Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BTB - Een tabletop webserie die jouw mening nodig heeft!

Pagina: 1
Acties:

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-09 12:27

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter

BTB - Beyond the Barrier

Beste mede-tweakers, gamers, en fantasy fans,
Ik ben samen met de rest van mijn stichting momenteel bezig met de productie van een webserie.

Deze webserie (die gewoon via Youtube te kijken zal zijn) volgt de levens van 5 tabletp RPGers (Pathfinder) en hun spel. In de serie zullen aspecten aan bod komen die iedere D&D, Pathfinder, WoD speler wel zal herkennen (van Dice Stacking tot manieren om je character voor te bereiden).

Maar daar stoppen we niet. Zo laten wij ook de wereld zien waar hun game zich afspeelt. Zo zie je dus feitelijk twee zaken: De spelers en hun dagelijkse leven in de ‘echte wereld’ en hun personages en hun avontuur in de ‘fantasy wereld’.

Tot slot willen wij laten zien hoe een game als Pathfinder de levens van spelers beïnvloed en hoe hun dagelijkse leven de keuzes beïnvloed die ze maken tijdens het spel.

Dit gaat geen comedy worden zoals The Gamers (Voor wie het niet kent: Een hele leuke film over D&D spelers). We gaan ons daadwerkelijk houden aan de regels van Pathfinder in de serie en gaan de spelers voldoende diepgang geven dat de RPG spelende kijker zichzelf erin kan herkennen.

Het filmen van de pilot is afgelopen weekend afgerond en we zitten nu in post-production.
We verwachten dat de pilot begin mei live gaat.

Wat doet dit op Tweakers.net
Nu vragen jullie je misschien af "Wat moet dat hier?".
Daar kan het antwoord vrij kort op zijn: "Jullie input!"

Zoals aangegeven willen wij een serie produceren waar iedere Table-Top speler zich in herkent. Zo hebben wij een Min-Maxer erin zitten die meer geeft om stats dan background, een fervent Role-Player die het rollenspel juist heel serieus uitwerkt, een nieuwe speler die wat moeite heeft de toewijding van de rest te begrijpen. Ook zitten er bijrollen in die de gemiddelde speler zal herkennen. Zo hebben wij Jack. De 'Guru' die de boeken vrijwel binnenstebuiten kent.
Wij willen graag horen wat jullie van zo een serie verwachten om het zo echt mogelijk te maken. Dat ook daadwerkelijk voor ieder soort speler een herkenbaar punt ertussen zit.

Jullie eigen ervaringen, pet peeves, gewoontes, etc willen wij horen en waar mogelijk verwerken!

Het project (en de pilot zodra live) zijn te volgen via:
Beyond the Barrier @ Facebook

PERSBERICHT
‘Beyond the Barrier’ – Een moderne webserie van Limburgse bodem

Stichting Initium is bezig met het produceren van een webserie die de levens van een groep jongeren en hun hobby volgt. Een kijk in de wereld van rollenspelers en de wereld in hun fantasie als ook de impact van het spel op hun levens.

‘Beyond the Barrier’ is een webserie in productie door Stichting Initium, een jonge organisatie met als doel het teweegbrengen van eigentijds entertainment in de online filmindustrie. ‘Beyond the Barrier’ volgt de dagelijkse levens van een groep Pathfinder spelers. Pathfinder is een rollenspel zoals Dungeons & Dragons welk met papier en pen aan tafel gespeeld wordt door miljoenen spelers over de hele wereld.

De webserie ‘Beyond the Barrier’ laat naast de alledaagse levensperikelen ook de avonturen van de spelers zien die zij beleven in hun spel. Zo krijgt de kijker een blik van hoe het spel zich afspeelt in de fantasie van de spelers. Deze wereld is een middeleeuwse, waarvoor wij, de jonge makers van Stichting Initium, prachtige locaties in Limburg zullen gebruiken. Het bijzondere landschap, met vooral tal van hoeven en kastelen leent zich uitstekend voor dit unieke project.

Tot slot laten wij met ‘Beyond the Barrier’ zien wat voor invloed een spel als Pathfinder heeft op de alledaagse levens van de protagonisten en omgekeerd wat hun dagelijks leven voor invloed heeft op de keuzes die ze maken tijdens het spelen.

Spellen zoals Dungeons & Dragons, World of Darkness, en het in de serie gespeelde Pathfinder bevatten een groot aantal leerzame elementen. Zo leren spelers zich in te leven in anderen, maar wordt ook het probleemoplossend denken gestimuleerd. Creativiteit en fantasie worden geprikkeld doordat de wereld ingevuld moet worden. Een belangrijke rol hierbij speelt de ‘Storyteller’ die het verhaal verteld, het spel leidt en de wereld vormgeeft. Een wereld die tegenwoordig ook in het echt wereldwijd miljoenen volgers heeft.

Met de webserie ‘Beyond the Barrier’ willen wij een realistische kijk geven op de levens van een groep mensen die dit spel met veel passie spelen. Wij willen onjuiste stereotypen doorbreken en laten zien waarom dit soort spellen al ruim 40 jaar populair zijn.

Gezien wij een jonge non-profit organisatie zijn en een project als dit onmogelijk gratis te realiseren is hebben wij besloten om voor inkomen te gaan zorgen door middel van een crowdfunding-campagne op ‘Kickstarter’ (zie ook: www.kickstarter.com). De eerste aflevering (de pilot) hebben wij reeds gefilmd, deze dient als introductie voor de rest van het seizoen. Met het geld van de Kickstarter-campagne hopen wij de rest van het seizoen te realiseren. Sponsoren kan al vanaf een klein bedrag.

Met het geld van Kickstarter zijn wij van plan om algemene zaken maar ook bijvoorbeeld de aanschaf van kostuums te bekostigen.

De Pilot is te zien op: http://tinyurl.com/initium-btb
De Kickstarter campagne is te zien op: http://tinyurl.com/initium-btb-ks

Een kleine voetnoot:
Dit topic is in overleg en met goedkeuring van de moderators tot stand gekomen. Ik heb uitbundig mijn bedoelingen toegelicht alvorens dit topic te starten. De Tweakers-community is een grote groep die er niet van terugdeinst om een mening te geven. Daarbij is een aardig deel van onze doelgroep lid van Tweakers en is zodoende dit topic ontstaan.

[Voor 36% gewijzigd door Darkfreak op 06-05-2015 14:39]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Inmiddels is de pilot live gegaan en hier te bekijken:

Ik heb ook even de OP aangepast en het officiele persbericht eraan toegevoegd voor nog net wat meer info.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
Een topic op tweakers waar om een mening word gevraagd, zonder dat iemand zijn mening heeft gegeven? Dat kan natuurlijk niet!.

Als eerste, ik heb absoluut geen affiniteit of kennis van RPG, dus daar kan ik niets over zeggen.
Wat me wel op valt; Het ziet er uit alsof jullie er vrij veel moeite in hebben gestopt, maar jullie zijn bij verre weg niet in de buurt van jullie kickstarter doel gekomen.
Wat is jullie plan met het concept? Gaan jullie verder?
Verder valt me ook op dat van de fantasiewereld waar je het over hebt niets te zien valt in de pilot.

Als buitenstaander had ik altijd het idee dat de DnD/WoW/RPG community best groot was, maar dat wordt niet echt weerspiegeld in jullie resultaten (backers, youtube views, facebook likes).

Mijn vraag is dus voornamelijk, zonder dus inhoudelijk mijn oordeel te vellen, wat doen jullie op het gebied van promotie en communicatie?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
kid1988 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:19:
Een topic op tweakers waar om een mening word gevraagd, zonder dat iemand zijn mening heeft gegeven? Dat kan natuurlijk niet!.

Als eerste, ik heb absoluut geen affiniteit of kennis van RPG, dus daar kan ik niets over zeggen.
Wat me wel op valt; Het ziet er uit alsof jullie er vrij veel moeite in hebben gestopt, maar jullie zijn bij verre weg niet in de buurt van jullie kickstarter doel gekomen.
Wat is jullie plan met het concept? Gaan jullie verder?
Verder valt me ook op dat van de fantasiewereld waar je het over hebt niets te zien valt in de pilot.

Als buitenstaander had ik altijd het idee dat de DnD/WoW/RPG community best groot was, maar dat wordt niet echt weerspiegeld in jullie resultaten (backers, youtube views, facebook likes).

Mijn vraag is dus voornamelijk, zonder dus inhoudelijk mijn oordeel te vellen, wat doen jullie op het gebied van promotie en communicatie?
De community is zeker groot, en wij hebben ook heel veel contact gelegd met mensen en veel gesprekken gehad. Wat echter heel veel naar voren kwam is 'waarom backen voor iets dat gratis te krijgen is'. Bij de meeste KSers back je en krijg je er iets voor terug. Onze rewards waren daar niet voldoende voor om een serie, die vervolgens gratis te kijken is, te backen.

Wat betreft het project:
We gaan gewoon door. We hebben het eerste seizoen herschreven om er met low-to-no budget mee verder te kunnen. Dat zal ervoor zorgen dat we minder mensen in fancy armor etc kunnen gooien.

Hier ons officiele bericht mbt het falen van de kickstarter:
The last month has been eye opening. We’ve seen an amazing reception by fans, constructive criticism that we will carry with us for the rest of our careers and great new friends. For all of this we are very thankful. On the other hand we have seen that our product is a tough sell. We understand that it is unintuitive to the calculated mind of a gamer to spend money on something that will appear for free soon. Especially if you’re not really familiar with the project.

Looking back at the Kickstarter we can say that “We are glad that we tried.” Except that is not entirely true. We don’t speak in tense! We are not done!

We will reach our goal and Beyond the Barrier will become a reality. Just not through the road that we initially intended. We have made some great contacts along the way which will allow us to keep the costs low enough that we can continue out of pocket.

The story had to be altered though but perhaps for the best. Instead of ten more episodes we will produce sixto air in early 2016. The remainder of the story, another seven episodes will be seen a year later when the season reaches it’s climax. This will allow us to make the story, dialogue and characters even richer than before!

All the rewards from the kickstarter? Well, those gems will not be buried forever. When the time is right we will explain how you can dig them up.

Since the kickstarter is done we will stop updating from here. We will keep in touch with you guys through our facebook page which can be found here: https://www.facebook.com/initium.btb?fref=ts

It’s still possible to donate with PayPal to support Beyond the Barrier while we are shooting! Money donated will still be spend according to our original planning and will be used as we progress with the project. So help us get the most out of it by donating to our common cause!
You can find out more on this page:
http://www.stichting-initium.nl/current-projects

The future is bright and you will hear from us.

The Beyond the Barrier cast and crew.
De fantasy-wereld hebben wij om twee redenen niet veel in beeld gebracht:
1. je kunt er niet veel van laten zien zonder daadwerkelijk 'IC' (in-character) in de spelwereld te gaan.
2. wij wilden kijkers eerst zoveel mogelijk kennis laten maken met de spelers. Als kijker identificeer jij jezelf met de spelers, niet met de personage's die ze spelen.

De tweede aflevering speelt zijn vrijwel helemaal in de gamewereld af, en ook de daaropvolgende episodes (met hier en daar en wissel naar de gametafel, en tegen het einde wat out-of-character afleveringen).

Om op jouw afsluitende vraag terug te komen:
Wij hebben een hele maand lang veel zitten promoten. Zo zijn wij in Amsterdam, Utrecht, Gouda, Rotterdam, Eindhoven, etc geweest om ons praatje te doen, en posters op te hangen met uitleg en links.
Verder hebben wij contact met Paizo (maker van het systeem dat ze gebruiken om te spelen). Hun waren echter druk bezig met een convention en hebben pas op de voorlaatste dag van de campaign ons bericht gedeeld (beetje jammer). Ook hebben wij contact gelegd met diverse grotere bloggers (Improved Initiative o.a.) die ons project geshared hebben (waardoor ook weer feedback en contacten met kijkers ontstond).
Ook is er een persbericht de deur uit gegaan naar vrijwel alle Limburgse kranten en zenders (een collega van mij zit in het bestuur van de cultuurraad in limburg). Helaas kwam hier echt 0 respons op. Mijn pogingen om contact met Limburgse fondsen en organisaties in de cultuur sector hierover sloegen ook overal op muren van stilte, helaas :(
Tot slot ook via de community van D20PFSRD veel kunnen promoten (dat is een site/community die vrijwel alles rondom dat spel bij elkaar zet).

Beantwoord dit je vragen een beetje :)?

En heel bedankt dat je even de tijd en moeite hebt genomen om te reageren :D!

