Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
WOOOOZZAAAHHH!!
NVRAM en SMC reset gedaan, en t vliegt weer als toen ik nog op Mountain Lion zat :-)

Ik twijfel of ik OS X opnieuw ga installeren, wellicht haalt dat nog net een beetje extra "smoothness" naar boven :)

[ Voor 37% gewijzigd door Aherin op 13-06-2015 19:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Orii schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:19:
WOOOOZZAAAHHH!!
NVRAM en SMC reset gedaan, en t vliegt weer als toen ik nog op Mountain Lion zat :-)

Ik twijfel of ik OS X opnieuw ga installeren, wellicht haalt dat nog net een beetje extra "smoothness" naar boven :)
Nu nog die SSD erin en er verschijnt hier nog een WOOOOZZAAAHHH!! in het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Eerst maar eens een iMac ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WOOOOZZAAAHHH!! zonder SSD!? dan ga je straks genieten met SSD! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
CRXDelSol schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:15:
Ik had El Capitan over Yosemite heen gegooid, werkte iCloud zonder problemen, heb ik laatst m'n keychain leeggegooid (schone sleutelhanger) ineens deed iCloud het niet meer, moest opnieuw inloggen, maar laat dat nu een probleem zijn in El Capitan.
Time Machine to the rescue, even de .keychain file overgezet uit de backup weg, uitloggen in OSX, weer inloggen, en iCloud doet het weer 😊. iCloud doet het wel, enkel het inloggen niet, dus gelukkig toch een backup.
Inloggen op iCloud werkt wel weer als je twee staps verificatie uit zet, iig dat werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Iemand enig idee of de Kingston SSDNow V300 120GB SSD schijf gaat passen??
Die is een stuk goedkoper dan de Samsung versie, maar ik had in het verleden altijd goede ervaringen met kingston geheugen, iemand die mij kan vertellen waarom dat zo is?

Eigenlijk niet het juiste topic ik weet het, maar aangezien ik hier lees dat iedereen SSD's heeft zitten hier de experts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Orii schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:26:
Iemand enig idee of de Kingston SSDNow V300 120GB SSD schijf gaat passen??
Die is een stuk goedkoper dan de Samsung versie, maar ik had in het verleden altijd goede ervaringen met kingston geheugen, iemand die mij kan vertellen waarom dat zo is?

Eigenlijk niet het juiste topic ik weet het, maar aangezien ik hier lees dat iedereen SSD's heeft zitten hier de experts ;)
Als je een SSD wil ga je best voor Samsung of Crucial. Al de rest geeft je gewoon veel minder waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Dan ga ik voor de Samsung :-)

Vooropgesteld dat er geen iMac komt, eigenlijk vind ik het daar nu wel tijd voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 06:01

B2

wa' seggie?

Scrtz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Inloggen op iCloud werkt wel weer als je twee staps verificatie uit zet, iig dat werkte bij mij.
Hier ook inderdaad. Kon eerst ook niet meer in de Mac App Store inloggen, nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Scrtz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Dan haal ik liever even snel die keychain op uit een backup :-P beveiliging omlaag schroeven is niet echt een oplossing (behalve als je geen backup hebt o.i.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:16
Heeft Apple de drie vinger window drag functie eruit gehaald? Kan 'm bij de instellingen niet meer vinden en 't werkt ook niet meer. :(

Edit: deze dus Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YS2nOGW.png

[ Voor 19% gewijzigd door traxxion op 14-06-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

traxxion schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:43:
Heeft Apple de drie vinger window drag functie eruit gehaald? Kan 'm bij de instellingen niet meer vinden en 't werkt ook niet meer. :(

Edit: deze dus [afbeelding]
die was ook in Yosemite al weg helaas. Ik mis hem ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
traxxion schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:43:

Edit: deze dus [afbeelding]
Wat raar, hier kan ik gewoon slepen met 3 vingers. Zoals ik altijd al gewend ben (dus is het me nog niet opgevallen) maar ik zie 'm inderdaad ook niet in de instellingen. Thank god dat ik nog wel kan slepen met 3 vingers. Functioneert geweldig.

