Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/falloutsheltertweakers.jpg

Fallout Shelter
In Fallout Shelter ben jij Overseer van maximaal 3 vaults. Deze vaults dien je te onderhouden door dwellers binnen te laten en bepaalde taken te geven in kamers die je bouwt. Zo moet je bijvoorbeeld een Power Plant maken om stroom te hebben voor andere kamers. Een Cafetaria om je dwellers van eten te voorzien, etc, etc.

iOS (en later Android)
Momenteel is de game alleen in de App Store te vinden voor iOS (Compatibility: Requires iOS 7.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch. This app is optimized for iPhone 5, iPhone 6, and iPhone 6 Plus.)
Te vinden hier: https://itunes.apple.com/app/fallout-shelter/id991153141

Gameplay
De gameplay in Fallout Shelter is erg te vergelijken met Hotel Sim games en dergelijke.
Je begint met een lege vault, en een groep dwellers die voor de deur staan.
Je maakt kamers zoals woonruimtes, energiecentrale, cafetaria, waterzuivering, etc die de vault en zijn inwoners gaan onderhouden. Iedere dweller heeft eigen S.P.E.C.I.A.L stats zoals in de Fallout games (Strength, Perception, Endurance, Intelligence, Agility, Luck).
Iedere stat voegt toe aan de productie van een bijbehorende kamer (Strength voor Power Plant, Agility voor Cafetaria etc).
Zo nu en dan kan het voorkomen dat een kamer in brand vliegt, of je wordt aangevallen door Raiders.
Je kunt je dwellers voorzien van speciale kleding die bonus stats geven en je kunt ze wapens geven waarmee ze invasies tegen gaan.
Ook kun je dwellers op excursie de wastelands in sturen. Ze krijgen hierdoor exp, verzamelen bottlecaps en items.

Dwellers
In Fallout Shelter spelen je dwellers een hele belangrijke rol. Iedere dweller heeft S.P.E.C.I.A.L stats en presteert daarom verschillend afhankelijk in welke kamer je hem of haar stopt.
Er zijn verschillende soorten Dwellers (Common, Rare, etc). En hoe zeldzamer een dweller is, deste hoger zijn z'n stats tov overige dwellers.
Het is ook mogelijk om nieuwe dwellers te breeden. Dit doe je door minstens een man en een vrouw samen in de living quarters te plaatsen. Vervolgens is het even afwachten.
Ik weet nog niet zeker of de stats van de ouders invloed hebben op het kind.
Je kunt dweller's stats ook verbeteren door ze bijvoorbeeld in speciale ruimtes te plaatsen die een van de S.P.E.C.I.A.L stats verbeteren (Gym bijvoorbeeld voor Strength)

S.P.E.C.I.A.L
Wie Fallout gespeeld heeft kent de S.P.E.C.I.A.L stats wel. Dit kenmerkt wat je character (in deze game je dwellers) goed kunnen.

Strenght - Opbrengst Power Plants
Perception - Opbrengst Waterzuivering
Endurance - Overleven in Wastelands
Charisma - Breeden van nieuwe Dwellers en Radio Station
Intelligence - Med Bay en Lab
Luck - Meer kans om items en caps te vinden in wasteland, en meer succes bij het rushen van plants

Het verbaasd mij dat hier nog geen topic voor is, dus bij deze (ik zal de OP naderhand nog aanpassen en uitbreiden met game-info en links).

Fallout Shelter is gratis te downloaden en spelen op zowel iOS en Android.
Het doet erg veel denken aan simulator games waar je bijvoorbeeld een hotel hebt.

In Fallout Shelter speel je dan ook de rol van Overseer en is het jouw taak om je vault uit te breiden, beschermen tegen raiders, dwellers een thuis geven en aan het werk zetten, etc etc.

De game is gratis, het is echter wel mogelijk om lunchboxes te kopen om de kans te krijgen rare en elite dwellers en items te krijgen

[ Voor 84% gewijzigd door Darkfreak op 16-06-2015 13:24 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
Grappig spelletje, tot nu toe weinig kunnen proberen. Maar het begin is goed :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 10:20
Voorlopig nog wel geen android versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Yeah momenteel is de Android App er nog niet.
Het zou wel moeten uitkomen voor Android, staat her en der.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag een dagje gespeeld (althans zo nu en dan). Ik heb het aardig onder de knie inmiddels, heb nu iets van 15 inwoners welke allemaal 80%+ tevreden zijn.

Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat er weer nieuwe bewoners komen?
Ik heb wat extra mensen nodig maar er klopt niemand op de deur.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 22:26
Donstil schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 06:23:
Vandaag een dagje gespeeld (althans zo nu en dan). Ik heb het aardig onder de knie inmiddels, heb nu iets van 15 inwoners welke allemaal 80%+ tevreden zijn.

Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat er weer nieuwe bewoners komen?
Ik heb wat extra mensen nodig maar er klopt niemand op de deur.
Een man en een vrouw in de residence plaatsen. Beetje op hun charisma letten, en je krijgt een kind.
Later in het spel kun je ook een radio bouwen, deze trekt dwellers uit de wasteland aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:55
Leuk spelletje, alleen is het op een iphone wel heel erg priegelig allemaal.

Daarnaast krijg ik gewoonweg geen wapens :(
Ben elke keer alle dwellers kwijt bij een invasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:49
Geeft wel aan hoe 'random' het allemaal is. Ik heb wapens en uitrusting zat, inmiddels ook het e.e.a. zwanger maar nog geen last gehad van invasions. Alleen een mislukte rush waarna ik met plasma rifles rad roaches liep af te knallen :) Vind het wel vermakelijk, je schijnt ook epic characters uit de games aan te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Laatst online: 20-05 09:57
Domino schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:47:

Je moet een dweller de wasteland insturen en die gewoon een dag (of langer) daar laten lopen. Hij zal langzaamaan XP en caps verdienen maar ook kleding en wapens vinden.

En werk aan je objectives, vooral diegenen waarvoor je een lunchbox krijgt. Daar zitten namelijk vaak ook leuke items in.

Mijn eerste vault is uitgemoord door een invasie van radroaches :P Het water en eten was al een tijd op en kon er maar niet bovenop komen. Probeerde het restaurant te rushen maar dat mislukte waarna er radroaches binnen kwamen. Door de lage health van m'n dwellers en een tekort aan wapens heeft niemand het overleefd. Ja, alleen de dweller die in de wasteland liep, ironisch genoeg. :')

Tweede vault gaat nu een stuk beter :)

iPhone (5/5S) is wel wat priegelig inderdaad. Vind het ook erg jammer dat er geen cloud save in zit zodat je bijvoorbeeld op je iPad verder kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zonder wapen overleeft ie het niet lang buiten :+.

Op de ipad had ik gelijk drie wapens uit zo'n lunchbox, maakt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:47:

Ik speel op de 6 plus en daar gaat het prima op eigenlijk. Ik heb juist voor de iPhone gekozen omdat ik die altijd bij me heb en dit soort spellen ideaal zijn voor de verloren minuutjes.

Ik kwam er eigenlijk net pas achter dat je ook twee personen de deur kunt laten bewaken.
Ik heb er 2 met een Minigun en sinds dien nooit meer last gehad van een invasie, ze komen er gewoon niet meer doorheen.
kipneck schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:40:
[...]

Een man en een vrouw in de residence plaatsen. Beetje op hun charisma letten, en je krijgt een kind.
Later in het spel kun je ook een radio bouwen, deze trekt dwellers uit de wasteland aan.
Dat met kinderen is me gelukt (Ik heb zelfs een vader welke een kind heeft bij zijn eigen dochter) maar gaat mij eigenlijk te langzaam. Ik ben er wel achter dat je alleen maar een mannetje met hoge charisma nodig hebt, plaats deze in de slaap vertrekken, zet er een vrouwtje bij, na een paar minuten gaan ze dansen en ketsen, daarna zet je de zwangere vrouw weer aan het werk en plaats je er een nieuw vrouwtje bij. Succes gegarandeerd, al mijn vrouwen zijn van de zelfde man zwanger inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Donstil schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:41:
Ik speel op de 6 plus en daar gaat het prima op eigenlijk. Ik heb juist voor de iPhone gekozen omdat ik die altijd bij me heb en dit soort spellen ideaal zijn voor de verloren minuutjes.
Ik heb nog een 5s :D
Ik kwam er eigenlijk net pas achter dat je ook twee personen de deur kunt laten bewaken.
Ik heb er 2 met een Minigun en sinds dien nooit meer last gehad van een invasie, ze komen er gewoon niet meer doorheen.
Niet zonder wapen, dan meppen ze zichzelf er zo doorheen.
Dat met kinderen is me gelukt (Ik heb zelfs een vader welke een kind heeft bij zijn eigen dochter) maar gaat mij eigenlijk te langzaam. Ik ben er wel achter dat je alleen maar een mannetje met hoge charisma nodig hebt, plaats deze in de slaap vertrekken, zet er een vrouwtje bij, na een paar minuten gaan ze dansen en ketsen, daarna zet je de zwangere vrouw weer aan het werk en plaats je er een nieuw vrouwtje bij. Succes gegarandeerd, al mijn vrouwen zijn van de zelfde man zwanger inmiddels.
Baby's lukt hier ook wel, aan de spreekwoordelijke lopende band zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik kan inmiddels bevestigen dat de stats van de ouders invloed hebben op de stats van de baby.
Ik ben wat rare dwellers uit boxen met elkaar gaan breeden, en wanneer ik twee high perception dwellers laat breeden, kreeg hun kind ook bovengemiddelde perception.

Verder is het zo dat je pas raids krijgt op een bepaald niveau. Bij mij kwamen die pas toen ik ergens tegen de 30 a 40 dwellers aanzat.

Als iemand trouwens me wilt werken aan deze topic, PM mij dan even.
Zoals jullie zien ben ik niet bepaald denderend goed op het gebied van vormgeving etc :P

[ Voor 16% gewijzigd door Darkfreak op 18-06-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Ook niet zo handig, omdat dan al je kinderen broers en zussen zijn, en deze kun je vervolgens dan weer niet mee verder "kweken".
Als je ze dan bij elkaar zet en je kijkt naar de conversatie zie je iets als: "It's nice to hang out with family"
Dus beste is om wat af te wisselen met ouders.
Darkfreak schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:13:
Verder is het zo dat je pas raids krijgt op een bepaald niveau. Bij mij kwamen die pas toen ik ergens tegen de 30 a 40 dwellers aanzat
Nee hoor, ik kreeg ze al rond de 10 dwellers. En had ook maar 1 wapen in de vault.
Maar indien health hoog genoeg. en een paar stimpacks op voorraad is het geen probleem.

Nu is mijn explorer onderweg naar huis na een nacht zoeken met 5 wapens in zijn inventory d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door M a r c o op 18-06-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M a r c o schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:18:
[...]

Ook niet zo handig, omdat dan al je kinderen broers en zussen zijn, en deze kun je vervolgens dan weer niet mee verder "kweken".
Als je ze dan bij elkaar zet en je kijkt naar de conversatie zie je iets als: "It's nice to hang out with family"
Dus beste is om wat af te wisselen met ouders.

[...]

Nee hoor, ik kreeg ze al rond de 10 dwellers. En had ook maar 1 wapen in de vault.
Maar indien health hoog genoeg. en een paar stimpacks op voorraad is het geen probleem.

Nu is mijn explorer onderweg naar huis na een nacht zoeken met 5 wapens in zijn inventory d:)b
toon volledige bericht
Ja dat las ik online ook maar ik heb zelfs een kind bij zijn eigen kind. Ging prima. Heb een "speciaal karakter" gewonnen uit een koffertje. Eentje met maximaal charisma. Daar doe ik het nu mee. Lijkt prima te werken.

Inmiddels is iedereen bij mij bewapend en heb ik de vault door onder beveiliging van twee keer een poppetje met armor en Minigun. Ze komen bij mij niet meer binnen 😎

Alleen de geluks rating schommelt heel erg. Is net ene moment 95%. Open ik hem een paar uur later weer is het 55% ik vervolgens de volgende keer weer 80% te zijn zonder dat ik iets verander.

Dat moet ik dus nog even onder de knie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:39:
[...]

Ja dat las ik online ook maar ik heb zelfs een kind bij zijn eigen kind. Ging prima. Heb een "speciaal karakter" gewonnen uit een koffertje. Eentje met maximaal charisma. Daar doe ik het nu mee. Lijkt prima te werken.

Inmiddels is iedereen bij mij bewapend en heb ik de vault door onder beveiliging van twee keer een poppetje met armor en Minigun. Ze komen bij mij niet meer binnen 😎

Alleen de geluks rating schommelt heel erg. Is net ene moment 95%. Open ik hem een paar uur later weer is het 55% ik vervolgens de volgende keer weer 80% te zijn zonder dat ik iets verander.

Dat moet ik dus nog even onder de knie krijgen.
Als je geluk zover daalt betekent dat dat je te lang idle bent.
Op de achtergrond hebben je dwellers vervolgens geen eten (ze droppen in HP en geluk) en dropt je water en energie. Hierdoor gaan je dwellers op ten duur dood en dropped hun geluk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Darkfreak schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:17:
[...]
Als je geluk zover daalt betekent dat dat je te lang idle bent.
Op de achtergrond hebben je dwellers vervolgens geen eten (ze droppen in HP en geluk) en dropt je water en energie. Hierdoor gaan je dwellers op ten duur dood en dropped hun geluk dus
Lang idle zijn heeft alleen invloed als je de game open laat staan; er staat in de help van de game dat je resources nog "korte tijd" terug lopen nadat je de game sluit. Daarna blijft het stil staan totdat je de game weer start.

