Desktop Game PC

Pagina: 1
Acties:

• ArcodeR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1) De nieuwste games spelen
2) Video capture / editing
3) Software: Adobe (Photoshop, Flash) / Virtualdub / Wacom Intuos 4 etc
4) Internet surfen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn rightprijs is ongeveer 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1) Asus VG248 LCD Monitor resolutie 1920x1080
2) Logitech G400 Muis
3) keyboard met USB 2.0 aansluiting

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1) een goede processor
2) Moederbord dat snel en goed samen werkt met de rest van de onderdelen.
3) 1 SSD voor Windows 7 64 bit en een goede betrouwbare Interne harde schijf minstens 1TB
4) Voeding moet sterk genoeg zijn
5) 1x Videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer heb ik liefst zo stil mogelijk maar een beetje geluid mag wel.
Zolang het maar niet zoveel lawaai maakt als de stofzuiger.
Energieverbruik liefst wel een beetje zuinig.

Ga je overklokken?
Nee want ik wil mijn computer zo stabiel mogelijk houden.

Wat ik momenteel samengesteld heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 325,01€ 325,01
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 180,95€ 180,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 77,95€ 77,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
1Arctic Cooling Fusion 550RF-EU€ 31,50€ 31,50
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,21

Dit is mijn allereerste PC build.
Ik zou heel graag games willen spelen op deze computer zoals GTAV, Battlefield 4 etc en liefst met hoge settings. Gamen is voor mij momenteel het belangrijkste maar ik wil wel dat programma's zoals Photoshop, Flash en video capture / editing zonder slowdowns draaien.
Ook moet die goed draaien met mijn beeldscherm Asus VG248 LCD Monitor.
In mijn lijstje staat momenteel wat ik heb samengesteld nu zou ik graag willen vragen aan de tweakers hier welk moederbord kan ik hier het beste bij gebruiken?

Ik wil gewoon een moederbord hebben waar ik bijvoorbeeld later nog een betere video kaart in kan zetten inplaats van de Club 3D Radeon R9 280 royalKing die ik momenteel gekozen heb voor mijn budget. Het moederbord moet 32GB ondersteunen aan ram en minstens 4 USB ports.
En natuurlijk zeer belangrijk ik wil graag alles uit mijn SSD halen en genoeg SATA aansluitingen hebben.
Het moederbord moet natuurlijk passen in de kast en bij de onderdelen die ik momenteel gekozen heb.

Het moederbord hoeft niet overclockbaar tezijn en liefst ergens tussen de 0 - 100 euro range tezitten.

Verder wou ik vragen of de voeding goed genoeg is en of de rest van de build er een beetje goed uitziet?

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Veel sterkere grafische kaart. Die bovendien heel erg stil is.

Hier een performance summary van grafische kaarten:
http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/25.html
Zoals je ziet is er op Full HD een behoorlijk groot gat tussen de goedkopere R9 290 en de GTX 970. De nog goedkopere 280X wordt echt verpletterd. De 280 die jij gekozen hebt is nog wat zwakker.

pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed
Deze processor is voor jouw doeleinden snel genoeg. Het geld dat je bespaart kun je aan de GTX 970 besteden. Je kunt eventueel zelfs verder besparen met een i5-4590, die ook vlot zat is.
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed

[ Voor 32% gewijzigd door dusty-2011 op 23-04-2015 00:49 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:46
Voeding ken ik zelf niet. Dus die vraag kan je het best stellen inVoeding advies en informatie topic - Deel 30. Is er nog een reden dat je voor die ging? Tevens kan je met een goede voeding ook al af met een 450watt. En voor een mobo kan je het best eens *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? doorlezen en dan je wensen in de pricewatch filteren zodat je moederboard er uit komt rollen.

• ArcodeR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:20
Beste dusty-2011,

Ik heb even gekeken naar de processor ik denk dat ik dan toch maar een overclockbare processor neem aangezien dat uiteindelijk maar een tientje scheelt. Intel Core i5-4690K Boxed
Mocht ik dan ooit toch besluiten te overclocken dan is die optie er altijd.

Verder de grafische kaart is inderdaad een zeer groot verschil met wat ik nu gekozen heb en ik denk dat het inderdaad een betere keuzen is. Dank je wel voor je input.

Beste loki504,

Ik weet niet echt welke voeding sterk genoeg is voor mijn build.
De voeding die ik in mijn build had kwam toevallig voorbij op azerty.nl waar ik mijn computer wil kopen.
Ik zal straks is even beide topics doorlezen dank je wel voor de links :)
Hopelijk kom ik er zo verder uit. Dank je wel.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08

Esumontere

Floep, banaan.

Je kunt voor de grap reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015 ook eens doorlezen.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:22

Major_ton

Shoot!

Ik mis een moederbord in de lijst?

Some infinities are bigger than others.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08

Esumontere

Floep, banaan.

Major_ton schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:11:
Ik mis een moederbord in de lijst?
In mijn lijstje staat momenteel wat ik heb samengesteld nu zou ik graag willen vragen aan de tweakers hier welk moederbord kan ik hier het beste bij gebruiken?
Lezen?

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Over het hoofd gezien, excuses. In dat geval lijkt een http://tweakers.net/pricewatch/383999/asus-h97-plus.html mij zeer aan te raden.

[ Voor 32% gewijzigd door Major_ton op 23-04-2015 13:48 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Op basis van?

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Dat het een erg fijn bord is voor het geld. Veel aansluitmogelijkheden, modern en stabiel. Dat betekent overigens niet dat er geen andere goede borden zijn (het stikt van het aanbod zelfs met een H97 of Z97 chipset), maar zelf heb ik goede ervaringen met Asus borden en naar mijn mening sluit de H97-plus goed aan op de gekozen componenten van de TS.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima prima, soms gaat het om de onderbouwing ;). Ik zou bijv. eerder geneigd zijn de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 te nemen. 20% goedkoper, iets luxere geluidschip en verder nagenoeg gelijk voor wat betreft feature. Maar goed, wat je al aangeeft, er is geen eenduidige "beste moederbord". Het hangt helemaal af van wat TS zoekt.
Pagina: 1