Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Mochten er nog mensen zijn met echt beroerde fps waardoor het onspeelbaar is, er is een truukje waardoor je een flinke FPS boost kunt krijgen, maar bepaalde effecten wat minder van kwaliteit zijn.

In steam, klik rechtermuisknop op ARK en klik properties > launch options. Voeg -sm4 toe. Dit schakelt shader model 4 (DX10) aan welke minder zwaar is voor oudere videokaarten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678108

heey, ik heb vandaag het spel gekocht maar hij doet het niet op het mij laptop en op mijn pc ook niet. het durt een half uur voordat het spel is opgestart en dan kan ik zelf nog niet eens ergens op klikken omdat hij zo erg traag is ofzo. kan iemand mij asjeblieft zeggen hoe dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:13
Anoniem: 678108 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:33:
heey, ik heb vandaag het spel gekocht maar hij doet het niet op het mij laptop en op mijn pc ook niet. het durt een half uur voordat het spel is opgestart en dan kan ik zelf nog niet eens ergens op klikken omdat hij zo erg traag is ofzo. kan iemand mij asjeblieft zeggen hoe dit kan
Misschien is het handig als je je laptop en computer specificaties even vermeld bij je bericht. ARK is op dit moment (nog) niet geoptimaliseerd, dus laptops zullen in ieder geval moeite hebben met het spel.
Als laatste wil ik iedereen er op attenderen dat het spel in Alpha zit en op dit moment erg zwaar is, het spel wordt al volop gepatcht en er zijn al verbeteringen in performance, echter zou ik even goed nalezen of jouw PC dit ook gaat draaien, kijk vooral dan ook niet naar de system requirements zoals aangegeven op Steam zelf, maar loop de reacties of het forum na. Maar op dit moment hebben video kaarten ongeveer een jaar geleden van 200+ euro, nog steeds erg veel moeite om een goede framerate te halen op low/medium, waarbij top kaarten tussen medium en high hangen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47
speeder1988 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:06:
[...]

[...]

Speel vanavond zelf ook weer. Dan herbouwen we even op betere plek. Stuur even een tijd op Steam wanneer jullie online zijn, log ik er ook ff bij in.
Heb half een paar uur gespeeld. Oude basis afgebroken met de simpele reden dat de helft kapot was. Waarom weet ik dus echt niet, het was ook heel random, alsof er gewoon random 15 dingen kapot waren gegaan. Misschien wel door de kwaliteit en trillingen? Ik had gelezen dat gebouwen ook kapot kunnen gaan, zeker die slappen. Diverse onderdelen hadden ook de nodige damage.

Heb nu op een rustige plek op een berg vlakbij een huisje gemaakt (als je naar de denkbeeldige ingang van de vorige denkt, en dan 120 graden naar links draait, daar helemaal bovenop). Het is daar helemaal vlak, doe daar een paar hutjes, en daarom heen een grote muur met straks ook een grote deur voor dino's, dan zit je daar goed.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:52
Benjamin- schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:29:
[...]

Heb half een paar uur gespeeld. Oude basis afgebroken met de simpele reden dat de helft kapot was. Waarom weet ik dus echt niet, het was ook heel random, alsof er gewoon random 15 dingen kapot waren gegaan. Misschien wel door de kwaliteit en trillingen? Ik had gelezen dat gebouwen ook kapot kunnen gaan, zeker die slappen. Diverse onderdelen hadden ook de nodige damage.

Heb nu op een rustige plek op een berg vlakbij een huisje gemaakt (als je naar de denkbeeldige ingang van de vorige denkt, en dan 120 graden naar links draait, daar helemaal bovenop). Het is daar helemaal vlak, doe daar een paar hutjes, en daarom heen een grote muur met straks ook een grote deur voor dino's, dan zit je daar goed.
Cool, ik zal morgen even kijken. Had een iets te lange dag gehad. Ik zal de basis even opnieuw opbouwen zoveel mogelijk dan wanneer je nog niet online bent. Wat ik wel nog las is dat het building system een beetje aangepast gaat worden zodat je ook hoogtes kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik speel samen met een groep van +-4 anderen op Official EU 180 (pvp) en de community is hier echt super. Vrijwel iedereen op de server is friendly, maar toch is er altijd de spanning van PvP. Over het algemeen zitten er zo'n 65+ man op de server, dus net niet vol. Voor mensen die nog een goede official zoeken is dit echt een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
speeder1988 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 01:09:
[...]

Cool, ik zal morgen even kijken. Had een iets te lange dag gehad. Ik zal de basis even opnieuw opbouwen zoveel mogelijk dan wanneer je nog niet online bent. Wat ik wel nog las is dat het building system een beetje aangepast gaat worden zodat je ook hoogtes kan bepalen.
Bouw vooral hier nu een eigen plekje, dit maakt het beter qua veiligheid en ook fijn met items, zo heb ik nu alles in een aparte kist gedaan, dus mijn lichaam heeft er niets opzitten. Dit omdat er nogal wat bugs lijkt te zijn tijdens het uitloggen, dat of je sterft gewoon uit? Maar punt is dat je alles beter in kisten kan opslaan.

Dus mijn idee was dan ook iedereen eigen hutje, dan straks een dikke muur er omheen met dino gate, ook natuurlijk wat ruimte overhouden voor nieuwe spelers.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 11:22

ye-roon

knaak

Hallo. Ik heb deze game (nog) niet, ik ben bezig met the witcher 3, dus wil even wachten. Ik heb geen ervaring in survival games. Ik heb Day-Z nooit begrepen en met die clunky animaties en shit, plus beetje zombie moe. Ik heb ook tijdje een soort van DayZ gespeeld, was van dezelfde makers, had ook zombies en er waren safe zones die beschermd worden met sound waves of zo. Vond ik ook niet zo tof. Al met al het genre trok me niet echt.

Tot dat ik deze game zag. Ik heb momenteel alle videos van JackFrags gezien en man oh man, wat wil ik deze game graag spelen :) Maar eerst witcher 3.

Wel een vraag, wat zijn beetje de normen en waarden waar een ieder zich aan houd in dit soort games? Ik bedoel, als iemand vervelend is geweest dan laat je je t-rex zijn hele huis onder kakken, dat is logisch, maar gewoon in general? Van wat ik tot nu toe gezien heb ligt de community focus meer op samen iets bouwen dan op iedereen z'n base raiden, want fuck zelf iets doen (dayz).

Also DINOSAURS. okay, sorry bout that, really..