Heb zelf geluk gehad met 2 extreem goede characters uit lunchboxes, die waren level 35 toen ik ze kreeg (de rest van m'n vault zat toen op level 5) en die twee lopen nu lekker buiten rond om resources te verzamelen. Ik stuur ze vaak 's avonds weg met minimaal 5 stimpacks/rad-x en roep ze 's ochtends terug.

Valt me wel op dat een rij van 3 maximaal geupgrade diners naast elkaar ruim voldoende voedsel opleveren voor m'n hele vault, 3 maximaal geupgrade waterpurifiers ook ruim voldoende schoon water opleveren maar 3 maximaal geupgrade powerplants eigenlijk heel krap zijn.

Zit nu een beetje in dubio; ben een tweede powerplant aan het maken maar kom dwellers tekort om deze fatsoenlijk te laten draaien, maar voor nieuwe dwellers moet ik eigenlijk juist m'n high-strength dwellers laten paren wat dus tijdelijk minder power oplevert.

Leuke game wel als zoethoudertje onderweg :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik heb momenteel:
1x Power Plant lvl 3
1x Power Plant lvl 2
1x Nuclear Reactor lvl 1
2x Cafetaria lvl 3
1x Garden lvl 1
2x Water Station lvl 3

98/102 Dwellers momenteel

Water en stroom zit op 50% need en 50% storage
Eten zit op 33% need, 66% storage

24 dwellers verdeeld over 6 verschillende trainings-kamers
6 dwellers in wastelands
Rest verdeeld over alle kamers (niemand in living quarters momenteel, net een baby boom achter de rug)

EDIT:

Dit is mijn vault atm:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/Bestand%2019-06-15%2012%2031%2047.png

[ Voor 15% gewijzigd door Darkfreak op 19-06-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
Wauw, zo ver ben ik nog niet.

Dit is ondertussen mijn basis. Op een gegeven moment waren ze nog maar 11% happy (allerlei doden in de basis en geen geld voor een revive). Maar nu weer helemaal terug.

Afbeeldingslocatie: http://cocoa.ninja/img/shelter-1.jpg

Als dwellers dood zijn en je doet "remove body", kan je ze daarna dus niet meer terughalen denk ik? Ik durfde het niet te proberen.

Ook nog een andere tip: Gebruik niet te vaak hetzelfde mannetje om babies te maken, ondertussen lopen er behoorlijk wat mannen en vrouwen rond met dezelfde achternaam en wordt babies maken wel heel lastig ;)

[ Voor 53% gewijzigd door sorted.bits op 20-06-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
sorted.bits schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:46:
Wauw, zo ver ben ik nog niet.

Dit is ondertussen mijn basis. Op een gegeven moment waren ze nog maar 11% happy (allerlei doden in de basis en geen geld voor een revive). Maar nu weer helemaal terug.

[afbeelding]

Als dwellers dood zijn en je doet "remove body", kan je ze daarna dus niet meer terughalen denk ik? Ik durfde het niet te proberen.

Ook nog een andere tip: Gebruik niet te vaak hetzelfde mannetje om babies te maken, ondertussen lopen er behoorlijk wat mannen en vrouwen rond met dezelfde achternaam en wordt babies maken wel heel lastig ;)
Je radio station wil je zo snel mogelijk naar 3 kamers bouwen en vullen met high charisma personages (en charisma boostende kleding). Je krijgt er niet alleen nieuwe Dwellers door, maar radio station verhoogd tevens de happyness van al je dwellers in de vault. Op een bepaald moment (geloof rond de 80-90 dwellers en 8 a 9 etages) kun je het beste een tweede radio station bouwen, anders komt je happyness niet meer boven de 75 uit.

Wat ik ook doe is constant dwellers met hoge Endurance (en S, P en A zo hoog mogelijk) op wasteland runs sturen (niet vergeten stimpacks en radaways mee te geven). Ik laat ze meestal rennen tot ze dood gaan of tot ze geen stimpacks meer hebben, dan revive en recall ik ze. Levert veel wapens en kleding op.

Ook kijken dat je al je dwellers van wapens voorziet. Geef je mannen altijd de beste wapens (vrouwen rennen weg als ze zwanger zijn, dus geef hun de minder goede wapens). En zorg dat je altijd twee dwellers bij je vault deur hebt als guards (beste wapens, E>P>A>S gear)

Dit is mijn vault, 3 dagen later :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/Bestand%2022-06-15%2009%2012%2046.png

Ik ben momenteel bezig 4 dwellers tot super-wastelanders op te leiden (alle stats op 5 of hoger, met endurance maxed).

[ Voor 7% gewijzigd door Darkfreak op 22-06-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik ben er mee klaar.
Op ipad2 leek het in eerste instantie wel te werken (hoewel traag en af en toe een crash)
maar zodra je blijkbaar rond of boven de 30 dwellers zit, krijg je de vault niet eens geopend.
Hij crasht dan iedere keer na het laadscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb niet meer genoeg werk voor de dwellers :+. Gevolg een happiness van 10%
Ben domweg wat aan het bouwen om ze aan het werk te krijgen, al heb ik de resources niet nodig

Begint een beetje eentonig te worden na 100 dwellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Domino schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:59:
Ik heb niet meer genoeg werk voor de dwellers :+. Gevolg een happiness van 10%
Ben domweg wat aan het bouwen om ze aan het werk te krijgen, al heb ik de resources niet nodig

Begint een beetje eentonig te worden na 100 dwellers
Yep, dat begin ik nu ook een beetje te merken. Ik hoop stiekem dat er nog een update komt (al ben ik bang van niet). Maximum aantal dwellers momenteel is trouwens 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vanavond een nieuwe Ipad halen, m'n Ipad 2 was al traag en dit spel is onspeelbaar.

Wel een leuk spel verder. Jammer dat je niet kan instellen dat je dweller 7 uur lang naar de wasteland gaat en dan automatisch terug komt.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hier dezelfde problematiek, continue crashes bij allemaal verschillende dingen. Soms doet hij het vijf minuten, maar meestal niet. Jammer, het is wel een leuk spel. Wellicht komen ze nog met een update die wat netter met geheugen omgaat (er van uitgaande dat dat het probleem is).

Slechte eerste stap voor fallout op het ios platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:41
Tja, Fall Out 3 op de PS3 crasht ook continu als je save game te groot wordt. Ik denk dat deze uitgever een copyright heeft op crashende games.
Verder is het wel een leuk spelletje voor tussendoor. Op de iPad Air nog geen echte problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik speel nu op de Ipad Air en hij loopt vlekkeloos, snel en zonder crashes.
Gok dat de Ipad 2 gewoon te oud is.

Ze mogen nog wel even werken aan de "eerlijkheid" van de verdeling van de opdrachten.

In m'n vorige vault (op de Ipad 2) kreeg ik lunchboxes bij het leven en vrij simpele opdrachten die in mijn beginnende vault goed te doen zijn.

Nu heb ik nog maar 2 lunchboxes gekregen en ik krijg opdrachten waar ik de SPECIAL-skills met 1 punt moet verhogen. Leuk, maar ik heb pas 20 dwellers, dus kan heel die ruimtes nog niet bouwen.
(Ik weet dat je per 24u 1 kan skippen, maar ze blijven komen)

[ Voor 69% gewijzigd door Mad-Matt op 23-06-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Denk dat de meeste problemen zich voordoen op oudere apparaten. Speel het zelf op de iPhone 5S en de iPad Air en dat gaat dus prima. Het spel slurpt m'n iPhone batterij wel snel leeg en hij wordt ook erg warm als ik een tijdje speel, maar nog nooit crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Wat is jullie ervaring eigenlijk met dwellers the wasteland in sturen? Er staat in de omschrijving dat des te langer ze overleven des te betere gear te gaan vinden... Eén van m'n high level dwellers die ik uit een lunchbox heb heeft zojuist 48 uur rondgelopen, en komt terug met enkel troep en dat is niet de eerste keer.

Ik heb het idee dat echt goede gear toch alleen uit betaalde lunchboxes gaat komen, wat op zich wel jammer is juist omdat ze het doen voorkomen dat je absoluut geen lunchboxes hoeft te kopen om het maximale uit het spelletje te halen.

Vind het met een dweller of 40 nu ook vrij saai worden, alle resources komen met gemak in ruime hoeveelheden binnen en het enige wat ik nog te doen heb is meer dwellers kweken en de dwellers die ik al heb trainen zodat de special stats hoger worden (wat er weer voor zorgt dat m'n resources nog sneller binnen komen).

Eén missie snapte ik overigens niets van; ik moest dwellers laten dansen?? Heb 'm maar geskipt, geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik krijg meestal na een uurtje of 10 een volle buit terug. Wapen, kleding en caps.
Ik laat de dweller gewoon doodgaan en doe dan een revive. Gelijk daarna terug halen.

Dat dansen is soms als je een man en vrouw samen in een van de living quarters zet.
Nadeel is dan gelijk een zwangere vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
XyritZz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:29:
Wat is jullie ervaring eigenlijk met dwellers the wasteland in sturen? Er staat in de omschrijving dat des te langer ze overleven des te betere gear te gaan vinden... Eén van m'n high level dwellers die ik uit een lunchbox heb heeft zojuist 48 uur rondgelopen, en komt terug met enkel troep en dat is niet de eerste keer.
Gewoon nog langer laten lopen. Heb screenshots gezien van mensen die hun dwellers 2-3 dagen laten lopen. Dan keren ze met een paar duizend caps terug en veel (en betere) items. Zelf heb ik er nu twee anderhalve dag lopen en ze kunnen nog wel even door.
Eén missie snapte ik overigens niets van; ik moest dwellers laten dansen?? Heb 'm maar geskipt, geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Dat dansen doen ze inderdaad standaard voordat ze tussen de lakens duiken. Dus gewoon een man met hoge charisma en een vrouw samen in de living quarters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 15:31
Eén van de zwangere vrouwen blijft maar zwanger bij mij.. Ze baart maar geen baby.

Is er iets dat ik kan doen of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Duurt 3 uur, dus even geduld hebben, als het al langer is dan is het waarschijnlijk een bug.
Misschien spel opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurd. Anders niets van aantrekken, komt vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
xminator schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:21:
Eén van de zwangere vrouwen blijft maar zwanger bij mij.. Ze baart maar geen baby.

Is er iets dat ik kan doen of is dit een bug?
Wanneer er geen ruimte meer is in je vault voor een nieuwe dweller, blijft een zwangere vrouw inderdaad zwanger.
Als je niet genoeg ruimte voor een nieuwe dweller hebt, moet je je bestaande living quarters even upgraden of er een nieuwe bij bouwen.

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
zo jullie zijn wel een tikkie verder dan dat ik ben zeg. Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/mnceu.png

Om echt leuk te bouwen heb ik eigenlijk continu coin te weinig.
Ik heb vier mensen in het veld en die komen continu terug met wapens en kleding enz maar erg weinig met coin. Iedereen is tot zijn tanden bewapend en heeft speciale kleding maar veel meer dan dat levert het buiten de deur resourcen dus niet op. Verkopen van de overbodige spullen levert ook maar erg weinig op helaas.

Ik had nog een poppetje over met een hoge Endurance. Heeft het nog zin om die aan het werk te zetten in de opslag (ook E)?

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 24-06-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:45:
zo jullie zijn wel een tikkie verder dan dat ik ben zeg. [afbeelding]

Ik heb vier mensen in het veld en die komen continu terug met wapens en kleding enz maar erg weinig met coin. Iedereen is tot zijn tanden bewapend en heeft speciale kleding maar veel meer dan dat levert het buiten de deur resourcen dus niet op. Verkopen van de overbodige spullen levert ook maar erg weinig op helaas.

Ik had nog een poppetje over met een hoge Endurance. Heeft het nog zin om die aan het werk te zetten in de opslag (ook E)?
Opslag heeft geen medewerkers nodig. Ik heb daar nu alleen mensen zitten omdat ik overschot aan dwellers heb en zodat radroach invasies zich niet verspreiden.

Maar hoge endurance dwellers zijn ideaal om wastelands in te sturen. Hoge Endurance zorgt ervoor dat ze langer overleven daar. Overige SPECIAL stats verbeteren ook hoe goed ze in de wastelands presteren, maar Endurance is je go-to stat ivm overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Donstil schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:45:
zo jullie zijn wel een tikkie verder dan dat ik ben zeg. [afbeelding]

Voor zover ik weet heeft het geen direct nut om iemand in de Storage te zetten. Volgens de beschrijving van die kamer gebruik je 'm alleen wanneer je verder geen plek meer hebt in je Vault voor je Dweller, dan kun je 'm dus in de Storage dumpen. Maar daar zal hij geen resources genereren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/Bestand%2024-06-15%2009%2022%2052.png

Mijn eerste super-wastelander is bijna klaar met trainen :D!
Luck nog een tikkeltje omhoog en dan nog wat Strenght erbij, en dan met een power-armor kijken hoeveel dagen ze het volhoudt.

Momenteel houdt mijn top-endurance dweller het ~2 dagen vol. Die komt vervoglens met ~5k coins en een shitload aan wapens en kleding terug. Maar die dweller heeft op endurance na wat lage stats. Ben nu een 5-tal dwellers aan het trainen om alle stats minstens op 5 te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven.

Oké thnx. Dan kan hij wat af anders gaan doen ;)
Kakkerlakken invasies komen bij mij nog niet zoveel voor en als ze voorkomen dan worden ze zo de kop ingedrukt. Iedereen is bewapend dus ze zijn zo dood.

Net zoals die Raider aanvallen trouwens. Die komen ook niet voorbij de vault kamer.

Zit niet echt meer een uitdaging in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

BM

Moderator Spielerij
In afwachting van de release op Android heb ik die even uit de titel gehaald. Zodra de Android versie released is mag iemand mij (of mijn) collegas via een Topic Report even een schop geven, dan zetten we 't weer terug :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Het was trouwens handig geweest om even een DM naar anandus of mij te sturen, ik had geen idee dat er een apart topic liep voor Shelter.

Heb het topic even als URL in de TS van het FO4 topic geknald. :)

Ontopic: Ik ben benieuwd wanneer we de Android versie gaan zien, het spel speelt volgens een kameraad van mij heerlijk weg op z'n iPad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:39:
Het was trouwens handig geweest om even een DM naar anandus of mij te sturen, ik had geen idee dat er een apart topic liep voor Shelter.

Heb het topic even als URL in de TS van het FO4 topic geknald. :)

Ontopic: Ik ben benieuwd wanneer we de Android versie gaan zien, het spel speelt volgens een kameraad van mij heerlijk weg op z'n iPad.
Niet aan gedacht, scoozy :P

Ik speel het zelf op een iPad mini 2. Maar ik hoor heel veel mensen met een iPhone 5 of oude iPad e.d. dat het spel veelal crashed en traag loopt als je boven een bepaald aantal dwellers komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Het probleem is vooral dat niet goed wordt gechecked wat de eisen zijn. Die app is gewoon niet supported voor ipad2 (crashed continue, volkomen onspeelbaar na de eerste 10 minuten) maar ik kon hem wel downloaden. Ik dacht dat de appstore daar wel beperkingen in kon opleggen maar dat hebben ze hier niet gedaan, die oudere dingen hebben gewoon te weinig geheugen.

Gelukkig heeft mijn vriendin een ipad air en daarop werkt het wel gewoon. Uberhaupt een totaal andere ervaring gezien de snelheidsverschillen tussen die apparaten, ik had niet verwacht dat dat zo'n gigantisch verschil was. Anyhow, nu loopt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Frustrerend spel zeg.. Gaan wel snel dood van een paar kakkerlakken en een rush doen als percentage > 45% is bijna altijd failed.. Had net alles revived en nu weer doden overal.. Grr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:35:
Frustrerend spel zeg.. Gaan wel snel dood van een paar kakkerlakken en een rush doen als percentage > 45% is bijna altijd failed.. Had net alles revived en nu weer doden overal.. Grr..
Ik zit nu op 105+ dwellers en heb echt maar één of twee doden IN de vault gehad tot nu toe :P .. En dat was nadat ik vergeten was een nieuwe room met dwellers ook wapens te geven XD ..

Je doet iets verkeerd XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Rush gaat hier nagenoeg altijd goed. En als het fout gaat is het binnen no time weer rustig.
Veel hangt af van de happiness van je dwellers en de wapens die ze hebben om eventuele kakkerlakken af te slachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Even een vraagje, is het beter om goede wapens aan de explorers mee te geven of kun je beter goede wapens in de shelter bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Mijn explorers krijgen altijd de beste wapens. Daarna degenen die bij de Vault entrance staan, daarna degenen die in de kamer daarnaast staan (omdat raiders soms nog wel eens doorlopen).

En mannen betere wapens dan vrouwen omdat zwangere vrouwen vluchten i.p.v. vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Snoz Lombardo schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:10:
Mijn explorers krijgen altijd de beste wapens. Daarna degenen die bij de Vault entrance staan, daarna degenen die in de kamer daarnaast staan (omdat raiders soms nog wel eens doorlopen).

En mannen betere wapens dan vrouwen omdat zwangere vrouwen vluchten i.v.m. vechten.
Precies dit. Ik doe echt exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Mijn wereld is gebugged nadat ik een raid aanval heb afgeslagen blijft het alarm permanent afgaan kan nu niets meer doen helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:08
Speel het ook, alleen op een ipod touch gen 5. Ik merk dat het spel het niet meer trekt na zo'n 28 dwellers, dan crasht de app continue. Ben daarom maar opnieuw begonnen en ga nu gewoon proberen een zo'n goed mogelijke vault te onderhouden met max 26 dwellers :P

Jammer dat het spel niet gewoon direct ook op android is uitgebracht...dan zou ik het prima kunnen spelen met m'n telefoon. Nouja...nog maar even wat maandjes wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kan je speciale items in de wasteland vinden? Tot zover vind ik alleen maar crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Mad-Matt schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:17:
Kan je speciale items in de wasteland vinden? Tot zover vind ik alleen maar crap
Wapen en outfits. En een buttload aan caps. Mijne komen geregeld terug met een 2000 caps op zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 15:31
Iets te repetitief, ik kap er mee totdat ze met een update komen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 23:42
Met 100+ dwellers is de uitdaging er af. Kakkerlakken en raids zijn geen issue meer en het onderhouden van resources heb ik onderhand wel onder de knie.

De mooiste items/personages komen uiteraard uit de lunchboxes. Uit het wasteland komt weinig bijzonders behalve caps, standaard issue wapens en veel uitrusting. Nogal de nadruk op het betaal-gedeelte dus.

Ik parkeer 'm tot een major update. Sterkere raids, een nieuwe resource of de vault sneller in onbalans brengen maakt het spel een stuk spannender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind het juist wel fijn dat het zo simpel is. Heerlijk ontspannend om tussendoor even te doen.
Voor mij zit de uitdaging nu in het verzamelen: dwellers met dezelfde kleding bij elkaar in een zaal. Ik ben dus veel bezig met plannen en verschuiven en wachten tot een groepje klaar is met een training.

In de afgelopen dagen heb ik ongeveer €10 uitgegeven aan lunchboxes. Ben ook al een paar keer opnieuw begonnen, wel zonde om dan een zeldzaam item of premium dweller met de vault te verwijderen, maar een nieuw zeldzaam item vinden in een zwaarbevochten (of lui aangeschafte :+ ) lunchbox maakt het juist wel weer leuk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Darkfreak schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Niet aan gedacht, scoozy :P

Ik speel het zelf op een iPad mini 2. Maar ik hoor heel veel mensen met een iPhone 5 of oude iPad e.d. dat het spel veelal crashed en traag loopt als je boven een bepaald aantal dwellers komt
Ik op een iPad 4 met iOS 7.
Het loopt an-sich wel goed, maar inzoomen of uitzoomen of het scherm van links naar rechts laten gaan: ow, ow, ow...

Zit nu op iets van 30 dwellers, maar ook de touchresponse is zo bedroevend slecht als ik dwellers wil verplaatsen dat het gewoon irritant is.

iPad mini 1 heb ik nog op iOS 6 lopen, maar zodra hij op Android uit is ga ik zeker verder op mijn Nexus 5.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

* Canaria is waarschijnlijk iets te fanatiek geworden

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pgEicubYBwKPzuhYKoxCcUWH/medium.png

Ik vind stats leuk en ik vond de info-schermen niet overzichtelijk, bovendien werd het scrollen door de lijst een beetje traag met 80 dwellers. Dus heb ik de info maar in een spreadsheet gezet, met lookups en conditional formatting voor de invloed van outfits.

Het is allemaal nog niet optimaal, maar met dit overzicht wordt het wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 17:33
Ik kan er weinig over vinden, maar dit is mijn ervaring met wasteland expedities mbt SPECIAL stats:

S(trenght): Hogere overlevingskans (in combinatie met je level: hoger level is meer health
P: ?
E: meer inventory ruimte dus meer spullen mee kunnen nemen
C(oins): ik vermoed meer caps vinden in combinatie met L(uck)
I: better resistant against Radiation
A: ?
L: betere kans op loot en caps

Jullie zelfde ervaring en aanvullingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Xecuter NL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:33:
Ik kan er weinig over vinden, maar dit is mijn ervaring met wasteland expedities mbt SPECIAL stats:

S(trenght): Hogere overlevingskans (in combinatie met je level: hoger level is meer health

Volgens mij hebben ze geen beperkte inventory. Ze nemen zoveel mogelijk mee totdat ze doodgaan of teruggeroepen worden.

Luck is de belangrijkste omdat de kans dan hoger is dat je meer en betere items vind. Endurance is ook handig maar niet om de reden die jij noemt. De rest heeft volgens mij niet veel invloed. Een hoger level is ook handig i.v.m. hogere HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Xecuter NL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:33:

Ik denk dat meer Endurance ervoor zorgt dat de dwellers langer in de wasteland kunnen blijven voordat ze stimpaks nodig hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 02-07-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Snoz Lombardo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:50:
[...]

Volgens mij hebben ze geen beperkte inventory. Ze nemen zoveel mogelijk mee totdat ze doodgaan of teruggeroepen worden.

Luck is de belangrijkste omdat de kans dan hoger is dat je meer en betere items vind. Endurance is ook handig maar niet om de reden die jij noemt. De rest heeft volgens mij niet veel invloed. Een hoger level is ook handig i.v.m. hogere HP.
Dan vraag ik me af welke stat het dan is waardoor de 1 veeeeel meer loot mee kan dragen, want er is wel degelijk verschil tussen de dwellers. Let maar eens op dat je loot erbij komt en ook weer wegvalt omdat ze een beperkt aantal slots hebben...ik vermoed namelijk dat het hier gaat om een hoge E, aangezien E ook geldt voor je storage...? De S is volgens mij de stat waardoor ze langer overleven en niet E...

Dus weten jullie dat zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Hierbij trouwens nog een tip:
Sluit de app af door de app naar boven te swipen. Dan doe je vele malen langer met je resources. Als je dit niet doet lijkt de app op de achtergrond gewoon door te gaan. In afgesloten toestand is het resource verbruik vele malen lager dan in 'sluimer' of active app gebruik.

Overigens zit ik op 150 dwellers ondertussen en heb ik ook al 2 x een MIRV te pakken (is wapen met hoogste dmg stat) verkregen uit 1 lunchbox en 1 wasteland run (al in 1ste minuut van de run overigens!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Xecuter NL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:24:
Hierbij trouwens nog een tip:
Sluit de app af door de app naar boven te swipen. Dan doe je vele malen langer met je resources. Als je dit niet doet lijkt de app op de achtergrond gewoon door te gaan. In afgesloten toestand is het resource verbruik vele malen lager dan in 'sluimer' of active app gebruik.

Overigens zit ik op 150 dwellers ondertussen en heb ik ook al 2 x een MIRV te pakken (is wapen met hoogste dmg stat) verkregen uit 1 lunchbox en 1 wasteland run (al in 1ste minuut van de run overigens!).
Nice catch dan :P
Heb je die wastelander toen direct teruggeroepen?

Wat je zegt over verbruik van resources in afgesloten toestand: geldt dan ook niet dat training en leveling langzamer gaan? Ik heb resources in overvloed, balkjes zijn bijna continu helemaal groen en ook na een lange pauze komen ze niet in het rood. Stats daarentegen mogen van mij wel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Canaria schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Nice catch dan :P
Heb je die wastelander toen direct teruggeroepen?

Wat je zegt over verbruik van resources in afgesloten toestand: geldt dan ook niet dat training en leveling langzamer gaan? Ik heb resources in overvloed, balkjes zijn bijna continu helemaal groen en ook na een lange pauze komen ze niet in het rood. Stats daarentegen mogen van mij wel sneller gaan.
Nee niet meteen terug geroepen, als je dweller namelijk een wapen of outfit met betere stats vindt equiped hij deze ook meteen. Dus ik dacht mooi, kan die meteen langer door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Xecuter NL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Dan vraag ik me af welke stat het dan is waardoor de 1 veeeeel meer loot mee kan dragen, want er is wel degelijk verschil tussen de dwellers. Let maar eens op dat je loot erbij komt en ook weer wegvalt omdat ze een beperkt aantal slots hebben...ik vermoed namelijk dat het hier gaat om een hoge E, aangezien E ook geldt voor je storage...? De S is volgens mij de stat waardoor ze langer overleven en niet E...

Dus weten jullie dat zeker? :+
Dat de ene dweller meer loot draagt dan de ander heeft dus volgens mij te maken met Luck. Iemand met hogere Luck heeft een grotere kans om items te vinden, iemand met een lagere Luck vindt minder items.

Ik zie overigens dit lijstje op meerdere plekken op internet terugkomen.

• Level: HP
• Stength: needed to pry open lockers and boxes. May also affect damage done by guns.
• Perception: Find stuff like abandoned buildings
• Endurance: Resist radiation and damage
• Charisma: Interaction with groups of slaves
• Intelligence: Heal/help people
• Agility: Run away from unwinnable fights taking less damage
• Luck: Drop rate but not quality

Het is jammer dat vanuit Bethesda nergens een officiële handleiding/verklaring hierover te vinden is. Er is alleen een in-game tip te zien die zegt: "Each SPECIAL stat increases the dweller's effectiveness in the wasteland differently."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Let maar eens op dat de 1 meer loot slots heeft dan de ander. Als ze namelijk vol zitten en meer loot vinden, treed First in - first out op. Ik heb een dweller die voglens mij rond de 25-30 items kan dragen en simpele maar iets van 12-15. (geen zin om de app te openen en te tellen, maar you get my point) Dat is zeker gerelateerd aan E of P aangezien dat de volle special stats van deze dweller zijn die meer mee kan dragen..

edit - Toch maar eens gekeken en wellicht dat er inderdaad geen limiet op zit, wat er wel gebeurd is dat de loot wordt re-arranged op basis van type en soort, vandaar dat ik dacht dat er items wegvielen... 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Xecuter NL op 02-07-2015 15:26 . Reden: stupidity ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Geen limiet, maar de volgorde wordt wel omgegooid inderdaad. Zorg er wel voor dat je genoeg storage space in je vault hebt. Als je niet genoeg hebt zal bij het terugkeren van je dweller een aantal items die teveel zijn rood geaccentueerd worden. Als je dan "Collect" drukt verdwijnen deze items. Je kan ook gelijk items omzetten in caps voordat je "Collect".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Ik heb nu telkens last van Raider aanvallen op het moment dat mijn explorers met de beste wapens net weg zijn. Nu ook weer: 3 van mijn beste wapens buiten de deur en hoppa, de raiders komen langs.

Nu maar hopen dat ik ze met een BB gun kan verjagen.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Ik vind het maar een beetje een saai spelletje :)
Klopt het overigens dat die nuclear reactor, garden en andere hogere rooms pas echt hun waarden hebben bij level 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
BramSd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:16:
Ik heb nu telkens last van Raider aanvallen op het moment dat mijn explorers met de beste wapens net weg zijn. Nu ook weer: 3 van mijn beste wapens buiten de deur en hoppa, de raiders komen langs.

Nu maar hopen dat ik ze met een BB gun kan verjagen.
Zorg er voor dat de kamers om je deur heen ook gewapende dwellers bevat. De Raiders lopen vanzelf door naar de volgende kamer na een poosje.

Ik heb zelf nooit guards bij de deur staan, zodra er raiders komen verplaats ik twee dwellers van de aangrenzende kamer naar de deur. Zo voorkom ik "nutteloze" dwellers, en hou ik de deur vrij voor terugkerende explorers. Heb liever niet dat die gaan dwalen door de vault, ik assign ze aan de deur, heal ze wanneer nodig en stuur ze er meteen weer op uit.
ravenger schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:26:
Ik vind het maar een beetje een saai spelletje :)
Klopt het overigens dat die nuclear reactor, garden en andere hogere rooms pas echt hun waarden hebben bij level 3?
Op level 2 is productie/storage inderdaad vergelijkbaar met een level 3 normale room. Dus pas op level 3 (die belachelijk duur is) ga je er voordeel van hebben. Ik vermoed dat het een meer logische keuze is om een extra gewone kamer te bouwen en naar level 3 te upgraden dan ben je namelijk goedkoper uit. Kost alleen wat meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
ravenger schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:26:
Zo'n 15-20% meer productie, maar storage is volgens mij 2x zoveel (heb spel nu niet bij de hand). Ze zijn vooral interessant als je veel verder in 't spel bent met heel veel caps tot je beschikking. 3e tier upgrade kost geloof ik 18000 caps (voor grootste ruimte).

Edit: Meer storage geldt alleen voor de nuclear reactor. Tier 3 triple geeft zelfs 4x zoveel als zijn goedkopere tegenhanger nl. 1200 ipv 300 storage.

[ Voor 13% gewijzigd door Maruten op 06-07-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik ben nu redelijk zwaar aan het inzetten op luck training. Dacht in het begin dat dat de minst interessante zou zijn, maar heb nu een super reactor met 6 9+ strength dwellers en vrij weinig luck. Meeste ongelukken gebeuren nu daar, krijg haast nooit bonus caps en een rush met 18% kans op een ongeluk hoef ik eigenlijk niet te proberen. Ik heb de vault nu redelijk stabiel op 110 dwellers, en ben nu vooral aan het zorgen dat ik allemaal super mutants ehh dwellers krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit spel vrij snel saai vind worden.
M'n vault loopt nu aardig, nooit te kort aan energie etc.

Wat ik jammer vind is dat ik echt alleen maar troep vind in de "wasteland" beste is een vlammenwerper en voor de rest alleen maar dezelfde meuk (gigantische hopen bb-guns, 10mm pistols en ingekorte shotguns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
Luck helpt zeker om meer caps te krijgen. Of het invloed heeft op het aantal incidents (niet door rushen) weet ik niet. Ik heb nu 185 dwellers en twee volledig upgegrade versies van iedere training room, dus kan ik 12 dwellers tegelijk per special trainen. Het is alleen af en toe wel veel micromanagement om m'n trainende dwellers te verplaatsen aangezien het er steeds meer worden. Misschien moet ik een derde training room x7 gaan bouwen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruten
Mad-Matt schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:37:
Wat ik jammer vind is dat ik echt alleen maar troep vind in de "wasteland" beste is een vlammenwerper en voor de rest alleen maar dezelfde meuk (gigantische hopen bb-guns, 10mm pistols en ingekorte shotguns)
De kans op rare items is inderdaad behoorlijk klein, maar dat vind ik op zich niet zo erg. Mijn voornaamste doel is om zoveel mogelijk verschillende items te verzamelen. Als de rare items sneller zouden droppen zou ik nu waarschijnlijk al klaar zijn (afgezien van legendary items). Ik heb permanent zo'n 10 dwellers rondlopen in de wasteland, meestal meer dan 2 dagen. Gemiddeld vinden ze 1 rare item per 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

hmm, dan zal ik nog even moeten doorbijten dus

[ Voor 33% gewijzigd door Mad-Matt op 07-07-2015 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maruten
Nog wat handige links voor geïnteresseerden:
Fallout Shelter Wikia: http://fallout.wikia.com/wiki/Portal:Fallout_Shelter
Bethsoft Fallout Shelter forum: http://forums.bethsoft.com/forum/296-fallout-shelter/
Fallout Shelter op Reddit: http://www.reddit.com/r/foshelter/
FO:S Wasteland loot theorie op Reddit: http://www.reddit.com/r/f...etting_loot_in_the_waste/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:08
13 augustus release voor Android! :)

• stijn014
  • Laatst online: 06-06 10:20
Voorlopig nog niets op de play store

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:26
Nou, dat was leuk en verslavend. Voor een paar weken. Ik heb nu het gevoel (ook na de update van vandaag) dat het wel "klaar" is. Ja, ik kan alles gaan proberen te verzamelen maar dat is voor mijn gevoel zonder lunchboxes te kopen vrijwel onmogelijk. Ik ben mijn dwellers aan het trainen, maar dat is eigenlijk ook maar saai werk. Ik twijfel er sterk over om hem gewoon van mijn iPhone te gooien, hoef ik ook niet elke keer meer te kijken ;)

omniscale.nl

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Google Play: Fallout Shelter

hij staat in de play store

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik was er na een week of 2 wel klaar mee, er zit nauwelijks interactie in. Poppetjes aan het werk zetten, aankleden en meer resources verdienen om nog meer poppetjes aan het werk te kunnen zetten. Vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Maar weet ook niet wat ik anders had verwacht.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• XyritZz
Angeloonie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:24:
Ik was er na een week of 2 wel klaar mee, er zit nauwelijks interactie in. Poppetjes aan het werk zetten, aankleden en meer resources verdienen om nog meer poppetjes aan het werk te kunnen zetten. Vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Maar weet ook niet wat ik anders had verwacht.
Meer interactie was leuk geweest; gevechten met raiders die veel moeilijker zijn en waarbij je met bijv. VATS achtig systeem ze zelf moet verslaan waarbij de percentages in VATS worden bepaald door: Level, SPECIAL stats & uitrusting van dwellers.

Meer interactie met wasteland was ook leuk geweest, wellicht ook gewoon door hetzelfde VATS systeem toe te passen waarbij je altijd de keuze hebt: Dweller zelf laten vechten, of controle nemen. Zelf het gevecht controleren geeft hogere kans op overwinning + betere rewards. Dweller zelf laten vechten zorgt er voor dat je de app nog makkelijk kunt sluiten zonder dat de Dweller dan stil blijft staan om te wachten op input.

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-06 23:05
Vanavond thuis eens kijken of het op mijn oude Samsung tab wil draaien. Zit stiekem al sinds de aankondiging te wachten op Shelter voor Android..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06 16:05
TgR_KILLER schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:43:
Vanavond thuis eens kijken of het op mijn oude Samsung tab wil draaien. Zit stiekem al sinds de aankondiging te wachten op Shelter voor Android..
EDIT
Oops was al bekend sorry !

[ Voor 9% gewijzigd door rwbk op 13-08-2015 16:03 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

BM

Moderator Spielerij
Dan mag de titel ook aangepast worden, bij deze :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Thanks Bethesda!

Kan hem niet spelen op mijn Samsung Galaxy Tab 3 10.1 Inch (GT-P5210) Was wel te verwachten van een uitgever als hun met crappy programmeurs.

Dan maar weer naar Hearthstone, die werkt tenminste flawless.

• D4NG3R
Omdat dit wat te maken heeft met Bethesda? Ik acht de kans groot dat deze over een week voor veel meer devices werkt aangezien Google nogal eens wil kloten met de lijst van devices waar het wel en niet op werkt.

Sowieso heeft het weinig met de devs te maken. Als jij een app schrijft die bepaalde voorwaarden van de HW stelt is dat de ondergrens, Google bepaald vervolgens welke devices deze te zien krijgen op Play zelfs als said device het prima aan moet kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb hem u handmatig geinstalleerd via de APK en OBB van Reddit, en hij werkt probleemloos op mijn Tab 3.

Play Store is gewoon dronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
De Play Store is op dat gebied niet altijd even handig nee, een aantal Apps draai ik bijna omdat het moet gekraakt op m'n telefoon omdat de store van mening is dat deze niet werken, maar tot dusver werken ze prima. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kon hem ook niet vinden op mn Xperia Z1 compact.
Kon hem wel via de play site doorsturen naar mn mobiel. Hij draait gewoon goed.

Vind het nu al een beetje eentonig en heb nog maar 18 poppetjes. Heb net een raid gehad en een paar slechte boosts en nu heb ik 3 dode poppetjes op de grond liggen en geen geld om ze te reviven.
De poppetjes die daar op die vloer werken zijn nu ook chagrijnig en mn happyness is naar een laagtepunt gedaald.

Kijken hoe ik mijzelf hier uit ga redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hoera, Fallout Shelter voor Android. Het kost verrassend veel moeite om het via Play boven water te krijgen, maar zoeken op Bethesda hielp uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ja ik kon het ook lastig vinden. Zoveel random Fallout meuk welke op Play staat.
Vanmiddag mijn eerste Vault om de zeep geholpen though.. Had 20 dewellers en toen een baby boom.. 6 tegelijk, daar ging het dus fout. Dan heb je wel 6 dwellers die wel resources kosten maar niks opbrengen. Op een gegeven moment kreeg ik stroom en voedsel niet meer uit het rood en kwam ik er tot mijn schrik achter dat iedereen bijna dood was.. Een radroach aanval had binnen no time iedereen dan ook daadwerkelijk dood.

Dus nu maar opnieuw begonnen :P

Draait overigens best smooth op een Samsung tab 2 :)
TheDeeGee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:14:
Thanks Bethesda!

Kan hem niet spelen op mijn Samsung Galaxy Tab 3 10.1 Inch (GT-P5210) Was wel te verwachten van een uitgever als hun met crappy programmeurs.

Dan maar weer naar Hearthstone, die werkt tenminste flawless.
Op een tab 3 niet maar een tab 2 wel? Lijkt me beetje vreemd |:(

[ Voor 31% gewijzigd door TgR_KILLER op 14-08-2015 22:41 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:07:
Ik kon hem ook niet vinden op mn Xperia Z1 compact.
Kon hem wel via de play site doorsturen naar mn mobiel. Hij draait gewoon goed.

Vind het nu al een beetje eentonig en heb nog maar 18 poppetjes. Heb net een raid gehad en een paar slechte boosts en nu heb ik 3 dode poppetjes op de grond liggen en geen geld om ze te reviven.
De poppetjes die daar op die vloer werken zijn nu ook chagrijnig en mn happyness is naar een laagtepunt gedaald.

Kijken hoe ik mijzelf hier uit ga redden :)
Ja, vind het vies tegen vallen na een uur of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:25
Ik heb in het begin ook even een dipje gehad. (mijn 2e of 3e dag), maar daar ben ik wel weer doorgekomen. Alleen na een week of 2 was de lol er wel af. Denk dat ik hem een dezer dagen nog wel even weer probeer. (had een iphone, nu weer android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Vanmorgen eens goed opnieuw begonnen, en alles is alweer verloren.

Had de App afgesloten en Tablet op standby gezet, en nu zet ik hem net aan is iedereen unhappy en half dood en alle resources op.

Ben er nu wel klaar mee eigenlijk, dikke tijd verspilling.

Vermaak me nog beter met Solitare van Brainium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Krijg meer het idee dat je in dit topic post om te klagen en andere games te promoten dan wat anders TheDeeGee maar goed.

Ik vermaak me nog steeds best, gisteren avond mijn hele vault dood en unhappy omdat ik veel te snel wilde.. 6 kinderen rond lopen die alleen resources kosten maar niks opbrachten.. Iedereen dood.

Meteen opnieuw begonnen en nu loopt het nog aardig, resources komen niet uit het groen. En langzaam kamers en kinderen erij maken.

Uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Jammer dat al dit soort spellen precies hetzelfde zijn.
Skills not needed, er zit niet echt uitdaging in.

Dat gezegd te hebben... af en toe wat rond klikken en mensen naar Wasteland sturen... wel grappig maar meer ook niet.
Zal het niet lang volhouden met dit spel ben ik bang.

Smiling as the shit comes down...

Pagina: 1 2 3 Laatste