Help! Welke computer zou mij het best dienen?

Pagina: 1
Acties:

• MikeArtworks
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09-2022
Hallo mensen op Tweakers!

Ik zoek een nieuwe iMac/PC. Ik kan alleen niet kiezen welke. Ik zou graag willen weten welke jullie mij aanraden. Voorkeur is altijd Mac, want ik ben en blijf apple fan. Maar het gaat om welke het beste voor mij geschikt is qua specs ook. Als jullie denken dat de iMac mij goed zal dienen, dan is dat goed genoeg.

Wat is je budget?
- Tussen de 800 en 1450.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Grafisch Designen op Illustrator & Photoshop
- Simpele games (World of Warcraft, Starcraft 2 en Bioshock Infinite) waarbij ultra graphics niet nodig zijn. Minimaal MEDIUM.
- Veel films & youtube filmpjes kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb 3 computers waar ik naar kijk.

--- APPLE iMac ME086N/A 21,5 inch = 1199 Euro
+ Intel i5 quad core 2.7 ghz met turbo 3.2 ghz.
+ 8 gb Ram
+ 1 TB 5000rpm HDD (Ik heb een externe SSD 128 gb)
+ Intel Iris Pro
+ Mac OS

--- MEDION Akoya P5312 G = 999 Euro
+ Intel i7 quad core 3.4 ghz met turbo 3.9 ghz.
+ 16 gb Ram
+ 64 gb ssd + 3 tb hdd + externe ssd
+ Geforce GTX 650 1gb gddr5
+ Windows 8

--- MEDION Erazer P5394 G = 999 Euro
+ Intel i7 quad core 3.6 ghz met turbo 4.0 ghz.
+ 12 gb Ram
+ 128 gb ssd + 2 tb hdd + externe ssd
+ Geforce GTX 745 2gb gddr5
+ Windows 8

Nou heb ik nu een Windows pc, en sinds een half jaartje een Macbook Pro 13 inch met Retina display. Mac is mij erg bevallen, maar veel problemen met windows heb ik ook niet.

Daarnaast heb ik een iPhone, en heb ik uiteindelijk wel voorkeur naar Mac, maar het gaat mij hier meer om welke computer mij het best zou dienen.

Voor Games heb ik het niet nodig, behalve dus World of Warcraft, Starcraft 2 en Bioshock Infinite. Ik heb een PS4 voor de zwaardere games.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank jullie wel,

Groetjes,

Mike

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom een kant en klare bak? Je betaald dan vrij veel voor vaak mindere onderdelen en combinaties.

People as things, that’s where it starts.

• MikeArtworks
VasZaitsev schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:04:
Waarom een kant en klare bak? Je betaald dan vrij veel voor vaak mindere onderdelen en combinaties.
Omdat ik liever niet iets zelf in elkaar zet.

Het liefst een van die 3. Met voorkeur de iMac, maar ik heb geen idee of die goed genoeg is voor mij.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:48
Als je heel graag een Mac koopt, puur omdat dit een Mac is en Apple je tot nu toe goed bevalt, dan kun je prima de Mac nemen. Een i5 is op zich prima snel, de Iris Pro GPU kan de meeste (wat oudere) spellen ook prima aan. Het enige wat er jammer aan is, is het gebrek aan een SSD. Aan een externe SSD heb je bar weinig, aangezien hier het OS en de programma's zeer waarschijnlijk niet op staan en je de snelheid dus niet optimaal kunt benutten.

De laatste twee Windows pc's schelen elkaar niet veel. De SSD van de een is iets groter, maar de HDD van de ander is juist weer groter. Ook de GPU's zijn allebei snel zat voor wat je wil. Bedenk wel dat je op den duur misschien toch een keer meer wil dan je nu wil. Dan kun je beter voor de Windows machines gaan, gezien deze snellere hardware hebben. Zoals altijd zul je zelf de afweging Mac vs Windows, prijs en performance zelf moeten maken. Dat kan verder niemand voor je maken. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat alle drie de systemen voorlopig snel genoeg zijn voor de taken die je noemt.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

MikeArtworks schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:06:
[...]

Omdat ik liever niet iets zelf in elkaar zet.