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ye-roon schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:52:
Hallo. Ik heb deze game (nog) niet, ik ben bezig met the witcher 3, dus wil even wachten. Ik heb geen ervaring in survival games. Ik heb Day-Z nooit begrepen en met die clunky animaties en shit, plus beetje zombie moe. Ik heb ook tijdje een soort van DayZ gespeeld, was van dezelfde makers, had ook zombies en er waren safe zones die beschermd worden met sound waves of zo. Vond ik ook niet zo tof. Al met al het genre trok me niet echt.

Tot dat ik deze game zag. Ik heb momenteel alle videos van JackFrags gezien en man oh man, wat wil ik deze game graag spelen :) Maar eerst witcher 3.

Wel een vraag, wat zijn beetje de normen en waarden waar een ieder zich aan houd in dit soort games? Ik bedoel, als iemand vervelend is geweest dan laat je je t-rex zijn hele huis onder kakken, dat is logisch, maar gewoon in general? Van wat ik tot nu toe gezien heb ligt de community focus meer op samen iets bouwen dan op iedereen z'n base raiden, want fuck zelf iets doen (dayz).

De schade aan basissen en doden bij het inloggen komen van dino's die je basis slopen. Het spel stopt niet wanneer je uitlogt. Wanneer je uitlogt blijf je bewusteloos op de grond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]RobinNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:47:
[...]

Misschien is het handig als je je laptop en computer specificaties even vermeld bij je bericht. ARK is op dit moment (nog) niet geoptimaliseerd, dus laptops zullen in ieder geval moeite hebben met het spel.

mijn pc draait hem ook niet en dit zijn de specificaties:

64 bits
windows 7 sevice pack 1
processor: inel(R) Core(tm) i5 CPU 650 3.20 GHZ
memory: 3,87 GB nog beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 18:35
Geen losse GPU, dus de IGPU van de CPU? Dan snap ik dat hij slecht draait, die is hier echt veel te slecht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
ye-roon schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:52:

Los van dat iedereen anders is, zit het verschil vooral tussen spelers van pve en pvp, op pvp servers kan je verwachten dat ze je dood willen hebben, heel dood en helemaal naakt laten herstarten. PvE is veel meer gericht op lekker je eigen ding te doen en mogelijk samen wat te doen.

Ik zou een nieuwe speler niet snel pvp aanraden, dingen gaan sneller tegen de grond dan dat je ze opgebouwd krijgt. Dat is dan ook pas lategame leuk wanneer je echt een supersterke basis kan bouwen met een groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 11:22

ye-roon

knaak

Benjamin- schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Los van dat iedereen anders is, zit het verschil vooral tussen spelers van pve en pvp, op pvp servers kan je verwachten dat ze je dood willen hebben, heel dood en helemaal naakt laten herstarten. PvE is veel meer gericht op lekker je eigen ding te doen en mogelijk samen wat te doen.

Ik zou een nieuwe speler niet snel pvp aanraden, dingen gaan sneller tegen de grond dan dat je ze opgebouwd krijgt. Dat is dan ook pas lategame leuk wanneer je echt een supersterke basis kan bouwen met een groepje.
aha, cool. PvE it is. Het leuke lijkt me om juist stuff te tamen en te bouwen. Niet dat ik inlog en al m'n progress van de dag ervoor weg is omdat iemand van 12 die spijbelt van school m'n basis even leeg gerooft heeft.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Haha, nu hoeven ze daar niet voor te spijbelen he, zat 'volwassenen' die gewoon in een andere tijdzone zitten die je naaien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heggico schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:44:
Geen losse GPU, dus de IGPU van de CPU? Dan snap ik dat hij slecht draait, die is hier echt veel te slecht voor.
Kan je dat los kopen? Zo ja, wat voor iets moet ik dan hebben?... Heb hier niet echt verstand van haha. En kan je die gwn inplugge met usb of moet dat echt in me pc worden bevestigd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 678108 op 10-06-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 16:34
Heeft iemand hier al een eigen server op een lokale Pc draaien? Ik wil mijn eigen gehoste server joinen, echter crasht hij zodra ik dit probeer. Ik heb deze link gevolgd: http://steamcommunity.com...ons/0/615086038669053850/

Iemand die dit al werkend heeft gekregen? Ik wil samen met een vriend gaan beginnen, echter zoeken we 't niet om een server te joinen, bang voor griefers etc. ;)

Wat is overigens de truc van het tamen? Ik weet hoe de basis werkt, alleen wat duurt dat achterlijk lang zeg. Ik krijg de narcobessen niet aangeslepen...

[ Voor 16% gewijzigd door SparksNL op 10-06-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 19:38
Dit spel speel(test) ik ook, vandaag level 60 bereikt!
Nu kom ik er dus achter dat mijn specs die goed waren voor lagere levels (vooral veel zadels etc) en de points dus niet een respect kan worden gedaan. Ik ga opnieuw een character starten op een official pvp server, als ik erop kom op die pvp 180 server(die zie ik niet in de lijst staan), gelijkwaardigheid in pvp is er nooit, er is er altijd wel een die cheat of 'beter' is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bas1978 op 10-06-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Eindelijk een fatsoenlijke hut weten te bouwen met 5 chests incl. flink wat resources, na veel pijn en moeite een trike weten te tamen. Alles goed en wel, kom ik één of andere grote carnivoor tegen (geen t-rex). Ik neem de benen snel terug naar mijn hut, beest achtervolgt me natuurlijk.

Trike begint vol op dat beest in te beuken maar legt na een paar seconden het loodje, waarna ik vervolgens ook dood neerval. Half uur tot een uur bezig geweest met het tamen van die trike, maar ok, balen.

Respawn ik vervolgens in m'n hut, merk ik op dat dat beest vrolijk mijn hele hut aan het opvreten is, incl. de 5 chests vol met resources... WTF. Hier zit ik dus echt niet op te wachten. Het is al erg genoeg dat je alles kwijtraakt, maar als die beesten doelbewust een hut gaan slopen, dan houdt het voor mij op.

Hoe ervaren jullie dit soort ongein? Het is toch totaal niet leuk om continu opnieuw te moeten beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Interessant, zou het dan betekenen dat er een geur van je kisten afkomt? Zal eens onderzoek doen.
SparksNL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:25:
Wat is overigens de truc van het tamen? Ik weet hoe de basis werkt, alleen wat duurt dat achterlijk lang zeg. Ik krijg de narcobessen niet aangeslepen...
Oke hier een korte taming guide, zal hem ook toevoegen aan de start post.

Vrijwel ieder dier in het spel kan je temmen, de ene is moeilijker dan de ander, maar met voldoende tijd en de juiste items is het mogelijk.

