
Maar ik heb een moederbord waar maar een videokaart in kan, ik kan dus geen sli of crossfire setup maken.

http://www.crucial.com/us...for/Medion/medion-ms-7848

ik hoop dat deze url nuttige informatie heeft.
Er staan ook nog een paar ssd harde schijven erbij die compatible zijn met jouw moederbord..
Pas op met die videokaart hij gebruikt al 2 sloten, heb je daar wel plaats voor?
Een voeding heeft niks te maken of het compatible is ja of te nee, hij hoeft alleen maar vermogen en stroom te leveren.., de vraag rijst altijd is die voeding groter en heb je plaats ervoor deze voeding te plaatsen in je kast?
De compatibiliteit kan men gaan spreken wat je aansluit op je moederbord, in dit geval dus een harde schijf of een processor usb.
Die cooler master voeding ziet er goed uit hij is ook nog modulair.
Wat zijn de specs van jouw systeem?
ik vind die videokaart wel erg duur maargoed ieder zijn meug. :P
met vriendelijke groet :rjmno1 :)

[ Voor 26% gewijzigd door rjmno1 op 19-06-2015 16:39 . Reden: edit ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie en voor de site!

De specs van mijn pc zijn:

CPU: Intel Core i7 4770
GPU: NVIDIA GeForce GTX 650 met 1024MB VRAM
RAM: 16GB
Harde schijf(D:) : 2,66 TB
SSD(C:) : 58GB
Recovery(E:) : 60GB
Voeding : 350W

Hoe kan je checken of de videokaart past op het moederbord?
De videokaart die ik wil is inderdaad erg duur maar ik weet niet of ik de nieuwere spellen die uitkomen ook kan spelen met een GTX 700 series anders zou ik er zo een nemen.
Ik zal nu inderdaad even checken of het helemaal zou passen,

Met vriendelijke groet, Gijs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Als je op de juiste plek kijkt vind je ook zat extra info van ons, in dit geval onder andere:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Daar zie je ook welke regels er gelden:
CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Je geeft hier een eigen voorstel en (in je tweede post) een redelijke opsomming van de huidige hardware, maar je motiveert totaal niet wat je exact probeert te doen (welke games? welke resoluties? welke bottlenecks ervaar je nu waar je vanaf wilt?) waarom je voor twee heel specifieke onderdelen kiest in plaats van etterlijke duizenden anderen.

Zo kunnen wij niet met je meedenken en is de hoeveelheid hulp die wij kunnen bieden erg beperkt :o

Ik zou je daarom willen verzoeken om alsnog die uitgebreide (!) motivatie te geven. Doe je dat niet, dan gaat dit topic (zoals hierboven beschreven) dicht...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Een 750W is totaal overdreven daar kun je gemakkelijk drie GTX 970's aanhangen met ook nog een leuke CPU.

Je zal wel niet een hele goede 350W voeding hebben anders kon dat zelf nog voldoen voor een GTX 970.