Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een PC voor videobewerking, voornamelijk Adobe Premiere.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 €, maar de kans is reëel dat met dat budget ook nog een scherm wordt aangekocht. Ik probeer uit te vissen wat een particuliere licentie voor Adobe Premiere kost maar op de site van Adobe lijk ik alleen maar info over de abonnementen te kunnen vinden. De toekomstige eigenaar gaat nog uitvissen of hij het aanschaft of een abonnement neemt, en dat zal ook zijn invloed hebben op het eindbudget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De harde schijf en misschien de oude LCD mogen mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kwaliteit staat voorop, en dat mag iets meer kosten. Ik ben erg tevreden van Corsair qua kasten (en dan het imho wat meer kosten, zeker qua installatiegemak). Seasonic wordt algemeen aangeraden als producent van degelijke voedingen, en ik ben ook wel tevreden van Asrock als het op moederborden aankomt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, systeem dient stabiel te zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een PC voor videobewerking, voornamelijk Adobe Premiere.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 €, maar de kans is reëel dat met dat budget ook nog een scherm wordt aangekocht. Ik probeer uit te vissen wat een particuliere licentie voor Adobe Premiere kost maar op de site van Adobe lijk ik alleen maar info over de abonnementen te kunnen vinden. De toekomstige eigenaar gaat nog uitvissen of hij het aanschaft of een abonnement neemt, en dat zal ook zijn invloed hebben op het eindbudget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De harde schijf en misschien de oude LCD mogen mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik heb een sloot RAM voorzien (32 GB lijkt mij naar de toekomst toe wel handig, systeem gaat niet zo snel vervangen worden).
- De hoogst geklokte i5 (100 € meer voor 0,5 GHz met de i7 lijkt me niet helemaal verantwoord).
- Een middenmoter qua grafische kaart voor hardwareversnelling.
Kwaliteit staat voorop, en dat mag iets meer kosten. Ik ben erg tevreden van Corsair qua kasten (en dan het imho wat meer kosten, zeker qua installatiegemak). Seasonic wordt algemeen aangeraden als producent van degelijke voedingen, en ik ben ook wel tevreden van Asrock als het op moederborden aankomt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik heb zelf deze kast al voor een eigen systeem (dit is voor een vriend) en ik ben heel tevreden over zowel de kwaliteit als het geluidsniveau.
- Ik heb voor het moederbord ook naar de G1 Sniper B.6 zitten kijken (de voorganger is heel populair voor zover ik kon zien) maar nog maar weinig gebruikers hier op GoT lijken die te hebben. De Asrock lijkt me ook een beetje interessant voor de legacy PCI-poorten (je weet maar nooit...). Ik heb ook naar de B85M Pro4 gekeken maar dat model heeft een Atheros-NIC en die ondersteunt onder Linux geen WoL. Da's niet essentieel maar ook niet alles (het zwaartepunt van het systeem zal sowieso Windows zijn).
- De grafische kaart lijkt mij op een goed prijspunt te zitten voor hardwareversnelling in Adobe Premiere. Als er betere kaarten zijn daarvoor hoor ik het graag.
- Ik denk dat een SSD van ~250 GB snel krap gaat zijn met een Windows-installatie + de spullen van Adobe en nog wat andere dingen, dus het dubbele leek mij meer aangewezen. De HD is vooral voor archiveringsdoeleinden.
Nee, systeem dient stabiel te zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 223,80 | € 223,80 |
| 1 | ASRock H87 Pro4 | € 80,01 | € 80,01 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | WD Green WD10EACS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Obsidian 550D | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 85,91 | € 85,91 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1333C9 | € 225,- | € 225,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 60,45 | € 60,45 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 110,80 | € 110,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.064,47 | |
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje