[videoplayer] Video's spelen niet vloeiend in HD

Pagina: 1
Acties:

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo Tweakers, iets waar ik me al lang aan irriteer en ik hoop dat dit de juiste plek is om het te melden:

De StreamOne player (flash) die gebruikt wordt hier op T.net is niet in staat video's vloeiend in HD af te spelen op mijn Chromebook. Ik kan op Youtube video's in 1080p met 60 fps vlekkeloos afspelen maar de speler van T.net heeft al moeite met 720p, ik kom dan volgens mij niet boven de 25 fps uit. Op 1080p is het niet om aan te zien zo schokkerig. Ik heb de hardwareversnelling van de speler uitgezet maar dat helpt niet. Eigenlijk is voor zover ik weet T.net de enige site waar ik problemen heb met de videospeler.

Op mijn Dell XPS met Windows 8.1 precies hetzelfde verhaal, onder Firefox en Chrome zijn video's niet vloeiend. Alleen met Internet Explorer lopen de video's redelijk soepel.

Is dit probleem bekend en zijn er meer mensen die hier last van hebben? Kan er eventueel niet een andere videospeler worden gebruikt op T.net?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij ligt dat gewoon aan je CPU. Wat is je CPU gebruik tijdens het afspelen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Met de Chromebook:

~98% cpu op een 1080p video van Tweakers.net (Flash)
~40% cpu op een 1080p60 video van Youtube (HTML5)

Op het eerste gezicht zou het aan de Flash player kunnen liggen. Maar op andere sites, zoals Gamekings.tv, kan ik prima Flash video's afspelen. Gamekings gebruikt JW player en Tweakers gebruikt StreamOne, beide zijn op Flash gebaseerd.

Maar mijn Dell XPS heeft een quadcore i7 Intel processor, die zou er toch geen problemen mee moeten hebben maar ook daar hapert het als een gek. Zoals ik al zei, Tweakers is de enige site waar het probleem zich voordoet :|

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Ik heb al lange tijd precies dezelfde irritatie als de OP. De player die Tweakers gebruikt werkt gewoon erg brak met bepaalde browsers. Mijn systeem mag dan niet heel erg van deze tijd zijn, maar voor zoiets simpels als een video afspelen in 1080p moet het ruim voldoende zijn.

Youtube 1080p

IEChrome
CPU usage10-25%40-60%
CPU temp43 (49/49)48 (51/51)
GPU temp4743

Tweakers videoplayer 1080p

IEChrome
CPU usage20-40%80-100%
CPU temp46 (50/50)53 (56/56)
GPU temp4743

Hieruit kan je concluderen dat IE veel beter met hardware accelaratie omgaat dan Chrome, maar het lijkt mij niet normaal dat de videoplayer 100% CPU gebruikt met Chrome.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien wordt het eens tijd dat die player default op html5 staat (als ie dat al ondersteund) ipv Flash, volgens mij is daar al een topic over.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 15-06-2015 09:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:28:
Misschien wordt het eens tijd dat die player default op html5 staat (als ie dat al ondersteund) ipv Flash, volgens mij is daar al een topic over.
StreamOne werkt momenteel aan een nieuwe player waarbij HTML5 inderdaad de default gaat worden ;)

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:D , werken de volumeknoppen dan ook beter? Ik bedoel: Wordt de stand dan eindelijk eens onthouden?

Zie bijv. [bug] volume setting wordt niet onthouden bij video en Geluid bij Reclames (mag die naar SB?)

[ Voor 150% gewijzigd door Raven op 15-06-2015 09:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Jammer dat het nog zo lang duurt voordat Flash in z'n geheel verbannen wordt van internet, altijd al brakke rotzooi geweest.

Steve Jobs begreep dat ook al toentertijd.

Ik blokkeer Flash al jaren op al m'n apparaten, eigenlijk schandalig dat Tweakers nu pas op HTML5 overstapt (al zal dat vast een commerciële beweegreden hebben gehad), maar goed dat het wel eindelijk gaat gebeuren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Steve jobs zat te zeuren over flash toen er nog geen enkel goed alternatief was.

Daarnaast heeft Tweakers als jaren een html5 player als je geen flash hebt, alleen was die bij de introductie nog geen default omdat html5 support toen veel minder goed was.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_David_ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:30:
Daarnaast heeft Tweakers als jaren een html5 player als je geen flash hebt, alleen was die bij de introductie nog geen default omdat html5 support toen veel minder goed was.
Helaas schakelt de player niet over op html5 als je Flash wel hebt geïnstalleerd maar standaard gedisabled hebt.

Oscar Wilde

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Hoe fix je dit dan wel? Ik heb op mn galaxy S6 ook last van dit probleem...

PSN: Mondaatje

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Edit: verkeerde topic :X

[ Voor 90% gewijzigd door _David_ op 27-06-2015 17:44 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:39
Is er al iets meer bekend over hoe dit op te lossen is? ;w

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 20:08
Ben benieuwd of de html5 player al is geïmplementeerd. Ik heb op mobile devices nog steeds erg veel last dat video's iedere keer stoppen in een video en opnieuw moeten laden. Het zijn haperingen van iedere keer 1 seconde ongeveer, maar wel jammer... Als ik naar de info kijk van de video zie ik dat het wel gaat om de HTML versie?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er is inderdaad ook een HTML5 player voor als je geen flash hebt, maar die is nu niet de default.

Er wordt gewerkt aan een nieuwe player waar html5 wel de default is.

Pagina: 1