Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
satya schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:08:
[...]

Ik gaf dan geen antwoord, maar begreep je vraag anders prima. Dat dat niet goed gelezen werd ligt niet aan jou maar aan mensen die hun eigen onbewuste invulling geven aan je vraag. Kennelijk een gebrek aan empathie wat de meeste autistische IT'ers niet vreemd is ;-)
En jouw bijdrage aan deze discussie is ...???

De vraag was erg simpel, en door iedereen te begrijpen, maar tegelijk zo algemeen dat hij op 1000 manieren uit te leggen was.

Er waren wat grappenmakers die antwoord gaven op enkele van de 999 momenteel niet voor de hand liggende mogelijkheden, maar dat was 10 jaar geleden anders, toen was veiligheid een issue.

Ik gaf een algemeen antwoord op de meest voor de hand liggende algemene vraag. Maar dat was zo algemeen, dat ik meende de vraagsteller erop te moeten wijzen dat zijn vraag te algemeen was, dat hij dan ook niks aan het algemene antwoord zou hebben. Lang daarna pas kwam Roy met de vraag die hij als eerste had moeten stellen.

Verder succes met het in een hoek zetten van ICT-ers, dat wordt erg gewaardeerd op dit ICT-forum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
RoyK geeft al diverse keren aan dat een discussie omtrent zijn korte vraag niet nodig, dit doet hij op een erg nette manier. Ook hersteld hij zijn vraag waardoor zijn vraag duidelijker word hierbij geeft hij nogmaals aan dat het afgedwaalde moraal ridder nivo discussie graag wilt ontwijken.

ppl opent graag weer de afgesloten discussie, waarom weet ik niet, Royk heeft al meerde malen zijn vraag hersteld, vraag is al zover het kan beantwoord.
ikweethetbeter schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:55:
[...]

En jouw bijdrage aan deze discussie is ...???
Mijn bijdrage is dat we op dit moment een onjuiste discussie aan het voeren zijn, zoals mijn reactie blijven we in een loop vast zitten :) graag weer on topic.

[ Voor 6% gewijzigd door AngelusHD op 21-12-2015 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-08 23:40
RoyK schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:03:

Mijn vraag was dus meer, is het "veilig" om over te stappen als je hier de hele dag op moet werken. Of kan ik beter nog even wachten tot er een nieuwe update is. Met deze vraag ga ik nog wel verder googlen morgen en beslis ik of ik de stap waag of niet.
Wat een gedoe om een geintje hier! Ik vond de vraag inderdaad wat te algemeen, al kon ik best bedenken welke richting je op wilde. ;)

Omdat ik zelf altijd een clean install doe bij een "major" release loop ik niet vaak tegen issues aan. Op mijn Macbook Air 2012 ging alles soepel, liep ook al een tijdje mee in het beta-programma.
Op mijn Mini Early 2009 liep de hele zaak de soep in, na het formatteren weigerde OSx te installeren. Bleek dat essentials.pkg niet uitgepakt kon worden door iets met aftermarket geheugen. Afijn, uiteindelijk opgelost.

Heb je wat oude software die al lange tijd geen update meer krijgt maar wel noodzakelijk is voor je werkzaamheden dan zou ik goed nakijken of dit nog werkt op El Capitan. Persoonlijk vind ik hem op systemen die die mantle-achtige (kan even niet op de naam komen, Apple had zoiets geimplementeerd geloof ik) feature hebben erg fijn werken. Die mini 2009 is wel wat trager geworden sinds Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 11:23

RoyK

Hobby tekenaar

Een clean install is natuurlijk lekker. Ik durf het alleen niet aan. Er staat een boel spul op mijn computer, opgeslagen op allerlei locaties waarvan ik soms niet eens weet dat het daar staat. Een groot deel wordt door time machine opgeslagen op mijn NAS, en een deel staat wat onhandig verspreid over de iMac. Iets wat ik probeer in kaart te brengen en probeer op te lossen. Er komt een nieuwe NAS aan met de tijd en ik wil dus een NAS naar NAS backup gaan doen. 1 NAS gaat dan naar een andere locatie zodat mijn werk en leven (fotos en videos van het gezin) er een stuk veiliger bij staan en ik niet afhankelijk ben van een cloud abonnement.

gisteravond heeft time machine nog even een backup gedraaid en ben ik nu de update aan het binnenharken. We gaan het beleven. :) fingers crossed.. ik ga zo 10 minuten achteruit rondjes lopen rondom de tafel en one liners van Steve Jobs opnoemen. Met een beetje mazel, gaat het goed komen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb wederom ruzie met mijn MBPr :+

Ik wil Windows via Bootcamp installeren maar bij het aanmaken van de partitie in de Bootcamp assistent krijg ik de melding dat er geen partitie aangemaakt kan worden. De melding die ik krijg:

21-12-15 12:00:36,368 Boot Camp Assistant[704]: BCA: partition Error <Controle of herstel van bestandssysteem mislukt.> (-69845)

Qua vrije ruimte heb ik zo'n 70GB vrij en ik probeer een partitie van 32GB te maken. Wat ik geprobeerd heb:
- opnieuw zelfde procedure
- andere grootte partitie
- schijf EHBO in OSX
- schijf EHBO in Recovery
- partitie (FAT) aanmaken in Recovery (ik kan hier de grootte niet wijzigen en krijg de indruk dat dan mijn totale schijf gewist wordt dus maar niet geprobeerd)

