Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik wil er wel eens een Amoled in hebben, altijd LCD gehad.
En Granular Permission Control: http://www.androidpolice....nular-permission-control/
Ben benieuwd hoe ze dat met bestaande apps oplossen.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
Over de scheiding tussen privé en werk is al wat bekend natuurlijk:
Na dramatische software ondersteuning op de Google Android Nexus 5, en rampzalige ervaringen met de software, op de nexus 7 (keer op keer ontbreken van broodnodige f2fs support) ben ik wel een beetje m'n interesse en vertrouwen in de mogelijk nieuwe nexuslijn verloren.Zet Android aan het werk
Met Android for Work kunt u uw smartphone of tablet gemakkelijk gebruiken voor uw werk.
Gemaakt om u beter te laten presteren
Gebruik uw eigen apparaat
Android for Work scheidt zakelijke apps van persoonlijke apps, zodat u uw Android-apparaat zonder problemen kunt gebruiken voor werk en ontspanning.
Werk slimmer
Profiteer van de kracht, flexibiliteit en keuzevrijheid van Android: u kunt altijd en overal doorwerken met de beste productiviteits-apps.
Bescherm persoonlijke gegevens
Stel een afzonderlijk werkprofiel in zodat zakelijke inhoud nooit tussen uw persoonlijke bestanden terechtkomt. Het IT-team van uw bedrijf kan uw persoonlijke foto's, e-mails of andere persoonlijke gegevens dus niet zien of wissen.
Uw werk, op uw voorwaarden
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 09:18 ]
Ik zou het super vinden om mijn Moto360 aan m'n iPhone te kunnen hangen. Er zijn in de community al stappen gemaakt, maar dat werkt allemaal nog erg buggy en beperkend.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
- Android M preview
- Google Wear update ongetwijfeld een iOS aankondiging, misschien nieuwe hardware?
- En iets met een bepaald type wearable
- Verder nog een cardboard/vr update
- Als laatste verwacht ik zelf ook wel een Play Services update , de foto afdeling zou losgetrokken worden van Google plus bijvoorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 28-05-2015 11:58 ]
Verder wellicht de Chromecast 2.
Dat zou inderdaad wel een goede toevoeging zijnjip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:07:
Wellicht om de 5 GHz band toe te voegen?
Gaan ze het gewoon weer op YT broadcasten dit jaar?VanStino schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:15:
Zoals steeds is IO gewoon heel aangenaam om te bekijken, vooral om te weten welke richtingen Google aan het uitdenken is voor het volgende jaar. Overigens ook veel "gemakkelijker" te bekijken dan WWDC, waarvoor je steeds ergens een secundaire stream moet gaan zoeken. :\
Ben benieuwd wat ze gaan weg geven. Een Project Tango Tablet? Een nieuwe Chromebook Pixel? Een Nexus smartphone? Android TV Mediaspeler? Of toch weer een Smartwatch? Want een auto met Android Auto lijkt me onwaarschijnlijk
[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 28-05-2015 18:34 ]
Anyway, we gaan beginnen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ook in het Duits 'goedendag': GUTTENTAG!
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Verwijderd
En ze zijn trots dat ze geld verdienen aan een miljoen gebruikers.
Google wil alle informatie op de wereld gaan 'organiseren... nogal eng lijkt me.
Edit: zoals ze het nu organiseren, vind ik het nogal eng.
Ik gebruik een non-chrome Browser voor het volgen van de stream... die doet het prima op het inbedded in het forum...Maar ga je naar youtube zelf..dan krijg je een foutmelding. Dat m'n apparaat niet geschikt is.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 18:49 ]
6 Key Area's of Improvement:
- App Permissions
- Web Experience
- App Links
- Mobile Payments
- Fingerprint Support
- Power & Charging
[ Voor 81% gewijzigd door Balance op 28-05-2015 19:02 ]
Privacy was ook hard nodig en is netjes geïmplementeerd moet ik zeggen!
[ Voor 27% gewijzigd door Balance op 28-05-2015 18:57 ]
Heeft geen zin, dan zullen alle leveranciers hun android versie moeten updaten. Denk niet dat legacy apps toegelaten zullen worden tot de nieuwe android versies als ze niet aan de standaard voldoen, dus ze zullen wel moeten.Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:54:
Ik vind het eigenlijk wel raar dat legacy apps nog niet volgens het nieuwe permissie systeem zullen werken, dat betekend ook dat veel apps dit niet zullen gaan ondersteunen.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Kan niet anders denk ik. Je zal vermoedelijk iets defensiever moeten gaan programmeren om er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat je geen toegang krijgt tot de camera oid. Gaat anders een hoop omvallen denk ik.Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:54:
Ik vind het eigenlijk wel raar dat legacy apps nog niet volgens het nieuwe permissie systeem zullen werken, dat betekend ook dat veel apps dit niet zullen gaan ondersteunen.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Het zal inderdaad niet anders kunnen, maar aangezien een app sowieso interactie met het systeem heeft als een permissie gebruik wordt, lijkt mij dat het systeem dan de rest zelf kan handelen.jip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:56:
[...]
Kan niet anders denk ik. Je zal vermoedelijk iets defensiever moeten gaan programmeren om er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat je geen toegang krijgt tot de camera oid. Gaat anders een hoop omvallen denk ik.
Fingerprint support! Dat is goed nieuws voor de nieuwe Nexus telefoons
[ Voor 6% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:01 ]
Verwijderd
Dat, Maar ook dat is niet zo moeilijk.jip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:56:
[...]
Kan niet anders denk ik. Je zal vermoedelijk iets defensiever moeten gaan programmeren om er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat je geen toegang krijgt tot de camera oid. Gaat anders een hoop omvallen denk ik.
Heel veel bb apps zijn stiekem licht aangepaste Android versies (fb whatsapp, de bankenapps)
En mijn ervaring is dat die apps, en ook native apps prima werken ook al perk je een permissie in.
Als je bij wa bijv een voice message stuurt terwijl de permissie naar de mic geblokkeerd is, krijg je gewoon een melding dat een app geen geluid heeft gehoord, met zoeken naar contacten denkt t een app dat je contactenlijst nog leeg is etc...
Dus het is om dit mogelijk te maken een beetje programmeren beide kanten op. Vanuit het os, en de app.
Facebook heeft er inderdaad veel en veel te veel. Hoop dat ze het nieuwe systeem iig wel een beetje actief gaan pushen. Door bijvoorbeeld te verplichten dat je moet overgaan als je een nieuwe permissie wilt toevoegen.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:01:
[...]
Dat, Maar ook dat is niet zo moeilijk.
Heel veel bb apps zijn stiekem licht aangepaste Android versies (fb whatsapp, de bankenapps)
En mijn ervaring is dat die apps, en ook native apps prima werken ook al perk je een permissie in.
Als je bij wa bijv een voice message stuurt terwijl de permissie naar de mic geblokkeerd is, krijg je gewoon een melding dat een app geen geluid heeft gehoord, met zoeken naar contacten denkt t een app dat je contactenlijst nog leeg is etc...
Dus het is om dit mogelijk te maken een beetje programmeren beide kanten op. Vanuit het os, en de app.
Verwijderd
Beter ram management... betere batterijtijd 'we've heard it all before'Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:04:
Tot 2x langer, dat is toch wel een grote claim. Bij een tablet is dat natuurlijk best wel mogelijk, maar bij telefoons zal dit toch echt aanzienlijk minder zijn.
Het gaat om een nieuwe functie, waarbij het apparaat op gezette intervallen synchroniseert, in plaats van continu. Je kan mij niet wijs maken dat dat geen batterij gaat besparen. (als de telefoon stil ligt)Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:06:
[...]
Beter ram management... betere batterijtijd 'we've heard it all before'
Geen nieuwe features voor Wear? Aangezien ze het over de laatste update hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:10 ]
Iets als wat Sony dus al heeft met de stamina en ultra stamina mode. Wordt tijd dat dit standaard wordt in Android want ik (en veel Sony gebruikers) zijn hier erg tevreden mee.Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:08:
[...]
Het gaat om een nieuwe functie, waarbij het apparaat op gezette intervallen synchroniseert, in plaats van continu. Je kan mij niet wijs maken dat dat geen batterij gaat besparen. (als de telefoon stil ligt)
Verwijderd
Logisch, on screen knoppen zijn gewoon onnodig gebruik van je schermruimte.
De gestures zijn niet ter vervanging van knoppen, maar ter vervanging van swipe-gestures. Het voordeel is dat je het horloge kan bedienen terwijl je je handen voor andere dingen gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:13:
Wrist gestures worden overgenomen en verder gebruuikt.
Logisch, on screen knoppen zijn gewoon onnodig gebruik van je schermruimte.
Inderdaad geen nieuwe updates/features voor Wear aangekondigd
[ Voor 7% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:16 ]
Zover ik weet zijn die gestures niet ter vervanging van swipe, maar als aanvulling op. Zelf zou ik het niet zo snel gebruiken, maar als je net vieze/vettige handen hebt, of je heb iets in de andere hand waardoor swipen lastig wordt dan is het wel handig.Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:15:
[...]
De gestures zijn niet ter vervanging van knoppen, maar ter vervanging van swipe-gestures. Het voordeel is dat je het horloge kan bedienen terwijl je je handen voor andere dingen gebruikt.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Oeps, inderdaad niet ter vervanging.Moi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:17:
[...]
Zover ik weet zijn die gestures niet ter vervanging van swipe, maar als aanvulling op. Zelf zou ik het niet zo snel gebruiken, maar als je net vieze/vettige handen hebt, of je heb iets in de andere hand waardoor swipen lastig wordt dan is het wel handig.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het erg prettig en makkelijk werkt, en dat ik het vaker gebruik dan daadwerkelijk swipen.

Kijk, hier hebben we wat aan! Standaard API's, alle features van Android maar dan zonder alle overtollige zooi
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Weave is inderdaad zeer algemeen, inderdaad via JSON. Alleen Brillo en die app die ze lieten zien zijn misschien wel gelimiteerd.Moi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:25:
Ik denk van niet. De stukjes van Weave waren (of leken heel veel op) JSON, iets wat al heel veel gebruikt wordt. Het lijkt me in ieder geval iets wat je makkelijk kunt implementeren op andere platforms.
EDIT: Zo dat is een gave ontwikkeling zeg, dat Google Now zelfs info uit de app kan begrijpen.
[ Voor 10% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:33 ]
Verwijderd
Het is gelukkig optioneel.Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:36:
Dat hoe Now on Tap jouw berichten analyseert is tegelijk eng en fantastisch... Moet je nagaan dat ze dit met alles van je kunnen. En wat ze over 5 jaar met deze informatie kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 19:43 ]
Dat dacht ik ook meteen, maar het is natuurlijk net zo goed mogelijk dat dit ergens gebruikt wordt zonder dat je het door hebt.
idd zegjip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:50:
Holy shit, unlimited storage op Google Photos
Gaat DropBox niet leuk vinden.
Starts rolling out later today zei hijKiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:51:
TODAY, alleen nog niet nu, want de site is nog steeds in ontwikkeling
Was al een tijd geleden aangekondigd dat Google+ en Google Photos gescheiden verder zouden gaan ja.xabre16v schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:53:
Google Photos lijkt meer zeer interessant. Meteen einde van Google Plus Photos lijkt mij.
"Google+ Foto's:
Foto's groter dan 2048 x 2048 pixels nemen opslagruimte in beslag. Alles kleiner dan dat formaat is gratis."
Bij Google+ photos wel ja. De nieuwe Google Photos is unlimited (tot max 16mpixel).Don Roberto schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:59:
Je kan 16 megapixel foto's opslaan, maar als ik het goed bekijk lijkt het erop dat dit wel ten kostte gaat van je ruimte. Onder drive zie je ook het volgende staan:
"Google+ Foto's:
Foto's groter dan 2048 x 2048 pixels nemen opslagruimte in beslag. Alles kleiner dan dat formaat is gratis."
Dit is de oude Google+ Photo's.
Hoeveel storage gaat dit wel niet kosten vraag ik me dan af
Reviews, voice navigation, openingstijden etc.
Het zijn alleen maar vectoren en tekst (satelliet wordt niet opgeslagen), beide kosten maar heel weinig ruimte.
[ Voor 34% gewijzigd door Balance op 28-05-2015 20:07 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Li1quid op 28-05-2015 20:06 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 28-05-2015 20:07 ]
Ik vraag me af hoe Offline Maps in z'n werk gaat. Ik denk niet de je een heel land offline kan binnen harken zoals bij Nokia HERE.Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
Nokia Here Maps koste zo'n 300MB voor heel Nederland. Google zal wel iets meer zijn, richting de 500MB gok ik.
Het zijn alleen maar vectoren en tekst (satelliet wordt niet opgeslagen), beide kosten maar heel weinig ruimte.
Scheelt vooral energie als je niet constant je mobiele netwerk actief hoeft te houden. En minder dataverbruik is altijd beterKiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:11:
Om eerlijk te zijn kan het me ook eigenlijk niet zo heel veel schelen, internet is hier ondertussen zo wijd verkrijgbaar dat ik er zelf nog nooit behoefte aan heb gehad.
Volgensmij gewoon een vooraf bedachte titel, is nog niet langsgekomen in ieder geval.MRDude22 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:12:
http://www.nu.nl/mobiel/4...en-nieuwe-chromecast.html
Toch nog een nieuwe Chromecast?
Nu.nl is nou niet de meest geïnformeerde speler in deze wereld.MRDude22 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:12:
http://www.nu.nl/mobiel/4...en-nieuwe-chromecast.html
Toch nog een nieuwe Chromecast?
Nieuwe Android Studio (1.3) ziet er goed uit!
Ik hoop nog steeds op een betere integratie van remote git repositoriesBalance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:15:
Nieuwe Android Studio (1.3) ziet er goed uit!
...het understatement van het jaarSmultie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:13:
[...]
Nu.nl is nou niet de meest geïnformeerde speler in deze wereld.
waarom ze dat dan ook in de titel zetten.. dan moet je wel heeel zeker zijn lijkt mijMoi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:16:
[...]
...het understatement van het jaar(zeker op Android gebied)
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
of het is gewoon waarheid, neem het nou gewoon aanMoi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:16:
[...]
...het understatement van het jaar(zeker op Android gebied)
«Nooit geschoten is altijd mis»
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mijn livestream draait al 2+ uur vloeiend op 1080p. Kan Apple wat van leren!Joostlek schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:27:
Damn, livestream staat op 144p, ik zet op 360p gaat me hele laptop trippen, dat wordt dus geen live stream
Met of zonder telefoon erin
"gratis". Een ticket kost nog steeds 900 dollar...Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:30:
Op zich is het helemaal niet erg als ze stoppen met $1000+ devices weg te geven. Op een gegeven moment kwamen mensen alleen nog maar voor de gratis apparatuur, dat moet je ook niet willen
Nu zullen studenten een iets grotere kans hebben dat ze met "winst" naar huis gaan, maar voor de normale bezoeker is dat toch een stuk kleiner
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Mensen die toegang tot zo'n event kunnen betalen, zouden inderdaad geen gratis hardware moeten krijgenBalance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:30:
Op een gegeven moment kwamen mensen alleen nog maar voor de gratis apparatuur, dat moet je ook niet willen