EDIT

GEVONDEN!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Schermafbeelding%202015-06-14%20om%2023.51.33.png
Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Muis en trackpad > Trackpadopties (knop)

[ Voor 17% gewijzigd door xoniq op 14-06-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:10:
[...]
die was ook in Yosemite al weg helaas. Ik mis hem ook...
Nee hoor. Werkt gewoon in Yosemite. Wel boven op de balk gaan staan bij Non-Apple programma's

(3 vingers werkt het zelfde als touchpad ingedrukt houden en slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Fijn al die positieve reacties te lezen, zeker met betrekking tot wifi en smoothness. Dat voor een DP!
Ik wacht nog wel even en haak in bij de publieke beta. Ben erg benieuwd, hoewel er weinig grote veranderingen zijn, of er wat irritatiepuntjes weggewerkt zijn.
Had me het afgelopen jaar suf ge-feedback-ed op de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Voor de problemen met Facebook in Safari - bij mij blijft hij het gewoon doen/vlot als ik https://www.v6.facebook.com gebruik (de IPv6 versie)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
iworx schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:21:
Voor de problemen met Facebook in Safari - bij mij blijft hij het gewoon doen/vlot als ik https://www.v6.facebook.com gebruik (de IPv6 versie)
Bedankt voor de tip!

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iworx schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:21:
euhhh....als ik op je link klik, krijg ik een foutmelding. Zou je kunnen uitleggen hoe en/of wat?
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Ik krijg ook een foutmelding :)
Komt waarschijnlijk omdat wij nog geen IPv6 hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Orii schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:36:
Komt waarschijnlijk omdat wij nog geen IPv6 hebben ;-)
ow ja, natuurlijk! had ik ook zelf kunnen bedenken...haha

thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Maar het is wel irritant ja..
Voordeel: je kan eindelijk eens wat nuttigs doen zonder dat je steeds afgeleid word door facebook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Orii schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:41:
Maar het is wel irritant ja..
Voordeel: je kan eindelijk eens wat nuttigs doen zonder dat je steeds afgeleid word door facebook ;-)
dus eigenlijk is het een nieuwe productivity feature in El Capitan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 13:50
Zijn de snelheden van El Capitan vergelijkbaar met die van Mavericks en Mountain Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Thofra01 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:51:
Zijn de snelheden van El Capitan vergelijkbaar met die van Mavericks en Mountain Lion?
Snelheden van wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:24
CRXDelSol schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:49:
[...]

Wat raar, hier kan ik gewoon slepen met 3 vingers. Zoals ik altijd al gewend ben (dus is het me nog niet opgevallen) maar ik zie 'm inderdaad ook niet in de instellingen. Thank god dat ik nog wel kan slepen met 3 vingers. Functioneert geweldig.

EDIT

GEVONDEN!

Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Muis en trackpad > Trackpadopties (knop)
Dit komt misschien doordat 3 vingers nu een swipe actie is voor naar een andere Desktop?
Als ik die optie activeer raak ik de swipe naar andere Desktop in ieder geval kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 13:50
Geert1976 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:13:
[...]

Snelheden van wat precies?
Nou of het over het algemeen alles wel snel doet en niet snel vastloopt (op bijv. macbook 2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32
Ik draai momenteel de beta op een mac mini 2010, en mijn macbook 2010 ga ik vandaag voorzien van de beta. De mini is voorzien van 8GB en een SSD, en ik vind het beter lopen dan Mavericks. Ik ervaar weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Dit komt misschien doordat 3 vingers nu een swipe actie is voor naar een andere Desktop?
Als ik die optie activeer raak ik de swipe naar andere Desktop in ieder geval kwijt.
Dat is 4 vingers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:22
Dat kun je instellen. Tussen fullscreen applicaties wisselen, mission control, etc. waren vroeger standaard 4 vingers. Sinds Yosemite is het standaard 3 vingers. Je kunt het nog steeds als 4 vingers instellen, maar met 3 vingers werkt het (voor mijn gevoel) veel beter. Aangezien ik zelf vrijwel alles fullscreen, en nu met split-view gebruik, heb ik niets aan de "3 vingers om een schermpje te slepen." Steker nog, ik heb het nog nooit gebruikt. En ik denk dat het merendeel van de gebruikers het niet (meer) gebruikt, althans niet sinds Mountain Lion. Fullscreen applicaties werken naar mijn mening veel lekkerder voor de workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:26:
[...]
Dat kun je instellen. Tussen fullscreen applicaties wisselen, mission control, etc. waren vroeger standaard 4 vingers. Sinds Yosemite is het standaard 3 vingers. Je kunt het nog steeds als 4 vingers instellen, maar met 3 vingers werkt het (voor mijn gevoel) veel beter. Aangezien ik zelf vrijwel alles fullscreen, en nu met split-view gebruik, heb ik niets aan de "3 vingers om een schermpje te slepen." Steker nog, ik heb het nog nooit gebruikt. En ik denk dat het merendeel van de gebruikers het niet (meer) gebruikt, althans niet sinds Mountain Lion. Fullscreen applicaties werken naar mijn mening veel lekkerder voor de workflow.
En hoe selecteer je text dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Whatson schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:36:
[...]

En hoe selecteer je text dan :P
Op dezelfde manier sinds de muis is uitgevonden? Klikken en de cursor verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:37:
[...]
Op dezelfde manier sinds de muis is uitgevonden? Klikken en de cursor verplaatsen.
Kan ook met 3 vingers zonder te klikken, werkt imho iets fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik doe dus slepen met 3 vingers zoals in die screenshot van mij. Swipen tussen full screen apps en spaces heb ik op 4 vingers staan. Werkt heel fijn en vlot als je het gewend bent. Tekst selecteren is een sleep actie dus werkt ook met die 3 vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Geert1976 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:48:
[...]

dus eigenlijk is het een nieuwe productivity feature in El Capitan! :P
Elk nadeel heeft z'n voordeel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Heeft de nieuwe Safari ook ondersteuning voor WEBM gekregen ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Grapjas.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
n8n schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:31:
In de presentatie zag ik op zo’n feature-sheet ‘Video Airplay’ staan, kan iemand checken of Airplay nu eindelijk een keer met video samenspeelt (buiten iTunes)? Dan kan Beamer ook weer de deur uit :)
Ik zie dat er bij Youtube een icoontje (laatste, helemaal rechts) is bijgekomen om de video te streamen naar de Apple TV:
Afbeeldingslocatie: http://callant.net/blog/wp-content/uploads/2015/06/Screen-Shot-2015-06-16-at-12.40.35-e1434451863492.png

Wanneer dat geactiveerd wordt komt de normale (Quicktime?) videospeler erboven:
Afbeeldingslocatie: http://callant.net/blog/wp-content/uploads/2015/06/Screen-Shot-2015-06-16-at-12.42.01-e1434451975695.png

Op Vessel krijg ik die optie niet in de controls van de videoplayer. Het rare is, waneer er een tab openstaat van Youtube en de video is aan het streamen naar de Apple TV en ik dan in een nieuwe tab een video van Vessel laat spelen dat die gewoon naar de Apple TV gaat...

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik had gisteravond mijn Timemachine backup aangezet om weer terug te gaan naar Yosemite (wil er een aparte partitie naast maken met El Capitan), maar vanmorgen zag ik een mooi rondje met een streep erdoor. De MacBook Pro boot dus niet meer :(

Maar even in rescue modus gestart en een nieuwe partitie aangemaakt. Daar staat nu de rescue-installatie van Mavericks op te snorren, vanavond maar eens kijken wat er nog te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Ik moet eerlijk zeggen, na een SMC reset werkt het allemaal stukken beter, op een Facebook probleem na.
Al met al denk ik niet dat ik nog terug ga naar Yosemite 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 20:08
Geen idee waar het door komt, maar wanneer ik me arduino nano uit de usb poort trek krijg ik BSOD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat doet de FTDI driver wel 's als je poort nog in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:03:
Ik had gisteravond mijn Timemachine backup aangezet om weer terug te gaan naar Yosemite (wil er een aparte partitie naast maken met El Capitan), maar vanmorgen zag ik een mooi rondje met een streep erdoor. De MacBook Pro boot dus niet meer :(