Wat kan ik nog meer proberen? Heb over iDefrag gelezen maar dat kost 40 dollar. Een reinstall van OSX schijnt ook mogelijk te zijn om het probleem te verhelpen. Hierbij lees ik dat dit kan zonder data loss (archive) maar klopt dit ook? Als ik mijn applicaties en alle data terug moet zetten duurt me dat wat lang (ik heb geen time machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kleine update: op het opnieuw instellen van mijn email na (altijd een beetje gedoe met 6 accounts) is het voor de rest goed verlopen. Mocht ik wat tegenkomen, zal ik me hier beklagen haha. Ik hoop dat het probleem met de imagent (messenger) nu opgelost is. Die tikte de laatste weken steeds mijn geheugen compleet vol. Schijnt een bekend geheugen lek te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 07:50
Aghanim schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:04:
Ik heb wederom ruzie met mijn MBPr :+

Ik wil Windows via Bootcamp installeren maar bij het aanmaken van de partitie in de Bootcamp assistent krijg ik de melding dat er geen partitie aangemaakt kan worden. De melding die ik krijg:

21-12-15 12:00:36,368 Boot Camp Assistant\[704]: BCA: partition Error <Controle of herstel van bestandssysteem mislukt.> (-69845)

Qua vrije ruimte heb ik zo'n 70GB vrij en ik probeer een partitie van 32GB te maken. Wat ik geprobeerd heb:
- opnieuw zelfde procedure
- andere grootte partitie
- schijf EHBO in OSX
- schijf EHBO in Recovery
- partitie (FAT) aanmaken in Recovery (ik kan hier de grootte niet wijzigen en krijg de indruk dat dan mijn totale schijf gewist wordt dus maar niet geprobeerd)

Wat kan ik nog meer proberen? Heb over iDefrag gelezen maar dat kost 40 dollar. Een reinstall van OSX schijnt ook mogelijk te zijn om het probleem te verhelpen. Hierbij lees ik dat dit kan zonder data loss (archive) maar klopt dit ook? Als ik mijn applicaties en alle data terug moet zetten duurt me dat wat lang (ik heb geen time machine).
Klooien met partities zonder backup, handig 8)
Waarom FAT partitie aanmaken ? Werkt windows daar uberhaupt nog wel mee ?

Booten naar single user mode
en dan
code:
1
/sbin/fsck -fy

daarna reboot en weer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
z1rconium schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:52:
[...]

Klooien met partities zonder backup, handig 8)
Waarom FAT partitie aanmaken ? Werkt windows daar uberhaupt nog wel mee ?

Booten naar single user mode
en dan
code:
1
/sbin/fsck -fy

daarna reboot en weer opnieuw proberen.
Heb uiteraard mijn files wel gebackupped maar niet de settings in OSX. FAT is de enige die je via dat menu kunt kiezen, geen NTFS te zien.

Na de fsck is het probleem opgelost. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RoyK schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:40:
kleine update: op het opnieuw instellen van mijn email na (altijd een beetje gedoe met 6 accounts) is het voor de rest goed verlopen. Mocht ik wat tegenkomen, zal ik me hier beklagen haha. Ik hoop dat het probleem met de imagent (messenger) nu opgelost is. Die tikte de laatste weken steeds mijn geheugen compleet vol. Schijnt een bekend geheugen lek te zijn.
Welke mailclient gebruik je? Voor Apple Mail is het simpel: gewoon uit ~/Library de folder Mail weggooien en dezelfde folder uit je laatste Time Machine-backup ervoor in de plaats zetten. Eventueel nog je Keychain terugzetten. Als je daarna Mail opent, is het precies zoals vóór de herinstallatie :)

Ik gebruik Time Machine wel voor backups, maar na een herinstallatie zet ik handmatig m'n library's en prefs terug. Het is zo handig dat dit voor veel applicaties gewoon voldoende is. Doordat ik geen complete restore heb gedaan, ben ik ook eindelijk van de obsolete iPhoto-library af.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Canaria schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:10:
Doordat ik geen complete restore heb gedaan, ben ik ook eindelijk van de obsolete iPhoto-library af.
Die kun je toch ook gewoon handmatig verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 17:32
SMB3 werkt in de laatste versie een stuk beter. Netwerk directories worden veel sneller opgebouwd.
Toch terug gerold omdat Xtrafinder en Airmail niet werkt.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07 21:53
Het irriteert me nu al een paar weken, maar heeft iemand een idee hoe je el capitan zo ver krijgt om niet je virtuele desktops in te klappen in mission control? Ik vind het bloed irritant dat ik niet direct kan zien welke apps op welke desktop staan. Heb hier altijd zo'n 4 a 5 desktops open, en met de 'nieuwe' mission control moet je dus elke keer weer met je muis erover gaan om te kijken wat waar staat. Een 'feature' die ik bijzonder weinig kan waarderen.

Is er een held hier die een oplossing weet? Mijn google acties hebben weinig anders opgeleverd dan reviews over el capitan

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Anoniem: 620674

Sinds ik Slack heb geïnstalleerd loopt Skype 5x per dag vast onder El Capitan, had daarvoor nooit problemen met skype. :(

• SublimnAll
[b]MenN schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:06:
Is er een held hier die een oplossing weet? Mijn google acties hebben weinig anders opgeleverd dan reviews over el capitan
Ervaarde hetzelfde probleem, ben toen ook wat aan het rond-Googlen geweest. Zie deze link voor wat mogelijke workarounds/oplossingen.

Ik heb die BTT workaround uitgeprobeerd, maar uiteindelijk toch weer uitgezet omdat hij een paar vervelende bijwerkingen gaf.

ps: dit was trouwens de eerste link die Google mij gaf bij het invullen. Kostte me enkele seconden. Mocht je dit nog niet tegengekomen zijn in je eigen zoektocht, kun je misschien werken aan de zoektermen die je gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-08 18:37
MenN schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:06:
Het irriteert me nu al een paar weken, maar heeft iemand een idee hoe je el capitan zo ver krijgt om niet je virtuele desktops in te klappen in mission control? Ik vind het bloed irritant dat ik niet direct kan zien welke apps op welke desktop staan. Heb hier altijd zo'n 4 a 5 desktops open, en met de 'nieuwe' mission control moet je dus elke keer weer met je muis erover gaan om te kijken wat waar staat. Een 'feature' die ik bijzonder weinig kan waarderen.

+1 Vreselijk irritant. Snap ook niet waarom ze dit gedaan hebben. Heb je in de tussentijd al wat gevonden?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds een dag Windows 10 via Bootcamp op mijn Late 2013. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat Windows 10 vloeiender zou draaien dan OSX. Ook het opstarten van applicaties gaat veel sneller. Al mis ik dan wel weer pinch to zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671185

Beste mensen ik krijg regelmatig de melding dat ik El Capitan kan (moet) downloaden, echter heb ik geen verstand van dit soort zaken, ik bedoel dus eigenlijk, weet niet wat ik moet doen, gewoon bij het "oude" blijven of inderdaad El Capitan gaan gebruiken ? Kan dat problemen geven met andere programma's waar ik mee werk, b.v Filemaker Pro ? Als er iets fout gaat weet ik het absoluut niet op te lossen, dus wat te doen?

alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Anoniem: 671185 schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:55:
Beste mensen ik krijg regelmatig de melding dat ik El Capitan kan (moet) downloaden, echter heb ik geen verstand van dit soort zaken, ik bedoel dus eigenlijk, weet niet wat ik moet doen, gewoon bij het "oude" blijven of inderdaad El Capitan gaan gebruiken ? Kan dat problemen geven met andere programma's waar ik mee werk, b.v Filemaker Pro ? Als er iets fout gaat weet ik het absoluut niet op te lossen, dus wat te doen?

Je moet helemaal niks, je kunt upgraden naar El Capitan.

Als je twijfelt of je software, die je nodig hebt, nog werkt, dan moet je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Anoniem: 671185 schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:55:
Kan dat problemen geven met andere programma's waar ik mee werk, b.v Filemaker Pro ? Als er iets fout gaat weet ik het absoluut niet op te lossen, dus wat te doen?

Als je Filemaker Pro 14 hebt, werkt deze prima met El Capitan. Ik weet niet welke programma’s je nog meer hebt, maar rond deze tijd werkt nagenoeg alle programma’s wel met El Capitan.
Alleen van Adobe weet ik het niet, ik werk daar gelukkig nooit mee. :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627048

Sinds kort krijg ik bij het kiezen van een volledig scherm bij youtube geen volledig scherm meer. Het scherm wordt wel groter, maar de video erin houd hetzelfde formaat en staat linksboven in de hoek.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:18:
Sinds kort krijg ik bij het kiezen van een volledig scherm bij youtube geen volledig scherm meer. Het scherm wordt wel groter, maar de video erin houd hetzelfde formaat en staat linksboven in de hoek.

Iemand een oplossing?
Is al eerder gepost volgens mij.
Heb je zeker weten El Capitan draaien?
En heb je youtube ingesteld op HTML5?
En welke browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:10

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Als je je post mist, staat deze in de trashcan. Inhoudelijke discussie is prima, driftig op elkaar inhakken niet.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja EC met Safari. Hoe stel je youtube in op HTML5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-07 15:10

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 627048 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:31:
Ja EC met Safari. Hoe stel je youtube in op HTML5?
Kijk eens hier

Overigens was dat de eerste hit op Google toen ik zocht op "youtube html5". Ik ben geneigd aan te nemen dat je dit zelf ook had kunnen vinden. B)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmm html5 staat aan....

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Naar aanleiding van bovenstaande, ik heb de laatste tijd erg veel freezes in Safari doordat de flash plugin crashed (youtube menus, futhead.com).

Is dit een known issue veroorzaakt door update x,y,z van Safari / flash of moet ik het probleem lokaal zoeken?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-08 11:25

Iemand een oplossing?
Heb/had ik ook last van met El Capitan en Safari. Ik heb geen Flash geïnstalleerd.
Ik had er gisteren nog wel last van, vandaag werkt het opeens wel goed.

Youtube gebruik ik maar zelden dus ik had me er nog niet in verdiept..

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-07 14:50

*knip*

HK posts mag je voor de HK bewaren...

[ Voor 84% gewijzigd door Whieee op 01-01-2016 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter

*knip*

Maak dan een TR aan...

[ Voor 54% gewijzigd door Whieee op 01-01-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya

*knip*

Dit is niet de HK

[ Voor 24% gewijzigd door Whieee op 01-01-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

GeeMoney schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:02:
[...]

