versio probleem...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 14:56
Hallo

vandaag krijg ik een email van versio dat ik mijn online portomonee moet aanvullen voor een domeinnaam verleging ( waar ik nooit om gevraagd heb) nu zie ik dat automatisch verlengen aanstond bij het aflopen van een jaar.

Echter zie ik het niet meer zitten bij versio omwille van verschillende problemen en hun service.

Nu staat er in de email:
Uw online portemonnee saldo is negatief.
Let er op dat uw saldo een volledig uur positief moet zijn voordat de 30e dag is aangebroken.

Indien u uw saldo niet op tijd opwaardeert dan riskeert u dat uw account offline gezet wordt. De vordering zal daarnaast uit handen gegeven worden aan een incassobureau.
wat kan hiermee gebeuren ? 8)7
Ik heb nooit zelf om een automatische verlenging gevraagd en heb de automatische verlegning stop gezet maar ik vrees dat dit te laat is.

Zijn er nog opties voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:10
Ik denk dat er niets anders opzit dan Versio het verschuldigde bedrag te betalen. Bij mijn weten is de automatische verlenging standaard uitgeschakeld.

Omdat je voor het domein automatische verlenging ingeschakeld had is deze automatisch verlengd. Het naderhand uitzetten van deze functie geldt voor de eerst volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Bovendien stuurt Versio een aantal weken voor verlenging een mail waarin dit aangekondigd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat je nog iets met Versio kan regelen maar ik ben bang van niet. Je krijgt tenslotte voldoende herinneringen dat het aan staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als het stilzwijgend is verlengd (dus je er zelf niet expliciet om hebt gevraagd) is volgens mij gewoon 'De Wet Van Dam' van toepassing hier? Google daar eens op, dan vind je veel informatie (ook op ictrecht.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als de Wet van Dam van toepassing is (particulier, stilzwijgend verlengd), dan zou je in principe alleen een maand opzegtermijn moeten betalen in plaats van een gehele registratieperiode. Geheel gratis zal het echter niet worden.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Het is dus niet stilzwijgend verlengd, er zijn meerdere aankondigingen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:57:
Als het stilzwijgend is verlengd (dus je er zelf niet expliciet om hebt gevraagd) is volgens mij gewoon 'De Wet Van Dam' van toepassing hier? Google daar eens op, dan vind je veel informatie (ook op ictrecht.nl).
Bij registratie en domein opties, heb je de keuze domein verlenging aan of uit te zetten.

Je wil dit bij registratie juist aan, want in het vervolgjaar kan dat domein ineens zomaar worden opgezegd ;)

Het is aan klant (En dat staat ook in de voorwaarden) tijdig het domein op te zeggen, anders wordt deze gewoon verlengd. Je krijgt inderdaad 4 weken van te voren al bericht met verlenging. Als je daar niet op reageert, niet op handeld, wordt ie juist verlengd.

De problemen die versio heeft kan je hoofdzakelijk terugvinden op Versio hosting - ervaringen [deel 2]

Qua registar voor domeinnamen is het wel weer de goedkoopste partij. Daar is niets over op / aan te merken, en het offline gaan van domeinnamen vind niet plaats tenzij je je rekeningen niet betaald.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:31:
[...]

Bij registratie en domein opties, heb je de keuze domein verlenging aan of uit te zetten.

Je wil dit bij registratie juist aan, want in het vervolgjaar kan dat domein ineens zomaar worden opgezegd ;)

Het is aan klant (En dat staat ook in de voorwaarden) tijdig het domein op te zeggen, anders wordt deze gewoon verlengd. Je krijgt inderdaad 4 weken van te voren al bericht met verlenging. Als je daar niet op reageert, niet op handeld, wordt ie juist verlengd.
Het is allemaal leuk en aardig dat het zo in de voorwaarden staat maar dat heeft wettelijk nul betekenis. Uit mijn hoofd is het zo dat mits een gebruiker een verlening expliciet accepteert het gewoon onder stilzwijgend verlengd valt - ook al heeft Versio een mail gestuurd. Zie deze quote (en dan met name het onderstreepte):
De Wet Van Dam geldt alleen bij stilzwijgend verlengde contracten. Wie actief een nieuw contract accepteert, kan dat niet met een beroep op deze wet opzeggen.

De wet is specifiek gemaakt voor stilzwijgend verlengde contracten en abonnementen. Deze worden namelijk vaak vergeten door consumenten, of men realiseert zich te laat dat het contract weer verlengd is.

Bij actieve contractsverlenging geldt de Wet Van Dam niet. Daarvan is sprake wanneer het bedrijf de consument vraagt of deze het contract wil voortzetten, en alleen bij een positief antwoord ook daadwerkelijk het contract verlengt. En natuurlijk ook als de consument zélf bij het bedrijf meldt dat hij weer een jaar verder wil. Een bedrijf zou bijvoorbeeld een kadootje of korting kunnen bieden in ruil voor een actieve verlenging.
Bron: http://www.iusmentis.com/...ijgend-opzeggen-verlengen

Volgens mij heb je dus gewoon een opzegtermijn van één maand en moet Versio de overige maanden terugbetalen (als je voor een jaar vooruit betaalt hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Het is allemaal leuk en aardig dat het zo in de voorwaarden staat maar dat heeft wettelijk nul betekenis. Uit mijn hoofd is het zo dat mits een gebruiker een verlening expliciet accepteert het gewoon onder stilzwijgend verlengd valt - ook al heeft Versio een mail gestuurd. Zie deze quote (en dan met name het onderstreepte):

[...]

Bron: http://www.iusmentis.com/...ijgend-opzeggen-verlengen

Volgens mij heb je dus gewoon een opzegtermijn van één maand en moet Versio de overige maanden terugbetalen (als je voor een jaar vooruit betaalt hebt).
Standaard staat automatisch verlengen uit, deze gebruiker heeft dus expliciet toestemming gegeven om het contract automatisch te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:40:
[...]

Standaard staat automatisch verlengen uit, deze gebruiker heeft dus expliciet toestemming gegeven om het contract automatisch te verlengen.
Ik ga van het verhaal van TS uit, en die geeft aan dat hij dus juist nooit die toestemming heeft gegeven. Je hoeft ook niet uitgebreid zoekwerk te doen om meer van deze ervaringen tegen te komen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1600453

[ Voor 18% gewijzigd door Razr op 19-05-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Are you serious? De aanschaf van een domeinnaam is voor minimaal 1 jaar. Dat is bij SIDN zo geregeld. Hoe kom je erbij dat versio of elk andere hoster jou het verschil moet terug betalen als je na 6 maanden opzegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Bij een account waar een bedrijfsnaam is opgegeven is het wel toegestaan om het automatisch te laten verlengen. Ik weet niet of je een bedrijfsnaam hebt ingevuld.

Maar misschien zou je nog met Versio contact op kunnen nemen en anders zou ik het bedrag gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:48:
[...]

Are you serious? De aanschaf van een domeinnaam is voor minimaal 1 jaar. Dat is bij SIDN zo geregeld. Hoe kom je erbij dat versio of elk andere hoster jou het verschil moet terug betalen als je na 6 maanden opzegt?
Heb je de link gelezen die ik eerder aanhaalde? Daar staat duidelijk dat De Wet Van Dam van toepassing is voor domeinnamen. En volgens mij hanteert SIDN juist helemaal geen bepaalde periode. Ik weet niet hoe jij daarbij komt?
15.1. Het abonnement heeft een onbepaalde looptijd.
15.2. De houder kan het abonnement (via zijn registrar) eenzijdig beëindigen door het abonnement op te zeggen. Hoe dat in zijn werk gaat, staat beschreven op www.sidn.nl.
Bron: https://www.sidn.nl/filea....nl-domeinnaamhouders.pdf

Ik raad je ook dit artikel aan op ICTRECHT: https://ictrecht.nl/domei...dam-ook-voor-domeinnamen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:48:
[...]

Andere looptijden zijn prima mogelijk. Zo kan ik bij mijn registrar per 3 maanden registreren, geen enkel probleem. Als ik na 3 maanden opzeg gaat het domein gewoon in quarantaine en komt vervolgens weer beschikbaar. Het is enkel dat veel registrars standaard voor één jaar kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Andere looptijden zijn prima mogelijk. Zo kan ik bij mijn registrar per 3 maanden registreren, geen enkel probleem. Als ik na 3 maanden opzeg gaat het domein gewoon in quarantaine en komt vervolgens weer beschikbaar. Het is enkel dat veel registrars standaard voor één jaar kiezen.
Klopt inderdaad, een registrar kan kiezen voor de volgende periodes:
- 1 maand
- 3 maanden
- 12 maanden

Het is aan de registrar om te kiezen welke periode deze kiest, het kan dus best zijn dat Versio jouw domeinnaam per maand betaald of per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wet Van Dam geldt alleen voor consumenten. Bedrijven vallen hier niet onder en zijn dus gebonden aan de gewone regels uit de algemene voorwaarden van de leverancier.
Ik vond het al raar... Ik zit gebonden aan jaarcontracten met o.a domeinnamen. Als TS inderdaad een consument is dan is de wet van van dam op hem van toepassing. Een domein registratie is direct bij mij voor een jaar. Ik heb nog nooit gehoord van registratie voor de duur van 3 maanden. Waarom zou je een domein voor de duur van 3 maanden willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het al raar... Ik zit gebonden aan jaarcontracten met o.a domeinnamen. Als TS inderdaad een consument is dan is de wet van van dam op hem van toepassing. Een domein registratie is direct bij mij voor een jaar. Ik heb nog nooit gehoord van registratie voor de duur van 3 maanden. Waarom zou je een domein voor de duur van 3 maanden willen hebben?
Mag ik je vraag omdraaien? Waarom zou je een domein voor de duur van één jaar willen?

Het is allemaal maar 'bepaalde tijd'. Ik betaal ook maar iets meer dan 1/4 van het jaartarief en dat is dan wel erg prettig als je om wat voor reden dan ook weer van een domein af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:45
Gewoon betalen en zorgen dat automatisch verlengen uit staat zodat deze niet opnieuw verlengd wordt.

Standaard staat automatisch verlengen inderdaad uit. Als klant heb je ooit zelf toestemming tot automatisch verlengen gegeven voor dit product. Daarnaast krijg je inderdaad zoals Jelle aangeeft voldoende herinneringen dat het verlengd gaat worden. Volgens mij 45/15 dagen voor het verlengen en op de dag dat het verlengd wordt ook nog. Omdat je zelf als consument expleciet toestemming tot verlengen hebt gegeven kun je er weinig tegen doen. Die enkele euro's kan je beter betalen dan een hoop gedoe wat je uiteindelijk niet wint.
Pagina: 1