Maar even in rescue modus gestart en een nieuwe partitie aangemaakt. Daar staat nu de rescue-installatie van Mavericks op te snorren, vanavond maar eens kijken wat er nog te redden valt.
Net hetzelfde meegemaakt na partitioneren vanuit Disk Utility op een usb-stick, heb een volledige clean install kunnen doen. Ook na die clean install merk ik dat mijn systeem met de dag onstabieler wordt, sinds vanochtend werk preview niet meer :P Kan geen pdf's meer openen, de spatiebalk geeft ook geen voorvertoningen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Ik draai het nu ook een half uurtje en je ziet duidelijk het verschil tussen Yosemite en El Capitan..
In het algemeen is het trager qua laden maar het ' voelt' sneller aan. Je merkt duidelijk dat Yosemite moeite had om het vloeiend te tonen.

Nu nog kijken hoe ik kan inloggen op iCloud want dat werkt niet meer... heb gewoon over Yosemite heen gezet..

Kreeg errors met partities splitsen dat ik het maar domweg erover heen heb gezet....

edit: apart krijg bij het bezoeken van iCloud gelijk een melding dat mijn mac virussen bevat en dat ik mankeeper moet installeren om zeker te zijn dat mijn mac virus vrij zou zijn.

Nooit eerder gehad dit:S

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 16-06-2015 23:32 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Quakie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:26:
Ik draai het nu ook een half uurtje en je ziet duidelijk het verschil tussen Yosemite en El Capitan..
In het algemeen is het trager qua laden maar het ' voelt' sneller aan. Je merkt duidelijk dat Yosemite moeite had om het vloeiend te tonen.

Nu nog kijken hoe ik kan inloggen op iCloud want dat werkt niet meer... heb gewoon over Yosemite heen gezet..

Kreeg errors met partities splitsen dat ik het maar domweg erover heen heb gezet....

edit: apart krijg bij het bezoeken van iCloud gelijk een melding dat mijn mac virussen bevat en dat ik mankeeper moet installeren om zeker te zijn dat mijn mac virus vrij zou zijn.

Nooit eerder gehad dit:S
Wat bij mij werkte was twee staps verificatie uitzetten, daarna kon ik weer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Quakie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:26:
De laatste tijd meer en meer te zien op Mac. "Adware" en browser hijacks.
Run AdwareMedic eens. Heb er vorige week nog een mee weten redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

iworx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:22:
[...]

De laatste tijd meer en meer te zien op Mac. "Adware" en browser hijacks.
Run AdwareMedic eens. Heb er vorige week nog een mee weten redden.
Thanks, handig zal ik vanavond even doen.. Had al panda free copy geinstalleerd maar die stopt gelijk met scannen, waarschijnlijk wegens 10.11.. Dan merk je weer dat een DP niet handig is haha.

helaas geen items gevonden.. scan ging ook razendsnel.. beetje te snel denk ik.. 2 a 3 sec ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 17-06-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Scrtz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:00:
[...]

Wat bij mij werkte was twee staps verificatie uitzetten, daarna kon ik weer inloggen.
Thx, werkt inderdaad.. heb je het erna weer aangezet of zo gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Quakie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:33:
[...]

Thx, werkt inderdaad.. heb je het erna weer aangezet of zo gelaten?
Tot nu toe zo gelaten, weet dus nog niet of het werkt haha, te lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

:) ik wacht wel tot public beta.. dan zullen ze het wel gefixt hebben..

