Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zijn er trouwens manieren om El Capitan al te krijgen? Als ik alles zo lees ben ik echt heel benieuwd!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pukson schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:50:
Zijn er trouwens manieren om El Capitan al te krijgen? Als ik alles zo lees ben ik echt heel benieuwd!
Ja, developer bij Apple worden. Iedere andere manier is illegaal en gaan we hier niet bespreken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:55
Pukson schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:50:
Voor niet-developers nog niet. Je kunt je wel hier inschrijven voor de publieke beta: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Geen probleem, begrijp het. Heb me al ingeschreven! Dankje daarvoor. Maar dacht misschien waren er andere legale manieren ;)

Wanneer zouden ze de public beta uitrollen?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In juli, maar dat had je ook met google kunnen vinden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 15:28
Ik heb een niet betaald developer account maar kreeg de volgende dag na wwdc al een uitnodiging om het te installeren. Ik heb wel mee gedaan aan Yosemite beta, misschien dat ik daarom ook een uitnodiging voor El Capitan kreeg. En ik doe mee aan iOS 9.

Ik draai nu beta 2 in Parallels 10.

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jullie ook problemen met verbinden op Wifi netwerken die Enterprise Authentication gebruiken? Is hier een no-go. Wij gebruiken Aruba op kantoor.

Daarnaast heeft Outlook 2016 nog altijd UI issues doordat de meest recente builds Core Animation gebruiken maar daarvan is men op de hoogte volgens de Office for Mac Yammer group, dus hopelijk een fix in de volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Beta 3 is uitgekomen: [url href=http://9to5mac.com/2015/07/08/el-capitan-beta-3/]link[/url]

Downloaden en installeren ging hier zeer vlot.

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:22
Eerste verandering die mij opvalt in DP3: Je kunt nu vanuit Mission Control een Fullscreen applicatie uit fullscreen halen. Hetzij via een icoontje links boven net zoals je krijgt als je een extra desktop wilt sluiten, of door hem naar een desktop te slepen - omgekeerd kon al. Een mooie toevoeging, alleen zijn de previews in Mission Control bug een beetje bugged. Wat betreft Mission Control mis ik nu alleen nog een feature dat je een fullscreen applicatie naar een ander kunt slepen om deze in split-view te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
ThomasG schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:56:
Eerste verandering die mij opvalt in DP3: Je kunt nu vanuit Mission Control een Fullscreen applicatie uit fullscreen halen. Hetzij via een icoontje links boven net zoals je krijgt als je een extra desktop wilt sluiten, of door hem naar een desktop te slepen - omgekeerd kon al. Een mooie toevoeging, alleen zijn de previews in Mission Control bug een beetje bugged. Wat betreft Mission Control mis ik nu alleen nog een feature dat je een fullscreen applicatie naar een ander kunt slepen om deze in split-view te krijgen.
Gebruik bijna nooit fullscreen, maar het is inderdaad wel een leuke toevoeging.
zwik schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:00:
Ik lees dat XCode 6 het niet doet op beta2, meer mensen hier last van? Doet XCode7 het dan wel?
In beta 3 diet Xcode 6 het nog steeds niet, Xcode 7 wel.

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
outlook 2016 doet het ook weer normaal in beta 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
Ik heb nu net sinds een paar uur beta 3 draaien. Is het meer mensen opgevallen dat het het effect van een applicatie die in fullscreen gaat een behoorlijk stuk vloeiender draait. Minder stotterig. En dat het switchen tussen workspaces een stuk vloeiender gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
Net eens de nieuwste DP geprobeerd, vreemde resultaten:

- Mijn Safari werd gedowngrade van 9.0 naar 8.1 (geen idee wat de gebruikelijke versie in 10.11 is overigens), en is totaal onbruikbaar, crashes etc.
- Diverse zelf gemaakte mappen buiten mijn home directory waren ineens compleet weg, ondanks dat het gewoon een upgrade en geen clean install was.

Wel mooi dat Xcode 6.4 het gewoon prima doet out of the box, bij eerdere versies van OS X werkte dat meestal niet.
kevinkrs schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:47:
Ik heb nu net sinds een paar uur beta 3 draaien. Is het meer mensen opgevallen dat het het effect van een applicatie die in fullscreen gaat een behoorlijk stuk vloeiender draait. Minder stotterig. En dat het switchen tussen workspaces een stuk vloeiender gaat?
Viel mij ook al op, gaat zeker een stuk soepeler :). Split screen is nog wel buggy as hell maar valt te verwachten.

[ Voor 34% gewijzigd door Jannis op 09-07-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
Jannis schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:20:
Net eens de nieuwste DP geprobeerd, vreemde resultaten:

- Mijn Safari werd gedowngrade van 9.0 naar 8.1 (geen idee wat de gebruikelijke versie in 10.11 is overigens), en is totaal onbruikbaar, crashes etc.
- Diverse zelf gemaakte mappen buiten mijn home directory waren ineens compleet weg, ondanks dat het gewoon een upgrade en geen clean install was.

