Toon posts:

Game PC Budget max 1500€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game PC + opslag

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1500€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles mag vernieuwd worden (excl muis, toetsenbord)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor een budget van 1500 heb ik wel wat ruimte om voor een deftige CPU + GFX + HDD(SSD) te gaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Asus

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag niet te groot zijn, er moeten ook geen 100 verschillende lichtjes op zitten.. niets te fancy.

Ga je overklokken?
Neen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 88,50€ 88,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 389,90€ 389,90
1WD Black SATA 6Gb/s WD2500BEKX, 250GB€ 53,-€ 53,-
1WD Green WD30EZRX€ 99,99€ 99,99
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 61,80€ 61,80
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 56,-€ 56,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 79,80€ 79,80
1Corsair CX500M€ 62,30€ 62,30
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.176,83

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg
Stijn

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 10:40 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :).

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat me direct opvalt, je gaat niet overklokken maar hebt wel een overklokbaar setje gepakt met een K-processor en Z-bord. Heeft dit een andere reden?

Verder is een i7 in games zeker beter, maar zoveel beter dat het de forse meerprijs rechtvaardigt? Ik vind persoonlijk van niet. Je kunt eens wat cpu benchmarks van je favoriete games erbij pakken om te kijken of jij dat wel de moeite waard vindt.

16GB RAM kan je over discussiëren of dat nuttig is. Het scheelt je upgraden op een later moment, maar aan de andere kant is zo een upgrade natuurlijk heel makkelijk uit te voeren.

Als laatste is je voeding aan de forse kant. 750W is voldoende om 3 970's van prik te voorzien. Aangezien dat toch niet kan op dit moederbord, lijkt me dat schromelijk overdreven ;). Zelfs met een goede 450W heb je meer dan voldoende in huis. Daarbij is de RM-serie van Corsair niet echt lekker, zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 30.

Oh "en de case mag niet al te groot zijn", maar laat de 450D nou een bakbeest van jewelste zijn van liefst 52 liter en een halve meter hoog ;).

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 10-06-2015 10:14 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Als je I7 vervangt naar pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en moederboord naar pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 Kan je misschien overwegen om GTX 980 ti te nemen als GPU. Misschien de Wattage van voeding verlagen als gtx 980 ti niet veel vraagt.

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:11:
Wat me direct opvalt, je gaat niet overklokken maar hebt wel een overklokbaar setje gepakt met een K-processor en Z-bord. Heeft dit een andere reden?

Verder is een i7 in games zeker beter, maar zoveel beter dat het de forse meerprijs rechtvaardigt? Ik vind persoonlijk van niet. Je kunt eens wat cpu benchmarks van je favoriete games erbij pakken om te kijken of jij dat wel de moeite waard vindt.

16GB RAM kan je over discussiëren of dat nuttig is. Het scheelt je upgraden op een later moment, maar aan de andere kant is zo een upgrade natuurlijk heel makkelijk uit te voeren.

Als laatste is je voeding aan de forse kant. 750W is voldoende om 3 970's van prik te voorzien. Aangezien dat toch niet kan op dit moederbord, lijkt me dat schromelijk overdreven ;). Zelfs met een goede 450W heb je meer dan voldoende in huis. Daarbij is de RM-serie van Corsair niet echt lekker, zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 30.

Oh "en de case mag niet al te groot zijn", maar laat de 450D nou een bakbeest van jewelste zijn van liefst 52 liter en een halve meter hoog ;).
Beter? Zie lijst

Alvast bedankt voor de info, ik ben niet meer mee met de beste prijs-kwaliteit producten.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook de Ranger is natuurlijk een overklokbord. Die Sniper die hierboven genoemd wordt is in principe alles dat je nodig hebt, tenzij je natuurlijk speciale opties móet hebben.

Verder snap ik die 250GB RED disk niet, foutje? Ook is RED meer geschikt voor NAS, dus wordt over het algemeen afgeraden die in een desktop te zetten.

Voeding is van zeer matige kwaliteit. De al gelinkte intro naar het voedingeninfo topic geeft je genoeg ideeën voor wat wél goede voedingen zijn.

En qua cpu, tja, in principe is het verschil in fps tussen een 4460 en een 4690 zo klein dat dat eigenlijk ook geen issue is, het prijsverschil is echter wel fors.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, beter?

Ik zou graag 3 HDD's hebben
1) SSD Windows
2) Aparte HDD (black?) voor games +-250GB
3) 1 HDD voor opslag

Of heeft dit geen meerwaarde?

ps. Gigabytemobo gaat niet vechten met ASUS hé?

Mvg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 10:43 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je een niet al te grote build wilt zou ik zoiets doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 206,10€ 206,10
1Gigabyte GA-B85M-D3H€ 64,95€ 64,95
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,-€ 374,-
1Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB€ 144,50€ 144,50
1Phanteks Enthoo Evolv Zwart€ 104,50€ 104,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 93,90€ 93,90
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.162,85

waarbij de voeding ook nog (zoals br00ky aangeeft) vervangen kan worden voor een 450W. verder ontbreekt de resolutie waarop je gaat gamen, als dit 4K is dan zou je meer moeten gaan denken aan een 980Ti.
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:41:
Zo, beter?

1) SSD Windows
3) 1 HDD voor opslag

Of heeft dit geen meerwaarde?

Mvg
met jouw budget zou ik dan mijn lijstje pakken een een 500GB SSD pakken waar je de games op zet, een aparte HDD voor games heeft geen meerwaarde

[ Voor 5% gewijzigd door NLBUURMAN op 10-06-2015 10:43 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:41:
Zo, beter?

1) SSD Windows
3) 1 HDD voor opslag
Gezien jouw budget zou ik voor een SSD van 500GB kiezen voor Windows en je games en xTB HDD voor je data en eventuele games die weinig baat hebben bij installatie op een SSD.
ps. Gigabytemobo gaat niet vechten met ASUS hé?
Nope.

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:42:

waarbij de voeding ook nog (zoals br00ky aangeeft) vervangen kan worden voor een 450W. verder ontbreekt de resolutie waarop je gaat gamen, als dit 4K is dan zou je meer moeten gaan denken aan een 980Ti.
Dan schiet mijn budget wel de hoogte in, brengt het op om al naar 4K te gaan?
Ik game graag.. maar eerder vrije-tijd gamer.

Ik heb ook nog 2 nieuwe monitors nodig, dus ik denk dat ik beter mijn budget rond +-1200 euro ga afronden.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan zou ik me gewoon richten op twee FHD of één 1440p scherm, scheelt je immers enorm in de prijs van je GPU.

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb een hele mooie PC in de aanbieding...nieuwstaat...
*knip* dit is natuurlijk gewoon spam op deze manier.

[ Voor 52% gewijzigd door br00ky op 11-06-2015 15:53 ]

Pagina: 1