Mooie nieuwe strandbal, die ik toch regelmatig zie, trage logins, safari werkt super snel... finder loopt regelmatig vast... mission control is voor mij eindelijk bruikbaar...

kortom ik vermaak me wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Bij mij werkt juist Safari bagger en Finder super :)

Wat het strandballen betreft, bij mij hielp het enorm om een SMC reset te doen!
Wellicht heb je daar wat aan?
Voor de zekerheid heb ik ook nog een NVRAM reset gedaan, maar dat heeft volgens mij niks toegevoegd :)

[ Voor 67% gewijzigd door Aherin op 18-06-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Waar ik me wel aan stoor, als ik even wat terug moet zoeken in mn history voor het werk ofzo, je kan in Safari bij de history geen tijden zien van bezoek ..
Elke andere browser heeft dit gewoon. (Chrome heeft zelfs een plugin om de history nog beter te tonen)

En nog altijd niet de mogelijkheid om vorige tab te herstellen (alleen vorig venster, maar die heb ik 3 uren geleden afgesloten .. (Je kan enkel de tab opnieuw openen met CMD+Z, maar enkel als dat je allerlaatste actie was. Daar zuigt Safari nog wel qua features, die anderen al eeuwen hebben.)

[ Voor 36% gewijzigd door xoniq op 18-06-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Orii schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:40:
Bij mij werkt juist Safari bagger en Finder super :)

Wat het strandballen betreft, bij mij hielp het enorm om een SMC reset te doen!
Wellicht heb je daar wat aan?
Voor de zekerheid heb ik ook nog een NVRAM reset gedaan, maar dat heeft volgens mij niks toegevoegd :)
Thx toevallig gedaan... hielp hier niks..

Is het iemand al opgevallen dat schijfhulp programma anders werkt en eruitziet met CMD R?

Ik wilde ook schijfbevoegdheden herstellen.. kon het 1,2,3 niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
Quakie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:39:
[...]

Thx toevallig gedaan... hielp hier niks..

Is het iemand al opgevallen dat schijfhulp programma anders werkt en eruitziet met CMD R?

Ik wilde ook schijfbevoegdheden herstellen.. kon het 1,2,3 niet vinden...
Door het nieuwe Rootless systeem hoeven bevoegdheden niet meer en heeft Apple het er dus ook uit gehaald. Dus al had je door gezocht had je het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Pendora schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:47:
[...]

Door het nieuwe Rootless systeem hoeven bevoegdheden niet meer en heeft Apple het er dus ook uit gehaald. Dus al had je door gezocht had je het nog niet kunnen vinden.
Het principe van de bevoegdheden herstellen zit er nog steeds in. Wat er aan veranderd is, is dat het nu automatisch gebeurd - na bijvoorbeeld een update. Wellicht dat je het nog via de command line handmatig uit kunt voeren, maar het is in principe niet meer nodig. Tenzij je hele exotische dingen je OS X gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Thx. Handige info. Maar keer ineens over rootless. Zag het al langs komen bij Niet Apple SSD's.

Nee doe het uit gewoonte. Zeurt dan standaard over tmp die ik handmatig heb aanpast om iSCSI aan de praat te krijgen. En printer lists welke al sinds SL voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
SMB performance ligt stukken hoger in Finder.
Laden van directories met een paar honderd files / foto's gaat nu vlot daar waar Yosemite nog heel vaak van 'Kijk een mooie beachball' deed voor een paar minuten. Kan natuurlijk ook voor een stuk liggen aan de netwerk performance.

Nog iemand met dat gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Zijn er mensen die de photos.app al getest hebben?

Op yosemite allesbehalve tevreden van. Maar ik weet nog altijd geen goed alternatief te vinden.
Mylio is leuke app. Maar €9/maand betalen voor functies dat ik nooit ga gebruiken is spijtig (en geen smart albums).
Ik hoop dat Photos met 10.11 waardig wordt (sort (smart) albums by date, bulk rename, geo tagging,...).

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
na een paar dagen spelen en testen ben ik beetje teleur gesteld met time capsule

ISO 7GB windows SSD > macbook ssd

asus AC68u - wifi ac gemiddeld 220MB/s
AC68u - wifi n 130MB/s
EA6700 - wifi ac 150MB/s
TC A1355 wifi N 4Mb/s met heel veel drops :(

[ Voor 4% gewijzigd door icegodd op 22-06-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

nagasy schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:25:
Zijn er mensen die de photos.app al getest hebben?

