Ha, ik had verwacht dat Hockenheim een klassiek circuit is dat iedereen wel kent en daardoor gelijk speelveld is. Mooi niet dus.
Ik had gisteravond ongeveer 1,5 - 2u met Jos geoefend. We reden toen gelijke tijden ongeveer, zo rond de 1.37.8 oid (+/- 0.2s). Opzich moest het harder kunnen, maar ik wist niet hoe. De Corvette was in Hockenheim echt heel vervelend tijdens het remmen. Ik reed ook met low downforce setup om de eerste en tweede sector te optimaliseren. De derde sector is voornamelijk het stadium, en dat is redelijk gebanked.
Anyhoe, practice rustig aan gedaan. Wel gelijk op de 1.38.2 tijden, ondanks dat ik gister de hele middag brak was. Afgezien van 1 game crash prima practice sessie.
In kwalificatie tweede gekwalificeerd met 1.37.3. Geen idee hoe David(NL) aan 1.36.5 komt.

Netjes gedaan.
In race 1 had ik een hele goede start, en kon ik David(NL) direct voor bij steken. Bij bocht 1 zat ik er nog voor maar omdat ik aan de verkeerde kant van de baan stond (binnenbocht) kon ik de bocht niet met volle apex speed nemen. Volgens mij schrok David(NL) daar een beetje van waardoor hij op de curbstone spinde

Jammer, want het had een leuk gevecht kunnen worden.
Door de schrik had Jos mij voor bocht 2 ook ingehaald. Helaas had ik in deze race ook weer FFB bug (trillend stuur in bochten). Ik kon niet echt pushen en vond 2de plek wel best. Op het einde werd het nog even spannend nadat Jos een aanvaring had en schade reed, maargoed ik wilde niet een waaghals actie uithalen om er voor bij te raken.
Van de rommeligheid in het middenveld niets gemerkt dus. Ik zag ook dat Jos en ik een redelijk grote voorsprong hadden opgebouwd, dus dat zal wel een heleboel verklaren.
Race 2 starte ik een na laatste. Start e.d. was beetje rommelig, maar dat was ik wel gewend

Opzich kon ik in de eerste race ronde wel langs heleboel mensen heen rijden omdat ze het verknoeiden, dank u wel
Op den duur waren Jos, David(NL) en ik naar de kop toe gereden. Uiteindelijk heeft Jos lange tijd achter mij gereden, maar viel later wat terug. Ik kon in race 2 een lekker tempo aanhouden, enkel in de laatste 3-4 rondjes liet ik de pace wat terugzakken naar 1.38.5.
Jammer van David dat je wat pech had in beide races. In Race 2 maakte je ook aanspraak op mijn positie, maar volgens mij vergiste hij zich wel eens in de verschillende rempunten van de auto's. Zoals ik al zei was de Corvette niet super scherp op de remmen. Ik had vandaag volle engine braking nodig om nog een beetje competitief aan te remmen. Nu snap ik volgens mij ook waarom de Corvette zo'n hoge rev limit heeft. Ik denk dat die bedoeld is voor op de motor afremmen
Voor de geinteresseerden, 2 video's:
YouTube: PCARS Corvette C7R Sprint race on Hockenheim GP
YouTube: Racing Dashboard
Ik rijd dus met een race dashboard achter mijn stuur. Deze heb ik jaren terug eens op school zelf gemaakt. Ik gebruik het dashboard om geen schakelpunten van de Corvette te missen. Het zou waarschijnlijk ook wel kunnen met een Android app, maar dit is vetter
Tijdens het aanremmen heb ik een blauwe shift balk die omgekeerd opvult, zodat ik beter kan engine braken.

In de vrije/achteruit licht de hele shift balk op als ik toeren maak, zodat ik weet dat ik bvb perongeluk nog in vrije versnelling sta (zie begin video).