Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MMO-moe, nog ideeen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.937 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:35
Ha medetweakers,

Ik zit met een klein 'probleempje': Geen enkele MMORPG die ik nog speel weet me blijvend te pakken. Maar, misschien zie ik hele goede opties over het hoofd!

Een kleine opsomming van wat ik heb gespeeld en wat ik zoek:

Wat vind ik belangrijk:
-sociaal contact met medespelers
-ook genoeg casual mogelijkheden
-de mogelijkheid vette/unieke armor te verzamelen
-uitdaging tijdens het levellen: niet te veel saaie grindsessies.

Wat heb ik gespeeld:
WoW: +- 10 jaar, maar ben er een beetje op uitgekeken. Iedere dag weer m'n garrison bijhouden etc. spreekt niet echt meer aan.

FFXIVARR: Best leuk! Maar, de hele aziatische invloed is niet helemaal mijn ding. Dansen etc. in quests bijvoorbeeld. (moet gezegd worden: misschien meer kans geven).

SWTOR: Al 1,5 jaar (ofzo) niet meer aangeraakt. Nooit echt de end-game content gezien, maar het gebrek aan vette gear (woo-hoo, weer een lightsaber), en brakke auctionhouse hebben me toen doen afhaken.

RIFT: kort gespeeld, pakte niet echt

GW2: Best leuk, maar op de een of andere manier niet blijven hangen. Ook nog wel een aardige optie om naar terug te keren.

ESO: Speel ik nu weer even, maar doet me toch niet echt veel. Deels door de gebrekkige auction house mogelijkheden, maar merk ook dat het spel zich vooral focust op singleplayer questing, en af en toe een dungeon, niet te veel drang naar interactie.

Right, benieuwd naar jullie meningen? Moet ik een van deze spellen een nieuwe kans geven? Of, toch iets anders proberen?

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kunu
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18-10-2016
Try real live.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unigo
Haha, zat reallife, game niet zo veel meer. Maar als ik wat speel, moet het wel bevallen! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06-09 17:56

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ander game genre aangezien je aangeeft dat je mmo moe bent? ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-09 14:01

kevinl

Yellow van

Path of Exile

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:46
Ik zit hier in exact hetzelfde schuitje. Wat voor mij gewoon duidelijk is dat MMORPG's mijn ding niet meer is. Dingen zoals Path of Exile wil ik wel nog eens aanraken (misschien een aanrader, niet echt een MMORPG, maar is zeker het proberen waard!), maar verder is het genre voor mij niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
GW2 zou ik naar terugkeren, voldoet aan alles wat je belangrijk vindt en er komt binnenkort een uitbreiding.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-08 18:08
Hah! Ik heb net hetzelfde probleem!
Zit vandaag al de hele dag naar videos enzo te kijken van games om iets te vinden dat me zou interesseren.

Mijn lijstje:
-WoW: 10 jaar gespeeld maar beu gekeken.
-Rift: mss een week gespeeld, boeit me niet
-Aion: .......nee
-Gw2: hmmm, kweetniet, speelde ik vooral voor WvWvW maar dat is tegenwoordig gewoon zerg vs zerg
-Wildstar: vond ik wel leuk, is nu zo dood als een luis
-Heroes of the storm: is wel eens leuk voor paar potjes maar verveelt snel
-Diablo 3: eindeloos mobs killen

Path of Exile hoor ik veel mensen zeggen maar dat is toch hetzelfde als Diablo 3?
Is dat niet zo dat er niet echt een doel in dat spel zit? Gewoon hack-n-slash zoals ze dat noemen? :p
Ik zoek een game met een duidelijk doel voor ogen, een ranking list waarin je je kunt opwerken, of een vette gear set na maanden pvpen/pve-en.....iets wat je bezig houd, je snapt me wel.

Ik ga nu even naar de frituur (vettige vrijdag _/-\o_ ), daarna zoek ik verder naar een nieuwe game 8)
Mss hopelijk wat nieuwe ideeën hier.

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:45
Heb je als je zo'n lijstje afgewerkt hebt niet simpelweg het hele genre gewoon 'uitgespeeld'?

Er is binnen de RTS en FPS wereld genoeg leuks te doen, en dan bedoel ik niet die massa spelletjes waar alle kinderen constant te vinden zijn (BF, CoD enz.) maar dingen als StarCraft 2, UT2004 (ja, genoeg online daar), of anders misschien een MOBA? Het punt bij RPG's is dat je bij de MMO variant altijd te maken zal hebben met grinden en massa's mobs verwerken. De enige manier om daar uit te komen is het menselijke component weer prominenter naar voren laten komen, en dat heb je bij MMORPG's niet echt, maar zal wel bij een RTS of FPS eerder in beeld komen.

Over het algemeen is als je game-moe bent nieuw niet beter, om dat zich daar vaak niet de leukere sociale context in de vinden is. Dat komt naar mijn mening vooral door dat er veel mensen die altijd het 'nieuwste' en 'vetste' willen hebben, en dat zijn vaak niet de mensen waar je leuk mee samen kan spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:33
Path of Exile!
Gevoel van progressie halen blijft daar gewoon veel langer dan in D3 vind ik zelf. Spel is ook echt F2P (als is wat extra stash toch wel erg handig als je serieus gaat spelen) dus geen reden om t niet eens te proberen. De engine is niet zo gelikt als D3 maar als je t een kans geeft zou t je zo maar eens kunnen bevallen.

Beste doe je dan aan de 3 maands leagues mee. Build proberen zo hoog mogelijk komen en volgende league kun je altijd weer een compleet andere build proberen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

-Gw2: hmmm, kweetniet, speelde ik vooral voor WvWvW maar dat is tegenwoordig gewoon zerg vs zerg
Wat verwacht je anders van een piepklein deel van het spel waarin honderden spelers op dezelfde map zitten? GW2 beoordelen aan de hand van WvWvW is gewoon dom gezien de gigantische hoeveelheid content dat GW2 heeft :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:29
Ik vind Lotro een relaxte titel om lekker op te pakken. Kan je f2p mee starten, dus dat is wel handig. Kan je het testen.
Anderzijds EVE omdat het heel uitgebreid is, heerlijk sandbox. Sci-fi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:09

FikkieHo

Wokmaster

Unigo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:48:
Ha medetweakers,

FFXIVARR: Best leuk! Maar, de hele aziatische invloed is niet helemaal mijn ding. Dansen etc. in quests bijvoorbeeld. (moet gezegd worden: misschien meer kans geven).

Right, benieuwd naar jullie meningen? Moet ik een van deze spellen een nieuwe kans geven? Of, toch iets anders proberen?
Als ik me goed herinner is het dansen in een quest ergens 1 van de begin quests die je moet doen om een beetje de emoji te leren gebruiken. Aangezien je het "best leuk" vond, zou ik je aanraden om het iets langer te blijven spelen. Pak um beet zo tot je level 30 ala +10 uurtjes in het spel hebt gestopt.

Ik ken mensen die van WoW naar FFXIV zijn gegaan en vica versa, beiden zijn prima MMORPG's. Voor het echte speel ervaring van FFXIV en sociaal contact moet je helaas inderdaad wat verder zijn in het spel aangezien de meeste dungeons vrijkomen vanaf lvl 40+.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Eve online?

uitdaging? Eve word ook wel het moeilijkste spel genoemd, de meeste spelers haken al na een maand af.

Sociaal? Daar draait eve om.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06:55
Hey Unigo

Ik begrijp je probleem volledig. Ik heb het een tijdje geleden ook meegemaakt. Het lijstje dat je opnoemt heb ik ook praktisch doorlopen maar met nog heel wat meer.

Wat ik uiteindelijk heb geleerd is dat games spelen in algemeen minder leuk wordt. Logisch ook, je wordt ouder en je kan je minder inleven in games. Ook heb je meer verplichtingen en minder tijd... Nu ik zelf blijf zeer geïnteresseerd in games algemeen, voor mij is het goede manier van ontspannen. Wat ik heb gedaan is verder gekeken dan de MMO's. Sowieso kijk ik veel naar games op twitch wat ik soms veel leuker vind dan spelen maar vooral heb ik daar nieuwe genres leren kennen. En dat is de tip dat ik geef aan u, probeer eens iets anders. Ik speel nu heel graag Dota2. Ideaal voor als je niet veel tijd hebt en toch wat uitdaging en competitiviteit wil. Maar ook heartstone of GTAV spreken me nu vooral aan.

