Hoi! Ik heb al bijna 4 jaar een abbonement bij Ben. Al mijn toestellen tot nu toe hebben een gewoon mini-sim slot, en werkten prima met dat abbonement. Nu heb ik een gloednieuwe Moto G, waar microsim in moet. Dus ik aan de slag met een schaar, en na wat knipper ziet mijn sim er precies zo uit als het hoort, en hij past ook perfect in het slot. Maar de telefoon herkent hem niet. Vervolgens heb ik dezelfde sim weer teruggestopt in min vorige toestel, de JiaYu G3, en hierin werkt de sim nog steeds. Sim heb ik dus niet stuk geknipt. Het sim-slot van de G3 is zo dat met wat creatief schuiven een micro-sim er gewoon in past, dus een adapter (die ik niet heb) heb ik niet nodig.
Om wat verder te testen heb ik de Sony Xperia P met t-mobile microsim gepakt, en wat getest. Mijn handgemaakte Ben sim werkt gewoon in de Xperia P, en de t-mobile sim werkt in alledrie de toestellen. Dus mijn Ben sim is niet kapotgeknipt, de afmetingen zijn gewoon goed, de mini-sim is daadwerkelijk compatible met in ieder geval een micro-sim toestel, maar toch werkt mijn simkaart niet in mijn toestel.
Korte versie: Mijn sim en toestel zijn beiden niet stuk, toch werkt het niet.
Voor het overzicht een tabelletje:
En het ergste, Ben vraagt voor een nieuwe sim gewoon eventjes €15,25!
Da's wat ik normaal per maand betaal. Nu heb ik me laten vertellen dat andere providers ook dit soort bedragen vragen voor hetzelfde, en het abonnement dat ik wil (en heb!) is nergens meer te krijgen voor een vergelijkbare prijs. Dus overstappen doe ik liever niet.
Om wat verder te testen heb ik de Sony Xperia P met t-mobile microsim gepakt, en wat getest. Mijn handgemaakte Ben sim werkt gewoon in de Xperia P, en de t-mobile sim werkt in alledrie de toestellen. Dus mijn Ben sim is niet kapotgeknipt, de afmetingen zijn gewoon goed, de mini-sim is daadwerkelijk compatible met in ieder geval een micro-sim toestel, maar toch werkt mijn simkaart niet in mijn toestel.
Korte versie: Mijn sim en toestel zijn beiden niet stuk, toch werkt het niet.
Voor het overzicht een tabelletje:
Ben handgeknipt | T-mobile officieel | |
JiaYu G3 | Werkt | Werkt |
Sony Xperia P | Werkt | Werkt |
Motorola Moto G | Kapotstuk | Werkt |
En het ergste, Ben vraagt voor een nieuwe sim gewoon eventjes €15,25!
Da's wat ik normaal per maand betaal. Nu heb ik me laten vertellen dat andere providers ook dit soort bedragen vragen voor hetzelfde, en het abonnement dat ik wil (en heb!) is nergens meer te krijgen voor een vergelijkbare prijs. Dus overstappen doe ik liever niet.