Versio verlengt cloudbox stiekem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:53
Ik zit de afgelopen weken al met een slepend probleem. Toen ik terugkwam van vakantie zag ik dat ik bij Versio plotseling een schuld had van meer dan €30. Toen ik verder keek in mijn emails zag ik dat ik op de dag van vertrek een emailtje kreeg dat mijn Cloudbox verlengd zou worden. Vijftien dagen later was dit dus gebeurd en vervolgens kreeg ik mailtjes dat mijn 'online portemonnee'-saldo negatief was. Ik heb vandaag - 5 dagen voor de deadline waarna het doorgestuurd wordt naar het incassobureau - de schuld van €36,26 overgemaakt naar deze 'online portemonnee'. Ik heb vorige week een ticket ingeschoten bij de helpdesk van Versio.
Waar gaat uw vraag over?:
Ik heb een klacht over Versio

Wat is het probleem dat u heeft ervaren?:

Toen ik gisteren terugkwam van vakantie kwam ik er achter dat tijdens mijn Cloudbox omgeving tijdens mijn vakantie is verlengd. Hierdoor kwam mijn 'online portemonnee' saldo negatief te staan. Ik heb de Cloudbox 3 maanden geleden met de actiecode gekocht om het te proberen. Ik wil er echter niet mee verder. Ik heb de Cloudbox inmiddels ook opgezegd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en het saldo van mijn online portemonnee kunnen herstellen.

Hoe zorgen wij er voor dat u weer tevreden wordt?:

Volledige restitutie van de kosten die ik niet heb willen maken.
Dezelfde dag nog was er een reactie op deze ticket.
Bedankt voor uw e-mail.

U had de automatische verlenging aangezet voor de Cloudbox. U krijgt dan 15 dagen voor verloopdatum in dit geval een e-mail om dit tijdig uit te zetten mocht u de Cloudbox niet meer nodig hebben.

Een automatische verlenging kunnen we helaas zo niet terugdraaien. U kunt deze Cloudbox eventueel ter overname aanbieden via ons forum.

Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.
Ik heb helemaal geen automatische verlenging aangezet. Dat hebben zij gedaan. Ik heb met een kortingscode een Cloudbox besteld om het eens te testen en dat slechts voor de opgegeven periode. Het is nooit mijn bedoeling geweest de Cloudbox langer te gebruiken en ik heb dus nooit deze automatische verlenging aangezet. Bovendien gebruikte ik de Cloudbox niet, dus er is ook geen sprake van dat ik alsnog geprofiteerd heb van de tijd dat de Cloudbox onterecht 'van mij' was.
Daarom reageerde ik als volgt:
Ik heb gezocht in mijn e-mail. Er is inderdaad een vaag mailtje binnengekomen over deze verlenging. Helaas kwam dit mailtje op 28 juni, toen ik al op vakantie was. Het is spijtig dat jullie zo weinig controle hebben over jullie eigen systemen; bovendien kan ik mijn cloudbox niet meer aanbieden omdat ik hem reeds heb opgezegd. Ik betreur het dat mijn zaken met Versio op deze manier in de soep zijn gelopen, ik zal voortaan wel drie keer nadenken voordat ik met jullie in zee ga voor mijn volgende projecten.
Ik dreigde dus een beetje, want dat is vaak de beste manier om een helpdesk aan de gang te brengen. En jawel, het werkte:
Bedankt voor uw reactie.

Ik zal bij onze administratie nagaan hoe we dit kunnen oplossen en of we Cloudbox***** alsnog kunnen heractiveren voor u.
Echter is dat niet wat ik wilde. Ik wilde mijn geld terug, die Cloudbox kon naar de duivel lopen. Ik had dat ding niet nodig.

Mijn ticket werd verplaatst naar de 'administratieve afdeling' van Versio, ofwel direct naar 'directeur' Reshad Bashir. Ook hij wilde me niet echt helpen; de Cloudbox werd geheractiveerd en dat was alles. Ik reageerde dus:
Echter is dat niet waar ik om gevraag heb. Ik heb gevraagd om stornering van het volledige bedrag. De eerlijkste manier lijkt mij om mijn Online Portemonnee-saldo naar €0 te brengen en de Cloudbox te verwijderen. Anders zal ik mij helaas genoodzaakt zien mijn volgende projecten - die mogelijk meerdere cloudboxen nodig hebben - niet meer bij Versio onder te brengen.
Sta ik hier in mijn recht? Ik heb nooit zelf op 'automatisch verlengen' gedrukt, maar ik heb het ook niet uitgezet. Versio stelt een ultimatum; binnen een maand betalen en anders komt een incassobureau de kosten innen. Ik heb daarom nu het geld overgemaakt in de hoop dat Versio dit terug overmaakt. Ben ik mijn geld voor eeuwig kwijt of maak ik een goede kans het alsnog terug te krijgen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37
Wat stond er in de voorwaarden toen je de Cloudbox bij hen aangekocht? Er kan natuurlijk in de voorwaarden staan dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt wanneer er vanuit jouw kant geen actie ondernomen wordt. In dat geval heb je gewoonweg pech en is het je eigen schuld dat je niet op tijd opgezegd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

oohh schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:32:
Er kan natuurlijk in de voorwaarden staan dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt wanneer er vanuit jouw kant geen actie ondernomen wordt. In dat geval heb je gewoonweg pech en is het je eigen schuld dat je niet op tijd opgezegd hebt.
Nee hoor, want abonnementen mogen tegenwoordig niet meer automatisch verlengd worden zonder dat daarvoor expliciet toestemming gegeven is (opt in).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik heb ook een keer zo;n vaag mailtje bij ze gemist... domein plat... hoppatee... verlengen? ja dat kan met een soort van terugwerkende kracht. binnen 1 uurtje geregeld, wel even 24,95 dokken...
Dat is gewoon graaien.

Mijn ervaringen met Versio zijn ook alleen maar van kwaad tot erger gegaan, en reageren nieteens op klachten op hun facbeook. Nou dan niet...
Ik laat alles lekker aflopen en de dingen die ik wens te behouden verhuis ik.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:35:
[...]

Nee hoor, want abonnementen mogen tegenwoordig niet meer automatisch verlengd worden zonder dat daarvoor expliciet toestemming gegeven is (opt in).
Zou je me kunnen helpen met het vinden van jurisprudentie daarover? Dat is namelijk erg belangrijk om ze mee om te oren te kunnen slaan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

Croga

The Unreasonable Man

Let wel op dat dat alleen voor particuliere overeenkomsten geldt. Zakelijke overeenkomsten mogen nogsteeds voor willekeurig welke termijn afgesloten en automatisch voor willekeurig welke termijn verlengd worden....
Het is voor TS dus wel even belangrijk om zeker te weten dat het hier om een particulier contract gaat!

Daarnaast: Het feit dat het nu al betaald is, maakt de zaak er niet makkelijker op..... Als je zeker weet dat je iets niet verschuldigt bent moet je het zeker niet gaan betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Croga schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:51:
[...]

Let wel op dat dat alleen voor particuliere overeenkomsten geldt. Zakelijke overeenkomsten mogen nogsteeds voor willekeurig welke termijn afgesloten en automatisch voor willekeurig welke termijn verlengd worden....
Het is voor TS dus wel even belangrijk om zeker te weten dat het hier om een particulier contract gaat!
Dat gaat het.
Daarnaast: Het feit dat het nu al betaald is, maakt de zaak er niet makkelijker op..... Als je zeker weet dat je iets niet verschuldigt bent moet je het zeker niet gaan betalen!
Moet ik dan maar accepteren dat er een incassobureau aan komt kloppen om de kosten te innen met bijbehorende incassokosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

in hun AV: (alleen via google kon ik ze vinden trouwens)
Ar;kel 24. Duur en opzegging
1. Indien de Dienst strekt tot het periodiek verrichten van diensten gedurende een zekere termijn, wordt de Overeenkomst geacht te zijn aangegaan voor een minimum termijn van twaalf maanden, tenzij anders aangegeven op de Website of anders overeengekomen. De Overeenkomst wordt bij het uitblijven van een opzegging, die via het Account op de Website plaatsvindt, tijdig voor een opzegtermijn van één maand, steeds stilzwijgend verlengd met eenzelfde periode, tenzij anders overeengekomen.
2. Opdrachtgever kan via het Account automa.sche verlenging aan zeXen (staat standaard uit), hierna wordt het product verlengd op de verloopdatum.
van die zin in lid 1 is geen chocola te maken. Wordt opzegtermijn verlengd? of de contractperiode?
4. Bij opzegging, beëindiging om welke reden dan ook is Versio gerech.gd om per direct alle opgeslagen data te wissen of ontoegankelijk te maken en alle accounts van Opdrachtgever op te heffen. Versio is niet verplicht in dat geval Opdrachtgever een kopie van deze data te verschaffen. Bovendien vindt geen res.tu.e plaats van vooruit betaalde bedragen in geval van opzegging dan wel beëindiging.
:/

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 06-08-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22
Ik heb zelf een CloudBox bij hun afgenomen (nog steeds) en heb dit afgesloten zonder automatische verlenging. Ik kan het me niet goed herinneren, maar het zou me niks verbazen als dit vinkje standaard aanstond (dus geen opt-in eigenlijk). Wellicht was dit niet zo, of hebben ze het inmiddels juist aangepast.

Helaas weet ik dus niet meer of ze het al hadden aangevinkt, maar los daarvan weet ik wel dat het concept automatisch verlengen duidelijk was tijdens het registreren + betalen voor de cloudbox.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

BeefHazard schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:52:
Moet ik dan maar accepteren dat er een incassobureau aan komt kloppen om de kosten te innen met bijbehorende incassokosten?
Ja hoor, is toch niet jouw probleem? Dat is het probleem van Versio en het incassobureau. Ze kunnen eisen wat ze willen maar aangezien het onterecht is ga je dat nooit hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BeefHazard schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:52:
[...]
Als je overtuigd bent van je eigen gelijk dan heb je hier niets van te vrezen...

Incassobureau kan leuk blaten, maar als het onterecht is is het onterecht en moeten ze gewoon stil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik zou dan wel van te voren al aangeven aan Versio dat ze zich de moeite van een incassoprocedure kunnen besparen.

Behalve dat er op enig later moment niet over die kosten gediscussieerd hoeft te worden, zet je je standpunt behoorlijk kracht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Was dat niet pas na 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cloudbox en dedicated servers

Cloudbox en dedicated servers kunnen besteld worden voor minimaal 3 maanden. Op de verloopdatum worden deze producten dan ook met 3 maanden verlengd, indien u automatisch verlengen heeft ingeschakeld.
Ze geven duidelijk aan dat dit enkel werkt dus bij 'automatisch verlengen' ingeschakeld. Staat er niets op je orderbevestiging dat dit aan/uit heeft gestaan?

Edit, dit staat dus standaard uit:
http://www.versio.nl/28-h...gen_van_abonnementen.html
Automatische verlenging
Automatische verlenging staat standaard uit. Klanten kunnen dit zelf handmatig voor alle actieve abonnementen aanzetten of enkel voor specifieke abonnementen.

Echter, omdat jij een mail kreeg, zou dat impliceren dat het dus wel heeft aan gestaan of dus is aangezet:
Als automatische verlenging voor een abonnement aanstaat, dan ontvangt de klant 15 dagen voor de verlengdatum een herinnering per e-mail. De klant kan gedurende deze 15 dagen de automatische verlenging uit zetten. Doet de klant dit niet, dan wordt het abonnement op de verlengdatum automatisch verlengd met de minimale periode van de desbetreffende product.

[ Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2014 00:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
In casus is het heel simpel. De bank de opdracht geven de betaling terug te storten met een verwijzing naar de Wet Van Dam.

Stilzwijgende verlenging mag niet meer. Het maakt niet uit of het dit na 1, 3 of 12 maanden plaats vind. Ook maakt het niet uit of het opt-in of opt-out is.

In de algemene voorwaarden mag nog wel staan dat de overeenkomst wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur zolang je maar op ieder moment kan opzeggen en de opzegtermijn max 1 maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Dit zijn voor mij van die buzzkillers. Dit weerhoud me ervan om van die "gratis" proefperiodes gebruik te maken. Ergens in de kleine lettertjes hebben ze dan weer iets verwerkt in de trend van "opzegtermijnen" en "stilzwijgend verlengen". Je weet vaak niet waar je aan toe ben behalve als je tientallen pagina's aan voorwaardes gaat doorlezen. Al bijv regelmatig offers van Linkedin gekregen voor een proefperiode voor de uh plus versie ofzo. Maar ik wil er niet per ongeluk aan vast zitten zodat ik voor een termijn wordt belast. Jammer dat veel bedrijven toch op deze manier geld proberen te verdienen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22
Ik heb dus een Cloudbox afgenomen, en heb daarbij bewust niet gekozen voor automatische verlenging. Wel heb ik dit later aangezet. Daarvan heb ik een mailtje gekregen met de titel: "Automatische verlenging voor al uw producten is aangezet"
Kijk even of je ook zo'n mailtje hebt. Maar ik weet niet of ze die ook sturen bij de 1e registratie waarin je het gelijk aanzet. Ik kon niks van automatische verlenging zien in de e-mails of de facturen die ik in het begin heb gekregen. Maar ik heb er dan ook niet voor gekozen, dus wellicht staat het er bij jou wel bij.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
SinergyX schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:30:
[...]

Ze geven duidelijk aan dat dit enkel werkt dus bij 'automatisch verlengen' ingeschakeld. Staat er niets op je orderbevestiging dat dit aan/uit heeft gestaan?

Edit, dit staat dus standaard uit:
http://www.versio.nl/28-h...gen_van_abonnementen.html
Automatische verlenging
Automatische verlenging staat standaard uit. Klanten kunnen dit zelf handmatig voor alle actieve abonnementen aanzetten of enkel voor specifieke abonnementen.

Echter, omdat jij een mail kreeg, zou dat impliceren dat het dus wel heeft aan gestaan of dus is aangezet:
Als automatische verlenging voor een abonnement aanstaat, dan ontvangt de klant 15 dagen voor de verlengdatum een herinnering per e-mail. De klant kan gedurende deze 15 dagen de automatische verlenging uit zetten. Doet de klant dit niet, dan wordt het abonnement op de verlengdatum automatisch verlengd met de minimale periode van de desbetreffende product.
Ik heb niets in mijn orderbevestiging staan. Ik weet echter wel heel erg zeker dat ik het nooit zelf aan heb gezet. Hoe het kan dat het wel aan staat is mij een raadsel, misschien omdat dat idd een checkbox was bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

alfatrion schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:31:
In casus is het heel simpel. De bank de opdracht geven de betaling terug te storten met een verwijzing naar de Wet Van Dam.
Dat gaat je niet lukken. Het was geen automatische incasso dus heeft TS expliciet opdracht gegeven het geld over te maken. Dat kan TS dan niet meer herroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 13:44
Als je met CC betaald hebt, kan je misschien nog wel terugvorderen. Dit is mij al een keer gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Update: Versio heeft de verlenging ongedaan gemaakt en het geld gecrediteerd. Het geld dat ik vanaf mijn bankrekening overgemaakt heb heb ik teruggevraagd, maar ik verwacht geen grote problemen daarmee. Bedankt voor het verschaffen van beter inzicht in mijn rechten en plichten.

Pagina: 1