Om te beginnen moet je gaan kijken naar het dier die je wilt hebben, zeker wat betreft Carnivore en Omnivore, bij de ene heb je namelijk vlees nodig, en de andere bessen om ze te temmen. Hoeveel je precies nodig hebt, dat verschilt, maar mijn ervaring is iets van 70 bessen of iets van 25 vlees. Dit verschilt natuurlijk flink aan de hand van welk dier je wilt temmen, een T-Rex zal meer eten dan een Raptor.
Naast het voedsel heb je ook Narcoberries nodig, deze moet je handmatig gebruiken (selecteren in dier zijn inventory en optie rechtsonderin gebruiken). Dit zorgt er voor dat het dier in slaap blijft. Als alternatief kan je ook slaan, maar hierdoor daalt de snelheid van het temmen, waardoor het uiteindelijk heel lang en moeilijk wordt.

Welke bessen het beste werken, verschilt per dier, je kan alles er in gooien en kijkt wat ze graag eten, maar misschien wat makkelijker om even een zoekopdracht te doen, bijvoorbeeld "ark taming parasaur".
Ga vervolgens naar dit dier zoeken in een gebied waar veel bessen/dieren zitten, zodat je constant je bessen en vlees kan aanvullen naar vraag. Waarom op die manier? Heel simpel, het duurt rustig een half uur, dus kan je beter tussendoor verzamelen dan puur wachten, want verzamelen moet je vaak toch wel.

Eenmaal het gewenste dier gevonden moet je het bewusteloos krijgen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar de basis is dat je geen scherpe voorwerpen gebruikt, op dingen zoals Tranq Arrow na. Wat wil je dus wel gebruiken? Je vuisten, Slingshot en Tranq Arrow, wel bewusteloos, maar geen ernstige verwondingen.

Is het bewusteloos dan het goede voedsel en de Narcoberries in zijn inventory stoppen, gebruik de narco's om hem steeds goed bewusteloos te houden, het eten neemt hij vanzelf om de zoveel tijd wanneer er weer ruimte in zijn maag is. Doe dit lang genoeg en hij zal opstaan en te gebruiken zijn.

Op sommige kan je ook rijden, je moet daar echter wel een zadel voor hebben, deze moet je met engrams unlocken, dus kijk van te voren of je voldoende punten hebt.

Heb je eenmaal je beest, dan kan je er op rijden, gebruiken om spullen voor je te sjouwen, hulp in combat en ter verdediging van bijvoorbeeld je gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Benjamin- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:49:
Interessant, zou het dan betekenen dat er een geur van je kisten afkomt? Zal eens onderzoek doen.

[...]

Oke hier een korte taming guide, zal hem ook toevoegen aan de start post.

Vrijwel ieder dier in het spel kan je temmen, de ene is moeilijker dan de ander, maar met voldoende tijd en de juiste items is het mogelijk.

Om te beginnen moet je gaan kijken naar het dier die je wilt hebben, zeker wat betreft Carnivore en Omnivore, bij de ene heb je namelijk vlees nodig, en de andere bessen om ze te temmen. Hoeveel je precies nodig hebt, dat verschilt, maar mijn ervaring is iets van 70 bessen of iets van 25 vlees. Dit verschilt natuurlijk flink aan de hand van welk dier je wilt temmen, een T-Rex zal meer eten dan een Raptor.
Naast het voedsel heb je ook Narcoberries nodig, deze moet je handmatig gebruiken (selecteren in dier zijn inventory en optie rechtsonderin gebruiken). Dit zorgt er voor dat het dier in slaap blijft. Als alternatief kan je ook slaan, maar hierdoor daalt de snelheid van het temmen, waardoor het uiteindelijk heel lang en moeilijk wordt.

Welke bessen het beste werken, verschilt per dier, je kan alles er in gooien en kijkt wat ze graag eten, maar misschien wat makkelijker om even een zoekopdracht te doen, bijvoorbeeld "ark taming parasaur".
Ga vervolgens naar dit dier zoeken in een gebied waar veel bessen/dieren zitten, zodat je constant je bessen en vlees kan aanvullen naar vraag. Waarom op die manier? Heel simpel, het duurt rustig een half uur, dus kan je beter tussendoor verzamelen dan puur wachten, want verzamelen moet je vaak toch wel.

Eenmaal het gewenste dier gevonden moet je het bewusteloos krijgen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar de basis is dat je geen scherpe voorwerpen gebruikt, op dingen zoals Tranq Arrow na. Wat wil je dus wel gebruiken? Je vuisten, Slingshot en Tranq Arrow, wel bewusteloos, maar geen ernstige verwondingen.

Is het bewusteloos dan het goede voedsel en de Narcoberries in zijn inventory stoppen, gebruik de narco's om hem steeds goed bewusteloos te houden, het eten neemt hij vanzelf om de zoveel tijd wanneer er weer ruimte in zijn maag is. Doe dit lang genoeg en hij zal opstaan en te gebruiken zijn.

Op sommige kan je ook rijden, je moet daar echter wel een zadel voor hebben, deze moet je met engrams unlocken, dus kijk van te voren of je voldoende punten hebt.

Heb je eenmaal je beest, dan kan je er op rijden, gebruiken om spullen voor je te sjouwen, hulp in combat en ter verdediging van bijvoorbeeld je gebouw.
Deze "procedure" heb ik ook aangehouden, maar dit moet echt aangepast worden wil het leuk blijven. Ik heb dus serieus een uur lang bessen lopen zoeken / voeren aan een triceratops (level 1). Na veel geduld had ik dat beest getemd, hardstikke mooi! Beetje jammer dat ik 10 minuten laten één of andere carnivoor tegenkom die alles naar de klote helpt.

Prima dat het temmen van zo'n beest een uur in beslag neemt, maar dan moet hij wel permament van jou zijn. Maar goed, het is early access, wellicht dat ze dit nog gaan herzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Het is een survival spel, als het zo makkelijk zou zijn, dan is het geen survival spel meer.

Verder kan je later bessen enz verzamelen door ze zelf te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:24
Ik had ergens gelezen dat tamen sneller ging als je het beest eerst laat verhongeren (en daardoor zijn HP sterk omlaag gooit)
Geen idee of het ook echt werkt of sneller is, maar het balkje stijgt op het begin in ieder geval een heel stuk sneller omdat hij de eerste minuut nonstop aan het eten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja dat vraag ik me ook af, ik had het inderdaad ook gelezen, maar of het nou echt beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Benjamin- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:46:
Het is een survival spel, als het zo makkelijk zou zijn, dan is het geen survival spel meer.