Ik hoop dat Photos met 10.11 waardig wordt (sort (smart) albums by date, bulk rename, geo tagging,...).
Ik hoop ook dat die faces gaan synchroniseren. Ben je op je Apple beneden foto's aan het taggen. Op je de Apple boven gebeurt helemaal niets :(

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

iworx schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:47:
SMB performance ligt stukken hoger in Finder.
Laden van directories met een paar honderd files / foto's gaat nu vlot daar waar Yosemite nog heel vaak van 'Kijk een mooie beachball' deed voor een paar minuten. Kan natuurlijk ook voor een stuk liggen aan de netwerk performance.

Nog iemand met dat gevoel?
Kan aan SMB3 liggen, is een stuk sneller dan de oudere SMB2 versie.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Beta 2 is beschikbaar als update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Iemand opgevallen dat op een MacBook Air 2012 de Intel HD Graphics 4000 van 1024MB naar 1536MB is gegaan?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
icter-tje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:31:
Iemand opgevallen dat op een MacBook Air 2012 de Intel HD Graphics 4000 van 1024MB naar 1536MB is gegaan?
en een halve gig RAM minder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
iworx schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:42:
[...]

en een halve gig RAM minder dan?
Nog nogsteeds 4GB

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Update naar beta 2 ging helemaal niet zoals verwacht .. wachten wachten wachten.
Heb 'm 3 keer moeten downloaden - leek te werken, reboot - hop en opnieuw downloaden.

Derde keer alle apps manueel afgesloten en op restart geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hier was die binnen 1 minuut binnen...

Installeren duurde wel super lang.. denk 15 a 30 minuten...

Wat hebben de mensen aangevinkt bij FileVault? Heb het uitgezet.. Mannetje bij apple store zei bij mijn ticket toentertijd dat Apple dan helemaal niks kan...ze kunnen geen backup voor je maken en terugzetten, ze kunnen hem niet uitlezen....

edit:

RDM tool toont ineens super veel " aparte " resoluties.... zal er wat spannends te wachten te staan bij volgende hardware update >? of gewoon een bug?

4096 x 2160 hiDPI zag ik bijv nooit met een retina 13inch.

[ Voor 24% gewijzigd door Quakie op 23-06-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

icegodd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:31:
na een paar dagen spelen en testen ben ik beetje teleur gesteld met time capsule

ISO 7GB windows SSD > macbook ssd

asus AC68u - wifi ac gemiddeld 220MB/s
AC68u - wifi n 130MB/s
EA6700 - wifi ac 150MB/s
TC A1355 wifi N 4Mb/s met heel veel drops :(
Hoort niet in dit topic maar zet je Ziggo-modem eens in bridgemodus en je TC als 'echte' router. Probleem is dan echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben benieuwd naar Beta 2, gaan we maar eens even installeren :P

[ Voor 89% gewijzigd door Executor16 op 24-06-2015 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 04:50:
Ben benieuwd naar Beta 2, gaan we maar eens even installeren :P
De torrentsites zijn nog niet helemaal wakker....

En dat is ook helemaal niet nodig. Staat gewoon tussen de updates in de App Store.

[ Voor 16% gewijzigd door Smultie op 24-06-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
M'n muis doet niets meer na de update.

Edit: na opnieuw opstarten met cmd + alt + p + r ingedrukt (om te resetten), werkt alles weer.

[ Voor 56% gewijzigd door Adipose op 24-06-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Ik lees dat XCode 6 het niet doet op beta2, meer mensen hier last van? Doet XCode7 het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik merk dat mijn internet het niet altijd doet sinds beta 2, krijg dhcp maar internetten lukt niet, eigenlijk niet geprobeerd om te kijken of dns wel werkt.
wifi uit zetten en daarna weer aanzetten werkt voor mij

[ Voor 3% gewijzigd door FrankGNL op 24-06-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
YsWDesign schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:59:
M'n muis doet niets meer na de update.

Edit: na opnieuw opstarten met cmd + alt + p + r ingedrukt (om te resetten), werkt alles weer.
SmoothMouse wegzwieren.

Hoe? https://github.com/Klaudi...ousePrefPane/uninstall.sh
Even als sudo draaien, lost het direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tot nu toe doet de beta2 het prima, hopelijk gaat de office 2016 nu wat minder crashen, voor de rest met beta 1 eigenlijk al amper problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Netflix werkt hier weer in Safari met Beta 2. :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

- super lelijke grote prullenbak onder Photos.
- safari en mission control is super smooth
- finder werkt nog rapper, ook met AFP

- ontiegelijk lange boot time (1 tot 3min :( )

Zie geen reden om 10.10.4 te gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Wacom drivers werken niet in Beta 2. Krijg wel de input te zien, maar geen respons op het scherm.
Kan ik nog terug naar Beta 1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ik heb een 17" MBP uit 2009 en 1 van de USB poortjes werkt niet onder beta 1 & 2. Het USB poortje wat het dichtst bij de magsafe/ethernet poortjes zit werkt niet. Hebben meer mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Op mijn 15" rMBP werkte beide USB poorten niet meer na het updaten naar DP1. Na het uitvoeren van een System Management Controller (SMC) reset werken ze weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32
Tijdens het herstarten voor de update naar dp2 kreeg ik leuk een postcode fout..... Gelukkig na een hard reset de boel weer draaiende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

ThomasG schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:07:
Op mijn 15" rMBP werkte beide USB poorten niet meer na het updaten naar DP1. Na het uitvoeren van een System Management Controller (SMC) reset werken ze weer prima.
Een SMC en zelfs een NVRAM/PRAM reset helpt niet. Het USB poortje lijkt wel te werken vlak voordat het OS start, zodra het OS start stopt het gewoon. Ik wacht wel gewoon de releases af voorlopig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
Wat mij al sinds beta 1 stoort: je kan geen bestanden meer slepen om een 'locatie te vinden'. Vroeger sleepte ik de mapnaam in bijvoorbeeld Audition of Word in het locatiebalkje en kon ik meteen opslaan zonder te navigeren. Kan nu niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 26-06-2015 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik draai de boel in VMWare Fusion maar als altijd worden betas niet ondersteund... waardoor er ook geen VMWare Tools zijn en alles eigenlijk onwerkbaar is. Jammer, ik had graag de vernieuwingen bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Je zou eventueel een extra partitie kunnen maken en het vervolgens daarop installeren. Dan raak je je data niet kwijt en kan je toch spelen. Je HD moet wel groot genoeg zijn uiteraard :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoe komt Mac OS eigenlijk aan zijn namen? Ik zat laatst Rush Hour 2 te kijken en zag deze scene en dacht van, Neeeeee, het zal toch niet he? 8)7 :P

ff doorspoelen naar 48s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien de WWDC kijken, daar vertellen ze precies hoe ze aan de namen komen...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

VVVVVVVVroem! Wat snel. Heeeeeerlijk

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
14ml337 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:48:
Hoe komt Mac OS eigenlijk aan zijn namen? Ik zat laatst Rush Hour 2 te kijken en zag deze scene en dacht van, Neeeeee, het zal toch niet he? 8)7 :P

[video]ff doorspoelen naar 48s.
Als volgt:
De versies van Mac OS X worden vernoemd naar grote katachtigen en worden sinds versie 10.2 (Jaguar) ook onder deze naam geadverteerd en verkocht. Zo wordt Mac OS X-versie 10.6 door Apple en Macgebruikers gewoonlijk Snow Leopard genoemd, en versie 10.7 Lion. Vanaf versie 10.7 is 'Mac' uit de naam verdwenen, en gaat het besturingssysteem verder onder de naam OS X 10.8 Mountain Lion. Sinds OS X 10.9 wordt er afgeweken van de normale benaming. In plaats van een katachtigen, wordt er naar de roots van Apple verwezen: California. Apple maakte bekend dit de volgende tien jaar te doen.
De huidige namen zijn afgeleid van natuur gebieden/monumenten in de roots van Apple; California.

Over "El Capitan"
El Capitan, of alleen El Cap, is een 900m hoge granieten bergwand in het Yosemite National Park, dat in Californië ligt. De El Capitan is vooral onder alpinisten bekend door de zeer moeilijke klimroutes op de wand.
Wat ook wel weer overeen komt met dat dit een (voor het grootste gedeelte) grote performance update is gericht op Yosemite. Dus nu kiezen ze niet voor een national park, maar voor een gedeelte van het Yosemite (OS X 10.10) Park. Grappig feitje ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CRXDelSol schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:36:
[...]

Als volgt:

[...]

De huidige namen zijn afgeleid van natuur gebieden/monumenten in de roots van Apple; California.

Over "El Capitan"

[...]

Wat ook wel weer overeen komt met dat dit een (voor het grootste gedeelte) grote performance update is gericht op Yosemite. Dus nu kiezen ze niet voor een national park, maar voor een gedeelte van het Yosemite (OS X 10.10) Park. Grappig feitje ;-).
Thanks! Dat wist ik niet. Heb de keynote wel gekeken maar viel toch regelmatig in slaap door alles wat amazing was :F. Zal dat dan wel hebben gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Vandaag viel me op dat alle verwijzingen naar iTunes Match weg zijn in iTunes en het heet nu blijkbaar iCloud-muziekbibliotheek. Zou het gratis worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pendora schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:33:
Vandaag viel me op dat alle verwijzingen naar iTunes Match weg zijn in iTunes en het heet nu blijkbaar iCloud-muziekbibliotheek. Zou het gratis worden?
Nee, is onderdeel van Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
CyBeR schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Ah vandaar maar dat heb ik verder niet genomen en zelfs uitgezet in iTunes hoop dan vooral dat Apple niet met Match gaat stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

CyBeR schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Nee toch? Je moet toch nog steeds los betalen voor Match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Meer mensen waarbij apple music niet werkt icm el capitan beta?

nvm opnieuw ingelogd, werkt nu

[ Voor 21% gewijzigd door Scrtz op 02-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Kort samengevat; er zijn 2 losse abonnementen die onder dezelfde dienst gecombineerd zijn:

Apple Music
10 euro per maand onbeperkt streamen met iTunes Match ingebouwd.

iTunes Match
Voor 20 euro per jaar je eigen muziek matchen in de cloud wanneer je geen Apple Music dienst nodig hebt. (Dus voordeliger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
CRXDelSol schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Kort samengevat; er zijn 2 losse abonnementen die onder dezelfde dienst gecombineerd zijn:

Apple Music
10 euro per maand onbeperkt streamen met iTunes Match ingebouwd.

iTunes Match
Voor 20 euro per jaar je eigen muziek matchen in de cloud wanneer je geen Apple Music dienst nodig hebt. (Dus voordeliger)
Maar dan heb je wel weer de gezinsfunctie bij apple music, a 15 euro voor max 6 mensen = 2,50 per maand = 30 per jaar.

Is het mij wel waard om zelf niet meer al die meuk te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Scrtz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Maar dan heb je wel weer de gezinsfunctie bij apple music, a 15 euro voor max 6 mensen = 2,50 per maand = 30 per jaar.

Is het mij wel waard om zelf niet meer al die meuk te downloaden.
Klopt, alleen heeft bij mij niet zoveel zin.
Mijn vriendin heeft nu nog Android, en dan kan je geen gezinsdeling doen, en m'n zoon is slechts 3 maanden oud, dus die krijgt nog geen iPhone :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi2830
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn ervaringen met El Capitan zijn reeds zeer positief. Het is zeer stabiel voor mij (wat uitzonderlijk is zo vroeg in het development process).
Veel UI animaties lijken soepeler te gaan en qua snelheid met het opstarten van apps lijkt hij ook iets sneller (alhoewel het misschien nog iets te vroeg is om hier deftige conclusies uit te trekken).

Ik vind het wel spijtig dat Apple nog steeds hetzelfde saaie UI behoud als bij Yosemite (dit is mijn persoonlijke mening dus schiet me niet af hiervoor :) O-) ).

Wat ik wel mis is een uitbreiding voor de donkere menubalk en dock, zodat meerdere elementen in het UI een donkere kleur krijgen. Ik kijk liever naar een donker UI dan een wit UI (dit vind ik ook vreselijk aan het iPhone UI )
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste