Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet bekent, dit is een work in progress. (Dus indien genoeg animo kiezen we een datum) >:)
Daarnaast nog een vraag, kan ik met een solo race bjivoorbeeld alleen lmp1 en gt3 kiezen ipv alle klasses??
Nee dat is niet mogelijk, maar als je alles doet kan je afspraken maken onderling.
Dit hebben we 2 seizoenen gedaan zonder issues, dus iedereen kiest dan enkel de aangewezen auto('s)/Klasses.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:41:
Ik rij ook mee als we Le Mans gaan doen.
Maar maak even een poll, dan word er vanzelf wel meer duidelijk
Er is iets mis met de polls, maar dat zal er zeker komen alvorens we besluiten.
Maar zoals gezegd, eerst hoop ik nog op wat suggesties en dan komt de rest vanzelf goed. 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Ithric op 20-06-2016 19:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans1990 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:54:
Zijn er nog mensen die behoefte hebben om vanavond online te oefenen op Hockenheim? Mogelijk dan om een uur of 9 a half 10 een oefen sprint te doen van 15 minuten.

Zoja kan ik wel om half 8 een server op zetten :)
Ik heb voor mezelf een server opgezet, omdat ik sowieso wilde gaan oefenen.

Mensen zijn vrij om te joinen, maar ik verwacht geen grote opkomst/verplichtingen:
Server GOT
Wachtwoord tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Ithric schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Dit zal deels afhankelijk zijn aan de auto keuze, dus vandaar de vraag.
Voor 6 man ga ik het niet doen, ik wil minimaal 15 mensen eigenlijk en liefst 20. (maar dat wordt lasting denk ik)
Mocht de groep rond 15 man zijn overweeg ik de short circuit te nemen van le mans, zodat je elkaar meer tegenkomt.
Echt GEEN short versie van Le Mans doen, dan wordt het te "standaard/makkelijk"

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:02:
[...]

Echt GEEN short versie van Le Mans doen, dan wordt het te "standaard/makkelijk"
Dus kortom wat staat ons te doen?
...
...
..
..
Zoveel mogelijk mensen mee laten doen. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ergens wel bang dat er mensen zullen zijn die al voor het einde gaan afhaken.
Omdat er iets tegenzit of omdat het spel vastloopt ofzo.
Dat zou wel erg jammer zijn, als je uiteindelijk nog maar met 5 man de race uitrijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Paar ideetjes/reacties van mij. Ik gooi ze gewoon in de groep, dan wordt wel duidelijk of er iets goed tussen zit.
  • Als de groep te klein is, dan slechts 1 auto/class
  • Zorgen dat er enkele pit stops nodig zijn (evt. door verhoogde bandensluitage, of wagen met kleine brandstoftank).
  • Kortere track lijkt me niet makkelijker, denk net intenser: 2 uur lang constant bochten nemen en om de paar laps wel iemand lappen of gelapt worden.
  • Om te vermijden dat mensen voortijdig stoppen, kan je evt. ploegen vormen (van 2) en resultaat per ploeg. Als er 2 klassen zijn, in elke ploeg 2 verschillende klassen. Ploegen vormen als: snelste met traagste en zo naar het midden toe.
  • De tijd versnellen zodat 2uur = 24uur; Heb dit al wel eens meegemaakt op 1 uur.
  • DavidNL, Jhonny en Hans met de restrictor volledig toe laten rijden >:)
  • Hierboven serieus. Misschien op een andere gelegenheid eens testen wat het geeft als iedereen zijn restrictor bijstelt zodat hij nog dezelfde pace heeft als de snelste ronde van de traagste piloot. (duidelijk :? )
  • Droog weer :9
  • Bij 2 klassen, proberen aantal deelnemers gelijk te verdelen over beide klassen.
  • Bij te weinig deelnemers, eens kijken of er andere (kleine) leagues zijn om misschien samen een event mee te organiseren.
  • ...
Ik rij in ieder geval wel mee. Langste race tot nu toe was 1 uur, dus wordt sowieso wel uitdagend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Lijkt mij ook erg leuk om mee te doen! :) Hangt alleen wel af van de dag en tijd.
Als ik het ruim van te voren weet, kan ik er misschien op aan plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Ik ben er morgenavond weer bij, heb er zin in! Misschien dat ik een (klein deel van) de practice moet missen vanwege verplichtingen. Dat is hopelijk geen probleem?

Het weer is "Voorspelbaar", uit welke (waarschijnlijk 3) random weertypen wordt er gekozen? Ik heb dit niet terug kunnen vinden.

Ook nog een klein vraagje voor Reversed Grid voor Race 2: volgens de startprocedure begint de race als #1 in ronde 2 over de S/F is. Op de livestreams (Donnington en Watkins Glenn) lijkt het echter of er pas vol gas gegeven wordt als de persoon zélf over de S/F is.

Ik wil het niet voor jullie verkloten, ga anders wel voor optie 2, het boeit eigenlijk ook niet zoveel :D

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bobopalmtree schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:20:
Paar ideetjes/reacties van mij. Ik gooi ze gewoon in de groep, dan wordt wel duidelijk of er iets goed tussen zit.

[lijstje]

Ik rij in ieder geval wel mee. Langste race tot nu toe was 1 uur, dus wordt sowieso wel uitdagend. :)
Mee eens. De korte baan is enkel maar intensiever. Maar op de lange baan kom je wel minder mensen tegen.
Afijn, we rijden ook 2 uur, en indien we wel een gemengt GT3/LMP1 veld krijgen kom je genoeg verkeer tegen. Je zou daar ook een rijders team mee kunnen maken, zodat je in beide klasses belang hebt :)

Begin dit seizoen had ik restrictors eens getest op Imola. Mijn ervaring was dat ik daarmee net achter het middenveld stond meen ik. Misschien is het op le mans effectiever omdat zo'n circuit veel tijd in power en snelheid heeft zitten.
IMHO wordt dat wel vervelend rijden. Rechte stukken worden onverdedigbaar omdat je dan 20kph of meer top snelheid verliest, terwijl in de rem en bochtige zones we weer worden opgehouden :> Maar daar kan je moeilijk voorbij als je een slecht recht stuk hebt.
DeathTrail schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:08:
Ik ben er morgenavond weer bij, heb er zin in! Misschien dat ik een (klein deel van) de practice moet missen vanwege verplichtingen. Dat is hopelijk geen probleem?
Nee, je hoeft ook niet eens een kwalificatie tijd neer te zetten om mee te doen. Je start dan wel logischerwijs achter aan, maar zolang je in de lobby zit is het prima.
Het weer is "Voorspelbaar", uit welke (waarschijnlijk 3) random weertypen wordt er gekozen? Ik heb dit niet terug kunnen vinden.
In de regels spreken we over willekeurig weer. Dat wil zeggen dat we het weer type aankondigen per event. Dit event is het clear en light cloudly. Er is geen 3 of ander willekeurig weer type.
Ook nog een klein vraagje voor Reversed Grid voor Race 2: volgens de startprocedure begint de race als #1 in ronde 2 over de S/F is. Op de livestreams (Donnington en Watkins Glenn) lijkt het echter of er pas vol gas gegeven wordt als de persoon zélf over de S/F is.

Ik wil het niet voor jullie verkloten, ga anders wel voor optie 2, het boeit eigenlijk ook niet zoveel :D
Hmm, dat is een goede. Ik zou alleen willen zeggen niet mijn streams te gebruiken als voorbeeld. Ik kan vaak moeilijk zien wanneer de leider over S/F is en geef vaak pas gas als diegene voor mij ook gaat acceleren. Sowieso wil ik niet teveel risico in bocht 1 nemen omdat er al genoeg voor mij gebeurd, dus ben ik vaak iets voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:54:
Ben ergens wel bang dat er mensen zullen zijn die al voor het einde gaan afhaken.
Omdat er iets tegenzit of omdat het spel vastloopt ofzo.
Dat zou wel erg jammer zijn, als je uiteindelijk nog maar met 5 man de race uitrijd.
Ja dat wil ik ook proberen te voorkomen, maar is best lastig. (PCars heeft nogal wat beperkingen hierin.)
bobopalmtree schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:20:
d:)b daar kan ik wel wat mee denk ik.
• Als de groep te klein is, dan slechts 1 auto/class
Ben bang dat dit snel saai wordt voor 2 uur, daarom het MC element
• Zorgen dat er enkele pit stops nodig zijn (evt. door verhoogde bandensluitage, of wagen met kleine brandstoftank).
• De tijd versnellen zodat 2uur = 24uur; Heb dit al wel eens meegemaakt op 1 uur.
• Droog weer
Dit was zeker mijn bedoeling.

De tijd versnelling 24 uur in 2 uur is misschien iets te snel, dacht zelf aan starten rond 18.00 locale tijd en dan 3x-4x tijd versnelling om dan s'ochtends/s'nachts uit te komen na de 2 uur.
• Kortere track lijkt me niet makkelijker, denk net intenser: 2 uur lang constant bochten nemen en om de paar laps wel iemand lappen of gelapt worden.
Dit is/was alleen als er echt te weinig mensen waren, maar eigenlijk geen optie dus.
• Om te vermijden dat mensen voortijdig stoppen, kan je evt. ploegen vormen (van 2) en resultaat per ploeg. Als er 2 klassen zijn, in elke ploeg 2 verschillende klassen. Ploegen vormen als: snelste met traagste en zo naar het midden toe.
• DavidNL, Jhonny en Hans met de restrictor volledig toe laten rijden >:)
• Hierboven serieus. Misschien op een andere gelegenheid eens testen wat het geeft als iedereen zijn restrictor bijstelt zodat hij nog dezelfde pace heeft als de snelste ronde van de traagste piloot. (duidelijk :? )
Technisch lastig haalbaar, want hoe controleer je dit en hoe maak je de groepen.
Het liefst probeer ik door het aantal auto's te beperken te zorgen dat iedereen kan afkijken/geholpen kan worden met Setup en dergelijk. (Dus het niveau omhoog, dit bedoel ik in positieve zin trouwens. 8) )
• Bij 2 klassen, proberen aantal deelnemers gelijk te verdelen over beide klassen.
Dat is wel het idee, maar mensen moeten het ook vooral leuk vinden om in de auto te rijden natuurlijk.
Meestal zijn er wel een aantal mensen die geen voorkeur hebben, hopelijk zorgt dit voor een goede balans.
• Bij te weinig deelnemers, eens kijken of er andere (kleine) leagues zijn om misschien samen een event mee te organiseren.
Ik heb niet echt connecties met andere leagues buiten GOT helaas, dus mochten mensen dit wel hebben voor mij geen probleem. (Zolang ze serieus racen en we niet Forza/GT beuken krijgen alleen maar)
Hopelijk heb ik het meeste uitgelegd, misschien ben ik er teveel mee bezig dat kan.
Misschien eens op TS met wat mensen overleg houden morgen avond?

HwKok schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:15:

Lijkt mij ook erg leuk om mee te doen! :) Hangt alleen wel af van de dag en tijd.
Als ik het ruim van te voren weet, kan ik er misschien op aan plannen.
Dit zal ik zo snel mogelijk proberen af te spreken, ik verwacht zaterdag/zondag avond/middag. (dus nog erg flexibel momenteel.)
DeathTrail schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:08:

practice missen vind ik geen probleem, zolang je geen gevaar voor andere bent hierdoor. :+

Race 2 start gaat een beetje op gevoel en via TS vaak, aangezien de snelle achteraan staan maakt het vaak niet veel uit in race verloop.
Het is nu rond de start opstelling dat we meestal starten, mensen zijn toch vaak voorzichtig en de langzaamste gaat normaal de eerste bocht als eerste in en zorgt al voor een treintje dan.

Zal dit weekend wel even wat punten noteren die ik in gedacht heb en dan ook punten die mensen hier aandragen erin proberen te verwerken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 18:23
Zo'n lange race lijkt mij ook erg leuk! Het liefste inderdaad wel op de 24u layout van Le Mans.. De tijd versnellen om dan een gehele dag te simuleren lijkt me ook een goed idee. Mijn langste race tot nu toe is denk ik ook een uur dus dat gaat nog een uitdaging worden, gelukkig zitten er in de 24u lay-out wel wat rust momentjes.

Trouwens even een schaamteloze promotie voor Hans: Meneer rijdt even een wereldrecord. 8)7 Ik zag hem op Youtube voorbij komen en moest hem toch even delen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoNVdIr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Hans1990 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:54:
[...]

IMHO wordt dat wel vervelend rijden. Rechte stukken worden onverdedigbaar omdat je dan 20kph of meer top snelheid verliest, terwijl in de rem en bochtige zones we weer worden opgehouden :> Maar daar kan je moeilijk voorbij als je een slecht recht stuk hebt.

[...]
Dat was nog niet bij me opgekomen. Dat lijkt me dan inderdaad wel heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:34
josje94 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:05:
Zo'n lange race lijkt mij ook erg leuk! Het liefste inderdaad wel op de 24u layout van Le Mans.. De tijd versnellen om dan een gehele dag te simuleren lijkt me ook een goed idee. Mijn langste race tot nu toe is denk ik ook een uur dus dat gaat nog een uitdaging worden, gelukkig zitten er in de 24u lay-out wel wat rust momentjes.

Trouwens even een schaamteloze promotie voor Hans: Meneer rijdt even een wereldrecord. 8)7 Ik zag hem op Youtube voorbij komen en moest hem toch even delen..

[afbeelding]
zie er op youtube ook 1 met 6.34, maar die is dan niet geregistreerd ofzo?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Sn3gG3l schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:43:
[...]

zie er op youtube ook 1 met 6.34, maar die is dan niet geregistreerd ofzo?
Die zijn blijkbaar niet in de Time trail modus gereden denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we niet ergens reclame maken om wat meer coureurs aan te trekken? :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59736351/GOT%20Le%20Mans.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:36:
Kunnen we niet ergens reclame maken om wat meer coureurs aan te trekken? :)

[afbeelding]
Goed idee, enkel moeten we dan al wel de auto's weten denk ik.
Vanavond gooi ik het even in de groep op TS en zal proberen het weekend een beslissing te nemen over de auto's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sessie is up:

Naam: GOT Sprint
Password: WEC

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidson
  • Laatst online: 16:18
En de livestream :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nou nou nou zeg, wat een race :P

De eerste race was nogal een slagveld in de eerste rondes, overal auto's naast de baan :+ . Gelukkig ben ik daar heelhuids doorheen gekomen en stond ik 4e, in gevecht met iemand (weet niet meer wie...) uiteindelijk op de 3e plaats, totdat ik te enthousiast werd en ik weer 6e stond... Uiteindelijk ook op de 4e plaats geëindigd nadat de nummer 4 en 5 mekaar van de baan ramde en ik voorbij kon zonder problemen.

Race 2 was een ander verhaal, de 2 opwarm rondes waren al een bende, en de start al helemaal. Bijna iedereen was al over de streep maar reed langzaam vanwege de verwarringen en chaos. Toen er een paar gas gaven ging het hele veld mee. Een aantal rondes lekker gereden (ondertussen was het erg warm op mijn kamer) en met een paar mensen (n0r en davidson) in gevecht geweest, maar allemaal maar van korte duur (helaas). In de 10e ronde in gevecht met n0r kreeg ik last van mijn been, dit begon iets erger te worden waarnaar ik erge kram kreeg.

Hierna de race afgesloten omdat het een paar minuten duurde voordat het weg was en meestal ook weer terug komt na een paar rondes. Helaas maar het is niet anders.

Op naar Bathurst :X

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidson
pwillemske schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:46:
Nou nou nou zeg, wat een race :P

De eerste race was nogal een slagveld in de eerste rondes, overal auto's naast de baan :+ . Gelukkig ben ik daar heelhuids doorheen gekomen en stond ik 4e, in gevecht met iemand (weet niet meer wie...) uiteindelijk op de 3e plaats, totdat ik te enthousiast werd en ik weer 6e stond... Uiteindelijk ook op de 4e plaats geëindigd nadat de nummer 4 en 5 mekaar van de baan ramde en ik voorbij kon zonder problemen.

Race 2 was een ander verhaal, de 2 opwarm rondes waren al een bende, en de start al helemaal. Bijna iedereen was al over de streep maar reed langzaam vanwege de verwarringen en chaos. Toen er een paar gas gaven ging het hele veld mee. Een aantal rondes lekker gereden (ondertussen was het erg warm op mijn kamer) en met een paar mensen (n0r en davidson) in gevecht geweest, maar allemaal maar van korte duur (helaas). In de 10e ronde in gevecht met n0r kreeg ik last van mijn been, dit begon iets erger te worden waarnaar ik erge kram kreeg.

Hierna de race afgesloten omdat het een paar minuten duurde voordat het weg was en meestal ook weer terug komt na een paar rondes. Helaas maar het is niet anders.

Op naar Bathurst :X
Vervelend van je been, da's nooit leuk :-(
Jeroen, jij en ik waren elkaar soms het vuur in de schenen aan het leggen, totdat Jeroen met een te snelle exit mij meenam (met de kleefbug uiteraard). Vrijbaan hierdoor natuurlijk :P

Eerste race was best een chaos inderdaad. Van diverse kanten aangereden en wat glijpartijen van anderen. 2e race was gelukkig wat rustiger voor mij en daardoor de gehele race alleen gereden tussen David(NL) (op een gegeven moment Jos) en Jeroen (op een gegeven moment DeathTrail). 2e race kenmerkten ook veel uitvallers helaas. Het niveauverschil was vandaag weer duidelijk aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Was weer erg gaaf om mee te racen! Wat een chaos zeg in Race 1, ik ging te enthousiast over de buitenste kerbs in bocht1, voorloor de macht over het stuur, en daarna m'n rechter voorwiel ;w

Race 2 maar wat voorzichtiger gereden, dankzij de vele uitvallers toch nog 5e geworden :D

Heb stuk of 10 rondes gedaan om alsmaar dichterbij Jeroen (5e) te komen, uiteindelijk toch gelukt, 2 rondes vóór de finish.

Wat beelden van de actie vanuit mijn perspectief:

Inhaalactie bij 3:00, en Crash bij 3:25 :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeathTrail op 23-06-2016 08:00 ]

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Praat me niet over deze race please, 2x uitgevallen. (is me niet vaak overkomen nog)
Eerste race had ik een geode start, maar kon ik nergens heen en werd ik links en rechts ingehaald omdat ik vast zat achter de gene voor me.
Kreeg wel een paar tikjes hier en daar en had twee mensen naast me (Links en rechts) wat het heel lasting maakte. (beide kanten weinig ruimte)

Uiteindelijk bleef ik goed bij tot ik een vreemde spin had en daarna de automatische piloot (pitstraat in) de auto helemaal afschreef.
Dus maar kort gereden helaas, dat betekende wel pole race 2.

Race 2 was nog erger, kon een goed gaatje slaan bij de start en exit T1, maar daarna door Eigen fouten links en rechts voorbij gestoken ronde 2.
Na 20 minuten had ik geen vertrouwen meer en ging ik maar iets anders doen. (was heerlijk weer buiten :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josje94
Voor het eerst eens goed geoefend voor de race wat erg goed uitpakte :) Eerste race kwam ik goed van de lijn en Hans en David kwamen tegen elkaar aan in de eerste bocht waardoor ik P1 kon pakken, die heb ik daarna ook niet meer weggegeven. Nog wel even een botsing gehad met Ithric waar hij uiteraard niets aan kon doen. Daarna stond m'n stuur scheef en had ik toch iets meer moeite om Hans achter me te houden. :D :9~

De tweede race ging eigenlijk ook ontzettend goed, ik reed heel lang vlak achter Hans en vlak voor David. Op den duur maakte ik één foutje bij het aanremmen waardoor ik terug viel naar plek 3. Bij het aanremmen raakte ik het gras. Daarna had ik toch moeite om het tempo bij te houden waardoor er een gat ontstond van een paar seconden. Uiteindelijk toch 3e geworden waar ik best blij mee ben :)

Het was echt ontzettend gaaf hoe we met z'n drieën achter elkaar aan reden weg van de rest van het veld. Ik ga maar vaker oefenen om beter met de top mee te kunnen doen O-)
DeathTrail schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:17:
Wat beelden van de actie vanuit mijn perspectief:

[video]
Inhaalactie bij 3:00, en Crash bij 3:25 :)
Wat ziet dat er gaaf uit met zo'n VR bril!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ha, ik had verwacht dat Hockenheim een klassiek circuit is dat iedereen wel kent en daardoor gelijk speelveld is. Mooi niet dus.

Ik had gisteravond ongeveer 1,5 - 2u met Jos geoefend. We reden toen gelijke tijden ongeveer, zo rond de 1.37.8 oid (+/- 0.2s). Opzich moest het harder kunnen, maar ik wist niet hoe. De Corvette was in Hockenheim echt heel vervelend tijdens het remmen. Ik reed ook met low downforce setup om de eerste en tweede sector te optimaliseren. De derde sector is voornamelijk het stadium, en dat is redelijk gebanked.

Anyhoe, practice rustig aan gedaan. Wel gelijk op de 1.38.2 tijden, ondanks dat ik gister de hele middag brak was. Afgezien van 1 game crash prima practice sessie.
In kwalificatie tweede gekwalificeerd met 1.37.3. Geen idee hoe David(NL) aan 1.36.5 komt. 8)7 Netjes gedaan.

In race 1 had ik een hele goede start, en kon ik David(NL) direct voor bij steken. Bij bocht 1 zat ik er nog voor maar omdat ik aan de verkeerde kant van de baan stond (binnenbocht) kon ik de bocht niet met volle apex speed nemen. Volgens mij schrok David(NL) daar een beetje van waardoor hij op de curbstone spinde :( Jammer, want het had een leuk gevecht kunnen worden.

Door de schrik had Jos mij voor bocht 2 ook ingehaald. Helaas had ik in deze race ook weer FFB bug (trillend stuur in bochten). Ik kon niet echt pushen en vond 2de plek wel best. Op het einde werd het nog even spannend nadat Jos een aanvaring had en schade reed, maargoed ik wilde niet een waaghals actie uithalen om er voor bij te raken.

Van de rommeligheid in het middenveld niets gemerkt dus. Ik zag ook dat Jos en ik een redelijk grote voorsprong hadden opgebouwd, dus dat zal wel een heleboel verklaren.

Race 2 starte ik een na laatste. Start e.d. was beetje rommelig, maar dat was ik wel gewend :+ Opzich kon ik in de eerste race ronde wel langs heleboel mensen heen rijden omdat ze het verknoeiden, dank u wel :+
Op den duur waren Jos, David(NL) en ik naar de kop toe gereden. Uiteindelijk heeft Jos lange tijd achter mij gereden, maar viel later wat terug. Ik kon in race 2 een lekker tempo aanhouden, enkel in de laatste 3-4 rondjes liet ik de pace wat terugzakken naar 1.38.5.

Jammer van David dat je wat pech had in beide races. In Race 2 maakte je ook aanspraak op mijn positie, maar volgens mij vergiste hij zich wel eens in de verschillende rempunten van de auto's. Zoals ik al zei was de Corvette niet super scherp op de remmen. Ik had vandaag volle engine braking nodig om nog een beetje competitief aan te remmen. Nu snap ik volgens mij ook waarom de Corvette zo'n hoge rev limit heeft. Ik denk dat die bedoeld is voor op de motor afremmen :*)

Voor de geinteresseerden, 2 video's:

YouTube: PCARS Corvette C7R Sprint race on Hockenheim GP

YouTube: Racing Dashboard
Ik rijd dus met een race dashboard achter mijn stuur. Deze heb ik jaren terug eens op school zelf gemaakt. Ik gebruik het dashboard om geen schakelpunten van de Corvette te missen. Het zou waarschijnlijk ook wel kunnen met een Android app, maar dit is vetter :7
Tijdens het aanremmen heb ik een blauwe shift balk die omgekeerd opvult, zodat ik beter kan engine braken. >:)
In de vrije/achteruit licht de hele shift balk op als ik toeren maak, zodat ik weet dat ik bvb perongeluk nog in vrije versnelling sta (zie begin video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josje94 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:34:
. Nog wel even een botsing gehad met Ithric waar hij uiteraard niets aan kon doen. Daarna stond m'n stuur scheef en had ik toch iets meer moeite om Hans achter me te houden. :D :9~
Denk dat ik zelf meer baalde dan jij, wat een geklooi was dat zeg.
Ik stuurde te vroeg in (denk ik), dus ging over de kerb (auto in onbalans) en raak volgens mij net het gras en de auto had toen een Eigen wil.

Moest toen dus ook een beslissing nemen (halverwege de baan ongeveer), vol remmen en in het midden blijven staan of rollen. (ik zag jou totaal niet meer)
Dus gokte maar op licht doorrollen zodat de buitenkant vrij kwam)
Helaas koos jij dus de binnenlijn, wat denk ik achteraf gezien (ook vanaf jou) fout zou zijn gegaan of ik nu remde of niet.

Gelukkig won je toch de race nog, was bang dat je daardoor zou verliezen. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

josje94 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:34:
Wat ziet dat er gaaf uit met zo'n VR bril!
Ja, zou echt niet meer terug willen naar 2D. (Vóórheen 40" TV). VR is echt Super! Heb geen ervaring met TrackIR, maar het dus om je heen kunnen kijken (wat de Rift dus doet) voegt zeer veel toe aan de immersie/beleving, en is zeer handig! De diepte/afstanden kan je beter inschatten (uiteraard moet je niet inschatten maar weten a.d.h.v. markers). Daarnaast lijkt het ook nog alsof je een helm op je hoofd hebt, en alsof je daardoor kijkt (je ziet klein beetje zwarte randen).
Het enige nadeel vind ik auto's/objecten op grote afstanden, deze zijn door de lage resolutie (t.o.v. 4k) niet echt scherp. Vergelijk het met een FullHD TV van 55" op 1 meter afstand, dan zie je de afzonderlijke pixels ook.

Al met al, w.m.b. een aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josje94
Ithric schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Denk dat ik zelf meer baalde dan jij, wat een geklooi was dat zeg.
Ik stuurde te vroeg in (denk ik), dus ging over de kerb (auto in onbalans) en raak volgens mij net het gras en de auto had toen een Eigen wil.

Moest toen dus ook een beslissing nemen (halverwege de baan ongeveer), vol remmen en in het midden blijven staan of rollen. (ik zag jou totaal niet meer)
Dus gokte maar op licht doorrollen zodat de buitenkant vrij kwam)
Helaas koos jij dus de binnenlijn, wat denk ik achteraf gezien (ook vanaf jou) fout zou zijn gegaan of ik nu remde of niet.

Gelukkig won je toch de race nog, was bang dat je daardoor zou verliezen. _/-\o_
Doordat je aan de buitenkant op het gras reed dacht ik dat je daar zou blijven totdat wij voorbij waren. Foute inschatting van ons beiden dus. Op zich niet zo erg alleen op het moment zelf baalde ik uiteraard :P
DeathTrail schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:38:
[...]

Ja, zou echt niet meer terug willen naar 2D. (Vóórheen 40" TV). VR is echt Super! Heb geen ervaring met TrackIR, maar het dus om je heen kunnen kijken (wat de Rift dus doet) voegt zeer veel toe aan de immersie/beleving, en is zeer handig! De diepte/afstanden kan je beter inschatten (uiteraard moet je niet inschatten maar weten a.d.h.v. markers). Daarnaast lijkt het ook nog alsof je een helm op je hoofd hebt, en alsof je daardoor kijkt (je ziet klein beetje zwarte randen).
Het enige nadeel vind ik auto's/objecten op grote afstanden, deze zijn door de lage resolutie (t.o.v. 4k) niet echt scherp. Vergelijk het met een FullHD TV van 55" op 1 meter afstand, dan zie je de afzonderlijke pixels ook.

Al met al, w.m.b. een aanrader!
Je hebt een Oculus Rift dus? Mag ik vragen wat je daar voor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

€700,-. De €41,- verzendkosten zijn kwijtgescholden vanwege de vertragingen (heb de mijne pas op 12 April ontvangen, was éérste batch). Ze hebben nu nog een backorder, maar als je nu bestelt, heb je hem waarschijnlijk eind juli/begin augustus.

Daarnaast nog wat upgrades gekocht (GTX980Ti) enzo, alles bij elkaar denk ik tegen de €2.000,- (inclusief software) maar dan heb je ook wat _/-\o_

Je shifter-balk is wel ontzettend vet trouwens! Gaaf gedaan!!
Kzyto schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:53:
Is zon DK2 set hetgene wat jij dan hebt want die setjes zijn namelijk op marktplaats circa 400e
Nee, de CV1 :)

[ Voor 19% gewijzigd door DeathTrail op 23-06-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Is zon DK2 set hetgene wat jij dan hebt want die setjes zijn namelijk op marktplaats circa 400e

Ik heb namelijk niet echt de ruimte om stand vanalles te gaan doen dus voor mij zal het al meer dan genoeg zijn als ik hem tijdens zittend gamen kan gebruiken maar dan is de CV1 nog de beste optie ?

[ Voor 51% gewijzigd door Jeff[NL] op 23-06-2016 10:56 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josje94
DeathTrail schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:51:
€700,-.

..

Daarnaast nog wat upgrades gekocht (GTX980Ti) enzo, alles bij elkaar denk ik tegen de €2.000,- (inclusief software) maar dan heb je ook wat _/-\o_
Slik.. Laat eerst maar zitten dan 8)7 Je hebt zo'n kaart natuurlijk nodig om alles vloeiend te laten draaien. Het ziet er alsnog heel gaaf uit! O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Kzyto schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:53:
Ik heb namelijk niet echt de ruimte om stand vanalles te gaan doen dus voor mij zal het al meer dan genoeg zijn als ik hem tijdens zittend gamen kan gebruiken maar dan is de CV1 nog de beste optie ?
M.i. is de CV1 de beste optie als je geen RoomScale gebruikt (of wil wachten tot eind 2016), en dus vooral als je zittend gamed (of stilstaand). Deze mening deel ik overigens met de meerderheid.

Ik kan er uren over blijven lullen maar dat zou erg off-topic worden. Voor de Oculus Rift is ook een apart topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511585/

Als je overigens specifieke vragen hebt (over de CV1) kan je altijd via PM je vragen kwijt, ik kan ze waarschijnlijk allemaal beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Toch een lastigere baan dan ik had verwacht, zitten wat stukken in waar een aanrem/te gretig op het gas foutje vrij hard wordt afgestraft. Ik reed voor het eerst zonder enige assists en was wel tevreden met de kwalificatie. Zat eigenlijk precies tussen de 2 velden in met de enige 1:38'er, en hoopte dat dit in de race ook zo zou uitpakken met een 4e/5e plek.
Helaas was de start al niet lekker en kreeg ik een behoorlijke klap in de 1e hairpin. Daarna veel te veel fouten gemaakt.
Race 2 begon al wat beter, zat goed mee voorin, alleen ik kreeg helaas een 5s penalty in de hairpin omdat David me net een klein tikje gaf waardoor ik buiten de lijnen werd geduwd (eigenlijk een flauwe bug van PCars). Toen wel wat leuke rondes gehad met wat gevechten met oa. LTG. Kreeg het gevoel dat ik het ritme te pakken had toen ik toch weer in het gras belande en een klein muurtje niet meer kon ontwijken, hierdoor moest ik de pits in en kwam op de laatste plek terecht. Met vers rubber kon ik David (later Jos) die toen op P3 reed wel redelijk bijhouden en toen eindelijk een foutloze stint gereden.
Mijn complimenten voor hoe strak jullie reden aan de kop van het veld, helemaal met banden van 40 minuten oud _/-\o_

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Ik vond het wel fun gisteren, allereerst excuus aan boogalabob die ik licht aantikte bij de start van de race maar waardoor hij spinde. Ik merk dat de meeste toch veel te snel voor mijn niveau zijn al vond ik het leuk om mee te doen. Merk dat ik zelf snel toch iets te fanatiek wordt waardoor je sneller fouten maakt. Als ik die livestreams bekijk zijn de meeste stukken sneller, ook die pits/strategy meuk (hoeveelheid fuel mee ed) doe ik nog niets mee, toch eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Sn3gG3l schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:17:
Ik vond het wel fun gisteren, allereerst excuus aan boogalabob die ik licht aantikte bij de start van de race maar waardoor hij spinde. Ik merk dat de meeste toch veel te snel voor mijn niveau zijn al vond ik het leuk om mee te doen. Merk dat ik zelf snel toch iets te fanatiek wordt waardoor je sneller fouten maakt. Als ik die livestreams bekijk zijn de meeste stukken sneller, ook die pits/strategy meuk (hoeveelheid fuel mee ed) doe ik nog niets mee, toch eens mee aan de slag.
Ik kan me hierbij aansluiten :) 2e race voor mij hier.
Het kost wat tijd, het tunen e.d. Niet echt mijn ding, maar als je ermee aan de slag gaat en je ziet je tijden verbeteren doordat je auto stabieler/sneller wordt, en je beter mee kan met de andere racers, is dat wel de moeite waard denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidson
Aanstaande zondag stappen we in de Indycars in het zonnige Dubai!

Steam - IndyCar Series at Dubai Autodrome - zondag 26 juni - 20:00

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1962090/pCARS%20tumbnails/Indycar%20%40%20Dubai%20GP.jpg
  • Dubai Autodrome GP
  • 45 min kwalificatie - race van 15 laps
  • Dallara DW12 IndyCar
  • Ingame omstandigheden: datum: 26-06, weer: zonnig, tijd: 7:00
  • Real fuel, tire en damage.
Te vinden in de serverlijst met de naam GoT Racing, wachtwoord is tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
DeathTrail schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Ik kan me hierbij aansluiten :) 2e race voor mij hier.
Het kost wat tijd, het tunen e.d. Niet echt mijn ding, maar als je ermee aan de slag gaat en je ziet je tijden verbeteren doordat je auto stabieler/sneller wordt, en je beter mee kan met de andere racers, is dat wel de moeite waard denk ik :)
Dat is het ik hou er niet zo van maar beter meekomen wil iedereen, misschien toch die tutorial filmpjes eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Leuk om te lezen dat meerdere mensen de laatste race een week willen uitstellen.
Mijn dank is groot :)

Nu hebben we tenminste een spannende laatste race :P
Kanonnen, jullie hadden het niet veel spannender kunnen maken met 2 puntjes verschil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Sn3gG3l schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:17:
Brandstof en banden maken niet heel veel verschil, maar schelen toch altijd een beetje. Softs zijn ideaal voor de meeste grip. Lagere of hogere druk daarvan is dan bepalend voor de temperatuur en slijtage (lager = sneller op temperatuur, maar ook slijtage, hoger = is minder snel warm, maar ook minder slijtage). Brandstof scheelt qua gewicht en dus rondetijden. Daardoor in de practice even checken hoeveel je verbruikt en denkt te gaan verbruiken. PCARS is niet altijd even accuraat met de ronden die het weergeeft bij een bepaald aantal liters. Meestal zit ik er daarom iets onder, maar geldt dus niet voor alle auto's! Verder stel ik meestal ook niet veel meer af dan dit, maar soms met de tips van anderen wil ik nog wel eens wat meer afstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Evt voor de geinstresseerden ... Project Cars is in de aanbieding op steam en kan je je collectie met 40% korting aanvullen . Evt al gekochte DLC wordt de prijs op berekend.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kzyto schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:45:
Evt voor de geinstresseerden ... Project Cars is in de aanbieding op steam en kan je je collectie met 40% korting aanvullen . Evt al gekochte DLC wordt de prijs op berekend.
Zit al een tijdje te denken om mee te gaan rijden met jullie dus misschien dat ik hem nu wel aanschaf. Alleen zomaar 40 euro is wel erg veel om het uit te proberen, het spel alleen kost maar 14,99 maarja dan moet ik telkens DLC aanschaffen, lastige keuze. Rijden jullie altijd met DLC spul?

Heeft iemand een mooie referentietijd voor een baan/auto zodat ik in time trial even kan checken wat mijn niveau is vergeleken met jullie? En spelen jullie allemaal met stuur of ook met controller?

[ Voor 33% gewijzigd door Jackson6 op 25-06-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Zit al een tijdje te denken om mee te gaan rijden met jullie dus misschien dat ik hem nu wel aanschaf. Alleen zomaar 40 euro is wel erg veel om het uit te proberen, het spel alleen kost maar 14,99 maarja dan moet ik telkens DLC aanschaffen, lastige keuze. Rijden jullie altijd met DLC spul?
Als wij met DLC rijden kan jij gewoon meedoen hoor, zolang de host het maar heeft. (enkel niet als de auto keuze vrij is, het moet wel gespecificeerd zijn)
Dit geldt enkel voor Multi Player, dus wil je een auto rijden die je niet hebt in standaard zal je die DLC moeten kopen. 8)

@EDIT: Kortom koop gewoon de basis game en kijk of het bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 25-06-2016 10:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ithric schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Als wij met DLC rijden kan jij gewoon meedoen hoor, zolang de host het maar heeft. (enkel niet als de auto keuze vrij is, het moet wel gespecificeerd zijn)
Dit geldt enkel voor Multi Player, dus wil je een auto rijden die je niet hebt in standaard zal je die DLC moeten kopen. 8)

@EDIT: Kortom koop gewoon de basis game en kijk of het bevalt.
Ah oke dat wist ik niet, ga vanmiddag waarschijnlijk even de basisgame kopen op steam en dan rij ik volgende keer misschien wel mee al, als het mag natuurlijk :P

Ik last trouwens wel dat Project Cars 2 eraan komt, of is dat nog niet zover?

[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 25-06-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Jackson6 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Ik last trouwens wel dat Project Cars 2 eraan komt, of is dat nog niet zover?
Nee, dat is nog (lang) niet zover... Ik heb "Phoenix" in Steam staan als funder zijnde, maar het is echt nog in alpha status. De laatste keer dat ik het spel gestart heb was het nog niks tenminste, misschien dat het ondertussen een beetje speelbaar is maar dat moet ik dan weer proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door bvk op 25-06-2016 12:40 . Reden: typo ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
bvk schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Nee, dat is nog (lang) niet zover... Ik heb "Phoenix" in Steam staan als funder zijnde, maar het is echt nog in alpha status. De laatste keer dat ik het spel gestart heb was het nog niks tenminste, misschien dat het ondertussen een beetje speelbaar is maar dat moet ik dan weer proberen.
Ah oke, ik weet niet of ik het wel nut heeft om uberhaupt mee te doen met controller. Stuur schijnt veel sneller te zijn bij deze game toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Jackson6 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Ah oke, ik weet niet of ik het wel nut heeft om uberhaupt mee te doen met controller. Stuur schijnt veel sneller te zijn bij deze game toch?
Ik ben ook noob, gewoon eens proberen :) Heb wel een stuur maar met controller kan je volgens mij ook nog prima racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Ik ben ook noob, gewoon eens proberen :) Heb wel een stuur maar met controller kan je volgens mij ook nog prima racen.
Met snelheid komt het wel goed, dat beloof ik :9 Doen jullie wel zonder assists of is alles toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Jackson6 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:43:
[...]

Met snelheid komt het wel goed, dat beloof ik :9 Doen jullie wel zonder assists of is alles toegestaan?
Waar mogelijk worden assists wel toegelaten volgens mij (TC/ABS), maar niet altijd alle auto's hebben ze aan boord.
Dit zorgde bij mij ook voor nogal wisselende ervaringen met een controller, met sommige klassen auto's is het wel heel lastig rijden.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb in ieder geval even een paar rondjes gezet op Dubai GP met die Indycar wagen, kom na een korte sessie tot 1.38.9, wat rijden jullie daar?

[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 25-06-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Die wagen heb ik niet tot mijn beschikking (DLC), maar als je deze tijden checkt http://pcars.13ms.de/#/times/3633079779?vehicle=1901402958 dan lijkt je tijd aardig scherp!

Jammer dat trouwens alleen de Package/Game in de aanbieding is, en niet de losse DLC packs.

[ Voor 23% gewijzigd door yorkick op 25-06-2016 19:00 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
http://cars-stats-steam.w...079779&vehicle=1901402958

Dit is de officiele leaderboards van de game zelf :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
yorkick schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:58:
[...]

Waar mogelijk worden assists wel toegelaten volgens mij (TC/ABS), maar niet altijd alle auto's hebben ze aan boord.
Dit zorgde bij mij ook voor nogal wisselende ervaringen met een controller, met sommige klassen auto's is het wel heel lastig rijden.
Klopt. Ik heb vanwege een verhuizing tijdelijk het stuur even in een opslag gezet en race nu (offline) met controller. Elke wagen moet je aan wennen, maar sommigen heb je sneller onder de knie dan de andere. Omdat vooral de wat klassieke wagens erg de neiging hebben om te gaan slingeren als je uit een bocht vol op het gas gaat, vind ik die persoonlijk lastiger onder controle te houden. Ik geef gas en rem met triggers, dus ik kan zelf wel de hoeveelheid gas en remmen bepalen, maar vooral als de auto begint te slingeren is het heel erg moeilijk om hem met een klein pookje weer stabiel te krijgen. Dat is met een stuur toch makkelijker, tenminste dat is mijn ervaring. Goed te doen, maar met een stuur is het nog beter te doen (en leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Dan is 1.38.9 vies snel volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nouja rijden echt zo weinig mensen time trial dan?Zie er zelfs 1 met 3 minuten in die toplijst staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubia en Indycar is nou niet echt een "classic" combinatie. Bovendien is de Indycar een US DLC car, dus wordt nog minder gereden.

Als je veel time trail tijden wilt zien raad ik aan een GT3 of Formula auto te pakken op de klassieke F1 GP of WEC circuits. Of Nordschleife, die doet het ook erg goed. Spa is ook erg legendarisch :) Daar zijn 121 tijden mee neergezet.
En de absolute topper: zo'n community time trail challenge. Dan krijg je al gauw een duizend pogingen in het lijstje :) Zie Spa / Mclaren GTR bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ah oke duidelijk, ben zojuist tot 1.38.7 gekomen, kan niet bij de race zijn maar zo kan ik alvast checken hoeveel ik voor of achter lig op jullie allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
VR in Project Cars is leuk, maar ontzettend buggy. Mijn G29 stuur veroorzaakt af en toe BSODs als de Vive aanstaat en de Steam overlay werkt niet meer goed als Project Cars aanstaat en tegelijkertijd een controller gepaird is. Het stuur werkt dan weer niet met de overlay. Gevolg is dat ik telkens naar mijn pc moet lopen als er weer iets fout gaat (bijvoorbeeld als een willekeurig menu zichzelf opent).

Het stuur komt ook af en toe 'vast' te zitten. Dan stuurt deze heel rustig naar links of rechts en reageert nergens meer op. Een reboot lost het meestal op.

Ook is het geluid via de Vive om een of andere reden oorverdovend. Dat is wel met meerdere spellen zo, maar PC speel ik met de ingame master volume op 1% en systeem audio op 1% (soms 2% in 'stille' auto's). Met Formule 1 auto's en Indycars e.d. haal ik af en toe de oortjes er maar uit, omdat ik anders doof word.

Ik doe wel mee, maar als ik ineens verdwijn is het vanwege een of andere bug.

[ Voor 33% gewijzigd door Pastafarian op 26-06-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Sessie is up!
Naam: GoT Racing
Wachtwoord: tweakers

Livestream:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:34
Pastafarian schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:50:
VR in Project Cars is leuk, maar ontzettend buggy. Mijn G29 stuur veroorzaakt af en toe BSODs als de Vive aanstaat en de Steam overlay werkt niet meer goed als Project Cars aanstaat en tegelijkertijd een controller gepaird is. Het stuur werkt dan weer niet met de overlay. Gevolg is dat ik telkens naar mijn pc moet lopen als er weer iets fout gaat (bijvoorbeeld als een willekeurig menu zichzelf opent).

Het stuur komt ook af en toe 'vast' te zitten. Dan stuurt deze heel rustig naar links of rechts en reageert nergens meer op. Een reboot lost het meestal op.

Ook is het geluid via de Vive om een of andere reden oorverdovend. Dat is wel met meerdere spellen zo, maar PC speel ik met de ingame master volume op 1% en systeem audio op 1% (soms 2% in 'stille' auto's). Met Formule 1 auto's en Indycars e.d. haal ik af en toe de oortjes er maar uit, omdat ik anders doof word.

Ik doe wel mee, maar als ik ineens verdwijn is het vanwege een of andere bug.
Gek genoeg heb ik daar geen last van (de crashgeluiden van Project CARS zijn sowieso extreem hard, dus niet crashen :+ ).

Het stuur werkt hier verder gewoon prima, maar ik heb een oudere G25 :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, beetje laat, live stream van vanavond:

In de kwalificatie een 1.36.8 oid neergezet.
In de race tot 1.36.0 gekomen, maar dat is met hulp van ERS.

In time trail helaas niet verder dan 1.37.1 :( Over het gehele circuit verloor ik tijd, misschien door de baan condities? In S1 weet ik wel dat bocht 2 niet zo mooi af te snijden is in TT dan in normale races (je kan niet/wel vol over de curbs)

[ Voor 70% gewijzigd door Hans1990 op 26-06-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:34
Hans1990 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:21:
Sorry, beetje laat, live stream van vanavond:
[video]

In de kwalificatie een 1.36.8 oid neergezet.

In time trail helaas niet verder dan 1.37.1 :( Over het gehele circuit verloor ik tijd, misschien door de baan condities? In S1 weet ik wel dat bocht 2 niet zo mooi af te snijden is in TT dan in normale races (je kan niet/wel vol over de curbs)
Ik reed met de kwalificatie een paar keer achter je, maar ik kon je niet bijbenen :o Ik vond mijn 1:41:xxx al knap in de race :D

Merkte wel bij lage snelheden dat de grip een heel stuk minder was, zeker met de scherpe bochten.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik reed ook met de alternate banden set, eigeniljk de kwalificatie banden. Ik merkte dat je met voorzichtig rijden (niet te veel smijten) slijtage zo'n 2% per rondje is. Dus dat moest uit te rijden zijn.

Verder had ik low downforce setup er op gezet, omdat de bochten al best high-speed zijn en je dus met beetje vleugel al veel downforce hebt. Nog maar niets te zeggen over het rechte stuk achter op het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
Hans1990 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:21:
Geen idee waarom, maar de KERS knop werkte bij mij niet in de kwalificatie. Ook niet in de race. Ik heb de config bekeken, maar het staat wel gewoon ingesteld en werkt in de F1 auto... :/ Ik weet dat je het maar X keer kan gebruiken, maar het werkte helemaal niet...

Wel een zeer mooie tijd trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Pastafarian op 27-06-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heb daarnet nog even in Solo een Q gedaan met die Indycar en ben tot 1.36.6 gekomen, dan zou ik gelijk op kop hebben gestaan, jammer! Ik ga volgende keer zeker een keertje meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:52:
Heb daarnet nog even in Solo een Q gedaan met die Indycar en ben tot 1.36.6 gekomen, dan zou ik gelijk op kop hebben gestaan, jammer! Ik ga volgende keer zeker een keertje meedoen.
Strakke tijd! :)

Heb je ook veel aan de afstelling daarvoor moeten wjizigen?

Ik zag dat gisteravond het gros deel van het veld op 1.41 bleef hangen, maar ik heb het idee dat bij Indycar je de auto echt "aan" moet zetten om goed te laten werken.
Zo waren de alternate banden al ~1s waard.
Pastafarian schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Geen idee waarom, maar de KERS knop werkte bij mij niet in de kwalificatie. Ook niet in de race. Ik heb de config bekeken, maar het staat wel gewoon ingesteld en werkt in de F1 auto... :/ Ik weet dat je het maar X keer kan gebruiken, maar het werkte helemaal niet...

Wel een zeer mooie tijd trouwens.
KERS werkte ook niet bij mij. Ik had enkel in time trail en kwalificatie dat voor elkaar.

In de race viel KERS na een tijdje uit. Waarschijnlijk mag je het maar X keer per race gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hans1990 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Strakke tijd! :)

Heb je ook veel aan de afstelling daarvoor moeten wjizigen?

Ik zag dat gisteravond het gros deel van het veld op 1.41 bleef hangen, maar ik heb het idee dat bij Indycar je de auto echt "aan" moet zetten om goed te laten werken.
Zo waren de alternate banden al ~1s waard.
Thanks! Wel leuk om te zien dat ik er goed bij zit met de tijden.

Euuhm, ik heb eerst in Free Practice geprobeerd tijden te zetten met een setup van internet, die reed in principe lekker maar ik had erg onderstuur en kwam tot 1.38.xxx, ik reed toen trouwens ook niet op de goed banden.

Toen heb ik je livestream nog even bekeken en zag dat die Alternate banden dus veel sneller waren waardoor ik die heb gebruikt en tevens jouw aerodynamische afstellingen en toen ging ik ineens veel makkelijker door de bochten en toen kwam ik ook telkens in de 1.36.xxx :)

Zelf setups maken ben ik nog niet aan toe, ik snap nog maar de helft van wat alle instellingen doen. Ik ga in ieder geval proberen de volgende race mee te doen. Heb trouwens (nog) geen microfoon en stuff dus ik zal niet mee kunnen teamspeaken, dat is geen probleem lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heren, ik zit er aan te denken om woensdag avond wat test sessies te maken voor en eventuele finale race/special event.

Dit zal op Le mans zijn dan, met meerdere klasses bij elkaar. (Als ik de Prac. lang maak kunnen we tussentijds gewoon wisselen van auto of we doen een soort practice race.

Laat maar even weten wie er tijd en zin heeft hiervoor, het is zonder punten of iets gewoon om wat dingen te testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:21:
Heren, ik zit er aan te denken om woensdag avond wat test sessies te maken voor en eventuele finale race/special event.

Dit zal op Le mans zijn dan, met meerdere klasses bij elkaar. (Als ik de Prac. lang maak kunnen we tussentijds gewoon wisselen van auto of we doen een soort practice race.

Laat maar even weten wie er tijd en zin heeft hiervoor, het is zonder punten of iets gewoon om wat dingen te testen.
Ik doe woensdagavond sowieso mee d:)b
Ben wel benieuwd hoe we de groep bij elkaar gaan houden. Natuurlijk biedt oefenen de oplossing (daarom is dit een goed initiatief), maar is het ook niet handig om na te denken over een eventuele splitsing van de snelle en minder snelle coureurs? Deze groepen hebben dan ieder een eigen klasse, bijvoorbeeld LMP1 en GT3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben ook beschikbaar om mee te doen met testen. Ik kijk er erg naar uit om een leuke finale er van te maken! :D

Ik kan wel als verkeer fungeren ofzo als we de verschillende klasses door elkaar testen :>
Jackson6 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Zelf setups maken ben ik nog niet aan toe, ik snap nog maar de helft van wat alle instellingen doen. Ik ga in ieder geval proberen de volgende race mee te doen. Heb trouwens (nog) geen microfoon en stuff dus ik zal niet mee kunnen teamspeaken, dat is geen probleem lijkt me?
Je kan ook op TS joinen zonder mic, je hoort ons dan wel maar moet dan terug chatten oid. Het kan wel eens handig zijn met communicatie bij restarts oid.

Volgens mij setuppen hier maar weinig mensen, waarschijnlijk daarom ook het grote tijdverschil gisteravond. Ik meen ook de sessie te starten met een 1.42 oid, maar goed met wat downforce aanpassingen en andere bandjes kon dat veel harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidson schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Ik doe woensdagavond sowieso mee d:)b
Ben wel benieuwd hoe we de groep bij elkaar gaan houden. Natuurlijk biedt oefenen de oplossing (daarom is dit een goed initiatief), maar is het ook niet handig om na te denken over een eventuele splitsing van de snelle en minder snelle coureurs? Deze groepen hebben dan ieder een eigen klasse, bijvoorbeeld LMP1 en GT3.
Dat blijft een puntje inderdaad, maar dat is lastig op te lossen natuurlijk.
Als iemand 2 uur moet rijden doet hij dat niet in een klassen/auto waar hij een hekel aan heeft natuurlijk.

Je kan in de klassen zelf misschien wel onderscheid maken in de stand, maar dan wordt het niet meer te volgen en moeten er zoveel regels komen omdat goed te bewerkstelligen. (Be my guest, maar ik vind dat iets teveel moeite >:) ).

EDIT: En hoe bepaal je of iemand snel is, wat zijn dan de richtlijnen om daaraan te voldoen? (dat verschilt mogelijk ook per auto/klasse)

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 27-06-2016 12:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Ithric schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Dat blijft een puntje inderdaad, maar dat is lastig op te lossen natuurlijk.
Als iemand 2 uur moet rijden doet hij dat niet in een klassen/auto waar hij een hekel aan heeft natuurlijk.

Je kan in de klassen zelf misschien wel onderscheid maken in de stand, maar dan wordt het niet meer te volgen en moeten er zoveel regels komen omdat goed te bewerkstelligen. (Be my guest, maar ik vind dat iets teveel moeite >:) ).

EDIT: En hoe bepaal je of iemand snel is, wat zijn dan de richtlijnen om daaraan te voldoen? (dat verschilt mogelijk ook per auto/klasse)
Het voordeel van LMP1 en GT3 is natuurlijk dat er wat keuze is uit verschillende auto's, plus dat beide klassen relatief makkelijk te rijden zijn :)

Qua snelle en minder snelle coureurs is het misschien wel eens een idee om een time-trail te organiseren? Kijken welke tijden men haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ik heb nog nooit LMP klasses oid gereden, maar wat me vooral opvalt bij de races die Davidson organiseert, is dat de verschillen groter worden naarmate de wagens sneller worden en er meer voordeel uit setup-aanpassingen kan worden gehaald.

Ik snap dat dit juist een onderdeel van racen is, maar als het doel is om de verschillen zo klein mogelijk te houden, is het misschien een idee om bij die race setups te delen/verplichten of een klasse/auto rijden waarbij dat niet het geval is.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig seizoen hadden we simpele auto's gereden; de Ginetta G40 en Radical SR3. Het veld zat toen wel dichter bij elkaar volgens mij (GT3 is best wel moeilijk hanteerbaar hoor @Davidson; de Mclaren is met onderstuur misschien wel de veiligste keus). De klassering (met name voorin) was min of meer hetzelfde. Ik wil best geloven dat er wel mensen dit seizoen van begin naar eind middenveld gaan of viceversa.

Persoonlijk vond ik die auto's niet zo leuk als GT3 (zacht gezegd). De Ginneta had geen straight line speed of "bijt" in de auto. 180km/h top en 80-90 een hairpin :z De Radical reed dankzij downforce en een goede balans op rails en was er een groot gat naar het middenveld.

We reden vorig seizoen wel met open setups. Volgens mij om 2 redenen:

1) Met fixed setups kan je geen FFB gains meer instellen. Afhankelijk van je stuur trillen je huis fundamenten er dus uit. Ik heb er persoonlijk geen last van met mijn G25.

2) Sommige circuit/auto combinaties zijn onhandelbaar. De Ginetta G40 op Snetterton 200 was onrijdbaar zonder een flinke aanpassing aan differentieel decceleration lock. Namelijk dat circuit heeft enkele bochten en remzones vlak na elkaar of gecombineerd, en zodra je het gas los laat in de Ginetta en begint te remmen spint de achterkant gelijk weg. Je zou ook voor de snelle knik kunnen remmen, maar dan ben je gewoon "a sitting duck". Ik meen dat bijna iedereen wel met die setup aanpassing reed nadat die op TS was gedeeld.

Tenslotte denk ik dat als we allemaal dezelfde setup/strategie rijden het een optocht wordt. Opzich is dat met een sprint structuur goed te verhelpen, maar ik denk met endurance minder. Bvb op Spa vind ik de keus tussen een high of low downforce setup altijd een leuke afweging.

Daarnaast lenen sommige circuits eenmaal aan meer afstelwerk dan anderen. En ja ik ben het met je eens dat als een auto meer schuifjes heeft en diegene die schuifjes ook kent, meer tijd gaat vinden. Ik had gisteravond bvb nog in de laatste 10 minuten van de kwalificatie paar flinke wijzigingen in de setup gedaan; de auto reed opzich prima maar wilde toch wat onbalans er uithalen. Door de swaybar achter te verlagen verholp ik overstuur in langzame bochten, maar om de (extra) onderstuur in de snellere bochten te compenseren verhoogde ik tegelijk voorvleugel. Die samenwerking werkte goed en in de laatste stint had ik eigenlijk een hele fijne balans. Ik reed er 5-6 tiende sneller mee (op de voorsprong die er al stond).

Ik weet wel dat niet iedereen die voorin het veld rijdt evenveel setup kennis heeft. Ik mij ergens wel vinden in een simpelere auto keuze; maar laat het met name een neutrale auto zijn waar dan iedereen direct vlot mee kan rijden. Formula is m.i. dat niet altijd.

Conclusie: misschien moet ik eens stoppen te tryharden. >:) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 27-06-2016 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nou de kogel is door de kerk ik ga Project Cars GOTY kopen, hij is nu zo mooi in de aanbieding, dan zal ik op zeer korte termijn met jullie mee gaan rijden. Die LMP1 klasse daar wil ik wel aan mee doen :)

Zag dat hij op Steam 40,37 was maar heb hem via een andere key webshop voor 29 weten te scoren _/-\o_

Kan ik nu ergens lid worden van een steam groep o.i.d.?

Heb me al aangemeld bij de Steam groep, mijn steam id is V12 Legendary

Gelijk maar even voor die leaderboards gegaan op Dubai met die Dallara en zowaar Hanziater voorbij gegaan >:) . Kijk uit naar m'n eerste race met jullie :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/35mi5op.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Jackson6 op 27-06-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
@Jackson, nice! En lekkere tijd hoor, helemaal met een controller. Altijd op consoles gegamed? Ik vond het echt lastig correcties maken met mijn xbox controller.

@Hans, ik ben het helemaal met je eens. Afstellen is ook leuk, en bedankt voor de info. Ik had gister inderdaad al door (en hoorde het je zeggen) dat de voorvleugel een stuk sneller kon worden afgesteld. Heb het toen even geprobeerd maar had toch problemen in de langzame bochten, maar nu lees ik dus dat de swaybar daar uitkomst had kunnen bieden, weer wat geleerd:).

Met mijn suggestie doelde ik ook alleen op de komende endurance race, niet op een seizoen. Je kunt setups wel open laten, maar tijdens/vooraf die race misschien hier wat setups delen waar iedereen nog zijn eigen kleine aanpassingen aan kan doen. Denk dat een optocht sowieso wel meevalt, gezien er ook gewoon wel duidelijk zichtbare kwaliteitsverschillen zijn en er vaak genoeg kleine (en soms iets grotere) foutjes worden gemaakt.

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobopalmtree
Voor die Lemans race krijg je het veld toch niet bijeen, denk ik. Door de lengte van de race en de track zal het veld al snel uiteenvallen en zullen de meeste mensen veelal alleen rijden zonder al te veel battles.
De spanning zal moeten komen van lappen/gelapt worden, wie op welke banden, hoeveel/wanneer pit stops maken, en wie houdt de concentratie best vast, ...

Misschien moet er toch maar ergens een regenbuitje worden ingestoken. Ik rijd helemaal niet graag in de regen, maar als je bvb 5 weertypes instelt als 2x droog, 1x (lichte) regen, 2x droog, dan moet dat toch een droge race geven met een kleine bui tussendoor... Dat kan nog een strategisch element toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met alles wat we doen krijgen we toch een verdeeld veld, daar ontkom je niet echt aan.
Vandaar ook mijn suggestie om maar enkele auto's toe te staan en zo het delen van setups beter mogelijk te maken. (Volgens mij wil iedereen een leuke en compitieve race en dit zal daarbij helpen)

Ik denk juist door het weer gelijk te houden dat het dichtebij elkaar blijft, omdat iedereen goed kan oefenen hierop. (anders komen de mensen met meeste skills/practice tijd vooraan te liggen)

Er is nog geen datum bekent of iets, dus we hebben nog genoeg tijd om test sessies te maken en mogelijk samen te evaluren (eventueel hulp vragen bij setups, als we maar enkele auto's hebben is dat makkelijker natuurlijk)

Morgen eerst maar even kijken welke klasses het beste bij elkaar passen, 1 snelle (LMP1) en een GT of LMP2/3 om zo de race interesant te houden.

Alles valt en staat nog altijd wel met het rijders aantal, als dit er maar 10-15 zijn dan maakt het niet veel uit wat we doen denk ik.
Maar we gaan het zien. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
yorkick schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:08:
@Jackson, nice! En lekkere tijd hoor, helemaal met een controller. Altijd op consoles gegamed? Ik vond het echt lastig correcties maken met mijn xbox controller.
Ik rijd al 10 jaar op consoles en pc met controller racegames dus enige ervaring is daar. Het corrigeren met een controller is echt rete-moelijk maar als je het onder de knie hebt dan werkt het best prima! Stuur heb ik al eens eerder gehad maar ik ben zelf toch altijd sneller met controller.

By the way; ik wil morgen meedoen met die Le Mans practice, hoe laat waar?

[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 28-06-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Ik rijd al 10 jaar op consoles en pc met controller racegames dus enige ervaring is daar. Het corrigeren met een controller is echt rete-moelijk maar als je het onder de knie hebt dan werkt het best prima! Stuur heb ik al eens eerder gehad maar ik ben zelf toch altijd sneller met controller.

By the way; ik wil morgen meedoen met die Le Mans practice, hoe laat waar?
Denk rond 20.00.
In PCars natuurlijk. :+

Ik ben dan ook op TeamSpeak en zal hier ook melde als de sessie up is. (daarna kijken we even hoe en wat we gaan testen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ithric schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Denk rond 20.00.
In PCars natuurlijk. :+

Ik ben dan ook op TeamSpeak en zal hier ook melde als de sessie up is. (daarna kijken we even hoe en wat we gaan testen)
Is goed dan join ik jullie teamspeak ook wel even, kan zelf niet praten omdat ik (nog) geen microfoon heb maar kan ik in ieder geval het e.e.a. horen.

Hebben jullie trouwens al een een race met de BMW 320 Turbo Group 5 gedaan? Echt een geinig wagentje om eens te proberen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jackson6 op 28-06-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sessie is up:

Naam: Got Test

Gelieve even alleen nog de volgende klassen, tenzij anders vermeld in TS/chat:
-LMP1
-LMP3
-GT3

Om de verschillen op de baan te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal nog even vlug iets af ronden en binnen 15 minuten er bij verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ithric schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
Sessie is up:

Naam: Got Test

Gelieve even alleen nog de volgende klassen, tenzij anders vermeld in TS/chat:
-LMP1
-LMP3
-GT3

Om de verschillen op de baan te zien.
Kan het zijn dat ie alweer verborgen is?? Ik zie hem niet :'(

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ging van alles mis (DQ van mij en daarna forced setups)

Sessie heet nu: GOT Test 1.0

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13

CoronelHimself

Division Brabant

Ithric schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:52:
Ging van alles mis (DQ van mij en daarna forced setups)

Sessie heet nu: GOT Test 1.0
Ik zie niks???

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt of het komt door wat internet/connectie settings, dus David maakt hem aan.

GOT Test

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nou het leek dus te liggen aan de time progression, LMP1 op Le Mans is heerlijk. Volgende keer ben ik er bij met microfoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Jackson6 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:37:
Nou het leek dus te liggen aan de time progression, LMP1 op Le Mans is heerlijk. Volgende keer ben ik er bij met microfoon :)
Bedoel je de connectie problemen?

Anyweg toen jullie allemaal weg waren heb ik de AMG GT3 nog naar een 3:59:606 gereden. Bij de laatste chicane van het lange rechte stuk maakte ik nog een foutje wat me een halve seconde kostte. Maar ik ben niet ontevreden. Wat me wel opviel is dat de LMP1 maar moeizaam voorbijkwamen als ik op snelheid lag. Na een bocht/chicane, als de kers werkt, lijkt het net of er een raket ik de kont van die LMP1's zit, wat een acceleratie. B-)

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik reed 3.27 met de Audi etron LMP1 maar ik rij normaal met ABS dus kan nog wel wat harder moest erg wennen aan het remmen zonder ABS, het schijnt dat de Aston Martin DBR1-2 LMP1 sneller is dus ga morgen nog even kijken of dat zo is. ABS aan voor auto's die het eigenlijk niet hebben daar doen jullie doorgaans niet aan toch of wel?

@Coronel ja de connectieproblemen bedoelde ik ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Jackson6 op 29-06-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Jackson6 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:55:
ABS aan voor auto's die het eigenlijk niet hebben daar doen jullie doorgaans niet aan toch of wel?
We rijden altijd met realistic driving aids. Als die auto in het echt ABS heeft, kan je het in het spel ook gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
bobopalmtree schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:17:
[...]

We rijden altijd met realistic driving aids. Als die auto in het echt ABS heeft, kan je het in het spel ook gebruiken.
Oke duidelijk, zonder ABS is ook wel weer wat uitdagender :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is wel duidelijk inmiddels, zoals ik al dacht.

De combi wordt GT3 en LMP1, dat geeft een leuke combinatie.
Zoals op TS besproken, zal ik voor de race aangeven welke auto's het beste presteren en waarschijnlijk rijden daarom meerdere (snelle) mensen dan ook in die auto en kan je makkelijk setups/rijstijlen delen daarom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Ithric schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:49:
Het is wel duidelijk inmiddels, zoals ik al dacht.

De combi wordt GT3 en LMP1, dat geeft een leuke combinatie.
Zoals op TS besproken, zal ik voor de race aangeven welke auto's het beste presteren en waarschijnlijk rijden daarom meerdere (snelle) mensen dan ook in die auto en kan je makkelijk setups/rijstijlen delen daarom.
De Mercedes AMG GT3 behoord inderdaad tot de snellere samen met de Aston Martin V12 GT3, maar de Aston krijg ik niet helemaal stabiel, of wheelspin bij het uitkomen van de bocht wat meestal resulteert in wat grasmaaien, of grind strijken. Of brake-off oversteer. Qua tijd kwam ik met de Aston tot een 4:00.2##.

Dus over een ronde kan ik er net zo hard mee, maar de Merc rijdt wat prettiger voor mij. Ik heb trouwens niet alle GT3's getest.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik heb zelf voor de Aston Martin een redelijk stabiele config, rijdt daar 3.56 mee. Ben best bereid deze config te delen met jullie :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
Riqy schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:31:
Ik heb zelf voor de Aston Martin een redelijk stabiele config, rijdt daar 3.56 mee. Ben best bereid deze config te delen met jullie :)
Dat zou ik heel erg waarderen! Ik heb er gisteren ook mee gereden maar ik vond hem wat lastig om op de limiet te rijden en kwam daardoor niet onder de 4:01..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Zal het weekend even kijken of ik er tijd voor heb, dan ga ik eerst ff kijken of ik em nog iets meer kan optimaliseren :)

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is het een idee om eventueel een idee om setups in een (Shared) document te delen.
Ik weet niet precies hoe je setups deelt via de website (uit de topic start), maar misschien kunnen we daar onze setups gaan delen voor races?

Dan wil ik best relevante ergens in een shared document zetten. (in ieder geval voor de Le Mans race dan)
(zo te zien moet je een account daarvoor aanmaken, eventueel wil ik wel proberen daar iets mee te doen als mensen screenshots van de setup maken dan)

[ Voor 18% gewijzigd door Ithric op 30-06-2016 12:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ithric schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:17:
Is het een idee om eventueel een idee om setups in een (Shared) document te delen.
Ik weet niet precies hoe je setups deelt via de website (uit de topic start), maar misschien kunnen we daar onze setups gaan delen voor races?

Dan wil ik best relevante ergens in een shared document zetten. (in ieder geval voor de Le Mans race dan)
Zou kunnen, je kan ze ook uploaden op http://projectcarssetups.eu/, ook erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Zou kunnen, je kan ze ook uploaden op http://projectcarssetups.eu/, ook erg makkelijk.
Die bedoel ik inderdaad, misschien gewoon onder 1 username zetten kan je ze makkelijk terug vinden.

EDIT: Ga vanavond wel even wat proberen, dan kan ik direct wat dingen sharen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ithric op 30-06-2016 12:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ithric schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Die bedoel ik inderdaad, misschien gewoon onder 1 username zetten kan je ze makkelijk terug vinden.

EDIT: Ga vanavond wel even wat proberen, dan kan ik direct wat dingen sharen.
Oops, was even te snel met lezen ;) Ja als we nou gewoon een account aanmaken:

GoT Racing met password tweakersnet of zoiets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Ithric schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:17:

(zo te zien moet je een account daarvoor aanmaken, eventueel wil ik wel proberen daar iets mee te doen als mensen screenshots van de setup maken dan)
Goed idee, ik ben voor! Gisteren heeeel kort even meegereden practice. Vind Le Mans zelf best een saaie baan maar was leuk om even mee te rijden. Een vriend heeft sinds kort ook PC dus die heb ik ook even meegesleurd. Denk dat voor mij een race van 2 uur veel te lang is, ik heb al moeite met enkele ronden :p Ben wel erg benieuwd naar het evenement en als ik niet meedoe, wellicht dat ik dan een streampje kijk ofzo. Zijn er verder nog races gepland of komt het seizoen ten einde? Vind het idee van Assetto Corsa ook wel wat. Die doen op donderdagavond drie korte races met verschillende voertuigen/banen, misschien ook eens proberen?

Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste