Ahhhh.... Er stond mp ergens in je zinEmperalhero schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:05:
[...]
Alleen de singleplayer komt vandaag, de pvp pack komt over 2 weken.
Single Player vind ik al genoeg voorlopig. Bring it on!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rally Cross is cool om te doen!. Vrij kleine baantjes die je snel onder die knie krijg (lees weet of je links / recht af moet) waardoor je echt op de grens kunt rijden (of gewoon lomp kunt doen zoals in mijn eerste paar races).
Zal zo wat filmpjes hierbij posten.
Driften gaat iig al prima
Mijn voornaamste commentaar blijft (net als op Pikes Peak): waarom kan ik niet met alle auto's dit event rijden. Met een RWD is dit veel meer fun als de AWD auto's die behoorlijk ondersturen en bijna altijd uit een drift te halen zijn.
Edit:
Race onboard (capture tijdens gamen)
En replay:
Zal zo wat filmpjes hierbij posten.
Driften gaat iig al prima
Mijn voornaamste commentaar blijft (net als op Pikes Peak): waarom kan ik niet met alle auto's dit event rijden. Met een RWD is dit veel meer fun als de AWD auto's die behoorlijk ondersturen en bijna altijd uit een drift te halen zijn.
Edit:
Race onboard (capture tijdens gamen)
En replay:
[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 03-08-2015 23:48 ]
Toffe toevoeging hoor Rally Cross, kan niet wachten om eens PvP te doen met me maatje!
Heb zelf een stuurtje zonder FFB maar ik ben toch echt nog steeds beter met me DS4 controller. Is dit ook jullie ervaring of hebben jullie allemaal FFB?
FFB is in simulatie games zeker belangrijker dan in arcade games? Met Grid2 of andere arcade games kan ik met dit stuurtje toch beter overweg.
Heb zelf een stuurtje zonder FFB maar ik ben toch echt nog steeds beter met me DS4 controller. Is dit ook jullie ervaring of hebben jullie allemaal FFB?
FFB is in simulatie games zeker belangrijker dan in arcade games? Met Grid2 of andere arcade games kan ik met dit stuurtje toch beter overweg.
Ik heb een Logitech Momo wat geen geweldig stuur is. Ook maar 240 graden (wat met driften overigens wel handig is... je hoef niet veel te draaien
).
Heb laatste tijd wel probleem dat de ffb het geregeld niet doet (zowel Dirt als AC).
Game afsluiten, stuur eruit / er in en met een beetje geluk werkt hij weer. Toe aan een G920
.
Rallycross is tof om even tussendoor te spelen. Dit is wat Gymkahna niet was....
Heb laatste tijd wel probleem dat de ffb het geregeld niet doet (zowel Dirt als AC).
Game afsluiten, stuur eruit / er in en met een beetje geluk werkt hij weer. Toe aan een G920
Rallycross is tof om even tussendoor te spelen. Dit is wat Gymkahna niet was....
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 04-08-2015 09:13 ]
Nog maar even rallycross gespeeld en vond dat de auto (ford) heel vreemd en slecht remde. Mss nog een beetje klooien met de settings.
Nice! Update dus online. Vanavond maar eens proberen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gaat leuk dat Rallycross! Niveau van AI mag nog wel wat hoger vind ik, zelfs op Very Hard kun je makkelijk winnen.
Straks online tegen anderen zal dat wel anders worden, alhoewel ik dan ook wel weer beetje bang ben voor een beukfestijn.
Straks online tegen anderen zal dat wel anders worden, alhoewel ik dan ook wel weer beetje bang ben voor een beukfestijn.
Ze hadden geen tijd on de a.i. Beter te maken i.v.m de physics van de auto en specifiek de body roll en bandenImpry schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:56:
Gaat leuk dat Rallycross! Niveau van AI mag nog wel wat hoger vind ik, zelfs op Very Hard kun je makkelijk winnen.
Ok, duidelijke verklaring. Komt nog wel dan
Met mede-Tweakers moet het nog wel lukken. Ik heb er in ieder geval al zin inImpry schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:56:
Kom maar op
🠕 This side up
Rallycross is erg gaaf vind ik! Ziet er top uit.
Jammer dat de DS3 er (nog) niet in zit.
Jammer dat de DS3 er (nog) niet in zit.
Nu rallycross er in zit heb ik Dirt Rally ook maar weer eens aan geslingerd en ben blij verrast. Sturen voelt nu weer prima aan, alleen jammer dat het stuur op het scherm niet overeenkomt met het stuur in je handen.
Video gemaakt van mijn eerste impressie met de Oculus Rift:
Ik heb ook alweer een hoop lol ermee gehad. Dat van het stuur is jammer, en volgens mij heeft Codemasters al aangegeven daar niets mee te gaan doen. Het zou de animatie van de handen te complex maken. Misschien dat er nog een optie komt om het stuur of de handen weg te halen.Linc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:14:
Nu rallycross er in zit heb ik Dirt Rally ook maar weer eens aan geslingerd en ben blij verrast. Sturen voelt nu weer prima aan, alleen jammer dat het stuur op het scherm niet overeenkomt met het stuur in je handen.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Verwijderd
Heb het spel nog (steeds) niet maar die handen kan je in de laatste versie al weghalen.Egocentrix1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:40:
[...]
Ik heb ook alweer een hoop lol ermee gehad. Dat van het stuur is jammer, en volgens mij heeft Codemasters al aangegeven daar niets mee te gaan doen. Het zou de animatie van de handen te complex maken. Misschien dat er nog een optie komt om het stuur of de handen weg te halen.
Sjezus, ik word al misselijk als ik naar jouw filmpje kijk, laats staan als ik de Rift op mijn neus heb.Linc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:14:
[video]
Leuk dat Oculus Rift, maar voor racegames doe ik hem niet meer op. Er ontbreekt zon bak informatie die je lichaam verwacht naar aanleiding van wat je ziet (g-krachten e.d.) dat ik na 5 minuten al misselijk ben... Zolang je rechtuit kijkt en rijd gaat het wel goed, maar 1 keer in de ronte gaan of er af gaan en ik ben instant misselijk.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dan heb je het of te kort geprobeerd of je bent er gewoon heel gevoelig voor. Mijn vriendin kan zelfs maar tot de eerste bocht komen en dan zie ik haar al half wegtrekken. Die is trouwens ook heel snel wagenziek als ze de horizon niet ziet dus misschien zit daar de connectie. Voor de rest merk ik dat mensen die mijn DK2 proberen juist het minst last hebben met racegames of bij een 2e of 3e sessie helemaal niet meer misselijk worden. (Trackmania is hier wel een uitzondering opDamian schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:12:
[...]
Sjezus, ik word al misselijk als ik naar jouw filmpje kijk, laats staan als ik de Rift op mijn neus heb.
Leuk dat Oculus Rift, maar voor racegames doe ik hem niet meer op. Er ontbreekt zon bak informatie die je lichaam verwacht naar aanleiding van wat je ziet (g-krachten e.d.) dat ik na 5 minuten al misselijk ben... Zolang je rechtuit kijkt en rijd gaat het wel goed, maar 1 keer in de ronte gaan of er af gaan en ik ben instant misselijk.
De enige keer dat ik misselijk werd was toen ik de settings van een game te hoog had staan en er dus een te lage fps was. Verder gebruik ik mijn Dk2 ook niet meer, maar dat is meer omdat ik het veel te warm vind in de zomer
Helemaal in het begin had ik er ook wel een beetje last van, maar tegenwoordig helemaal niet meer. Het is even wennen dus. Maar kan me voorstellen dat sommige mensen er meer last van hebben inderdaad.Damian schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:12:
[...]
Sjezus, ik word al misselijk als ik naar jouw filmpje kijk, laats staan als ik de Rift op mijn neus heb.
Wat mij zo lastig lijkt aan de Oculus Rift is dat alles erg realistisch is, maar net niet helemaal. Maar ik heb helaas nog geen ervaring.
🠕 This side up
Dat is dus het probleem vind ik. Het is inderdaad super realistisch, want je kan rondkijken dus het lijkt echt alsof je in de game zit. Probleem is bij mij dus vooral dat ik gewoon input mis. Als ik dwars ga verwacht ik g-krachten, als ik crash verwacht ik een klap. En met "ik" bedoel ik dan mijn hersens en zintuigen. Ik speel dur voornamel racegames zonder Oculus, en om 1 of andere reden mis ik de input dan niet. Met de DK2 op gaat het gewoon niet lekker bij mijKoenvh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:06:
Wat mij zo lastig lijkt aan de Oculus Rift is dat alles erg realistisch is, maar net niet helemaal. Maar ik heb helaas nog geen ervaring.
Zal het eens met Dirt Rally proberen, misschien valt het daar in mee
In de opties kun je alleen de handen of/en het stuur weghalen, en ook een achteruitspiegel inschakelen.Linc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:14:
[video]
Dat staat als het goed is onder preferences.
Voor diegene die hem hebben gemist, hier is de laatste videoblog van de ontwikkelaars van Dirt Rally: https://www.dirtgame.com/...show-episode-4---world-rx
Ze geven een hoop info over de laatste update en over wat er in de toekomst nog bijkomt en zal veranderen. Oh, wat goed was om te horen, Rallycross PvP zal ook via de leagues gespeeld kunnen worden.
Ze geven een hoop info over de laatste update en over wat er in de toekomst nog bijkomt en zal veranderen. Oh, wat goed was om te horen, Rallycross PvP zal ook via de leagues gespeeld kunnen worden.
apollo13
Waarschijnlijk morgen of woensdag, anders volgende week maandag.
https://twitter.com/dirtgame/status/633348595547115520
https://twitter.com/dirtgame/status/633348595547115520
Ondersteunt dit spel inmiddels DX10 kaarten? Ik had het gekocht voordat die eis duidelijk gepubliceerd was en gelukkig mijn geld teruggekregen van Steam maar ik ben nog steeds happig op het spel.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Wat voor DX10 kaart hebben we het dan over? Het is best een zwaar spel, en DX10 kaarten zijn over het algemeen toch al wat ouder.Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:36:
Ondersteunt dit spel inmiddels DX10 kaarten? Ik had het gekocht voordat die eis duidelijk gepubliceerd was en gelukkig mijn geld teruggekregen van Steam maar ik ben nog steeds happig op het spel.
Ik heb een paar dagen geleden een GTX970 gekocht ter vervanging van mijn 280X en ik moet zeggen dat ik heel aangenaam verrast ben. Ik kan vrijwel alle settings naar het hoogste gooien, op bepaalde dingen na die ik zelf niet fijn vind.
Had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn, maar ik ben van 5760x1080 op low naar high-ultra met 2x AA gegaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nee, en wachten op DX10 ondersteuning is niet de moeite waard, aangezien die ondersteuning er waarschijnlijk nooit gaat komen. (Hun F1 serie is ook al een tijdje DX11-only)Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:36:
🠕 This side up
Ik heb een HD4870; ik speel nog op 1680x1050 maar tot voor kort had ik weinig spellen die daar moeilijk mee deden, zeker op medium settings was het prima te doen. Recentelijk wel steeds meer spellen gezien die niet meer draaien.
Gelukkig heb ik nog een stapel spellen van 2-3 jaar oud liggen die prima op high settings draaien dus dan maar even geen Dirt Rally
Gelukkig heb ik nog een stapel spellen van 2-3 jaar oud liggen die prima op high settings draaien dus dan maar even geen Dirt Rally
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
De PvP update komt er binnen kort aan, behalve PvP mode zullen er ook een extra rallycross circuit (Hell) en 3 nieuwe rallycross auto's ( Citroen DS3 , Mini Countryman Rallycross en de Subaru Impreza Rallycross) toegevoegd worden.
leuk bedoeld, maar reclame is niet toegestaan
leuk bedoeld, maar reclame is niet toegestaan
[ Voor 41% gewijzigd door BM op 24-08-2015 18:50 ]
Is die impreza confirmed? En if so, is het de hatchback of de nieuwere versie?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
De PvP update komt er binnen kort aan, behalve PvP mode zullen er ook een extra rallycross circuit (Hell) en 3 nieuwe rallycross auto's ( Citroen DS3 , Mini Countryman Rallycross en de Subaru Impreza Rallycross) toegevoegd worden.
weg
[ Voor 17% gewijzigd door BM op 24-08-2015 18:50 ]
Tja, DirectX 9 ondersteuning gaat er nou eenmaal uit. Sommige DirectX 11 spellen werken nog wel met DirectX 10, maar de nieuwste spellen ook niet meer.Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:29:
Ik heb een HD4870; ik speel nog op 1680x1050 maar tot voor kort had ik weinig spellen die daar moeilijk mee deden, zeker op medium settings was het prima te doen. Recentelijk wel steeds meer spellen gezien die niet meer draaien.