Verder kan je later bessen enz verzamelen door ze zelf te groeien.
Ik begrijp dat je alles kwijtbent nadat je doodgaat, het is immers inderdaad een survival spel. Maar het tamen van een dino hoeft daardoor niet (letterlijk) uren in beslag te nemen... dat is gewoon gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Neemt geen uren in beslag, tevens worden ze steeds sterker en kan je ze steeds beter beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Benjamin- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:05:
Neemt geen uren in beslag, tevens worden ze steeds sterker en kan je ze steeds beter beschermen.
Ik ben gisteren een uur bezig geweest met het tamen van een (level 1) triceratops. In die tijd ben ik continu op zoek gegaan naar narcoberries om dat beest in slaap te houden. Voor zover ik heb begrepen is dit dé manier? Ik kan me dus zomaar voorstellen dat een hoger level dino nog langer in beslag neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Die ervaring heb ik niet, zo heb ik een level 15 Raptor in minder dan een uur getemd. Maar het is echt belangrijk hoe je hem neer krijgt, gebruik je eerst iets scherps, dan krijgen ze veel damage, waardoor je ze minder snel kan temmen, gebruik je alleen vuisten, dan kan je ze sneller temmen.

Net even met hulp van speeder een flink stuk muur gezet inclusief een dinogate, we zijn nu ongeveer halverwege, uiteindelijke muur zal ongeveer 50-60 stukken zijn en dan in een rondje, dus lekker groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik doe heel erg mijn best om dit spel leuk te vinden, maar het op dit moment loop ik echt tegen te veel drempels op. Het is onmogelijk om terug te gaan naar de restanten van mijn hut, omdat daar nog steeds die grote carnivoor rondloopt. Daarnaast is het zowat onmogelijk om ergens opnieuw te beginnen, omdat heel de wereld plots bezaaid is met raptors, welke ik hiervoor nog geen enkele keer gezien heb (ben nu level 11).

Speel ik het spel nu echt zo verkeerd, of heb ik gewoon ontzettend veel pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
@SparksNL: Dat klopt ja, ik spendeer soms wel 2 uur aan een dino van ruim lvl 20 om die te tammen. En dat is standaard in dit spel des te hoger het level van de dino des te langer het duurt, tenminste mijn ervaring.
Maar ik heb er geen enkel probleem mee, als het easymode zou zijn zat er geen uitdaging meer in het spel en sloeg de titel survival nergens op, want dan had je in een uurtje een leger aan dino's om je heen.
De godmode factor, zoals in bijna elk spel tegenwoordig, is in dit spel aan het begin gelukkig een stuk minder aanwezig en zorgt ervoor dat je een beetje moet werken voor de dingen.
En je moet geduld hebben in deze game, als je eenmaal wat hoger level char hebt gaan de basis dingen ook vele malen makkelijker en bouw je langzaam je eigen dierentuin op.
Ik cruise nu door de zee met 4 schildpadden waarvan 2 bijna lvl 30 en we happen alle haaien aan stukken haha ;) Maar daar heb ik wel mijn best voor moeten doen en met name geduld en goede voorbereiding maken de zaken goed te doen hoor.
Zorg er eerst voor dat je een hutje kan bouwen en een bed (slaapzak is eenmalig gebruik) en deze ook bouwt op een veilige plek zodat je dus veilig in die hut kan uitloggen als je klaar bent dan hoef je de volgende keer niet met lege handen te starten. Als je dat voor elkaar hebt kun je je gaan focussen op de dino's enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Nightcrowy schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:52:
@SparksNL: Dat klopt ja, ik spendeer soms wel 2 uur aan een dino van ruim lvl 20 om die te tammen. En dat is standaard in dit spel des te hoger het level van de dino des te langer het duurt, tenminste mijn ervaring.
Maar ik heb er geen enkel probleem mee, als het easymode zou zijn zat er geen uitdaging meer in het spel en sloeg de titel survival nergens op, want dan had je in een uurtje een leger aan dino's om je heen.
De godmode factor, zoals in bijna elk spel tegenwoordig, is in dit spel aan het begin gelukkig een stuk minder aanwezig en zorgt ervoor dat je een beetje moet werken voor de dingen.
En je moet geduld hebben in deze game, als je eenmaal wat hoger level char hebt gaan de basis dingen ook vele malen makkelijker en bouw je langzaam je eigen dierentuin op.
Ik cruise nu door de zee met 4 schildpadden waarvan 2 bijna lvl 30 en we happen alle haaien aan stukken haha ;) Maar daar heb ik wel mijn best voor moeten doen en met name geduld en goede voorbereiding maken de zaken goed te doen hoor.
Zorg er eerst voor dat je een hutje kan bouwen en een bed (slaapzak is eenmalig gebruik) en deze ook bouwt op een veilige plek zodat je dus veilig in die hut kan uitloggen als je klaar bent dan hoef je de volgende keer niet met lege handen te starten. Als je dat voor elkaar hebt kun je je gaan focussen op de dino's enzo :)
Ik ben het volkomen met je eens. Echter kan het spel je in enkele seconden alles afpakken wat je hebt opgebouwd. Ik had namelijk een hut met een bed, 5 chests etc. etc. Vervolgens besluit een grote carnivoor op diezelfde plek te gaan "wonen", vervolgens ben je gewoon de sjaak en kun je opnieuw beginnen. Ik geef het spel nog niet op, het is early access, maar er moet toch nog wel een wonder gebeuren wil ik op dit moment blijven spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
En daarom moet je met vrienden spelen, dan hak je zo'n carnivoor zo in de pan. Zelf ben ik bijvoorbeeld nu 20, ik kan dan ook de meeste wel aan.

Als alternatief kan je ook zo'n beest gewoon weglokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ja dat werkt wel als je voorzichtig bent inderdaad, gister was ik alleen online en hadden we ook zo'n bronto door de base stampende, heb hem maar een beetje laten lopen en een begin gemaakt van de omheining, maar daar heb je veel mats voor nodig zeg jeetje.... Wat me ook opviel was dat zowel de schildpad als de tryke geen fibers meer verzamelde tijdens het oogsten, is dit een bug of hebben ze dat eruit gehaald, nu kon ik namelijk alsnog zelf deze gaan verzamelen, best tijdrovend klusje zo :)
Wat ik nu ook begin in te zien is dat je wel samen moet spelen om alles goed te kunnen benutten in het spel, ik kan maar 60x een engram vrij spelen en er zijn er vele malen meer beschikbaar en belangrijk voor het spel. Dus een tribe met vanaf het begin een goede taakverdeling is wel aan te bevelen.

Er staan al wat onderzoeksresultaten op het net over wat nu wel en niet goed werkt met tammen, handig om erbij te houden als ik er weer eentje beetpak.

[ Voor 8% gewijzigd door Nightcrowy op 12-06-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Overleven is een kwestie van observeren, verkennen en leren.

