Je vergeet er gemakshalve even een belangrijke detail bij te zetten, nmlk dat TS mondeling heeft toegezegd dat de bonnen samen gebruikt mochten worden bij een boeking.Recrush schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:13:
Zag het topic weer voorbij komen in de tracker, dacht dat het wel opgelost zou zijn inmiddels.
Hoe ik het zie: TS heeft bonnen verkocht waarmee je korting kunt krijgen, hij heeft niet de korting verkocht (klein verschil wel). De bonnen waren geldig en blijkbaar maakt de naam die erop staat dus niet uit. (Het gaat immers om de code die erop staat). Wat de verkoper er dan mee doet (stapelen, extra bonnen combineren, of dus eigenlijk misbruiken als de voorwaarden dit niet toelaten) is haar eigen zaak. Daar heeft de geldigheid van de kortingsbonnen niets mee te maken, dat is wat voor voorwaarden de aanbieder hanteert. Gevalletje garantie tot aan de deur imo. De bonnen zijn/waren geldig en inruilbaar voor korting, dus TS heeft verkocht wat hij heeft aangeboden. Dat de koper probeerde zoveel mogelijk bonnen bij elkaar te mieteren om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten is niet TS zijn probleem. Alle verhalen van de koper en aanbieder zijn dan in mijn ogen ook niet relevant want de verkoop betrof geldige kortingsbonnen en die koop is gewoon correct afgehandeld. De koper probeerde slim te zijn en dat pakte voor haar niet goed uit. Dat is wat ze er zelf van gemaakt heeft, niet de verkoper.
Ik zou er persoonlijk geen aandacht meer aan besteden.
I.p.v. de meesten die reageren, en die de koper zien als iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, stel ik dat je dat net zo goed om kan draaien.Beste tweakers,
Enige tijd geleden heb ik 2 vakantiebonnen verkocht via marktplaats, twv 50 euro per stuk. Ik heb toen, na contact opgenomen te hebben met de aanbieder en dit bevestigd te hebben gekregen, vermeld dat de twee bonnen samen gebruikt mochten worden bij een boeking. (Er stonden geen speciale voorwaarden op de bonnen vermeld)
TS probeert kortingsbonnen te slijten op Marktplaats, met daarbij een goed verhaal dat de koper ze kan gebruiken voor het doel wat koper er voor heeft.
Nadat blijkt dat de bonnen niet zo te gebruiken zijn zoals TS voor de koop vertelde, blijft de koper dus met met bonnen zitten die niet te gebruiken zijn zoals voorgehouden door TS, dus lijkt het mij heel reëel dat de koper zich bekocht voelt.