Is al eerder gepost volgens mij.
Heb je zeker weten El Capitan draaien?
En heb je youtube ingesteld op HTML5?
En welke browser gebruik je?
Ik heb exact hetzelfde probleem met Mavericks. Paar weken terug kwam er een Safari update en dat is de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50

Quakie

quakelen

Meer mensen last van dat je mac ineens nergens meer op reageert ? Ik kan dan alleen via de powerknop hem weer aan krijgen. Ik krijg dan ook geen error ofzo.

Dit is sinds 10.10.2 en zover ik kan zien alleen als ik op batterij werkt.. Scherm dimt zeg maar en als je dan weer op spatie drukt gebeurt er niks. Uiteraard ook met andere toetsen behalve powerknop gebeurt er niks......

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Quakie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:50:
Meer mensen last van dat je mac ineens nergens meer op reageert ? Ik kan dan alleen via de powerknop hem weer aan krijgen. Ik krijg dan ook geen error ofzo.

Dit is sinds 10.10.2 en zover ik kan zien alleen als ik op batterij werkt.. Scherm dimt zeg maar en als je dan weer op spatie drukt gebeurt er niks. Uiteraard ook met andere toetsen behalve powerknop gebeurt er niks......
Wat hier sinds 10.10.2 regelmatig gebeurd is dat bij het opentrekken van het scherm ik het inlogscherm krijg, en dat daarna de mac met of zonder strandbal hangt/bevroren is. Als wat afgespeurd, en ik ben niet de enige. Blijk met OSX de laatste tijd. Nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
satya schreef op donderdag 31 december 2015 @ 23:22:
[mbr]
*knip*

HK posts mag je voor de HK bewaren...
[/mbr]
WTF betend HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 18:01
Huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:50:

Heb ik ook een aantal keer gehad al blijft bij mij het beeld wel aan. Trackpad en keyboard werken dan gewoon niet meer voor een seconde of 15. Zie sowieso wat vaker een strandbal in EC.

Heb 2 weken terug Win10 geïnstalleerd en merk dan toch duidelijk het performance verschil in de OS-en. Ik begrijp nog steeds niet waarom een gemiddelde OSX app er meerdere seconden over doet om op te starten, in Windows kan het blijkbaar wel instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50

Quakie

quakelen

hopelijk brengt 10.11.3 verbeteringen....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb de laatste tijd vaak dat hij de eerste letters van wat ik intyp niet pakt. Bijvoorbeeld ik ram op cmd-space en type Pixelmator. In het spotlight venster staat dan xelmator.
Hoe kan hier zoveel vertraging in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Aghanim schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Heb 2 weken terug Win10 geïnstalleerd en merk dan toch duidelijk het performance verschil in de OS-en. Ik begrijp nog steeds niet waarom een gemiddelde OSX app er meerdere seconden over doet om op te starten, in Windows kan het blijkbaar wel instant.
Naar maar waar.
Ik merk het nu ik een MacBook 12" heb. Windows doet het op computers met minder spectaculaire hardware gewoon echt veel vloeiender.

Bij de aankondiging van El Capitan was verteld dat het gericht was op verbeterde stabiliteit en performance. Ik merk er weinig van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik ben onlangs van OS X 10.8 naar 10.11.2 gegaan, en ik heb nergens last van!

Stabiel, snel, maar wel een "platte" interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Naar maar waar.
Ik merk het nu ik een MacBook 12" heb. Windows doet het op computers met minder spectaculaire hardware gewoon echt veel vloeiender.

Bij de aankondiging van El Capitan was verteld dat het gericht was op verbeterde stabiliteit en performance. Ik merk er weinig van.
Ik vind het ook erg jammer maar ik ben pas sinds 11 maanden OSX gebruiker dus ik was Windows sowieso nog heel erg gewend. Tijdens mijn vakantie 'voor de grap' eens geïnstalleerd en ik merk dat ik niet meer in OSX ben geweest sindsdien. Gebruik mijn MBPr ook voor het werk en dan werkt Windows+Office gewoon wat beter qua compatibiliteit. Voor mij is het op deze manier wel prima, qua laptop is de MBPr voor mij een onovertroffen apparaat; dat gecombineerd met W10 maakt het een uitstekende combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 14:15

Saven

Administrator

Canaria schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Naar maar waar.

Jup, sinds mountain lion is het nogal bergafwaards gegaan met osx qua stabiliteit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47

Satom

Verzamel ervaringen

Iemand een oplossing?
Same problem, tijdelijk oplossing, druk op de volledig scherm knop en dan even met de pijltjes toets naar links (of rechts, het gaat om het vooruit of achteruit spoelen) en voilà het scherm is maximaal. Dit werkt bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-08 20:44
Zucht en de wifi problemen zijn weer terug |:(

Wordt hier echt redelijk waus van om om de 5min wifi aan en uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik blijf nog steeds problemen hebben dat Google.nl niet meer laad. Alsof er een soort DNS error is. Het DNS flushen maakt geen enkel verschil. Het rare is echter dat wanneer ik Google.de gebruik deze wel gewoon goed werkt.

Misschien heeft het te maken met spotlight die continue in verbinding staat met google.nl en daardoor fouten ontstaan.

Verder heb ik ook af en toe last van wifi-issues. Gelukkig zijn deze behoorlijk sporadisch...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ook hier wifi problemen. Die heb ik overigens niet op Windows 10 op mijn MBPr dus het lijkt aan 10.11 te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 22:02

page404

Website says no

Quakie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:51:
hopelijk brengt 10.11.3 verbeteringen....
Ja, zo blijf je bezig ;) Hoop doet leven zullen we maar zeggen O-)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Saven schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:02:
Jup, sinds mountain lion is het nogal bergafwaards gegaan met osx qua stabiliteit |:(
Mountain Lion is en blijft mijn favoriet (met uitzondering van de lay-out van het adresboek, wat is dat verschrikkelijk), ik heb Mavericks en Yosemite overgeslagen, en ben nu een "gelukkige El Capitan gebruiker".

Ik heb geen noemenswaardige problemen, Windows op m'n werk is veel minder stabiel, terwijl ik daar minder spannende dingen doe (vrijwel alleen MS software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucacker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik gebruik in Safari de force touch mogelijkheid redelijk vaak, alleen merk ik dat als Safari al lang open staat het niet meer werkt, tot ik Safari herstart. In andere applicaties (pages/numbers/keynote) blijft force touch wel werken. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Hmm ik heb nog steeds opstartproblemen met office 2016 op El capitan. Alles volledig geüpdatet maar de opstarttijd van word blijft zo rond de 90 sec. Wat opvallend is, is dat als ik mijn internetverbinding verbreek, office een stuk sneller opstart. Ik las ergens dat het te maken kan hebben met het checken van licenties maar kan nergens een fix vinden. Iemand nog een gouden tip?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Bij mij start Word normaal op, heb net de laatste update binnen getrokken.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
dano_nl schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:03:
Hmm ik heb nog steeds opstartproblemen met office 2016 op El capitan. Alles volledig geüpdatet maar de opstarttijd van word blijft zo rond de 90 sec.
Iemand hier heeft een C2D 2.4/8GB, zo'n witte weet je wel, met ssd en daar is bv Word of Excel 2016 in 10-15 seconden gestart. Best rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Godver, ook alweer de derde keer. Doe de klep van de MB dicht, deze gaat in standby, en een paar tellen later zie ik aan de appel dat de backlight weer aan gaat. Met de klep weer open een vol wit scherm en een MB dis zich helemaal leeg stookt. Herkenbaar voor iemand?

Die fratsen had ik met Yosemite allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:44
dano_nl schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:03:
Hmm ik heb nog steeds opstartproblemen met office 2016 op El capitan. Alles volledig geüpdatet maar de opstarttijd van word blijft zo rond de 90 sec. Wat opvallend is, is dat als ik mijn internetverbinding verbreek, office een stuk sneller opstart. Ik las ergens dat het te maken kan hebben met het checken van licenties maar kan nergens een fix vinden. Iemand nog een gouden tip?
Al geprobeerd om de suite opnieuw te installeren? Ik had ook last van een trage Office 2016 Suite op El Capitan op mijn Mac Mini, na herinstallatie van de software was dit verholpen. Wel verwijderen van de software met AppCleaner doen, anders blijft er nog wat rotzooi achter.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Ja meermalen gedaan, ook volledig schone installatie van El capitan maar nog geen verbetering

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
dano_nl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:32:
Ja meermalen gedaan, ook volledig schone installatie van El capitan maar nog geen verbetering
Op wat voor hardware draai je het? Mijn installaties draaien op een SSD, misschien als je een harde-schijf draait is dat een verklaring, of problemen / rechten probleem ermee.

Heb je toevallig een antivirus pakket? Al geprobeerd deze uit te schakelen, ik lees veel traagheidsproblemen op internet die te maken hebben met antivirus pakketten.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Geen antivirus, Macbook pro 13" early 2011, 2,7 ghz intel core i7, 4 gb ram, geen SSD.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Bestaat er in OSX een simpele manier om al het internet verkeer te blokkeren behalve 1 IP adres? Dit is vooral voor VPN verkeer handig. Als ik nu al m'n gebruikelijke apps open heb en ik verbind met een AP en daarna pas VPN dan is er in de tussentijd al internet verkeer geweest.

Wat is de beste manier om alle traffic te blokkeren totdat ik op een VPN zit zonder alle apps eerst af te hoeven sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Erulezz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:59:
Bestaat er in OSX een simpele manier om al het internet verkeer te blokkeren behalve 1 IP adres? Dit is vooral voor VPN verkeer handig. Als ik nu al m'n gebruikelijke apps open heb en ik verbind met een AP en daarna pas VPN dan is er in de tussentijd al internet verkeer geweest.

Wat is de beste manier om alle traffic te blokkeren totdat ik op een VPN zit zonder alle apps eerst af te hoeven sluiten?
Niet standaard in OSX volgens mij, maar met Little Snitch kun je denk ik precies doen wat je wilt.
https://www.obdev.at/products/littlesnitch/index.html
Je kunt 30 dagen gratis uitproberen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Nu zijn de WiFi problemen weg bij deze versie. Alleen bij de nieuwe beta is het weer helemaal terug. Hopelijk halen ze de wegvallende verbinding snel eruit.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Erulezz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:59:

Misschien kun je hier wat mee: http://www.murusfirewall.com

Na het onderzoeken van problemen ben ik tegen eerder posts aangelopen waarbij
Little Snitch voor problemen op OS X 10.11 zou zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625970

Ook de update gedaan maar mijn 2e hdd die op de plaats van de cd-driver zat word niet meer herkend....... best jammer aangezien dat mijn back-up was. Iemand enig idee voor een fix ? Hoop niet dat ik door die graf update alles kwijt ben? heb enkel nog mn SSD als primaire die herkent ie nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

satya schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Heb je een voorbeeld van die problemen?
Ik ben er benieuwd naar, gezien ik Little Snitch zonder problemen al draai sinds 10.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
RnB schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:59:
[...]