Ten eerste raken dino's al gauw verstrikt tussen bomen.
Er zijn verschillende water poelen midden in de bossen te vinden.
Dino's lijken zich te concentreren op open vlaktes. Tussen de bomen vindt je vrijwel geen enkele dino.
Voor de grotere dino's is het niet mogelijk door de bossen te lopen.

Ergo, bouw in de bossen. Wanneer je een aardige tribe hebt en wat hoger level bent, kun je een vallei uitzoeken met goede defensieve eigenschappen om in te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Seth_Chaos schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:32:
Voor de grotere dino's is het niet mogelijk door de bossen te lopen.
Ik zag laatst een enorme dino gewoon door de bossen lopen.
Ik dacht eerst dat iemand heel ijverig aan het houthakken was, maar dat bleek die dino te zijn die alles omver liep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
ja mijn ervaring ook ja, komen vanuit de bossen de kust op lopen.... hallo t-rex.... gezellig.... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Nightcrowy op 12-06-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
@Sparks als jij lvl 11 bent kan je 1 raptor gewoon aan hoor! Zorg wel dat je altijd 3 speren op voorraad hebt om ze neer te steken. Het beste is gewoon veel bewegen en niet stilstaan bij zo`n beest. (behalve als je een mount hebt dan juist andersom)

Voor de rest ben ik zelf toch weer verhuist naar de officiele PVE273 server, inplaats die van de tweakers. Hier is toch net wat meer volk online wat het leuker maakt en daarnaast zit er een rl van mij ook. Op deze server heb ik nu ook een ruime basis en iets van 7 verschillende soorten dino's. Al met al gaat het best leuk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Een Raptor neersteken is absoluut niet slim, de meeste gaan dood, en anders tem je ze minder effectief. Persoonlijk beweeg ik heel veel en sla ik ze neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Mike-n88 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:28:
@Sparks als jij lvl 11 bent kan je 1 raptor gewoon aan hoor! Zorg wel dat je altijd 3 speren op voorraad hebt om ze neer te steken. Het beste is gewoon veel bewegen en niet stilstaan bij zo`n beest. (behalve als je een mount hebt dan juist andersom)

Voor de rest ben ik zelf toch weer verhuist naar de officiele PVE273 server, inplaats die van de tweakers. Hier is toch net wat meer volk online wat het leuker maakt en daarnaast zit er een rl van mij ook. Op deze server heb ik nu ook een ruime basis en iets van 7 verschillende soorten dino's. Al met al gaat het best leuk nu.
Als je helemaal 0 armor hebt, dan zijn die raptors toch best lastig :)

Er is een (stabiele) tweakers server met niet al te veel mensen? MOOI, wat is de naam / wachtwoord van deze server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Vannacht een volledig rode trex getamed van level 2, ging nog aardig snel. Stuk of 10 prime meat verzameld, wel een raptor voor moeten sneuvelen maarja boeie.

Ook een stegro level 10 getamed, teringg dat duurde lang. Maar die verzameld berries als een malle, 1 swing met zijn staart en je hebt 1 stack van alle berries. Kun je nagaan als je een bronco kan tamen en daarmee kan verzamelen. Die swing is nog groter dus 2 stacks berries per keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
SparksNL schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:02:
[...]

Als je helemaal 0 armor hebt, dan zijn die raptors toch best lastig :)

Er is een (stabiele) tweakers server met niet al te veel mensen? MOOI, wat is de naam / wachtwoord van deze server?
Een aantal van ons zitten op een officiele PvE server, weet je zeker dat je progress niet verloren gaat (tenzij ze een reset doen om 1 of andere reden). Heb hier net een veilige basis gemaakt, grote muur zodat iedereen daarbinnen een eigen hutje oid kan bouwen.

Tevens met dinogate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Benjamin- schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:38:
[...]

Een aantal van ons zitten op een officiele PvE server, weet je zeker dat je progress niet verloren gaat (tenzij ze een reset doen om 1 of andere reden). Heb hier net een veilige basis gemaakt, grote muur zodat iedereen daarbinnen een eigen hutje oid kan bouwen.

Tevens met dinogate.
Server 273 toch? Op welke coördinaten ergens?
Ik zit momenteel daar ergens op het strand, ergens in het noordwesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Klopt, we zitten in de buurt van East 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Ik zit noord in het midden aan het strand, om mijn base kan je niet heen :p

-- Edit --
Ik merk zojuist dat op een 1 of andere manier een wilde stego binnen mijn afbakening is gekomen.
Die zit hier nu voor eeuwig vast :p

[ Voor 49% gewijzigd door Mike-n88 op 12-06-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Op 273?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
ja op 273 Syndru ingame name

Edit:
Noesssssss server eruit ik moest nog 10% voor mijn Argentavis :<

[ Voor 20% gewijzigd door Mike-n88 op 12-06-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik had een raptor, maar een reset en nu kan ik zijn inventory niet meer in...

Maar waarom ben je niet even bij ons gekomen?

Je zou een keer kunnen suiciden en bij ons spawnen, kan je vervolgens met een bed weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Benjamin- schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:05:
Ik had een raptor, maar een reset en nu kan ik zijn inventory niet meer in...

Maar waarom ben je niet even bij ons gekomen?

Je zou een keer kunnen suiciden en bij ons spawnen, kan je vervolgens met een bed weer terug.
Ik kan nog steeds wel een keer langs komen heb een Pteranodon met sadle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 19:38
Dus 2 dagen lang mijn vrije tijd gestoken in het bouwen van een nieuwe basis op die 180 pvp server, 3 delen metal op level 35! komt er een level 60 overvliegen die heel grappig granaten ofzo gooit boem hele basis weg in 1 minuut :o, Ik kom nu ook naar die PVE server toe alleen is dit spel niet te doen schijnbaar en met al die base destroyers is het niet echt leuk meer op de pvp servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Bas1978 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:27:
Dus 2 dagen lang mijn vrije tijd gestoken in het bouwen van een nieuwe basis op die 180 pvp server, 3 delen metal op level 35! komt er een level 60 overvliegen die heel grappig granaten ofzo gooit boem hele basis weg in 1 minuut :o, Ik kom nu ook naar die PVE server toe alleen is dit spel niet te doen schijnbaar en met al die base destroyers is het niet echt leuk meer op de pvp servers.
Ja, dit spel is er voor gemaakt om met meerdere te spelen vooral op latere levels en met grote dino's temmen. Kom op de pve273 er zitten er meer daar van ons. :)

Ik zelf moet de rest ook nog zien te vinden maar dat komt wel.
Servers nu down voor de update ik hoorde dat ze stegosaurus veel sterker gingen maken?
*gaat nu zelf even de updates door lezen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mike-n88 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:06:
[...]

