Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisserver opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

• R0CKtotheSTAR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 16:34
Hallo iedereen,

Ik wil graag thuis een server opzetten waar ik PLEX op kan installeren om vanaf daar mijn bestanden zowel thuis als buitenshuis te kunnen streamen. Echter heb ik totaal geen kennis van servers en het opzetten hiervan.

Ik gebruik momenteel Plex op mijn laptop om te kunnen streamen naar mijn TV en devices en dit werkt prima. Maar aangezien mijn laptop vol begint te raken qua opslagruimte en ook graag buitenshuis bij mijn bestanden wil kunnen komen wil ik een server opzetten. Kan iemand mij helpen bij het vinden van de juiste server hiervoor.

Mochten er vragen zijn omtrent mijn mogelijke wensen en mogelijkheden hoor ik dit uiteraard graag.

Alvast bedankt voor een reactie!

Sam.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Wat heb je zelf al gezocht??

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:56
Ik weet niet veel van PLEX, dus met de server zelf kan ik je denk ik niet veel helpen, maar wel is de snelheid van je internet van belang als je dingen naar buiten wil streamen. Dus: Is je internetverbinding snel genoeg om bestanden te streamen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste R0CKtotheSTAR,
We gaan op Tweakers altijd uit van eigen onderzoek en kennis. Een topic beginnen met de zinsnede "Ik heb er zelf totaal geen verstand van" is dan ook niet de juiste ingang ;). Ga eerst eens op zoek naar nuttige en informatieve topics zoals [Ervaringen] Plex Media Server - Deel II die boordevol staan met tips en tricks. Ook Het grote zuinige server topic is erg nuttig.

Als je hier de highlights van hebt opgepikt moet het mogelijk zijn met meer kennis een gericht topic te openen. Succes!

Dit topic is gesloten.