Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668709

Topicstarter
Allen
Ik heb nu een mini pc draaien met Windows voor homewizard en internetradio met een touchscreen vga.
Nu zou ik dit willen oplossen middels een raspberry pi waarop een desktop omgeving draait en ik xbmc en domoticz zou willen draaien.
Ik heb nul ervaring met de raspberry pi maar wil me best in verdiepen met de mogelijkheden.
Echter kan ik er niet veel over vinden.
Ik zag dat er desktop omgevingen zijn maar ik bedoel het een beetje zoals Windows werkt.
Er hoeven geen zware applicaties te draaien maar gewoon dat ik het touchscreen met ingebouwd toetsenbord zoals in Windows zit kan gebruiken.
Dus desktop met daarop xbmc en domoticz of homewizard via de raspberry.
Is dit wel mogelijk of zou het beter zijn om te kijken wat Windows 10 gaat brengen op de raspberry pi.

Ik kon er zo gauw niet specifieks over vinden dus vandaar een nieuw topic.
Anders verplaatsen naar het desbetreffende topic.

Alvast bedankt

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:42

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04 19:36
Jij bedoelt iets als dit waarschijnlijk.
www.raspbian.org

Dit is trouwens al meermaals besproken in het topic dat HeroS hierboven beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ff snel gekeken en dit is zo te zien wat ik bedoel.
Ik dacht alleen zoals ik zei er maar steeds 1 programma tegelijk gedraaid kon worden en dat je steeds moest switchen tussen programma's, afsluiten nieuwe opstarten enz.
Ik ga het straks doorlezen.
Wat ik al zei hier ben ik echt een beginner in en met Windows osx en Linux weet ik wel aardig de weg.
Beide in ieder geval bedankt voor de reacties
Heeft me toch wat verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:53
Op Linux kun je gewoon meerdere programma's draaien. Gewoon raspbian, xbian of xbmcbuntu als je als je XBMC er bij wilt. Ik draai zelf xbian met Pimatic. Je kan in principe gewoon alles installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je
Ik ga alle opties eens bekijken en op meerdere SD kaartjes wat proberen.
Vanmiddag de raspberry pi halen en een weekend spelen en proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is er een goede reden waarom je je domoticaserver via een touchscreen wil bedienen vs bediening van het domoticasysteem via een app op een tablet? Dat laatste lijkt me flexiber en als je serieus bent over domotica wil je toch wel een mooie app in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Femme,
Het is eigenlijk een extra via touchscreen, nu hangt er ook een scherm in de woonkamer om de radio en domotica te bedienen.
Echter kunnen we ook via de telefoon en tablet het domotica systeem bedienen alleen de radio niet.
Deze loopt via airplay en daarom ook dat extra scherm waar beide opdraaien op Windows 8.1
Tevens is het ook een extra punt zodat je niet steeds alles via de tablet of telefoon hoeft te doen.
Daarom ben ik ook opzoek naar een alles in 1 radio en domotica via 1 apparaat.
Dat zowel via scherm of telefoon of tablet bediend kan worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 668709 op 30-04-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646521

sweebee schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:38:
Op Linux kun je gewoon meerdere programma's draaien. Gewoon raspbian, xbian of xbmcbuntu als je als je XBMC er bij wilt. Ik draai zelf xbian met Pimatic. Je kan in principe gewoon alles installeren.
Goed om te lezen dat dat kan. Waar kan ik vinden hoe dat moet. Ik zou graag rasbian willen draaien en na het opstarten automatisch domoticz willen starten en dan ook nog zoiets als xbmc.
Weet iemand of dat kan en hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 646521 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:02:
[...]

Goed om te lezen dat dat kan. Waar kan ik vinden hoe dat moet. Ik zou graag rasbian willen draaien en na het opstarten automatisch domoticz willen starten en dan ook nog zoiets als xbmc.
Weet iemand of dat kan en hoe dat moet?
als je xbian installeert zal die automatisch xbmc opstarten: http://www.xbian.org/getting-started/

hier kun je ook domoticz op installeren (initial setup): https://www.domoticz.com/...omoticz_on_a_Raspberry_PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646521

Ik zal morgen nog eens een avondje gaan proberen bedankt alvast.
Ben net begonnen met mijn rbp en niet thuis met Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11
En als we toch bezig zijn noem ik ook nog even pilight - open source domotica oplossing, maar ook OSMC (al zal het geen geheim zijn dat ik meer fan ben van XBian).

pilight heeft meerdere telefoon apps, pebble app enz. en een webGUI.

[ Voor 16% gewijzigd door CurlyMo op 07-07-2015 21:29 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1