Ik kan nog steeds wel een keer langs komen heb een Pteranodon met sadle :)
Kijk is aan, zo'n zadel heb ik nodig, maar ben nog maar 25. Hoe heet je op steam? Ik zal dan wel wat materials verzamelen dan wil ik er ook 1 vangen. :D
Bas1978 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:27:
Met het gemak dat alles kapot is te maken, maakt PvP voor mij ook absoluut niet leuk. Verstoppen is vrijwel onmogelijk, en je basis is veel en veel en veel te makkelijk om kapot te maken.
Ik heb een hoop 7 Days to Die gespeeld, en daar kon je Land Claim Blocks gebruiken, die maakte je spullen veel en veel sterker, waardoor je je basis zo sterk kon maken, dat iemand 12 uur nodig had om door je muur te komen, als je dan ook nog je stash veilig stelde, dan konden ze nooit heel veel schade aanrichten. Maar hier...

Dus ja lekker PvE, opzicht zit daar ook nog best heel wat uitdaging in.
Als je zoekt op 273 moet je geloof ik de PvE server vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
@steam SyndruNL en ingame Syndru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Godnondeju, sluit je de game even af omdat er een memory melding afgegeven wordt, kun je de server niet meer joinen omdat hij vol is.... Wat dachten ze van meer servers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 08:57
Zit wel een nadeel bij de server 273..
Is meestal full xD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Is te verwachten op iedere officiele server, zo simpel is het. Voor en nadelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zo heb eventjes zitten spelen met de engramtool: http://engrams.ash9.com/
Zie wel dat we nu al het beste kunnen gaan afspreken binnen de tribe wie wat gaat unlocken om zo uiteindelijk alles samen te kunnen maken. Er is geen respec mogelijkheid in het spel, zover ik weet dan, dus slim verdelen is key tot soepel bouwen strakjes.
Ik hoor graag hoe jullie er over denken en welke kant jullie op willen binnen de engrams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Goeie.

Ik heb hem nu ingevuld en alles wat ik nu heb, plus alles op het gebied van bouwen van de base, en hou dan 66 punten over.

Wat ik dus wel heb: Alle bouwblokken voor een base, alle electrische dingen, grootste gates, auto turrets en alles voor het planten van crops.

Dus ja we hebben mensen nodig voor zadels, wapens, armor en ook de metalen tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
oké prima keuze Benjamin- en mijn complimenten voor de geweldige flat die je gister hebt gebouwd haha, erg handig ook omdat door de hoogte er zo ruimte overblijft in de base om een beetje bewegen enzo.
Als ik zo kijk neem ik de armortypes, de zadels, de metal pick en hatchet en pike en al de andere wapens en explosives,ik hou dan nog 13 punten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Haha hij is inmiddels hoger met een balkon. :P

En wil je materialen enz, gooi alles in kisten en dan kom ik het maken.Vandaag ga ik even het huis afmaken en dan verder met het hek en water toevoer, gezien die ook erg belangrijk is. Tevens wil ik dan gaan kijken voor het nodige om planten te gaan verbouwen. Dat ga ik wel overdekt doen (hopelijk is zon niet nodig), want anders kunnen andere spelers zo alles jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
het heeft constant water nodig, dus actieve watertoevoer, kan op verschillende manieren gedaan worden....
Ik zal zo beginnen met mats verzamelen en in de bins stoppen, heb zo'n metal pick eruit gehaald om alvast zo veel mogelijk metal te sprokkelen naast het hout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Tot nu toe kan ik alle zadels maken tot lvl 35, daarnaast heb ik qua gebouwen bijna alles tot metaal.
Ook heb ik alles qua tools.
Wat ik niet heb is kleding, tuinwerk, geweren etc. (op de low lvl dingen na zoals speer, slingshot, bow en de pike)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Level 62 :) Mooi om te zien dat er nog steeds op een dagelijkse basis updates worden doorgevoerd, helaas hebben ze er nu een handje van om servers at random te laten restarten/updaten.

[ Voor 30% gewijzigd door Junia op 14-06-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
@Mike zorg dat die vriend online komt dan kunnen jullie beide joinen. :)
Nightcrowy schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:32:
het heeft constant water nodig, dus actieve watertoevoer, kan op verschillende manieren gedaan worden....
Ik zal zo beginnen met mats verzamelen en in de bins stoppen, heb zo'n metal pick eruit gehaald om alvast zo veel mogelijk metal te sprokkelen naast het hout....
Hoezo verschillende manieren? Volgens mij is gewoon een waterpijp in het water de enige manier. De rest is waterzakken/potten of regen, maar dat is niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Benjamin- schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:47:
@Mike zorg dat die vriend online komt dan kunnen jullie beide joinen. :)

[...]

Hoezo verschillende manieren? Volgens mij is gewoon een waterpijp in het water de enige manier. De rest is waterzakken/potten of regen, maar dat is niet constant.
Je kan ook gewoon onderwater bouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat is wat lastig met zuurstof. :P

Maar we zitten nu op een mooie plek. Heb lang gezocht om uiteindelijk een berg/heuvel te vinden met een grote vlakke bovenkant. Dus daar moet nu water naartoe.

[ Voor 70% gewijzigd door Benjamin- op 14-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Hey vraagje wordt die officiele server wel geupdate, zie in de naam staan v174.0 terwijl 174.2 al uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
wat wij op de andere server deden was pijp omhoog en pijp horizontaal op hoogte dus en dan zo'n verdeelpot eraan die sproeit dan het water over een gebied waar zekers wel 20 tuintjes op gebouwd kunnen worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Het begint inmiddels ergens op te lijken, zeker nu we dadelijk flink wat extra ruimte hebben. We moeten alleen nog wel even goed nadenken over waar we de gezamelijke dingen gaan neerleggen (tuin etc.). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Intussen met 8 actieve spelers in de Tweakers Tribe op de officiele PVE server 273, net met de hulp van een aantal tribe leden een veel groter hek neergezet, die zowel ons de mogelijkheid geeft om lekker te bouwen, maar jullie ook. Of het een klein hutje of een groot gebouw (mits die niet alle ruimte inneemt :P), iedereen is welkom.

Wat info en regels uitgezet: http://steamcommunity.com...ons/0/594820656453893887/
Feedback uiteraard welkom.

Hier wat screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LpVpSRg09U3txiRCkyMWU1UW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SLRYZtrCmoQKeIh9NOAd42RO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UeitRR4OXCGVLIGHAFFqgghh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PSuatqz6e8JSahT9HkugqnMw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hO2otfHLA4qSaqvayK134uzM/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Benjamin- op 14-06-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10-2022
Als je goede server zoekt om te joinen zoek naar: Dynamics
NL server en we proberen hem constant geupdate te houden.
PvP.