Heb je een voorbeeld van die problemen?
Ik ben er benieuwd naar, gezien ik Little Snitch zonder problemen al draai sinds 10.9.
Dit is er eentje van waar het ter sprake kwam, maar helemaal zeker is het naturlijk niet.
Wat kan is dat men het niet goed verwijderd en alleen het programma heeft verwijderd
terwijl men toch echt de un-installer moet gebruiken.

https://discussions.apple...7270354?start=15&tstart=0

[ Voor 6% gewijzigd door satya op 18-01-2016 22:47 . Reden: URL vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Voor de mensen die problemen ondervinden bij het openen van pagina's
in Safari die via url shortners worden geopend warbij dit niet lukt is hier een
goede extensie die het probleem voorlopig oplost:

https://github.com/tony-o/t.co-bypass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
10.11.3 staat in de app store klaar om te upgraden.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Vaganzza schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:28:
Staat er op, jammer dat ze zo zwijgzaam zijn over de inhoud.
Eerste wat opvalt is dat in updates iMovie van "open" naar "update" ging.
Internet loopt ook een stuk lekkerder, de vertraging bij het openen van nieuwe
pagina's is er tot nu toe uit.

[ Voor 16% gewijzigd door satya op 20-01-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
satya schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:34:
[...]

Staat er op, jammer dat ze zo zwijgzaam zijn over de inhoud.
Eerste wat opvalt is dat in updates iMovie van "open" naar "update" ging.
Internet loopt ook een stuk lekkerder, de vertraging bij het openen van nieuwe
pagina's is er tot nu toe uit.
De release zal geen nieuwe functies met zich mee brengen, of het zouden er minieme moeten zijn (las iets over de nieuwe muis en keyboard dat er nu een indicatie zou zijn van tijd dat de batterij nog zou meegaan). Vermoedelijk is dit voor het overgrote deel een veiligheidsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:28
Sinds een tijdje loopt het geheugen snel vol van mijn MacBook Pro. Ik ben gaan zoeken met DaisyDisk hoe het mogelijk was dat mijn SSD zo snel volliep. Ik vond een map Bird.Apple.Com. Dit bestand neemt 60GB geheugen in beslag. Ik kan nergens duidelijk vinden of het veilig is om deze map weg te gooien, of welke bestanden er in die map ophouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
martijnmartijn schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:27:
Sinds een tijdje loopt het geheugen snel vol van mijn MacBook Pro. Ik ben gaan zoeken met DaisyDisk hoe het mogelijk was dat mijn SSD zo snel volliep. Ik vond een map Bird.Apple.Com. Dit bestand neemt 60GB geheugen in beslag. Ik kan nergens duidelijk vinden of het veilig is om deze map weg te gooien, of welke bestanden er in die map ophouden..
Verplaats de map naar je bureaublad en kijk of je na een reboot verandering merkt, waarschijnlijk niet.

Tevens kan je hier mensen vinden met hetzelfde probleem welke na het verwijderen van de inhoud van de map geen problemen ondervinden. Misschien staat er ook een oplossing tussen maar ik heb het even globaal doorgenomen. https://discussions.apple.com/thread/6603335?tstart=0

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
bardi-1 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Verplaats de map naar je bureaublad en kijk of je na een reboot verandering merkt, waarschijnlijk niet.

Tevens kan je hier mensen vinden met hetzelfde probleem welke na het verwijderen van de inhoud van de map geen problemen ondervinden. Misschien staat er ook een oplossing tussen maar ik heb het even globaal doorgenomen. https://discussions.apple.com/thread/6603335?tstart=0
Hmm dat draadje vond ik ook net:
Yes, it looks like whatsapp backup is saving a new, complete file to this directory -- or it's saved on iCloud and it's copied down to your Mac, every day. I switched it to weekly now. That's got to be a bug. My daily file is currently around 300MB, so and each day it gets a little larger. So I have 20GB of com.apple.bird.. Will try deleting...
Waarschijnlijk is WhatsApp de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
martijnmartijn schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:36:
[...]

[...]

Ja precies, als je WhatsApp back-up in de applicatie aan hebt staan vermoed ik dat het fout gaat. Maar 60GB is alsnog erg veel voor alleen WhatsApp.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Klopt, maar mijn whatsapp was ook behoorlijk groot. Blijkbaar 500MB. Als het klopt dat hij elke dag die kopie plaatst in dat Bird bestand, dan komt het wel aardig overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

satya schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Draai het ook al een tijdje, nog niks gemerkt.

--

Sinds de laatste updates van OSX heb ik overigens geen last meer van de artefacts + soms spontaan uitloggen meer gehad. Geen idee wat het precies was (mogelijk Firefox+YouTube combi bij die artefacts), maar hopelijk blijft het allebei permanent weg nu :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Vaganzza schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:28:
En nu ook op mijn MBA13 uit 2010...

Ik merk geen verschil, maar zal onder de motorkap vast wel weer beter en stabieler en zo zijn... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
martijnmartijn schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:36:
[...]

[...]

Map weggegooid, merk er niets van. Waarschijnlijk is WhatsApp inderdaad wel de boosdoener geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Al jaren heb ik de launch bar aan de linker kan van m'n scherm. Nu heb ik een 2e scherm aangesloten die aan de linkerkant van m'n iMac staat en bureaublad uitgebreid naar dit scherm. De launch bar komt nu op het 2e scherm, omdat deze aan de linker kant staat. Wat ik eigenlijk wil is de launch bar aan de linkerkant, maar dan wel op het hoofdscherm. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Edit: bedoel idd dock, thanks Cyber

[ Voor 4% gewijzigd door DJH op 24-01-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
DJH schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:23:
Al jaren heb ik de launch bar aan de linker kan van m'n scherm. Nu heb ik een 2e scherm aangesloten die aan de linkerkant van m'n iMac staat en bureaublad uitgebreid naar dit scherm. De launch bar komt nu op het 2e scherm, omdat deze aan de linker kant staat. Wat ik eigenlijk wil is de launch bar aan de linkerkant, maar dan wel op het hoofdscherm. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Kijk eens bij Instellingen -> Beeldschermen -> Rangschikking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
DJH schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:23:
Bij Instellingen -> Beeldschermen -> Rangschikking kun je de menubalk (witte balk) naar het scherm naar keuze slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DJH bedoelt de dock. Die kan alleen aan de uitersten van je schermen staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iemand hier een tip of idee :? Ik draai OSX 10.11.2 en gebruik Outlook 2011 en daar heb ik een mailaccount op met imap protocol. Dit werkt allemaal prima maar na een tijdje blijft Outlook onderin melden "synchronisatie voor deze map gepland" waardoor er dus geen nieuwe mail meer binnen komt. Verzenden en ontvangen werkt dan niet, de melding blijft. Alleen Outlook afsluiten en vervolgens weer opstarten helpt dan om de mail weer te laten syncen maar na een tijdje weer hetzelfde euvel. Dit is al vanaf dag 1 het geval, heeft nooit goed gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 25-01-2016 20:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
JB schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:31:
Iemand hier een tip of idee :? Ik draai OSX 10.11.2 en gebruik Outlook 2011 en daar heb ik een mailaccount op met imap protocol. Dit werkt allemaal prima maar na een tijdje blijft Outlook onderin melden "synchronisatie voor deze map gepland" waardoor er dus geen nieuwe mail meer binnen komt. Verzenden en ontvangen werkt dan niet, de melding blijft. Alleen Outlook afsluiten en vervolgens weer opstarten helpt dan om de mail weer te laten syncen maar na een tijdje weer hetzelfde euvel. Dit is al vanaf dag 1 het geval, heeft nooit goed gewerkt.
Collega van me vertelde een oude java versie te installeren, alleen is jammer bij ons onderuit dus weet ff niet welke. De topics op het internet spreken consequent over deze: https://support.apple.com/kb/dl1829?locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Laatst online: 18-06 21:41
Ik weet dat dit niet het juiste topic is voor aankoop advies maar het is ook nogal zonde om hier een apart topic voor aan te maken.

Ik ben op zoek voor een 2e hands Mac mini om mijn eerste ervaringen met OS X op te doen.
Nu ben ik een i7 uit 2012 tegen gekomen en nu vroeg ik me af of het nog wel slim is om hier een bod op te doen aangezien OS X support niet heel lang meer zal zijn op dit model (non issue dus).

http://link.marktplaats.nl/m1014961364

Als het überhaupt verstandig is om deze te kopen wat is dan een verstandig bedrag om te bieden en zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik zag namelijk op een van de foto's op de achtergrond een SO DIMM liggen dus mogelijk is hier aan gesleuteld.
Alvast bedankt voor het advies.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

satya schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:09:
[...]

Collega van me vertelde een oude java versie te installeren, alleen is jammer bij ons onderuit dus weet ff niet welke. De topics op het internet spreken consequent over deze: https://support.apple.com/kb/dl1829?locale=nl_NL
Heb je voorbeelden van die topics dan? Ik vind voornamelijk Exchange/O365 vraagstukken, maar ik gebruik geen Exchange of O365.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Earzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:27:
Ik weet dat dit niet het juiste topic is voor aankoop advies maar het is ook nogal zonde om hier een apart topic voor aan te maken.

Ik ben op zoek voor een 2e hands Mac mini om mijn eerste ervaringen met OS X op te doen.
Nu ben ik een i7 uit 2012 tegen gekomen en nu vroeg ik me af of het nog wel slim is om hier een bod op te doen aangezien OS X support niet heel lang meer zal zijn op dit model.

http://link.marktplaats.nl/m1014961364

Als het überhaupt verstandig is om deze te kopen wat is dan een verstandig bedrag om te bieden en zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik zag namelijk op een van de foto's op de achtergrond een SO DIMM liggen dus mogelijk is hier aan gesleuteld.
Alvast bedankt voor het advies.
Hoe kom je erbij dat er niet lang OSX support meer op zal zitten?
Mijn 2010 laptop heeft nog steeds de laatste versie, en ik verwacht niet dat daar de komende tijd verandering in zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Smultie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:51:
[...]

Hoe kom je erbij dat er niet lang OSX support meer op zal zitten?
Mijn 2010 laptop heeft nog steeds de laatste versie, en ik verwacht niet dat daar de komende tijd verandering in zal komen.
Zelfs support op de hardware zal er nog een jaar of 3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Oh super ik lees natuurlijk allemaal dingen maar weet natuurlijk allemaal niet wat er precies van waar is, is dus eigenlijk een non issue als ik op zoek ga naar een ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
JB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:38:
[...]

Heb je voorbeelden van die topics dan? Ik vind voornamelijk Exchange/O365 vraagstukken, maar ik gebruik geen Exchange of O365.
Niet bij de hand, ik kwam nog wel een nieuwere legacy versie van java tegen in de Yammer post: https://support.apple.com/kb/DL1572?locale=en_US

Kans is groot dat het idd O365 gerelateerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Earzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:12:
Oh super ik lees natuurlijk allemaal dingen maar weet natuurlijk allemaal niet wat er precies van waar is, is dus eigenlijk een non issue als ik op zoek ga naar een ouder model.
Er zijn in het verleden wel schiftingen geweest: PowerPC vs Intel, 64bit vs 32bit.
Maar ik verwacht niet dat de hardware van na 2010 in de nabije toekomst uitgesloten gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Smultie op 26-01-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Zijn er verder nog mensen die mij kunnen adviseren over eventuele hardwarechecks die ik zou kunnen uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
Earzz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:42:
Zijn er verder nog mensen die mij kunnen adviseren over eventuele hardwarechecks die ik zou kunnen uitvoeren?
Veel leesplezier: https://support.apple.com/nl-nl/HT201257 :)

en kijkplezier: YouTube: Apple Hardware Test

[ Voor 15% gewijzigd door satya op 26-01-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Zijn er meer mensen die problemen hebben na de update met Safari?
De zoek functie lijkt niet meer te werken, ook maakt hij geen urls meer automatisch af en werkt cmd+l niet altijd lekker.
Ook tabbladen openen met cmd+t opent nu een heel nieuw venster, na vervolgens een 2e keer cmd+t te gebruiken maakt hij opeens weer 1 venster met beide tabbladen 8)7

Ik heb al een herstart gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 27-01-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

sharp ABC lexicon

GeeMoney schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:20:
De zoek functie lijkt niet meer te werken, ook maakt hij geen urls meer automatisch af en werkt cmd+l niet altijd lekker.
Ook tabbladen openen met cmd+t opent nu een heel nieuw venster, na vervolgens een 2e keer cmd+t te gebruiken maakt hij opeens weer 1 venster met beide tabbladen 8)7

Ja zie hier: kraades in "[iOS 9] Ervaringen & Discussie" komt zowel op iOS als op OS X voor

Oplossing Safari suggestie uitzetten (tijdelijke fix natuurlijk).

look sharp, ten sharp, roxette the look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Zie ook: nieuws: Gebruikers van iOS en OS X hebben last van crash in Safari

Ik heb er overigens zelf geen last van. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Ja zie hier: kraades in "[iOS 9] Ervaringen & Discussie" komt zowel op iOS als op OS X voor

Oplossing Safari suggestie uitzetten (tijdelijke fix natuurlijk).
Dat was hem inderdaad!
Alles lijkt nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Heeft iemand hier ervaring met windows 10 in bootcamp naast el capitan (op een macbook early 2011, i7?)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
GeeMoney schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:20:

Ik had ook al meerdere herstarts gedaan, maar het hielp niet echt.
Daarna Onyx alles laten legen én bevoegdheden laten herstellen en nu werkt alles weer prima.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dano_nl schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:51:
Heeft iemand hier ervaring met windows 10 in bootcamp naast el capitan (op een macbook early 2011, i7?)
Ik draai W10 op deze manier op een Late 2013. Sinds kerst geïnstalleerd en niet meer in OSX geweest. Ik heb een jaar met OSX gewerkt maar kan er toch niet goed aan wennen en W10 voelde meteen erg vertrouwd en prettig. Daar kwam bij dat ik geen enkele bugs of issues had (wifi viel steeds weg in OSX en regelmatig een beachball) en dat W10 veel en veel sneller is dan OSX. Kan dus alleen maar zeggen dat het als een trein werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Zijn er mensen die Mail gebruiken icm Exchange accounts?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een HTML signature te krijgen op het exchange account. Alle opmaak is weg, hyperlinks werken niet en jpg's al helemaal niet.

Mijn signatures op mijn andere IMAP accounts werken wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik het met El Captian tot nu toe een boel problemen. Mn wacom scherm functioneert niet terwijl dat wel zou moeten. Ik moet na iedere boot opnieuw de drivers installeren en dan vooral niet opnieuw opstarten.

Als ik de computer in slaapstand zet start hij de computer na een minuut of 10 gewoon opnieuw op. Out of the blue hoor ik dan boven ineens mn iMac geluid maken. Je weet wel, het meest irritante geluid dat een iMac kan produceren bij een boot.

Vervolgens zijn er steeds tal van functies die uitvallen. Nu werkt mn koptelefoon niet meer. Hij staat om een nog onverklaarbare reden niet meer tussen mn geluid outputs. Werkt al 2 jaar zonder problemen. Mn mail klapt er regelmatig uit en zo zijn er kleine mini dingen die me mateloos irriteren. Het beïnvloed flink mn dagelijkse handelingen en ben ik tijd kwijt aan het zoeken van oplossingen. Die tijd is wel eens anders geweest met OSx. Misschien zijn ze meer gefocust op iOS.

Anyway, ik heb spijt van mn upgrade naar El Captain en ik heb nog speciaal gewacht. Het liep allemaal prima. Geen tijd om de boel helemaal opnieuw te installeren. Ik heb deadlines to catch. Maar als die achter de rug zijn, gaat het hier drastisch veranderen op mn bureau.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste