Bedoel je dan een tweede competitie of ipv van de formule klasse?
@ bazzard
ben ik nog niet helemaal uit.
ik ben nu aan het uit tellen van kerst terug op welke woensdagen we gaan rijden.
.
ben ik nog niet helemaal uit.
ik ben nu aan het uit tellen van kerst terug op welke woensdagen we gaan rijden.
.
Ik ben erg benieuwd, vrouw op de hoogte dat ik woensdagen aan het sporten ben.
Ik had niet de beste start, maar dat was dus morphie want ik startte vanaf p4. Daar was ik overigens blij mee verrast, ik had niet geoefend.AlexP36 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 06:26:
De start ging gigantisch mis, ik had geloof ik Gmount voor mij en die kwam bij de groene lampen niet van zijn plek af waardoor ik er gelijk omheen moest. Koste me een paar plekken van 7 naar 10.
Helaas in de eerste haakse bocht gespind waardoor ik op p7 kwam. vervolgens 4 mensen ingehaald waardoor ik weer een paar rondjes op p3 reed, maar uiteindelijk kwam morphie steeds dichterbij en heeft me uiteindelijk ingehaald. Een rondje later spinde ik helaas in het stukje naar beneden dus de laatste twee ronden in niemandsland gereden en weer op mn startplaats gefinisht.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Na het grote succes met de Caterham @ Sakitto zal het lastig zijn om dit opnieuw te evenaren. Maar ik kan het in ieder geval proberen. Aangezien ik nog geen race heb georganiseerd voor road cars presenteer ik bij deze.
Voor de mensen die meteen naar rondetijden gaan zoeken en teleurgesteld zijn dat de Seven Classic niet snel genoeg is, niet getreurd hiervoor heb ik al een separate race bedacht voor ooit in de toekomst. De andere 3 wagens zijn allen identiek aan elkaar.
Road D - Donington National - woensdag 5 oktober - 20:00
- Donington National
- 45 min kwalificatie - race van 18 laps
- Road D
- Ingame omstandigheden: datum: 05-10, weer: fog, tijd: 14:00
- Real fuel & tire usage, real aides, full damage.
Te vinden in de serverlijst met de naam GoT Racing, wachtwoord is tweakers
Voor de mensen die meteen naar rondetijden gaan zoeken en teleurgesteld zijn dat de Seven Classic niet snel genoeg is, niet getreurd hiervoor heb ik al een separate race bedacht voor ooit in de toekomst. De andere 3 wagens zijn allen identiek aan elkaar.
Steam - PTR83
Top :tmb weer een leuke race.
Ga proberen erbij te zijn maar ik heb woensdag de kinderen dus ben bang dat ik 8 uur niet haal als ze beide niet mee werken
Tot woensdag en anders veel plezier.
Ga proberen erbij te zijn maar ik heb woensdag de kinderen dus ben bang dat ik 8 uur niet haal als ze beide niet mee werken
Tot woensdag en anders veel plezier.
[ Voor 9% gewijzigd door AlexP36 op 03-10-2016 22:12 ]
Ik ga me vanavond eens toevoegen aan de steam groep!
[ Voor 79% gewijzigd door misoleezy op 04-10-2016 15:08 ]
Als je even de topicstart op pagina 1 van dit topic leest wordt waarschijnlijk alles duidelijkmisoleezy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:35:
Hoe spelen jullie hier samen? Is dit enkel via events of hebben jullie elkaar allemaal op steam? Ik ben nieuw op tweakers, maar zoek mensen om PC online te spelen...
Dus ja, er is een Steam groep, events worden hier aangekondigd en tijdens de races is er de BuG Teamspeak server beschikbaar.
Was iets te enthousiast in het replyen, had men post ondertussen al aangepast :-).bvk schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
Als je even de topicstart op pagina 1 van dit topic leest wordt waarschijnlijk alles duidelijk![]()
Dus ja, er is een Steam groep, events worden hier aangekondigd en tijdens de races is er de BuG Teamspeak server beschikbaar.
Merci voor de info!

hierbij alvast wat voor info:
het nieuwe seizoen 4 start volgende week woensdag en dan om de week.
zo heb je dan de 23 december de slot race
meer info volgt nog.
.
meer info volgt nog.
.
Hoe schrijf ik in?
JW van Wijngen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:37:
hierbij alvast wat voor info:
meer info volgt nog.
.
Als ik niet te grieperig ben doe ik misschien ook wel even mee vanavond, alweer tijdje geleden dat ik Project Cars gespeeld heb, vaak veel te warm in de zomer. Gisteren even AC gedaan en beviel me ook weer! Weet alleen niet of ik die Road D cars wat vind, laatste keer met die scion of toyota ging niet echt super. Wel leuk dat er verschillende soorten races worden georganiseerd!
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Ik verwacht ook wel mee te kunnen doen vanavond, kan ik helijk mijn hoofdtelefoon en microfoon uit testen op TS
Moet nog wel oefenen

Lord-The-Gamer (L-T-G)
Gisteren even een paar rondjes getest, circuit is natuurlijk super gaaf maar die wagen... Wel een red Bull nodig om wakker te blijven met die snelheid, zeker als je in niemandsland rijd
Ik probeer mee te doen vnvnd :-) als mijn vriendin en het werk het toelaat!
Ik kan uiteraard niet iedereen gelukkig maken elke race, maar de volgende race van mij is in een wagen met meer dan 3x het vermogen van de GT-86. Dus misschien dat, dat je wel gelukkig maakt. Overigens kan ik me de vorige race in de Road D's nog wel herinneren, dit was op één van de kortere varianten van de hochenheimring. En veel mensen hadden nogal last van overstuur met deze wagens. Maar daar zou je op de donington geen last van moeten hebben. Althans ik niet tijdens mijn testsessie om te zien om de combinatie auto-circuit goed te doen was.Sn3gG3l schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:34:
Als ik niet te grieperig ben doe ik misschien ook wel even mee vanavond, alweer tijdje geleden dat ik Project Cars gespeeld heb, vaak veel te warm in de zomer. Gisteren even AC gedaan en beviel me ook weer! Weet alleen niet of ik die Road D cars wat vind, laatste keer met die scion of toyota ging niet echt super. Wel leuk dat er verschillende soorten races worden georganiseerd!
Als er genoeg mensen meedoen zou er geen niemandsland hoeven te zijn.bazzard schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:23:
Gisteren even een paar rondjes getest, circuit is natuurlijk super gaaf maar die wagen... Wel een red Bull nodig om wakker te blijven met die snelheid, zeker als je in niemandsland rijd
Steam - PTR83
Ik ben er ook bij vanavond. Eerste Tweakers race, ben benieuwd:) En wat de auto keuze betreft, smaken verschillen inderdaad
[ Voor 31% gewijzigd door jordyktm op 05-10-2016 19:25 ]
- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -
Is dat om 20 u start van de kwalificatie of de start al van de race?
Kwalificatie, dus de race is om ongeveer 20:45.misoleezy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:09:
Is dat om 20 u start van de kwalificatie of de start al van de race?
Steam - PTR83
Ik bedoelde het totaal niet aanvallend, het is juist goed dat er afgewisseld wordt, iedereen tevreden houden lukt toch niet. Bovendien ben ik toch noob dus het maakt voor mij niet eens zoveel uitCoronelHimself schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:51:
[...]
Ik kan uiteraard niet iedereen gelukkig maken elke race, maar de volgende race van mij is in een wagen met meer dan 3x het vermogen van de GT-86. Dus misschien dat, dat je wel gelukkig maakt. Overigens kan ik me de vorige race in de Road D's nog wel herinneren, dit was op één van de kortere varianten van de hochenheimring. En veel mensen hadden nogal last van overstuur met deze wagens. Maar daar zou je op de donington geen last van moeten hebben. Althans ik niet tijdens mijn testsessie om te zien om de combinatie auto-circuit goed te doen was.
[...]
Als er genoeg mensen meedoen zou er geen niemandsland hoeven te zijn.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Nee, zou had ik het ook niet begrepen maar ik was mijn smiley vergeten.Sn3gG3l schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:14:
[...]
Ik bedoelde het totaal niet aanvallend, het is juist goed dat er afgewisseld wordt, iedereen tevreden houden lukt toch niet. Bovendien ben ik toch noob dus het maakt voor mij niet eens zoveel uitKeep up the good work!
Anyway de sessie is up
GoT Racing
ww = tweakers
Steam - PTR83
Niet echt vlot haha, maar het maakt wel close racing mogelijk. 2e ronde zo'n beetje volledig naast Johnny gereden.
Bedankt voor de race!
Bedankt voor de race!
Toffe race, leuke gevechten. Op naar de volgende
, ik was Maximize btw.
[ Voor 17% gewijzigd door jordyktm op 05-10-2016 21:35 ]
en toen sloeg alles vast
teamspeak vast
pcar error
kak
teamspeak vast
pcar error
kak
Twee leuke races gehad
De eerste race als 2e gekwalificeerd maar de motor was uit (?) toen de race begon.. Een hoop mensen knalden op mij waarvoor sorry. Uiteindelijk lag ik op plek 11 en kon ik gaan beginnen aan een inhaalrace. Na twee ronden lag ik weer op de 6e plek, eindelijk ben ik 4e geëindigd waarbij de laatste 5-7 ronden toch redelijk eenzaam waren. Ik hoorde veel geklaag over de auto's maar ik vond die Scion eigenlijk best wel fijn rijden en goed te plaatsen door met het gas en de rem te spelen.
Aan de tweede combinatie moest ik eerst erg wennen maar als de banden eenmaal goed warm waren (had wat aanpassing nodig aan de setup) vond ik het echt een super leuke combinatie. Het vergde wel veel concentratie waardoor ik merkte dat ik in de laatste ronden wat foutjes begon te maken.
Aan de tweede combinatie moest ik eerst erg wennen maar als de banden eenmaal goed warm waren (had wat aanpassing nodig aan de setup) vond ik het echt een super leuke combinatie. Het vergde wel veel concentratie waardoor ik merkte dat ik in de laatste ronden wat foutjes begon te maken.
De eerste race vond ik niet echt tof, en dat kwam voornamelijk voor de auto, mij echt te traag.
Ik had echter een goede start en pakte in de eerste paar meters een plekje, maar bij het insturen van de eerste bocht ging het compleet mis, iemand kwam vanaf achter als een bowlingbal rechtdoor en stond ik stil in de zandbak, min of meer achteraan beginnen dus.
Uit eindelijk nog een aantal rondes gestreden om plek 10 meen ik dat was wel leuk.
Tweede race was helemaal me ding, auto is top, circuit was top, p2 in kwalificatie top. Echter tijdens de start moest ik achter aan beginnen en ook een goed aantal plekken voor de auto voor me. Door alle verbazing ook nog een slecht weg, maar ik had hoop, ik ging eerder namelijk redelijk goed. Echter einde sector 1 ging het fout iets te veel gas, spin en weg was ik. Concentratie was weg dus veel goed maken zat er niet in.
In ieder geval bedankt voor de races, en excuses als ik mensen in de weg heb gezetten of ander lomp gedrag.
Ik had echter een goede start en pakte in de eerste paar meters een plekje, maar bij het insturen van de eerste bocht ging het compleet mis, iemand kwam vanaf achter als een bowlingbal rechtdoor en stond ik stil in de zandbak, min of meer achteraan beginnen dus.
Uit eindelijk nog een aantal rondes gestreden om plek 10 meen ik dat was wel leuk.
Tweede race was helemaal me ding, auto is top, circuit was top, p2 in kwalificatie top. Echter tijdens de start moest ik achter aan beginnen en ook een goed aantal plekken voor de auto voor me. Door alle verbazing ook nog een slecht weg, maar ik had hoop, ik ging eerder namelijk redelijk goed. Echter einde sector 1 ging het fout iets te veel gas, spin en weg was ik. Concentratie was weg dus veel goed maken zat er niet in.
In ieder geval bedankt voor de races, en excuses als ik mensen in de weg heb gezetten of ander lomp gedrag.
Hoewel ik vooral in de zandbak gespeeld heb en dus ook achteraan was het voor mij een toffe ervaring om eens met mensen te rijden die gwn lekker willen racen en niet willen bowlen... Duidelijk nog veel werk aan de winkel voor mij maar nu heb ik terug zin om er verder tijd in te steken en mijn tijden aan te scherpen. Vooral in de 2de race kon ik even mee, maar dan toch concentratie verlies en zandbak tijd als gevold. Mijn naam in game was Willy Wustenbek trouwens ....
Ik heb geen klachten gehoord, maar ik gebruik dan ook geen teamspeak. Wat wel jammer is maar ik kan niet wennen aan een headset/ koptelefoon. Ik hoop van de winter als ik een permanente race-opstelling ga maken hier wel voor te zorgen.josje94 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:01:
