Members only-tag
De mo-tag werkt wel, maar is te algemeen.
Ik heb wel eens voorgesteld om een subtag toe te voegen aan de mo-tag. Bijvoorbeeld..
code:
1
| [mo=150]hier je code[/mo] |
Die tekst zou dan alleen zichtbaar moeten zijn voor mensen die 150 dagen geregistreerd zijn of minstens 150 posts hebben. Vooral op postcount zou dat al een hoop bots en 'onrechthebbenden' schelen.
Zeef wilde er niet aan.
Tweakers zijn Tweakers, basta. Zo luidde ongeveer het volledige antwoord.
Een logisch antwoord ook, vanuit zijn perspectief.
Eerlijker systeem
Overal zijn rotte appels. Er is een compleet team bezig om 'Tweakers' te bannen vanwege misleiding of oplichting in V&A. Zijn dat dan de 'Tweakers' die wij een kans moeten geven op onze gratis keys?
Dit is de meest extreme variant, maar er zijn genoeg Tweakers die denken dat het hier een helpdesk is en alleen maar posts hebben in eigen topics. Dat soort mensen proberen we op deze manier te filteren.
Ik zou ook het liefst mensen mij een PM laten sturen, zelf selecteren op basis van eigenschappen en dan zelf weggeven, maar dat is niet alleen arbeidsintensief, de kans bestaat ook dat steeds dezelfde mensen de keys krijgen. Steamgifts vult dit gat heel erg goed op.
Er zijn en er komen geen additionele toelatingseisen voor de Steam groep trouwens. Iedere Tweaker kan meedoen. Het verschil met de mo-tag is echter dat bots, buitenlanders en leechers zich niet zullen aanmelden, waardoor de keys terecht komen bij eerlijke mensen.
Wat kan Tweakers doen?
Kort door de bocht wil Tweakers de regie in eigen hand hebben, in plaats van via externe partijen of individuele Tweakers.
1. Steamgifts links verbieden
Dan gaat het in (mass) DM's verder.. of zelfs zonder tussenkomst van Tweakers.
Volgens mij is dat voor niemand een goede oplossing. Minder traffic voor Tweakers en users die niet blij zijn met de 'oplossing'.
2. Gebruikers zelf 'prijsvragen' laten aanmaken
Dit is een hersenspinsel, geen volledig uitgedacht systeem.
Op de frontpage worden er regelmatig dingen weggegeven aan Tweakers. Dat is opt-in en zou botters en buitenlanders moeten weren. Als we dat zelf aan konden maken in het topic en de random winnaar in een DM krijgen, heb je een soort Steamgifts systeem dat generiek(er) is, waarbij het beheer niet meer extern ligt.
Zo sluit je geen Tweakers uit en is het systeem niet meer afhankelijk van een paar gebruikers.
3. Meer opties bieden om Tweakers uit te sluiten
Of je het nou wilt of niet, de algemene opinie in dit topic is toch dat mensen hun spullen zo eerlijk mogelijk willen verdelen over medegebruikers. Alleen de parameter 'heeft account en is ingelogd', is niet meer eerlijk te noemen als je zo groot bent geworden als Tweakers is.
De eerder voorgestelde subtag op de mo-tag zou voor mij voldoende zijn om keys eerlijker weg te kunnen geven dan nu.