Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:42
Hoi! Mijn moeder is zojuist per 1-06 overgestapt van T-Mobile naar Simpel. Bellen en sms'en werkt prima. Internet niet.

Nu blijkt dat je met de hand de APN settings erin moet stoppen. Zo gezegd, zo gedaan, werkt nog steeds niet. Toestel 10 keer rebooten werkt niet. Drie dagen wachten en toestel nog eens 10x rebooten werkt ook niet. De helpdesk 3 keer bellen werkt ook niet.

Inmiddels wat getest met mijn eigen telefoons en simkaart, en tot de conclusie gekomen dat de Simpel simkaart werkt in 2 van de 3 geteste toestellen. Maar mijn eigen Ben simkaart werkt gewoon in alle toestellen.

Conclusie: de simkaart is niet stuk, en het toestel is ook niet stuk. En de APN settings kloppen volgens hun eigen website.

SimpelBen
HTC WildfireWerktWerkt
Motorola Moto GWerktWerkt
Sony Xperia PKapotstukWerkt

Om mezelf te citeren: "Korte versie: Mijn sim en toestel zijn beiden niet stuk, toch werkt het niet."

Dan is er nog deze post in dit topic:
Anoniem: 168607 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:45:
Bij het aanmaken van de APN staat onderin de keuze "MVNO-Type" met 4 keuzes:
Na het kiezen van GID en het nogmaals opslaan van het profiel verscheen de 3G/H+. Probleem opgelost dus
Maar mijn Xperia P heeft die setting helemaal niet! Mijn Moto G wel, maar daarop werkt het gewoon met de default.

Details over de Xperia P: hij komt van een T-Mobile abbo van iets meer dan 2 jaar terug, draait Android 4.1.2, Sony firmware 6.2.A.1.100, en een roze hoesje met stickers.

En hier thuis is er gewoon prima bereik, er staat zelfs gewoon de letter H in beeld bij het signaal, zodra ik wifi uit zet.

Dit is trouwens een grote Déjà-Vu met als verschil dat de simkaart hier gewoon gloednieuw is.

[ Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 04-06-2015 13:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierdwilkens
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05-2023
Exact hetzelfde probleem maar dan met een Iphone 5c. Toeval of niet ook hier is het abonnement per 01-06 ingegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Inmidels heeft Simpel besloten (na 4 keer bellen) een nieuwe simkaart op te sturen. Deze is zojuist aangekomen en geactiveerd, en zoals ik al verwachtte, werkt de nieuwe simkaart exact net zo goed als de oude.

Bellen en gebeld worden gaat prima, mobiel internet nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er gaat echt iets mis bij Simpel...

Ik heb precies hetzelfde, maar met weer een ander toestel.
Wel data op toestel A. Geen data op toestel B.
Mijn simkaart is ook al gratis vervangen.
Simpel simkaart van een ander getest, die werkt op probleemloos op toestel A en B! 8)7

Ik heb de klantenservice verwezen naar dit topic. Doe jij dat ook? Misschien worden ze wakker. Je kunt beter mailen dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Dav1d schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:05:
Er gaat echt iets mis bij Simpel...

Ik heb precies hetzelfde, maar met weer een ander toestel.
Wel data op toestel A. Geen data op toestel B.
Mijn simkaart is ook al gratis vervangen.
Simpel simkaart van een ander getest, die werkt op probleemloos op toestel A en B! 8)7

Ik heb de klantenservice verwezen naar dit topic. Doe jij dat ook? Misschien worden ze wakker. Je kunt beter mailen dan bellen.
3 personen so far. Is jouw abbo ook (toevallig) sinds 1-06?

Ik zal binnenkort eens een nette mail produceren dan maar...

[ Voor 1% gewijzigd door Peetz0r op 11-06-2015 18:32 . Reden: morgen => overmorgen => binnenkort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5070daan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 06:39
Zelfde probleem hier met een Nexus 4 met het instellen van de apn instellingen. Werkte altijd zoals het had moeten werken, maar nadat ik een rom update deed werkte mijn internet niet meer. Heb het hele web afgezocht voor de instellingen maar heb nog niks werkends kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Dit zijn mijn Simpel access point settings:

Name: Simpel Internet
APN: internet.access.nl
Authentication type: PAP

De rest op de default waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216980

Hier ook zelfde probleem maar is opgelost.
Verwijder de internet settings van je vorige provider.

Hier ging het om een iPhone 4s
1. Instellingen
2. Mobiel data - check of 'Mobiele data' aanstaat
3. Algemeen en zoek of hier ergens iets van je vorige provider staat
Verwijderen en werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 806529

Ik had dit probleem ook. 4 augustus werd het nummer overgezet, bellen en SMS-en werkte meteen. Ik kreeg alleen geen verbinding met internet, ondanks dat ik het stappenplan op de website had gevolgd. Er verscheen wel een H+-symbool, maar ik kon niks openen.

De klantenservice (drama trouwens) kon me ook niet echt helpen en ik kreeg na 13 dagen een nieuwe simkaart toegestuurd. Precies hetzelfde probleem.

Het buurmeisje had ook een Simpel-abonnement en ik heb gevraagd of ik even in haar instellingen mocht kijken. Haar APN was van T-Mobile. Ik heb die gegevens ingevuld en verrek, het internet werkte!

Naam: T-Mobile internet
APN: internet
MCC: 204
MNC: 16
APN-type: default,supl

Omdat ik me de afgelopen 2 weken suf heb gezocht naar deze oplossing, wilde ik hem toch even delen, hoop dat ik er frustraties van anderen, al is het maar één persoon, mee kan voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zelfde probleem vorig jaar gehad, konden me toen niet helpen, nu dit jaar weer, en weer geeft de klantenservice niet thuis.

Kreeg zelfs als antwoord dat het toch mn internet settings zijn die niet goed staan en ze verder niks voor me kunnen doen! Ofte wel krijg de tering je zit toch nog een jaar aan je abbonement vast.

Heb zelf de iphone se, maar kan daar alleen een apn profiel downloaden en niet handmatig instellen.

Zowel simpel en tmobile geprobeerd (zijn geloof ik het zelfde) maar beide werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMadChemist
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb een aantal jaar geleden ook een abo bij Simpel afgesloten. Eerst inderdaad ook een probleem met internet (is opgelost, hoe weet ik niet meer), vervolgens is een automatisch incasso aan hun kant mislukt (ik had ruim genoeg saldo) waarop ik zonder waarschuwing werd afgesloten. Na het betalen van het abonnementsgeld + 15 euro aansluitkosten ben ik weer aangesloten.
Dit is nog geregeld een paar keer fout gegaan. Uiteindelijk was ik er zo zat van dat ik 7 maanden voor het aflopen van mijn abo, een abonnement heb afgesloten bij KPN. Het Simpel abonnement heb ik afgekocht voor 7x de maandprijs. Dat scheelt toch weer een paar keer 15 euro.
Sindsdien raad ik iedereen Simpel (en de klantenservice) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Oude topics kicken is niet toegestaan. Voor verdere ervaringen van Simpel hebben we een speciaal topic: [Ervaringen] Simpel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.