Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Er is de afgelopen tijd veel discussie geweest over hoe keys en vouchers weg gegeven kunnen worden in Geef hier je gamevouchers weg!. Er is ook het een en ander gebeurd qua manieren waarop er weg word gegeven. Wij hebben het als crew even aangekeken, maar kunnen ons toch niet helemaal vinden in de manier waarop er nu keys worden weg gegeven.

Zoals het nu gaat, dat mensen via steamgifts een giveaway aanmaken waaraan ze eisen kunnen stellen zoals minimaal x euro weggegeven en/of lid zijn van een specifieke steamgroep vinden we niet een goede zaak. De reden hiervoor is dat er hierdoor een kleine groep mensen veel invloed op het proces hebben (immers, als zij moeten iedereen toelaten maar zodra 1 van die personen uitvalt kan niemand het opvangen. Daarnaast, wie mogen er bij de groep en wie niet?) Ook vinden wij het niet goed dat zich allemaal erg lijkt te distantiëren van tweakers, terwijl we hier toch wel op GoT zitten en het allemaal voort komt uit dit topic.

We snappen echter ook dat sommige mensen graag wat meer verwachten van de mensen die een voucher krijgen wat kan zijn vooraf, in de zin van registratietijd of aantal posts, of achteraf in de vorm van een bedankje oid en dat dat hier op dit moment niet allemaal mogelijk is. Daarom zouden wij jullie graag uitnodigen om over deze situatie te discussiëren in dit topic. We hopen dat we de discussie hier kunnen gebruiken om tot een manier van weggeven te komen die voor iedereen/het gros van de mensen bruikbaar is zonder eerst veel actie te moeten ondernemen waarbij eventueel 3e partijen betrokken zijn voordat men mee kan doen.

Hierbij een aantal vragen om de discussie op gang te krijgen: Wat zou voor jouw de ideale manier van weggeven zijn? Wat verwacht je van een gebruiker die een key krijgt? Hoe heb je eerder keys weggegeven, op welke manier en waarom op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 23:06
Vond eerst steamgifts onnodig, maar nu ik het een tijdje gebruik is het voor mij erg overzichtelijk. Zowel bij het weggeven als het kans maken op een spel.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt vind ik zelf geen fijne methode. Ook zou het mij teveel tijd kosten om te gaan inventariseren wie er allemaal "inschrijft" op een weggeefactie. In dat geval vind ik steamgifts een erg fijne third party oplossing.

Het zou mooi zijn als dit binnen Tweakers / GoT zou kunnen, maar tot die tijd vind ik steamgifts een prima tool om de administratieve rompslomp te beperken.

Met een up-to-date beginpost in het topic kunnen we een hoop onduidelijkheid wegnemen. Begrijp me niet verkeerd, uiteindelijk mag men zelf bepalen wat de regels zijn. Als iemand "gewoon" een key op GoT gooit, prima. Als iemand verwacht dat je een liedje voor hem zingt, ook goed. Ik doe alleen niet mee dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:36:
Hierbij een aantal vragen om de discussie op gang te krijgen:
Wat zou voor jouw de ideale manier van weggeven zijn?
Wat verwacht je van een gebruiker die een key krijgt?
Hoe heb je eerder keys weggegeven, op welke manier en waarom op die manier?
Ik zal je vragen even in volgorde beantwoorden om de discussie leven in te blazen.

1) Ik vind op dit moment het een zuivere manier weggeven via Steamgifts, hier mogen van mij best bepaalde eisen aanzitten, denk hierbij aan bijdrages in het topic of het forum d.m.v. karma / posts of reacties gebonden aan specifieke groepen.

2) Fatsoen, niet de key pakken en niks zeggen wees fatsoenlijk een bedankje is echt geen overbodige luxe ( ik laat in het midden of dit publiekelijk of per dm moet), maar neem de moeite de persoon gewoon even te bedanken.

3) Voor zover ik keys heb weggegeven was dit altijd via steamgifts. Ik zou het liefst de key gewoon weggeven overigens echter is het al bewezen dat zonder een specifieke groep of als het een post in dit topic gewoon betreft dat het vaak naar of een Non Tweaker gaat of dat het een persoon is die puur aan het verzamelen is. Toen we nog los keys posten waren keys vaak binnen 10 seconden geclaimed, kortom de conclusie kunnen we rustig aannemen dat er bots het topic aan het scrapen waren.

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 30-04-2015 22:54 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:42
Via steamgifts die alleen via die link te joinen is, zonder dat je telkens in steamgroepen moet zitten, dat is overbodig en niet nodig, maar steamgifts zelf is super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:46
Als initiator van een van de groepjes Gifts for Tweakers lijkt het me goed even mijn beweegredenen op een rijtje te zetten.

Ik gift al een tijdje via het topic en ben enige tijd geleden ook enthousiast geworden van Steamgifts, reden: geen gedoe met DM's en iedereen een eerlijke kans zonder dat je 24/7 op F5 hoeft te drukken. Ik krijg via steamgifts ook vaker een bedankje, al is dat voor mij geen hoofdreden.

Omdat MO-tags niet echt werkte is er op een gegeven moment binnen het topic een overstap gemaakt naar de reeds bestaande Tweakers.net steamgroup om games bij actieve tweakers te krijgen. Helaas is hier geen actief beheer dat ook in het giveaway-topic is vertegenwoordigd, gevolg dat allerlei users van over de hele wereld deze group joinde.

Ik heb daarom het initiatief genomen voor een nieuwe group met zeer beperkte regels en als enig doel om de keys terecht te laten komen bij mensen die ook actief zijn in de community. Die regels zijn:

1) toelating bij 50 forumposts, bij minder wordt gekeken naar of je weleens een game hebt gedeeld binnen het topic. Van alle verzoeken tot op heden, heb ik er slechts 1 geweigerd, 7 posts in even zoveel jaar geregisteerd en nooit wat weggegeven.

2) De group is een anti-leechmiddel, gebruikers worden niet geband bij dispuut rond een giveaway, daarvoor beschikt steamgifts over een supportteam en een blacklist.

3) Giveaways binnen de group moeten ook in het topic worden gemeld. Het is immers een hulpmiddel voor gifts binnen deze community.

Goed om te melden is dat ik The_Zohan als backup heb aangesteld en er wat mij betreft ruimte is voor extra mods als daar behoefte aan is voor de continuiteit (al heeft iedereen binnen 12 uur een invite ontvangen volgens mij, kom daar bij veel multinationals eens voor).

De discussie in het topic komt volgens mij van mensen die voorheen gewoon gewend waren snel de linkjes aan te klikken en voor de rest niet actief meededen. Nu begint men opeens te posten omdat men niet bij "zijn gratis games" kan en het teruglezen van steeds weer bovenstaand verhaal te veel gevraagd is. Wat mij betreft is er vooral behoefte aan een nieuw topic met een uitgebreide topicstart, volgens mij is daarvoor al een verzoek naar de mods verstuurd?

edit:

Volgens mij is er bij de crew misschien een enigzins onjuist beeld ontstaan over het eisen van een x bedrag om deel te nemen. Steamgifts stelt zelf een limiet van $100 gamelist in steam (in de praktijk volstaat een humblebundle) om meerdere accounts per persoon te ontmoedigen. Users hebben de keuze om te giften aan level0(iedereen) level1(meer dan 0,01 weggegven). Level 2 en hoger is wel aan een bedrag gerelateerd en dit komt een enkele keer voor. In mijn ogen niks mis met een keer een game beschikbaar stellen voor die paar users die 10-tallen games ter beschikking stellen, zie het niet als uitsluiting van de massa maar als bedankje richting de grotere gulle gevers.

[ Voor 13% gewijzigd door Sempy op 30-04-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik ben het eens met de verhalen hierboven. Zelf vind ik het veel leuker om op Steamgifts iets te winnen, dan maar op de goeie gok een key te activeren die 99,9% al geclaimt is. Ik heb meer geluk met het winnen van games dan het claimen van keys die gepost worden (en waar ik inmiddels al niet meer de moeite voor neem).

Ook spoort dit mij aan om zelf games op deze manier weg te geven op minimaal level 1, en sommige op level 2. Puur om de leechers buiten te houden, het moet wel leuk en eerlijk blijven. Als dit een probleem is voor Moderators op Tweakers in het "Geef hier je gamevouchers weg!" topic dan zullen we daar een ander topic voor moeten openen, dat lijkt mij geen enkel probleem.

Wat we ook kunnen doen is gewoon invite only linkjes plaatsen, dan kan iedereen meedoen die op die link klikt (weliswaar met de eisen die gesteld worden door de poster - waar ik persoonlijk geen moeite mee heb).

Al dat geklaag over een key die al vergeven is binnen 10 seconden lost ook niets op, en het vervuilt het topic. Wij proberen hier een andere oplossing voor te vinden. Ik denk dus ook dat Steamgifts hier een mooi hulpmiddel voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 30-04-2015 23:27 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Steamgifts zorgt er voor dat je niet alleen maar leeched, maar ook eens wat weg geeft.
Vooral door zo nu en dan ook level 2+ giveaways te organiseren blijven de givaways komen.
Groepje van sempy vind ik een prima initiatief, zolang het verder bij 1 groep voor tweakers blijft.
Andere prive groepjes hoeven wat mij betreft niet toegelaten te worden.
Lijkt mij verstandig dat er voor die groep meer moderators komen, en een nieuw topic met topicstart zodat alles duidelijk gemaakt word voor tweakers.

Ik heb zelf ook wel wat gemopperd in het topic, en dan mopper ik niet omdat ik graag gratis keys wil (ik geef net zoveel weg dan dat ik win) maar omdat ik vind dat alle actieve tweakers er bij moeten kunnen en niet slechts een of ander "elite" groepje.

[ Voor 20% gewijzigd door unfor op 30-04-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzieboy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Invite only giveaways tussen mo tags zouden inderdaad een oplossing kunnen zijn mochten er problemen zijn met het lid moeten zijn/worden van een bepaalde steamgroup. Dan kunnen alle leden van tweakers die het topic lezen gewoon meedoen. Leechers zou je eventueel kunnen weren door de giveaway level 1 of hoger te maken. Mijn persoonlijke ervaring hiermee is dat zo goed als dezelfde mensen meedoen als de leden van de nu actieve steamgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51

XanderDrake

Build the future!

Er wordt gezegd dat onze selectie procedure voor wie er in de gift-groepen komt te ver van Tweakers en GoT staat, maar het is simpelweg uit nood geboren: in de Tweakers.net steam groep zitten allerlei niet T.net leden, zelfs mensen die geen woord Nederlands kunnen spreken. En helaas werkt de MO tag ook niet om de leecher tegen te houden.
Misschien moeten we het hele topic naar de Huiskamer verplaatsen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Volgens mij zijn de eisen voor HK strenger dan voor de Steamgroup? Ik heb in ieder geval geen toegang.

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat de registratie voor een enkele steamgroup een serieuze drempel is om deel te nemen. De verwarring komt momenteel vooral van het feit dat er meerdere groepen door elkaar gebruikt worden en doordat gebruikers niet bekend zijn met de werking van Steamgifts (vergeten te syncen :) ). Een goede topic-start moet dit kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:53
Het is vrij simpel: ik geef graag spellen weg aan tweakers, maar ook alleen op de huidige Steamgifts manier. Steeds dezelfde mensen de spellen laten pakken uit het topic ben ik klaar mee, zelf heb ik er de moeite niet voor over om te loten, en Steamgifts bestaat niet voor niets. Ik zal dan ook niet snel op een andere manier gaan weggeven. Het is mijn geld, mijn spellen en ik bepaal zelf wie ik wat geef en wie ik uitsluit...

[ Voor 11% gewijzigd door The_Zohan op 30-04-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:29
Mijn uitgangspunt https://gathering.tweaker...message/43496138#43496138 was het makkelijk eerlijk verloten van een key aan een belanghebbende tweaker zonder zelf te veel moeite te moeten doen. Invite only links op steamgifts bieden hier een oplossing voor, maar elk alternatief is prima.

https://gathering.tweaker...message/43824891#43824891 heeft toen 'per ongeluk' de dooie steam tweakersgroep als eis toegevoegd, maar daar zitten juist de random Brazilianen in. Vandaar dat sempy een groep aan maakte.

Ik heb zelf het idee dat het probleem voornamelijk met die eerste tweakersgroep was, maar aangezien je voor de invite only linkjes wel ook hier op het forum de thread in de gaten moet houden dat probleem veel minder (danwel niet bestaand) is. Bij mijn meest recente lvl0 invite only1 giveaway zijn op het moment van schrijven bijvoorbeeld alleen nederlanders ingeschreven.
Sempy schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:46:
Volgens mij zijn de eisen voor HK strenger dan voor de Steamgroup? Ik heb in ieder geval geen toegang.
Voor HK moet je een aanvraag indienen. Delen op GoT zoals SG hanteren ook een 50post minimum. Weer enkel invite only linkjes plaatsen en de hele thread verplaatsen naar SG zou bijvoorbeeld dus al heel wat fixen, maar ik vraag me af hoe groot het probleem is.

1
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
het gaat niet alleen over mensen wel of niet uitsluiten, maar ook dat mensen blijkbaar vinden dat ze kunnen klagen als ze niet direct snappen hoe ze kunnen inschrijven voor gratis spellen. De spellen worden kosteloos en belangeloos weggegeven, daar mag best wat moeite voor worden gedaan door de mensen die ze willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik vind al die groepen ook een slecht idee voor dezelfde redenen als Gropah al aangeeft. Dan kan je het beter niet op Tweakers weggeven, maar gewoon binnen je vriendenlijst houden of iets dergelijks. Maar een publieke groep werkt duidelijk ook niet omdat je dan allerlei mensen aantrekt die niet eens actief zijn op Tweakers.

De enige eis die ik nog stel is dat je minimaal level 2 bent op Steamgifts, en dat is puur om leechen tegen te gaan. Dat werkt het beste naar mijn mening, ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd. Er is wat mij betreft geen ideale manier om het te doen. Het mooiste zou zijn om het via Tweakers zelf weg te geven, aan actieve members die zelf ook wel eens een game weggeven. Maar dit is nu simpelweg niet mogelijk, dan zou je alles handmatig moeten doen en alsnog een lijstje moeten bijhouden van al die members. En dat gaat mij wat te ver.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik deel de mening van The_Zohan dan ook 100%.

Een publieke groep is inderdaad een no-go. Level 2 doe ik alleen bij interessante games. Ik heb nog een stapel keys die gewoon als Level 1 weg gaan met de tijd. Invite only lijkt te werken voor nu. Er zijn net 3 giveaways geëindigd met actieve level 2 tweakers als winnaars, dat vind ik als giveaway starter veel leuker dan een paar leechers die mijn games winnen.

Maar de groep Gifts For Tweakers vind ik eigenlijk wel het beste idee tot nu toe, puur om gebruikers actief te houden. En zo'n grote drempel is het niet, misschien nog een paar admins erbij en dan is het allemaal prima in het gareel te houden IMHO.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

The_Zohan schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:49:
Het is mijn geld, mijn spellen en ik bepaal zelf wie ik wat geef en wie ik uitsluit...
Hier ben ik het zeker mee eens. Het is jouw geld, dus jij mag bepalen aan wie je het geeft. Idem toch met het aanbieden van "gratis" in de pricewatch? Je mag zelf bepalen waar je spul naartoe gaat. :)
Maar de groep Gifts For Tweakers vind ik eigenlijk wel het beste idee tot nu toe, puur om gebruikers actief te houden. En zo'n grote drempel is het niet, misschien nog een paar admins erbij en dan is het allemaal prima in het gareel te houden IMHO.
Ondanks dat ik niet lid ben van de groep, en nooit wat post volg ik het topic wel. Ik vind het absoluut een goede manier om de games binnen de tweakers te houden. Echter moet er dan wel overeenstemming komen tussen de "groep" en de adjes/modjes, met duidelijke regels: bijvoorbeeld dus de 50 posts. d:)b

Verder vind ik het super vriendelijk van jullie dat jullie af en toe een spel weggeven om een ander een goede tijd te bezorgen!

[ Voor 46% gewijzigd door Frozen op 01-05-2015 00:48 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

Er is de afgelopen tijd veel discussie geweest over hoe keys en vouchers weg gegeven kunnen worden in Geef hier je gamevouchers weg!. Er is ook het een en ander gebeurd qua manieren waarop er weg word gegeven. Wij hebben het als crew even aangekeken, maar kunnen ons toch niet helemaal vinden in de manier waarop er nu keys worden weg gegeven.

Zoals het nu gaat, dat mensen via steamgifts een giveaway aanmaken waaraan ze eisen kunnen stellen zoals minimaal x euro weggegeven en/of lid zijn van een specifieke steamgroep vinden we niet een goede zaak. De reden hiervoor is dat er hierdoor een kleine groep mensen veel invloed op het proces hebben (immers, als zij moeten iedereen toelaten maar zodra 1 van die personen uitvalt kan niemand het opvangen. Daarnaast, wie mogen er bij de groep en wie niet?) Ook vinden wij het niet goed dat zich allemaal erg lijkt te distantiëren van tweakers, terwijl we hier toch wel op GoT zitten en het allemaal voort komt uit dit topic.

We snappen echter ook dat sommige mensen graag wat meer verwachten van de mensen die een voucher krijgen wat kan zijn vooraf, in de zin van registratietijd of aantal posts, of achteraf in de vorm van een bedankje oid en dat dat hier op dit moment niet allemaal mogelijk is. Daarom zouden wij jullie graag uitnodigen om over deze situatie te discussiëren in dit topic. We hopen dat we de discussie hier kunnen gebruiken om tot een manier van weggeven te komen die voor iedereen/het gros van de mensen bruikbaar is zonder eerst veel actie te moeten ondernemen waarbij eventueel 3e partijen betrokken zijn voordat men mee kan doen.

Hierbij een aantal vragen om de discussie op gang te krijgen: Wat zou voor jouw de ideale manier van weggeven zijn? Wat verwacht je van een gebruiker die een key krijgt? Hoe heb je eerder keys weggegeven, op welke manier en waarom op die manier?
Kunnen we het omdraaien? Wat vinden jullie wel een goede manier? Ik vind de huidige manier, waarop non-T.net members geweerd worden, en leechers buiten de deur gehouden worden erg goed werken :)

Ik heb nu zelf ook wat gifts weggegeven, en ik vind het juist fijn dat ik weet dat ze naar actieve Tweakers gaan. Dat is mijn bijdrage aan de community. Ik heb niks te schaften met reclameinkomsten, dus ik hoef geen ik-schrijf-me-alleen-in-voor-het-krijgen-van-iets-maar-zal-nooit-posten-of-bedanken members te vriend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Oprichter eLJay's List:
De huidige T.net groep voldeed niet; Invite-only werkte niet; mo tags werkte allemaal niet op een manier dat ook ik plezier heb aan het houden van een give-away.

Daarom heb ik toen een groep opgericht zodat ik snel van mijn gifts af kon komen. ik geef ze op een manier weg dat ik er plezier aan heb, mijn leden krijgen de maximaal haalbare frequenttie aan give-aways en ik heb geen gezeik (heb er ongeveer 30 te vergeven die ik er doorheen wil jagen en niet elke keer een week moet wachten op een reactie, iedereen blij....toch?).

Zodra ik hiermee klaar ben hef ik mijn groep op en breng ik mijn GA's uit onder GFT. (die er nog niet was toen ik mijn groep aanmaakte).

In principe is iedere tweaker welkom bij mijn groep zolang ze maar binnen 24 uur reageren zodat ik snel de volgende give-away kan starten. (in het begin was ik wat selectiever om bijv leechers te voorkomen, nu is de enige eis op tijd reageren en tweaker zijn.)

Voor mij werkt dit ideaal, en zodra de frequentie omlaag gaat hoop ik dat GFT ook lekker werkt, hoewel het natuurlijk minder uit maakt als ik maar 1 gift p.m. te vergeven heb ipv 1 p.d. omdat je dan niet met N losse eindjes zit.

Teller staat nu op 37 members bij mij en 87 bij GFT. Dus het zijn geen marginale prive clubjes imo.

Nogmaals, mijn groep heb ik opgericht wegens een gebrek aan betere alternatieven. Ik denk dat GFT het antwoord is op je vraag.

[ Voor 30% gewijzigd door eL_Jay op 01-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Former leecher, nu semi-actieve gifter.

Ik ben nog niet zo heel lang actief op tweakers, zeker niet als je het vergelijkt met de veteranen hier.

Toen ik net binnenkwam had ik al snel het topic met de give-aways gevonden. Ik hield het natuurlijk scherp in de gaten en heb daar uiteindelijk 1 key uit gekregen. Wel nog even een bedankje in het topic geslingerd.

Nu, een paar maanden later, ben ik zelf begonnen met keys weg geven. Level 1 halen was doodsimpel, Level 2 een stuk lastiger (maar wil het wel... die GTA5 kans steekt nog steeds :9~ ). Mocht steamgifts er niet zijn geweest had ik ze waarschijnlijk niet eens hier weggegeven. Na mijn ervaring met OPO invites weggeven via V&A weet ik hoeveel DM's je soms kan verwachten. En het gewoon in het topic zetten was not-done.

Steamgifts was voor mij als kleine gifter een zegen, laat staan voor mensen die 10+ gifts per week doen. Je hoeft er amper naar om te kijken, en je kan plannen wanneer je de keys wil verzenden.

Zelfs ik, als former leecher, zie alle voordelen van steamgifts. En ik zie eigenlijk geen nadelen.
Ik snap echter wel de verwarring, op het eerste gezicht zijn er 3 groepen. In praktijk is er maar 1 groep, en 1 groep die opgeheven gaat worden zodra zijn keys op zijn. Meer moderators van de group en een actieve moderator in het topic zouden wel wenselijk zijn.
Overigens zijn mijn eerste keys weggegaan op Invite only. (geen groep) Hier kreeg ik 25-30 mensen mee. De laatste paar van de Gift for Tweakers-groep (zelfde spellen) kregen 21-25 mensen. Dus lijkt me dat mensen aardig hun weg hebben weten te vinden.

Oplossingen:
• Zo snel mogelijk terug naar 1 groep.
• Meer moderators voor Gift for Tweakers groep
• Actieve moderatie in de thread
• Nieuwe thread met meerdere topic-starters en een goede topic-start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik ben het helemaal eens met BabyXL en IdieEasy. 1 groep voor actieve members en gifters met meerdere admins zou prima werken. Ik vind het niet relaxt als 1 persoon mag bepalen wie wel en wie niet mag winnen. In zo'n groep hoef je ook geen level aan je giveaways te hangen, tenzij de gifter dat nog wil natuurlijk. Je zit dan alleen nog met het feit dat je 100 dollar aan games in je Steam account moet hebben om uberhaupt mee te kunnen doen aan Steamgifts giveaways, wat wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik ben het er ook mee eens... Meerdere admins is prima, ik heb al een PM gestuurd naar de mods/TS beheerders voor een nieuw topic waar ik best een stuk uitleg in wil zetten over hoe Steamgifts werkt, want daar is wel een stukje tekst+uitleg wenselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Avioto schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:01:
Ik ben het helemaal eens met BabyXL en IdieEasy. 1 groep voor actieve members en gifters met meerdere admins zou prima werken. Ik vind het niet relaxt als 1 persoon mag bepalen wie wel en wie niet mag winnen. In zo'n groep hoef je ook geen level aan je giveaways te hangen, tenzij de gifter dat nog wil natuurlijk. Je zit dan alleen nog met het feit dat je 100 dollar aan games in je Steam account moet hebben om uberhaupt mee te kunnen doen aan Steamgifts giveaways, wat wel jammer is.
Het gaat hier om catalogus waarde (volgens mij zelfs van launch). 1 humblebundle is ruim voldoende om dat op te vullen.
Levels hoeven niet, is ook nooit een vereiste geweest. Maar mensen hangen het eraan omdat ze voorzichtiger zijn geworden door de leechers. Die levels verdwijnen vanzelf weer als blijkt dat de groep werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Kan me ook vinden in de oplossingen van IdieEasy, overigens was dit al in gang gezet de afgelopen dagen. Helaas klikken sommige mensen enkel banners ipv de posts ook te lezen en dan wordt het zoals gisteren wat minder gezellig. ;)

Ik wil desnoods alvast extra mods op Steam toevoegen. Ik zat zelf te denken aan El_jay en mvds als zij ook willen. Desnoods mag er ook nog een mod van T.net bij (mits 50 posts! :+ ). Dan hebben we 5 personen en dan maken we dat gelijk de personen die de startpost kunnen bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik vind het prima hoor :) Voeg me maar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Nog een tip voor de startpost: maak duidelijk dat mensen niet het hele giveaway topic hoeven door te zoeken naar giveaways, maar gewoon op de Steam groep kunnen klikken op Steamgifts en daar alle giveaways op een rijtje zien. Het giveaway topic is soms erg onoverzichtelijk door alle bedankjes, felicitaties en soms wel vierdubbele (!) posts. Is natuurlijk allemaal goed bedoeld, maar mensen misten hierdoor wel giveaways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:40
ik kom zelf niet meer in het topic, aangezien als ik codes weg geef, ik zo veel mogelijk mensen een kans wil geven. niet die ene paar personen die bedrag X hebben uitgegeven. Helaas is dat wel het beeld wat ik meer en meer krijg binnen het topic.

Het oude idee van "Ik heb nog X, Pm me met <y>, beste krijgt hem" is veranderd naar:

alleen een of andere banner, en er dan achter komen dat je toch niet mee kan doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
De reden dat mensen begonnen met games weg te geven op Steamgifts, was om leechers tegen te gaan. Als we het binnen 1 groep gaan doen, dan zal je (denk ik) veel minder giveaways zien zonder een level requirement. Dus mensen die niet zoveel games weggeven, maar wel actief zijn op Tweakers zouden hiermee meer kans moeten hebben om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Avioto schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:40:
De reden dat mensen begonnen met games weg te geven op Steamgifts, was om leechers tegen te gaan. Als we het binnen 1 groep gaan doen, dan zal je (denk ik) veel minder giveaways zien zonder een level requirement. Dus mensen die niet zoveel games weggeven, maar wel actief zijn op Tweakers zouden hiermee meer kans moeten hebben om mee te doen.
Ik vind Steamgifts ook eerlijker/makkelijker/overzichtelijker dan het gewoon via de DM weg te geven. En via giftlevels op Steamgifts kan je ook een beetje dwingen dat mensen zélf keys die ze over hebben weg geven aan anderen, voordat ze kans maken op de games die ze willen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Dat klopt, maar niet iedereen heeft keys om weg te geven en om ze op die manier te dwingen om bundles te kopen en weg te geven vind ik wat ver gaan (al is dat een beetje hypocriet van mij, aangezien ik de laatste tijd alleen maar level 2 giveaways doe :P). Ik vind het prima als iemand die geen/weinig games weggeeft om mee te doen aan mijn giveaways, zolang het een actieve Tweakers gebruiker is en niet een willekeurige leecher. Dat was ook het originele idee achter het game vouchers topic, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ook vinden wij het niet goed dat zich allemaal erg lijkt te distantiëren van tweakers, terwijl we hier toch wel op GoT zitten en het allemaal voort komt uit dit topic.

[...]
Het probleem is dat GoT geen mogelijkheden biedt om anoniem leechen tegen te gaan en een eerlijke willekeurige verloting van een spel te faciliteren. Nu hoeft dat ook niet, GoT is immers geen spelverlotingssite, maar er is een duidelijke, begrijpelijke, reden waarom dit is.

Overigens valt het reuze mee met het distantiëren. Toelating tot de groepen is gebaseerd op posts of karma en de linkjes naar de gamevouchers staan in het topic zelf.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

XanderDrake schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Ik vind Steamgifts ook eerlijker/makkelijker/overzichtelijker dan het gewoon via de DM weg te geven. En via giftlevels op Steamgifts kan je ook een beetje dwingen dat mensen zélf keys die ze overhebben weg geven aan anderen, voordat ze kans maken op de games die ze zelf willen.
Ik denk dat "dwingen" een te groot woord is. "Belonen" is misschien beter gekozen.

Mbt. levels is denk ik 1+ nutteloos geworden. De screening evt binnen de Gift voor Tweakers group is dusdanig dat dat niet meer zou hoeven. Hiermee sluiten we nodeloos mensen uit die misschien buiten steamgifts wel dingen weggeven. Ik zal 1+ dus ook niet meer gebruiken (sorry voor de lopende give-aways).
2+ of zelfs 3+ is prima te gebruiken om dank je wel te zeggen tegen de (zeer) actieve gifters.
Avioto schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:55:
Dat klopt, maar niet iedereen heeft keys om weg te geven en om ze op die manier te dwingen om bundles te kopen en weg te geven vind ik wat ver gaan (al is dat een beetje hypocriet van mij, aangezien ik de laatste tijd alleen maar level 2 giveaways doe :P). Ik vind het prima als iemand die geen/weinig games weggeeft om mee te doen aan mijn giveaways, zolang het een actieve Tweakers gebruiker is en niet een willekeurige leecher. Dat was ook het originele idee achter het game vouchers topic, lijkt mij.
Ik ben het met je eens dat de eis van steamgifts niet ideaal is, maar er is niet echt een andere goede manier om duplicate accounts te voorkomen. Zou je die eis er bij hen uit halen dan krijg je alleen maar extra leechers en moet je wel weer met 1+ werken.

Het is een noodzakelijk kwaad ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ja, het mooiste zou zijn om helemaal geen levels te gebruiken voor de meeste games. En als je een topgame wil weggeven af en toe een level 2+ te doen voor de actieve gifters. Dan moet je het er wel duidelijk bij zetten.

Bij de GTA 5 giveaway had ik liever ook zonder levels gedaan, maar ik wist wel zeker dat er dan een heleboel leechers bij zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
We zouden een aanvullende regel kunnen maken om giftlevel te beperken tot level2. In de loop van de tijd zullen er diverse users naar level3 of zelfs nog hoger gaan en dan krijg je wel een select groepje.

Mods voor de Gifts voor Tweakers zijn er nu 5: The_Zohan,BabyXLCybergamer, mvds, eL-Jay en ik. Lijkt me dat we daarmee genoeg continuiteit hebben gewaarborgd. Zou mooi zijn als dit ook de personen zijn die aan een eventueel nieuwe topic-start gekoppeld kunnen worden. Dan kunnen verzoeken om een uitnodiging doorverwezen worden naar een van de topicstarters.

[ Voor 1% gewijzigd door Sempy op 01-05-2015 20:02 . Reden: nickname fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FYI: Mijn nick change is er door. Voorheen bekend als BabyXL, nu Cybergamer.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
lanerios schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:36:
ik kom zelf niet meer in het topic, aangezien als ik codes weg geef, ik zo veel mogelijk mensen een kans wil geven. niet die ene paar personen die bedrag X hebben uitgegeven. Helaas is dat wel het beeld wat ik meer en meer krijg binnen het topic.

Het oude idee van "Ik heb nog X, Pm me met <y>, beste krijgt hem" is veranderd naar:

alleen een of andere banner, en er dan achter komen dat je toch niet mee kan doen.
Je bedoelt die 0,01% die niet mee zou kunnen doen?
Sorry hoor, maar ik ken niemand die niet een totale waarde van 100€ op steam heeft.
Die regel bestaat zodat men niet 100 steam accounts gaat registreren om zo hun kansen te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Sempy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:09:
We zouden een aanvullende regel kunnen maken om giftlevel te beperken tot level2. In de loop van de tijd zullen er diverse users naar level3 of zelfs nog hoger gaan en dan krijg je wel een select groepje.

Mods voor de Gifts voor Tweakers zijn er nu 5: The_Zohan,BabyXLCybergamer, mvds, eL-Jay en ik. Lijkt me dat we daarmee genoeg continuiteit hebben gewaarborgd. Zou mooi zijn als dit ook de personen zijn die aan een eventueel nieuwe topic-start gekoppeld kunnen worden. Dan kunnen verzoeken om een uitnodiging doorverwezen worden naar een van de topicstarters.
Wat is de stand van zaken m.b.t. nieuwe TS?

Zijn de modjes/TS gecontacteerd?
Ik kan wel een eerste opzet in elkaar flansen. Zou mooi zijn als we het ergens weggestopt in GoT in de loop van de komende 2 weken samen kunnen opstellen. De TS, GFT mods en in samenspraak met de forum mods een nieuwe actuele TS maken die vertegenwoordigd wat we met GFT proberen te bereiken, wat WEL de bedoeling is van het weggeef topic en wat ook past binnen GoT. Het is namelijk nogal een 'controversieel topic' zoals we bijv ook ooit een kortingstopic hadden ;)

Helaas is er geen steamgifts API (al ga ik er niet vanuit dat T.net daar dev-uren in gaat steken)

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 01-05-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Klinkt goed eL-Jay! Als we ff via chat op steam met de andere mods afspreken komen we er wel uit denk ik.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
mvds is volgens mij al met een TS bezig en heeft eerder al een verzoek gestuurd richting mods voor een nieuw topic.

Wachten lijkt me nu op Gropah, hij zal namens de mods van Tweakers denk ik de knoop moeten doorhakken of de wijze waarop we nu verder willen binnen het beleid van dit forum past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sempy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:01:
Wachten lijkt me nu op Gropah, hij zal namens de mods van Tweakers denk ik de knoop moeten doorhakken of de wijze waarop we nu verder willen binnen het beleid van dit forum past.
Inderdaad ik denk dat het daar op gaat uitkomen alhoewel ik het totale onzin vind, denk ik ook niet dat er iets aan die methode gedaan moet worden, of het mag op deze manier of het mag gewoon helemaal niet.

Ik ben er niet voor om "regels" of dingen te versoepelen en "Leechers" meer kans geven omdat ze erover mopperden dat het allemaal te moeilijk werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:40
ShadowBumble schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:14:
[...]
Ik ben er niet voor om "regels" of dingen te versoepelen en "Leechers" meer kans geven omdat ze erover mopperden dat het allemaal te moeilijk werd.
Ik zal deze stab maar negeren vandaag :+

Maar vind het zelf nogal jammer dat het van een gezellig topic is gegaan naar "we posten alleen banners want makkelijk"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
lanerios schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Maar vind het zelf nogal jammer dat het van een gezellig topic is gegaan naar "we posten alleen banners want makkelijk"
Makkelijker voor de gever lijkt me geen bezwaar, maakt de drempel om iets weg te geven ook lager. Begin me een beetje te irriteren aan het feit dat je je als gever steeds moet verantwoorden op dit forum en leechers zo ongeveer als koning behandeld worden. Verder is het eerlijker, want iedereen heeft gelijke kans en genoeg tijd om aan te melden. En tenslotte vond ik het voor steamgifts een ongezellig topic met dat eeuwige gezeur over codes die al gebruikt waren, geen bedankjes, etc. De ongezelligheid van de afgelopen dagen wordt enkel veroorzaakt door een paar gebruikers die niet de moeite nemen te lezen, zelfs niet als je hun een behulpzaam antwoord DMt.

Die banners zijn slechts een mooie representatie van een giveaway, vind je het niet mooi/leuk dan mag je uiteraard nog steeds je games op een andere wijze weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Sempy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:01:
Je moet niet denken dat wij/ik hier alles beslis(sen). Dit topic is puur voor discussie over de manier van weggeven waarvan ik en met mij nog een aantal andere mods en users het toch raar vonden gaan.

Om daar over door te gaan: ik zie verschillende mensen zeggen dat de mo-tag niet zou werken en daarom naar andere oplossingen gekeken werd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal begrijp wat er niet aan zou werken? Het voorkomt dat mensen die niet ingelogd zijn de keys kunnen lezen, waardoor het ook moeilijker zou moeten zijn voor bots (want daar word volgens mij hier en daar naar gehint, hoewel ik mag hopen dat niemand zo flauw is om dat te doen).

edit:
verder wil ik nog even toevoegen dat ik snap dat mensen waardering willen voor spul wat ze weg geven en dat is hun goed recht, maar op het moment dat je onderdeel moet worden van een steamgroup voordat je mee kan doen aan een giveaway, dat is wel een stukje extra drempel. Daarnaast maakt het het hele systeem extra complex en moet er veel meer moeite in worden gestoken. Iets waarvan ik overtuigd ben dat het in den beginne allemaal goed zal gaan, maar ik durf te wedden dat somewhere down the line het stuk gaat omdat mensen die moeite er niet meer in willen steken.

Verder werd er geopperd om een mod in die groep te stoppen om dit te voorkomen, maar mods hebben ook maar beperkt tijd en doen dit op vrijwillige basis. Als we bij allemaal van dit soort dingen in dit soort rollen zouden komen, zouden we erg snel fulltime bezig zijn met het forum. Dus tenzij 1 van de mods vrijwillige bereid is om dit te doen, zou ik hier niet voor zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Gropah schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Om daar over door te gaan: ik zie verschillende mensen zeggen dat de mo-tag niet zou werken en daarom naar andere oplossingen gekeken werd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal begrijp wat er niet aan zou werken? Het voorkomt dat mensen die niet ingelogd zijn de keys kunnen lezen, waardoor het ook moeilijker zou moeten zijn voor bots (want daar word volgens mij hier en daar naar gehint, hoewel ik mag hopen dat niemand zo flauw is om dat te doen).
MO-tag bepaald enkel dat iemand de moeite heeft genomen een account te registreren en mijn inschatting is dat dit in de praktijk ook gebeurt enkel om keys te leechen. Wij willen onze games graag beschikbaar stellen aan de tweakers die we ook daadwerkelijk in andere topics (kunnen) tegenkomen. Extreme voorbeeld is dat Spanjaarden die geen woord NL spreken schijnbaar toch een giveaway winnen als dit niet via de aparte group wordt gebracht.
Verder werd er geopperd om een mod in die groep te stoppen om dit te voorkomen, maar mods hebben ook maar beperkt tijd en doen dit op vrijwillige basis. Als we bij allemaal van dit soort dingen in dit soort rollen zouden komen, zouden we erg snel fulltime bezig zijn met het forum. Dus tenzij 1 van de mods vrijwillige bereid is om dit te doen, zou ik hier niet voor zijn.
Dat vermoeden had ik al, aanbod was vooral als teken dat het echt geen exclusief clubje is dat zich van Tweakers wil onttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Een giveaway starten en banner posten kost meer moeite dan simpelweg een code in het topic gooien hoor. 'Wie het eerst komt, het eerst maalt' vind ik niet zo gezellig. En zoals Sempy al zegt, je word ook helemaal niet verplicht om je games zo weg te geven.
Sempy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:34:
Extreme voorbeeld is dat Spanjaarden die geen woord NL spreken schijnbaar toch een giveaway winnen als dit niet via de aparte group wordt gebracht.
Sterker nog: Toen ik games weggaf via de publieke Tweakers groep, deden er opeens allerlei Roemenen en Brazilianen mee.

Ik ben bang dat de conclusie van dit topic word dat er geen ideale manier is om je games weg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Het is heel simpel eigenlijk, als het niet meer via steamgifts zou gaan zou het topic simpelweg weer dood gaan.
Wat je dan krijgt is dat de groep zou blijven leven maar dan buiten het tweakers forum om giveaways zou houden.
Als je gewoon weer keys in het topic zou posten dan worden ze altijd weer weg gesnatched door die ene no-lifer die 24/7 per dag het topic in de gaten houd.

Eerlijker dan steamgifts word het gewoon niet, de drempel is zo laag dat het niet de moeite waard is om over te klagen.
De reden dat je mensen zag die klaagden was omdat het niet helemaal duidelijk was hoe de vork in de steel zat, niet omdat er een drempel(tje) is.

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 02-05-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Dus daarom moet de gulle gever zich maar aanpassen aan de anderen ? Volgens mij is dat de omgekeerde wereld. Tevens was dat geen stab maar een volledig oprechte mening, in de post van Gropah hierboven word het ook zelfs bevestigd dat er mods EN users het raar vonden.
Dit topic is puur voor discussie over de manier van weggeven waarvan ik en met mij nog een aantal andere mods en users het toch raar vonden gaan.
Nu ben ik wel heel benieuwd wie die users waren ? en of ze zelf überhaupt ooit iets hebben weggegeven, ik ben benieuwd of die mensen er dan ook openlijk hier voor durven uit te komen dat ze geklaagd hebben.
Iets waarvan ik overtuigd ben dat het in den beginne allemaal goed zal gaan, maar ik durf te wedden dat somewhere down the line het stuk gaat omdat mensen die moeite er niet meer in willen steken.
Ik ben er ook van overtuigd dat er somewhere down the line het terras vol zit omdat mensen niet verder willen lopen of ergens in de toekomst worden we bedient door Robots, durf ik op te wedden :S

Das een behoorlijk non argument waarin je eigenlijk op voorhand niks over kan zeggen maar er daarom wel nu maar op acteert ?

[ Voor 36% gewijzigd door ShadowBumble op 02-05-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sempy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:52:
Begin me een beetje te irriteren aan het feit dat je je als gever steeds moet verantwoorden op dit forum en leechers zo ongeveer als koning behandeld worden.
QFT. Dit kan niet de bedoeling zijn.

Desondanks zal ik mijn gifts niet koppelen aan steam groepen. Mijn ervaring is dat de MO-tag en een giftlevel van 1+ of 2+ voor duurdere games de juiste balans tussen minder leechers en hoeveelheid deelnemers. Sommige steamgifts op El_Jays lijst hebben na een dag erop te staan maar 6 deelnemers. Dat vind ik te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

XanderDrake schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:28:
[...]

QFT. Dit kan niet de bedoeling zijn.

Desondanks zal ik mijn gifts niet koppelen aan steam groepen. Mijn ervaring is dat de MO-tag en een giftlevel van 1+ of 2+ voor duurdere games de juiste balans tussen minder leechers en hoeveelheid deelnemers. Sommige steamgifts op El_Jays lijst hebben na een dag erop te staan maar 6 deelnemers. Dat vind ik te gortig.
El_jay heeft ook aangegeven dat het ZIJN gifts zijn die hij op een snel tempo kwijt wil. Dat betekend niet dat jij dat ook hoeft te doen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzieboy
Maar wat is nou het grote probleem? Het gebruik van steamgifts in het algemeen of het gebruik van group giveaways op steamgifts? Wat als er nou gewoon gebruik wordt gemaakt van invite-only giveaways via steamgifts binnen mo tags. Dat wil zeggen dat iedereen die de link of banner ziet mee kan doen met de giveaway. Elk lid van tweakers kan zo meedoen bij elke giveaway, mits je aan de voorwaarden van de giveaway voldoet. Je hebt zo geen admins nodig die mensen moeten toelaten in de steamgroup en het is voor nieuwe bezoekers van het topic veel toegankelijker.

Ik snap sowieso niet echt waarom een aantal mensen hier alleen maar via een steamgroup games wil weggeven terwijl invite-only giveaways binnen mo tags prima werken. Ik heb nog geen buitenlanders gezien die speciaal voor het topic een tweakers account hebben aangemaakt. Dat die mensen games wonnen kwam voornamelijk doordat er games weggegeven werden via de oude tweakers steamgroup die toegankelijk was voor iedereen. En als het dan puur om leechers gaat kan je je invite only giveway toch gewoon level 1 of hoger maken? Wat is dan het voordeel van een group giveaway?

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat mensen wegblijven uit het topic, omdat het zoveel gedoe is om ook maar 1 keer mee te kunnen doen aan een giveaway of omdat ze het hele groepjes idee niet vertrouwen. Dit is een openbaar forum, elk lid zou zonder al teveel gedoe mee moeten kunnen doen. Een screening hoort daar wat mij betreft niet aan vooraf te gaan. En als je daar niet mee kan leven dan is dit denk ik niet de juiste plek om je games weg te geven. Leechers heb je met dit soort dingen toch altijd wel, meer dan 80% van steamgifts bestaat uit leechers, maar het levelsysteem van Steamgifts gaat ze prima tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
bizzieboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:36:

Ik snap sowieso niet echt waarom een aantal mensen hier alleen maar via een steamgroup games wil weggeven terwijl invite-only giveaways binnen mo tags prima werken. Ik heb nog geen buitenlanders gezien die speciaal voor het topic een tweakers account hebben aangemaakt. Dat die mensen games wonnen kwam voornamelijk doordat er games weggegeven werden via de oude tweakers steamgroup die toegankelijk was voor iedereen. En als het dan puur om leechers gaat kan je je invite only giveway toch gewoon level 1 of hoger maken? Wat is dan het voordeel van een group giveaway?
Er zijn naast de buitenlanders nog genoeg NL leechers, heb net een rijtje verzoeken weggewerkt en er 1 moeten weigeren. User met slechts 1 forumpost waarmee hij half jaar geleden een game claimde. Die zit dus enkel op Tweakers voor de gratis games en daar wil ik niet meer aan.

Verder valt de drempel wel mee, er hebben zich nu 100+ tweakers gemeld. Lijkt me een mooie basis van actieve tweakers om mee te delen, bijkomend effect is dat er ook diverse nieuwkomers aan hebben gegeven zelf games over te hebben en inmiddels de daad bij het woord hebben gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
bizzieboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:36:
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat mensen wegblijven uit het topic, omdat het zoveel gedoe is om ook maar 1 keer mee te kunnen doen aan een giveaway of omdat ze het hele groepjes idee niet vertrouwen. Dit is een openbaar forum, elk lid zou zonder al teveel gedoe mee moeten kunnen doen. Een screening hoort daar wat mij betreft niet aan vooraf te gaan. En als je daar niet mee kan leven dan is dit denk ik niet de juiste plek om je games weg te geven. Leechers heb je met dit soort dingen toch altijd wel, meer dan 80% van steamgifts bestaat uit leechers, maar het levelsysteem van Steamgifts gaat ze prima tegen.
Nou dan blijven ze toch lekker weg als ze voor een spel die een ander geld heeft gekost nog geen 5 min tijd hebben. Juist door een Steamgiveaway groep aan te maken proberen we die leechers uit te sluiten. Daarbij waarom moet iedereen maar mee kunnen doen. Ik geef wat weg dus ik stel mijn regels past dat niet binnen het beleid van Tweakers dan ben ik er zelf ook heel snel klaar mee want jou reactie komt over, zoals eerder in het topic ook al is gemeld. De ontvanger is koning en de gever is een slaaf. Daar pas ik gewoon voor.

Voor mij is het gewoon heel simpel gewoon 1 groep vanuit Tweakers voor de mensen die willen meedoen en een nieuwe topicstart zodat het overzichtelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzieboy
Sempy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Er zijn naast de buitenlanders nog genoeg NL leechers, heb net een rijtje verzoeken weggewerkt en er 1 moeten weigeren. User met slechts 1 forumpost waarmee hij half jaar geleden een game claimde. Die zit dus enkel op Tweakers voor de gratis games en daar wil ik niet meer aan.

Verder valt de drempel wel mee, er hebben zich nu 100+ tweakers gemeld. Lijkt me een mooie basis van actieve tweakers om mee te delen, bijkomend effect is dat er ook diverse nieuwkomers aan hebben gegeven zelf games over te hebben en inmiddels de daad bij het woord hebben gevoegd.
Ja prima, maar wat is nou het voordeel van een group giveaway tov een invite only giveaway tussen mo tags vanaf level 1? Alleen leechers? Daar is het levelsysteem van Steamgifts toch voor?
bobsquad schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:20:
[...]

Nou dan blijven ze toch lekker weg als ze voor een spel die een ander geld heeft gekost nog geen 5 min tijd hebben. Juist door een Steamgiveaway groep aan te maken proberen we die leechers uit te sluiten. Daarbij waarom moet iedereen maar mee kunnen doen. Ik geef wat weg dus ik stel mijn regels past dat niet binnen het beleid van Tweakers dan ben ik er zelf ook heel snel klaar mee want jou reactie komt over, zoals eerder in het topic ook al is gemeld. De ontvanger is koning en de gever is een slaaf. Daar pas ik gewoon voor.

Voor mij is het gewoon heel simpel gewoon 1 groep vanuit Tweakers voor de mensen die willen meedoen en een nieuwe topicstart zodat het overzichtelijk wordt.
Hoezo kan alleen een steamgroup leechers uitsluiten? Een invite only giveaway vanaf level 1 kan dat niet? Ik denk dat je mijn post niet helemaal hebt gelezen en daarom ten onrechte aangevallen voelt. Ik probeer een alternatief te zoeken voor giveaways via steamgroups, aangezien ik het idee heb dat dat het probleem is. Wat ik mij dus afvraag is wat er mis is met invite only giveaways tussen mo tags met een bepaald level. Kan iedereen die lid is van het forum meedoen en kan je leechers uitsluiten. Dat is toch wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

bizzieboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:11:
[...]

Ja prima, maar wat is nou het voordeel van een group giveaway tov een invite only giveaway tussen mo tags vanaf level 1? Alleen leechers? Daar is het levelsysteem van Steamgifts toch voor?
Een group giveaway is overzichtelijk en een invite only giveaway niet. Check this out:

Gifts for Tweakers group giveaway list

Waarbij je bij invite only je geen lijst kan maken en dus een onoverzichtelijk forum vol geklaag en oude keys en linkjes moet doorworstelen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
bizzieboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:11:
[...]

Level 1 kan je al halen met een eenmalige giveaway vanaf 1 cent. Met cardopbrengst een game uit de uitverkoop giften van 0,15 is voor een leecher voldoende. zie ook de flood aan giveaways zodra indiegala met een freebie komt, snel even levellen voor steamgifts de titel uit de database gooit. Zou ik dus vanaf level2 moeten giften. Op level 2 met invite only en mo-tag leverde me nog niet de helft aan entries op van nu via de groep en level1. De drempel van level 2 is vele malen groter dan eenmalig een dm sturen.

Verder heeft level1 niks te maken met actief zijn op tweakers. Het gaat er niet om of iemand zelf ook geeft maar dat de game terecht komt bij iemand die daadwerkelijk binnen tweakers actief is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sempy op 04-05-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzieboy
Cybergamer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:48:
[...]

Een group giveaway is overzichtelijk en een invite only giveaway niet. Check this out:

Gifts for Tweakers group giveaway list

Waarbij je bij invite only je geen lijst kan maken en dus een onoverzichtelijk forum vol geklaag en oude keys en linkjes moet doorworstelen.
Als dat het enige is vind ik dat niet opwegen tegen het feit dat er permanent een groep op steam bewaakt moet worden om games weg te geven. Daarnaast worden er niet dusdanig veel games weggegeven dat je gelijk pagina's achter loopt dus onoverzichtelijk zou ik het niet durven noemen.
Sempy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:57:
[...]

Level 1 kan je al halen met een eenmalige giveaway vanaf 1 cent. Met cardopbrengst een game uit de uitverkoop giften van 0,15 is voor een leecher voldoende. zie ook de flood aan giveaways zodra indiegala met een freebie komt, snel even levellen voor steamgifts de titel uit de database gooit. Zou ik dus vanaf level2 moeten giften. Op level 2 met invite only en mo-tag leverde me nog niet de helft aan entries op van nu via de groep en level1. De drempel van level 2 is vele malen groter dan eenmalig een dm sturen.

Verder heeft level1 niks te maken met actief zijn op tweakers. Het gaat er niet om of iemand zelf ook geeft maar dat de game terecht komt bij iemand die daadwerkelijk binnen tweakers actief is.
Dan is jouw definitie van een leecher dus niet dezelfde als de mijne. Bij mij is een leecher iemand die zelf geen games weggeeft maar wel meedoet in alle givaways. Bij jou is iemand geen leecher als men actief is op tweakers. Jij verwacht iets anders van een deelnemer dan dat ik verwacht. Mijn doelgroep is een tweaker, dat is de reden waarom ik mijn games hier weggeef. Jouw doelgroep is de actieve tweaker. Als het topic nou op een forum zat waar je pas met 50 post binnen kan vind ik dat je daar onderscheid ik kan maken. Maar dat is dus niet zo dus vandaar waarschijnlijk de ophef. In de praktijk komen we overigens wel ongeveer bij dezelfde mensen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
bizzieboy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:06:
[...]

Dan is jouw definitie van een leecher dus niet dezelfde als de mijne. Bij mij is een leecher iemand die zelf geen games weggeeft maar wel meedoet in alle givaways. Bij jou is iemand geen leecher als men actief is op tweakers. Jij verwacht iets anders van een deelnemer dan dat ik verwacht. Mijn doelgroep is een tweaker, dat is de reden waarom ik mijn games hier weggeef. Jouw doelgroep is de actieve tweaker. Als het topic nou op een forum zat waar je pas met 50 post binnen kan vind ik dat je daar onderscheid ik kan maken. Maar dat is dus niet zo dus vandaar waarschijnlijk de ophef. In de praktijk komen we overigens wel ongeveer bij dezelfde mensen uit.
Klopt, iedereen hanteert net wat andere definities van wanneer het weggeven bij hem prettig voelt. Daarom is er in mijn ogen ook geen een ideale weggeefmethode die we voor iedereen verplicht moeten stellen. Wil je je code gewoon in het topic posten? Prima! Ga je voor Steamgifts met mo-tag/invite only of via een groep? ook goed. De gever is in mijn ogen koning en bepaald, al krijg ik af en toe het idee dat bepaalde users (niet jij hoor) denken dat de gever een door Tweakers betaalde kracht is die hen als koning dient te behandelen. :P

Die 50-postgrens is inderdaad gekopieerd van de besloten fora (eerste voorstel was vele malen hoger) en in mijn ogen heel redelijk. Mensen die lurken maar wel ook zelf geven zijn allemaal ook toegelaten en twijfelgevallen ook, onzin om een user met 45 posts te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

bizzieboy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:06:
[...]

Als dat het enige is vind ik dat niet opwegen tegen het feit dat er permanent een groep op steam bewaakt moet worden om games weg te geven. Daarnaast worden er niet dusdanig veel games weggegeven dat je gelijk pagina's achter loopt dus onoverzichtelijk zou ik het niet durven noemen.
Ligt een beetje aan de activiteit van het forum. Ik heb soms echt moeite met bijhouden van de berichten.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Sempy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 07:59:
Klopt, iedereen hanteert net wat andere definities van wanneer het weggeven bij hem prettig voelt. Daarom is er in mijn ogen ook geen een ideale weggeefmethode die we voor iedereen verplicht moeten stellen. Wil je je code gewoon in het topic posten? Prima! Ga je voor Steamgifts met mo-tag/invite only of via een groep? ook goed.
Dit is voor mij de kern.

Zelf voel ik me prettig bij de Steamgifts groep, maar kan me voorstellen dat andere mensen gewoon hun key in het topic willen dumpen. Ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Tackleberry schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:43:
[...]

Dit is voor mij de kern.

Zelf voel ik me prettig bij de Steamgifts groep, maar kan me voorstellen dat andere mensen gewoon hun key in het topic willen dumpen. Ieder zijn voorkeur.
Maar dan snap ik het probleem dus niet wat ontstaan is. Die key dumpen, dat kan nog steeds! 2 Dagen geleden nog gedaan, ik had keys die niet via steamgift konden.

3 keys, verzoekje tot reageren. 1 reactie. Geen manier om te checken of ze het nog doen. Maar goed, ik ben ervan af :P

Mijn punt is, de mensen die dat prettig vinden mogen en kunnen het nog steeds doen! Je zal er niet op aangesproken worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
IdieEasy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:53:
Maar dan snap ik het probleem dus niet wat ontstaan is. Die key dumpen, dat kan nog steeds! 2 Dagen geleden nog gedaan, ik had keys die niet via steamgift konden.

3 keys, verzoekje tot reageren. 1 reactie. Geen manier om te checken of ze het nog doen. Maar goed, ik ben ervan af :P

Mijn punt is, de mensen die dat prettig vinden mogen en kunnen het nog steeds doen! Je zal er niet op aangesproken worden, toch?
Dat zeg ik toch ook juist? Ieder zijn voorkeur.

Persoonlijk vind ik het dumpen van de keys niet fijn, geef mij maar het gemak van steamgifts. Dan heeft "iedereen" de kans om zich in te tekenen op de giveaway en heb ik geen verdere administratie met PM's en dergelijke. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Members only-tag
De mo-tag werkt wel, maar is te algemeen.

Ik heb wel eens voorgesteld om een subtag toe te voegen aan de mo-tag. Bijvoorbeeld..
code:
1
[mo=150]hier je code[/mo]

Die tekst zou dan alleen zichtbaar moeten zijn voor mensen die 150 dagen geregistreerd zijn of minstens 150 posts hebben. Vooral op postcount zou dat al een hoop bots en 'onrechthebbenden' schelen.

Zeef wilde er niet aan. Tweakers zijn Tweakers, basta. Zo luidde ongeveer het volledige antwoord.
Een logisch antwoord ook, vanuit zijn perspectief.

Eerlijker systeem
Overal zijn rotte appels. Er is een compleet team bezig om 'Tweakers' te bannen vanwege misleiding of oplichting in V&A. Zijn dat dan de 'Tweakers' die wij een kans moeten geven op onze gratis keys?

Dit is de meest extreme variant, maar er zijn genoeg Tweakers die denken dat het hier een helpdesk is en alleen maar posts hebben in eigen topics. Dat soort mensen proberen we op deze manier te filteren.

Ik zou ook het liefst mensen mij een PM laten sturen, zelf selecteren op basis van eigenschappen en dan zelf weggeven, maar dat is niet alleen arbeidsintensief, de kans bestaat ook dat steeds dezelfde mensen de keys krijgen. Steamgifts vult dit gat heel erg goed op.

Er zijn en er komen geen additionele toelatingseisen voor de Steam groep trouwens. Iedere Tweaker kan meedoen. Het verschil met de mo-tag is echter dat bots, buitenlanders en leechers zich niet zullen aanmelden, waardoor de keys terecht komen bij eerlijke mensen.

Wat kan Tweakers doen?
Kort door de bocht wil Tweakers de regie in eigen hand hebben, in plaats van via externe partijen of individuele Tweakers.

1. Steamgifts links verbieden
Dan gaat het in (mass) DM's verder.. of zelfs zonder tussenkomst van Tweakers.
Volgens mij is dat voor niemand een goede oplossing. Minder traffic voor Tweakers en users die niet blij zijn met de 'oplossing'.

2. Gebruikers zelf 'prijsvragen' laten aanmaken
Dit is een hersenspinsel, geen volledig uitgedacht systeem.

Op de frontpage worden er regelmatig dingen weggegeven aan Tweakers. Dat is opt-in en zou botters en buitenlanders moeten weren. Als we dat zelf aan konden maken in het topic en de random winnaar in een DM krijgen, heb je een soort Steamgifts systeem dat generiek(er) is, waarbij het beheer niet meer extern ligt.

Zo sluit je geen Tweakers uit en is het systeem niet meer afhankelijk van een paar gebruikers.

3. Meer opties bieden om Tweakers uit te sluiten
Of je het nou wilt of niet, de algemene opinie in dit topic is toch dat mensen hun spullen zo eerlijk mogelijk willen verdelen over medegebruikers. Alleen de parameter 'heeft account en is ingelogd', is niet meer eerlijk te noemen als je zo groot bent geworden als Tweakers is.

De eerder voorgestelde subtag op de mo-tag zou voor mij voldoende zijn om keys eerlijker weg te kunnen geven dan nu.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

PromWarMachine schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:14:
Members only-tag
De eerder voorgestelde subtag op de mo-tag zou voor mij voldoende zijn om keys eerlijker weg te kunnen geven dan nu.
Tja, zelf ben ik daar niet voor. Hoe kan je nieuwelingen dan toelaten die (nog) niet bekend zijn met weggeven van games? En wat doe je als er onzin word gepost, puur om dan die 150 posts te kunnen halen?

Steamgifts is vrij duidelijk en open voor nieuwe gebruikers. Kan je niet meedoen om een of andere reden dan zie je ook waarom (level te laag of je bent geen contributor bijvoorbeeld).

Sure, er zijn voorwaarden aan verbonden, maar geen onmogelijke! De kans dat je wat wint is eerlijk, het enige wat je hoeft te doen is een klein beetje meer moeite.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

Je moet niet denken dat wij/ik hier alles beslis(sen). Dit topic is puur voor discussie over de manier van weggeven waarvan ik en met mij nog een aantal andere mods en users het toch raar vonden gaan.
Volgens mij bloed dit topic nu een beetje dood en blijft de situatie ongewijzigd. Een groepje actieve gifters die inmiddels 110 andere users (and counting!) wekelijks een kans bieden op enkele tientallen game codes. Daarnaast vandaag weer iemand die zich niet kan vinden in de keuze van een gifter om voor een zelf betaalde game een hogere level te hanteren dan voor een leftover uit de bundle. Gevolg is dat dit soort eenlingen het topic verzieken en ik er steeds minder zin in krijg om hier nog langer actief bezig te zijn.

2/3 van mijn gifts zijn games die ik zelf niet heb, maar waarschijnlijk nooit zal spelen. Simpel idee om die weg te geven in plaats van enkel voor de statistiek aan mijn account te hangen. Het feit dat ik me steeds weer moet verantwoorden omdat ik wil weggeven doet me echter neigen om mijn statistiek op te hogen. De 1/3 dubbele games gooi ik dan wel zonder limiet op steamgifts, liever thanks van een Rus dan gezeik van een tweaker. :(

Zouden de mods een knoop kunnen doorhakken van wat nu gewenst is op Tweakers en daar naar kunnen handelen? Bijvoorbeeld door kritiek in het giveaway-topic gewoon weg te modden ivm in strijd met de topic warning? Tevens ligt er nog een verzoek van mvds voor een nieuw topic met duidelijke topic start, dat staat nu op verzoek van de mods on hold , zou fijn zijn als dat kon doorgaan of wordt afgeblazen. Ik en anderen willen er best tijd in steken om op een leuke manier giveaways te doen, maar als men liever op de huidige manier door wil is dat mij ook goed. Alleen verleg ik mijn aandacht dan naar een van de andere communities waar ik in actief ben en waar men een gegeven paard niet op oud hollandse wijze in de bek kijkt.

EDIT: een besluit mag van mij ook zijn dat iedereen het zelf uitzoekt hoe hij weggeeft, echter dan graag actievere moderatie op mensen die daarover klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 10-05-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
unfor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:26:
[...]
doe ik met de gifts die ik buiten bundels aanschaf, daar betaal ik meer voor dan voor bundel games dus geef ik die aan mensen die net zoals ik zelf ook wat weg geven.
Het pusht mensen niet alleen maar te leechen, en l2 ben je zo.
Als je het er niet mee eens bent, pech gehad want ik betaal jouw games.
Typisch Nederlands klagen over gratis games.

Het topic heet: geef hier je games weg, niet: leech hier je gratis games.
Om er toch maar even hier op te reageren, ik geef unfor 100% hierin gelijk. Iedereen is vrij om zijn keys weg te geven zoals hij of zij dat zelf wenst. Sommige games betaal je nu eenmaal zelf ook wat meer voor. Als je mazzel hebt kun je soms als lager een level een wat duurdere game scoren en in andere gevallen kun je er voor kiezen een klein beetje moeite te doen, door hier en daar zelf een game weg te geven, om level 2 te halen. Zo veel moeite kost dit nu ook weer niet, twee keer The Witcher weggeven (nu te koop voor 1,19 euro) en je zit al heel dicht tegen level 2 aan. Tevens kun je, zoals eerder aangegeven, ook games voor 19 cent kopen, daar kom je ook een heel end mee. Het argument dat sommige Tweakers misschien weinig geld te besteden hebben gaat dan ook niet echt op lijkt me.

De andere optie is je overige keys uit Humble Bundles weg te geven, die je in sommige gevallen toch al hebt. Ja dat duurt iets langer, maar vergeet niet, iedereen mag gratis mee doen! Ook zitten we nog met een redelijk beperkte groep in de community, je maakt aardig wat kans op gratis games t.o.v. reguliere open giveaways. Het is een mooie optie om je games weg te geven en het is altijd leuk om enthousiaste reacties te krijgen van een key winnaar. Het zou zonde zijn als de opzet veranderd wordt wegens een paar klagende reacties over (in bepaalde gevallen) minieme randvoorwaarden van giveaways. Steamgifts biedt de optie tot hogere giveaway levels niet voor niets aan.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Sempy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Volgens mij bloed dit topic nu een beetje dood en blijft de situatie ongewijzigd. Een groepje actieve gifters die inmiddels 110 andere users (and counting!) wekelijks een kans bieden op enkele tientallen game codes. Daarnaast vandaag weer iemand die zich niet kan vinden in de keuze van een gifter om voor een zelf betaalde game een hogere level te hanteren dan voor een leftover uit de bundle. Gevolg is dat dit soort eenlingen het topic verzieken en ik er steeds minder zin in krijg om hier nog langer actief bezig te zijn.

2/3 van mijn gifts zijn games die ik zelf niet heb, maar waarschijnlijk nooit zal spelen. Simpel idee om die weg te geven in plaats van enkel voor de statistiek aan mijn account te hangen. Het feit dat ik me steeds weer moet verantwoorden omdat ik wil weggeven doet me echter neigen om mijn statistiek op te hogen. De 1/3 dubbele games gooi ik dan wel zonder limiet op steamgifts, liever thanks van een Rus dan gezeik van een tweaker. :(
Hier ben ik het mee eens. Games die ik overhoud van bundles geef ik weg op level 1. Soms koop ik duurdere games los omdat ik het leuk vind ze te giften, die geef ik dan weg op level 2. Wat ik mij trouwens wel afvraag is waarom de entries op een willekeurige giveaway slechts rond de ~25 ligt, terwijl er in de groep 100+ leden zitten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

g0tanks schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:24:
[...]

Wat ik mij trouwens wel afvraag is waarom de entries op een willekeurige giveaway slechts rond de ~25 ligt, terwijl er in de groep 100+ leden zitten.
Omdat het een ontzettende kliek aan het worden is. Je gaat mensen uitsluiten op basis van bizarre gronden die helemaal niets zeggen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Crosspost uit het weggeef topic
Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:33:
[...]

De arrogantie druipt er vanaf. Jij kan achter je toetsenbord natuurlijk heel goed beoordelen aan het level van iemand op Steamgifts wat ie allemaal wel en niet heeft weggegeven en wat daar de redenen voor zijn. En dan even kort-door-de-bocht besluiten dat ze onwaardig zijn voor jouw spellen.
Laten we deze discussie in het andere topic verder voeren, daar is het tenslotte voor opgezet.

Ik ben het wel eens met level2+ gifst als het gaat om nieuwe spellen die gewoon meer waarde hebben dan het gros van de gifts. Zeg nou zelf het zijn over het algemeen gifts uit bundels of oudere spellen met een lage waarde.

De echt nieuwe games of vorige generatie (zoals witcher 2) mogen best een wat hoger level hebben om mee te doen. Het is niet moeilijk om op level 2 te komen, koop een keer of de de humble bundle en je bent er zo. Dan kan je en hier games weggeven ipv misschien alleen te leechen (heb niet gecheckt wat voor user je bent en of je veel weggeeft of niet) en je kan meedoen aan hogere level gifts.

Ik ben zelf ook geen level 2 en snap helemaal dat je duurdere games of echt bekende namen gewoon wat specialer wilt maken. Ben zelf langzamerhand naar level 2 aan het gaan en tot die tijd kan ik gewoon niet meedoen aan die gifts easy as that. zodra ik er wel kom heb ik niet veel uitgegeven en kan ik straks wel profiteren van meedingen om betere games.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:41:
[...]

Omdat het een ontzettende kliek aan het worden is. Je gaat mensen uitsluiten op basis van bizarre gronden die helemaal niets zeggen.
Wat ik grappig vind is dat je wel commentaar geeft, maar in het hele topic van 200+ pagina's alleen maar zeikt en nog niets hebt weg gegeven.
Wat geeft jou nou eigenlijk het recht om een gegeven paard in de bek te kijken?
Als jij nou ook iemand bent die actief aan give-aways meedoet, dan zou ik het nog enigzins begrijpen dat je ergens kritiek op hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 10-05-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

dat kan ook anders...

[ Voor 93% gewijzigd door BM op 11-05-2015 10:12 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

dat kan ook anders

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 11-05-2015 10:12 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Het is heel simpel. Je hebt straks 20-25 man die games aan elkaar kunnen geven. Ik wil best games weggeven, maar niet aan een kliekje. Maar ik heb helemaal geen zin meer om hier te komen, aangezien 95% van de games die hier weggegeven worden niet voor mij bestemd zijn, omdat ik er niet bij hoor. Dus ga ik hier zelf ook niets weggeven. Mij boeit het niet wie het krijgt, ik geef iets weg omdat ik iets weg te geven heb, en degene die het pakt zal het wel kunnen gebruiken. Ik ga geen walgelijk onderscheid maken op basis van een triviaal getal dat schijnbaar moet bepalen dat iemand beter is dan een ander.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Er staat nergens dat je geen mening mag hebben, hij begrijpt je mening alleen niet.

Ik ben het eens met unfor en de rest. De meeste give-aways die ik doe zijn level 1+ om leechers tegen te gaan, maar sommige zet ik op 2+. Dit mmoet je niet zien als het buitensluiten van lagere levels maar meer als het "belonen" van de hogere levels.

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 11-05-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12

SkyStreaker

Move on up!

Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:49:
Het is heel simpel. Je hebt straks 20-25 man die games aan elkaar kunnen geven. Ik wil best games weggeven, maar niet aan een kliekje. Maar ik heb helemaal geen zin meer om hier te komen, aangezien 95% van de games die hier weggegeven worden niet voor mij bestemd zijn, omdat ik er niet bij hoor. Dus ga ik hier zelf ook niets weggeven. Mij boeit het niet wie het krijgt, ik geef iets weg omdat ik iets weg te geven heb, en degene die het pakt zal het wel kunnen gebruiken. Ik ga geen walgelijk onderscheid maken op basis van een triviaal getal dat schijnbaar moet bepalen dat iemand beter is dan een ander.
Nou zit je 3 keer achter elkaar te reageren en niet gewoon je laatste reactie aan te passen. Bovendien is je toon nogal kinderachtig, Bart. "Stront in je ogen". Deze 2 dingen gaan ervoor zorgen men jou een heel stuk minder serieus gaat nemen. Ik zeg je slechts dat dit niet erg handig is.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Koennnnnn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Er staat nergens dat je geen mening mag hebben, hij begrijpt je mening alleen niet.

Ik ben het eens met unfor en de rest. De meeste give-aways die ik doe zijn level 1+ om leechers tegen te gaan, maar sommige zet ik op 2+. Dit mmoet je niet zien als het buitensluiten van lagere levels maar meer als het "belonen" van de hogere levels.
_O-

De kliek beloont de hogere levels ja. Daarbij worden en passant de mensen die om wat voor reden dan ook niets kunnen weggeven uitgesloten. Maar dat moet ik niet zo zien? Het is toch een feit man :D. Dat kan ik toch niet negeren. Dit is als een bedelaar op straat geen geld geven omdat ie zelf niets weggeeft. Wat een klets, hij staat daar toch niet voor de grap te bedelen? Hij kan die euro of die boterham of dat blikje cola gebruiken. Maar nee, we geven alleen onze kliek wat, maar dat moet die bedelaar maar negeren hoor! Hij wordt helemaal niet buitengesloten! Is gewoon toeval.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Koennnnnn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Dit precies, ik wil helemaal niemand buitensluiten.
Wat ik wil is mensen motiveren ook giveaways te blijven doen na hun 1e giveaway, en dat belonen.
Bundle games geef ik aan level 1+, duurdere games aan level 2.

En zo blijf ik het doen, wat iemands mening daar ook over is.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 10-05-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SkyStreaker schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Nou zit je 3 keer achter elkaar te reageren en niet gewoon je laatste reactie aan te passen.
Dit is wel een nuttige bijdrage aan de discussie ja.
Bovendien is je toon nogal kinderachtig, Bart. "Stront in je ogen".
Je negeert de kinderachtige posts van anderen die wel in jouw straatje denken voor het gemak maar even, dat snap ik wel ja :)
Deze 2 dingen gaan ervoor zorgen men jou een heel stuk minder serieus gaat nemen. Ik zeg je slechts dat dit niet erg handig is.
Bedankt voor je advies.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

unfor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:55:
[...]

Dit precies, ik wil helemaal niemand buitensluiten.
Wat ik wil is mensen motiveren ook giveaways te blijven doen na hun 1e giveaway, en dat belonen.
En wat als mensen dat niet kunnen? Die sluit je voor het gemak maar even buiten, ook al wil je dat niet?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:54:
[...]

_O-

De kliek beloont de hogere levels ja. Daarbij worden en passant de mensen die om wat voor reden dan ook niets kunnen weggeven uitgesloten. Maar dat moet ik niet zo zien? Het is toch een feit man :D. Dat kan ik toch niet negeren. Dit is als een bedelaar op straat geen geld geven omdat ie zelf niets weggeeft. Wat een klets, hij staat daar toch niet voor de grap te bedelen? Hij kan die euro of die boterham of dat blikje cola gebruiken. Maar nee, we geven alleen onze kliek wat, maar dat moet die bedelaar maar negeren hoor! Hij wordt helemaal niet buitengesloten! Is gewoon toeval.
Buiten de slechte vergelijking, geld voor 1e levensbehoeftes, en een extra game voor in je steam library, ben ik het nog niet eens. Er worden veel games weggeven met een laag level, dus ook als iemand geen geld heeft om een game weg te geven kan hij de meeste gewoon joinen. Voor de duurdere titels zal hij/zij eerst ook wat moeten hebben weggegeven. Je bent al Level 1 na een giveaway wat je maximaal €0,50 kost. De meeste mensen die via Tweakers hier mee doen, en een PC hebben die de duurdere games kunnen draaien, kunnen dat wel betalen. En zelfs kan je dat niet, zijn er nog genoeg games die je wel kan krijgen, waar geen level restrictie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:57:
[...]

En wat als mensen dat niet kunnen? Die sluit je voor het gemak maar even buiten, ook al wil je dat niet?
De mensen die dat niet kunnen mogen meedoen aan mijn level 1+ giveaways, wat is precies jouw probleem daarmee?
Ik heb bijvoorbeeld 2x the witcher weg gegeven aan level 1+, en 2x aan level 2+. (Hoeveel heb jij al weg gegeven?)
Als ik geen geld heb om bij de AH te shoppen ga ik ook naar de Aldi :)
Vind jij heel elitair, maar dat is nou eenmaal hoe de wereld in elkaar steekt.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 10-05-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12

SkyStreaker

Move on up!

Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:56:
[...]
Dit is wel een nuttige bijdrage aan de discussie ja.
[...]
Je negeert de kinderachtige posts van anderen die wel in jouw straatje denken voor het gemak maar even, dat snap ik wel ja :)

[...]

Bedankt voor je advies.
:O

Goed, ik ga kaatsen.

"Dit is wel een nuttige bijdrage aan de discussieja

:F Je gedraagt je als een puber die de discussie niet kan winnen, vooral die "ja" op het einde doet mij dit overkomen. Je bent verdorie van '82 man.

De algemene gedragsregels op GoT stellen hier dat je je laatste reactie zodanig aanpast, dat je in 1 post op meerdere mensen reageert en niet 3 keer achter elkaar aan. Het oogt duidelijker en helder en je komt een stuk minder panisch over zoals nu.

Ik negeer de andere posts niet, ik zie slechts jou "stront" zeggen, terwijl de rest zonder gescheld ageert.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

unfor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:59:
[...]

De mensen die dat niet kunnen mogen meedoen aan mijn level 1+ giveaways, wat is precies jouw probleem daarmee?
Dat het arrogant is
Als ik geen geld heb om bij de AH te shoppen ga ik ook naar de Aldi :)
Vind jij heel elitair, maar dat is nou eenmaal hoe de wereld in elkaar steekt.
Dat is zelf geld uitgeven, je krijgt geen boodschappen gratis bij de Appie of Aldi. Maar je kunt het wel vergelijken met de gratis hapjes die ze daar wel eens weggeven bij de vleeswaren. Ligt daar zo'n schaal met stukjes worst, wil je er een pakken, vraagt de meid achter de toonbank of je zelf meer dan tien worsten aan anderen hebt weggegeven. Nee? Dan krijg je zelf geen plakje. Ik weet niet hoe jij zou reageren, maar ik zou mijn boodschappen daar niet meer halen. Maar aan alle reacties van iedereen hier is dat blijkbaar normaal zo'n vraag van het personeel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Je vergelijkingen slaan kant noch wal :D
Je hoeft namelijk niet bij mij te shoppen want ik geef mijn spullen gratis weg, sterker nog, je gaat bij mij op de blacklist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SkyStreaker schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:03:
[...]

:O

Goed, ik ga kaatsen.

"Dit is wel een nuttige bijdrage aan de discussieja[/]

:F Je gedraagt je als een puber die de discussie niet kan winnen, vooral die "ja" op het einde doet mij dit overkomen. Je bent verdorie van '82 man.
Een discussie met een kliek ga je ook niet winnen nee. Ongeacht je leeftijd.
De algemene gedragsregels op GoT stellen hier dat je je laatste reactie zodanig aanpast, dat je in 1 post op meerdere mensen reageert en niet 3 keer achter elkaar aan. Het oogt duidelijker en helder en je komt een stuk minder panisch over zoals nu.

Ik negeer de andere posts niet, ik zie slechts jou "stront" zeggen, terwijl de rest zonder gescheld ageert.
Als iemand hier mij vals loopt te beschuldigen, dan vind ik het een niet meer dan normale toon. Dat jij slechts mijn post ziet, zegt meer over jou dan over mij.

Maar misschien moet je de discussie over de gedragsregels op GoT in het daarvoor bestemde topic voortzetten, dat is hier nogal offtopic.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

unfor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:05:
Je vergelijkingen slaan kant noch wal :D
Je snapt ze niet, dat is wat anders.
Je hoeft namelijk niet bij mij te shoppen want ik geef mijn spullen gratis weg,
Binnen de kliek.
sterker nog, je gaat bij mij op de blacklist :)
Nóg meer kliekvorming :D. Het is mogelijk, zo blijkt. Maar je hoeft mij niet te blacklisten hoor, ik ben niet zo hypocriet als de meesten hier, ik doe niet meer mee met Steamgifts.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
@bart kan echt niet begrijpen waar jij je druk over maakt. Je bent vrij om mee te doen of niet en je mag zelf weten hoe je je games weggeeft. waarom schoppen tegen users die dat op hun manier doen en daar veel mensen blij mee maken? jammer dat het topic steeds weer wordt ontsierd door mensen die enkel willen ontvangen of hun eigen moraal aan anderen opdringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Gaan we serieus ruzie maken over games weggeven? :P Misschien een gek idee, maar waarom maken we geen 2 topics? Eentje voor Steamgifts en eentje voor alle mensen die gewoon hun games weg willen geven zonder eisen te stellen. Dan kunnen mensen die niet van Steamgifts houden in het laatsgenoemde topic terecht zonder teleurgesteld te worden dat ze niet mee kunnen doen. Bart draait er misschien een beetje in door, maar ik snap zijn irritatie wel. Het topic verliest een beetje zijn waarde als je niet mee kan/wil doen met de meeste giveaways. Ik denk ook niet dat hij de enige is die dit vervelend vind.

Nog een idee: Helemaal geen Steamgifts giveaways meer posten. Gewoon 1 topic zoals het eerst was. Met alleen een link naar de Steam groep die je moet joinen om mee te kunnen doen aan Steamgifts giveaways, en info over wie je een DM moet sturen als je de groep wil joinen.. Mensen kunnen makkelijk via die groep zien of er giveaways zijn zonder dat er banners in het topic gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ondanks dat ik niet erg actief ben in het forum, moet ik toch mijn verbazing even uiten. Ook omdat ik denk dat er een storm in een glas water situatie ontstaat die buiten proportie opgeblazen wordt wegens ranting/aandachtsbehoeftes/vulmaarin.

Wat is er precies het probleem aan een situatie waarin iemand die een spel wil weggeven zelf kiest hoe?
Hierbij dan de opties om:
- Ofwel de key met mo te verpakken en te posten. (totdat er een betere anti-bot oplossing is. evt captcha-related. Dat zou een leuke test-functie zijn mijns inziens)
- Ofwel steamgifts gebruikt en hier zelf bepaalt welk lvl hij wil gebruiken als voorwaarde.

Als iemand die een spel wil weggeven wordt gebonden aan een specifieke methode omdat een potentiële ontvanger dat wil dan wordt het al een scheve situatie: "Ik wil dat spel, dus jij moet op mijn manier het spel weggeven want anders ben ik boos en ben jij een &%*&$%". Zo jaag je mensen die spellen weggeven weg.

Als er dan met een argument geschermd wordt dat veel mensen op nieuwe posts afkomen waar ze geen kans op maken, dan begrijp ik dat wel. Ik vind dat ook wel eens vervelend. Maar ipv dat afreageren op andere mensen haal ik eens adem, en richt me op spellen waar wel kans op is.

Een concretere oplossing wellicht: 2 topics, dan ben je van de ellende af.
1tje voor steamgifts-giveaways.
1tje voor random weggeefacties zonder steamgifts.

Bij die eerste weet je waar je aan toe bent want het werkt met het steamgiftsprincipe. Als dat niet prettig is voor je dan volg je alleen het laatste topic. Daarbij heb je geen 'dooie mus' situaties.

Tis maar een idee. Ik zie namelijk liever constructieve en positieve zaken dan geruzie.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Bart, serieus, get a life. Misschien is het een idee om ook te gaan klagen bij andere mensen die gratis dingen weggeven op hun eigen voorwaarden?

Je gaat er even makkelijk aan voorbij dat je geen récht hebt op die games. Je kunt hooguit meedoen op de voorwaarden die de weggever stelt, en als die ervoor kiest om het via een steamgroep te doen kun je lid worden van die groep, of niet. Maar klagen over de manier waarop je gratis kans kunt maken op games is een echte no-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

The_Zohan +999.
Bart ® schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:00:
Het wordt wel een lekker incrowd clubje zo met al die level 2+ gifts waar het merendeel van de tweakers geen gebruik meer van kan maken. Neemt wel het nut weg om überhaupt in dit topic te kijken.
:{
Dit spel heeft nooit in een bundle gezeten. Daarbij, hoe haal je het in je hoofd om kritiek te geven op iets wat weggegeven wordt?! Foei!

[ Voor 85% gewijzigd door Cybergamer op 10-05-2015 14:40 . Reden: reply verplaats naar dit topic ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik snap per definitie niet waar Bart het vandaan haalt om zo onrespectvol om te gaan met mensen die keys weggeven. Ik vind het prima ik bepaal zelf hoe en op welke levels ik wat weggeef of mensen het nu leuk vinden of niet.

Edit:
Misschien een beetje kort door de bocht maar ik vind het volledig gerechtvaardigd dat iemand die, _GEEN_ bundelsgames geeft zijn games op Lv2+ weggeeft. Ik val dan ook open van verbazing dat mensen het lef hebben om iemand daarop keihard te veroordelen en nog flink stennis staan te maken ook, omdat hun het daar niet eens mee zijn.

Ik vind dat pas triest, maar Bart als je er zoveel moeite mee hebt waarom dan uberhaupt in het topic komen ? je weet dat het risico er is en dat iedereen hier vrij in is.

[ Voor 53% gewijzigd door ShadowBumble op 10-05-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Hallo jongens,

Ik snap dat iedereen een beetje boos reageert, dat wat da mijn eerste reactie ook.

Maar, ik zie wel regelmatig langs komen dat er level 1 give-aways worden gedaan binnen de groep. Heeft dit nog nut? Leechers houden we al buiten door middel van screening. De level 2 ben ik helemaal voor. Voor de duurdere en specialere spellen.

We gaan een duidelijk antwoord nodig hebben, op deze manier werkt dit topic averechts, in plaats van uit praten wordt er steeds meer gevochten.

Mods, graag van u laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 12:43
IdieEasy schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:49:
Hallo jongens,

Ik snap dat iedereen een beetje boos reageert, dat wat da mijn eerste reactie ook.

Maar, ik zie wel regelmatig langs komen dat er level 1 give-aways worden gedaan binnen de groep. Heeft dit nog nut? Leechers houden we al buiten door middel van screening. De level 2 ben ik helemaal voor. Voor de duurdere en specialere spellen.

We gaan een duidelijk antwoord nodig hebben, op deze manier werkt dit topic averechts, in plaats van uit praten wordt er steeds meer gevochten.

Mods, graag van u laten horen.
Ik ben het helemaal met je eens. Level 1 is echt niet meer nodig als er gescreend wordt.
Level 2 snap ik indien iemand een echt juweeltje weggeeft. Zoals een nieuw verschenen titel. Ik ben echter wel bang dat veel mensen toch games op level 2 zetten die misschien niet meer zo uniek zijn qua giveaways, maar dit zul je altijd wel blijven houden omdat iedereen hier een andere mening over heeft.
Ik denk dat je op deze manier toch het beste van 2 werelden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
of je 1, 2 of 10 topics hebt maakt denk ik niet uit. Daar gaan dezelfde personen posten als nu en krijg je ongetwijfeld dezelfde terugkerende discussies. Het gezeur in dit topic is namelijk veel ouder dan dat steamgifts is ingevoerd. Vroeger via DM stelde men ook eisen als x karma wat vergelijkbaar is met de levels in steamgifts. Accepteer de eisen van de gifter of doe niet mee. En er mag best wat strenger gemod worden op overtreding van de topicwarning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
g0tanks schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:24:
Wat ik mij trouwens wel afvraag is waarom de entries op een willekeurige giveaway slechts rond de ~25 ligt, terwijl er in de groep 100+ leden zitten.
Ik doe niet mee aan een giveaway als ik weet dat ik dat spel niet ga spelen. Kan me voorstellen dat meer mensen zo denken.

Verder kan ik me prima vinden in Level 0 of 1 giveaways voor reguliere games en Level 2 giveaways voor de duurdere/recentere games. Voor mj waren de gemiste Level 2 giveaways een reden om wat meer te giften. Een bundel meepakken waar je één of twee games van wil hebben en de rest weggeven. Dan heb je voor belachelijk weinig geld wat games en je maakt anderen blij met de rest.

Als anderen op een andere manier games weg willen geven is dat overigens prima. Gooi je key in het topic en laat het leechen als het je niet uitmaakt. Maak een public giveaway aan als je dat goed vindt. Maar dat gezever en gezeur heb je echt niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 13:12
Even een post van iemand die misschien als leecher gezien zou worden.
Zit zelf op de 70 posts in heel wat jaar tijd.
Ik kijk dagelijks het nieuws op Tweakers, volg een paar topics (waarvan de meeste niet echt actief zijn) en post nog minder, eigenlijk alleen als ik het idee heb dat ik iets kan toevoegen of als ik het niet kan laten om te reageren.
Heb het andere topic gevonden omdat ik 3 Humble Bundle games dubbel had waar mijn vrienden geen intresse in hadden en heb die daar weergegeven.
Ik doe nu ook regelmatig mee aan een give away die ik zie staan.
Door die 3 games ben ik level 1 op steamgifts en kan dus meedoen met de meeste give aways.

Het hele level 1 gebeuren vind ik in de nieuwe situatie niet direct nodig met de Gifts for Tweakers groep (50 post minimum is genoeg eis naar mijn mening), maar de level 2 give aways ondersteun ik.
Dat zijn de mensen die meer weergeven en op die manier stukken meer bijdragen dan dat ik heb gedaan.
Dat deze mensen ook wat spellen willen weggeven aan mensen die ook meer bijdragen kan ik me goed voorstellen, zeker bij de duurdere spellen.
Je wilt toch liever dat het dure spel eindigt bij iemand die je vaker in het topic tegenkomt.
Natuurlijk zou ik ook best graag bijvoorbeeld GTA 5 winnen of iets dergelijks, maar dat ik het gevoel heb dat ik daar recht op zou hebben, kan ik niet zeggen.
Ik probeer nu weer 3 spelletjes terug te winnen en zal daarna wel eens een game kopen om te delen of als ik weer eens een Humble Bundle koop wat keys daarvan posten.

TLDR: level 2 mag van mij zo blijven, level 1 zou van mij maar 0 mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Mijn 2 centen:

Ik ben het eens met Avioto: 2 topics
1 topic voor steamgifts
1 topic voor iedereen/overige

Iedereen is vrij om dingen weg te geven op de manier zoals hij/zij dat wilt.
Als je het daar niet mee eens bent ga je toch lekker ergens anders heen?

Mijn mening:
Beetje eisen stellen aan diegene die wat weggeeft 8)7 ....
Wees GVD blij dat er überhaupt nog wat weggegeven wordt. Stelletje ondankbare (vul maar in)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Leuk hoor, twee topics, maar gegarandeerd dat mensen gaan piepen dat hun favo game in het Steamgifts topic staat met een level1+ label erop en zij wilden dat het in het "first leecher, first serve" topic staat... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik denk persoonlijk dat 2 topics niet gaat werken.

Dan krijg je 1 topics wat dood is en niks wordt weggegeven maar wel alle "leechers" rondhangen en zeuren dat er niks wordt weggegeven.

Een ander topic waar steamgifts worden gebruikt en er games op verschillende levels worden weggegeven en vervolgens de "leechers" komen zeuren dat er niks in het andere topic wordt weggegeven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Misschien moet iemand een poll organiseren (ik weet niet hoe dat moet trouwens :P )? Let the people decide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Poll dan wel enkel toegankelijk voor level2+ :+

Nee serieus, het lijkt me uiteindelijk de gever die bepaald hoe hij iets weggeeft en niet de users die middels een poll de voorwaarden dicteren. Dit is ook het uitgangspunt van de huidige topic warning. Best als de mods hier enkele spelregels aan stellen om het gezellig te houden, maar helaas blijft het van die kant angstvallig stil nadat Gropah dit topic is gestart.
Pagina: 1 2 Laatste