Uiteraard heb ik nog mijn games waar ik makkelijk naar terug ga zoals GW2 of Diablo3. Niet toevallig die games want het grootste probleem was bij mij dat ik niet meer tot de beste hoorde in MMO's door het tekort aan tijd. GW2/Diablo3/dota2/POE zijn allemaal games waar je gerust een week niet online voor hoef te zijn om het daarna weer makkelijk op te pakken.

Dus, wees niet bang om je horizon te verkennen. Misschien is het tijd voor iets anders. En wees ook niet bang van het gevoel dat je nu hebt, we worden allemaal wat ouder en misschien is gamen gewoon iets wat je aandacht verliest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Ik ben sinds deze week weer terug bij mijn aller eerste mmo. Star wars galaxies.

Ziet er niet uit maar ik vermaak me er prima! En gratis nu. Check swgemu.

Puur sandbox.

Ik wacht op the repopulation...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

Croga

The Unreasonable Man

Unigo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:48:
Wat vind ik belangrijk:
-sociaal contact met medespelers
-ook genoeg casual mogelijkheden
-de mogelijkheid vette/unieke armor te verzamelen
-uitdaging tijdens het levellen: niet te veel saaie grindsessies.

Wat heb ik gespeeld:
WoW: +- 10 jaar, maar ben er een beetje op uitgekeken. Iedere dag weer m'n garrison bijhouden etc. spreekt niet echt meer aan.
Hier zie je het probleem van iedere MMO:
Als je vette/unieke spullen wilt, zul je moeten grinden.

En of die grind nu is dat je 10'000 van een bepaald monster dood moet maken, of dat je iedere dag je garrison moet doen, het blijft grinden. Het blijft herhalen van een bepaald concept.
WoW heeft dat al wat beter gemaakt door dagelijks veranderende garrison missies maar uiteindelijk heeft ook Blizzard maar zoveel tijd om content te maken en dus zul je moeten herhalen om de vette/unieke dingen te krijgen.

Ik ken het heel goed hoor. Ook ik speel al sinds dag 1 WoW en zit weer in een dip. Zodra ik het punt "vette/unieke armor" verving door "vette/unieke vulmaarin" werd dat beter. Nu focus ik de ene dag op de garrison, de andere dag op pet battles, dan weer eens het levelen van een alt en op dit moment doe ik gewoon even geen WoW maar speel wat Diablo3.

Het boredom probleem komt bij alle MMOs terug. De enige waar ik het niet heb gehad is Planetside en dat is vooral omdat Planetside niet die verslavende dingen heeft die je iedere keer "moet" halen. Er is geen grind omdat er geen vette/unieke shit is. Het gaat puur om de gameplay en het sociale contact. Helaas heeft Sony dat met Planetside2 verneukt.

Ofwel: Nee, er is geen MMO die dit probleem voor je gaat oplossen. Ik heb, na het uitproberen van zo'n beetje iedere MMO die na WoW uitgekomen is, besloten dat WoW voor mij de belangrijke onderdelen heeft die ik nodig heb om lol te hebben. Daarna heb ik mijn speelstijl binnen dat spel aangepast naar wat mij het meeste plezier brengt (en niet voelt als gewoon een tweede baan) en voila, ik heb weer lol in spelletjes spelen :)

(Disclaimer: Ik zeg niet dat WoW voor iedereen het antwoord is. Voor mij is het dat wel.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:43
Ik zou toch weer eens naar SWTOR kijken. De afgelopen 1.5 jaar is er veel nieuwe content bijgekomen + 2 expansions. Daarnaast kan je nu heel erg veel gear gewoon via de Auction House/GTM voor credits komen. Qua gear keuze en de looks is de keuze die je nu hebt de beste van alle MMO's. Wel moet je een Subscription nemen want spelen zonder is niet echt heel fijn. Daarvoor in de plaats krijg je nu wel weer 12x XP voor alle class quests. 2015 is trouwens ook een jaar waar het weer goed gaat met de game met veel nieuwe content (ik heb het idee dat ze een stuk meer dev resources hebben dan voorheen) en een redelijk agressief release plan.

Als je klaar bent met de WoW kloons zou ik toch aan ESO of GW2 blijven plakken. Dat zijn toch wel de beste non-WoW kloon alternatieven waar ook een beetje dev power beschikbaar is. De indie titels zijn vaak even leuk maar hebben eigenlijk te weinig resources om een mooie MMO wereld neer te zetten die ook op de lange termijn goed blijft draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-09 17:58
Mijn eigen ervaring met recente mmo's, aangezien ik er heel vele heb gespeeld.

WoW: 11 jaar gespeeld, voor mij is de kous daarmee af. Mede door de richting waar de game als sinds Cataclysm opgaat, wordt voor mij teveel een "sta op één plek en doe je dingetjes" spel.

Rift: In basis een ordinaire WoW-kloon, tot in de puntjes gekopieerd. Het levelen blijkt toch wel erg leuk en het housing systeem is fantastisch en beste wat ik ooit heb gezien. De endgame is wel echt een belachelijke grind, letterlijk voor alles moet je dagen/weken grinden.

GW2: Leuk om de storyline door te lopen, maar daar houdt het ook op. De dungeons zijn belachelijk slecht en simpel en als je eenmaal max level bent heb je het wel gezien. WvW is gewoon zerg tegen zerg en al die world events is ook gewoon een berg zergende mensen. De jumping puzzles zijn wel leuk om te doen.

ESO: Erg goed maar zwaar gericht op singleplayer. Ik vind het zelf niet echt een MMO maar gewoon een TES game met multiplayer opties voor wat dungeons. De storylines zijn daarentegen wel fantastich.

AOC: Leuk spel maar lijkt toch wel op de rand van de afgrond te staan want echt nieuwe content komt er niet meer uit. Je kunt wel f2p nog van het spel genieten want sommige van de zones en dungeons zijn gewoon briljant. Verwacht echter geen endgame meer want maxlevel is zo goed als deserted.

Wildstar: dikke faal imho. Probeerde de 2004 versie van WoW te reviven, wat natuurlijk niet meer van deze tijd is. In een noodgreep dan toch maar casual content toegevoegd wat ze eerder zo enorm veroordeelden. Game is zo goed als dood.

Lotro: Erg leuk als je van de Tolkien wereld houd en het levelen is gewoonweg fantastisch, m.i. het beste van alle mmo's. De laatste 2 expansions zijn vrij waardeloos maar gewoon het levelen an sich in middle earth is echt fantastisch, zeker de levels in Moria. Nadeel is dat er weinig content meer uitkomt en dat het eigenlijk een beetje F2P onder valse voorwendselen is: heel vele zones e.d. zitten gewoon achter een paywall waardoor je uiteindelijk toch wel een sub neemt om alles te unlocken.

SWTOR: Destijds erg leuke storylines, supergoede questing. Ben toen gestopt door de bugs op hogere levels maar naar horen zeggen is dat gefixt en is het nu een erg leuke game.

EQ2: Jaren gespeeld, de wereld is immens groot (denk aan WoW x 5) met letterlijk meer dan 100.000 quests. Mentoring systeem is echt fantastisch en laat je alle oudere content doen op eender welk level (en dat is veel, zo zijn er in totaal al meer dan 200 raids). Daarbij is het AA systeem nu gefixt waardoor het veel toegankelijker is voor nieuwe spelers.

Voor wat je zoekt zou ik aanraden EQ2 te spelen. Als je door de wat verouderde graphics kunt heen kijken ga je duizenden uren plezier halen uit het verkennen van de immense spelwereld met meer dan honderdduizend quests, talloze dungeons en raids en keuze uit een class of 50. De community is één van de beste die er is en altijd behulpzaam.
Het spel is F2P dus je kunt het rustig uitproberen of je het leuk vind. Alle expansions tot de laatste zijn gewoon gratis toegankelijk. Als je het leuk vind kun je altijd nog een sub nemen voor de benefits.

Uitdaging tijdens het levelen: check, mobs zijn opgedeeld in verschillende soorten moeilijkheidsgraden dus je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Ben je te hoog lvl voor een zone dan zet je je lvl tijdelijk gewoon even wat terug. Buiten dat heb je voor elke levelbracket de keuze uit een zone of 4-6.
Genoeg casual mogelijkheden: check, zowel voor casual als hardcore playstyle zijn er duizenden uren spelplezier.
Sociaal contact: check, community is de beste die er is in mmo's en er zijn altijd wel mensen die één van de honderden oudere dungeons wil doen op een alt of gewoon als mentor (level omlaag zetten).
Vette armor verzamelen: check, denk dat er in totaal meer dan 200k verschillende items zijn, die je nog allemaal kunt aanpassen met dyes e.d. Het crafting systeem is ongelooflijk goed en daarmee kun je ook enorm veel armor zelf maken.

Holländer in Deutschland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurtebise
Krukar heeft gelijk. Lotro, EVE en EQ2 zijn na vele jaren van andere mmo's testen en spelen mijn blijvers. Ter afwisseling kan ESO en GW2 wat bekoren. Als fantasy je ding is: 1) EQ2, 2) Lotro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 10:29
heb hetzelfde met mmo's de laatste die ik gespeeld heb is Archeage (f2p)

https://www.youtube.com/watch?v=aDcHeQIuvsA

leuke mmo met veel vernieuwende functies.. helaas een beetje door trion vernield in het begin (gaat nu wel weer als ik het geloven mag)

had vanmiddag bijna ESO aangeschaft maar het is altijd hetzelfde het is een paar week leuk en dan is de lol eraf. (je doelen bereikt)

ik zou je Archeage aanraden mocht je die nog niet gespeeld hebben (voornamelijk door het crafting / housing en sea warfare systeem en de andere vele mogelijkheden)

toch begint dit op den duur ook te vervelen en ben je weer terug bij af.. maar het kan een leuke time killer voor je zijn tot Black desert online uitkomt (waar ik zelf op zit te wachten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Kom toch lekker buiten spelen! :P
Ingress: Google's augmented reality MMOG

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unigo
hahaha, bedankt voor de feedback mensen! Hier kan ik wat mee! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
Als je MMO moe bent zou ik gewoon single/multiplayer games spelen. Ben zelf ook MMO moe vooral omdat ik nu een leuk RL leven leidt, in MMO's gaat gewoon teveel tijd zitten.

En los van de interactie tussen de spelers zijn het inhoudelijk vaak slechtere games dan andere games. Vooral steeds dezelfde dingen doen met een zwak verhaaltje.

GTA V en H1Z1 zijn de 2 games die ik nu af en toe speel, daar kan je ook met andere spelers gamen, maar is minder tijdrovend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik herken het probleem wel een beetje. Daarom ben ik momenteel aan het uitkijken naar een game die vernieuwend moet gaan zijn op MMO gebied. Het gaat om de game Crowfall.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:31

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Zeror schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:21:
Ik herken het probleem wel een beetje. Daarom ben ik momenteel aan het uitkijken naar een game die vernieuwend moet gaan zijn op MMO gebied. Het gaat om de game Crowfall.
^ DIT

Overigens kom ik FFXIV weinig tegen bij de meeste mensen, moet je toch echt wel een kans geven.
De story mode is echt killing addicted :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-01 15:35
Zeror schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:21:
Die uitspraak hoor ik nu ook al 10+ jaar.
Er is altijd wel een release waar naar uitgekeken wordt en het allemaal anders en vernieuwend doet... en steeds wordt er 2 maanden na die release weer uitgekeken naar de volgende release die het allemaal anders en beter doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online

junglebeast

hier staat iets

Jouhki schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:50:
[...]

Er is altijd wel een release waar naar uitgekeken wordt en het allemaal anders en vernieuwend doet... en steeds wordt er 2 maanden na die release weer uitgekeken naar de volgende release die het allemaal anders en beter doet.
Ja het "gras is groener bij de buurman" syndroom. Ik vergelijk een MMO speler vaak met een sprinkhaan. Hup naar de volgende MMO, die helemaal "opvreten" en dan op naar de volgende etc, etc... :)

Ik keek vroeger ook uit naar nieuwe releases. Maar uit ervaring begin ik er toch niet aan. Nu zit ik alweer 8+ jaar op WoW, en met elke keer een nieuw doel stellen blijft het interessant.

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Dreanor Horde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 19:03
[...]

Inderdaad, bijna bij iedere MMO is er wel een hype train (denk aan redelijk recente voorbeelden SW:TOR, TESO, Wildstar), die enorm gehyped worden, maar keer op keer de hooggespannen vewachtingen niet konden waarmaken om verschillende redenen.

Neemt niet weg dat ze volgens mij allemaal nog redelijk meedraaien in hun eigen niche (al dan niet omgezet naar F2P), maar de new best thing status (vooral vaak tegenover WoW, alhoewel ik zelf de term WoW killer niet snel zal gebruiken werden ze alle 3 zo genoemd op diverse forums) hebben ze geen van allen waar kunnen maken.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

[...]

Ik heb echt wel het idee dat Crowfall zodanig vernieuwing brengt om hier jaren plezier van te kunnen hebben. Je kan de game spelen op de manier die jij wilt. Het brengt veelzijdigheid. Je kan een eigen map beheren en uitbouwen tot een koninkrijk. Hier heb je grondstoffen voor nodig welke verzamelt in de campaigns. Elke map van de campaign die je betreed is max 6 maanden online ofzo. Dan wordt deze weer vervangen door een nieuwe map die compleet anders is. Meerdere spelmodi zoals faction vs faction, ras vs ras, guild vs guild of free for all.
Ik wordt hier persoonlijk wel warm van hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-09 10:17
Zeror schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb echt wel het idee dat Crowfall zodanig vernieuwing brengt om hier jaren plezier van te kunnen hebben. Je kan de game spelen op de manier die jij wilt. Het brengt veelzijdigheid. Je kan een eigen map beheren en uitbouwen tot een koninkrijk. Hier heb je grondstoffen voor nodig welke verzamelt in de campaigns.Elke map van de campaign die je betreed is max 6 maanden online ofzo. Dan wordt deze weer vervangen door een nieuwe map die compleet anders is.. Meerdere spelmodi zoals faction vs faction, ras vs ras, guild vs guild of free for all.
Dus je begint elke 6 maanden weer 'overnieuw'?

Kan me indenken dat dat een hekelpunt is voor RPG liefhebbers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-07 13:15
Scallius schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Er bestaat ook een algemene campaign die permanent is.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Scallius schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Ja en nee. Je eigen koninkrijk + character blijven doorontwikkelen. De campaign maps worden vervangen.

Misschien even verder praten in [PC] Crowfall: Throne War (MMORPG/RTS) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaWaN
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08-08-2018
Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie allemaal zo te zien, ik ga mijn lijst met MMO's niet opsommen want net zoals jullie heb ik ze bijna allemaal gespeeld.
Nu moet ik zeggen dat ik al een hele tijd aan het zoeken ben en ik heb mijn oog terug laten vallen op Tera. Had altijd een leuk gevoel bij deze game en ik moet toegeven dat ik het combat systeem eigenlijk het best vind vergeleken met andere MMO's.
Ja natuurlijk zijn er ook nadelen, bvb grindy, niet echt het tank/DPS/healer gevoel, ... dit zijn de dingen die ik ondervond een de laatste keer dat ik het speelde.

Nu brengen ze op 5 mei het eindelijk uit op steam samen met een nieuwe class. Dus ik denk misschien dit spel terug op te pikken voor hopelijk terug een tijdje.

Maar ik ga wel eens Crowfall bekijken, Thx Zeror voor de tip ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurtebise
Sinds het teloorgaan van de Joystiq subsite Massively (http://massively.joystiq.com/) heb ik geen waardig alternatief gevonden van hetzelfde niveau. www.mmorpg.com vind ik persoonlijk een rommeltje. Nog iemand suggesties voor mmo nieuwssites?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:40
Geen MMO's meer spelen en meer kijken wat andere leuke co-op games zijn.

MMO's zitten gewoon in een slomp, de technologisch infra structuur is er nog niet op fundamenteel dingen echt anders doen of te vernieuwen.

Elke huidige MMO die nu uitkomt doet misschien wel 1 of 2 dingen nieuw of goed. Maar eenmaal daar voorbij zit je weer in die Oude MMO slomp.

En ja ze hebben hier en daar leuke concepten maar het is het allemaal net niet, en of het blijft stiekum toch het zelfde.
Probeer andere games neem desnoods afstand van gaming voor een jaar of 2, dan is het daarna ook weer een stuk frisser.
En tegen die tijd dat de nostalgie weer inhaakt.

Maar zoals ik al zij probeer Co-op games (War Thunder en of World of Tanks) en of anders games als Minecraft en of Terraria (Portal, Borderlands etc. )

Okay War Thunder en World of Tanks zijn ook MMO maar hebben meer een Team based PVP focus dan grinden/farmen.

Hoewel Grinden in deze games wegens dingen te unlocken nog steeds ergelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu

Ryatzu

Hurtebise schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:45:
Sinds het teloorgaan van de Joystiq subsite Massively (http://massively.joystiq.com/) heb ik geen waardig alternatief gevonden van hetzelfde niveau. www.mmorpg.com vind ik persoonlijk een rommeltje. Nog iemand suggesties voor mmo nieuwssites?
http://massivelyop.net/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:43
Massively OP is het nieuwe Massively, maar dan onafhankelijk. Zelfde mensen, zelfde soort artikelen maar gelukkig niet meer onder het juk van de suits van AOL. Eigenlijk nu al weer de beste website om nieuws op MMO gebied te volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:43

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Herken wel wat OP zegt. Probleem is dat toen je je eerste MMO ging spelen het een heel epic gevoel gaf. Bam, dikke grote wereld met duizenden mensen, dat kende je niet, had je nog nooit ervaren.

Je 2de MMO lukt het nog wel, maar volgende MMO's kunnen je datzelfde gevoel niet meer geven. Het nieuwe onbekende is er vanaf.

Ik heb Dark Age of Camelot helemaal grijs gespeeld, geweldig was het! Daarna WoW, blockbuster. Daarna heb ik Conan, Warhammer, GW2, TESO, Wildstar en SWTOR allemaal geprobeerd, en geen enkele wist nog dat nieuwe epic gevoel te brengen.

MMO's zijn in mijn ogen gewoon niet meer vernieuwend. Hetzelfde zag je op den duur ook bij RTS games. Genre zo verschrikkelijk verzadigd dat er op den duur niets meer boeiends uitkwam.

"Oooh Jeroen!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:31
Zelf een tijd Neverwinter gespeeld, helaas is het p2w geworden :( Overigens wel F2P.

Ik vond de quests en actie wel erg leuk in Neverwinter :) Was beter dan GW2.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-09 16:00
Wat me verbaast is dat niemand DDO heeft gespeeld ?

Wiki linkje http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeons_%26_Dragons_Online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:14

Fordox

00101010

Dat ik World of Tanks nergens heb gehoord.

Het is even lastig opstarten, maar als je daar langs bent en in een leuke community zit gaat het hard.
Ik ben er zo onderhand ook al 2 jaar zoet mee.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:43

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

WoT is geen MMO, maar een shooter. Er zijn gewoon 15vs15 potjes en geen persistent world. Clan Wars is slechts een browser metagame.

Daarom staat WoT ook al sinds 2 jaar in het subforum Shooters en niet meer onder roleplaying games.

"Oooh Jeroen!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jouhki
Zeror schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb echt wel het idee dat Crowfall zodanig vernieuwing brengt om hier jaren plezier van te kunnen hebben. Je kan de game spelen op de manier die jij wilt. Het brengt veelzijdigheid. Je kan een eigen map beheren en uitbouwen tot een koninkrijk. Hier heb je grondstoffen voor nodig welke verzamelt in de campaigns. Elke map van de campaign die je betreed is max 6 maanden online ofzo. Dan wordt deze weer vervangen door een nieuwe map die compleet anders is. Meerdere spelmodi zoals faction vs faction, ras vs ras, guild vs guild of free for all.
^Dit is exact wat ik bedoel.
Exact dit soort posts heb ik al een miljoen keer eerder gelezen op officiële Rift forum toen SW:TOR er aan zat te komen. Exact dit soort posts heb ik al een miljoen keer gelezen op de officiële SW:TOR forum toen Wildstar er aan zat te komen. Exact dit soort post heb ik al een miljoen keer gelezen op de officiële Wildstar forum toen TESO er aan zat te komen... merk je al een patroon? ;)
Het is niets tegen jou persoonlijk maar van dit soort posts wordt ik niet warm of koud.

Er zijn nu mensen die Crowfall met hand en tand verdedigen en diezelfde mensen laten Crowfall twee maanden na release als een baksteen vallen om dat de volgende "holy grail" van de MMORPG voor de deur staat. Zo is het in het verleden gegaan en zo zal het ook blijven gaan.
junglebeast schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:17:
[...]
Ja het "gras is groener bij de buurman" syndroom. Ik vergelijk een MMO speler vaak met een sprinkhaan. Hup naar de volgende MMO, die helemaal "opvreten" en dan op naar de volgende etc, etc... :)
Dit is het gevoel wat ik ook bij de hedendaagse MMORPG "community" heb. De community evolueert en de MMORPG probeert mee te evolueren.. en daar gaat het fout imho. De MMORPG had gewoon moeten blijven zoals het was en doen waar het goed in was en zich in onderscheidde.

Wat dat betreft is de MMORPG een uitzondering in de game markt. FIFA wordt toch ook niet compleet omgegooid en de core veranderd omdat ik, de speler, FIFA wil spelen terwijl ik voetbal echt geen ruk aan vind. Waarom moet de MMORPG dan compleet omgegooid worden de afgelopen jaren om spelers maar tegemoet te komen die klaarblijkelijk MMORPG's in de basis al niet leuk vinden. Laat die mensen gewoon single player RPG's spelen of Co-op games en laat MMORPG's zijn zoals ze waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:26
Jouhki schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:57:
[...]

^Dit is exact wat ik bedoel.
Exact dit soort posts heb ik al een miljoen keer eerder gelezen op officiële Rift forum toen SW:TOR er aan zat te komen. Exact dit soort posts heb ik al een miljoen keer gelezen op de officiële SW:TOR forum toen Wildstar er aan zat te komen. Exact dit soort post heb ik al een miljoen keer gelezen op de officiële Wildstar forum toen TESO er aan zat te komen... merk je al een patroon? ;)
Het is niets tegen jou persoonlijk maar van dit soort posts wordt ik niet warm of koud.
Idd, sinds WoW zijn mmo's erg toegankelijk voor iedereen. Het gevolg is dan ook dat zulke verschuivingen dan ook telkens gebeuren als er een mmo uitkomt of een expansion uitbrengt. Het gevolg is wel dat de makers van mmo's hierdoor verplicht worden om mee te evolueren, Wildstar komt uit met player housing, gevolg -> Wow krijgt garrision, SWtor krijgt housing en geen idee hoe het bij de rest zit maar zal er ook niet ver naast zitten. Meestal voert men wel wat wijzigingen door om het anders aanpakken maar het basis idee blijft hetzelfde. Of dit basis idee nu wel goed is en past in mmo laten we in het midden. Gevolg is dat mmo's hierdoor hun basis gaan veranderen om mee te zijn met de markt of dat nu een goed ding is of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unigo
Heb inmiddels FFXIV-ARR toch weer opgepakt, voor nu best prima, ook met de uitbreiding die er aan komt! Even doorbijten tot je in de 1e dungeons komt, maar dan amuseer ik me wel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Wat vinden we hier van Black Desert? Gister naar een Twitch stream hiervan gekeken en was bijzonder gecharmeerd. Lijkt een beetje op Archage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04-2019

kaluro2

Kaluro.650

Assix schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:00:
Ik zit hier in exact hetzelfde schuitje. Wat voor mij gewoon duidelijk is dat MMORPG's mijn ding niet meer is. Dingen zoals Path of Exile wil ik wel nog eens aanraken (misschien een aanrader, niet echt een MMORPG, maar is zeker het proberen waard!), maar verder is het genre voor mij niet meer wat het geweest is.
Path of exile is een RPG (Levels, gear grinding, skills upgrades, sterkere mobs/bazen) en kan alleen online gespeeld worden. maar massive niet inderdaad, max een groep van 4 geloof ik. :-(

Ik geloof dat het genre Hack & slash RPG of dungeon crawler RPG heet.
Maar minstens zo leuk als een MMORPG, enkel gaat het sneller vervelen vanwege de gelimiteerde mogelijkheden.

[Voor 14% gewijzigd door kaluro2 op 06-05-2015 13:16]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:46
kaluro2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Path of exile is een RPG (Levels, gear grinding, skills upgrades, sterkere mobs/bazen) en kan alleen online gespeeld worden. maar massive? Nein, max een groep van 4 geloof ik. :(
Volgens mij gaf ik ook duidelijk aan dat het niet een MMORPG is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu

Ryatzu

Unigo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:43:
Heb inmiddels FFXIV-ARR toch weer opgepakt, voor nu best prima, ook met de uitbreiding die er aan komt! Even doorbijten tot je in de 1e dungeons komt, maar dan amuseer ik me wel!
Leuk! ik ook, momenteel lvl 43 en probeer nog voor de expansion de main quest af te krijgen.
Raad iedereen inderdaad ffxiv aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik ben zelf tijdens de relaunch gestopt rond level 40, ik was tenminste net White Mage geworden. Ik wil het weer oppakken zodra de OSX versie uit is. Ik ben dat geswitch naar Windows een beetje zat om even te gamen :F Dat was mijn voornaamste reden om te stoppen, verder erg leuke game! Vooral omdat je niet aan een class vast zit. Je kan altijd switchen naar een andere class, dat maakt het wel erg leuk.

[Voor 30% gewijzigd door Splendid op 06-05-2015 15:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu

Ryatzu

Splendid schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:24:
Ik ben zelf tijdens de relaunch gestopt rond level 40, ik was tenminste net White Mage geworden. Ik wil het weer oppakken zodra de OSX versie uit is. Ik ben dat geswitch naar Windows een beetje zat om even te gamen :F Dat was mijn voornaamste reden om te stoppen, verder erg leuke game! Vooral omdat je niet aan een class vast zit. Je kan altijd switchen naar een andere class, dat maakt het wel erg leuk.
Ben inderdaad ook erg benieuwd naar de OSX versie hoe deze draait.
En dat je kan switchen is perfect. Er is in elk gebied altijd wel een groep mensen te vinden die aan het levelen zijn door middel van FATE's :)

[Voor 11% gewijzigd door Ryatzu op 06-05-2015 15:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:24

Cogency

[Team Orion]

willemvh schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:18:
Wat me verbaast is dat niemand DDO heeft gespeeld ?

Wiki linkje Wikipedia: Dungeons & Dragons Online
Ik heb hem gespeeld, een van de beste PVE mmo's imo. De small group dungeons zijn echt een adventure met puzzels, traps, mobs, etc.
Dit was al een aantal jaar terug, ondertussen misschien erg verouderd?

[Voor 7% gewijzigd door Cogency op 06-05-2015 15:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-09 16:00
Cogency schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:32:
[...]

Ik heb hem gespeeld, een van de beste PVE mmo's imo. De small group dungeons zijn echt een adventure met puzzels, traps, mobs, etc.
Dit was al een aantal jaar terug, ondertussen misschien erg verouderd?
idd! blij iemand te vinden die dit ook gespeeld heeft ! ik voelde me al oud :D soms kriebelt het nog maar ja .... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 19:32

FloydRaalte

Diablo 3: Floyd#1443

Woops wrong topic.

[Voor 96% gewijzigd door FloydRaalte op 06-05-2015 19:53]

Diablo III: Floyd#1443 Fire Wizard - If you can't take the heat, don't tickle the dragon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:18

KipCurreh

Nightcrawler

FloydRaalte schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:42:
Ik ben op het moment bezig om de god-monk te bouwen. Echter kom ik er niet helemaal uit... zoals jullie vast wel weten is de god-monk gebaseerd op unlimited DashingStrike door het gebruik van In-Geom (cooldownreduction 10sec over 15sec) en Enviouse Blade (100% chc tegen mobs met 100% health). Simpel gezegd dash je door de map opzoek naar elitepacks. Per gekilde elitepack procced je in-geom weer en kun je 15sec. unlimited Dashing Striken. Enviouse Blade moet zorgen voor one-shot-kills. Ik speel nu op T5 maar het lukt me nog niet om dashing strike up te houden. Soms lijkt het we of die 15seconden cooldownreduction totaal niet klopt en ben ik al naar 2 of 3 keer dashen aan het wachten tot dashing strike weer van cooldown af is. Ik zie wel veel players met Focus en Restraint... zijn die dan perse nodig voor deze build?

Check hier mijn huidige monk build.
euhm misschien beter in de Diablo III thread stoppen ? :)

Setup | Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:10

ivan797

Student Technische Informatica

zelf ben ik net begonnen met star citizen en ondanks dat dit nu nog in een vroeg stadium van de beta is lijkt dit wel een leuke mmo te worden.
Zelf vind ik het heel vet om een early adopter te zijn en zo mogenlijk je clan uit te laten groeien tot een beest (;

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jouhki
kevinl schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:50:
Wat vinden we hier van Black Desert? Gister naar een Twitch stream hiervan gekeken en was bijzonder gecharmeerd. Lijkt een beetje op Archage.
Black Dessert lijkt te veel op AA, Black Dessert krijgt hetzelfde LP pay wall systeem... ben ik er dus al bij voorbaat 110% volkomen klaar mee. LP systeem is echt het meest kansloze en meest geld grijp systeem wat ik ooit ben tegengekomen in een MMORPG.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

LP?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kern
  • Laatst online: 19-03 22:22
Geniet van je sociale leven tot Lineage Eternal uitkomt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 30-08 12:03

Vidra

Vragen?

Misschien een game uit een heel ander genre zoals DayZ of RUST; beide zijn survival games - maar het een multiplayer sausje.

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 32GB - ASUS STRIX RTX 2080 OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thebjorno
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 27-07 15:07
zoek anders in gw2 de guild of tweakers eens op leuke community toepasselijke naam ;)
misschien compleet wat anders maar de witcher 2 is ook een aanrader

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hurtebise schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:45:
Ik pak meestal MMObomb en MMOhut, die hebben elke dag/week een video met wat updates voor nieuwe MMO's, welke beta gaan en welke iets nieuws hebben, soms ook een special over een MMO die nog moet komen (zoals Blade&Soul). Ik hoef nooit echt details en grote lappen text te hebben, gewoon even snel hoe en wat, plus dat ze ook veel kleintjes meepikken die door de grote jongens veelal links blijven liggen.

Ik ben gestopt met tellen hoeveel MMO's ik heb gespeeld/speel/af-en-toe-weer-aanslinger, elke heeft z'n plusje en minnetje (of soms meer van 1 van die 2 :P), zolang ik maar weer even bezig ben blijft het altijd wel leuk. Nu weer even Warframe, zeker niet MMO-achtig (allemaal instance based), maar met een leuke alliance is dat nog zeker leuk te doen.

Games als Tera, Aion of Age of Wushu slinger ik nog steeds aan, al moet ik zeggen dat sinds de sluiting van CoH het toch stuk minder geworden is, die voor mij toch veruit de beste community heeft gehad.

[Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2015 21:17]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:49

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kern schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:39:
Geniet van je sociale leven tot Lineage Eternal uitkomt :)
Idd .. en Lost Ark als die ooit nog eens hier wordt uitgebracht.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Kern
  • Laatst online: 19-03 22:22
InF.Inc schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Idd .. en Lost Ark als die ooit nog eens hier wordt uitgebracht.
Eindelijk iemand die het snapt :D Jammer dat deze(of dit soort) games niet echt populair zijn in Nederland & heel europa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand Black Desert MMO al genoemd? Rete vet!

https://www.facebook.com/...466618856/?type=2&theater

check Twitch.

Ik krijg er een heel sterk The Witcher 3 gevoel bij, maar dan online!

YouTube: Black Desert Online Sorcerer Gameplay No UI HD

YouTube: Black Desert CB2 Gameplay Trailer (1080p)

En check ook ff de Char Customization.. Eindelijk een spel waarbij je WEL mooie vrouwen kunt maken gehehehe.

[Voor 136% gewijzigd door JoeZuCK op 17-05-2015 12:19]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Oh en nog een; geen MMO, maar zeker een spel om in de gaten te houden:

Kingdom Come: Deliverance.

Hell Yeah!

Waarom dit spel nog niet zo bekend is onder de massa snap ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparksMKII
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-04-2017
Heb zelf ook de nodige MMO-moeheid maar heb vorige week The Secret World gekocht, leuke verhaalgedreven MMO met de nodige uitdagingen. Geen MMO die je bij het handje neemt en exact zegt waar je moet zijn maar meer cryptische hints geeft die je zelf mag ontcijferen. Na uitgekeken te zijn op Wow, Aion, Rift en Archeage vind ik dit toch wel een aanrader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uccino
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14-09-2016
Ehm old but gold? runescape 3 of ( ook gratis ) runescape 2007 beetje grinden maar ik speel beide nog met plezier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SparksMKII schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:53:
Heb zelf ook de nodige MMO-moeheid maar heb vorige week The Secret World gekocht, leuke verhaalgedreven MMO met de nodige uitdagingen. Geen MMO die je bij het handje neemt en exact zegt waar je moet zijn maar meer cryptische hints geeft die je zelf mag ontcijferen. Na uitgekeken te zijn op Wow, Aion, Rift en Archeage vind ik dit toch wel een aanrader.
The Secret World is zeker een vet spel, ik vind het zo doodzonde dat de mechanics (ze volgen in de basis gewoon het trinity systeem) erg matig zijn en animaties ook niet echt top, want qua verhaallijn is het een onwijs vette game. Diverse quests moet je echt behoorlijk wat uitvogelen (tot zelfs nepsites aan toe) om verder te komen. Jammer alleen dat het nu best moeilijk is geworden aansluiting te vinden bij de 'hoge jongens', zeker aan het begin moet je erg zware keuzes maken qua build, naarmate je verder komt is het behoorlijk stuk moeilijker je build om te zetten naar andere tier.

Beetje het Funcom probleem, in de basis een geweldige game hebben, maar de uitwerking vaak zo mager is (zoals Age of Conan).

Waarom zit hier de mmo tag niet aan vast? Ik moet wel even laten zien dan ik karmakeizer ben :P
Jouhki schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:11:
Black Dessert lijkt te veel op AA, Black Dessert krijgt hetzelfde LP pay wall systeem... ben ik er dus al bij voorbaat 110% volkomen klaar mee. LP systeem is echt het meest kansloze en meest geld grijp systeem wat ik ooit ben tegengekomen in een MMORPG.
Is per saldo ook gewoon het Freemium systeem, weinig tegen te doen en is inmiddels beetje standaard geworden om games vandaag de dag in leven te houden. Jammer alleen dat sommige de grens tussen de 2 groepen wel extreem groot maken.

[Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2015 12:12]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-06 23:02

Saryon

Xienix

Ik ben zelf nog altijd op zoek naar een MMORPG die mij net zo heeft gepakt als de allereerste Rose Online. (Dus toen die nog F2P was, voor al die verschillende versies/servers etc.)

Echt dat gevoel van 's avonds na een dagje questen (en dus mooie spullen verzamelen) je marktkraampje in een stad opzetten en dan 's ochtends de computer aan en zien dat je weer rijk bent door alle verkochte Ruby's en andere spullen. En dan eerst levellen zodat je een cart kon rijden, en tenslotte een castlegear.

Gewoon top :)

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:41
Er is inderdaad geen spel geweest wat mij zo heeft weet te vermaken als ROSE Online. Daar heb ik echt de nodige uren in weten te stoppen. Geweldig was dat :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bijna 10 jaar geleden :+

Staat zeker in mijn top 10, jammer alleen door de versies, revamps en sluitingen dat het elke keer weer anders werd. Laatste versie (lvl210?) was echt 1 groot grindfest geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDustv
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 03-12-2019

MrDustv

All day, Every day!

Heb zelf een aantal mmo's gespeeld.
Het langste heb ik uiteraard WoW gespeeld +- 6 jaar. Dit is uiteraard aan en af want er zijn een aantal tussendoor geweest. Namelijk:
Maplestory (Eerste MMO die ik speelde. Was best leuk toen maar ik zou het geen aanrader noemen als je wat ouder bent.)
Runescape (Tsja, wie heeft dit nou niet gespeeld toen hij nog op de middelbare school zat)
FLyff (kort gespeeld omdat vrienden het speelde. best mee vermaakt maar is heel repetative. Na deze ben ik begonnen met WoW)
DCUO (Ben begonnen toen het spel uit kwam en heb mij er best mee vermaakt. uiteindelijk op uitgekeken omdat combat/powers zeer unbalanced waren toen. sommige combo's waren gewoon beter. terug gekeerd naar WoW)
SWTOR (Begonnen bij launch. Gestopt door te kort aan endgame. Toen meer als gewone RPG gespeeld met af en toe een MMO aspect, nu weer begonnen en vermaak mij er prima mee. Net LVL cap geraakt op mijn Mercenary en de pvp is best grappig er is alleen wel een class momenteel die veel te OP is *Kuch Sorc Kuch*)

Ik heb niet het meest uitgebreide lijstje maar ik vermaak mij elke keer weer met MMO's. Waarschijnlijk omdat ik ook een boel singelplayer games tussendoor speel. Afwisseling is een held.

Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"

• GMavak
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-09 13:29
Was echt ook mmo moe maar 2 dagen geleden begonnen met Trove is echt een goed spel, free en totaal niet p2w.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trove, dat is toch die minecraft lookalike? Daar loop ik nog steeds met een erge grote boog omheen, met uitzondering van lego games :P

• Xzito
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-09 13:23
Ik ben zelf begonnen, aan Black Dessert online, helaas is de game allen uit in korea nog.
de game is in open beta en speel met de English patch die groot deel van de game vertaald en het duidelijk maakt wat ik vaak moe doen.

http://www.reddit.com/r/blackdesertonline/

Bij het spelen van de MMO had ik echt het gevoel dat ik had toen ik voor het eerst wow ging spelen.
Zal me post wat meer toelichten als ik niet meer op kantoor ben :)

LOL EU: InXzitoWeTrust

• KipCurreh
  • Laatst online: 16:18

KipCurreh

Nightcrawler

Vroeger nog ontelbare uren in Ragnarok Online gestopt, ik dacht dat deze onlangs op steam gebracht werd en dat de offi server ftp is geworden... Er zijn natuurlijk ook tonnen private servers hiervan...

RO2 heb ik nooit geprobeerd..

En verder Lineage 2, die is onlangs ook ftp geworden denk ik :)

Korean grinding games ftw :) :)

Al eens naar The Secret World gekeken ? nog nooit gespeeld maar leek me indertijd wel iets leuks...

[Voor 13% gewijzigd door KipCurreh op 21-05-2015 13:59]

Setup | Steam

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xzito schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:12:
Ik ben zelf begonnen, aan Black Dessert online, helaas is de game allen uit in korea nog.
de game is in open beta en speel met de English patch die groot deel van de game vertaald en het duidelijk maakt wat ik vaak moe doen.

Bij het spelen van de MMO had ik echt het gevoel dat ik had toen ik voor het eerst wow ging spelen.
Is dat die medival setting MMO? Ik heb die beta beelden uit 2013 nog gezien, Action MMO zoals een LOTRO/FFXVI had moeten zijn :P Ik heb lange tijd korean MMO's met patches gespeeld, maar het ging toch altijd weer ergens mis dat je nog steeds geen flauw idee had wat je aan het doen was. Maarja, de tijd dat iets van Korea naar EU komt.. kijk alleen B&S maar, daar zit nu al bijna 1,5 jaar tussen.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2015 13:55]

• Xzito
Yes dit is de medival MMO. het voelt bijna als mijn 2de liefde de mmo, de grapichs zijn top notch de day&night time, zonsondergang en zonsopgang geweldig daarnast de rain zier er geweldig uit de zweer in de game is gewoon heel goed.

Het speelt lekker vlot door, je begint al met aardig wat ablilty's waardoor het nier saai is de eerste paar lvl's.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Xzito schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:26:
Yes dit is de medival MMO. het voelt bijna als mijn 2de liefde de mmo, de grapichs zijn top notch de day&night time, zonsondergang en zonsopgang geweldig daarnast de rain zier er geweldig uit de zweer in de game is gewoon heel goed.

Het speelt lekker vlot door, je begint al met aardig wat ablilty's waardoor het nier saai is de eerste paar lvl's.
Maar kan je nou een dedicated support class spelen?

• Xzito
kevinl schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:58:
[...]

Maar kan je nou een dedicated support class spelen?
Er is geen echte support class wat het meest in de buurt kom is een Tamer, met CC en aura buff voor je party.

Ik ben zelf nog geen healer tegengekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Xzito schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:12:

Heb je misschien een linkje hoe je het speelbaar krijgt in het Engels :D

Edit: heb al iets gevonden, ik ga deze stap voor stap doornemen
http://www.reddit.com/r/b...ing_a_full_client_100_it/

[Voor 12% gewijzigd door tumtum100 op 22-05-2015 18:43]

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

SinergyX schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:39:
Bijna 10 jaar geleden :+
[afbeelding]

Staat zeker in mijn top 10, jammer alleen door de versies, revamps en sluitingen dat het elke keer weer anders werd. Laatste versie (lvl210?) was echt 1 groot grindfest geworden.
_/-\o_ LegionOfTweakers

Was echt fantastisch toen ja. :D

Één van mijn vele characters die ik gehad heb in de verschillende versies van R.O.S.E. Heb volgens mij alle bekende versies wel gespeeld toen. iRose, kROse, jRose, eRose, phRose, RuffRose, AruaRose en nog een paar die ik niet meer weet.

[Voor 18% gewijzigd door Zeror op 22-05-2015 20:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

Zelfde probleem hier, ik zoek naar iets wat niet meer bestaat.
Ik zoek een MMO voor de sociale aspecten ervan, eentje met een fantasie wereld die groot is.

WOW: jaren aan en af gespeeld, iedere keer haak ik weer af.

SWTOR: jaren naar uitgekeken, enorme teleurstelling, later nog eens geprobeerd maar het is gewoon te single player/ statisch oriented voor mij.

AION: alles was afgebakend, erg limiete vrijheid.

TESO: erg mooie omgevingen, heerlijke wereld om in rond te hangen, had nog wel een hoog copy paste gehalte van objecten en snel na de launch voelde het al leeg en karig aan.

LOTR: Meh, niet mijn ding.

Might and magic online?: Zelfde als LOTR het trok me niet.

Het probleem was nadat ik WOW gespeeld had vielen de meeste MMOs in het negatieve uit, er is nu teveel segmentie om nog van MMO te spreken, ik will ten allertijde 60+ man in de capitals zien, ik hou er van om met randoms te chatten, gear uit te checken, slap lullen op TS en te roleplayen.

Mischien ben ik over de afgelopen jaren ook dermate kritisch op games geworden en uitgeblust geraakt, maar ik blijf de hoop houden voor een dik populated MMO, Ik hoop dat er een nieuwe Blizzard MMO komt over een x aantal jaren die hopelijk wow kan nabootsen in terms of sucsess.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu

Ryatzu

Spunker schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 06:21:
Zelfde probleem hier, ik zoek naar iets wat niet meer bestaat.
Ik zoek een MMO voor de sociale aspecten ervan, eentje met een fantasie wereld die groot is.

WOW: jaren aan en af gespeeld, iedere keer haak ik weer af.

SWTOR: jaren naar uitgekeken, enorme teleurstelling, later nog eens geprobeerd maar het is gewoon te single player/ statisch oriented voor mij.

AION: alles was afgebakend, erg limiete vrijheid.

TESO: erg mooie omgevingen, heerlijke wereld om in rond te hangen, had nog wel een hoog copy paste gehalte van objecten en snel na de launch voelde het al leeg en karig aan.

LOTR: Meh, niet mijn ding.

Might and magic online?: Zelfde als LOTR het trok me niet.

Het probleem was nadat ik WOW gespeeld had vielen de meeste MMOs in het negatieve uit, er is nu teveel segmentie om nog van MMO te spreken, ik will ten allertijde 60+ man in de capitals zien, ik hou er van om met randoms te chatten, gear uit te checken, slap lullen op TS en te roleplayen.

Mischien ben ik over de afgelopen jaren ook dermate kritisch op games geworden en uitgeblust geraakt, maar ik blijf de hoop houden voor een dik populated MMO, Ik hoop dat er een nieuwe Blizzard MMO komt over een x aantal jaren die hopelijk wow kan nabootsen in terms of sucsess.
FFXIV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buiten het fantasy aspect, zal die game ook negatief uitvallen tov WoW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu

Ryatzu

SinergyX schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Buiten het fantasy aspect, zal die game ook negatief uitvallen tov WoW.
En dan zeg ik weer FFXIV, het is een mmo... maar in mijn ogen valt het niet in het standaard segment zoals WoW.

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

Thanks heb me er zelf een beetje in verdiept maar het spreekt me helaas niet aan :(

[Voor 62% gewijzigd door Spunker op 27-05-2015 10:18]

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 00:22

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb die wel gespeeld hoor maar die vond ik erg tegenvallen, het is al heel wat jaren geleden dus misschien is er ondertussen wat verbeterd. Wat dat betreft vind ik Neverwinter Online leuker (Kan je op steam halen).

Waar ik me tegenwoordig aan erger is dat een hoop MMO's nog dat oude gevoel hebben NWO heeft dodge enzo waardoor het spelen wat actiever word dan 'Laaannnggzaaaaammm' uit een 'aanval' lopen persoonlijk vind ik dit een redelijk vermakelijk spel. Het is leuker met een groepje uiteraard en de dungeons zijn best een uitdaging, zeker bepaalde bosses krijgen de best gegearde spelers nog op een knieen. Ook zijn er om de zoveel tijd 'events' waar je met een groepje bosses e.d. kan afmaken en die schalen bij mij weten van min tot max level dus je kan er altijd bij springen (als je er kan komen),

Nou moet ik zeggen dat ik NWO ook al een tijdje niet meer aangeraakt heb misschien heeft het alweer een leuke content patch.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spunker schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:16:
Thanks heb me er zelf een beetje in verdiept maar het spreekt me helaas niet aan :(
Ik heb WoW ook jaren gespeeld (voor mij was het 'yet another MMO'), BC tot Panda, in het geheel van 'immersive' zal je ook denk ik nooit een MMO die zich daarin kan vinden, er is altijd een aspect die anders is en je misschien totaal niet trekt. Ene game heeft mechanics, maar de niet de players. De ander heeft de players, maar geen trinity/hubs.

Je moet ook niet zoeken naar vervanging van, maar gewoon 'iets anders'. Voor het gros van MMO spelers zal hun eerste (grote) MMO zo'n beetje de basis worden waarop alle anders worden beoordeeld, een GW, LA, WoW,RS of zelfs RO/MS, dat is je basis en veelal moeilijk daar iets leuks na te vinden.

Vervanging vind je bijna nooit, of het moet een bijna-kopie worden van de game (allods is leuk voorbeeld), maar zelfs daar zal je niet dat vinden wat je ooit zag in die eerste game.
prutser001 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:26:
Waar ik me tegenwoordig aan erger is dat een hoop MMO's nog dat oude gevoel hebben NWO heeft dodge enzo waardoor het spelen wat actiever word dan 'Laaannnggzaaaaammm' uit een 'aanval' lopen persoonlijk vind ik dit een redelijk vermakelijk spel.
Ik vind zelf NWO 1 van de minste in dat genre, Tera en B&S doen het imho stuk beter, GW2 manier moet je van houden (ik vind het niets) en zo heb je nog een aantal van die games, zo'n beetje elk thema is er wel eentje in te vinden. (tot zelfs schaar geklede dames in een MOBA setting :P).

[Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 27-05-2015 10:35]

• FlyLight3r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:16
Maar dan wel Enlightened! :D

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-09 21:55

Vickiieee

Kritische lezer.

Om zelf dan ook maar gelijk een duit in het zakje te doen: iemand bekend met Silkroad (R) Online? (Ja het is een Koreaanse MMORPG, maar ook internationaal te spelen). Het traditionele spel is 'Silkroad Online', maar aangezien het echt een grindgame is en bots er ook welig tieren, is er sinds een tijd ook een versie waarin je een stuk sneller levelt, te weten: Silkroad R.
SilkRoad is gebaseerd op de zijderoute die naar China liep, een historisch netwerk van handelsroutes. De game bootst dit op kleinere schaal na. De route ontstond doordat zowel China als het Midden-Oosten steeds dichter naar elkaar toe kropen.
Bron: Silkroad Online Wikipedia

Op zich een aardig leuke game waar je flink wat uren in kwijt kan raken. Ziet er degelijk uit, verschillende classes die je kan spelen (al zijn het traditioneel gezien wel dezelfde). Sinds een flinke tijd terug (speel het zelf al tijden niet meer) hebben ze ook een uitbreiding genaamd 'Silkroad Online Legend I, Europe' waardoor je in een hele nieuwe wereld kan starten (Europese looks and feels) en nieuwe classes hebt.

Een best wel leuk aspect van deze game is het 'Trading system'. Klinkt simpel, en dat is het op zich ook. Je hebt drie jobs: Trader, Hunter en Thief. Traders vervoeren goederen van de ene grote stad naar de andere. In de ene stad inkopen en in de andere stad verkopen. Hoe meer spullen je in koopt, hoe meer sterren je krijgt (tot een maximum van 5) en hoe moeilijker de reis zal verlopen. Onderweg spawnen er namelijk AI thiefs die jij moet verslaan. Als je meer dan 1 ster hebt (geloof ik), dan kunnen andere Thiefs (player-based) je ook aanvallen en ben je dikwijls gewoon fucked.
Hunters moeten de Traders beschermen en krijgen voor elke thief die ze killen (AI of niet) een reward. Thiefs moeten doen wat je denkt dat ze moeten doen: Traders en Hunters killen, de waren stelen en naar de 'Black Market' om daar de spullen te verkopen.

Twee van de grootste minpunten van het spel zijn echter:
- Het is een grindfest. Level 1 tot 30 is aardig te doen (het gaat door tot 120 geloof ik), maar daarna gaat het langzamer en langzamer.
Wat je hier tegen KAN doen (wat op zich best leuk bedacht is) is je skill-level zo dicht mogelijk bij je character level houden. Hierdoor krijg je meer XP om te levelen, maar minder XP voor je skills. Waardoor je dus sneller levelt, maar minder skills hebt. Andersom werkt ook: een laag Skill-level maar hoger level (tot een max verschil van 7 ofzo geloof ik) zorgt er juist voor dat je meer XP voor skills krijgt en minder voor levelen.
Zat tools online om een build te plannen, te kijken hoeveel skills je nodig hebt en deze dan op low levels te grinden, waarna je skill-level en player-level nagenoeg gelijk kan houden om zo sneller te levelen.
Daarnaast zijn er tegenwoordig ook meer en meer boosters, wat voor sommige mensen een ware geldbron is (ingame geld, that is). Hoge level players die een aantal low level spelers onder hun hoede nemen en voor hen hoge level monsters killen waardoor de XP gedeeld wordt. Soms tegen betaling, soms gratis. Dit kan érg hard gaan!

- Op de servers inloggen kan soms simpelweg onmogelijk zijn. Niet omdat de servers offline zijn, maar omdat ze vol zitten. Elke server heeft een max player cap. Is dat aantal bereikt, kom je de server gewoon niet op. En laten je characters nu net vast zitten aan een server. Wat ze hiertegen bedacht hebben zijn Brons, Zilver en Goud 'abonnementen'. Dingen die je kan kopen met echt geld (keiharde euro's), waardoor je altijd op de server komt. Hoe vol hij ook zit. Daarnaast levert dit je een aantal ingame bonussen op. Soms heeft dit tot gevolg dat een server bijv. 2.020/2.000 spelers heeft en je er dus pas weer op komt als er genoeg spelers weg gegaan zijn. (Disclaimer: de laatste keer dat ik het spel speelde een aantal jaar terug was dit nog zo, of het nog steeds zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar zal me niks verbazen als het nog zo is).

Al met al een op zich best leuke game waar mijn broertje en ik een aardige hoeveelheid uren in gestoken hebben. Het is een leuke game met meer dan genoeg Quests die je kan doen en waarmee je (zeker in het begin) nog behoorlijk snel levelt ook. :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Lipst3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:44:
[...]

Maar dan wel Enlightened! :D
Vieze groene kleur. Blugh :r Ik slaap liever onder een blauwe deken :Y oOo

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:52
Enige oplossing als je MMO moe bent (na WoW) --> een ander genre !

- verdiep je eens in een Moba, LoL lange tijd gespeeld, heel rewarding als je beter wordt en de vele heroes eindelijk wat leert kennen. Zeker geen ladder vrees hebben, gewoon spelen en alle zeurpieten op ignore zetten. De grotendeels toxic community heeft me wel mee helpen stoppen met deze game. + het bereiken van mijn skill cap (plat), ik blame mijn leeftijd :)

- minder massive RPG's, ik beleeft nu zelf veel plezier aan de Seasons bij Diablo 3. Nog steeds veeeeeel actieve spelers, leuk om gear te verzamelen. Het wordt uiteraard wel een grindfest maar dankzij de greater rifts (met leaderboards als eventueel doel) die steeds moeilijker worden blijft het leuk en uitdagend!

- voor de afwisseling eens een platform game 'Ori and the blind forest', topper maar wel best met een controller spelen! Ook 'the binding of isaac' is een leuk tussendoortje waar onverwacht veel uurtjes in verdwijnen...Maar deze games hebben dus wel geen sociaal aspect.

- nog een ander genre en ook al in dit topic terug gekomen. World of Tanks. 15vs15, grotendeels leuke community en in het begin gratis te spelen! Op hogere tiers is het handig om een premium account te hebben en vanaf je dat eenmaal gehad hebt ben je daar wel aan verkocht. Dan kost de game toch al snel zoveel als WoW.

Voordeel van alle games die ik opnoem tov MMO's. Je hoeft niet alle dagen te spelen. Je moet ook geen uren aan een stuk spelen. Je moet geen 4uur focussen op een raid en geen rekening houden met 19 anderen die om de beurt naar toilet willen... Opstarten, spelen, afsluiten wanneer het past :) Een uurtje ben je snel kwijt natuurlijk.

Ik speel nooit geen MMO meer.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vickiieee schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:57:
Om zelf dan ook maar gelijk een duit in het zakje te doen: iemand bekend met Silkroad (R) Online? (Ja het is een Koreaanse MMORPG, maar ook internationaal te spelen). Het traditionele spel is 'Silkroad Online', maar aangezien het echt een grindgame is en bots er ook welig tieren, is er sinds een tijd ook een versie waarin je een stuk sneller levelt, te weten: Silkroad R.
Oooh nostalgie, origineel heb ik lang gespeeld tot de cheaters echt de overhand kreeg (instakill thiefs en onsterfelijke traders), hebben ze de R versie ook nog wat mooier gemaakt? Maar er is al toch een SRO2, is dat niet een beter alternatief.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:18

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Herken me hier ook in, ik kan je wel Star Trek Online aanraden, als je daar tenminste van houdt dan he.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

SinergyX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:21:
[...]

Oooh nostalgie, origineel heb ik lang gespeeld tot de cheaters echt de overhand kreeg (instakill thiefs en onsterfelijke traders), hebben ze de R versie ook nog wat mooier gemaakt? Maar er is al toch een SRO2, is dat niet een beter alternatief.
Het origineel heb ik zelf ook wel een aardige tijd gespeeld! De uitbreiding was een welkome vernieuwing met de nieuwe wereld, monsters, classes, maar ook zeker het levelen dat toch echt wel sneller ging in de nieuwe wereld! :Y

Wat betreft Silkroad Online 2: daar zou wel sprake van zijn (geweest) ja. Als je Googled op Silkroad online 2 kom je van alles tegen. Schijnt dat het niet gemaakt zou worden door Joymax (makers van SRO(R)), maar een andere studio. Die andere studio zou dan ingehuurd zijn door Joymax of een cover-up van Joymax zelf en bla, bla, bla. Silkroad Online 2 zou 'Silkroad Kingdoms' gaan heten, maar ook daarover is niks concreets te vinden.
Ergo: veel forumposts e.d. over SRO2, maar geen downloadbare game of een site waar over SRO2 (ontwikkeling) gesproken wordt o.i.d. Of SRO2 er dus zal komen is nog maar de vraag.. :o

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n vermoeden had ik al, youtube vol met mensen die andere game spelen en enkel views willen binnen halen, schiet ook niet op. Cabal 2 was ook altijd zo'n mythe, maar die blijkt ook nog daadwerkelijk te komen :P

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True