Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,
Ik heb mijn lijstje bij elkaar, en zou graag jullie mening willen weten,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan websites, te gaan bouwen & wat andere dingen te gaan scripten. Verder hou ik wel van photoshoppen en video's editen voor mn vrienden. Battlefield 4 & GTA V Dat moet deze pc zeker ook kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
onder de 700,- zou wel in mn budget passen, maar te duur moet hij zeker niet worden. Ik wil proberen zoveel mogelijk op een veiling of in reclames te kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech G300, een azer blackwidow 2013 en '2' ACER K222HQLBD schermen & mijn Apple Powermac G5 case + 1 TB hardeschijf

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8 GB RAM + gtx 750 of hoger.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, Intel, Corsair uit betrouwbare reviews

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, maar hoeft niet speciaal daarop worden gebaseerd

Ga je overklokken?
Niet van plan, misschien in de toekomst ?

Hier mijn lijstje, ik denk dat als mijn budget groter is, dat ik dan een ssd koop voor mijn programma's.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1Asus H81M-PLUS€ 52,95€ 52,95
1Asus GTX760-DC2OC-2GD5€ 199,-€ 199,-
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 63,57€ 63,57
1Corsair CX500M€ 64,26€ 64,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 559,73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Met dit systeem kom je zeker de dag door. Ik zou wel nog een ssd erbij doen als toevoeging op de harde schijf, die kan tegenwoordig echt niet meer missen en zal de pc een stuk soepeler aan laten voelen. De vraag over overklokken moet je wel echt met ja of nee beantwoorden. Met bovenstaand systeem kun je niet overklokken. Ik zou het overigens wel zo houden als je het nu hebt. ;) Over een aantal onderdelen kan misschien nog gediscussieerd worden, zoals de voeding en het geheugen. Het ligt er maar net aan wat je inderdaad voor een goed prijsje kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
Die voeding wordt afgeraden. Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 30 en [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen voor goede voedingen.

Geheugen; pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Als je niet gaat gamen dan is de iGPU van de processor volgens mij wel voldoende. Scheelt je de kosten van de videokaart. En dan kun je in feite uit met een 300Watt voeding. Wil je de mogelijkheid behouden om er een 'dikke' videokaart in te zetten dan is 400 of 450Watt aan te raden met 2x 2+6pins PCIe aansluitingen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:09:
Die voeding wordt afgeraden. Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 30 en [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen voor goede voedingen.

Geheugen; pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Als je niet gaat gamen dan is de iGPU van de processor volgens mij wel voldoende. Scheelt je de kosten van de videokaart. En dan kun je in feite uit met een 300Watt voeding. Wil je de mogelijkheid behouden om er een 'dikke' videokaart in te zetten dan is 400 of 450Watt aan te raden met 2x 2+6pins PCIe aansluitingen.
Harstikke bedankt voor je reactie! Ik ga de voeding vervangen voor een XFX PRO550W met 2 pci aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een i7 socket 1150 of op een i7 gebaseerde Xeon lijkt mij een logischer keuze voor jou werkzaamheden. Foto- en videoediting maakt goed gebruik van veel threads. Een i7 heeft er 2x zoveel dan een i5. Aan de igpu heb je voldoende.
Moederbord met voldoende aansluitingen voor je schermen, 4 fase stroomvoorziening waardoor het bord koeler blijft (veel H81 mobo's zoals die van Asus hebben 3 fase).
CPU koeler die op lage draaistand stil is en goed koelt en ook het moederbord nog wat koelt door de richting van de luchtstroom.
360w gold voeding. Voldoende vermogen om later nog een GTX 960 bij te prikken.
256gb ssd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1246 Boxed€ 307,33€ 307,33
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 52,-€ 52,-
1Gelid Solutions SlimHero Low-Profile€ 21,50€ 21,50
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 130,-€ 130,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
@ACB2401; 16GiB geheugen kan goedkoper; pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afgaande op zijn beschrijving zou ik nou niet meteen 16GB pakken.

Plus als hij relatief weinig videobewerkt en renderd dan is de vraag of die xeon het geld waard is. Voor photoshop is het een stuk minder een must en is vooral met dit budget een snelle i5 ook prima. Maar dan niet die suffe 4460. :)

Een gpu kan met videoediten wel ontzettend veel verschil maken, maar dan is wel de vraag hoeveel edit je, wat voor materiaal en in welk programma?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:25:
Afgaande op zijn beschrijving zou ik nou niet meteen 16GB pakken.

Plus als hij relatief weinig videobewerkt en renderd dan is de vraag of die xeon het geld waard is. Voor photoshop is het een stuk minder een must en is vooral met dit budget een snelle i5 ook prima. Maar dan niet die suffe 4460. :)

Een gpu kan met videoediten wel ontzettend veel verschil maken, maar dan is wel de vraag hoeveel edit je, wat voor materiaal en in welk programma?
Zoveel edit ik niet, ik maak freerun/motorcross edits van ongeveer 3:30 (1080p 60fps beeld). Het hoeft niet persee een render pc teworden, eigenlijk alround gefocust op editen.. en wat is dan een redelijk snelle I5 haha? @maratropa

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
i5 4690 lijkt me ook dan ook wel ok. Zelfde core snelheid als die xeon, edit ook prima, idem in PS.

Maar met welke app edit je nou video? Bij bijv. premiere of Vegas kan een losse gpu zo bepaalde dingen 10X versnellen, dus dan is dat wel een must. Maar dat hoeft dan niet meteen een high end of nieuwe kaart te zijn.

Zelf zou ik proberen 2de hands iets te scoren voor 100 euro, gtx 670 ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:47:
i5 4690 lijkt me ook dan ook wel ok. Zelfde core snelheid als die xeon, edit ook prima, idem in PS.

Maar met welke app edit je nou video? Bij bijv. premiere of Vegas kan een losse gpu zo bepaalde dingen 10X versnellen, dus dan is dat wel een must. Maar dat hoeft dan niet meteen een high end of nieuwe kaart te zijn.

Zelf zou ik proberen 2de hands iets te scoren voor 100 euro, gtx 670 ofzo.
Met adobe after effects & premier. Bedankt voor de tip, ik zal mn pc deze maand bouwen :)
Pagina: 1