Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Hey,

Ik heb sinds een korte tijd een nieuwe pc, maar hier zit geen aparte geluidskaart in. (dus enkel die van het moederbord) Soms bij het gamen heb ik het gevoel dat de geluidskaart niet volledig alle instrumenten goed kan afspelen, want soms hoor ik gekraak of geruis.

Zelfs op de iPhone van mijn zus had ik met de oortjes een betere geluidskwaliteit dan in deze pc.

Ik weet enkel niet zeker, of dit aan de headset ligt, of dat inderdaad mijn geluidskaart in het moederbord niet sterk genoeg is.

Nu vroeg ik me af; hoe kan ik dit precies controleren? En indien het inderdaad niet goed genoeg is, welke geluidskaart is goed?

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:03

Zalmanman

So long,

Allereerst: Wat voor hardware heb je? Kunnen we eens nagaan wat voor geluidschip er op jouw moederbord zit.

and thanks for all the fish.

• Going4Quests
De doos van mijn moederbord ligt hier naast mij: Gigabyte Z87M-D3H. De headset is de volgende: http://steelseries.com/ga...the-sims-4-gaming-headset

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• Going4Quests
Maar dit is nog geen aankoop aanvraag, dat komt pas later in een nieuw topic wanneer blijkt dat het inderdaad aan mijn geluidskaart ligt.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05
Jouw moederbord heeft een Realtek® ALC892 chip. Die doet het over het algemeen prima, maar al die realtek chipjes houden niet over. Ik ben er zelf in ieder geval absoluut geen fan van.

Wel is het belangrijk dat je nog een andere headset test, of het geluid even op speakers aansluit om erachter te komen of je headset niet brak is. Het zou zonde zijn om een geluidskaart te kopen als je headset kapot blijkt te zijn.

Ik vind het zelf sowieso wel altijd de moeite waard om een geluidskaart los te kopen. Heb tot nu toe altijd fikse verbeteringen in het geluid gehoord na het plaatsen van een dedicated geluidskaart. En dit hoeft geen belachlijke dure te zijn, maar vaak van een A-merk van een paar tientjes is prima. Zelf heb ik een ASUS Xonar DX - PCI-E een keer op de kop getikt voor 40,-. Zeker geen spijt van :)

• Going4Quests
Het probleem is dat mijn geluidsboxen zelf ook al 10 jaar oud zijn.. :P Kunnen die oortjes van mijn zus in me pc gestoken worden om het te testen?

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Oortjes gebruiken normaal gewoon een 3.5mm jack, dus ja. Die kunnen in je PC gestoken. Doe ze wel achterin trouwens. De front-headers zijn meestal niet denderend goed.

• Going4Quests
Oh juist, mijn koptelefoon is trouwens via USB 2.0, kan dat al iets betekenen? :P

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, dat kan, maar aangezien je niet vertelt welk merk en type het is, zal die vraag niet beantwoord kunnen worden ;)

Edit: Whoops, daar heb ik wel heel snel over heen gelezen |:( Stond er dus al, my bad :X

[ Voor 28% gewijzigd door RaZ op 14-06-2015 15:34 ]

Ey!! Macarena \o/

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-02 10:36
RaZ schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:32:
Ja, dat kan, maar aangezien je niet vertelt welk merk en type het is, zal die vraag niet beantwoord kunnen worden ;)
THE SIMS 4 GAMING HEADSET (steelseries)

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

aminam schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:32:
[...]

THE SIMS 4 GAMING HEADSET (steelseries)
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar is het dit dingetje?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:24

M2M

medicijnman

De headset heeft een USB aansluiting. De AD converter zit dus in de headset zelf. Een geluidskaart zal dus helemaal niets doen...

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 14-06-2015 15:36 ]

-_-

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Het ligt aan je headset. De geluidschip geeft niets door via USB.

Je kunt proberen oordopjes/koptelefoon aan te sluiten op de jacks, dan zal je geluid beter zijn :)

Show me your moves.

• Going4Quests
Hm, met de oortjes die bij me Lumia 640 zaten vind ik ook niet dat er een super kwaliteit is, maar dat kan dan weer liggen aan dat het gratis oortjes zijn? :P

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja verwacht je dan, high end oordopjes bij een budget telefoon?

39

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Natuurlijk, bij een telefoon van nog geen 200 euro moeten dat echt wel oortjes van 75 euro zijn.

Wil je merken dat je audiochip meh is, dan heb je echt goed spul nodig, goedkope oortjes en koptelefoons laten dat echt niet horen, je hoort gewoon de slechte kwaliteit van de oortjes en koptelefoon.

People as things, that’s where it starts.

• Going4Quests
Wat voor headphone zouden jullie mij aanraden? En wat zijn kwalitetieve nieuwe geluidsboxen? Ik verjaar in juli, misschien kan ik ze dan krijgen/kopen. :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Toon even wat eigen inzet, er is genoeg informatie te vinden op het forum mbt de aanschaf van audio producten.

39

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs) bijvoorbeeld. Kan nog wel duurder.

Goede boxen zijn helemaal muchos pesos.

People as things, that’s where it starts.

• Going4Quests
Anno 2015 komen er nieuwe producten zeer snel, waardoor ik nooit echt naar vorige producten kijk eigenlijk.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:24

M2M

medicijnman

Going4Quests schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:15:
Anno 2015 komen er nieuwe producten zeer snel, waardoor ik nooit echt naar vorige producten kijk eigenlijk.
Dat wordt dan eens tijd denk ik zo om wel terug te kijken naar producten die niet uit 2015 komen. Zeker wanneer het zoiets ouds als audio betreft...

-_-

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Going4Quests schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:09:
Wat voor headphone zouden jullie mij aanraden? En wat zijn kwalitetieve nieuwe geluidsboxen? Ik verjaar in juli, misschien kan ik ze dan krijgen/kopen. :)
Zijn drie topics voor hier op GoT:

Het Algemene in-ear en oordopjes topic
Goede onbekende/exotische merken oordopjes
Het grote Headphones topic

Met die vraag kan je beter in één van die topics terecht. Je zal de vraag dan alleen wel veel beter moeten stellen, als in meer eigen initiatief tonen en alvast het nodige vooronderzoek doen en zelf met een aantal voorstellen komen.

Als je echt een gaming headset wilt zit je al op de goede plek, maar dan zou ik als ik jou was even aan een moderator vragen om de titel van dit topic aan te passen naar iets met "gaming headset" er in.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Going4Quests schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:09:
En wat zijn kwalitetieve nieuwe geluidsboxen?
Going4Quests schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:15:
De beste boxen die ik ooit gekocht heb waren Magnat, typenr ben ik kwijt. Worden ook niet meer gemaakt, komen uit 1985 Maar ze doen het nog steeds, en worden niet overtroffen door spul van nu (als je tenminste onder de 500 euro blijft)

Ik heb zelfs het idee dat voor wat betreft audio, het spul alleen maar slechter wordt qua geluidskwaliteit. Het ziet er wel steeds blitser uit, lampjes en vleugeltjes worden toegevoegd, en pakkende namen zoals "steel series". Maar goed geluid, ho maar.

Niet dat goed geluid niet meer te koop is, maar je moet er relatief meer voor betalen dan voorheen.
Pagina: 1