Heb ook een reddit post gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Mhmm ben vlak bij de tweakers basis doodgegaan door simpel in de lucht van m`n dino af te springen :<

Nu dus weer opzoek naar m`n dino :p
--Edit--
Lang gezocht maar niet gevonden :<
Heb ook nog geen bericht gehad dat ie dood is gegaan, dus mochten jullie scarvy ergens zien tip mij gerust :)

[ Voor 35% gewijzigd door Mike-n88 op 15-06-2015 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Stegosaurussen zijn geweldig om berries te verzamelen. 15 minuten lang rond lopen en met zijn staart bessen plukken en je hebt 400 bessen van elke soort. Zelfde geld voor de Ankylosaurus voor het verzamelen van ijzer. Als bodyguard kan ik een Carnosaurus aanraden. Klein genoeg om door de dino gates te kunnen, maar geleveld sterk genoeg om elke dino in het spel neer te krijgen. Het nut van Pteradon's heb ik nog niet echt gevonden. Op den duur raakt de stamina op en moet je je haasten om te landen, en dan heb je altijd weer de pech dat er weer een vleeseter in de buurt komt en hem opjaagt en of dood. Erg frustrerend. Op mijn server hebben we een basis gebouwd in de vallei die ook in de trailers gebruikt wordt. Deze bevindt zich ergens ten noord oosten van het eiland en daar spawnen uitsluitend Dilo's, de supply cashes landen precies in die vallei. En zodra je een paar gebouwen in die vallei gebouwd hebt spawnen daar geen dino's meer en is met 3 gates de hele vallei af te sluiten. Met een mooi meer in het midden van de vallei. Zelf heb ik voor de veiligheid een huis gebouwd halverwege de vallei wand die enkel te bereiken is via een ladder. Ik heb dan ook geen last meer van Dino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Mike-n88 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:59:
Mhmm ben vlak bij de tweakers basis doodgegaan door simpel in de lucht van m`n dino af te springen :<

Nu dus weer opzoek naar m`n dino :p
--Edit--
Lang gezocht maar niet gevonden :<
Heb ook nog geen bericht gehad dat ie dood is gegaan, dus mochten jullie scarvy ergens zien tip mij gerust :)
Ik zal zo eventjes gaan zoeken voor je hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 07:19
is het een beetje tof offline? of is de game echt bedoeld als MP?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Njay schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:07:
is het een beetje tof offline? of is de game echt bedoeld als MP?
Ik zou gewoon on line doen daar is het toch wel leuker, of je moet echt graag alleen willen spelen.
Maar dan heb je wel meer moeite om alles rond te krijgen.

Vandaag ingelogd en ben blijkbaar dood gemaakt door een trike terwijl ik binnen mijn basis was, ook ben ik mijn scorpion en stego nu ook kwijt. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zal in onze base niet gebeuren, join ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Nightcrowy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:17:
Zal in onze base niet gebeuren, join ons ;)
Dat weet je niet, ik heb zo`n gevoel dat ik voor door glitches en bugs vanalles kwijtraak.
Ook is er helaas vaak een rollback. :(
Maar achja ik heb m`n ankylo nog die farmt alles wel weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 11:15
Ik had een vraag over deze game en toen ik dit las hier moet ik zijn!.
Zelf zit ik er nog over na te denken om hem te halen ja of nee (wacht zowiezo tot 22 juni)
Maar ik vroeg me af hoe het nou met spel zelf zat.
Bijvoorbeeld als je uitgelogd bent voor uhm noem iets een week wegens omstandigheden ga je dan dood van honger, dorst, etc? want ik las iets dat je niet echt uitgelogd bent maar meer slapend in de wereld word achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Zover ik weet staat alles stil terwijl je uitgelogd, mits niemand met je zit te zieken. :P

Even simpel gezegd, je kan iemands lichaam verplaatsen en indien je in dezelfde Tribe zit (of op PvP gewoon iedereen), kan je de inventory openen en ze narcoberries force feeden. Zo kan je dus iemand ook martelen. Opsluiten, bewusteloos maken en force feeden en ze zo in leven houden. :P

http://steamcommunity.com...ons/0/594820656447032287/
- Tribe Governance Options: Presets: Communism, Capitalism, Libertarianism, and everything in between via total customizable property, dino, & structure sharing settings. Trive Manager now has "Government" options which can (currently) only be set upon creation of the Tribe. When you are invited to a Tribe, you can now view the Tribe's governance options in the Activation menu before deciding whether to join. If you wish to change this afterwards, Merge the Tribe into a new Tribe.
Zo te zien zal ik tegen die tijd de tribe opnieuw oprichten, dat betekent dat ik even zal doornemen met jullie wat de opties zijn, dan iedereen kicken en een nieuwe maken en inviten. Kan even lastig zijn met spelen, maar ik ben deze week verder iedere avond thuis, dus zal niet te veel problemen geven. Zeker niet wanneer ik mensen invite rechten geef.

[ Voor 54% gewijzigd door Benjamin- op 16-06-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ben benieuwd hoe het precies vorm gaat krijgen ingame qua tools, maar wat ik wel ff als waarschuwing wil meegeven voordat we enthousiast gaan switchen is dat er wel gekeken moet worden naar de dino's in het kamp. Nu is het zo dat als ik uit de tribe zou gaan ik mijn dino's ook niet meer kan gebruiken omdat die tot de tribe blijven behoren, zou lullig zijn als we ze strakjes allemaal kwijt zijn door de switch.... Ik heb mijn Raptor net haha.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik zal van te voren kijken wat er gebeurd, maar het lijkt aannemelijk dat alles van mij wordt, voordat het weer allemaal van de tribe wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Als het fout gaat met mijn raptor, stuur ik een nieuwe op je af hoor haha, nee was gewoon een zorg die ik wilde delen, lekker doen en we zien wel wat er goed gaat en waar nog gesleuteld moet worden door de makers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 11:15
Benjamin- schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:42:
Zover ik weet staat alles stil terwijl je uitgelogd, mits niemand met je zit te zieken. :P

Even simpel gezegd, je kan iemands lichaam verplaatsen en indien je in dezelfde Tribe zit (of op PvP gewoon iedereen), kan je de inventory openen en ze narcoberries force feeden. Zo kan je dus iemand ook martelen. Opsluiten, bewusteloos maken en force feeden en ze zo in leven houden. :P

http://steamcommunity.com...ons/0/594820656447032287/
Top ik zal hier eens naar kijken. Verder lijkt het me een toffe game, wil alleen nog wat zaken uitzoeken voor ik de stap waag denk ik. maar zit er wel aan te denken hem aan te schaffen al is het alleen al voor de uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 13:34
Dit lijkt mij toch een hele boeiende game en zeker nu met de Summer sale van Steam.
Twijfel alleen erg over mijn specs en of het spel goed te spelen zal zijn.

AMD X4 965
12GB RAM
MSI 2GB D5 X HD7870
Windows 8.1

[ Voor 9% gewijzigd door Vecodo op 16-06-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06 10:43
Vecodo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:49:
Dit lijkt mij toch een hele boeiende game en zeker nu met de Summer sale van Steam.
Twijfel alleen erg over mijn specs en of het spel goed te spelen zal zijn.

AMD X4 965
12GB RAM
MSI 2GB D5 X HD7870
Windows 8.1
Ik zou even http://www.systemrequirementslab.com/cyri runnen met je set-up en kijken wat die aangeeft, ik heb zelf de minimum requirements en kan met Shader model 4 de 50 fps halen. Het spel is uiteraard nog early access en nog niet geoptimaliseerd. (Sommige high-end systemen halen ook niet hoger als 30 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
arienvanhelden schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Ik zou even http://www.systemrequirementslab.com/cyri runnen met je set-up en kijken wat die aangeeft, ik heb zelf de minimum requirements en kan met Shader model 4 de 50 fps halen. Het spel is uiteraard nog early access en nog niet geoptimaliseerd. (Sommige high-end systemen halen ook niet hoger als 30 fps)
Minimum Recommended
pass/fail icon
State PF
Pass 65
Fail 35

chart
State PF
Pass 0
Fail 0

Congratulations, your computer passes the minimum specification required to run this product.

Ranked #3 in popularity with 102,664 tests in the last 30 days.

Moet wel te doen zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
Vecodo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:30:
[...]

Minimum Recommended
pass/fail icon
State PF
Pass 65
Fail 35

chart
State PF
Pass 0
Fail 0

Congratulations, your computer passes the minimum specification required to run this product.

Ranked #3 in popularity with 102,664 tests in the last 30 days.

Moet wel te doen zijn dus?
Dat heb ik ook inderdaad. Ik zeg niet dat het lekker soepel speelt ofzo, heb het liever anders maar je kunt als je nog geen twee uur hebt gespeeld een refund krijgen via steam. Dus mocht het echt niet te doen zijn kun je dat alsnog doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
arienvanhelden schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:33:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad. Ik zeg niet dat het lekker soepel speelt ofzo, heb het liever anders maar je kunt als je nog geen twee uur hebt gespeeld een refund krijgen via steam. Dus mocht het echt niet te doen zijn kun je dat alsnog doen. ;)
Speelt ronduit klote (ook op slechte graphics).

Wil nog geen nieuwe PC kopen (doe ik straks wel bij crowfall en Star Citizen)..

Hmss, refund maar aanvragen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Pfff die offciële servers zijn toch wel irritant hoor. Probeer gewoon al 10 minuten om in te loggen, echter komt er maar geen plaatsje vrij. Server is altijd vol gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
Vecodo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:46:
[...]

Speelt ronduit klote (ook op slechte graphics).

Wil nog geen nieuwe PC kopen (doe ik straks wel bij crowfall en Star Citizen)..

Hmss, refund maar aanvragen dan!
Hmm balen, ook met sm4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
SparksNL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:31:
Pfff die offciële servers zijn toch wel irritant hoor. Probeer gewoon al 10 minuten om in te loggen, echter komt er maar geen plaatsje vrij. Server is altijd vol gewoon...
I know the struggle, heb ik zelf ook altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Probeer nu ook al half uurtje maar het wil nog maar niet vlotten.
Hoe gaat het over het algemeen in het tweakerskamp?

Eerder vandaag was weer een rampdag voor mij. Raptor en scorpion dood. :(
Raptor zat vast tussen een rots en een t-rex, naja kan gebeuren.
De scorpion vond het leuk om achter een dode body die weg vloog de zee in aan te rennen(zwemmen) en werd leuk opgepeuzeld door de haaien. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
We gaan wel lekker volgens mij, bezig met de 2e laag rondom het kamp qua houten afscheiding en iedereen heeft zijn stekkie wel staan en wat dino's. er staat een T-Lex en Stego en volgens mij net ook al een carnootje en bij mij staat nu ook een scorpiootje hahaha, loopt leuk en kalmpjes aan, vind het vooral gewoon gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 15:46
ik zou heel graag mee spelen met wat andere mensen (alleen is maar meh)
klopt het dat er een deel op 273 PVE zitten?
ik probeer die server maar te vinden maar het luck niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
ja een groot deel zit daarop, ik ben zojuist naar een uur erin gekomen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mike-n88 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:30:
Probeer nu ook al half uurtje maar het wil nog maar niet vlotten.
Hoe gaat het over het algemeen in het tweakerskamp?

Eerder vandaag was weer een rampdag voor mij. Raptor en scorpion dood. :(
Raptor zat vast tussen een rots en een t-rex, naja kan gebeuren.
De scorpion vond het leuk om achter een dode body die weg vloog de zee in aan te rennen(zwemmen) en werd leuk opgepeuzeld door de haaien. :<
Daar gaat gelukkig een verandering in komen, je hebt straks een fluitje om dat beest direct naar je toe te laten komen en zijn/haar aggro te laten vallen, dan kan je daarna direct mounten en peren.
Maugrinn schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:49:
ik zou heel graag mee spelen met wat andere mensen (alleen is maar meh)
klopt het dat er een deel op 273 PVE zitten?
ik probeer die server maar te vinden maar het luck niet :(
Ja we hebben nu geloof ik 10 man in de Tribe.

Je kan 1 van ons joinen wanneer we ingame zijn, dus of gewoon even proberen met joinen en kijken of je bij de goede zit, en anders kan je ook die mensen even een berichtje sturen en vragen of ze er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Laatst online: 16-04 15:46
denk dat ik jullie gevonden heb, wel toch jullie base, maar nog niet veel beweging gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Zou kunnen. Er moet staan dat het van de Tweakers Tribe is.

Wat betreft beweging, het is bijna half 12, mensen gaan naar bed enzo. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Benjamin- op 16-06-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartas
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik kan server 273 niet vinden, via steamgroep probeer ik jullie ook te joinen via meespelen knop maar dan vind die geen server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik ben zelf niet online, moet morgen vroeg werken dus ga zo naar bed, maar morgen vroeg in de avond kan ik je sowieso helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik speel nu een paar dagen op server 273, maar oei, wat een laggy gebeuren vergeleken met andere servers.
Ook het wisselen van wapens en openen van inventory items duurt echt veels te lang, op andere servers is dit niet.

Zit nu een beetje te dubben, de rollback van gisteren kon ik ook niet echt waarderen.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste