Hoi.
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Niels, 22 jaar en heb net een leuk huis gekocht.
Het huis is gedateerd, en moet dus verbouwd worden.
Ik ga het huis kamer voor kamer opknappen, en als eerste is de woonkamer aan de beurt.
Uiteraard wil ik ook domotica gaan gebruiken.
Nu vroeg ik mij af wat een goed systeem is, een collega heeft de HomeWizard en is daar goed over te spreken. Zo te zien is dat ook nog aardig te betalen.
Voor de bediening ben ik van plan om in de woonkamer(en later evt de andere kamers)een tablet in de muur te bouwen, zodat ik deze ook kan aansluiten op een NAS, en hiermee dan dus ook muziek kan afspelen.
Het apparatuur dat ik beetje bij beetje aan wil sluiten is het volgende:
Verlichting
Gordijnen
Garagedeur
Zonwering
Weerstation
Camera
Deurbel
Magneetschakelaars voor deuren en ramen
Rookmelders
CV installatie
Energiemeter/zonnepanelen
Dus mijn vragen zijn:
Wat is een goed en betaalbaar domotica systeem?
Heeft iemand al eens een tablet in de muur gebouwd, zo ja hoe? Of heeft iemand nog andere ideeën hiervoor
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Niels, 22 jaar en heb net een leuk huis gekocht.
Het huis is gedateerd, en moet dus verbouwd worden.
Ik ga het huis kamer voor kamer opknappen, en als eerste is de woonkamer aan de beurt.
Uiteraard wil ik ook domotica gaan gebruiken.
Nu vroeg ik mij af wat een goed systeem is, een collega heeft de HomeWizard en is daar goed over te spreken. Zo te zien is dat ook nog aardig te betalen.
Voor de bediening ben ik van plan om in de woonkamer(en later evt de andere kamers)een tablet in de muur te bouwen, zodat ik deze ook kan aansluiten op een NAS, en hiermee dan dus ook muziek kan afspelen.
Het apparatuur dat ik beetje bij beetje aan wil sluiten is het volgende:
Verlichting
Gordijnen
Garagedeur
Zonwering
Weerstation
Camera
Deurbel
Magneetschakelaars voor deuren en ramen
Rookmelders
CV installatie
Energiemeter/zonnepanelen
Dus mijn vragen zijn:
Wat is een goed en betaalbaar domotica systeem?
Heeft iemand al eens een tablet in de muur gebouwd, zo ja hoe? Of heeft iemand nog andere ideeën hiervoor