[Voor 3% gewijzigd door Darkfreak op 12-06-2015 13:31]

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
JA!.
Ok dat is een heel lang, maar vooral ook duidelijk verhaal. Erg jammer dat je van zo veel partijen stilte ontvangt. Zo ook hier op tweakers. Ik ben zeer benieuwd wat onze mede-tweakers hier over te zeggen hebben.

Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel succes!

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Coffeemonster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-09 00:40

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Leuk idee. Ben je bekend met de volgende topics?

Dungeons & Dragons (the pen and paper game)
Pen & Paper RPG topic - deel 2

12 jaar oude topics :o, maar wellicht dat je uit de anecdotes nog wat inspiratie kan halen. De typen spelers die je noemt herken ik overigens zeker, en van sommigen kan ik zelfs een voorbeeld geven.

Ik ben benieuwd wat jullie er van maken. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Bazziek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 26-09 22:55
Net de eerste 5 a 6 minuten gekeken. Ik haak persoonlijk af op het Engels. Zowel het accent als woordgebruik komt heel onnatuurlijk op mij over. De geluiden en muziekjes vond ik wel goed passen en ik vind het idee ook leuk. In het Nederlands zou ik het waarschijnlijk wel kijken.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb alleen het begin stuk even kunnen kijken, maar ik ga even met Bazziek mee, het engels is te gemaakt, het komt niet echt natuurlijk over en het is te perfect engels. (anyhow. zou eerder anyway zijn).

Ik heb alleen gigantische ruzie momenteel met normaal youtube filmpjes kijken (IE en Edge, html5), dus ik zal hem binnenkort helemaal kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:27:
Ik heb alleen het begin stuk even kunnen kijken, maar ik ga even met Bazziek mee, het engels is te gemaakt, het komt niet echt natuurlijk over en het is te perfect engels. (anyhow. zou eerder anyway zijn).

Ik heb alleen gigantische ruzie momenteel met normaal youtube filmpjes kijken (IE en Edge, html5), dus ik zal hem binnenkort helemaal kijken.
Dat het te perfect engels is vind ik nou zelf ook.
Wij hebben echter een iemand erbij zitten die ook revisions doet, en die telkens alles naar perfect engels wijzigt. Ondanks dat ik zelf altijd aangeef dat zoiets juist onnatuurlijk klinkt.

De accenten zijn helaas iets waar je echt niet snel aan ontkomt. Native english speakers (mensen die engels zonder accent spreken) zijn lastig om aan te komen, helemaal als je ze niet betaald :P

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-09 21:38
1.) RPG filmpjes, FUCK YEA!
2.) Tijd dat RPG's uit de "kelders" komen (blik van het gewone volk)

Ik zal het vanavond kijken. Klinkt goed :) (Also, Dorkness Rising <3)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
corset schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:33:
1.) RPG filmpjes, FUCK YEA!
2.) Tijd dat RPG's uit de "kelders" komen (blik van het gewone volk)

Ik zal het vanavond kijken. Klinkt goed :) (Also, Dorkness Rising <3)
The Gamers zijn zeker een bron van inspiratie geweest ^^
Wij gaan ons best doen om echter een stapje verder te gaan en het geen volslagen comedy te maken zoals The Gamers (niets mis mee ofcourse)

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik bump even schaamteloos dit topic (hoef ik geen nieuwe aan te maken).

Voor de tweaker die dit project volgt is dit geen nieuws, voor iedereen die nog twijfelde of gewoonweg niet volgde: Beyond the Barrier gaat door, de trailer staat al twee weken klaar en overmorgen (15 april) gaat de serie live :D!

En vandaag een leuk artikeltje in de krant :)

En de trailer

[Voor 8% gewijzigd door Darkfreak op 13-04-2016 09:29]

• corset
de trailer is cool! En pathfinder :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
corset schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:58:
de trailer is cool! En pathfinder :D
Dankje! En yeah :D!

Heb vanavond weer een sessie (iedere woensdag). Verslavend rotspel dat het is haha!

De trailer waren we zelf ook erg tevreden over. Je wilt niet weten hoeveel versies er van de trailer waren uiteindelijk tot we bij deze uitkwamen. Meerdere proof-viewings gehad ook.

Mocht niet te lang, niet te kort, niet te verhullend, niet te mysterieus :P.

Overmorgen de grote dag :3!

Ow, en Tweakers-geheimpje:
De eerste aflevering (voorheen de 'Pilot') gaat re-released worden samen met aflevering twee.
Kleine aanpassingen in de edit, waardoor de eerste aflevering net iets mooier is geworden :o

• corset
Darkfreak schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:07:
[...]

Dankje! En yeah :D!

Heb vanavond weer een sessie (iedere woensdag). Verslavend rotspel dat het is haha!

De trailer waren we zelf ook erg tevreden over. Je wilt niet weten hoeveel versies er van de trailer waren uiteindelijk tot we bij deze uitkwamen. Meerdere proof-viewings gehad ook.

Mocht niet te lang, niet te kort, niet te verhullend, niet te mysterieus :P.

Overmorgen de grote dag :3!

Ow, en Tweakers-geheimpje:
De eerste aflevering (voorheen de 'Pilot') gaat re-released worden samen met aflevering twee.
Kleine aanpassingen in de edit, waardoor de eerste aflevering net iets mooier is geworden :o
Cool!

Heb vorig jaar de "pathfinder intro set" gekocht, en dat tijdje geleden gespeeld met iemand die al redelijk lang met DM zijn bezig is. Binnenkort gaan we verder :D Ik hopelijk als Necromancer oid, Wizard was nogal.. meh :p

Also, waar heb je de dobbelstenen uit de banner van de eerste post vandaan? Die zijn cool!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
corset schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:09:
[...]

Cool!

Heb vorig jaar de "pathfinder intro set" gekocht, en dat tijdje geleden gespeeld met iemand die al redelijk lang met DM zijn bezig is. Binnenkort gaan we verder :D Ik hopelijk als Necromancer oid, Wizard was nogal.. meh :p

Also, waar heb je de dobbelstenen uit de banner van de eerste post vandaan? Die zijn cool!
Ik speel nu al drie jaar pathfinder met dezelfde DM. Homebrew in een Elder Scrolls setting (Dus ook met elder scrolls rassen aangepast voor het Pathfinder systeem). Verschillende campaigns gehad, die allemaal aan hetzelfde grote meta-plot deelnemen. Echt vet!

Heb je de nieuwe class al gezien die in het nieuwste boek staat?
Vigilante uit het boek 'Ultimate Intrigue' .. Echt een vette class lijkt mij (dual identity, je kunt batman-achtig spelen, maar ook Dr. Jeckyl/Mr Hyde).

Die dobbelstenen zijn mijn default-dice :3 ..
http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=40932

Over de banner zit een kleurfilter heen waardoor de tint van de dice net iets anders is, maar die van de link zijn dat dus ^^.

• corset
Nice! Binnenkort op Castlefest maar kijken voor leuke dice, je hebt er nooit genoeg :p

En de nieuwe classes me nog niet in verdiept. ben blij dat ik de basis snap :D

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-09 16:08
Ik kan de trailer op dit moment niet bekijken, maar klinkt goed ;-) heb hem even toegevoegd aan de watchlist.

Oh, de good old memories from D&D.

*In de volgende kamer vinden jullie een gesloten deur*
Iedereen vervolgens proberen om het slot open te maken (rollt een 1, slot kapot) vervolgens proberen om de deur open te breken/op te blazen..

Zat de deur uiteindelijk geeneens op slot 8)7

No

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Gister is aflevering twee live gekomen :D!
En als kleine extra hebben wij ook een remaster van wat de pilot was online gegooid als zijnde episode 1.

Dit omdat we twee acteurs na het filmen van de pilot moesten vervangen, helaas.
We vonden echter de tijd om de twee scenes van de pilot met de betreffende characters met de nieuwe acteurs te filmen en hebben zodoende een rework kunnen maken. Ook is de rework iets korter, en zijn wat kleine details aangepast.

Ik zal, voor de geinteresseerden de filmpjes hier plaatsen, maar het staat jullie ook vrij om ons te liken op Facebook en zo in de loop te blijven (en hier bv feedback te geven, want ook die is nog steeds welkom gezien wij nog wat projecten gaan filmen ;) )

https://www.facebook.com/initium.btb/

Enjoy :D!

[Voor 8% gewijzigd door Darkfreak op 16-04-2016 14:05]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True