Google I/O 2015 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.computer-bild.de/imgs/6/3/3/6/4/7/1/Google-Logo-und-Logo-der-Google-I-O-2015-1024x576-4cab2a603caf6f14.jpg

Vandaag is het weer zo ver, Google I/O 2015.

Wat te verwachten volgens geruchten :

- Focus op accu en memory gebruik in het OS
- Native fingerprint support
- Werk/Prive scheiden in het OS

Check de countdown en meer info hier : https://events.google.com/io2015/#

Waar hopen jullie op vandaag en/of morgen ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Boy

www.byoscoop.nl

ik hoop op een goede (hopelijk goedgeprijsde, maar als hij echt goed is, mag ie ook wat duurder zijn dan de Nexus 5 was) opvolger voor m'n Nexus 5. Ik twijfelde toch erg bij de Nexus 6...hopelijk is de aangekondigde 5.2 een mooie.
Ik wil er wel eens een Amoled in hebben, altijd LCD gehad.

En Granular Permission Control: http://www.androidpolice....nular-permission-control/
Ben benieuwd hoe ze dat met bestaande apps oplossen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de derde keer dat ze meer/beter memory en accu support beloven. Ik ben er een beetje sceptisch over aan het worden.

Over de scheiding tussen privé en werk is al wat bekend natuurlijk:
Zet Android aan het werk
Met Android for Work kunt u uw smartphone of tablet gemakkelijk gebruiken voor uw werk.
Afbeeldingslocatie: http://www.android.com/new/images/work/motion-alt-1.png
Gemaakt om u beter te laten presteren

Gebruik uw eigen apparaat
Android for Work scheidt zakelijke apps van persoonlijke apps, zodat u uw Android-apparaat zonder problemen kunt gebruiken voor werk en ontspanning.
Afbeeldingslocatie: http://www.android.com/new/images/work/motion-alt-2.png
Werk slimmer
Profiteer van de kracht, flexibiliteit en keuzevrijheid van Android: u kunt altijd en overal doorwerken met de beste productiviteits-apps.
Afbeeldingslocatie: http://www.android.com/new/images/work/motion-alt-3.png

Bescherm persoonlijke gegevens
Stel een afzonderlijk werkprofiel in zodat zakelijke inhoud nooit tussen uw persoonlijke bestanden terechtkomt. Het IT-team van uw bedrijf kan uw persoonlijke foto's, e-mails of andere persoonlijke gegevens dus niet zien of wissen.
Uw werk, op uw voorwaarden
Na dramatische software ondersteuning op de Google Android Nexus 5, en rampzalige ervaringen met de software, op de nexus 7 (keer op keer ontbreken van broodnodige f2fs support) ben ik wel een beetje m'n interesse en vertrouwen in de mogelijk nieuwe nexuslijn verloren.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Inderdaad, een leuke Nexus 5 opvolger (zelfde maatje, of IETS groter en zelfde pricing) zou niet verkeerd zijn! Maar ben benieuwd of ze het weer op die prijs kunnen doen, ze lijken het toch iets duurder te maken telkens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 13:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Eerlijk gezegd hoop ik dat er iOS compatibiliteit aangekondigd wordt op Android Wear. De laatste maanden zijn hier geruchten over en de laatste disassembled Wear packages zitten vol met referenties naar ANCS waardoor de waarde van deze geruchten wel wat gestegen is.

Ik zou het super vinden om mijn Moto360 aan m'n iPhone te kunnen hangen. Er zijn in de community al stappen gemaakt, maar dat werkt allemaal nog erg buggy en beperkend.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Volgens Engadget (http://www.engadget.com/2...p-for-google-at-i-o-2015/) zal het om het volgende draaien:

- Android M preview
- Google Wear update ongetwijfeld een iOS aankondiging, misschien nieuwe hardware?
- En iets met een bepaald type wearable
- Verder nog een cardboard/vr update
- Als laatste verwacht ik zelf ook wel een Play Services update , de foto afdeling zou losgetrokken worden van Google plus bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 28-05-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Google+ wordt een losse social media, de foto's (backup) app wordt vernieuwd en staat daar dan verder los van.
Verder wellicht de Chromecast 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Waarom zouden ze de ChromeCast nu al vervangen? Dat ding speelt volgens mij alles momenteel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Wellicht om de 5 GHz band toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:07:
Wellicht om de 5 GHz band toe te voegen?
Dat zou inderdaad wel een goede toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 16:15
Zoals steeds is IO gewoon heel aangenaam om te bekijken, vooral om te weten welke richtingen Google aan het uitdenken is voor het volgende jaar. Overigens ook veel "gemakkelijker" te bekijken dan WWDC, waarvoor je steeds ergens een secundaire stream moet gaan zoeken. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
VanStino schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:15:
Zoals steeds is IO gewoon heel aangenaam om te bekijken, vooral om te weten welke richtingen Google aan het uitdenken is voor het volgende jaar. Overigens ook veel "gemakkelijker" te bekijken dan WWDC, waarvoor je steeds ergens een secundaire stream moet gaan zoeken. :\
Gaan ze het gewoon weer op YT broadcasten dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Uiteraard hebben we een livestream :)

Ben benieuwd wat ze gaan weg geven. Een Project Tango Tablet? Een nieuwe Chromebook Pixel? Een Nexus smartphone? Android TV Mediaspeler? Of toch weer een Smartwatch? Want een auto met Android Auto lijkt me onwaarschijnlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Yay ik zie live beelden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Lol ultrawidescreen pong :D

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 28-05-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:14

Kiwi

Gadgetfreak

En op het scherm zelf hebben ze gewoon normale pong... Valsspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Haha ja dat was de finale. Wordt het 10-10 in de finale.

Anyway, we gaan beginnen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Full surround countdown in een lift...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Raken jullie ook zo gedesoriënteerd van die muren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Vind wel gaaf eigenlijk. Lijkt me vet om daar in te zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de tijd van 'mobile'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Volgens mij zei hij: why is gmail so slow? So we invented Gmail. 8)7

Ook in het Duits 'goedendag': GUTTENTAG!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben het over Chrome en Android.
En ze zijn trots dat ze geld verdienen aan een miljoen gebruikers.

Google wil alle informatie op de wereld gaan 'organiseren... nogal eng lijkt me.

Edit: zoals ze het nu organiseren, vind ik het nogal eng.
Ik gebruik een non-chrome Browser voor het volgen van de stream... die doet het prima op het inbedded in het forum...Maar ga je naar youtube zelf..dan krijg je een foutmelding. Dat m'n apparaat niet geschikt is. :( blocking & lock-in.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Dat casten hebben ze toch wel erg mooi ontworpen, gezien die 20K apps die het al ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Android M: Back to the Basics

6 Key Area's of Improvement:
  1. App Permissions
  2. Web Experience
  3. App Links
  4. Mobile Payments
  5. Fingerprint Support
  6. Power & Charging

[ Voor 81% gewijzigd door Balance op 28-05-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preview van M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Geen nieuwe chromecast dus, anders werd het al aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app krijgt een nieuw permissiemodel,

Gelijk aan ios en BlackBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik vind het eigenlijk wel raar dat legacy apps nog niet volgens het nieuwe permissie systeem zullen werken, dat betekend ook dat veel apps dit niet zullen gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Holy fuck die Chrome Custom Tabs zijn interessant! Vloeiende overgang van App naar browser en terug!

Privacy was ook hard nodig en is netjes geïmplementeerd moet ik zeggen!

[ Voor 27% gewijzigd door Balance op 28-05-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:54:
Ik vind het eigenlijk wel raar dat legacy apps nog niet volgens het nieuwe permissie systeem zullen werken, dat betekend ook dat veel apps dit niet zullen gaan ondersteunen.
Heeft geen zin, dan zullen alle leveranciers hun android versie moeten updaten. Denk niet dat legacy apps toegelaten zullen worden tot de nieuwe android versies als ze niet aan de standaard voldoen, dus ze zullen wel moeten.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:54:
Kan niet anders denk ik. Je zal vermoedelijk iets defensiever moeten gaan programmeren om er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat je geen toegang krijgt tot de camera oid. Gaat anders een hoop omvallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Vandaar dat ze google wallet niet updaten en zo gefragmenteerd is... ze gaan over op android pay.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

jip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:56:
[...]

Kan niet anders denk ik. Je zal vermoedelijk iets defensiever moeten gaan programmeren om er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat je geen toegang krijgt tot de camera oid. Gaat anders een hoop omvallen denk ik.
Het zal inderdaad niet anders kunnen, maar aangezien een app sowieso interactie met het systeem heeft als een permissie gebruik wordt, lijkt mij dat het systeem dan de rest zelf kan handelen.

Fingerprint support! Dat is goed nieuws voor de nieuwe Nexus telefoons :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:56:
[...]

Dat, Maar ook dat is niet zo moeilijk.
Heel veel bb apps zijn stiekem licht aangepaste Android versies (fb whatsapp, de bankenapps)

En mijn ervaring is dat die apps, en ook native apps prima werken ook al perk je een permissie in.

Als je bij wa bijv een voice message stuurt terwijl de permissie naar de mic geblokkeerd is, krijg je gewoon een melding dat een app geen geluid heeft gehoord, met zoeken naar contacten denkt t een app dat je contactenlijst nog leeg is etc...

Dus het is om dit mogelijk te maken een beetje programmeren beide kanten op. Vanuit het os, en de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:01:
[...]

Dat, Maar ook dat is niet zo moeilijk.
Heel veel bb apps zijn stiekem licht aangepaste Android versies (fb whatsapp, de bankenapps)

En mijn ervaring is dat die apps, en ook native apps prima werken ook al perk je een permissie in.

Als je bij wa bijv een voice message stuurt terwijl de permissie naar de mic geblokkeerd is, krijg je gewoon een melding dat een app geen geluid heeft gehoord, met zoeken naar contacten denkt t een app dat je contactenlijst nog leeg is etc...

Dus het is om dit mogelijk te maken een beetje programmeren beide kanten op. Vanuit het os, en de app.
Facebook heeft er inderdaad veel en veel te veel. Hoop dat ze het nieuwe systeem iig wel een beetje actief gaan pushen. Door bijvoorbeeld te verplichten dat je moet overgaan als je een nieuwe permissie wilt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Tot 2x langer, dat is toch wel een grote claim. Bij een tablet is dat natuurlijk best wel mogelijk, maar bij telefoons zal dit toch echt aanzienlijk minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:04:
Tot 2x langer, dat is toch wel een grote claim. Bij een tablet is dat natuurlijk best wel mogelijk, maar bij telefoons zal dit toch echt aanzienlijk minder zijn.
Beter ram management... betere batterijtijd 'we've heard it all before'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Android M verbeteringen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yWARltVgfUXQ6LqgOzmsL1bp/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:06:
[...]

Beter ram management... betere batterijtijd 'we've heard it all before'
Het gaat om een nieuwe functie, waarbij het apparaat op gezette intervallen synchroniseert, in plaats van continu. Je kan mij niet wijs maken dat dat geen batterij gaat besparen. (als de telefoon stil ligt)

Geen nieuwe features voor Wear? Aangezien ze het over de laatste update hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fJp7yCH5M9bjVPp3TAGcfH3i/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:08:
[...]

Het gaat om een nieuwe functie, waarbij het apparaat op gezette intervallen synchroniseert, in plaats van continu. Je kan mij niet wijs maken dat dat geen batterij gaat besparen. (als de telefoon stil ligt)
Iets als wat Sony dus al heeft met de stamina en ultra stamina mode. Wordt tijd dat dit standaard wordt in Android want ik (en veel Sony gebruikers) zijn hier erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrist gestures worden overgenomen en verder gebruuikt.
Logisch, on screen knoppen zijn gewoon onnodig gebruik van je schermruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:13:
Wrist gestures worden overgenomen en verder gebruuikt.
Logisch, on screen knoppen zijn gewoon onnodig gebruik van je schermruimte.
De gestures zijn niet ter vervanging van knoppen, maar ter vervanging van swipe-gestures. Het voordeel is dat je het horloge kan bedienen terwijl je je handen voor andere dingen gebruikt.

Inderdaad geen nieuwe updates/features voor Wear aangekondigd :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:15:
[...]

De gestures zijn niet ter vervanging van knoppen, maar ter vervanging van swipe-gestures. Het voordeel is dat je het horloge kan bedienen terwijl je je handen voor andere dingen gebruikt.
Zover ik weet zijn die gestures niet ter vervanging van swipe, maar als aanvulling op. Zelf zou ik het niet zo snel gebruiken, maar als je net vieze/vettige handen hebt, of je heb iets in de andere hand waardoor swipen lastig wordt dan is het wel handig.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Moi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:17:
[...]

Zover ik weet zijn die gestures niet ter vervanging van swipe, maar als aanvulling op. Zelf zou ik het niet zo snel gebruiken, maar als je net vieze/vettige handen hebt, of je heb iets in de andere hand waardoor swipen lastig wordt dan is het wel handig.
Oeps, inderdaad niet ter vervanging.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het erg prettig en makkelijk werkt, en dat ik het vaker gebruik dan daadwerkelijk swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vR7abOugXd0UNWmNOvuZfABW/full.png

Kijk, hier hebben we wat aan! Standaard API's, alle features van Android maar dan zonder alle overtollige zooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Die domotica features zien er wel erg veelbelovend uit zeg, ik hoop wel dat integratie niet tot Android gelimiteerd wordt, dat zou het aanbod erg verlagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik denk van niet. De stukjes van Weave waren (of leken heel veel op) JSON, iets wat al heel veel gebruikt wordt. Het lijkt me in ieder geval iets wat je makkelijk kunt implementeren op andere platforms.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Moi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:25:
Ik denk van niet. De stukjes van Weave waren (of leken heel veel op) JSON, iets wat al heel veel gebruikt wordt. Het lijkt me in ieder geval iets wat je makkelijk kunt implementeren op andere platforms.
Weave is inderdaad zeer algemeen, inderdaad via JSON. Alleen Brillo en die app die ze lieten zien zijn misschien wel gelimiteerd.

EDIT: Zo dat is een gave ontwikkeling zeg, dat Google Now zelfs info uit de app kan begrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kiwi op 28-05-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Dat hoe Now on Tap jouw berichten analyseert is tegelijk eng en fantastisch... Moet je nagaan dat ze dit met alles van je kunnen. En wat ze over 5 jaar met deze informatie kunnen :S.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/1984-Big-Brother.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Vooral dat een ontwikkelaar er niets voor hoeft te doen maakt het wel bizar ja :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:36:
Dat hoe Now on Tap jouw berichten analyseert is tegelijk eng en fantastisch... Moet je nagaan dat ze dit met alles van je kunnen. En wat ze over 5 jaar met deze informatie kunnen :S.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/1984-Big-Brother.jpg
Het is gelukkig optioneel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:38:
[...]

Het is gelukkig optioneel.
Dat dacht ik ook meteen, maar het is natuurlijk net zo goed mogelijk dat dit ergens gebruikt wordt zonder dat je het door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Holy shit, unlimited storage op Google Photos :D
Gaat DropBox niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
jip_86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:50:
Holy shit, unlimited storage op Google Photos :D
Gaat DropBox niet leuk vinden.
idd zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

TODAY, alleen nog niet nu, want de site is nog steeds in ontwikkeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:51:
TODAY, alleen nog niet nu, want de site is nog steeds in ontwikkeling ;)
Starts rolling out later today zei hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Google Photos lijkt meer zeer interessant. Meteen einde van Google Plus Photos lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Gaat geen enkele cloud backup leuk vinden denk ik, Dropbox niet, Microsoft met Onedrive niet en ook Apple met iCloud. Maakt het voor de gemiddelde persoon echter een verschil? Nah, meestal zijn de eerste X gigabytes toch gratis en dat is voor de meesten meer dan voldoende. Maar het gevoel dat je geen limiet hebt en het gratis is verkoopt natuurlijk erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Mijn camera schiet standaard 20MP (Xperia Z1), en max. 16MP images |:(. Maar verder wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

xabre16v schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:53:
Google Photos lijkt meer zeer interessant. Meteen einde van Google Plus Photos lijkt mij. :)
Was al een tijd geleden aangekondigd dat Google+ en Google Photos gescheiden verder zouden gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
Je kan 16 megapixel foto's opslaan, maar als ik het goed bekijk lijkt het erop dat dit wel ten kostte gaat van je ruimte. Onder drive zie je ook het volgende staan:

"Google+ Foto's:
Foto's groter dan 2048 x 2048 pixels nemen opslagruimte in beslag. Alles kleiner dan dat formaat is gratis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Don Roberto schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:59:
Je kan 16 megapixel foto's opslaan, maar als ik het goed bekijk lijkt het erop dat dit wel ten kostte gaat van je ruimte. Onder drive zie je ook het volgende staan:

"Google+ Foto's:
Foto's groter dan 2048 x 2048 pixels nemen opslagruimte in beslag. Alles kleiner dan dat formaat is gratis."
Bij Google+ photos wel ja. De nieuwe Google Photos is unlimited (tot max 16mpixel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Google Maps Offline! _/-\o_ _/-\o_

:w :w Nokia Here Maps!
Dit is de oude Google+ Photo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Hoeveel storage gaat dit wel niet kosten vraag ik me dan af :S
Reviews, voice navigation, openingstijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
We'll know "later this year".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Nokia Here Maps koste zo'n 300MB voor heel Nederland. Google zal wel iets meer zijn, richting de 500MB gok ik.

Het zijn alleen maar vectoren en tekst (satelliet wordt niet opgeslagen), beide kosten maar heel weinig ruimte.

[ Voor 34% gewijzigd door Balance op 28-05-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48
Jongens jongens, stop toch eens met applaudisseren na elke zin. Lijkt wel op een apple conferentie...

[ Voor 5% gewijzigd door Li1quid op 28-05-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Overigens, interessant om te zien dat het percentage "caucasians", zowel on als off stage, relatief klein is.

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 28-05-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik vroeg me al af wie zijn kind had meegenomen naar zo'n keynote :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
Nokia Here Maps koste zo'n 300MB voor heel Nederland. Google zal wel iets meer zijn, richting de 500MB gok ik.

Het zijn alleen maar vectoren en tekst (satelliet wordt niet opgeslagen), beide kosten maar heel weinig ruimte.
Ik vraag me af hoe Offline Maps in z'n werk gaat. Ik denk niet de je een heel land offline kan binnen harken zoals bij Nokia HERE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Vraag is of het überhaupt voor ons is en niet alleen voor die Android One landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Om eerlijk te zijn kan het me ook eigenlijk niet zo heel veel schelen, internet is hier ondertussen zo wijd verkrijgbaar dat ik er zelf nog nooit behoefte aan heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mwoah, met een 1GB data-abonnementje moet je nog goed oppassen met Google Maps als navigatie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Kiwi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:11:
Om eerlijk te zijn kan het me ook eigenlijk niet zo heel veel schelen, internet is hier ondertussen zo wijd verkrijgbaar dat ik er zelf nog nooit behoefte aan heb gehad.
Scheelt vooral energie als je niet constant je mobiele netwerk actief hoeft te houden. En minder dataverbruik is altijd beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Volgensmij gewoon een vooraf bedachte titel, is nog niet langsgekomen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nu.nl is nou niet de meest geïnformeerde speler in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Google's weggeef-festijn is nog niet geweest, en genoeg hardware aankondigingen komen wel vaker op het laatst. Alle kan nog :).

Nieuwe Android Studio (1.3) ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Als het bijvoorbeeld alleen om 5 GHz toevoeging gaat kan het best dat het alleen om een "oh ja nieuwe Chromecast mededeling" gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:15:
Nieuwe Android Studio (1.3) ziet er goed uit!
Ik hoop nog steeds op een betere integratie van remote git repositories :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Smultie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:13:
[...]

Nu.nl is nou niet de meest geïnformeerde speler in deze wereld.
...het understatement van het jaar :P (zeker op Android gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Moi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:16:
[...]

waarom ze dat dan ook in de titel zetten.. dan moet je wel heeel zeker zijn lijkt mij :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ze zijn de laatste tijd erg goed bezig met het verbeteren van de Play Developer Console zeg; A/B testing, geavanceerde statistieken over installaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
Moi_in_actie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:16:
[...]

of het is gewoon waarheid, neem het nou gewoon aan

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Is overal nog gewoon te krijgen, zelfs in de Play Store. Zou toch ergens al slechter te krijgen moeten zijn of al uit de Play Store verdwenen moeten zijn als die vandaag kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
heel irritant dat ze constant naar beneden kijkt voor haar tekst :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

find what the love, love what the find XD

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Damn, livestream staat op 144p, ik zet op 360p gaat me hele laptop trippen, dat wordt dus geen live stream :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Cardboard *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Iedereen bij Google I/O krijgt een Cardboard 2 als goodiebag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Joostlek schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:27:
Damn, livestream staat op 144p, ik zet op 360p gaat me hele laptop trippen, dat wordt dus geen live stream :X
Mijn livestream draait al 2+ uur vloeiend op 1080p. Kan Apple wat van leren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Met of zonder telefoon erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Op zich is het helemaal niet erg als ze stoppen met $1000+ devices weg te geven. Op een gegeven moment kwamen mensen alleen nog maar voor de gratis apparatuur, dat moet je ook niet willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:30:
Op zich is het helemaal niet erg als ze stoppen met $1000+ devices weg te geven. Op een gegeven moment kwamen mensen alleen nog maar voor de gratis apparatuur, dat moet je ook niet willen :P
"gratis". Een ticket kost nog steeds 900 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Hoeveel kost zo'n ticket en wat gaven ze voorgaande jaren weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Nakebod

Nope.

Dat zou ook wel meevallen, I/O ticket kost je 900 dollar, of als student 300.
Nu zullen studenten een iets grotere kans hebben dat ze met "winst" naar huis gaan, maar voor de normale bezoeker is dat toch een stuk kleiner :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Balance schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:30:
Op een gegeven moment kwamen mensen alleen nog maar voor de gratis apparatuur, dat moet je ook niet willen :P
Mensen die toegang tot zo'n event kunnen betalen, zouden inderdaad geen gratis hardware moeten krijgen :)
Pagina: 1 2 Laatste