Wel mooi dat Xcode 6.4 het gewoon prima doet out of the box, bij eerdere versies van OS X werkte dat meestal niet.

[...]

Viel mij ook al op, gaat zeker een stuk soepeler :). Split screen is nog wel buggy as hell maar valt te verwachten.
1) Mijn Safari is nog altijd 9.0
2) Bij mij staan alle mappen er nog (denk ik toch ;) )

3) Xcode 6.4 werkt dan weer niet bij mij

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
Bartjuuhn schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 04:23:
[...]

1) Mijn Safari is nog altijd 9.0
2) Bij mij staan alle mappen er nog (denk ik toch ;) )

3) Xcode 6.4 werkt dan weer niet bij mij
Mocht je Xcode 6.x wel willen gebruiken: http://pastebin.com/K2AKuWL9. Trucje om de version check te omzeilen. (Zelf niet toegepast trouwens. Vreemd genoeg werkte het bij mij out of the box, moest alleen wat 'required components' installeren)

Had je onder Yosemite ook al Safari 9? Misschien dat ie daar iets verkloot heeft. Zat zelf in het beta program op Safari 9 Seed 2 voordat ik de upgrade probeerde. Oh well.

Ik vind de app support in general overigens wel aardig so far, eigenlijk elke 3rd party app die ik probeerde werkt super snel en soepel. Met vorige OSX versies vaak toch wat meer problemen mee gehad tijdens early seeds.

[ Voor 7% gewijzigd door Jannis op 09-07-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

XCode 6.x heb ik niet per se nodig ivm dual boot, maar had niet zoveel zin om de beta van XCode 7 ook te moeten downloaden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
Meer mensen trouwens problemen met Gmail accounts? Eigen mail accounts werken prima, maar bij Gmail wordt eerst gevraagd om het wachtwoord (popup met Google login page), maar daarna komt er een melding dat er een fout is met internet accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
kevinkrs schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:47:
Metal staat aan sinds beta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
Jannis schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:57:
[...]

Mocht je Xcode 6.x wel willen gebruiken: http://pastebin.com/K2AKuWL9. Trucje om de version check te omzeilen. (Zelf niet toegepast trouwens. Vreemd genoeg werkte het bij mij out of the box, moest alleen wat 'required components' installeren)

Had je onder Yosemite ook al Safari 9? Misschien dat ie daar iets verkloot heeft. Zat zelf in het beta program op Safari 9 Seed 2 voordat ik de upgrade probeerde. Oh well.

Ik vind de app support in general overigens wel aardig so far, eigenlijk elke 3rd party app die ik probeerde werkt super snel en soepel. Met vorige OSX versies vaak toch wat meer problemen mee gehad tijdens early seeds.
Kan ik inderdaad eens, proberen, is nu niet echt een ramp dat het niet werkt, maar toch, bedankt voor de tip :-)

Daar heb ik geen idee van.

Qua app support valt het inderdaad reuze mee, enkel de update van Visual Studio Code (0.5.0) kon ik niet gebruiken op beta2, maar in beta3 werkt die wel weer

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
Jannis schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:53:
Meer mensen trouwens problemen met Gmail accounts? Eigen mail accounts werken prima, maar bij Gmail wordt eerst gevraagd om het wachtwoord (popup met Google login page), maar daarna komt er een melding dat er een fout is met internet accounts.
Two-factor authenticatie aanstaan? Dan moet je even een app wachtwoord aanmaken in je Google account en dat invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010

swv

https://beta.apple.com/

We'll be back :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
AmbroosV schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Metal staat aan sinds beta 3.
Zeker weten dat het ook niet aan staat sinds bèta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Gaat het nu om de publieke beta?

beta.apple.com lijkt me toch aardig publiekelijk.. in ieder geval nu aan het inloggen met Apple ID, kijken hoever ik kom.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Dat is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

B2

wa' seggie?

Zowel een IOS 9 als OS X 10.11 dingetje, maar vanaf beide platformen lijkt AirSonos het niet meer te doen. Net nog getest met een 8.4 iPhone en daar werkt het wel op. Dus waarschijnlijk ook iets veranderd in het Airplay protocol.

IOS 9 ziet trouwens niet eens de AirSonos Airplay luidspreker. iTunes 12.2 op OS X nog wel.

Daar was al bijna een maand een bug voor bekend. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door B2 op 09-07-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat draait EL Capitan butterly smooth zeg op mijn 2012 rMBP 15.. Mocht ook wel een keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:43:
Wow, wat draait EL Capitan butterly smooth zeg op mijn 2012 rMBP 15.. Mocht ook wel een keer!
Vraagje aan jou...van welke OS versie kom je vandaan en wat vindt je persoonlijk van El Capitan? Wat is er veel en goed veranderd tegenover je vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:53:
[...]

Vraagje aan jou...van welke OS versie kom je vandaan en wat vindt je persoonlijk van El Capitan? Wat is er veel en goed veranderd tegenover je vorige versie?
Heb hem net een uurtje draaien, heb hem op een externe SSD gezet en de spullen gemigreerd van Yosemite.
Ik heb de Retina MacBook Pro 15 v1 en de grootste klacht is altijd geweest dat de graphics een lag hadden, maar nu voor het eerst eindelijk (en dat op de interne grafische kaart) heerlijk butter smooth! Daar ben ik echt happy mee :D

Ik heb het OS verder nog niet echt getest, maar de nieuwe zaken en font lijken een verbetering. Safari werkt nog niet 100% top, daar zie je soms wat vertraging maar goed het is een Beta. Mail & Notes zijn stukken verbeterd en vast nog veel meer zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

De nieuwe pin functie is handig en werkt prima maar normaal gesproken kon je met 'CMD+1' de eerste favoriet uit je 'favorieten balk' openen, als je nu op 'CMD+1' drukt krijg je het eerste gepinde tab-blad. Weet iemand hoe je alsnog met een snelkoppeling de favoriete pagina's kan openen?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:44
Ik heb de open beta ook maar geinstalleerd. Was toch wel erg benieuwd hoe alles zou draaien op m'n 13 inch macbook pro (2013) na alle verhalen. En.. hij draait fantastisch. Grootste verbetering is dat alles nu constant op 60fps draait. Alle animaties zijn echt super soepel. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Laatst online: 12-09 16:01
Logitech MX master scroll werkt niet meer... Verder rest werkt alles vloeiend op mijn macbook Pro 15" 2014

Oplossing gevonden!

http://forums.logitech.co...atible/m-p/1417159#M66477

[ Voor 39% gewijzigd door Sky2k op 10-07-2015 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

zwik schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:50:
[...]

Een SMC en zelfs een NVRAM/PRAM reset helpt niet. Het USB poortje lijkt wel te werken vlak voordat het OS start, zodra het OS start stopt het gewoon. Ik wacht wel gewoon de releases af voorlopig ;) .
Gisteren naar beta 3 geupgrade en het USB poortje werkt weer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 12:30
kan iemand bevestigen of Paragon NTFS nog werkt op Public Beta 1? Als dit weer werkt dan waag ik ook de overstap op de mac mini

[ Voor 4% gewijzigd door edebee op 10-07-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Zijn er al mensen die EL Capitan op hun main systeem hebben gezet? Ik zit er over te twijfelen...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RobV schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:55:
Zijn er al mensen die EL Capitan op hun main systeem hebben gezet? Ik zit er over te twijfelen...
Als je ook maar voor een greintje afhankelijk bent van je systeem zou ik het niet doen. Het blijven beta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ligt eraan wat je doet, XCode 6 werkt officieel niet bijvoorbeeld. Voor de rest gebruik ik alleen El Capitan. Lees eens de known bugs door zou ik zeggen en kijken of er iets tussen staat wat je per se nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
Ik heb het draaien op mijn main macbook pro, nog niet op mijn mini die dienst doet als KODI en SQL server.

Het draait goed genoeg voor mij persoonlijk. Photoshop en Lightroom werken en dat is genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Heb nu sinds een uurtje de PB op m'n rMBP staan. Animaties gaan een stuk vloeiender dan op Yosemite. Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
kan iemand die DP3 of PB1 draait, checken of Telegram het al weer fatsoenlijk doet? Want op DP1 en DP2 carshed die vaak met intypen van langere zinnen

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Iedereen bedankt voor het delen van zijn ervaringen. Ik gebruik de macbook niet professioneel maar zit er wel 6 uur per dag achter te rommelen. Zolang ik arduino, safari en mail heb gaat het eigenlijk al prima.

Ik denk dat ik het gewoon doe morgen, eerst even een schone backup en dan er gewoon overheen knallen, ik had de 1e developer preview al op een apart partitie staan en die deed het best. Dus deze public beta zou het alleen maar beter moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Draai hem ook op mijn main system.. bij mij heeft photos er een rommel van gemaakt en zijn mijn verwijderde fotos weer terug.. Best knap als apple bewerkt dat ze verwijderd worden...(ja zijn oude van zelfs 3 a 4 maanden terug).

Safari werkt nog niet met alle websites dus moest ook chrome installeren voor die paar sites.

Ik blijf op de beta, nooit het gevoel gehad dat ik een snel machine had met yosemite. Dat gevoe; heb ik nu wel (rMBP13 late 13).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Quakie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:41:
Ik blijf op de beta, nooit het gevoel gehad dat ik een snel machine had met yosemite. Dat gevoe; heb ik nu wel (rMBP13 late 13).
Dat is mooi!

Ik heb op m'n iMac even Mavericks gedraaid, maar heb snel de Mountain Lion backup teruggezet: het was niet wat ik zocht. Ook Yosemite kan me niet bekoren.

Ik vermoed dat ik straks van 10.8 over ga op 10.11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik zit me af te vragen of de update bij mij wel goed gegaan is, want ik merk of zie geen verschil met 10.10. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Quakie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:41:
Safari werkt nog niet met alle websites dus moest ook chrome installeren voor die paar sites.
Dan vraag ik mij toch af om welke exotische websites het gaat, want ik ben nog geen een website tegen gekomen die niet werken in Safari (9.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ThomasG schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:47:
[...]
Dan vraag ik mij toch af om welke exotische websites het gaat, want ik ben nog geen een website tegen gekomen die niet werken in Safari (9.0).
DSM5.2 synology NAS.. Als ik daar veel in doe loopt het vast. Dit heb ik niet met chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Marco schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:27:
Ik zit me af te vragen of de update bij mij wel goed gegaan is, want ik merk of zie geen verschil met 10.10. :?
Kan je zien..

appeltje

deze mac

en dan kijken of je 10.11 Beta ziet staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 12:30
Toch maar de Beta geinstalleerd, NTFS werkt maar alle emails zijn verdwenen uit de email app en time machine werkt niet meer ???
Nog even stoeien en anders maar terugzetten want mail is wel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Quakie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Kan je zien..

appeltje

deze mac

en dan kijken of je 10.11 Beta ziet staan..
Klopt, dat staat er ook gewoon, maar verder merk ik dus weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

welke machine?

als je zeg maar meer dan 15 vensters hebt? En dan mission control gebruikt bijv?

Ik merk dat gewoon dat de anmimaties vloeiender lopen.
Finder en SMB shares werken ook een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
op de laatste DP heb ik in Safari dat de Plex web app de server niet kan zien.

Plex Home Theatre op dezelfde Macbook Pro ziet de server wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:36
Iemand die het al getest heeft op een ouder systeem? Ik ben vooralsnog een beetje huiverig om het te installeren op mijn iMac late 2009. Eventueel van een externe HDD is wel mogelijk (heb een G-Drive 3 TB 7200 rpm staan), maar ik vermoed dat een Firewire 800 connectie te langzaam is tegenover USB 3.0 en Thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Denk dat een imac late 2009 wel trekt hoor....Yosemite draaide ook op mijn vorige imac late 2009 en El Capitan schijnt juist vloeiender te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
bij mij werkt iStat menus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Zijn er trouwens meer mensen die met de 10.11 beta problemen hebben met de macbook die bij gebruik van fullscreen apps zoals twitch stream of een film kijken met VLC dat de macbook het scherm laat dimmen en zelfs uitgaat naar X aantal minuten?

Heb alle instellingen al doorzocht en in Yosemite en daarvoor was het nooit met fullscreen gebruik, vind het iig erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

icegodd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:08:
bij mij werkt iStat menus niet :(
zoek op istat menus beta en je ziet een twitter bericht met link naar beta versie.. *(die prima werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Thnx Quakie, hier werkt het nu ook weer. Had er nog niet naar gekeken nadat ik gister avond had geupdated, maar dit wel ff een goede tip.

Verder ziet het er allemaal goed uit. Alles draait hier nog steeds prima en nog geen gekke dingen ontdekt, maar ben ook net thuis, dus kan nog niet zo heel veel zeggen.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
Maverick2001 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:23:
De nieuwe pin functie is handig en werkt prima maar normaal gesproken kon je met 'CMD+1' de eerste favoriet uit je 'favorieten balk' openen, als je nu op 'CMD+1' drukt krijg je het eerste gepinde tab-blad. Weet iemand hoe je alsnog met een snelkoppeling de favoriete pagina's kan openen?
Command + Option + #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
OneDrive For Business Beta sync tool werkt niet langer onder EL Capitain :(
Vanmorgen ook Office 2016 installed (non beta), werkt goed.

Verder is wifi hele dag al super stabiel. Dit was een drama met 10.10.4. Nu weer helemaal gelukkig. EINDELIJK...ik wacht er maar pas sinds september vorig jaar op!

Wat ik daarnaast ook niet begrijp is dat je in iCloud NOG STEEDS een .me account moet aanmaken als je notes wilt gebruiken. Belachelijk. Ik heb mijn iCloud account gekoppeld aan mijn gmail adres en ik heb geen zin om een .me account aan te maken. Ik weet dat ik ook de notes kan syncen met Google maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon de notes opslaan in iCloud. Dan maar gewoon lekker OneNote blijven gebruiken. Werkt super. Kan Apple met notes echt niet tegenop (gegroet een Apple fan).

[ Voor 82% gewijzigd door shardphoenix op 10-07-2015 20:59 . Reden: Performance en wifi ervaring aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shardphoenix schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:55:
Wat ik daarnaast ook niet begrijp is dat je in iCloud NOG STEEDS een .me account moet aanmaken als je notes wilt gebruiken. Belachelijk. Ik heb mijn iCloud account gekoppeld aan mijn gmail adres en ik heb geen zin om een .me account aan te maken. Ik weet dat ik ook de notes kan syncen met Google maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon de notes opslaan in iCloud. Dan maar gewoon lekker OneNote blijven gebruiken. Werkt super. Kan Apple met notes echt niet tegenop (gegroet een Apple fan).
Dit komt omdat Apple de Notes opslaat op de IMAP server. Hoewel ik je bezwaar hiertegen begrijp, ben ik er zelf wel voorstander van. Geen nieuwe proprietary protocollen uitvinden als je het met een bestaand protocol (of een simpele extensie daarop) af kan. Bovendien is het hiermee waarschijnlijk ook mogelijk voor andere IMAP clients (denk aan Airmail etc.) om Notes te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Dit komt omdat Apple de Notes opslaat op de IMAP server. Hoewel ik je bezwaar hiertegen begrijp, ben ik er zelf wel voorstander van. Geen nieuwe proprietary protocollen uitvinden als je het met een bestaand protocol (of een simpele extensie daarop) af kan. Bovendien is het hiermee waarschijnlijk ook mogelijk voor andere IMAP clients (denk aan Airmail etc.) om Notes te integreren.
het was wel makkelijker als je dan je eigen IMAP server zou kunnen gebruiken van exchange/gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:02:
[...]

het was wel makkelijker als je dan je eigen IMAP server zou kunnen gebruiken van exchange/gmail
Dit kan toch ook? Ik kan bij zowel Gmail als mijn eigen IMAP servertje bij TransIP ook de Notes synchronisatie aanzetten. Heb het nog niet getest, maar zal dat dit weekend wel even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai El capitan nu al zo'n 3 weken als main OS, nu net Beta 3 automatisch laten downloaden, ik ben zeer verrast en verbaast dat hij zo perfect draait op mijn oude macbook pro 13 late 2009 met een Nvidia 9400m.

Ik kan plotseling ook 2k videos afspelen in youtube wat hij eerst niet kon. wat ik ook merk is dat hij niet meer zo warm word en de ventilator hard laat draaien om de zoveel tijd.

Het OS is ook vloeiend geworden mappen openen in de dock gebeurt smootless, lijkt net of ze stiekem metal toch ondersteunen op mijn oude kaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb hem even geinstalleerd op een externe USB disk. Blij toe, want bij het starten van Mail kreeg ik al meteen een exception om mijn oren. Mail wil niet meer starten. Nou ja, ik wacht nog gewoon even op de publieke release. Mijn huidige laptop werkt prima op Yosemite.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 07:46
Iemand problemen met geluid op Beta3?
Kan de knoppen op toetsenbord niet meer gebruiken en ook het icoontje in de menubalk bovenin niet meer..

Heb een Macbook Pro Retina 13inch, Begin 2014.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Even opnieuw opstarten, en anders een SMC en/of NVRAM reset.

[ Voor 11% gewijzigd door ThomasG op 10-07-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen enkel probleem hier !

El Capitan 10.11 Beta 3 Developers build

specs : MacBook Pro 13 inch late 2009
nvidia 9400m
intel core2duo 2.26 Ghz
8GB DDR3
256GB SSD
2TB HDD western digital blue 2.5 inch

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 07:46
ThomasG schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:40:
Even opnieuw opstarten, en anders een SMC en/of NVRAM reset.
2x opnieuw opstarten was het weg.
Na reboot zat ik ook in het donker, geen toetsenbord verlichting bij het intikken van me wachtwoord :P

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Animaties zijn echt stukken soepeler in El Capitan, bij about this mac staat nog Yosemite :X
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cfuy5x.png

Iemand enige idee hoe het window management zou moeten werken?

[ Voor 3% gewijzigd door PeterPanda op 10-07-2015 23:07 ]

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
Clean install werkt erg vreemd. Via terminal een installatieschijf gemaakt op basis van een download van Beta 3, daarna schone install. Zit ik ineens in Beta 1. Dus beta 2 downloaden, daarna beta 3. Tijdens installatie van de 3e beta ineens een stuk of 20 gekke popups met vragen om mijn password, waarna de installatie weer verder ging.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eQvplrGl.jpg

Performance is verder uitstekend, geen problemen met niet werkende apps etc. Alleen mijn gmail accounts blijven het niet doen, ongeacht status van 2-factor auth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:33
De performance is in ieder geval al een stuk beter, vooral in de animaties. Merk overigens dat de Split Screen-view nogal de wensen overlaat. Veel apps laten zich bijvoorbeeld bij bureaublad 2 niet ernaast plaatsen, bij bureaublad 3 ineens wel en visa versa. Ook als ik Office 2016 probeer te plaatsen naast een ander venster, loopt het scherm even vast om vervolgens terug te keren zonder Split View.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef42 op 10-07-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik lees wisselende berichten over de Mail app. De een geeft aan dat deze prima werkt, bij de ander crashed deze direct. Wil zelf graag upgraden naar de beta omdat ik sinds 10.10.4 wifi problemen heb, waarbij iedere 15 min ik de verbinding opnieuw moet leggen. Hopelijk is dat in EC opgelost. Gebruik mijn rMBP echter voor het werk en ben daarom afhankelijk van de mail app.

Ben nog redelijk nieuw met OSX dus ik heb geen idee wat de impact is van het terugzetten van een time machine backup. Als het goed is ga je letterlijk terug naar het snapshot van dat moment dus dan zou ik EC wel kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:23:
Ik lees wisselende berichten over de Mail app. De een geeft aan dat deze prima werkt, bij de ander crashed deze direct. Wil zelf graag upgraden naar de beta omdat ik sinds 10.10.4 wifi problemen heb, waarbij iedere 15 min ik de verbinding opnieuw moet leggen. Hopelijk is dat in EC opgelost. Gebruik mijn rMBP echter voor het werk en ben daarom afhankelijk van de mail app.

Ben nog redelijk nieuw met OSX dus ik heb geen idee wat de impact is van het terugzetten van een time machine backup. Als het goed is ga je letterlijk terug naar het snapshot van dat moment dus dan zou ik EC wel kunnen proberen.
Mbt wifi problemen, bij mij zijn die in ieder geval weg met de EC beta. Ook de bluetooth issues heb ik vooralsnog geen last van (Had vaak het probleem dat na een wake bluetooth het niet meer deed en ik mijn macbook moest herstarten). Het schijnen vooral Exchange accounts te zijn waar Mail moeite heeft.

Als je een Time Machine backup hersteld, ga je inderdaad terug naar een moment-opname. Als je je Mac opstart met CMD+R kun je kiezen welke backup je wilt herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:23:

Zou het nog niet aanraden als je je mac voor werk gebruikt, gebeuren nog random dingen met de Mail app. Zo kon ik in beta 2 mijn schoolmail totaal niet gebruiken, in beta 3 zie ik geen mails in de map inkomend maar wel weer als ik links postvak IN selecteer, erg vreemd dus nog.

Niemand overigens problemen met mijn eerder vermelde probleem, dat bij fullscreen gebruik van bijv een film kijken of fullscreen stream kijken dat de macbook alsnog dimt en daarna ook het scherm op zwart gaat?
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om dit na te bootsen om te kijken of het een beta kwestie is of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Scrtz op 11-07-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:29
Scrtz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Niemand overigens problemen met mijn eerder vermelde probleem, dat bij fullscreen gebruik van bijv een film kijken of fullscreen stream kijken dat de macbook alsnog dimt en daarna ook het scherm op zwart gaat?
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om dit na te bootsen om te kijken of het een beta kwestie is of niet?
Ik heb hier precies hetzelfde. Had mijn Macbook aangesloten op mijn TV om netflix te kijken en opeens dimde het scherm en ging hij uit. Dus het probleem is er echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, dat probleem zie ik ook sinds de eerste beta van 10.11. Ik gebruikte al Caffeine om dat te omzeilen in 10.10 maar die App werkt bij mij niet in 10.11. Gebruik daarom nu Amphetamine, erg handig en kun je nog wat extra dingen instellen t.o.v. Caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 04:36
Yzord schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:06:
Denk dat een imac late 2009 wel trekt hoor....Yosemite draaide ook op mijn vorige imac late 2009 en El Capitan schijnt juist vloeiender te lopen
Dat is ook niet zozeer het probleem. Maar ik draai niet graag een wellicht buggy Beta voor de komende 3 maanden. Normaal gesproken upgrade ik midden November naar de nieuwste OSX, zodra ik 'zeker' weet dat er geen massale problemen zijn. Hetzelfde geldt overigens voor iOS, ik wacht altijd een weekje of 2.

Ik vraag me alleen af of booten via een FireWire 800 port dezelfde ervaring geeft als wanneer hij geboot wordt via de interne drive. Ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mprkooij schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Ik heb hier precies hetzelfde. Had mijn Macbook aangesloten op mijn TV om netflix te kijken en opeens dimde het scherm en ging hij uit. Dus het probleem is er echt :/
En @ kazuka, thanks weet ik iig dat ik niet de enige ben. Vind het alleen zo stom dat je daarvoor dan weer een programma moet downloaden, maar zal t doen for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Scrtz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:52:
[...]

En @ kazuka, thanks weet ik iig dat ik niet de enige ben. Vind het alleen zo stom dat je daarvoor dan weer een programma moet downloaden, maar zal t doen for the time being.
Guys, het is een beta... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
Net een Supplemental Update gehad (: "This update fixes an issue that may cause some 32-bit apps to quit unexpectedly."
Had er zelf geen last van maar toch fijn dat het opgelost is (:

[ Voor 21% gewijzigd door Marijn100 op 11-07-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Sinds vandaag in het bezig van een Macbook Pro Retina 13'. Kom van een Macbook Air 13' (2011) af.

Stoorde me op de Air al enorm aan Yosemite, vooral bij schakelen tussen schermen enorme lag en haperingen. Ik dacht echter dat het wel met de leeftijd van de Air te maken had. Op de nieuwe Pro echter bleek dit nog veel erger te zijn. Zo erg zelfs dat ik al bezig was om terug te gaan naar Mavericks (blijkt echter dat dit niet kan i.v.m. native Yosemite op deze Macbook).

Uiteindelijk maar de El Capitan beta gedownload en geïnstalleerd en man, wat een enorm verschil. Alles draait vele malen soepeler, doet me bijna weer een Snow Leopard denken. Mission Control ook zonder haperingen.

Wat is Yosemite eigenlijk toch een slecht product qua performance, werkelijk het hele web staat vol met klachten. De workarounds om het werkbaar te krijgen (contrast en transparantie aanpassen) vind ik echt geen acceptabele oplossing.

Nu dus een tevreden El Capitan gebruiker. Wat draait hij soepel zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Gisteravond ook een poging gedaan tot het installeren van El Capitan. Hij bleef bij het installeren 15m hangen op "0 seconds remaining", waarna ik aannam dat de installatie was vastgelopen. De laptop gereboot waarna hij niet meer werkte. Heb vervolgens mn hele laptop opnieuw moeten installeren, waar ik ook lange tijd moest wachten op "0 seconds remaining.. geduld is dus een schone zaak :D

El Capitan staat er nu wel goed op en net als eerder vermeldt, veel soepelere animaties. Verder nog weinig verschil gemerkt.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pindamann schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:04:
Gisteravond ook een poging gedaan tot het installeren van El Capitan. Hij bleef bij het installeren 15m hangen op "0 seconds remaining", waarna ik aannam dat de installatie was vastgelopen. De laptop gereboot waarna hij niet meer werkte.
Dat moet je ook nooit doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

CyBeR schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:07:
[...]

Dat moet je ook nooit doen.
Ik heb 'm anders 2x moeten resetten tijdens de installatie. Eenmaal na de installatie had ik alleen een zwart beeld met muiscursor en kon ik verder niks. Vervolgens heeft hij een uur gehangen op "configuring iCloud..." waarna ik 'm maar weer opnieuw opgestart heb.
Ik ervaar nog steeds sloomheid na een herstart en login. Misschien ook hier maar eens een verste installatie doen en kijken hoe het dan loopt. Heb een late 2012 iMac overigens.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn MacBook pro 17" uit 2009 draait de public beta ook goed, animatie allemaal iets soepeler, al mijn apps werken ook op 1tje na, Box sync wil niet opstarten, geeft een foutmelding als je de applicatie wil openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Zijn er meer mensen waarbij Airplay niet werkt? Option+Click staat hij wel in het lijstje, maar in de preferences niet meer. Erop klikken doet niks.

DP3
Denon AVR-X1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:57
Zonet ook de supplemental update geïnstalleerd op mijn Macbook Pro 15" early 2011. Na het herstarten verschenen er plots allerlei artefacten en reageerde de computer nergens meer op. Hierna heb ik hem nog enkele keren herstart door de power-knop in te houden, maar hij blijft nu hangen op een wit scherm en reageert voor de rest nergens op.
Ook een SMC en PRAM reset gedaan, waarbij er weer artefacten in beeld kwamen, maar ook dan blijft hij hangen op een wit scherm. Momenteel draai ik de apple hardware test die het voorlopig wel nog doet.

Zou dit een softwarematig probleem kunnen zijn? (al dan niet veroorzaakt door de supplemental update) Of wordt dit veroorzaakt door de bekende videokaartproblemen met de 2011 reeks?

[ Voor 3% gewijzigd door humolezer op 12-07-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Klinkt als het bekende 2011 probleem.

En niet software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Laatst online: 10-09 16:15
Lunaticc schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:26:
Zijn er meer mensen waarbij Airplay niet werkt? Option+Click staat hij wel in het lijstje, maar in de preferences niet meer. Erop klikken doet niks.

DP3
Denon AVR-X1000
Ik gebruik Airserver op mijn Mac Mini maar m'n MacBookPro ziet geen beschikbare AirPlay devices meer sinds ik 10.11 draai.

Verder is de ervaring erg goed! De animaties zijn op mijn MBP (mid-2010) een stuk vlotter en ik kan weer op de Intel IGP draaien!!
Dat was heel lang niet goed mogelijk omdat voor bijna alle apps de NVIDIA werd ingeschakeld.

[ Voor 21% gewijzigd door J0HAN op 12-07-2015 15:52 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Laatst online: 00:57
Mektheb schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:21:
Klinkt als het bekende 2011 probleem.

En niet software
Wel vreemd dat ik voorheen (op yosemite) nooit artefacten heb gezien.. Ik ga alleszinds yosemite nu opnieuw installeren en dan zal het wel duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
El Capitan B3:

- in 1x installeren en gaan
- alles-doet-ut-nog
- betere battery life
- geen WiFi dropouts

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/54246365.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik kan El Capitan niet installeren. Problemen met File Vault, encrypted blijft op paused staan. Het is een bekend probleem dus ik ga morgen OSX helemaal opnieuw installeren en File Vault in eerste instantie niet meer aanzetten.

Ik heb ook gehoord dat XCode 6 niet werkt op El Capitan, en dat XCode 7 nogal veel bugs bevat. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:34
Ik heb geprobeerd om El Capitan op een externe USB3 schijf te installeren.
De installatie loopt voorspoedig, tot ik mijn AppleID en wachtwoord heb ingegeven.
Dan krijg ik het ronddraaiende tandwiel en gebeurt er helemaal niets meer.
Ik heb het geheel een aantal uur laten staan, maar ook dan nog steeds niets.
Diverse keren opnieuw begonnen, maar steeds op dezelfde plek blijft de installatie 'hangen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Toevallig 2 staps verificatie aanstaan op je apple id?
Probeer deze dan eens terug eraf te halen en het nogmaals te proberen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timons106 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:08:
Ik heb ook gehoord dat XCode 6 niet werkt op El Capitan, en dat XCode 7 nogal veel bugs bevat. Wat is jullie ervaring hiermee?
XCode 6 start inderdaad niet op - je krijgt een melding dat je voor El Capitan een nieuwere XCode moet gebruiken. Maar ik meen wel ergens (misschien eerder in deze thread?) gelezen te hebben dat je die versie-check uit kan zetten en dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:34
carpebios schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:40:
Toevallig 2 staps verificatie aanstaan op je apple id?
Probeer deze dan eens terug eraf te halen en het nogmaals te proberen.
Ja, die heb ik aanstaan.
Bedankt voor de tip.
Dit ga ik morgen eens proberen.

edit:
Ik kon niet wachten en heb de 2 staps verificatie uitgeschakeld.
Daarna de installatie weer eens opgestart en nu kon ik de installatie wel succesvol beëindigen.
Bedankt, carpebios!

[ Voor 24% gewijzigd door sonderpa op 12-07-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
J0HAN schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Ik gebruik Airserver op mijn Mac Mini maar m'n MacBookPro ziet geen beschikbare AirPlay devices meer sinds ik 10.11 draai.

Verder is de ervaring erg goed! De animaties zijn op mijn MBP (mid-2010) een stuk vlotter en ik kan weer op de Intel IGP draaien!!
Dat was heel lang niet goed mogelijk omdat voor bijna alle apps de NVIDIA werd ingeschakeld.
Kan niet wachten om El Capitan op mijn mid-2010 15" MBP te installeren maar ik had met mezelf afgesproken om dat pas na een paar werk-gerelateerde zaken te doen. Nog maar een paar weekjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de laatste beta heb ik het probleem dat geluid via een externe DSP na een tijdje verschrikkelijk begint te kraken en uiteindelijk compleet stil valt. Als dan even overschakel naar de ingebouwde DSP/speaker en dan weer naar de externe is alles weer (tijdelijk) normaal. Met beta 2 had ik hier geen last van. Misschien een USB driver probleem. Iemand anders met een externe DSP getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
Wineskin werkt helaas ook niet ): even geen RollerCoaster Tycoon voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

plinders schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Kan niet wachten om El Capitan op mijn mid-2010 15" MBP te installeren maar ik had met mezelf afgesproken om dat pas na een paar werk-gerelateerde zaken te doen. Nog maar een paar weekjes :D
Je moet maar zo zien dat je dan ook meteen een stabielere versie meepakt tegen die tijd ;)

Ik kon doorgaans prima de beta's installeren omdat ik dan toch zomervakantie had van mijn studie. Tegen de tijd dat het nieuwe schooljaar begon was de GM toch al in zicht. Nu ga ik afstuderen en ik moet mij echt inhouden om niet al de beta's te installeren. Daarvoor in de plaats heb ik Yosemite even opnieuw geïnstalleerd en nu loopt alles weer een stukkie beter. Misschien bedenk ik me nog :+
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste