sssensss schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:34:
TS probeert kortingsbonnen te slijten op Marktplaats, met daarbij een goed verhaal dat de koper ze kan gebruiken voor het doel wat koper er voor heeft.
Nadat blijkt dat de bonnen niet zo te gebruiken zijn zoals TS voor de koop vertelde, blijft de koper dus met met bonnen zitten die niet te gebruiken zijn zoals voorgehouden door TS, dus lijkt het mij heel reëel dat de koper zich bekocht voelt.
Je impliceert nu dat ik zou hebben gelogen tegen de koper (over het navragen)
- We hadden 2 bonnen van 50 euro die niet gebruikt zouden worden, dus te koop op mp
- Iemand wilde beide wel overnemen
- Omdat er op de bonnen geen voorwaarden vermeld stonden (buiten hoe ze gebruikt dienden te worden - door de unieke code te vermelden bij boeking - en dat ze in één keer besteed dienden te worden) heb ik contact met de aanbieder gezocht of er idd geen andere voorwaarden golden, met de mededeling dit niet zo was en wanneer bij boeking de 2 codes ingevuld werden de korting gewoon goed zou komen.
- Dit antwoord naar koper gecommuniceerd
- Akkoord bereikt. Haar nog geholpen met PayPal ivm de verzending enzo, mocht er iets gebeuren dat ze verzekerd was. Maakte ik geen probleem van. Koper er zelfs nog op gewezen dat geld overmaken als 'naar vrienden/familie' zoals ze wilde doen (want dat koste niets....

) geen toegevoegde waarde voor haar had, maar ze echt een normale transactie via paypal moest doen.
- Koper koopt later bij iemand anders nog eenzelfde soort bon twv 100 euro. Hierbij wordt door koper nagelaten te informeren of die überhaupt (ook nog) gebruikt kan worden. Assumption is the mother of all f-ups.
- Koper boekt vakantie met 3 bonnen + PMA korting
- Aanbieder zegt 'Ho, dat gaat niet zo niet'. Niet icm (elkaar?) en de PMA-korting en de bonnen zijn in principe niet overdraagbaar (al zet ik persoonlijk m'n vraagtekens bij de geldigheid van die claim, gezien de handgeschreven naam op de bon gewoon een
"Aan: [naam]" is, wat je normaal gesproken gewoon ergens opschrijft als je iets cadeau geeft, en er dus geen voorwaarde vermeld staan)
- Contact tussen koper/aanbieder met als uitkomst dat aanbieder 100 euro van de boekingsprijs af doet en koper gaat hiermee akkoord. Hoe of wat verder onduidelijk. Zijn er bonnen ingeleverd of is de korting zo verwerkt?
- Koper geeft mij dus niet de gelegenheid een mogelijk probleem met de van mij gekochte bonnen op te lossen. Met de andere bon heb ik uiteraard niets te maken.
- Koper dient claim in bij PayPal, geen verdere communicatie richting mij. Claim wordt afgewezen
- Koper heeft mij daarop schijnbaar gemaild dat ze het volledige bedrag terug wil. (mails die ik nooit heb gezien)
- Koper mailt via PayPal dat ze aangifte van oplichting gaat doen tenzij volledige bedrag terug krijgt
- Contact met VacanceSelect leert mij dat zij helaas verkeerde informatie verstrekt hebben en helaas gewoon niet mee konden gaan met alle ingediende kortingen gezien de voorwaarden die er blijkbaar gelden. Daarom hebben zij een aanbod gedaan en dat is geaccepteerd.
- Koper 'beweert' dat dat aanbod is dat de bon van 100 euro is geaccepteerd (kan zo zijn, onduidelijk), maar dat houdt tegelijkertijd in dat de van mij gekochte bon(nen) ook geaccepteerd zouden zijn, want hetzelfde type bon. De 100 euro bon buiten beschouwing gelaten (want daar heb ik niets mee van doen), was er hoe dan ook een oplossing gekomen voor de van mij gekochte bonnen. Want 'mijn verantwoordelijkheid' (in hoeverre die er enigszins nog zou zijn) zou zijn geweest dat daar een oplossing voor kwam, en niet dat voor ALLE bonnen een oplossing gevonden wordt. En (de optie voor) die oplossing heeft koper als het ware van tafel geveegd door mij niet in de gelegenheid te stellen en het aanbod te accepteren.
- Dan moet koper
daarna niet komen klagen dat de oplossing niet afdoende is en geld wil zien. Dat is als [hier is vast een onlogische/grappige vergelijking voor te verzinnen].
Prachtig overigens dat er zo'n topic uit ontstaat