Het liefst een van die 3. Met voorkeur de iMac, maar ik heb geen idee of die goed genoeg is voor mij.
Je kan hetzelfde zelf samenstellen, het kost 50,- om het door elke pc boer in elkaar te laten zetten. Voordeel is dat je zelf dus al je onderdelen kan kiezen waardoor er bv niet wordt bezuinigd op voeding/moederboard.
€1000-1100 game PC
Videobewerkings-PC (Adobe Premiere)
Video/photo editing pc
http://gathering.tweakers...?keyword=pc%20voor%201000
Kijk goed naar de setups die het best bij je past, stuur het lijstje naar de pc noer en die bouwt hem voor je.
Heb je 400,- over voor 1 of 2 schermen.

[ Voor 27% gewijzigd door NLKornolio op 01-06-2015 21:28 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met hierboven, of om het helemaal leuk te doen: vraag de buurttweaker! Goedkoper, de tweaker komt buiten, en jij kan als je wilt er wat van leren. Win win win.

• MikeArtworks
phpn3rd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:12:
Als je heel graag een Mac koopt, puur omdat dit een Mac is en Apple je tot nu toe goed bevalt, dan kun je prima de Mac nemen. Een i5 is op zich prima snel, de Iris Pro GPU kan de meeste (wat oudere) spellen ook prima aan. Het enige wat er jammer aan is, is het gebrek aan een SSD. Aan een externe SSD heb je bar weinig, aangezien hier het OS en de programma's zeer waarschijnlijk niet op staan en je de snelheid dus niet optimaal kunt benutten.

De laatste twee Windows pc's schelen elkaar niet veel. De SSD van de een is iets groter, maar de HDD van de ander is juist weer groter. Ook de GPU's zijn allebei snel zat voor wat je wil. Bedenk wel dat je op den duur misschien toch een keer meer wil dan je nu wil. Dan kun je beter voor de Windows machines gaan, gezien deze snellere hardware hebben. Zoals altijd zul je zelf de afweging Mac vs Windows, prijs en performance zelf moeten maken. Dat kan verder niemand voor je maken. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat alle drie de systemen voorlopig snel genoeg zijn voor de taken die je noemt.
Denkt u dat er bij WWDC een nieuwe imac 21 inch word aangekondigd?

Als dat niet zo is, zou u dan nog steeds wachten op een nieuwe eind dit jaar, of gewoon dan de versie die je nu kunt kopen, kopen?

• MikeArtworks
VasZaitsev schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:24:
Met hierboven, of om het helemaal leuk te doen: vraag de buurttweaker! Goedkoper, de tweaker komt buiten, en jij kan als je wilt er wat van leren. Win win win.
Dat snap ik, maar Mac OS bevalt mij zo goed. Dat maakt het moeilijk. Of een snelle pc met i7 etc windows 8, of een iMac met i5 etc en mac os.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:48
MikeArtworks schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:25:
[...]

Denkt u dat er bij WWDC een nieuwe imac 21 inch word aangekondigd?

Als dat niet zo is, zou u dan nog steeds wachten op een nieuwe eind dit jaar, of gewoon dan de versie die je nu kunt kopen, kopen?
Geen idee, maar je zou natuurlijk gewoon nog een weekje kunnen wachten. Daarna kun je alsnog kijken wat je doet. Behalve natuurlijk als je snel een pc nodig hebt.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wil je een Mac, ga dan voor een Mac. Wil je een PC kies dan aub niet een van die twee, maar laat ons tweakers iets voor je samenstellen en laat dat bouwen door een webshop die zo'n service biedt. Qua specs gaat een samengestelde desktop sneller zijn dan prebuilt, of een Mac.

Android developer & dürüm-liefhebber

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MikeArtworks schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:27:
[...]

Dat snap ik, maar Mac OS bevalt mij zo goed. Dat maakt het moeilijk. Of een snelle pc met i7 etc windows 8, of een iMac met i5 etc en mac os.
Of een hackingtosh, ik ben daar zeker geen expert in, maar dan heb je het beste van twee werelden.

• MikeArtworks
Het gaat mij erom dat ik zonder veel moeite mijn werk kan doen, voor de komende minimaal 3 jaar. Daarmee zeggend dus, zou 8gb ram en een intel iris pro voldoende zijn daarvoor? Ik weet wel dat Mac iets zuiniger is met de ram.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je even wat foto's opzoekt in reviews van die camera, kom je toch wel vergelijkbare plaatjes tegen:
ISO500: http://img.photographyblo...ujifilm_finepix_s1_24.jpg
ISO100: http://img.photographyblo...ujifilm_finepix_s1_23.jpg

Mooi is het niet, maar wel normaal volgens mij.

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1