Twee leuke races gehadDe eerste race als 2e gekwalificeerd maar de motor was uit (?) toen de race begon.. Een hoop mensen knalden op mij waarvoor sorry. Uiteindelijk lag ik op plek 11 en kon ik gaan beginnen aan een inhaalrace. Na twee ronden lag ik weer op de 6e plek, eindelijk ben ik 4e geëindigd waarbij de laatste 5-7 ronden toch redelijk eenzaam waren. Ik hoorde veel geklaag over de auto's maar ik vond die Scion eigenlijk best wel fijn rijden en goed te plaatsen door met het gas en de rem te spelen.
Waarschijnlijk gingen de klachten voornamelijk over het driften/ glijen, wat deze wagen makkelijk doet en gelukkig is hij ook dan makkelijk onder controle te houden. Maar door de omstandigheden (mist) is het circuit koeler dan normaal en dien je dus de setup aan te passen, bijvoorbeeld door de bandendruk te verlagen. 1 van de topprioriteiten van een setup is het ervoor zorgen dat je bandentemperatuur in orde is (groene kleur) als je dat niet lukt, zijn de meeste races moeilijk.
Nou nog even een stukje over de race. Ik had een goede kwalificatie (5e) waar ik duidelijk in een gat zat, 1 seconde langzamer dan mijn voorganger en 1 seconde sneller dan de eerste achtervolger. De Jeff en den Johnny probeerde het nog om met de seven classic te kwalificeren, maar kwamen er al snel achter dat, dat wel een erg grote uitdaging ging worden, wel leuk dat ze het probeerden.
Dan de race had een redelijke start en pakte meteen een plaatje (dank je Jos), maar werd aan het einde van de slingercombinatie ingehaald door Maximize en hier heb ik de gehele race een hardnekkig gevecht mee gehouden dater over het algemeen alleen voor zorgde dat we wat verf uitdeelden op 1 moment na, waar ik de 2e rechterbocht wat sneller uitkwam en hem passeerde en ervan overtuigd was dat er genoeg ruimte voor ons beide was, alleen werd ik helaas op mijn kont geraakt en verloor zo'n 5 seconden, wat ik 4 ronden later weer ingelopen had.
Uiteidelijk in de een-na-laatste ronde kon ik hem passeren in de zelfde bocht als waar het de vorige keer mis ging. Oh en Jos kwamen we in de plusminus 7e ronde ook nog tegen, ik en Jos kwamen allebei beter de 2 rechterbocht uit dan Maximize en ik zag dat Jos de linkerkant wilde pakken, dus ik probeerde Maximize aan de rechterkant te passeren, wat uiteindelijk resulteerde dat Jos de spreekwoordelijke derde hond was nadat we elkaar raakten.
En als laatste nog even mijn belofte inlossen. De Sauber heeft met gemak driemaal het vermogen van de Toyota/ Scion (737pk vs 197pk). Omdat dit een dlc auto is, heb ik de kwalificatie met een kwartier verlengd (hier hoef je uiteraard geen gebruik van te maken). De kwalificatie en de race zal zich in de schemering afspelen, dus denk aan je bandentemperatuur! Aangezien dit een endurance-racer is duurt de race ook wat langer dan normaal.
Group C - Autodromo Nazionale Monza GP - Zondag 9 oktober - 19:45
- Autodromo Nazionale Monza GP
- 60 min kwalificatie - race van 28 laps
- Group C
- Ingame omstandigheden: datum: 09-10, weer: clear, tijd: 18:00
Steam - PTR83
Heerlijk, ben er weer bij 😁
En hopen dat mn fanatec shifter binnen komt voor die tijd kunnen we eindelijk is normaler gaan rijden 😉
En hopen dat mn fanatec shifter binnen komt voor die tijd kunnen we eindelijk is normaler gaan rijden 😉
[ Voor 61% gewijzigd door AlexP36 op 07-10-2016 10:30 ]
Leuk man, tof dat je races organiseert! De F1 league rijdt dan ook, zal even kijken welke baan etc., maar over het algemeen is Project Cars wel wat uitdagender.CoronelHimself schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:06:
[...]
Ik heb geen klachten gehoord, maar ik gebruik dan ook geen teamspeak. Wat wel jammer is maar ik kan niet wennen aan een headset/ koptelefoon. Ik hoop van de winter als ik een permanente race-opstelling ga maken hier wel voor te zorgen.
Waarschijnlijk gingen de klachten voornamelijk over het driften/ glijen, wat deze wagen makkelijk doet en gelukkig is hij ook dan makkelijk onder controle te houden. Maar door de omstandigheden (mist) is het circuit koeler dan normaal en dien je dus de setup aan te passen, bijvoorbeeld door de bandendruk te verlagen. 1 van de topprioriteiten van een setup is het ervoor zorgen dat je bandentemperatuur in orde is (groene kleur) als je dat niet lukt, zijn de meeste races moeilijk.
Nou nog even een stukje over de race. Ik had een goede kwalificatie (5e) waar ik duidelijk in een gat zat, 1 seconde langzamer dan mijn voorganger en 1 seconde sneller dan de eerste achtervolger. De Jeff en den Johnny probeerde het nog om met de seven classic te kwalificeren, maar kwamen er al snel achter dat, dat wel een erg grote uitdaging ging worden, wel leuk dat ze het probeerden.![]()
Dan de race had een redelijke start en pakte meteen een plaatje (dank je Jos), maar werd aan het einde van de slingercombinatie ingehaald door Maximize en hier heb ik de gehele race een hardnekkig gevecht mee gehouden dater over het algemeen alleen voor zorgde dat we wat verf uitdeelden op 1 moment na, waar ik de 2e rechterbocht wat sneller uitkwam en hem passeerde en ervan overtuigd was dat er genoeg ruimte voor ons beide was, alleen werd ik helaas op mijn kont geraakt en verloor zo'n 5 seconden, wat ik 4 ronden later weer ingelopen had.
Uiteidelijk in de een-na-laatste ronde kon ik hem passeren in de zelfde bocht als waar het de vorige keer mis ging. Oh en Jos kwamen we in de plusminus 7e ronde ook nog tegen, ik en Jos kwamen allebei beter de 2 rechterbocht uit dan Maximize en ik zag dat Jos de linkerkant wilde pakken, dus ik probeerde Maximize aan de rechterkant te passeren, wat uiteindelijk resulteerde dat Jos de spreekwoordelijke derde hond was nadat we elkaar raakten.
En als laatste nog even mijn belofte inlossen. De Sauber heeft met gemak driemaal het vermogen van de Toyota/ Scion (737pk vs 197pk). Omdat dit een dlc auto is, heb ik de kwalificatie met een kwartier verlengd (hier hoef je uiteraard geen gebruik van te maken). De kwalificatie en de race zal zich in de schemering afspelen, dus denk aan je bandentemperatuur! Aangezien dit een endurance-racer is duurt de race ook wat langer dan normaal.
Group C - Autodromo Nazionale Monza GP - Zondag 9 oktober - 19:45
- Autodromo Nazionale Monza GP
- 60 min kwalificatie - race van 28 laps
- Group C
- Ingame omstandigheden: datum: 09-10, weer: clear, tijd: 18:00
Over het Teamspeak gebeuren, is het niet handig om alsnog gewoon in de channel te komen? Neem aan dat je wel gewoon geluid hebt toch? Ik praat zelf ook niet veel, tijdens rijden nauwelijks, maar helemaal als host is het misschien wel handig om te horen wat er gemeld wordt.
Edit: En de Add-ons zijn trouwens in de aanbieding op steam (50% korting).
Heb effe een server geopend
GOT fun
geen wachtwoord
klasse LMP 3
GOT fun
geen wachtwoord
klasse LMP 3
Ben wel online maar ben ff bezig met een andere auto voor zondag aangezien ik geen tijd heb meer ervoor om me voor te bereidenJW van Wijngen schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:35:
Heb effe een server geopend
GOT fun
geen wachtwoord
klasse LMP 3
Edit*
Even een paar rondjes gereden en wat een beest is het, ruim over de 300km/u vanaf Variante Ascari en op het rechte stuk start/finish.
Begin maar flink te remmen bij 150 meter anders haal je de bochten niet
Heb de turbo druk voluit gezet en pers er bijna 860 pk uit, ben benieuwd hoelang die dat volhoud.
Misschien voor de qualy voluit en wat minder met de race.
Nu nog een bandenspaar setup vinden want ze gaan hard, na 10 rondes zijn de softs al bijna op de helft

Hier nog een filmpje en wat een geluid
[ Voor 81% gewijzigd door AlexP36 op 07-10-2016 22:21 ]
Ja, ik kwam er gisteravond ook achter dat er een turbo-schuifje aanwezig is. De laatste race met deze optie eindigde niet heel erg goed. Ik zou natuurlijk iedereen plechtig op zijn hart kunnen laten beloven om van deze slider af te blijven en op 1,7 bar te laten staan. Maar ik heb zo'n vermoeden dat, dat niet gaat werken. De andere optie is om "mechanival failures" uit te zetten, dan zou iedereen veilig moeten zijn. Maar ik ben ook benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.AlexP36 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:10:
[...]
Ben wel online maar ben ff bezig met een andere auto voor zondag aangezien ik geen tijd heb meer ervoor om me voor te bereiden
Edit*
Even een paar rondjes gereden en wat een beest is het, ruim over de 300km/u vanaf Variante Ascari en op het rechte stuk start/finish.
Begin maar flink te remmen bij 150 meter anders haal je de bochten niet![]()
Heb de turbo druk voluit gezet en pers er bijna 860 pk uit, ben benieuwd hoelang die dat volhoud.
Misschien voor de qualy voluit en wat minder met de race.
Nu nog een bandenspaar setup vinden want ze gaan hard, na 10 rondes zijn de softs al bijna op de helft
Hier nog een filmpje en wat een geluidis wel een C11 en helaas zit dit niet in PC
[video]
Nou ik heb toch maar zo'n cheap-ass microfoontje gekocht, even zien of dat fatsoenlijk werkt en hoe ik het geluid van mijn boxen makkelijk mute.yorkick schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:35:
[...]
Over het Teamspeak gebeuren, is het niet handig om alsnog gewoon in de channel te komen? Neem aan dat je wel gewoon geluid hebt toch? Ik praat zelf ook niet veel, tijdens rijden nauwelijks, maar helemaal als host is het misschien wel handig om te horen wat er gemeld wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door CoronelHimself op 08-10-2016 13:30 ]
Steam - PTR83
Van de andere kant; dat is racen. Je neemt het risico om uit te vallen als je de motor gaat opvoeren
. Als je hier slim weet mee om te gaan ben je snel en rij je de race uit, dus hoe Hamilton het deed, moet het dus niet
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik zeg aan laten staan, zo is het in het echt nou eenmaal ook. Aan de ene kant maakt het het ook weer erg leuk dat iedereen zijn eigen keuze erin kan maken en het kan zeker verschil maken onderling.
Een hogere turbo druk hoeft niet gelijk te betekenen dat je je motor in de soep laat lopen. Kwestie van hoe je er mee omgaat en zeker voor diegene die hand schakelen moeten wat meer uitkijken, althans zo is het in het echt, of PC dit ook in acht neemt vraag ik mij af.
Een hogere turbo druk hoeft niet gelijk te betekenen dat je je motor in de soep laat lopen. Kwestie van hoe je er mee omgaat en zeker voor diegene die hand schakelen moeten wat meer uitkijken, althans zo is het in het echt, of PC dit ook in acht neemt vraag ik mij af.
Motor slijtage is niet echt heel erg flink gesimuleerd. Ze nemen paar factors mee zoals gaspedaal stand, toerental, temperatuur en ook turbo druk mee. Die wegen allemaal mee en dat bepaald dan hoeveel % slijtage per seconde er wordt opgeteld. Als je slijtage op 100% staat, kapt die er mee
Wat ik meestal doe is in zo'n telemetrie programma opzoeken hoeveel wear ik heb na 1 ronde "qualify" op een bepaalde turbo stand. Als je weet hoe lang de race kan je dus bepalen hoe hoog de turbo mag draaien. En meestal valt zo'n meting nog aardig mee, aangezien ik tijdens oefenen meestal veel ruiger met het materiaal om ga dan in race (daar ga je de laatste ronden vaak wat meer shortshiften of meer liften).
Ik meen dat in meeste extreme gevallen zoals bij de Lotus 98T, je de turbo omhoog kan zetten voor 1-2 kwalificatie rondjes. Wat ik dan meestal doe is een hele rustige outlap met heel weinig toeren en gas, maar wel hard genoeg om de banden iets warm te krijgen. Ik heb dan 2 kansen om een ronde neer te zetten; een met iets koude banden (hoewel die vaak heel snel warm te krijgen zijn) en tweede met iets (te) warme banden. Op veel circuits zegt de 98T dan echter wel plof als je 2 ronden gekwalificeerd hebt.
Wat ik meestal doe is in zo'n telemetrie programma opzoeken hoeveel wear ik heb na 1 ronde "qualify" op een bepaalde turbo stand. Als je weet hoe lang de race kan je dus bepalen hoe hoog de turbo mag draaien. En meestal valt zo'n meting nog aardig mee, aangezien ik tijdens oefenen meestal veel ruiger met het materiaal om ga dan in race (daar ga je de laatste ronden vaak wat meer shortshiften of meer liften).
Ik meen dat in meeste extreme gevallen zoals bij de Lotus 98T, je de turbo omhoog kan zetten voor 1-2 kwalificatie rondjes. Wat ik dan meestal doe is een hele rustige outlap met heel weinig toeren en gas, maar wel hard genoeg om de banden iets warm te krijgen. Ik heb dan 2 kansen om een ronde neer te zetten; een met iets koude banden (hoewel die vaak heel snel warm te krijgen zijn) en tweede met iets (te) warme banden. Op veel circuits zegt de 98T dan echter wel plof als je 2 ronden gekwalificeerd hebt.
Lijkt me leuk spel. Heb net een steam controller aangeschaft en lijkt me heerlijk op de bank zitten en beetje racen. Ik zit naar F1 2016 te kijken en naar Project Cars. Zelf ben ik wel een noob qua race games. enige wat ooit in de buurt kwam was need for speed underground jaren terug.
Welke van de games kunnen jullie me aanraden en waarom?
thanks alvast.
thanks alvast.
Het ligt er een beetje aan hoe serieus je bent, maar je geeft al aan dat je lekker op de bank wil zitten en racen. F1 2016 is meer een arcade spel en persoonlijk vind ik dat project cars ertussen in zit. Wil je winnen of hoog eindigen met PC dan moet je toch echt een stuur en pedalen aanschaffen, met een controller gaat het je niet lukken.Baelrog schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:25:
Lijkt me leuk spel. Heb net een steam controller aangeschaft en lijkt me heerlijk op de bank zitten en beetje racen. Ik zit naar F1 2016 te kijken en naar Project Cars. Zelf ben ik wel een noob qua race games. enige wat ooit in de buurt kwam was need for speed underground jaren terug.
thanks alvast.
Voor de pc heb je wat meer keuze in spellen
dan een console als je de betaalde simulators meetelt.
Als je van bank hangen houd met je vrienden dan raad ik PC af en pak dan DiRT rally, f1 2016, gran turismo, nfs of forza. Heb je (bijna) geen gedoe met setups en het is start en gaan.
Ik ben er vanavond wel bij ! hopelijk veel lui.
Ik zet de stream eens aan voor de gein
[Video: https://www.twitch.tv/kzyto]
Ik zet de stream eens aan voor de gein
[Video: https://www.twitch.tv/kzyto]
[ Voor 8% gewijzigd door Jeff[NL] op 09-10-2016 18:22 ]
Diagnose Specialist Ford
goed aanstaande woensdag is het zover
SEIZOEN 4
we starten op Imola om 20.00 uur
het type race is sprint
voor opgeven/inschrijven weet ik eigenlijk niet meer hoe dat ging dus, wie heeft een idee?
SEIZOEN 4
het type race is sprint
voor opgeven/inschrijven weet ik eigenlijk niet meer hoe dat ging dus, wie heeft een idee?
Hmm, vanmiddag was mijn PC gecrashed of beter gezegd mijn videokaart heeft de geest gegeven. Dus even gezocht naar de vorige kaart en andere drivers erop gekwakt. En nu gamen we weer op een lage resolutie (1080p), maar we zijn in ieder geval weer up and running. Alleen geen tijd gehad om teamspeak/ microfoon te testen.
Anyway de sessie is up
GoT Racing
ww = tweakers
Mechanical damage is on.
Anyway de sessie is up
GoT Racing
ww = tweakers
Mechanical damage is on.
Steam - PTR83
Ik noteerde gewoon wie aanwezig was, had niet echt inschrijving. (soms alleen om de administratie wat op te bouwen.)JW van Wijngen schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:45:
goed aanstaande woensdag is het zover
SEIZOEN 4
het type race is sprint
Wat is precies de opzet, misschien doe ik wel gewoon mee.
Misschien heb ik het gemist hoor, ben wat minder actief geweest de laatste weken.
Wat is precies de race duur en zijn er verder nog bijzonderheden die ik moet weten zoals bandslijtage ofsow?
Staat het weer al vast of is dit altijd clear?
Ik ga eerste race helaas missen, ik had niet door dat we aanstaande woensdag alweer los gingen. Ik heb nog steeds mijn game PC/stuur niet opgehaald bij mijn ouders.
Wat betreft regels en stand bijhouden stel ik voor gewoon de Google Docs sheet van seizoen 2 of 3 ofzo te kopieren en alle tussenstanden te resetten. Als we dan nog iets willen wijzigen kan dat op de regels van vorige seizoenen gebeuren.
Wat betreft regels en stand bijhouden stel ik voor gewoon de Google Docs sheet van seizoen 2 of 3 ofzo te kopieren en alle tussenstanden te resetten. Als we dan nog iets willen wijzigen kan dat op de regels van vorige seizoenen gebeuren.
Helaas loopt mijn game vast met een vage fout melding, jammer. @ Ene "Bas", ik hoop dat je je de volgende race wel kan gedragen ipv me gelijk 2x van de baan af te rammen als er 1x lichtjes lak gewisseld wordt als ik aan ga zetten voor mijn snelle ronde, kansloos kinderachtig gedrag imo.
Setup van de race was tof, en een erg leuke auto. Hoop de volgende keer op geen vastloper
.
Setup van de race was tof, en een erg leuke auto. Hoop de volgende keer op geen vastloper
De sessie is herstart omdat het spel voor vele anderen ook vast liep. Dat gebeurd helaas wel eens vaker, maar er staat als het goed is nog een practice sessie van ~10min resterend.jordyktm schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:52:
Helaas loopt mijn game vast met een vage fout melding, jammer. @ Ene "Bas", ik hoop dat je je de volgende race wel kan gedragen ipv me gelijk 2x van de baan af te rammen als er 1x lichtjes lak gewisseld wordt als ik aan ga zetten voor mijn snelle ronde, kansloos kinderachtig gedrag imo.
Setup van de race was tof, en een erg leuke auto. Hoop de volgende keer op geen vastloper.
Thanks voor de tip, toch nog een prima race gehadHans1990 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:58:
[...]
De sessie is herstart omdat het spel voor vele anderen ook vast liep. Dat gebeurd helaas wel eens vaker, maar er staat als het goed is nog een practice sessie van ~10min resterend.
Hierbij mij oprechte excuses, dat is niet mijn bedoeling geweest.[b]jordyktm schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:52Ene "Bas", ik hoop dat je je de volgende race wel kan gedragen ipv me gelijk 2x van de baan af te rammen als er 1x lichtjes lak gewisseld wordt als ik aan ga zetten voor mijn snelle ronde, kansloos kinderachtig gedrag imo.
Neem aan dat dit tijdens de kwalificatie was bocht 1/2?
Ik starte daar ook met een snelle ronde maar voor dat iemand voor mij zat (maximize geloof ik) waardoor ik me rempunt miste en contact maakte. Die ronde had ik beter naar de pits kunnen gaan dan door rijden, was redelijk off game ivm de zelfde frustratie.
Als ik het niet over de zelfde situatie heb alsnog mijn excuses, maar ik dan ben ik me even niet van kwaad bewust maar dan kijk ik het vanavond even terug.
Voor de rest een leuke race, alleen jammer dat ik een aantal penalty's kreeg ik blauwe vlaggen kreeg en iets te fanatiek van me lijn, Uhh van de baan af ging, hier valt wel een hoop te verbeteren.
De eerste race lag mij een pak beter dan de vorige auto's.
Na een goeie start en redelijk veel chaos ontwijken kon ik lekker op de P3 rondrijden, en toen veel de server plat. Na de herstart kon ik als P8 de eerste ronde eindigen en heb dan over de 20 rondjes 3 voorgangers kunnen oppeuzelen door systematisch tijd af te snoepen en te rekenen op concentratie foutjes van mijn voorliggers. Eindigen ls P5 was voor mij een klein hoogtepunt.
In de 2de race heb ik iets grondig verpest met men setup en ben ik als gevolg meer in de grindbak gaan spelen en minder op het circuit.
Ik was Willy Wustenbek ;-)
Thanks for the race!
Na een goeie start en redelijk veel chaos ontwijken kon ik lekker op de P3 rondrijden, en toen veel de server plat. Na de herstart kon ik als P8 de eerste ronde eindigen en heb dan over de 20 rondjes 3 voorgangers kunnen oppeuzelen door systematisch tijd af te snoepen en te rekenen op concentratie foutjes van mijn voorliggers. Eindigen ls P5 was voor mij een klein hoogtepunt.
In de 2de race heb ik iets grondig verpest met men setup en ben ik als gevolg meer in de grindbak gaan spelen en minder op het circuit.
Ik was Willy Wustenbek ;-)
Thanks for the race!
ik heb een excel sheet gemaakt.
moet het alleen nog gedeeld krijgen.
voor de regels hanteren we gewoon de zelfde regels als vorig seizoen(en)
DUS OOK HET WEER
(ik zelf zat te denken, dat gezien het herfstachtige weer dat het .......................
)
we hebben dus twee sprints.
als het goed is werkt deze link.
https://docs.google.com/s...lLsfvxQU/edit?usp=sharing
als de link niet werkt hoor ik het graag.
de weersverwachting voor woensdag is voorlopig zonnig
.
moet het alleen nog gedeeld krijgen.
voor de regels hanteren we gewoon de zelfde regels als vorig seizoen(en)
DUS OOK HET WEER
(ik zelf zat te denken, dat gezien het herfstachtige weer dat het .......................
we hebben dus twee sprints.
de weersverwachting voor woensdag is voorlopig zonnig