🠕 This side up
Laat ze voor de gewone rally afdeling maar eens met updates komen, weinig auto's in de moderne WRC klasse, al helemaal geen oude WRC autos (2.0 tijdperk, dus de Ford Focus, Citroën C4, Subaru S12 of S14, Suzuki SX4, Corolla WRC, Skoda Fabia, Hyundai Accent enz) Rallycross updates zijn makkelijk want dat komt allemaal weer lekker arcade over en is makkelijk te maken.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
[mbr]leuk bedoeld, maar reclame is niet toegestaan[/]
Gaat de verkeerde kant op deze game

Verwijderd
Het is de S14 versie waar Isachsen uit het Subaru Rally Team USA mee reed in het WRX wedstrijd van Canada een paar jaar geleden, volgens mij nog niet officieel confirmed door Codemasters.Emperalhero schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:53:
[...]
Is die impreza confirmed? En if so, is het de hatchback of de nieuwere versie?
Maar ik kan het wel bevestigen aangezien ik heel dicht bij de ontwikkeling van DiRT rally sta, sterker nog ik sta in de credits als handling adviser naast andere grote rallyrijders ;-)
Verwijderd
Het gaat de goede kant op ;-) Er komt een pack uit met moderne rallyauto's in Oktober, echter zijn licentie problemen het grootste euvel, dit komt omdat ze niet de WRC license hebben ( Deze is in bezit van Black Bean die de WRC5 game maakt en de Sebastien Loeb Rally EVO game ) ofte wel de concurrentie.Damian schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:14:
[...]
Laat ze voor de gewone rally afdeling maar eens met updates komen, weinig auto's in de moderne WRC klasse, al helemaal geen oude WRC autos (2.0 tijdperk, dus de Ford Focus, Citroën C4, Subaru S12 of S14, Suzuki SX4, Corolla WRC, Skoda Fabia, Hyundai Accent enz) Rallycross updates zijn makkelijk want dat komt allemaal weer lekker arcade over en is makkelijk te maken.
En terug komend op arcade,... alles is behalve arcade en makkelijk, de rallycross AI word aan gewerkt en het is nog steeds in Early Acces, wat wil zeggen dat er overal nog hard aan gewerkt word.
Je moet niet verwachten dat een auto met 600pk en een hele andere banden opstelling het zelfde rijd als een wrc versie van de auto.Damian schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:14:
[...]
Laat ze voor de gewone rally afdeling maar eens met updates komen, weinig auto's in de moderne WRC klasse, al helemaal geen oude WRC autos (2.0 tijdperk, dus de Ford Focus, Citroën C4, Subaru S12 of S14, Suzuki SX4, Corolla WRC, Skoda Fabia, Hyundai Accent enz) Rallycross updates zijn makkelijk want dat komt allemaal weer lekker arcade over en is makkelijk te maken.
Dat is mooi om te horen, jammer dat ze (wss door licensing issue's) de audi niet in de game kunnen/mogen doen. Weet jij toevallig ook of ze het echte geluid van de wagen gebruiken?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Het is de S14 versie waar Isachsen uit het Subaru Rally Team USA mee reed in het WRX wedstrijd van Canada een paar jaar geleden, volgens mij nog niet officieel confirmed door Codemasters.
Maar ik kan het wel bevestigen aangezien ik heel dicht bij de ontwikkeling van DiRT rally sta, sterker nog ik sta in de credits als handling adviser naast andere grote rallyrijders ;-)
[ Voor 33% gewijzigd door Emperalhero op 25-08-2015 03:27 ]
Verwijderd
[...]
Dat is mooi om te horen, jammer dat ze (wss door licensing issue's) de audi niet in de game kunnen/mogen doen. Weet jij toevallig ook of ze het echte geluid van de wagen gebruiken?
[/quote]
Ze zijn nog bezig met de Rallycross Audi, maar niet alle teams werken even hard mee.
Van de meeste auto's hebben ze het originele geluid opgenomen ;-)
Ik weet toevallig dat de Groep A Subaru Impreza , recentelijk opnieuw is opgenomen, aangezien ze in eerste instantie een Groep N Subaru Impreza gebruikt hadden.
Dat is mooi om te horen, jammer dat ze (wss door licensing issue's) de audi niet in de game kunnen/mogen doen. Weet jij toevallig ook of ze het echte geluid van de wagen gebruiken?
[/quote]
Ze zijn nog bezig met de Rallycross Audi, maar niet alle teams werken even hard mee.
Van de meeste auto's hebben ze het originele geluid opgenomen ;-)
Ik weet toevallig dat de Groep A Subaru Impreza , recentelijk opnieuw is opgenomen, aangezien ze in eerste instantie een Groep N Subaru Impreza gebruikt hadden.
https://twitter.com/Ryan_Champion/status/632141816792543232Emperalhero schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:24:
[...]

Dat is slecht nieuws voor mijVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:54:
[...]
Die zocht ik Joost ;-)
Vandaag komt PvP uit ;-)
Even een tweakers match maken vanavond?
Dat is de 555, ik bedoelde de rx versie haha.
[ Voor 34% gewijzigd door Emperalhero op 25-08-2015 12:54 ]
Denk dat ze het bij de meeste auto's op deze manier opnemen.
Er zit een behoorlijk verschil tussen de rx en de Groep A versie, maargoed
Citroen DS3!!Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
[mbr]leuk bedoeld, maar reclame is niet toegestaan[/]

Ja, natuurlijk.Damian schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:23:
Er zit een behoorlijk verschil tussen de rx en de Groep A versie, maargoed
Ook duidelijk hoorbaar in het spel, eindelijk een spel waarbij de auto's niet als stofzuigers klinken maar gewoon zoals in het echt.
Update is online. 3.4GB groot.
Kom ik je precies tegen in online martijn
Verwijderd
Voeg mij maar even toe op Steam ;-) Dan kunnen we een keer tegen elkaar spelen in de Tweakers Championship
Al moet ik eerst nog het NBRK van Joost eens uitrijden xD
Zo, bizar dat ik nu pas achter dit spel kom zeg! Eens lijken of het in de buurt komt van RBR!
Key gekocht voor €21 en nu aan het downloaden.
Heb jaren gewacht op een goede rally game na RBR. Zou het nu dan echt...?
[ Voor 21% gewijzigd door duderuud op 25-08-2015 22:16 ]
Ja en nee. Het is wel weer een van de betere, maar om het nou een vervanging van RBR te noemen...duderuud schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:15:
Zo, bizar dat ik nu pas achter dit spel kom zeg! Eens lijken of het in de buurt komt van RBR!
🠕 This side up
Persoonlijk mis ik nog echt goede FFB, dat is ook de reden dat ik erg lang geen Dirt Rally opgestart heb. Ik zal wel verwend zijn door Assetto Corsa, maar het kost gewoon veel tijd en energie om de skills op te bouwen in Dirt 
Er zijn wel stappen gemaakt om de FFB te verbeteren, maar toch voelt het altijd vreemd aan. Maar als ze het blijven verbeteren zal het tegen de officiele release wel okay zijn, toch? ^^
Er zijn wel stappen gemaakt om de FFB te verbeteren, maar toch voelt het altijd vreemd aan. Maar als ze het blijven verbeteren zal het tegen de officiele release wel okay zijn, toch? ^^
Heb je al wat gespeeld met de instellingen? Ik rij beter door de deadzones van remmen en sturen wat lager te zetten. Voordien was het allemaal wat olietankerachtigkevz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:30:
Persoonlijk mis ik nog echt goede FFB, dat is ook de reden dat ik erg lang geen Dirt Rally opgestart heb. Ik zal wel verwend zijn door Assetto Corsa, maar het kost gewoon veel tijd en energie om de skills op te bouwen in Dirt
De FFB is wel redelijk, maar er is nog zeker ruimte voor verbetering. Deadzone zou ik uitzetten (met fatsoenlijke pedalen uiteraard)stijn014 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Heb je al wat gespeeld met de instellingen? Ik rij beter door de deadzones van remmen en sturen wat lager te zetten. Voordien was het allemaal wat olietankerachtigFFB vind ik wel ok.
🠕 This side up
Ik gebruik al tijden IMPACT force feedback. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds blijven steken op de ingebouwde FFB. Kan niet meer zonder.kevz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:30:
Dit is een andere setup, geen vervanging van de FFB à la RealFFB bij rFactorShodan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:17:
[...]
Ik gebruik al tijden IMPACT force feedback. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds blijven steken op de ingebouwde FFB. Kan niet meer zonder.
🠕 This side up
Ja maar niet een andere setup die je via de ingame instellingen kan verkrijgen.Koenvh schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:17:
[...]
Dit is een andere setup, geen vervanging van de FFB à la RealFFB bij rFactor
Ik heb die pagina net 2 dagen geleden gebookmarked om later terug op te komen. Had gister en eergister een tijdje geraced zonder, en het voelt opzich okay... Maar het is zo irritant dat de FFB snelheid gebaseerd is zegmaar. Tragere auto's kan je met je pinky sturen, en de Lancia Delta S4 vraagt veel meer. Te veel wheel weight wil ik ook niet toe voegen gezien artificieel gewicht de FFB alleen maar ruk maakt.Shodan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:17:
[...]
Ik gebruik al tijden IMPACT force feedback. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds blijven steken op de ingebouwde FFB. Kan niet meer zonder.
Tja, misschien toch maar die impactFFB testen binnenkort
Dat niet, maar ik had gehoopt op een volledig nieuwe FFB... Misschien maar eens proberen, al vind ik de instellingen die ik van iemand-wiens-naam-ik-vergeten-ben gekregen heb ook primaShodan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:51:
[...]
Ja maar niet een andere setup die je via de ingame instellingen kan verkrijgen.
🠕 This side up
Jep en de 2001 Impreza en Focus WRC! 
Wat is de normale release-dag van de updates?
Eigenlijk maandag maar ik vermoed nu morgen of volgende week maandag, deze maandag konden ze hem nog niet uitbrengen door een paar bugs volgensmij.Impry schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:45:
Jep en de 2001 Impreza en Focus WRC!
Vandaag finland, 2 nieuwe auto's : de subaru impreza wrx sti sollberg en de colin mcrae focus rs.
Vanmiddag om 4 uur is de dirt livestream.
Heb je enig idee waar ik die kan scoren? Kan niks geschikts vinden online (mijn onkunde)
Emperalhero schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:32:
Vandaag finland, 2 nieuwe auto's : de subaru impreza wrx sti sollberg en de colin mcrae focus rs.

Even een paar top 10 tijden plaatsen
Als iemand me toe wil voegen om tijden te vergelijken, mijn steam is emperalhero.
BlokkerIsniedood schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:42:
[...]
Heb je enig idee waar ik die kan scoren? Kan niks geschikts vinden online (mijn onkunde)
http://www.blokker.nl/nl/...-en-sanitair/anti-slipmat
Of een van de vele andere winkels
🠕 This side up
Iemand ook last dat zijn stuur niet herkend wordt na de update? In andere games ( F1 2015 en ET sim 2 ) geen problemen met mij stuur. ( GT Driving Force ) Wat al gedaan:
* profiel verwijdert in game
* nieuwe Logitech gaming software
* pc herstart
* pc herstart
Mijn fanatec stuur word wel herkend.pjotrski71 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:16:
Iemand ook last dat zijn stuur niet herkend wordt na de update? In andere games ( F1 2015 en ET sim 2 ) geen problemen met mij stuur. ( GT Driving Force ) Wat al gedaan:
* pc herstart
Zo, pfff, eerste kilometers gemaakt. Lastig hoor! Kleine foutmarge met die hoge snelheden.
Kakaristo vind ik niet super maar Kontinjarvi is echt geniaal! Wat een mooie snelle stukken met jump na jump na jump. Big smile achter de PC!
Kakaristo vind ik niet super maar Kontinjarvi is echt geniaal! Wat een mooie snelle stukken met jump na jump na jump. Big smile achter de PC!
Snapt iemand hoe custom championships werken? Ik doe vast iets fout maar als ik bijv. 2 regions kies worden die dan random? Ik zie niet waar ik dat kan veranderen, of welke stages o_O
Lijkt echt op random championship ipv custom
Lijkt echt op random championship ipv custom
Ben de game opnieuw aan het downloaden en installeren, pffff 17GBEmperalhero schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:37:
[...]
Mijn fanatec stuur word wel herkend.
'T zijn ook onwijs snelle bochten.Impry schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:27:
Zo, pfff, eerste kilometers gemaakt. Lastig hoor! Kleine foutmarge met die hoge snelheden.
Heb op de nbrk league 2 lekke banden gehad, beide door een verkeerde sprong.
Ben eens benieuwd wat de nieuwe physics gaan geven. Zit nu in het elite championship met de Group B, maar die zijn nog niet geüpdatet geloof ik. Ik ga dat zo meteen even uitrijden en dan op naar Finland met de nieuwe Impreza!
Gisteren de Subaru en Finland eens getest. Wat zijn ze allebei leuk
Lekker hoor, dat de Focus 2001 terugkeert.
Doet me weer denken aan voor mij de beste rallygame ooit (CMR 2.0).
Gaan er nog meer auto's bijkomen in deze klasse? Ik hoop bijvoorbeeld op de Lancer, Corolla, 206 en Cordoba.
Gaan er nog meer auto's bijkomen in deze klasse? Ik hoop bijvoorbeeld op de Lancer, Corolla, 206 en Cordoba.
De Cordoba was altijd mijn favoriet (al brak die in het echt geen potten). Ook in Rally Championship 2000 reed ik met de Cordoba (die moest je unlocken dacht ik).Uffeltje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:44:
Vergeet de Citroën niet! En de MG (met achterwielaandrijvingUffeltje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:44:
Lekker hoor, dat de Focus 2001 terugkeert.Doet me weer denken aan voor mij de beste rallygame ooit (CMR 2.0).
Doet me denken aan de beste rallygame ooit (RBR)
Die Focus geeft me wel weer die gevoelens van CMR 2, alleen nu met stuur
[ Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 01-10-2015 14:18 ]
🠕 This side up
Ik ben Dirt Rally de afgelopen twee weken wat meer gaan spelen en het is echt een hele toffe game.
Ben begonnen met de Mini en ik rij nu met de Kadett C 16V
Co-driver was in Griekenland met de mini dikwijls te laat en nu met de Kadett in Finland weer heel vroeg (je moet 1 á 2 bochten verder denken). Vreemd dat het gedrag zo verschillend is, ondanks dat mijn co-driver gewoon op 'normal' staat qua timing.
Ik heb ook al wat zitten spelen met de wat snellere rally auto's, maar weet iemand of het mogelijk is om de G27 zo in te stellen dat hij de schakelmanier van de auto gebruikt? De handbak is gaaf en prima bij alles tot en met de Group-B, maar bij Rallycross heb ik echt de paddle shifters nodig. Kan dat automatisch of moet ik dan toch iedere keer van setting wisselen?
Ohja, hij is nu ook in de sale op steam (-33%)!
Co-driver was in Griekenland met de mini dikwijls te laat en nu met de Kadett in Finland weer heel vroeg (je moet 1 á 2 bochten verder denken). Vreemd dat het gedrag zo verschillend is, ondanks dat mijn co-driver gewoon op 'normal' staat qua timing.
Ik heb ook al wat zitten spelen met de wat snellere rally auto's, maar weet iemand of het mogelijk is om de G27 zo in te stellen dat hij de schakelmanier van de auto gebruikt? De handbak is gaaf en prima bij alles tot en met de Group-B, maar bij Rallycross heb ik echt de paddle shifters nodig. Kan dat automatisch of moet ik dan toch iedere keer van setting wisselen?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik rijd op het moment vooral de panzerplatte met de Subaru, dat is echt het heerlijke smijtwerk wat ik in een rallygame zoek. Eigenlijk de eerste auto waar de scandinavian flick echt lekker mee uit te voeren is. Dubbel leuk omdat ik al heel wat uurtjes op de echte proef heb gestaan dus leuk om herkenbare punten te zien
Na het spel day 1 aangeschaft te hebben heb ik hem niet meer aangeraakt sinds project cars uit kwam en vervolgens de zomer begon (dan race ik niet). Gisteren voor het eerst weer gespeeld en wat is het ontzettend vooruit gegaan. Je krijgt de auto weer door de langzame bochten en de force feedback voelt véél beter. Echt genieten hoe intens het spel is!
De eerste rallygame die zich weer mag meten met Richard Burns Rally wat mij betreft!
De eerste rallygame die zich weer mag meten met Richard Burns Rally wat mij betreft!
Voor mijn gevoel is Dirt Rally wel vrijgeviger dan Richard Burns Rally... Wat realistischer is weet ik niet, maar het valt me wel op.
🠕 This side up
Verwijderd
Aaaaah, bedankt voor de tip! Ik zat al op een aanbieding te wachten. Heb 'm meteen gekocht.DaWaN schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:16:
Eerste dat opvalt is dat ik alle grafische opties op ultra kan zetten, ook AA etc. en nog loopt alles ontzettend goed. En het ziet er top uit!!!
Ik moet wel zeggen dat ik vooralsnog het spel speel in een soort van arcade mode.
Heb eerlijk gezegd geen idee wat nu een lekkere auto is om mee rond te raggen dus heb ik vooralsnog gewoon maar de Subaru van 2000 gepakt. Of zo.
Weet iemand trouwens hoe die moeilijkheidsgraden in elkaar zitten? Wat is de volgorde van makkelijkst naar moeilijkst? De opties cirkelen maar door en ik heb geen idee wat de settings inhouden. Vond dit ergens: Open -> Clubman -> Professional -> Elite -> Master. Open is dus makkelijkst en Master moeilijkst.
Enfin, al met al ziet het er top uit en de eerste stages bevielen me prima! Lekker smalle weggetjes, mooie graphics, helemaal top.
EDIT
Ff de benchmark gedaan (en AA ff op allerhoogst gezet) en fps was constant 60: ik heb vsync aan. Zonder vsync zal fps hoger zijn, denk ik, maar dan zal je tearing krijgen?
Trouwens, ik rij dan wel arcade-achtig maar wel in de cockpit view en zonder HUD. Dan dan wel weer.
EDIT 2
Oooooooh, heerlijk zeg! Een stage van dik 7 minuten lang! En voor mij dik 9 minuten!
Leuk detail, trouwens, die geparkeerde auto's in Monaco. Had ik niet eerder gezien zo in rally games.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 18:36 ]
Ik heb nu een probleem als mijn gamepad (f310) en stuur (G27) aangesloten zijn hij altijd de gamepad als controller wil nemen. Ook al selecteer ik als preset G27.
Verwijderd
Meuh... Na een tijdje gereden te hebben met de XBox controller toch maar m'n G27 opgeduikeld, afgestoft en aangesloten maar Dirt Rally herkent 'm niet als G27...? Ik kan alleen kiezen voor een Driving Force Ex...? Ik heb ook nul komma nul feedback. Doe ik iets fout? Moet ik iets bepaalds doen om dit te regelen? Ook al herkende Windows 10 de G27, voor dit spel moest ik schijnbaar toch de drivers installeren... daarna werkte alles perfect. Wel stukken leuker/mooier/fijner met een stuur! Al blijft het klaarzetten daarvan hier een gedoe... Ik heb meteen ALLE hulpjes uitgezet en eindig nu gemiddeld wat hoger maar valt me nog niet mee (op Open niveau...
). Ben 1 keer op 0.0358 tweede geworden. Pittig spel! Maar supergaaf! Kan het alleen niet te lang achterelkaar spelen met stuur want ik krijg meteen last van m'n schouders en spieren.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 14:51 ]
Misschien de drivers voor de G27 installeren?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:11:
Meuh... Na een tijdje gereden te hebben met de XBox controller toch maar m'n G27 opgeduikeld, afgestoft en aangesloten maar Dirt Rally herkent 'm niet als G27...? Ik kan alleen kiezen voor een Driving Force Ex...? Ik heb ook nul komma nul feedback. Doe ik iets fout? Moet ik iets bepaalds doen om dit te regelen?

apollo13
Verwijderd
Ja, klopt, zie edit.apollo13 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:49:
[...]
Misschien de drivers voor de G27 installeren?
Oeps, had die edit niet gezien.
Als je het sturen te zwaar vind gaan kun je misschien eens gaan klooien met de settings.
Dit zijn mijn settings in de game:
Op het Steam forum zijn nog veel meer mensen met de settings bezig geweest, daar vind je ook een schat aan info.: http://steamcommunity.com/app/310560/discussions/
apollo13
Verwijderd
Had je ook niet kunnen zien want ik bewerkte mijn post toen jij aan het typen was.apollo13 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Oeps, had die edit niet gezien.
Als je het sturen te zwaar vind gaan kun je misschien eens gaan klooien met de settings.
Dit zijn mijn settings in de game:
Op het Steam forum zijn nog veel meer mensen met de settings bezig geweest, daar vind je ook een schat aan info.: http://steamcommunity.com/app/310560/discussions/
Nee dat moet je (nu nog) handmatig doen.DaWaN schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:16:
Ik ben Dirt Rally de afgelopen twee weken wat meer gaan spelen en het is echt een hele toffe game.
Het is wel een veel voorgestelde feature op de dirt sub-reddit
Verwijderd
Het valt mij ook op dat de calls van de co-driver NOGAL verschillen per land. Reed net in Duitsland en daar was 'ie echt constant te laat. Of was het Wales... Nou ja, in Finland is 'ie steeds nogal vroeg. Zal wel bij Early Access horen.
Ik ben trouwens nog geen een keer eerste geworden in een enkele stage... met stuur, dus, en zonder hulp aan. Valt me best tegen, zeg! M'n laatste twee runs in Wales leken me toch aardig netjes maar ik werd alsnog derde op zo'n 25 seconden. Misschien schakel ik wel verkeerd... Ik doe dat trouwens met de flaps want met de clutch dan wordt ik 30e... en met clutch pedal kan je me helemaal wel vergeten. Enfin, de beleving is echt super. Helemaal top. Ben blij weer eens wat lol te hebben van m'n G27! Misschien moet ik toch sommige stages wat vaker rijden om ze toch wat beter onder de knie te krijgen maar eigenlijk is dat de lol niet... Ik vraag me ook af in hoeverre real life rally drivers de routes uit hun hoofd kennen? En zijn al die hulpmiddelen totaal onrealistisch of hebben ze in het echt ook wel zoiets als traction control etc.?
Is er trouwens al iets bekend over hoeveel landen er in het uiteindelijke spel komen?
Is er trouwens al iets bekend over hoeveel landen er in het uiteindelijke spel komen?
In november komt winter wonderland uit, Zweden.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:21:
Het valt mij ook op dat de calls van de co-driver NOGAL verschillen per land. Reed net in Duitsland en daar was 'ie echt constant te laat. Of was het Wales... Nou ja, in Finland is 'ie steeds nogal vroeg. Zal wel bij Early Access horen.Ik ben trouwens nog geen een keer eerste geworden in een enkele stage... met stuur, dus, en zonder hulp aan. Valt me best tegen, zeg! M'n laatste twee runs in Wales leken me toch aardig netjes maar ik werd alsnog derde op zo'n 25 seconden. Misschien schakel ik wel verkeerd... Ik doe dat trouwens met de flaps want met de clutch dan wordt ik 30e... en met clutch pedal kan je me helemaal wel vergeten. Enfin, de beleving is echt super. Helemaal top. Ben blij weer eens wat lol te hebben van m'n G27! Misschien moet ik toch sommige stages wat vaker rijden om ze toch wat beter onder de knie te krijgen maar eigenlijk is dat de lol niet... Ik vraag me ook af in hoeverre real life rally drivers de routes uit hun hoofd kennen? En zijn al die hulpmiddelen totaal onrealistisch of hebben ze in het echt ook wel zoiets als traction control etc.?
Die pacenotes timing kun je aanpassen in het menu als ze voor jou te vroeg of te laat komen. In Finland ligt het tempo vaak een stuk hoger, vandaar de "snelle" pacenotes.
En inderdaad, parcours-kennis is de manier om betere tijden te rijden. Ook word je auto in een x-aantal races ge-upgraded en dus sneller. Na al die upgrades is het dus ook makkelijker om in de top 3 terecht te komen en te promoveren naar de volgende klasse, en ook meer geld te verdienen voor de aankoop van de auto's uit de andere classes.
De meeste hulpmiddelen helpen niet, kost je meer tijd dan dat het wat oplevert. In het begin heb ik wel de ABS gebruikt en deze langzaamaan afgebouwd, de rest had ik al uit staan.
P.s., als je in een championship elke keer 3e wordt promoveer je bijna zeker naar het volgende level.
apollo13
Ik heb hem dit weekend gekocht tijdens de steamsale maar voor mij is het wel een extreem pittig spel zeg.
Het duurde even voordat ik de minicouper onder de knie had en dacht.. oooohhh dit gaat wel.
Toen overgegaan naar de 1970 Opel GT, maar damn zeg, kan daar totaal niet mee rijden.
Een wegligging van niks en hij breekt mij continu uit, of ligt dit nou aan mij?
Voor mij nu wel een mega frustratie bak zeg, zelfs nadat ik de upgrades er voor heb vrijgespeeld.
(sidenote: speel wel gewoon met keyboard)
Maar moet zeggen, de game ansich voor een early access is al goed te spelen en mooie graphics, op wat screen tearing na, maar dat kan aan mijn settings liggen. Ze mogen echter van mij nog wel beter die pacenote timing verbeteren en beter afstemmen op hoe de rijder daadwerkelijk presteert. Je kan dan wel zelf de timing aanpassen, maar werkt niet goed, aangezien ik niet op elk stuk sneller / langzamer ben. Het is al helemaal leuk als je naast de baan hebt gezeten en hij de komende bocht(ten) niet herhaalt.
Nu weer snel verder punten binnen harken zodat ik hopelijk snel een leuke FWD kan kopen.
Het duurde even voordat ik de minicouper onder de knie had en dacht.. oooohhh dit gaat wel.
Toen overgegaan naar de 1970 Opel GT, maar damn zeg, kan daar totaal niet mee rijden.
Een wegligging van niks en hij breekt mij continu uit, of ligt dit nou aan mij?
Voor mij nu wel een mega frustratie bak zeg, zelfs nadat ik de upgrades er voor heb vrijgespeeld.
(sidenote: speel wel gewoon met keyboard)
Maar moet zeggen, de game ansich voor een early access is al goed te spelen en mooie graphics, op wat screen tearing na, maar dat kan aan mijn settings liggen. Ze mogen echter van mij nog wel beter die pacenote timing verbeteren en beter afstemmen op hoe de rijder daadwerkelijk presteert. Je kan dan wel zelf de timing aanpassen, maar werkt niet goed, aangezien ik niet op elk stuk sneller / langzamer ben. Het is al helemaal leuk als je naast de baan hebt gezeten en hij de komende bocht(ten) niet herhaalt.
Nu weer snel verder punten binnen harken zodat ik hopelijk snel een leuke FWD kan kopen.
Verwijderd
Ja, spelen met het keyboard is in dit spel vragen om moeilijkheden. Een XBox controller werkt al een stuk beter maar met een stuur en pedalen heb je natuurlijk de meeste controle en dat merk je echt wel in dit spel.
Ben ondertussen mezelf weer aan het wennen aan left foot braking en ook dat heeft meteen wel een effect: ik kom veel bochten nu veel beter en sneller door. Lastigste blijven de haarspeldbochten: daar kom ik net even te vaal zowat tot stilstand. Maar dat komt vanzelf wel. Ik gebruik manual sequential gears met flaps en heb ook de clutch override enabled maar die gebruik ik nog niet echt: het left foot braken vergt nog teveel aandacht.
Ik merk wel dat ik al heel snel ALLEEN met m'n linkervoet rem nu... ook doordat ik die sequential gearbox gebruik en de clutch nog echt nodig heb. De H-shifter met clutch gebruiken, gaat me echt te ver... Bovendien is dat tegenwoordig ook niet meer gebruikelijk in het echte rally rijden (toch?) dus is dat voor het realisme ook niet echt nodig... vind ik... 
Ben trouwens met de carriere begonnen en eindig nog steeds zo rond de derde plek. Ik ging wel de fout in door na het rijden met de Subara meteen de career te beginnen in die jaren zestig auto (niet de Mini): die reed toch wel een tikkie anders waardoor ik meteen de eerste bocht uitvloog, haha! Maar daarna ging het prima: derde eindigen is vooralsnog geen probleem, een enkele stage wordt ik tweede maar eerste zit er nog niet echt in. Misschien als ik dat left foot braking echt onder de knie krijg. En dan nog de Scandinavian flick voor scherpere bochten.
Top spel dit. Heerlijk. Ik dacht ff wat arcade te gaan karren zo nu en dan maar het spel heeft me helemaal in de sim mode gezogen!
Ben ondertussen mezelf weer aan het wennen aan left foot braking en ook dat heeft meteen wel een effect: ik kom veel bochten nu veel beter en sneller door. Lastigste blijven de haarspeldbochten: daar kom ik net even te vaal zowat tot stilstand. Maar dat komt vanzelf wel. Ik gebruik manual sequential gears met flaps en heb ook de clutch override enabled maar die gebruik ik nog niet echt: het left foot braken vergt nog teveel aandacht.
Ben trouwens met de carriere begonnen en eindig nog steeds zo rond de derde plek. Ik ging wel de fout in door na het rijden met de Subara meteen de career te beginnen in die jaren zestig auto (niet de Mini): die reed toch wel een tikkie anders waardoor ik meteen de eerste bocht uitvloog, haha! Maar daarna ging het prima: derde eindigen is vooralsnog geen probleem, een enkele stage wordt ik tweede maar eerste zit er nog niet echt in. Misschien als ik dat left foot braking echt onder de knie krijg. En dan nog de Scandinavian flick voor scherpere bochten.
Top spel dit. Heerlijk. Ik dacht ff wat arcade te gaan karren zo nu en dan maar het spel heeft me helemaal in de sim mode gezogen!
Koppeling is volgens mij nog steeds gebruikelijk, H-shifter niet (maar ik heb geen sequentiële pook, alleen flippers)Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:27:
Ja, spelen met het keyboard is in dit spel vragen om moeilijkheden. Een XBox controller werkt al een stuk beter maar met een stuur en pedalen heb je natuurlijk de meeste controle en dat merk je echt wel in dit spel.
Ben ondertussen mezelf weer aan het wennen aan left foot braking en ook dat heeft meteen wel een effect: ik kom veel bochten nu veel beter en sneller door. Lastigste blijven de haarspeldbochten: daar kom ik net even te vaal zowat tot stilstand. Maar dat komt vanzelf wel. Ik gebruik manual sequential gears met flaps en heb ook de clutch override enabled maar die gebruik ik nog niet echt: het left foot braken vergt nog teveel aandacht.Ik merk wel dat ik al heel snel ALLEEN met m'n linkervoet rem nu... ook doordat ik die sequential gearbox gebruik en de clutch nog echt nodig heb. De H-shifter met clutch gebruiken, gaat me echt te ver... Bovendien is dat tegenwoordig ook niet meer gebruikelijk in het echte rally rijden (toch?) dus is dat voor het realisme ook niet echt nodig... vind ik...
🠕 This side up
Verwijderd
Ik heb ondertussen begrepen dat de koppeling alleen gebruikt wordt bij de start, alhoewel sommigen de koppeling nog wel gebruiken bij de eerste twee tot drie versnellingen, maar het hoeft dus niet. Dan heb ik het dus over sequential shiften. En de koppeling kan gebruikt worden om extra boost te geven om uit scherpe bochten te komen en om haarspeldbochten goed te nemen. Ik heb trouwens geen idee of ik de H-shifter van m'n G27 als sequentiële pook kan gebruiken maar ik vind de flippers wel prima, eigenlijk. Maar goed, manual sequential en clutch override is dus realistisch.
@ J van E: Ik zag je post op Steam en zag een goede tip van een van de forumleden.
Perks zijn inderdaad niet zo belangrijk en een beetje zonde van de verdiende credits.
Enginers on the other hand, die verkorten je reparatie tijden en kunnen een verschil maken. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl; hoeveel schade maak je in een stage?
Zelf kom ik, meestal, niet onder de 85% aan schade en dus kan de auto binnen de 30 minuten worden gerepareerd.
Perks zijn inderdaad niet zo belangrijk en een beetje zonde van de verdiende credits.
Enginers on the other hand, die verkorten je reparatie tijden en kunnen een verschil maken. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl; hoeveel schade maak je in een stage?
Zelf kom ik, meestal, niet onder de 85% aan schade en dus kan de auto binnen de 30 minuten worden gerepareerd.
apollo13
Verwijderd
Op dit moment maak ik niet veel schade omdat ik in een trage 1960's bak rij.apollo13 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:16:
@ J van E: Ik zag je post op Steam en zag een goede tip van een van de forumleden.
In ieder geval: ik vermoed dat ik straks geld genoeg heb voor een extra engineer. Hoe meer engineers, hoe sneller de schade verholpen is, denk ik?
Gisteren trouwens dus m'n eerste Open championship uitgereden: werd tweede in de eindstand (drie keer 3e en twee keer 2e). Ik denk dat ik moeite moet doen om NIET in de top 3 te eindigen op dit niveau. (Het is me overigens nog niet gelukt ook maar één stage te winnen.) Ik ben nu wel heel benieuwd hoeveel moeilijker Clubman is! Zal in het begin wel tegenvallen, ook omdat ik met ee nieuwe auto zonder upgrades moet beginnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 15:07 ]
In de kampioenschappen is 2e worden met een beetje doorrijden wel te doen. Eerste plaats is vaak serieus doortrappen en zo nu en dan restarten.
[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 26-10-2015 15:14 ]
Verwijderd
Net m'n eerste rally in het Clubman championship gereden (Wales) in m'n spliksplinternieuwe Group B 4WD Peuguot Evo. Dat is wel 'a different cookie' dan die bak uit de jaren zestig! Goeiendag! Deze trekt echt op! Maar hij rijdt daardoor wel veel lekkerder! Het is wel harder werken, merk ik, maar zelfs met een reset na bocht 2 (moest nog ff wennen aan de nieuwe auto) werd ik uiteindelijk derde in de rally. Ben benieuwd of de volgende rallies echt moeilijker worden of niet. Krijg het idee dat je altijd wel derde wordt tenzij je de boel echt zwaar verkloot.
Ik had wel een tweede engineer ingehuurd en dat was wel nodig want ik had wel meer schade dan tijdens het Open championship.
EDIT
Ok, Greece is dus inderdaad moeilijker LOL Werd uiteindelijk 4de nadat ik de eerste stage totaal verknalde (twee resets nodig, werd alsnog 6e in de stage: dacht dat ik 15e werd of zo...). In het kampioenschap deel ik nu alsnog de 3e plek met iemand anders. Wel supergaaf en spannend om te proberen een achterstand weg te werken en alsnog heel aan te komen!
Ik denk dat het op Clubman level vooral belangrijk is om op de weg te blijven (ja, altijd natuurlijk), belangrijker dan om retesnel te gaan, en dan wordt je wel derde: je verliest alleen een plek als je gereset moet worden, lijkt het. Dus de volgende rallies ietsje rustiger aan doen.
De HUD helemaal uit is echt top, trouwens. Dat maakt ook de uitslag na elke stage een stuk verrassender en spannend!
Ik had wel een tweede engineer ingehuurd en dat was wel nodig want ik had wel meer schade dan tijdens het Open championship.
EDIT
Ok, Greece is dus inderdaad moeilijker LOL Werd uiteindelijk 4de nadat ik de eerste stage totaal verknalde (twee resets nodig, werd alsnog 6e in de stage: dacht dat ik 15e werd of zo...). In het kampioenschap deel ik nu alsnog de 3e plek met iemand anders. Wel supergaaf en spannend om te proberen een achterstand weg te werken en alsnog heel aan te komen!
De HUD helemaal uit is echt top, trouwens. Dat maakt ook de uitslag na elke stage een stuk verrassender en spannend!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 20:24 ]
Zo te horen/lezen, hebben we er een verslaafde bijVerwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:43:
Net m'n eerste rally in het Clubman championship gereden....
EDIT
Ok, Greece is dus inderdaad moeilijker LOL Werd uiteindelijk 4de nadat ik de eerste stage totaal verknalde (twee resets nodig, werd alsnog 6e in de stage: dacht dat ik 15e werd of zo...). In het kampioenschap deel ik nu alsnog de 3e plek met iemand anders. Wel supergaaf en spannend om te proberen een achterstand weg te werken en alsnog heel aan te komen!Ik denk dat het op Clubman level vooral belangrijk is om op de weg te blijven (ja, altijd natuurlijk), belangrijker dan om retesnel te gaan, en dan wordt je wel derde: je verliest alleen een plek als je gereset moet worden, lijkt het. Dus de volgende rallies ietsje rustiger aan doen.
![]()

P.s, voor ik het vergeet: Als je bij de onderste drie eindigd dan wordt je gedegradeerd. Dus een level teruggezet.
[ Voor 5% gewijzigd door apollo13 op 26-10-2015 22:29 ]
apollo13