http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Dit is geniaal, lag in een deuk hier
Zo herkenbaar, is dat goed of fout?
Driving a cadillac in a fool's parade.
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:05:
let's encrypt als het goed is vanaf vandaag in public beta,

Nu nog afwachten tot er een stabiele implementatie is voor Windows+IIS. Ik heb al wel wat projecten gevonden, maar ik heb niet de indruk gekregen dat die al stable zijn.
We are shaping the future
Heb sinds de closed beta mijn blog op een lets encrypt cert draaien, hoofddomein nog gewoon op een geotrust certificaat. ben nog geen problemen tegengekomen met de lets encrypt certs, alleen de acme-client is niet zo geweldig voor alles wat niet een standaard apache installatie is.alienfruit schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:37:
Het schijnt niet voor production gebruik te zijn
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Goed en fout tegelijk ?adis schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:50:
[...]
Dit is geniaal, lag in een deuk hier![]()
Zo herkenbaar, is dat goed of fout?
Enige issue die ik kan bedenken is dat je certificaat elke 3 maanden expired, tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.alienfruit schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:37:
Het schijnt niet voor production gebruik te zijn
En daar zit een gedachte achter: ze willen dat je het aanvragen, uitrollen en renewen van certificaten automatiseert. Ze denken er openlijk over na om de validity nog korter te maken wanneer er genoeg mensen automatisch hun certificaten laten vernieuwen, want dan maakt het toch niet meer uit.kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:18:
[...]
Enige issue die ik kan bedenken is dat je certificaat elke 3 maanden expired, tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.
.. waarachter de gedachte zit dat een gestolen certificaat dus minder lang valide is en het dus veiliger wordt.Alex) schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:21:
[...]
En daar zit een gedachte achter: ze willen dat je het aanvragen, uitrollen en renewen van certificaten automatiseert. Ze denken er openlijk over na om de validity nog korter te maken wanneer er genoeg mensen automatisch hun certificaten laten vernieuwen, want dan maakt het toch niet meer uit.
Dat leek mij dus ook al. Als het automagisch goed werk.. mag het van mij dagelijks hoorAlex) schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:21:
[...]
En daar zit een gedachte achter: ze willen dat je het aanvragen, uitrollen en renewen van certificaten automatiseert. Ze denken er openlijk over na om de validity nog korter te maken wanneer er genoeg mensen automatisch hun certificaten laten vernieuwen, want dan maakt het toch niet meer uit.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Leuk, maar wat is eigenlijk de fun van swift? Ik lees net de language specificatie en vraag me echt af wat de business case is. Is dat de combinatie van performance (gecompileerde taal) en expressiveness?
[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2015 09:31 ]
azerty schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:02:
[...]
Graag! Hier is de thermos, gelieve hem te vullen
* azerty reikt ElkeBxl een thermos aan

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik de headers bekijken, zoeken naar een verschil tussen de header die we sturen voor klant één, en de header die we sturen voor klant twee (bij wie het wel goed gaat): Geen verschil, op de naam van de klant na.
Na veel heen en weer op de mail komt er nu uit: "Ja, het komt door de aanhalingstekens in de data, daar gaat het op stuk". ..... WAT.

[ Voor 3% gewijzigd door Merethil op 04-12-2015 10:12 ]
Dat komt zo vaak voor. Hetzelfde bij exports naar AFAS toe. Heb je een service waar je de tabelnaam geeft en dan je data in een tweede string property moet zetten.Pffffffffff.... Amateuristische zooi. Iemand heeft een SOAP webservice gemaakt waarin één veld zit: XML.
Dat noemen ze dan "webservices". Het formaat kun je dan halen uit de xsd die ze meesturen als je die tabel opstuurt. Werkt je hele toolchain niet, super.
------
Had net zelf ook een leuke met een karakter wat een bug veroorzaakt. Full text search in SQL Server kan geen ampersands matchen kennelijk. >< Ach, het probleem zit iig niet in mijn GUI.
[ Voor 18% gewijzigd door Grijze Vos op 04-12-2015 10:51 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Heerlijk, van die webservices. Waar zou een WSDL van een SOAP service nou voor zijn dan?Grijze Vos schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:50:
[...]
Dat komt zo vaak voor. Hetzelfde bij exports naar AFAS toe. Heb je een service waar je de tabelnaam geeft en dan je data in een tweede string property moet zetten.
Dat noemen ze dan "webservices". Het formaat kun je dan halen uit de xsd die ze meesturen als je die tabel opstuurt. Werkt je hele toolchain niet, super.
------
Had net zelf ook een leuke met een karakter wat een bug veroorzaakt. Full text search in SQL Server kan geen ampersands matchen kennelijk. >< Ach, het probleem zit iig niet in mijn GUI.
Weet niet of het kan .. maar character code ipv character zelf al eens geprobeerd ?Grijze Vos schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:50:
[...]
Hmm kernel crash ... IDE opstarten .. whoops file leeg .. was kennelijk net m'n wijzigingen aan het opslaan .. lang leve local history van jetbrains
[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 04-12-2015 11:02 ]
Ik heb een andere oplossing gekozen: NMP.gekkie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:56:
[...]
Weet niet of het kan .. maar character code ipv character zelf al eens geprobeerd ?
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Generieke oplossing .. zeer vlotte implementatie mogelijk .. alleen komen problemen soms in een andere gedaante terug .. niet zelden "pointy haired"Grijze Vos schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:29:
[...]
Ik heb een andere oplossing gekozen: NMP.
Dat is handig, want dan kun je er alles in stoppen en de definitie van de webservice is altijd backwards compatible.Merethil schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:09:
Pffffffffff.... Amateuristische zooi. Iemand heeft een SOAP webservice gemaakt waarin één veld zit: XML.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ja, alles behalve een aanhalingsteken dus. Want die gebruik je nooit in data, toch?Down schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:55:
[...]
Dat is handig, want dan kun je er alles in stoppen en de definitie van de webservice is altijd backwards compatible.
Je kan ook gewoon smallere spaties gebruiken met Unicode: Wikipedia: Whitespace character, zoals een Thin space of een Hair spacegekkie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:17:
Nu nog een python met 50% less whitespace .. en we zijn weer on par
Oh mi oh my .. ascii only pleaseOtherside1982 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:27:
[...]
Je kan ook gewoon smallere spaties gebruiken met Unicode: Wikipedia: Whitespace character, zoals een Thin space of een Hair space
Wikipedia: Whitespace (programming language) python inspired brainfuck ?
[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 04-12-2015 12:36 ]
En nee, BOM aanzetten werkt niet, dan begint het eerste record met .
HET IS TWEEDUIZENDVIJFTIEN. DOE. NORMAAL.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gewoon nog alles in dollars doen ... die zit tenminste in asciikenneth schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:15:
Bestand in utf-8 met daarin €. Ik importeer het in Dynamics (een Microsoftproduct) en ik krijg Ôé¼ te zien.
Ah, tis al opgelost hoor. Was gewoon een kwestie van work item op naam van collega zetten en een mailtje sturen.gekkie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:36:
[...]
Generieke oplossing .. zeer vlotte implementatie mogelijk .. alleen komen problemen soms in een andere gedaante terug .. niet zelden "pointy haired"
Genoeg taken te doen, en ik ben eigenlijk verantwoordelijk voor frontend architectuur & design, en zit nog > 50% van mn tijd backend troep op te ruimen.
Kappen jullie tassen? Het wordt steeds gekker bij die Belgen!ElkeBxl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:35:
Brusselse kerstmarkt 's middags bezoeken, goed plan... Nu hebben we weinig zin meer om verder te werken deze namiddag nadat we wat jeneverkes binnengekapt hebben
Consequent crashes bij een project van meer dan 2G
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Welke van de Dynamics groep? AX, NAV of GP?kenneth schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:15:
Bestand in utf-8 met daarin €. Ik importeer het in Dynamics (een Microsoftproduct) en ik krijg Ôé¼ te zien.
Ik ben zelf een NAV ontwikkelaar
Ligt het nou aan mij, of lijkt het nou of de schrijver van het artikel niet echt verstand van zaken heeft? Iets met klok en klepel, want het leest alsof het geschreven is door iemand die ooit eens wat termen heeft gehoord maar het eigenlijk niet goed begrijpt.
edit: wat overigens vreemd zou zijn, aangezien tweakers php behoorlijk gebruikt en daardoor genoeg mensen met kennis in huis zouden moeten hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Laurens-R op 04-12-2015 15:18 ]
Jenever hoort niet in een tas, behalve als het Hasseltse koffie isMerethil schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:41:
[...]
Kappen jullie tassen? Het wordt steeds gekker bij die Belgen!
Maakt het niet veel beter begrijpbaarElkeBxl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:18:
[...]
Jenever hoort niet in een tas, behalve als het Hasseltse koffie isWij kappen shotjes jenever of bekertjes glühwein
De mensen die de backend onderhouden zijn niet per definitie de mensen die de artikelen schrijven natuurlijk.Laurens-R schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:14:
[...]
Ligt het nou aan mij, of lijkt het nou of de schrijver van het artikel niet echt verstand van zaken heeft? Iets met klok en klepel, want het leest alsof het geschreven is door iemand die ooit eens wat termen heeft gehoord maar het eigenlijk niet goed begrijpt.
edit: wat overigens vreemd zou zijn, aangezien tweakers php behoorlijk gebruikt en daardoor genoeg mensen met kennis in huis zouden moeten hebben.
Read the code, write the code, be the code!
Doe mij maar een tas dokkumer dan .. met Fryske dúmkes.ElkeBxl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:18:
[...]
Jenever hoort niet in een tas, behalve als het Hasseltse koffie isWij kappen shotjes jenever of bekertjes glühwein
point taken...wackmaniac schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:29:
[...]
De mensen die de backend onderhouden zijn niet per definitie de mensen die de artikelen schrijven natuurlijk.

En een fryske ...ElkeBxl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:52:
[...]
Er ontbreekt hier alleen nog een smiley met een Vlaams vlagje...
En een Nieuw Zeelandse.
En een Fryske trouwens.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik zie dat niet direct gebeuren. Kiwi's zijn best lief tegen hun huidige vlag.
Meende op den radio gehoord te hebben dat ze de union jack eruit wilden hebben en wat minder gelijkenis met de aussies.Firesphere schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:20:
[...]
Ik zie dat niet direct gebeuren. Kiwi's zijn best lief tegen hun huidige vlag.
Gehalveerde kiwi is misschien wel herkenbaar .. maar of het qua symboliek dan weer zo goed past
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 04-12-2015 16:29 ]
Nee, niet waar. De Union Jack zit ze wel dwars, maar de vlag zelf is echt wel een nations pride, die ze niet willen afschaffen.gekkie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:28:
[...]
Meende op den radio gehoord te hebben dat ze de union jack eruit wilden hebben en wat minder gelijkenis met de aussies.
Gehalveerde kiwi is misschien wel herkenbaar .. maar of het qua symboliek dan weer zo goed past
For several decades there has been debate about changing the flag. A two-stage binding referendum on a flag change is planned to take place in 2015 and 2016. Out of 10,292 suggestions, the Flag Consideration Panel chose 40 designs, which have been reduced to five for the first referendum.[2][3]Firesphere schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:30:
[...]
Nee, niet waar. De Union Jack zit ze wel dwars, maar de vlag zelf is echt wel een nations pride, die ze niet willen afschaffen.
NAV. Best mooi (maar af en toe merkwaardig) product op zich maar triviale fouten met encoding, date handling en exception handling kan ik echt niet uitstaan. Het hele internet staat vol met hoe je dat soort dingen afhandelt en een van de grootste softwarehuizen ter wereld LUKT HET NIET.Ryur schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:47:
[...]
Welke van de Dynamics groep? AX, NAV of GP?
Ik ben zelf een NAV ontwikkelaarEn ja, het inlezen van een bestand is soms vreemd.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Klopt, maar toch blijven ze bij de oude Union Jack met Southern Cross. Nostalgie boven vernieuwinggekkie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:33:
[...]
For several decades there has been debate about changing the flag. A two-stage binding referendum on a flag change is planned to take place in 2015 and 2016. Out of 10,292 suggestions, the Flag Consideration Panel chose 40 designs, which have been reduced to five for the first referendum.\[2]\[3]
En dat is vooral een projectje van John Key. Waar veel kiwi's ook een uitgesproken mening over hebbengekkie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:33:
[...]
For several decades there has been debate about changing the flag. A two-stage binding referendum on a flag change is planned to take place in 2015 and 2016. Out of 10,292 suggestions, the Flag Consideration Panel chose 40 designs, which have been reduced to five for the first referendum.\[2]\[3]
Ik vind zelf die silver fern met southern cross het mooiste maar dat gaat toch niet gebeuren.
Deze dus:

[ Voor 13% gewijzigd door kenneth op 04-12-2015 16:40 ]
Ik dezelfde, maar dan met een rood vlak linksboven de Fernkenneth schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:38:
[...]
En dat is vooral een projectje van John Key. Waar veel kiwi's ook een uitgesproken mening over hebben
Ik vind zelf die silver fern met southern cross het mooiste maar dat gaat toch niet gebeuren.
Deze dus:
[afbeelding]
Maarja, ik heb toch niets in te brengen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GMfRmsTxB0o]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Sssst nu wordt je verwacht in het uitzwaaicomite !kenneth schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:55:
Zit je er eigenlijk al? Zonee, wanneer?
Momenteel staat m'n vliegdatum op 12 januari 2016, maar wegens vertragingen rondom m'n visum, zal ik die moeten verzetten.kenneth schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:55:
Zit je er eigenlijk al? Zonee, wanneer?
Ik heb de reservering van het panoramadeck al geannuleerd in ieder geval. En wat volgt, dat volgt. Ik hoop nog steeds op januari 2016
Auckland toch? Kom je hartje zomer aan, lekker. Alleen om die reden (naast het rugbyFiresphere schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:20:
[...]
Momenteel staat m'n vliegdatum op 12 januari 2016, maar wegens vertragingen rondom m'n visum, zal ik die moeten verzetten.
Ik wil best mensen wat bijsturen maar of ik zo'n fundamenteel verkeerde manier van denken nog recht ga trekken betwijfel ik.
[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 04-12-2015 19:44 ]
iOS developer
Bijna, Wellington.kenneth schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:42:
[...]
Auckland toch? Kom je hartje zomer aan, lekker. Alleen om die reden (naast het rugby) zou ik daar willen wonen. Hele jaar maxima van gemiddeld 14 tot 24 graden.
Nou ken ik het hele bedrijf in kwestie niet, ik heb ze nog nooit benaderd en ik heb ze al helemaal niet gevraagd om een nieuwe baan voor me te zoeken. En als laatste: recruiters die connection requests gebruiken ipv InMails zijn gewoon sneu.Beste Alex,
Mijn collega <naam1> maar ook <naam2> hebben jou een uitnodiging gestuurd mbt een vacature. We geen reactie van jou ontvangen. Ik vraag mij af waarom.
Laat even wat weten anders blijven we mailen, die meiden uit mijn team doen zo hun best om jou te helpen aan een nieuwe baan.
<Naam + achternaam>
Owner / Initiator l <Resumes-"R"-Us> b.v.
Daar heb ik een oplossing voorAlex) schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:28:
Ik had vandaag weer een pareltje in mijn LinkedIn-inbox:
[...]
Nou ken ik het hele bedrijf in kwestie niet, ik heb ze nog nooit benaderd en ik heb ze al helemaal niet gevraagd om een nieuwe baan voor me te zoeken. En als laatste: recruiters die connection requests gebruiken ipv InMails zijn gewoon sneu.
Geheel in "Firesphere Style"
Ik ga niet eens reageren, afwachten hoe lang het duurt voordat collega #4 me een invitation stuurt met "We hebben je nog altijd niet kunnen bereiken...!"
:-)
[ Voor 26% gewijzigd door azerty op 05-12-2015 01:58 ]
Verwijderd
https://github.com/apple/swift/pull/168/filesVerwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:12:
Nu Swift open-source is, kan de community belangrijke wijzigingen doen. Zoals het wijzigen van de vreselijke termen "master" en "slave"!
Dit is veel belangrijker
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik heb zo mijn momentjes
Zo sportief?azerty schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:51:
[...]
Jup, graag! Ik was vergeten er klaar te zetten voor jullie toen ik om 5:40 naar de fitness vertrok
Yes!
Ook al kerstboom staan?ElkeBxl schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:10:
Yes!Nu Sinterklaas voorbij is, tijd om lichtjes en versiering op te hangen
Bleg, idioot.azerty schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:51:
[...]
Jup, graag! Ik was vergeten er klaar te zetten voor jullie toen ik om 5:40 naar de fitness vertrok
Ik deed het vroeger (lees: jaar geleden) ook wel, maar nu heb ik echt niet meer de energie om er 's ochtends voor uit te komen. Om een of andere reden mis ik nu de motivatie.
Sport nu eind van de avond (tegen uurtje of 9, dan sporten, douchen, slapen).
Ga ik vanavond doen
Zet jij geen kerstmuts op? Of blijf je avatarloos?
Maar dat jouw sportschool zo vroeg open is! Van welk bedrijf is het?azerty schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:28:
[...]
Minder mensen die me bezig kunnen zien
en ook om er een gewoonte van te maken
Ik gok iets zoals 'Anytime Fitness'?Ryur schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:50:
[...]
Maar dat jouw sportschool zo vroeg open is! Van welk bedrijf is het?
Zit ik zelf ook bij aangesloten en ik vertrek normaal gezien ook ergens rond een uur of 5/5:15
Ja ik zit zelf ook bij Anytime Fitness (in Goor).basisdeman schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:01:
[...]
Ik gok iets zoals 'Anytime Fitness'?
Zit ik zelf ook bij aangesloten en ik vertrek normaal gezien ook ergens rond een uur of 5/5:15
Maar dat is niet echt een grote nog in Nederland
KerstmutsElkeBxl schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:15:
[...]
Ga ik vanavond doen![]()
Zet jij geen kerstmuts op? Of blijf je avatarloos?

Nothing to see here!
Hoppa, een hele boom.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Dit topic is gesloten.
*** NOG GEEN NIEUW TOPIC OPENEN AUB!! ***
(zie .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒")
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.