Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
Hoi! Ik heb al bijna 4 jaar een abbonement bij Ben. Al mijn toestellen tot nu toe hebben een gewoon mini-sim slot, en werkten prima met dat abbonement. Nu heb ik een gloednieuwe Moto G, waar microsim in moet. Dus ik aan de slag met een schaar, en na wat knipper ziet mijn sim er precies zo uit als het hoort, en hij past ook perfect in het slot. Maar de telefoon herkent hem niet. Vervolgens heb ik dezelfde sim weer teruggestopt in min vorige toestel, de JiaYu G3, en hierin werkt de sim nog steeds. Sim heb ik dus niet stuk geknipt. Het sim-slot van de G3 is zo dat met wat creatief schuiven een micro-sim er gewoon in past, dus een adapter (die ik niet heb) heb ik niet nodig.

Om wat verder te testen heb ik de Sony Xperia P met t-mobile microsim gepakt, en wat getest. Mijn handgemaakte Ben sim werkt gewoon in de Xperia P, en de t-mobile sim werkt in alledrie de toestellen. Dus mijn Ben sim is niet kapotgeknipt, de afmetingen zijn gewoon goed, de mini-sim is daadwerkelijk compatible met in ieder geval een micro-sim toestel, maar toch werkt mijn simkaart niet in mijn toestel.

Korte versie: Mijn sim en toestel zijn beiden niet stuk, toch werkt het niet.

Voor het overzicht een tabelletje:
Ben handgekniptT-mobile officieel
JiaYu G3WerktWerkt
Sony Xperia PWerktWerkt
Motorola Moto GKapotstukWerkt

En het ergste, Ben vraagt voor een nieuwe sim gewoon eventjes €15,25!
Da's wat ik normaal per maand betaal. Nu heb ik me laten vertellen dat andere providers ook dit soort bedragen vragen voor hetzelfde, en het abonnement dat ik wil (en heb!) is nergens meer te krijgen voor een vergelijkbare prijs. Dus overstappen doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

En wat wil je nu? Je simkaart werk schijnbaar niet in je Moto G, en je hebt door een andere micro-sim te testen al uitgesloten dat de aansluiting op het toestel zelf kapot is..

Tenzij je een andere Moto G in handen kan krijgen om te testen zou ik gewoon een nieuwe sim bestellen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
D4NG3R schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:07:
En wat wil je nu? Je simkaart werk schijnbaar niet in je Moto G, en je hebt door een andere micro-sim te testen al uitgesloten dat de aansluiting op het toestel zelf kapot is..

Tenzij je een andere Moto G in handen kan krijgen om te testen zou ik gewoon een nieuwe sim bestellen.
Wat ik wil is mijn eigen abonement gebruiken op mijn eigen toestel, als het ff kan zonder extra kosten. Waarom het niet zou werken is mij een raadsel, want het toestel is niet stuk, en de sim is ook niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die extra kosten behoren tot verdienmodel van provider. Had je maar even de AV moeten lezen voordat je eraan begon. Enige dat je nog kunt is je sim in een ander toestel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:10:
Die extra kosten behoren tot verdienmodel van provider. Had je maar even de AV moeten lezen voordat je eraan begon. Enige dat je nog kunt is je sim in een ander toestel proberen.
Dat heeft de TS al gedaan. De sim werkt wel in 2 andere toestellen, en een andere micro sim werkt wel in de Moto G. Conclusie: Die sim icm zijn Moto G werkt niet, waarom? Ik zou het niet weten, maar er valt niks aan te passen in de opstelling.

Neem morgen (of maandag indien Ben op zondagen niet bereikbaar is) contact op met de klantenservice zou ik zeggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je simkaart is 4 jaar oud, las ik, misschien is dat 't probleem, sommige toestellen houden niet van oude simkaarten. Onze buurvrouw heeft een prepaid simkaartje van T-Mobile, dat in haar HTC probleemloos werkt, maar 't niet doet in haar Samsung.

Dan zul je dus toch een nieuwe simkaart moeten aanschaffen, lijkt me minder erg, dan een geheel nieuw abo, gezien 't feit, dat je dit abo blijkbaar niet meer krijgen kunt.

Heb geen ervaring met Ben, maar vragen ze voor een micro-sim ook 15,25? Een nieuwe simkaart bestellen, omdat de oude stuk is en een micro-sim nodig hebben, omdat je een ander toestel hebt, zijn n.l. twee verschillende situaties. Sommige providers gaan hier ook verschillend mee om. Ik weet in ieder geval uit ervaring, dat je bij Vodafone gewoon de winkel kunt binnenlopen voor een gratis micro-sim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste, ik heb altijd gratis nieuwe SIM's gekregen. Ook al vraagt vodafone daar strikt gezien ook een tientje ofzo voor. Probeer het gewoon.

Vervolgens: dat je je SIM niet kapot geknipt hebt betekent niet dat je 'm goed geknipt hebt zodat 'ie werkt in een microsim-toestel. En al had je dat wel gedaan, niet elke mini-sim werkt op die manier in elk toestel helaas.

Je gaat gewoon niet aan een nieuwe SIM ontkomen. Dat je je huidige sim verknipt hebt, verkleint als je 't mij vraagt wel je kans op een gratis nieuwe sim maar dat is maar net hoe goed je kunt lullen tegen de Ben-medewerkers.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Als ik gewoon niks zeg over dat ik de oude sim verknipt heb (en ze hier niet meelezen :p) dan heb ik nog steeds kans, right? Op hun website staat geen verschil tussen mini- en micro-sim, en ook niet tussen nieuwe-want-stuk en nieuwe-want-nieuw-toestel. Ben heeft ook geen fysieke winkels helaas, dus dat is ook geen optie. Ik zal ze maandag dan maar bellen.

Gelukkig heb ik in de tussentijd mijn oude toestel nog gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lijkt me de beste optie ja, bellen dat je een nieuwe telefoon hebt en dat je SIM er niet in past.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik ga ze sowieso maandag pas bellen, dus mocht iemand nog een andere suggestie hebben, ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Weet wel dat er verschil zit in een micrisom en een zelfgeknipte variant!
Ten eerste komt de dikte niet overeen en ten tweede is er ook een technisch verschil (denk aan bijvoorbeeld het SIM geheugen, de kleinste SIM heeft het grootste geheugen) . Een geknipte kaart zou je eigenlijk niet moeten willen.

Spendeer desnoods die 15 euro (mijn provider vraagt zelfs bijna 21 euro..) als je hem via de klantenservice niet gratis kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik kreeg ook zonder kosten van Vodafone een nieuw simmetje. Je kunt proberen je sim dikker te maken nog trouwens, zodat hij dan hopelijk wel contact maakt.

Je telefoon zegt gewoon "geen sim" trouwens? Of andere melding?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Zou moeten werken zolang de contactjes goed contact maken, en dat lijkt dus niet het geval te zijn. Kan je niet beetje heen en weer schuiven ? Weet even niet wat voor sim slot de moto g hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
De melding is inderdaad "geen sim". De dikte lijkt goed. De sim past zonder moeite in het slot, maar ook weer niet zo makkelijk dat er ruimte over is. Een beetje heen en weer bewegen lijkt ook geen verschik te maken.

Hier een foto met het sim slot in beeld: http://images.fonearena.c...rola-Moto-G-Review-10.jpg
Hier nog een foto: http://1.bp.blogspot.com/...o87-Y/s1600/Design+11.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Peetz0r op 24-02-2014 21:23 . Reden: nog een foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Ga nou niet verder aanmodderen en bel gewoon eens je provider. Als ze je graag als klant houden zullen ze je vast verder helpen.

Willen ze je niet helpen, dan is er eventueel een reden om moeilijkere oplossingen te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Nou, gezien ik een abonnement heb dat nergens meer verkrijgbaar is (en dat weten ze), zitten zij in een luxepositie, niet ik. Ik heb uiteindelijk maandag een nieuwe simkaart gevraagd en dinsdag ontvangen, en alles werkt inmiddels.

Nu blijft mijn vraag alsnog staan, waarom werkt(e) mijn oude simkaart niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een micro-simkaart heeft een nieuwere en kleinere chip met meer functionaliteit, dan de standaard simkaarten. Mijn vermoeden is dat je oude simkaart simpelweg niet meer ondersteunt wordt door het toestel.

Wikipedia: Subscriber identity module

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 26-02-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 12:49
CyBeR schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:37:
Ten eerste, ik heb altijd gratis nieuwe SIM's gekregen. Ook al vraagt vodafone daar strikt gezien ook een tientje ofzo voor. Probeer het gewoon.
Dit.

Ik heb denk ik nu mijn vodafone simkaart een jaar of 10. Ik weiger om voor een vervangende simkaart te betalen, en zou zeer zeer verbaasd zijn als er kosten verbonden zijn aan een nieuwe simkaart die een x aantal contract lengtes in gebruik is.

Trouwens, er was ook iets met vodafone simkaarten en het eerste nummer van de simkaart dat issues gaf.
Is het eerste getal van de tweede reeks op je simkaart toevallig een 7?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Biersteker schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:32:
[...]

Dit.

Ik heb denk ik nu mijn vodafone simkaart een jaar of 10. Ik weiger om voor een vervangende simkaart te betalen, en zou zeer zeer verbaasd zijn als er kosten verbonden zijn aan een nieuwe simkaart die een x aantal contract lengtes in gebruik is.

Trouwens, er was ook iets met vodafone simkaarten en het eerste nummer van de simkaart dat issues gaf.
Is het eerste getal van de tweede reeks op je simkaart toevallig een 7?
Ik zit bijna 4 jaar bij dezelfde, maar ik heb een onbeperkt internet bundel uit 2011. Vergelijkbare bundels zijn niet meer te krijgen. Het is voor mij dus extreem ongunstig om over te stappen, en dat weet mijn provider dondersgoed. Ik ben namelijk niet de enige. Dat betekent dus dat mijn provider voor extra dingetjes, zoals een nieuwe sim, eigenlijk elk bedrag kan vragen wat ze willen, want het is nog altijd voordeliger dan dat ik straks 3x mijn huidige maandbedrag betaal bij de concurrent.

Vandaar dat ik gekozen heb om 'gewoon' te betalen, maar ik onthoud dit wel en zodra internetbundels weer normaal verkrijgbaar zijn ga ik naar een andere provider. Sowieso eentje waarvan de klantenservice ook 's avonds en in het weekend bereikbaar is, als het ff kan...
Pagina: 1