De link werkt. Staan nog wat gegevens in van vorig seizoen. Leuk om terug te zien dat ik de eerste race toen wonJW van Wijngen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:54:...
de weersverwachting voor woensdag is voorlopig zonnig![]()
![]()
.

Edit: Eerste race was toen ook op Imola, dus kan het misschien nog eens overdoen.
[ Voor 7% gewijzigd door bobopalmtree op 10-10-2016 12:18 ]
Knal ik gewoon men naam op de inschrijf lijst of zet ik het hier? Mijn steam naam is Willy Wustenbek :-)
misoleezy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:55:
Kan ik daar nog aan meedoen?
Gewoon zorgen dat je er woensdag bij bent. Die spreadsheet wordt daarna dan wel aangevuld met de namen van deelnemers, neem ik aan.bazzard schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:06:
Ik doe ook graag mee.
Best vóór de race van woensdag ook eens in de spreadsheet de tab met startprocedure nalezen zodat je weet hoe de start van de tweede race werkt, met reversed grid en formatieronde.
Dan wilde we beide een snelle ronde gaan zetten, haha. Ik was Maximizebazzard schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 07:28:
[...]
Hierbij mij oprechte excuses, dat is niet mijn bedoeling geweest.
Neem aan dat dit tijdens de kwalificatie was bocht 1/2?
Ik starte daar ook met een snelle ronde maar voor dat iemand voor mij zat (maximize geloof ik) waardoor ik me rempunt miste en contact maakte. Die ronde had ik beter naar de pits kunnen gaan dan door rijden, was redelijk off game ivm de zelfde frustratie.
Als ik het niet over de zelfde situatie heb alsnog mijn excuses, maar ik dan ben ik me even niet van kwaad bewust maar dan kijk ik het vanavond even terug.
Voor de rest een leuke race, alleen jammer dat ik een aantal penalty's kreeg ik blauwe vlaggen kreeg en iets te fanatiek van me lijn, Uhh van de baan af ging, hier valt wel een hoop te verbeteren.
Volgende keer beter zeggen we dan maar eh.
Was weer een leuke race gisteren. De sauber is een beest. Ik lag nadat we met zn allen eruit waren geknikkert en weer opnieuw waren begonnen 3e en dit kon ik een paar rondjes volhouden, echter hadden de pk's van de sauber af en toe de overhand en maakte ik wat foutjes wat mij terug bracht naar een 5e plek. Ik werd ingehaald door iemand (weet niet meer wie) en toen 6e. Dit hield ik weer een aantal ronden vol maar willy haalde mij in. Daarna de concentratie kwijt en deels de macht van de auto door lichte suspension damage en bijna geen rubber meer op de bandjes.
Al met al weer erg genoten maar moet nog veel oefenen merk ik wel.
Hoe Jeff, lord, bobo, het altijd doen is me een raadsel 😉 maar weer goed gereden mannen !
Al met al weer erg genoten maar moet nog veel oefenen merk ik wel.
Hoe Jeff, lord, bobo, het altijd doen is me een raadsel 😉 maar weer goed gereden mannen !
[ Voor 11% gewijzigd door AlexP36 op 10-10-2016 17:01 ]
Zijn er ook "spek en bonen" plaatsen beschikbaar, ik zou graag mee willen doen maar ik kan niet elke woensdag ivm ik in ploegen werk ?
Gaat mij meer om de ervaringen en gezelligheid.
Zo ja ben ik er aankomende woensdag bij, zo nee dan ook geen probleem snap dat het een wedstrijd tot aan de kerst is.
[ Voor 6% gewijzigd door AlexP36 op 10-10-2016 17:09 ]
Dit wordt pas een probleem als er een stuk of 30 mensen meedoen. Dus je zit wel veilig denk ik.AlexP36 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:07:
[...]
Zijn er ook "spek en bonen" plaatsen beschikbaar, ik zou graag mee willen doen maar ik kan niet elke woensdag ivm ik in ploegen werk ?
Gaat mij meer om de ervaringen en gezelligheid.
Zo ja ben ik er aankomende woensdag bij, zo nee dan ook geen probleem snap dat het een wedstrijd tot aan de kerst is.
Dan nog effe over gisteren. Had een redelijke kwalificatie met een 4e plek (beide kwalificaties om precies te zijn). De race voor de herstart kwam ik goed weg maar werd in de chicane aangetikt waardoor ik de bocht afsneed en ik een penalty kreeg waardoor ik niet kon accelereren en daardoor werd ik nog een keer aangetikt.

Bij de herstart kwam ik minder goed weg als de 1e keer, maar ik zag in mijn ooghoek dat Johnny een nogal vreemde manoeuvre uithaalde. Ik heb geen idee wat er gebeurde maar hij spinde meteen bij de start. Door mijn trage start en wat trek en duw werk kwam ik als 8e van de 10 door de chicane. Wat ik in de paar ronden daarna goedmaakte voornamelijk door fouten van anderen. Alleen de strijd om de 3e plaats was wat spannender. Daarna was het wachten totdat Johnny naar voren kwam om me te proberen in te halen.
Maar Johnny kwam wel naar de 4e plaats, maar was langzamer dan ik terwijl Bob en Jeff langzaam van mij wegreden. Ik denk dat Johnny schade had ofzo. Aangezien ik de hele avond al last had van concentratie problemen, viel het mij mee dat ik maar 2 fouten heb gemaakt beide bij het insturen van de 1e chicane. Maar dit was in de 1 en 2 na laatste ronden en mijn voorsprong was toen al enorm. Dit viel dus erg mee al heb ik ook niet superhard gepushed. Want ik kon de voorste toch niet volgen. Ja, het was een goede race.

Oh er er schiet me ineens nog iets te binnen wie was die kamikaze piloot die de eerste chicane in de het begin finaal miste en mij nog net rechts passeert voordat ik naar rechts wilde sturen. Ik dacht dat het Willy was maar weet het niet zeker meer.
Steam - PTR83
Zijn woensdag de instellingen van de auto Real? (Dus TC, ABS etc.) of hoe zit dat
nvm
[ Voor 6% gewijzigd door pwillemske op 10-10-2016 18:40 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Wou net zeggen dat je dat in die spreadsheet kan lezen.pwillemske schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:05:
Zijn woensdag de instellingen van de auto Real? (Dus TC, ABS etc.) of hoe zit datnvm
Wellicht kan David of Ithric die ook even toevoegen in de startpost.
@ alex P
geen probleem, alleen is je kans op het kampioenschap wel verkeken.
geen probleem, alleen is je kans op het kampioenschap wel verkeken.
Dat was het op voorhand alJW van Wijngen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:56:
@ alex P
geen probleem, alleen is je kans op het kampioenschap wel verkeken.![]()
![]()
Maar fijn dat ik mee mag doen. :tmb
[ Voor 7% gewijzigd door AlexP36 op 10-10-2016 19:13 ]
Ik ben er woensdag ook niet bij, zit momenteel een midweekje in Limburg voor vakantie...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Net eventjes gereden, leuk autootje, maar wel het een en ander aangepast
(Auto blokkeerde nogal vlug voor, nu een heel eind verholpen door de rembalans en de gewichtsbalans aan te passen
)
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Done.bobopalmtree schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:49:
[...]
Wou net zeggen dat je dat in die spreadsheet kan lezen.
Wellicht kan David of Ithric die ook even toevoegen in de startpost.
Wilde mezelf ook toevoegen aan de excel sheet, doe ik iets niet goed?
Je kan zelf niets wijzigen in die sheet, enkel lezen. De sheet werd gewoon gekopieerd van vorig seizoen, dus de namen die er nu in staan zijn gewoon de mensen die vorig seizoen hebben meegedaan. Gewoon morgenavond mee racen en dan wordt de deelnemerslijst daarna wel aangemaakt.jordyktm schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:37:
Wilde mezelf ook toevoegen aan de excel sheet, doe ik iets niet goed?
Ik heb geprobeerd om met de H-shifter te racen (Logitech G920) maar dat ging echt dramatisch
Ik houd het dus bij flippers
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik hou het morgen nog bij automatisch, zal een gat moeten zagen in de tafel naast mij en nog een beugel maken op het werk, dan is de shifter mooi laag waar ik hem wil hebben.
Zo op tafel vastbouten is te hoog, bijna een drift handrem zeg maar
Zo op tafel vastbouten is te hoog, bijna een drift handrem zeg maar
Voor deze shifter is er ook een mooie tafel klem beschikbaar. Kan je m op elk oppervlakte vast klemmen met twee zware klemmen, werkt echt goed.
ik weet niet precies hoe dat gaat in de fora, maat ik dacht t is wel eens tijd om actiever te worden hier.
ik heb project cars al een tijdje maar nooit echt actief gespeeld tot nu, wanneer ik tijd heb althans.
ik heb net een g29 binnen na 6 jaar met een g27 geraced te hebben en ben nog aan het ontwerpen met een raceseat.
ik heb project cars al een tijdje maar nooit echt actief gespeeld tot nu, wanneer ik tijd heb althans.
ik heb net een g29 binnen na 6 jaar met een g27 geraced te hebben en ben nog aan het ontwerpen met een raceseat.
Je bedoeld de beugel die fanatec ervoor maakt, die heb ik niet mee besteld ivm ik die makkelijk zelf kan maken en vond de prijs aan de wat hoge kant. Ook heb ik een custom rig gebouwd en kon niet van te voren rekenen of ik met die beugel wel uitkwam, dus gelaten voor wat het is en dacht ik maak hem zelf wel.johnnyverhoeff schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:48:
Voor deze shifter is er ook een mooie tafel klem beschikbaar. Kan je m op elk oppervlakte vast klemmen met twee zware klemmen, werkt echt goed.
Ah vandaar.
Mast waarom heb je voor de Fanatec shifter gekozen ipv die van thrustmaster, aangezien je daar alles al van had ?
Geen kritiek hoor, van die Fanatec ga je geen spijt krijgen.
Mast waarom heb je voor de Fanatec shifter gekozen ipv die van thrustmaster, aangezien je daar alles al van had ?
Geen kritiek hoor, van die Fanatec ga je geen spijt krijgen.
Ik heb inderdaad eens men rempunt gemist omdat ik voor iemand moest uitwijken, weet niet meer of dat in de eerste ronde was maar dacht alles dat ik niemand geraakt hadCoronelHimself schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:44:
[...]
Oh er er schiet me ineens nog iets te binnen wie was die kamikaze piloot die de eerste chicane in de het begin finaal miste en mij nog net rechts passeert voordat ik naar rechts wilde sturen. Ik dacht dat het Willy was maar weet het niet zeker meer.

Klopt en dat was best knap.misoleezy schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:58:
[...]
Ik heb inderdaad eens men rempunt gemist omdat ik voor iemand moest uitwijken, weet niet meer of dat in de eerste ronde was maar dacht alles dat ik niemand geraakt had![]()
Steam - PTR83
Mijn naam in game is rough rider, ik weet niet of ik alle races mee ga rijden
Leuk dat je er bentJello17 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:46:
Mijn naam in game is rough rider, ik weet niet of ik alle races mee ga rijden
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ja staat in de topicstart https://www.bug-community.com/teamspeak/Jello17 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:50:
Hebben jullie ook teamspeak?
Hebben meer mensen problemen met joinen?
Zijn 2 sessies, je moet diegene hebben die vol loopt, het wachtwoord is WEC
Beetje jammer dit...de volgende keer ben ik ervoor om door te racen bij disconnects.. ik stem elke keer voor restart en ben ik zelf de pineut gaan we racen. Makkelijke manier om van je competitie af te komen zo .
Diagnose Specialist Ford
Ik heb helemaal niet meegekregen dat je weer gedisconnect was net?
Was sowieso beetje choatisch, maar 1e race dus hopelijk volgende beter.
Ik vond het zelf vooral lastig concentreren, vind het handig om op teamspeak te zijn qua race-dingen, maar er werd nu echt aan een stuk door gepraat.
Was sowieso beetje choatisch, maar 1e race dus hopelijk volgende beter.
Ik vond het zelf vooral lastig concentreren, vind het handig om op teamspeak te zijn qua race-dingen, maar er werd nu echt aan een stuk door gepraat.
Jep, was ook de pineut de eerste heat vanavond. Was chaos, volgende x beter.
Was weer een chaotische avond.. Zijn er trouwens meer mensen die wel eens het probleem hebben dat de PC niet "terug" gaat naar het bureaublad na het afsluiten van Project Cars? Bij mij blijft dan soms het scherm zwart (2e scherm laat nog gewoon alles zien) en dan kan ik niets anders dan de PC resetten..
Misschien de volgende keer gewoon laps opgeven in plaats van tijd? Ik pak meestal de snelste tijd ooit, voeg daar wat seconden aan toe (afhankelijk van de lengte van de baan natuurlijk). Kies een tijd die je wil racen en dan delen door de verwachte rondetijd van de snelste. 15 minuten delen door 1:40 = 9 ronden.
Anyway ik had een onverwachte goede kwalificatie en race. Beide keren 2e. Had de 1e race een goede start en kon langzaam weglopen zodat niemand meer kan slipstreamen. Helaas maak ik in 1 van de laatste, ronde een foutje (tenminste de wagen vloog ineens rechtuit, terwijl ik toch laat op het gas ging na de chicane. Hierdoor kon Jeff mij nog inhalen, anders had ik hem denk ik nog net kunnen hebben. Flink balen dus.
Tweede race een hoop problemen bij de start 1e keer gaf ik vol gas na de laatste bocht, net als bij een echte rollende start alleen was dit blijkbaar niet de bedoeling.
In de 2e herstart had ik een valse start.
. Bij de echte start maakte ik al vrij snel een foutje waardoor ik laatste lag. Daarna aan een inhaalrace begonnen, die in het begin niet echt vlotte. Ook niet omdat in aangetikt werd terwijl ik net 2 man had voorbijgereden op het rechte stuk. Daarna kon ik uiteindelijk nog oprukken tot (dacht ik) 4e plaats, maar daarna kwamen de foutjes waardoor ik sommige mensen wel 3 keer heb moeten inhalen. Uiteindelijk zesde geeindigd nadat ik ik was suspension damage had opgelopen.
Nog wel de snelste ronde kunnen rijden ergens in de midden van de race 1:37,830
Anyway ik had een onverwachte goede kwalificatie en race. Beide keren 2e. Had de 1e race een goede start en kon langzaam weglopen zodat niemand meer kan slipstreamen. Helaas maak ik in 1 van de laatste, ronde een foutje (tenminste de wagen vloog ineens rechtuit, terwijl ik toch laat op het gas ging na de chicane. Hierdoor kon Jeff mij nog inhalen, anders had ik hem denk ik nog net kunnen hebben. Flink balen dus.
Tweede race een hoop problemen bij de start 1e keer gaf ik vol gas na de laatste bocht, net als bij een echte rollende start alleen was dit blijkbaar niet de bedoeling.
In de 2e herstart had ik een valse start.
Nog wel de snelste ronde kunnen rijden ergens in de midden van de race 1:37,830
Steam - PTR83
Eerste race ging redelijk voor mij maar de tweede race was minder.
Door dat dexter op ts kwam wilde ik hem muten (weet niet of dat kan) maar project cars deed er echt lang over om terug te switchen. Toen ik terug was waren jullie al op de helft van de warming-up, dus volgas er achter aan maar de voorsprong was redelijk groot, voordeel is wel, je zit niet in de chaos midden in het veld.
Omdat er twee in de eerste bocht spinde kon ik niet meer ontwijken en stond me stuur redelijk scheef, maar toch maar doorgegaan.
Uiteindelijk was de race precies op tijd afgelopen want de gene achter me kwam steeds dichterbij en had me zeker ingehaald als het nog een ronde langer duurde, waarschijnlijk minder vleugel want op s/f kwam die dichtbij wat ik dan in de bochten weer redelijk goed kon maken.
Door dat dexter op ts kwam wilde ik hem muten (weet niet of dat kan) maar project cars deed er echt lang over om terug te switchen. Toen ik terug was waren jullie al op de helft van de warming-up, dus volgas er achter aan maar de voorsprong was redelijk groot, voordeel is wel, je zit niet in de chaos midden in het veld.
Omdat er twee in de eerste bocht spinde kon ik niet meer ontwijken en stond me stuur redelijk scheef, maar toch maar doorgegaan.
Uiteindelijk was de race precies op tijd afgelopen want de gene achter me kwam steeds dichterbij en had me zeker ingehaald als het nog een ronde langer duurde, waarschijnlijk minder vleugel want op s/f kwam die dichtbij wat ik dan in de bochten weer redelijk goed kon maken.
goed
als eerste een diepe buiging
voor Itric
de reden: het is niet zo makkelijk om dit te organiseren. daar ben ik nu wel achter.
het helpt als iedereen op teamspeak zit, maar enige structuur ..........................?
Nee die was er niet.
chaos chaos chaos, maar wel gezellig.
het organiseren wordt ook niet heel erg geholpen door het spel. zoals we allemaal konden zien bij de eerste start. Het spel (en niet ik
) pakte maximum op en pletterde hem onderste boven op de baan. niet echt een prettige start.
dan kom bij mijn volgende knelpunt: wie heeft een screenshot van de uitslag van de eerste sprint?
de tweede heb ik.
voor het inloggen/doorstarten voor de tweede sprint moeten we het anders gaan doen.
ik zelf denk aan een extra tijd van circa 15 min voor opnieuw inloggen. De consequentie is dan wel dat er bijna geen tijd meer is voor een her start. Want met twee keer een herstart ben je zo 40 min verder.
daar komt bij dat we ook moeten afspreken wanneer er wel en wanneer er niet een herstart is. dit om willekeur te voorkomen.
verder is alle feed back welkom, zo hopen we per race iets minder chaos te creëren.
.
voor Itric
de reden: het is niet zo makkelijk om dit te organiseren. daar ben ik nu wel achter.
het helpt als iedereen op teamspeak zit, maar enige structuur ..........................?
Nee die was er niet.
chaos chaos chaos, maar wel gezellig.
het organiseren wordt ook niet heel erg geholpen door het spel. zoals we allemaal konden zien bij de eerste start. Het spel (en niet ik

dan kom bij mijn volgende knelpunt: wie heeft een screenshot van de uitslag van de eerste sprint?
de tweede heb ik.
voor het inloggen/doorstarten voor de tweede sprint moeten we het anders gaan doen.
ik zelf denk aan een extra tijd van circa 15 min voor opnieuw inloggen. De consequentie is dan wel dat er bijna geen tijd meer is voor een her start. Want met twee keer een herstart ben je zo 40 min verder.
daar komt bij dat we ook moeten afspreken wanneer er wel en wanneer er niet een herstart is. dit om willekeur te voorkomen.
verder is alle feed back welkom, zo hopen we per race iets minder chaos te creëren.

.
Over de race zelf kan ik kort zijn.
Sprint 1 reed ik eens voor een keer (de eerste keer, met uitzondering van de omgekeerde sprint starts in het vorige seizoen
) midden in het veld. Dus voor de nieuwkomers een opsteker, oefening baad kunst.
de tweede sprint ben ik na wat schuivers voor mij op de tweede plaats gekomen. hierbij hing Johnny in mijn nek. helaas ging ik door de druk te snel op het gas bij de mini chicanes en kon achter aan aansluiten. van plek twee naar plek 13. ik voelde me gelijk een telfort reclame.
.
met wat geluk kon ik opschuiven tot achter bas. het koste me wel een ronde of 8 om in te lopen.
zat ik eindelijk goed achter hem werden we afgevlagd. ( blijkt dat je als host / spelleider helemaal niet kan in grijpen
). Dus finishte ik achter bas. spannend
.
Sprint 1 reed ik eens voor een keer (de eerste keer, met uitzondering van de omgekeerde sprint starts in het vorige seizoen

de tweede sprint ben ik na wat schuivers voor mij op de tweede plaats gekomen. hierbij hing Johnny in mijn nek. helaas ging ik door de druk te snel op het gas bij de mini chicanes en kon achter aan aansluiten. van plek twee naar plek 13. ik voelde me gelijk een telfort reclame.

met wat geluk kon ik opschuiven tot achter bas. het koste me wel een ronde of 8 om in te lopen.
zat ik eindelijk goed achter hem werden we afgevlagd. ( blijkt dat je als host / spelleider helemaal niet kan in grijpen

.
Yup vooral PC zorgt voor chaos, ik probeerde daarom alles alvast opgeschreven te hebben maar alsnog bleef het lastig.JW van Wijngen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:49:
goed
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
voor Itric
Nee die was er niet..
Wat ik deed en zou doen is het in de groep gooien voor de volgende race, wat is wel een herstart en wat niet.
Dit klinkt hard, maar heb ik vorige seizoenen ook moeten toepassen (helaas), als je voor alles herstart ben je zo een paar uur langer bezig.
Ik zou ook het volgende afspreken, als de race "Zoveel minute/rondes oud is" restarten we niet meer en proberen snel duidelijkheid te geven.
Want mensen zijn vol gefocussed en zoals je gisteren merkte dan heb je 2 kampen, mensen die inhouden omdat ze een herstart verwachten en mensen die vol door racen. (Dat geeft spanningen/frustraties onderling.
Nu begrijp je misschien ook waarom ik (even) ermee gestopt ben, het plezier in het racen zelf is lasting te combineren. (Veel vragen en issues die je direct moet oplossen)
Gelukkig zijn jullie met zijn 2e dat scheelt ook enorm denk ik.
*Sorry overigens als ik op veel dingen gisteren door vroeg, maar probeerde juist te helpen.

Heb zelf geen printscreens gemaakt en zag de uitslag van race 2 geeneens, was er niet iemand die de race opnam misschien kan die het terug kijken.
Race verslag:
De eerste keer zonder zelf de compititie te organiseren, beviel best goed en kon me volledig concentreren op de race/Q.
Race 1 lang in gevecht geweest met Bob, maar toen ik in een ritme kwam alleen maar 1.39.xx en liep langzaam uit.
Voor mij waren mensen te snel, dus ik sloot af op een P4 vrijwel in niemandsland. (voor +15s en achter ook +10s)
Race 2: na alle herstarts en issues had ik een erg mooie race vooral.
Starte vanaf P10, kon redelijk vlot door het veldt heen omdat andere foutjes maakte en reed toen al snel op P3.
Johnny kwam snel dichterbij en liet hem voorbij gaan en direct in zijn slipstream gedoken.
We kwamen vlot dichterbij op Jos, die de druk begon te voelen en toen toch een foutje maakte.
Volgens mij hebben ik en Jos 15 minute bij elkaar gereden, uiteindelijk was Jos de winnaar maar dat ging er hard maar fair aan toe. (soms kleine tikjes, maar veel respect voor elkaar)
Op de lijn was het denk ik 0.1s als het niet minder was, ik verklote exit van de laatste bocht en Jos kon de binnenlijn nemen.

Al met al een P4 race 1 en P3 race 2 was zeker niet verwacht.
Ik heb geen screens, maar tijdens de eerste race stond me "dashcam" aan. Ik zal deze vanavond even terug kijken en als het niet compleet pruts werk is misschien ook wel even uploaden.
Ik had zelf nooit op deze baan gereden (laatste keer wat op een gameboy) dus had meer dan FP en Q nodig om de baan goed te snappen en rempunten ze zoeken.
Ik had zelf nooit op deze baan gereden (laatste keer wat op een gameboy) dus had meer dan FP en Q nodig om de baan goed te snappen en rempunten ze zoeken.
Na al het geweld in de openingrace van het Formula C kampioenschap, nu weer een losse race. Deze keer gaan we de grote plas over en gaan we racen met een vintage stockcar. Deze heeft een aantal ongebruikelijke setup-opties. Zoals weight-jacker, lateral weight bias en de trackbars. Deze hebben allemaal te maken met het makkelijker maken om door een bocht te komen. Bij voorkeur allen in dezelfde richting. Aangezien we in PC geen ovals hebben, heb ik de baan gekozen met zoveel mogelijk bochten in dezelfde richting. Ik heb geen idee of je iets aan de voorgenoemde opties hebt op deze baan, maar we zullen zien.
Caper Monteret - Watkins Glen short - Zondag 16 oktober - 20:00
- Watkins Glen short
- 45 min kwalificatie - race van 25 laps
- Vintage stockcars
- Ingame omstandigheden: datum: 16-10, weer: clear, tijd: 14:00
Steam - PTR83
Shadow play heeft me in de steek gelaten, ik heb alleen de laatste race
Vul even aan wat je nog weet, dan komen we er ook wel uit:
Resultaat seizoen race 1, seizoen 4
Pole: ???
Resultaat seizoen race 1, seizoen 4
Pole: ???
- Ithric
- bobopalmtree
bobopalmtree schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:54:
Vul even aan wat je nog weet, dan komen we er ook wel uit: