9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Kan je het dan niet net zo goed op een normale bakplaat doen?Cartman! schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:24:
Ik gebruik tegenwoordig een koekenpan om de pizza in te bakken ipv. een steen, bevalt me veel beter. Gewoon deeg in de pan uitstrijken en dan met pan en al in de oven (let op dat je pan hiervoor geschikt is!).
Maar nog twee porties deeg over; weet iemand hoe lang dat in de koelkast goed blijft?
Thanks! Staat op de planning voor morgen, dus moet goed gaan.FreshMaker schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:25:
4 á 5 dagen, maar het vriest prima in voor een maand of 2 / 3
Haha, logisch! Maar komt wel goed met deze koelkastFreshMaker schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:26:
Je eigen neus en inschattingsvermogen is leidend ....
Ik ken de omgeving en jouw koelast niet hé
Een koelkast die 100x per dag open gaat heeft een andere verhouding, dan één die altijd gesloten blijft.
Maar langer 'liggend' deeg is rijper, zoals diverse anderen hier al aangegeven hadden in de laatste weken.
Heerlijk luchtig en knapperig resultaat!
Welke koop je precies bij de Welkoop? Zit er hier eentje in de buurt, dus dan ook maar eens een zak halen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:13:
[...]
Ik zie een tip in het filmpje dat ik zelf niet gebruikt heb (deeg plat op het aanrecht en dan trekken), ik probeerde altijd de techniek (die ik niet beheers) om het deeg met 2 handen in de lucht rond te krijgen, de truuk is dus het deeg te laten liggen op het aanrecht?
Dat zie ik wel werken, ik gebruik die techniek wel om de pizza rond te krijgen als ik weer eens een andere vorm heb gekregen, ik ga even zien of ik er morgen mee aan de slag kan. Kwam toevallig nog achter in de voorraadkast 9 liter hoge kwaliteit tomaten in fles uit Italie tegen, kan ik die gelijk tot lekkere saus omtoveren en dan invriezen in porties. Helaas is wel mijn deeg bijna op, zal straks op weg naar het strand even bij een Welkoop langs om dat aan te vullen en dan laat ik het later deze week weten.
Ik zit te slapen. Dacht dat Soezie/Frans Krokant twee verschillende waren
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 20-07-2016 14:20 ]
Recept uit de TS, maar wel met een iets andere hoeveelheid water en wat olijfolie. Voor het eerst gemaakt met Frans Krokant en werkt imho toch wel prettiger dan normale tarwebloem.
Saus van blik gepelde tomaten, ui, 3 teentjes knoflook en eetlepel oregano en een beetje tijm,
Ben nog aan het finetunen, maar voor mij in ieder geval het beste resultaat tot nu toe.
Is ook een beetje en gok, maar misschien dat het goed uit pakt.Gumball schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:58:
[...]
Tof concept maar ik vraag me af of dit heel veel beter werkt dan een dikke gietijzeren pan. Ook het formaat en de prijs vind ik wat tegenvallen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je 'm binnen hebt.
Jup, vond ik ook, maar de nieuwsgierigheid heeft gewonnen.jeka schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
Dat lijkt me een ideaal ding! Vind het alleen 50 euro te duur..
Ik herken je probleem. Zelf schuif ik de bodem na elke paar keer drukken het bebloemde gedeelte van het aanrecht over. Plakt vrijwel niet meer vast en er zit aan het einde niet overdreven veel bloem aan de onderkant van het deegkoelkast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:17:
Ik ben weer lekker begonnen met pizza bakken. Het lukt me steeds beter om dunne bodems te maken. Als ik dat zonder deegroller doe, en het met mijn handpalm 'uitdruk' op tafel of het aanrechtblad, plakt het deeg er altijd ontzettend aan vast, ondanks het gebruik van meel om dat te voorkomen. Heeft iemand daar een handig trucje voor? Of zou ik in de lucht moeten 'uitrekken'?
Valt bij mij wel mee hoe vochtig het is (recept uit de TS). Alleen het is soms net één plekje wat blijft plakken en dat kan ik zo in ieder geval voorkomen.grote_oever schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:32:
[...]
Als het deeg plakt aan de tafel dan is het toch echt te vochtig. De volgende keer zal ik dan minder vocht gebruiken. Goed kneden kan soms het plakken ook wel tegengaan.
Heb zelf al twee jaar een Pizzarette voor 6 personen en gebruik hem vrij regelmatig. Neemt qua opslag wel een hoop ruimte in
Nog niet ontvangen helaas (ze hadden gemikt op rond kerst), maar lijkt een kwestie van laatste loodjes te zijn. Mocht hij binnen zijn, dan kan je hier snel mijn eerste indruk vindenGumball schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Ik ben benieuwd of hij al binnen is en wat je ervaring dan is. Kan je ons al wat meer vertellen?
Unfortunately, we have a lot of problems with the products we are getting from them. Just a couple of days ago, we got a larger shipment of "finished" products and only around 10% went through our quality control process and on to the finishing and seasoning. 90% went straight to the bin.
And these problems are not minor cosmetic glitches, a scrape here and there etc. Below are some photos from our warehouse. You can see that we can't possibly send you products with major welding defects like these
Je kan glutenvrij bakmeel proberen?celshof schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:50:
We zijn er achter dat onze zoon last krijgt van bepaalde producten (fructanen). Tarwe staat helemaal bovenaan, dus een normaal pizzadeeg van tarwebloem maken is er niet meer bij. Spelt is minder heftig, maar moet hij ook niet te veel van krijgen.
Iemand een goed recept voor een deeg dat geen tarwe bevat? Eventueel helemaal glutenvrij.
Niks gemist hoorGumball schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:52:
[...]
Heb ik iets gemist of heb je nog steeds geen oordeel kunnen vellen??
[ Voor 13% gewijzigd door GermanPivo op 11-04-2017 23:32 ]
Eindelijk is het dan zo ver... Ironate is binnen! Eigelijk twee weken geleden al, maar nu pas tijd gevonden om even pizza te maken.Gumball schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:52:
[...]
Heb ik iets gemist of heb je nog steeds geen oordeel kunnen vellen??
Ironate:
Gedaan met recept uit de TS en opgewarmd volgens de gebruiksaanwijzing. Dus ding op het gas, even paar minuten rustig opwarmen en daarna nog even 15 min volle bak. Gas uit, pizza erin en zou 5 min duren.
Halverwege besloten om even te kijken en dat was verstandig, want zie hieronder het resultaat na 2.5 minuut.
Zoals je kan zien moet ik de volgende keren even spelen met de duur van opwarmen etc, want het ging iets te hard
Die tijden komen mij ook bekend voor in ieder geval. Denk dat ze die in het begin ergens gedeeld hebben. Waren mensen die niet op gas kookten die aangaven dat het langer duurde dan 10 min, dus denk dat ze met de bijgeleverde handleiding aan de veilige kant zijn gaan zitten.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:34:
[...]
Ik zat eens op dit ding te zoeken in google en kwam een andere gebruiksaanwijzing tegen, te weten:
[afbeelding]
Wellicht werken die tijden wat beter, gezien jouw resultaat is hij denk ik wat te warm?
Op zich natuurlijk positief dat hij wat te heet was
Alleen kon daardoor niet het gebruikelijke recept maken, dus maar eens het recept uit 'Jamies's Comfort Food' geprobeerd. Kwa verhouding gist/water/bloem achteraf gezien redelijk gelijk aan het one day dough uit de welbekende pdf.
Belegd met tomatensaus (teen knoflook, blik gepelde tomaten, handvol basilicum), buffalo mozzarella en wat pecorino romano.
Gebakken met de Ferrari G3. Twee bollen deeg in de vriezer gedaan, dus die maak ik de volgende keer met Ironate.
Grootste rede was nieuwsgierigheidVerwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:25:
[...]
Waarom ben je voor de ironate gegaan als je al zulke goede exemplaren uit de G3 weet te toveren?
Was benieuwd of ik met ironate wel de echte lucht bubbels in de rand van de pizza kon krijgen (lijkt zo te zijn), maak ook nog wel eens één pizza en ironate is dan sneller warm, en nu ook pizza tijdens het kamperen!
Je zal me overigens echt niet horen klagen over de resultaten uit de G3.
Lijkt me wel heel veel gist voor twee pizza's, maar zal die jij noemt ook eens proberen.
Heb je het dan over het recept wat je net noemde? Maar rijst dat dan ook niet heel langzaam verder in de koelkast?Heeft iemand voor dit laatste een truuk bedacht? Mijn vrouw werkt op maandag ook, dus die kan ik niet inzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door GermanPivo op 05-06-2017 22:08 ]
Goed punt! Lezen is ook een kunstarie_papa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:27:
[...]
Hobbykok heeft het wel over verse gist. Als je droge gist gebruikt kun je gewoon de genoemde hoeveelheid door 3 delen.
Zien er zeker goed uit!barber schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:03:
Vorige week de Roccbox binnen gekregen. Vandaag eindelijk tijd gehad om eens pizza te maken.
De eerste pizza's waren goed gelukt volgens mij en erg lekker![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe verbrand zijn je pizza's dan? Igrote_oever schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:43:
Ik blijft altijd een beetje zitten met het zwarte "verbrande". Als ik met z'n pizza bij mijn vrouw aankom krijg ik in de avond 100 linkjes over "verbrand" eten. In hoeverre snijden jullie de zwarte stukken eraf?
De pizza op de foto van Barber heeft wat donkere stukken, maar deze zijn nog absoluut niet zwart. Hele donkere stukken kunnen geen kwaad, zodra het zwart is wel
[ Voor 17% gewijzigd door GermanPivo op 14-06-2017 19:50 ]
Haha, maar die van mij (de eerste) was ook gewoon aangebrand toen ik voor het eerst de Ironate gebruikte.grote_oever schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:59:
M'n vrouw zou bij de volgende pizza's het zwarte gedeelte eraf snijden:
[afbeelding]
Maar de tweede is donkerbruin en is absoluut nog niet verbrand.. Maar ja, probeer dat je vrouw ook maar wijs te maken
[ Voor 22% gewijzigd door GermanPivo op 14-06-2017 21:17 ]
grote_oever schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Maar hoeveel zout doe je nog door de saus? Want als ik nog zout aan het deeg toevoeg kom ik al gauw aan >10gram zout en dat vind ik best veel.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:38:
[...]
Ik doe trouwens geen zout in de saus, er zit natuurlijk wel wat in de kaas. Maar zonder zout werkt het ook wel hoor, het deeg is dan alleen wat lastiger te bewerken.
Ik gebruik voor mijn pizza's in ieder geval Frans Krokant.MdO82 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:21:
Ik zag voorbij komen dat zoals @Verwijderd meel van Soezie gebruiken voor hun pizza's.
Nu zit ik bij de Boerenbond (neem aan dat het assortiment hetzelfde is als de Welkoop) te kijken en kom daar Frans krokant tegen. Welke gebruiken jullie nog meer van Soezie ?
Er werdt in een reactie verwezen naar de openingspost, maar daar zag ik het niet staan.
Het is altijd prima weer om pizza's te bakken.Abom schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:05:
Dit weekend is het weer prima weer om pizza's te bakken!
Gebakken in een paar minuten op de Ferrari G3. Al met al een
emil_406 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:15:
Ah, een pizza-topic. Ik maak al jaren zelf pizza's. Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds weken weer eens een paar bolletjes zelfgekneed deeg omgetoverd in een paar heerlijke pizza's

Ligt een beetje aan de rand die ik wil; maar meestal begin ik met de lucht eruit drukken (behalve bij de rand) en vervolgens in de lucht het deeg uitrekken.koelkast schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Trouwens, hoe maken jullie de bodem eigenlijk? In de lucht, of met een deegroller? Of met je vuisten?
Wanneer ik een hele dunne knapperige bodem wil, dan pak ik de deegroller
Mag je zeker en ben het met je eens!Gumball schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:52:
[...]
Mooi. Maar als ik kritisch mag zijn: je overdrijft met je 48+ kaasOkee misschien kwestie van smaak maar wordt het zo niet heel vet en zout??
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 06-11-2017 22:04 ]
Over pizzadeeg invriezen: https://www.italieplein.n...-invriezen-zo-doe-je-dat/koelkast schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:19:
- Zou ik de pizzabollen ook kunnen invriezen? Moet ik dat dan strak na het kneden doen, of na het rijpen/rijzen. En dan in folie/plastic zakjes?
Het avondeten van vandaag:
Recept uit de TS + eetlepel honing en gebakken op de Ferrari G3 (zonder mods).
Klinkt als een goede combi. Ga ik zeker ook een keer proberen!DirtyBird schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:52:
Mascarpone, zalm, ui, kapperappeltjes, dille, kaas en peper.
Ik ging vandaag na 15/20 min voorverwarmen het deeg stretchen en beleggen, dus ik denk 20/25 minuten voordat de eerste er op ging. Foto was overigens van de tweede pizza. Ik heb hem hem helemaal dicht en op de hoogste stand; af en toe de pizza een beetje draaien om te zorgen dat hij evenredig bruin wordt.Ample Energy schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:56:
[...]
Als ik dit soort foto's zie vraag ik me altijd af of ik wel lang genoeg de oven laat voorverwarmen. Hoe lang wacht jij meestal?
En doe je hem helemaal dicht of heb je die afstandsclips er tussen voor nog een paar cm extra speling?
Ik weet niet waarom, maar heb wel het idee dat de eetlepel honing door het deeg (voor 4 pizza's) helpt voor de kleur en knapperigheid.
Ik heb de versie met twee stenen, maar heb de bovenste er niet in zitten. Heb het een keer met de bovenste erin geprobeerd en toen kwamen de randen inderdaad tegen de bovenste steen aan.Ample Energy schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:26:
@GermanPivo: Honing doe ik er wel vaak doorheen, maar ik heb hem 1-2 cm open staan. Heb je de versie met 2 stenen? Als ik naar jouw randen kijk lijkt het me dat hij dan al snel tegen de bovenste steen zit, zeker als hij helemaal dicht zit.
Ik ga eind dit jaar maar weer eens experimenteren.
Misschien een keer zonder steen proberen? De ring aan de bovenkant zorgt er dan tijdens het opwarmen voor dat de onderste steen heter wordt en de bovenste heeft ook genoeg sterkte om de randen bruin te krijgen en de bovenkant gaar.
coelho schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:38:
[...]
Met alle respect voor de geposte foto, maar ik zou met die randen hier thuis niet door de ballotage komen. Veel te zwart.
Kwestie van een paar seconden korter en het is opgelost met dezelfde luchtige randen als resultaat.Ample Energy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:15:
[...]
Voor mij ook, maar ik snij er liever wat af (of eet er omheen) dan dat ik bij mijn huidige resultaat blijf.
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 12-12-2017 23:30 ]
Maar dat is de prijs exclusief verzendkostenVerwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:45:
[...]
Nu voor iets minder dan 70 euro, scheelt nog eens 8 euro
Ja.Marmo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:14:
Dekken jullie het kommetje met bolletje deeg ook af als jullie het in de koelkast laten rijzen?
Gewoon met plastic folie.
Vind ik makkelijker wanneer ik 4 bakjes met deeg heb.
Persoonlijk niet. Gaat er vooral om dat het deeg niet uit kan drogen.0xygen500 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:35:
[...]
Merk je verschil tussen handdoeken of plastic folie in rijzen?
Ps. Maken foto's over pizza's jullie ook altijd zo hongerig
Haha, ja, dat trek krijgen van de foto's is heel herkenbaar.
Warmte gaat sowieso niet door de steen, want de steen neemt de warmte op. ;-)FireFoz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:32:
Heeft er iemand hier ervaring met een dikke- en een dunne steen? Ik wil een nieuwe (grotere) steen kopen. Ik heb er nu een van 1 cm, maar zie ze ook van 3 en zelfs 4cm dik. Ik lees dat een dikke beter is omdat die de warmte beter vast houdt, en dat een dunne beter is omdat anders de warmte niet goed door de steen heen kan naar de bodem.
Praktijkervaring?
Eigenlijk is het heel simpel. Een dunne steen warmt veel sneller op dan een dikke steen, maar een dikke steen houdt zijn warmte veel langer vast (geeft langer warmte af) dan een dunne steen. Ga je 1 of 2 pizza's maken achter elkaar, kan je wel uit met een wat dunnere. Wil je er wat meer maken, is een dikkere steen wel aan te raden.
Geen ervaring mee, maar is het niet een idee om bijvoorbeeld een Ferrari G3 te gebruiken voor pizza's? Vaak wel in de aanbieding voor iets van €80,-Dr0ppFTW schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:30:
Beetje half off topic: Zijn er hier mensen die met een combi-magnetron pizza bakken?
Ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe combi magnetron. Ik volg dit topic ook wel eens zo nu en dan en weet dat het lastig+minder lekker is in een combimagnetron maar in mijn huis is er helaas geen goed alternatief. Nu ben ik er achter gekomen dat eigenlijk alleen Sharp combi-magnetrons heeft die tot 250
zouden moeten verhitten. Dat lijkt me al redelijk chill, iemand ervaring mee? Of andere merken die heter worden dan de gebruikelijke combi?
Sligro heeft ze in de diepvries geloof ik.Sbakker1982 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:14:
Iemand tips waar ik goede pizzadeeg bollen kan krijgen?
Mocht je de brander binnen hebben, dan hoor ik graag welke temperatuur je daarmee haalt en hoe snel het opwarmen duurt.Lekker Ventje schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:18:
Heb een gasbrander voor de Uuni 3 besteld via Amazon. Levering eind deze maand. Lees er goede verhalen over en dan ben ik van de pellets af. Het werkte wel met de pellets merkte ik daarstraks maar ik sta er versteld van hoe snel je bij moet vullen. Dat had ik niet verwacht. Had al wel ergens gelezen dat de Uuni 3 pellets vreet maar zo gaat het best snel met een zak van 10 kilo als je regelmatig de Uuni aansteekt.
De griesmeelkorrels zouden moeten volstaan, maar hoe langer je deeg laat liggen, hoe meer het ook weer gaat plakken aan je aanrecht door vocht van saus/ingrediënten... Dus als het echt 30 min zo gelegen heeft, gaat het de volgende keer beter als de pizza gelijk in de oven kan. Gewoon eerst de oven/barbecue op temperatuur en dan pas je pizza klaarmaken.Lekker Ventje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:16:
Mijn eerste probeersel was een totale mislukking en uiteindelijk is de frietpan aangegaan
Heb niet de juiste aanmaakblokjes en heb ruim een half uur staan kloten om de boel aan de gang te krijgen. Ondertussen lag de kale pizzabodem op mijn werkblad in de keuken uit te drogen en was ook nauwelijks meer van het werkblad los te krijgen. Om de pizza op de schep te krijgen lukte niet en de hele pizza vouwde zich op en scheurde. Was een recept uit de pizzabijbel met 30 uur rijstijd (54% water).
Ik wacht dus maar op de brander want ik heb geen zin in weer zo'n drama. Tips om vastplakken te voorkomen? Ik had er griesmeelkorrels onder maar dat hielp duidelijk niet.
[ Voor 11% gewijzigd door GermanPivo op 13-08-2018 07:02 ]
Ah, nog nooit gehoord van dit apparaat! Haal je een beetje de temperatuur die ze opgeven? 350 graden geloof ik?S913 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:33:
In het voorjaar lopen oriënteren naar een kleine oven voor in de tuin ... kom ik nu pas dit topic tegen
Had hier mooi de ervaringen met de Uuni en Roccbox kunnen vragen ... Ben uiteindelijk voor de Pronto van Pizzacraft gegaan:
[afbeelding]
Geen mogelijkheid tot houtstoken, maar ik ken mezelf, ik heb niet voor niets een gas-BBQ (kan ik mooi dezelfde gasfles voor gebruiken)
Een paar keer geprobeerd en erg tevreden, maar ben vooral nog aan het experimenteren met het beslag voor de bodem en recepten, dus ik ga eens rustig grasduinen door dit topic
Gezien de prijs zeker een interessante optie...
Ik heb toevallig een paar maanden terug zelf een stuk marmer gekocht voor pizza's en andere bakwerken. Beetje rondgekeken op marktplaats en er zijn af en toe wat aanbieders die prima stukken en verschillende maten marmer aanbieden voor een, imho, mooie prijs. Heb een stuk gekocht van 50x60x2 cm voor €40,-. Deze is mooi glad en geen scherpe randjes. Wel zelf ophalen, maar voor die prijs...Zeeuw schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:06:
Iemand ervaring met Lijns marmer? Ik zoek een werkblad om mijn pizza's op te kneden en daarna te beleggen. Ook kan ik dit blad dan makkelijk buiten gebruiken want ik sta nu binnen te beleggen terwijl vrienden buiten zitten.
Tevens kan ik het makkelijker schoonmaken dan het aanrecht en gebruiken voor andere baksels.
De afmetingen die ik kwijt kan zijn 55x80cm. 55x60 kost bij Lijns 102,50 euro. Vrij duur lijkt mij, of is het topkwaliteit marmer met perfecte afwerking?
Nu we een tijdje verder zijn: ben je nog steeds tevreden met de pronto? Heb je al eens gekeken hoe heet je hem kan krijgen?S913 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:32:
Ik let meestal op de grote cijfers van de thermometer (de Fahrenheit cijfers zijn groter dan de Celsius ...) en meestal verwarm ik voor tot rond de 700F, rond de 350C.
Prijs en gemak waren inderdaad voor mij de doorslag. Ook weer makkelijk schoon te maken en op te ruimen.
Vandaag was het hier ook weer eens tijd voor pizza - gebakken op de G3 Ferrari.S913 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:32:
[...]
Maar helaas heb ik weinig gelegenheid (ruimte) om bij slechter/kouder weer buiten te bakken, dus sinds september/oktober niet meer gedaan
- 585 gram Soezie Frans Krokant. Wanneer deze zak leeg is, naar de Sligro voor een zak Spadori.
- 350 gram water (60%)
- 11 gram zout (2%)
- 1.8 gram instant gist (0,3%)
Recept van de website van @pipo1000 maar met iets minder gist (vraag me niet waarom
Thanks!Boudewijn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:20:
Een maatje van me komt binnenkort pizza eten met zijn dame en hij is allergisch voor kaas. Nu wil ik op zijn exemplaren wat meer vlees/saus gebruiken, maar heeft iemand nog een briljant idee?
Ik vermoed dat de meeste pizza's gewoon prima werken, behalve peer-gorgonzola en margarita.
De marinara en dergelijke kunnen dus gewoon prima.
@GermanPivo : ziet er goed uit!
Wat bij mij gelijk binnen schiet - als hij tegen een beetje pittigheid kan - peperoni, reepjes paprika, heel fijn gesneden ui, wat schijfjes Jalapeño pepers en eventueel wat chili-olie naar smaak. Maar wat je zegt, denk dat het bij de meeste wel prima zonder kaas kan.
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 18-02-2019 18:33 ]
Ene keer doe ik het wel, andere meer niet. Persoonlijk merk ik niet heel erg veel verschil tijdens het verwerken of in de smaak, maar dat kan ook weer aan het soort olijfolie liggen geloof ik. Korst wordt misschien iets mooier bruin, maar dat gaat zonder ook primagrote_oever schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Grappig, waarom geen olijfolie erdoor?
Heb één keer deeg ingevroren en geloof dat ik het toen in de ochtend uit de vriezer heb gehaald en gewoon op het aanrecht heb laten staan tot het eind van de dag. Was daarna primaBoudewijn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:31:
Ik heb vorige week wat 200gr deegbollen bevroren na het pizza bakken en wil die morgen gaan gebruiken.
Wat is handig qua timing? Het deeg is al opgebold en daarna ook weer ingezakt. Ik zat aan s ochtends vroeg uit de vriezer halen te denken en in de ijskast leggen. Dan tegen 1600 opbollen .
Dit gaat om het koude methode recept van italieplein
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.Christiano007 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:10:
[...]
Ik zie bij de pre-order dat je kunt kiezen uit 50 , 37 en voor NL 30 bar. Zou het veel uitmaken welke je kiest?
Waar kijk jij dan?Phusebox schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:06:
[...]
Eh, ik zie alleen regelaars van 30-50 euro als ik zo rondkijk.
https://www.dewitschijnde...41GY2YU5X5oRoCB4IQAvD_BwE
Heb je al contact gehad met Ooni? Of je hebt precies pech of er zit ergens iets niet goed lijkt me...Phusebox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:03:
[...]
Ik ga een refund aanvragen. Wat een prul is dit.
Het zal een combinatie zijn van verschillende factoren waarom dat niet gebeurt; wind, temperatuur, tijd, deeg. Online zie ik al genoeg mensen pizza's met 'leopard spotting' uit de Koda toveren. Op m'n standaard Ferrari G3 krijg ik het al bijna en die wordt echt niet heter dan 380 graden.apNia schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:27:
[...]
Bijzonder, had een wat meer gestipte pizza verwacht onder die temperaturen. Misschien ook iets meer uit de wind houden? Wat was de baktijd? Ik wil ook een Koda kopen, maar het moet wel voordeel bieden tov m'n pizza steel.
Foto's!VincentH schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:30:
Gisteren jarig, dus toen de Koda gekregen en voor het eerst gebruikt.
Aansluiten was een eitje. Ik heb een regelaar met schroefaansluiting gekocht en die zat er zo op.
Aansteken ging in één keer goed: klik, klik, vuur! Na 15 minuten de temperatuur van de steen gecheckt en inderdaad zoals @Phusebox al aangaf een vrij groot verschil tussen voorin en achterin: achterin de over 470 graden, voorin maar 270.
Dit maakt regelmatig draaien dus absoluut noodzakelijk. Ik heb gisteren 6 pizza's gebakken en had het beste resultaat met 30 seconden, 180 graden draaien, 20 seconden, 90 graden draaien 15 seconden, 180 graden draaien 15 seconden.
Leopard spots allround!
Wat wel nog lastig is, is dat met een hele dunne bodem al dat draaien wel riskant is, zeker met een wat nattere topping (bijv. buffelmozarella-ansjovis-kappertjes).
Omdat de oven vrij klein is, is de precieze plaatsing van de pizza nog best lastig. Je wilt hem niet op de achterrand van de steen, want dan zit hij te dicht bij het vuur en verbrand de korst. Maar ook niet te ver voorin, omdat je dan een stukje hitte mist. Oefenen dus!
Maar al bij al ben ik heel tevreden: ik ken de de beperkingen vooraf, maar de pizza's worden gewoon lekkerder dan in de gewone oven door de veel hogere temperatuur. Je krijgt toch die smaak van koken met vuur die je in een gewone keukenoven niet krijgt.
Werkwijze:
Ik heb alleen nog op vol vermogen gestookt. Een volgend keer ga ik wel wat meer spelen met de gaskraan om te kijken wat er met de temperatuur te spelen valt.
Voor de bodem heb ik het lange rijs recept uit de Pizza-Bijbel gebruikt. Die heeft bijna 2 dagen in de koelkast gestaan.
Voordelen van de Koda:
-pizza in 90 seconden!
-koken met vuur: hij wordt goed heet!
-compact, draagbaar/ verplaatsbaar (als hij koud is)
-stuk goedkoper dan een Uuni Pro/Roccbox
-snel op temperatuur
-gemak van gas, geen geklooi met pellets
Nadelen:
-relatief klein
-daardoor grote temperatuurverschillen in de oven
Conclusie:
De Ooni Koda heeft door zijn compacte formaat een aantal beperkingen waar je mee moet leren leven/ werken. Wil je dat niet, dan moet je een stapje hoger gaan en een RoccBox of Pro aanschaffen.
Maar dan verlies je de draagbaarheid en moet je bijna het dubbele uitgeven. Bepaal dus zelf wat je wilt.
Maar binnen deze beperkingen kun je uitstekende pizza's bakken in de Koda!
Je linkt gaat naar de dagaanbieding van een prullenbak. Ik zie nog niet helemaal hoe je daar pizza's in gaat makenGabberPiet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:26:
Yo Aspirant pizzabakkers, de blokker pallet pizza oven is in de aanbieding voor 47,40
https://www.blokker.nl/dagaanbieding
De goede link: https://www.blokker.nl/p/royal-patio-pizza-oven/2093222
![]() | ![]() |
De Ooni Koda stond al een tijd op m'n lijstje, dus afgelopen vrijdag maar bij de Makro opgehaald (+ gratis pizzaschep natuurlijk). Gisteren snelle testrun gedaan; eerste pizza is al zeer goed bevallen
![]() | ![]() |
Pfoe, goede vraag! Hier komt een pogingGumball schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:51:
[...]
EN...? Hoe verhouden de pizzaovens zich tot elkaar? Merk je veel verschil??
Levert eigenlijk twee compleet verschillende pizza's op. Wat de bodems betreft: Koda levert een meer napolitaanse stijl pizza en is de knapperigheid van de korst/bodem in verhouding. Op de G3 had ik altijd een iets te knapperige bodem, omdat de rand nog niet gaar was.
Ook wat betreft de toppings merk ik een groot verschil. Je merkt heel duidelijk dat de temperaturen van de Koda een stuk hoger zijn, de pizza's zijn minder 'nat' als ze uit de oven komen. Ook leek ik de tomatensaus en de afzonderlijke smaken van de ingrediënten wat beter te proeven.
Ja en de bereidingstijd. Die is echt bizar kort
[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 20-04-2020 14:37 ]
Ben nu gewisseld naar de bekende versie van de Sligro, maar heb goede ervaringen met Soezie Frans Krokant van de Welkoop.Boudewijn schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:32:
Ik ben voor het blog van mij en @bvk een post aan het maken over hoe je deeg maakt voor pizza. Daarbij gebruik ik sinds ik ben begonnen altijd de Cinque Stagioni die ik bij de Hanos koop. Deze is online bij pizzashops te koop maar ik wil dat mensen niet aanraden (6.95verzendkosten en dan vaak nog marge ook).
Heeft iemand een tip voor een goed verkrijgbare bloem met een hoge W-waarde dat je ook zonder groothandel-toegang kunt regelen? Het gaat om een deeg waarbij ik 48u in de ijskast voorstel.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik zie dat hij niet meer leverbaar is, maar ik heb deze voor 18 euro gekocht vorig jaar.Sa.Tan schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:58:
Mag ik vragen van welk merk IR-thermometers jullie aanschaffen? Vind die dingetjes vrij prijzig, of zoek ik verkeerd?
Die vraag is wel vaker langsgekomen hierCivic09 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:16:
Wij hebben de G3 Ferrari pizzaoven en die maakt prima pizza's. Toch lijkt me zo'n Ooni Koda ook een fijn apparaat. Is die echt een stap beter of zijn de pizza's die je bakt redelijk gelijkwaardig?
GermanPivo in "Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2" en de berichten daaronder.
Passata of de pizzasaus van Mutti (Heeft AH sowieso) / Petti (Jumbo). Maar die kan je ook wel bij je plaatselijke supermarkt halen waarschijnlijk ;-)jantje112 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:15:
Heeft de sligro een goede "kant en klaar" saus voor de bodem?
Ik heb via marktplaats een marmeren plaat gescoord van 60x40 voor iets van €30 iirc. Paar viltjes eronder en werkt perfectGalois schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:39:
Zelfgemaakte pizza’s mee zelfgemaakt deeg zijn heerlijk! Zelfs met minder optimaal gerijst/gerijpt deeg.
Waar ik eigenlijk altijd een beetje tegenaan loop is dat mijn deeg op mijn aanrecht plakt bij het verwerken. Als ik de belegde pizza dan in de oven wil doen, dan moet ik daar erg hard mijn best voor doen.
De enige oplossing die ik heb is om extra bloem op het aanrecht te strooien, maar dan krijg je zo’n ‘bebloemde’ pizza wat ik jammer vind.
Hebben jullie dit probleem ook? En hoe gaan jullie ermee om?
Edit: oh ja, ik gebruik 58% water.
Als je je pizza hebt gevormd, deze voordat je gaat beleggen op een licht bebloemde schieter doen. Tijdens het beleggen af en toe even schudden en dan glijdt hij zo de oven in.
Pizza in de oven met Mutti pizzasaus classic, half bolletje mozzarella, beetje geraspte kaas. Daarna Parmaham, rucola en wat geraspte Pecorino.
![]() | ![]() |
Ja, merk wel verschil. Meestal maak ik twee dagen achter elkaar pizza en bij de van de tweede dag werkt het stretchen allemaal net even wat lekkerder. Zit ook wat meer lucht in en dat zie je weer terug in de luchtigheid van de korst. 72 uur gaat ook nog (maar imho niet beter dan 48), maar dat is ook wel de max wat mij betreft.dr86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:24:
[...]
ziet er goed uit, merk je daadwerkelijk verschil met 24uur of 48 uur?
Vond het na 3 dagen minder fijn werken, maar zal het eens proberen ;-)mithe schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:55:
[...]
Waarom laat je het niet meer dan 72 uur rijzen? Ik laat het deeg wel eens tot maximaal 168 uur rijzen (7 dagen) en ik merk dat de smaak dan nog beter is.
Ik kan het alleen maar aanraden! Ik heb er ook lang over getwijfeld, maar vanaf de eerste pizza absoluut geen spijt van gehad.Cujo74 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:18:
[...]
Ziet er goed uit, begint hier steeds meer te kriebelen om toch een Koda aan te gaan schaffen.
Ter referentie, hoe groot zijn de getoonde pizzaborden, en ongeveer gewicht van een deegbol
Ik neem aan de 48 uur is bulkrijs in de koelkast en dan opbollen en paar uur uit de koelkast?
Deegbol is ongeveer 240 gram. Ik doe altijd gelijk opbollen en dan per bol de koelkast in. Bollen zijn 240 gram en de borden zijn 30 cm in diagonaal.
![]() | ![]() |
Pizzarette is inderdaad erg leuk als vervangen voor gourmetten etc, maar voor de echte pizza ga je met een Fyre / Koda sowieso niet de mist inBicky schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:06:
mijn vrouw wilde in de afgelopen zomer ook zo een pizzarette kopen. ik was geen voorstander omdat reviews spraken over lange baktijd.
dat het ze adverteren dat het niet warm wordt aan de buitenkant en een laag verbruik vind ik negatief. dat kan er enkel op wijzen dat het aan de binnenkant ook niet erg warm wordt.
Als je 15-20min moet wachten voor een mini pizza gaat het gewoon niet vooruit.
misschien leuk voor 1 keer per jaar maar meer niet.
het is uiteindelijk een Ooni Fyra geworden. en sinds dien geen diepvries pizzas meer en iedere 2 weken verse pizza.
Deeg gemaakt en drie dagen koude rijs in de koelkast. Twee uurtjes voor het bakken uit de koelkast gehaald.
- 585 gram bloem (Caputo Blauw)
- 10 gram zout
- 2.6 gram instant gist
- 350 gram water
- 15 gram olijfolie
![]() | ![]() |
Tomatensaus, mozzarella, tomaatjes, salami en geraspte Pecorino.
![]() | ![]() | ![]() |
Hier geen rook met de Koda-Jaap-io schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:07:
Vanavond weer eens de Ooni Fyra uit het vet gehaald, maar ik ben nu benieuwd naar de koda.
Ik weet dat hier een aantal koda gebruikers zijn en ben benieuwd hoeveel die rookt?
Dat vind ik namelijk toch wel een aardig nadeel van de Fyra, die rookt behoorlijk namelijk. Zoveel dat ik m’n buren moet vragen de was weg te halen voordat ik hem aanzet 😂
Ik heb mijn steen ooit (2013) hier besteld - de website is verschrikkelijk, maar alles netjes geleverd en zeer goed ingepakt.NoepZor schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:38:
Weet iemand wat beter is voor het bakken? Ik heb deze pizzasteen op het oog, 2cm dikte:
https://www.welkoop.nl/gr...837373737&sqr=pizzasteen&
Echter kan ik voor 18 euro ook een chamotte steen kopen van 30x40 en 3cm dik. Vaak zijn pizzastenen van cordieriet gemaakt dacht ik.
Dikker is beter, want houdt dan ook genoeg warmte vast voor de volgende pizza's.
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 06-07-2021 10:46 ]
Geen idee, had de link nog in de bookmarks staan. Ik zocht specifiek naar een steen met een bepaalde dikte en maat en dan worden je opties beperkt - helemaal 8 jaar geleden.hollandnick schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:33:
[...]
Vreselijke site inderdaad, en ik was nog op zoek naar een pizzasteen voor mijn nieuwe Kamado. Maar zijn deze prijzen niet belachelijk hoogzat dan zelf meer te kijken naar deze steen
Mocht je meerdere pizza's na elkaar willen bakken, dan zou ik wel kijken of je een dikkere kan krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door GermanPivo op 06-07-2021 11:43 ]
Ik zou die eerste nemen - zoiets heb ik toen ook gekocht en is goed bevallen met gebruik in de normale oven.NoepZor schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:52:
[...]
Ik zat naar deze te kijken:
https://www.kachelbouwmat...y=Accessoires&artikel=172
Voor 25 hebben ze ook nog deze https://www.kachelbouwmat...y=Accessoires&artikel=358
Goede tomaten in blik/Polpa di pomodori (Mutti/Petti) kopen en afhankelijk van je smaak beetje verse knoflook/peper/zout erdoor. KlaarMrVegeta schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:10:
Nu moet ik eigenlijk ook een keer eigen saus gaan maken...
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 02-08-2021 10:15 ]
Kitchenaid hier. Ingrediënten erin, 10 minuten op de laagste stand kneden en klaar.MrVegeta schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:46:
Hebben jullie trouwens ook iets van een kneed/keuken machine die jullie gebruiken om het deeg te kneden, of gaat dat met de hand? Ik doe het nu altijd met de hand maar het is best een klusje.
Ja hoor, dat gaat prima. Let wel even op de maximale hoeveelheid deeg die je kan maken. Hier ooit begonnen met een budget ding met de instelling: gebruiken we hem veel en gaat 'ie stuk? Dan komt er een KitchenAid. Beide was dus het geval.MrVegeta schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:18:
Is het nog de moeite waard om daar een budget ding van te kopen? 500 euro voor een apparaat om 2 keer in de maand pizzadeeg met een maken is wat te veel van 't goeie. Wij hebben hier ook een handmixer met deeghaken, misschien kan ik dat eerst eens proberen.
Vermogen zegt trouwens ook niet alles, want een KitchenAid heeft relatief weinig vermogen, maar heeft geen moeite met wat zwaardere soorten deeg.
[ Voor 10% gewijzigd door GermanPivo op 02-08-2021 12:19 ]
![]() | ![]() |
Ik zou dan eerder vers pizzadeeg halen: https://www.ah.nl/producten/product/wi435163/ah-pizzadeeg Vriend had deze een keer gehaald voor de pizzarette en ik was best positief verrast.MrVegeta schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:52:
Het is kneiter mooi weer en ik heb zin om pizza's te bakken. Maar oei oei geen deeg klaar staan en nu ook veel te laat daarvoor.
https://www.ah.nl/product...0483/bertolli-pizzabodems is dat wat?
[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 28-09-2021 14:54 ]
Aanbieding is best aardig - voor die prijs heb ik hem twee jaar geleden ook gescoord. Heb de Koda 12 op Gas en bevalt echt heel goed. 15-20 min van tevoren aanzetten en dan is hij erg goed opgewarmd (wat van mijn baksels). Twee pizza's direct achter elkaar is sowieso erg goed te doen, bij meer soms even klein beetje tijd ertussen zodat de steen weer wat op kan warmen. Met je budget kan je nog voor een maatje groter gaan - is ook wel lekker denk.Michieas schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:31:
https://eu.ooni.com/collections/black-friday
Paar vragen voor de ervaringsdeskundige...
- Is het een goede aanbieding?
- Hoe is de ervaring met de gas varianten?
Ik maak elk weekend 2-4 pizza's en vind de Green Egg toch wat veel moeite om aan te maken voor de 2 pizza's. Gaat dit sneller/makkelijker?
Had hem eigenlijk op de planning staan voor volgend jaar voorjaar om aan te schaffen.
Of toch nog verder kijken voor een ander merk? Budget is niet echt een probleem maar €500 vind ik wel genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door GermanPivo op 22-11-2021 14:41 ]
Met een G3 Ferrari Delizia is ook goed betaalbaar (€87) haal je ook goede resultatendefusion schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:22:
Ik vind 'm niet eens heel gek duur, maar wil je echt betaalbaar maar goede resultaten, dan zou ik gewoon een pizzasteel nemen voor in de gewone oven.
Ik heb die van mij echt jaren regelmatig gebruikt, dus misschien had je net pech. Nu overigens een Ooni Koda op gas hier, maar soms gebruiken we in de winter nog wel eens de G3.larrylaffer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:23:
[...]
Hmmm, mijn g3 ging best snel kapot en heb daar voor in de plaats een Roccbox gekocht. Maar dat is voor 1 of 2 pizza's niet zo handig, en in de winter ook niet. Twijfel nu sterk om er weer eentje te kopen voor deze prijs. Op het moment dat ik een nieuwe g3 overwoog waren ze ook nog eens erg duur (zeker 120 euro).
Je hebt wel verschillende versies, maar geen idee wat de verschillen zijn. Heb zelf de G3 Napoletana en die is inderdaad €125 (maar ook wel regelmatig ergens te vinden voor minder iirc)
Maar beide zijn 1200 Watt, dus geen idee wat het verschil nu precies is (behalve het uiterlijk dan).
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 14-12-2021 09:53 ]
Heb je geen navulbare fles dan? Voor dat bedrag kan ik zeker 6 keer m'n 5kg DIN fles laten vullenlarrylaffer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:31:
[...]
Inderdaad, ik kom ook er niet uit wat precies het verschil is. Maar van de andere kant, voor 85 euro koop ik zeker 3 gasflessen en kan ik weet niet hoeveel pizza's bakken. Misschien toch maar gewoon de winterjas aan en die Roccbox stoken.
Sta hier ook gewoon buiten hoor met de koude dagen. Dichtbij de oven in het lekker warm
Zo doe ik het inderdaad ook, alleen ik mik gewoon direct alles in de kitchenaid, dus ook het zout. En inderdaad uurtje of wat voor het bakken even uit de koeling halen.Boudewijn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:23:
Ik gebruik lauw water en een kitchenaid voor het kneden (na de KA kneed ik even kort met de hand door). De KA is een minuut of 8 denk ik, waarbij ik het zout er pas de laatste paar minuten in gooi. Het deeg gaat dan 24 uur (of 48) de ijskast in... voor mijn gevoel is het deeg niet heel anders dan wanneer ik het eerst een uur laat rijzen en dan het zout erbij gooi. Wel laat ik na de ijskast de boel altijd een uur of 2 opgepunt rijzen op het aanrecht of in het deegkrat (koud deeg verwerkt ook bagger).
Meestal gewoon dr Oetker gist of bruggeman (oid) .Bijna altijd droge gist
Het betere deeg duurt gewoon wat langer - ik gebruik dit recept al een lange tijd en bevalt erg goed. Simpel te maken: 5 minuten in de keukenmachine + 3x 10 minuten rusten/stretchen. Nachtje in de koelkast en klaar.RonaldBe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:45:
Maar wat is nu een gemakkelijk deegrecept om als beginner mee te starten? Wat niet direct uren en uren duurt.
Het is niet zo dat het uren kost om te maken - je bent vooral uren aan het wachten
Zo heb ik het laatst ook gedaan met bollen van de Sligro (maar zal een pot nat zijn). Ontdooien in de koelkast en voor het bereiden een paar uur op kamertemperatuur laten komen. Was prima.Wackmack schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:52:
[...]
Goede tip! Zal het er rekening mee houden. Sowieso morgen voor het eerst testen hoe de temperatuur opbouw is bij de pizzaoven.
Ontdooi stappen zijn wel goed?
Een dure gasfles? Duur is natuurlijk relatief anders voor iedereen, maar een groene 5kg gasfles inclusief vulling kost €50, daarna alleen kosten voor de vulling (tussen de €15-25 afhankelijk van de vullocatie). En je kan echt wel een fink aantal pizza's bakken met 5kg gas. Enige andere accessoire is een gasslang + drukregelaar, maar die scoor je voor €15.NoTimeRemains schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:43:
Ik zit te twijfelen tussen de Ooni Koda 12 en de Karu 12. Beiden hebben dezelfde prijs maar de Koda heeft natuurlijk een vrij dure gasfles nodig en daarnaast de accessoires ervoor. De Karu kan ik met briketten stoken die ik al heb voor m'n bbq.
Wat zouden jullie doen?
Eenmalig zo'n €65 extra, maar je briketten zijn uiteindelijk ook niet gratis
Voor mij is de Koda een stukje gemak - aanzetten en ik kan weer verder met de voorbereidingen en 15 minuten later is de boel heet.
[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 17-06-2022 08:53 ]
Cujo74 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:22:
[...]
Ik denk dat jij al een tijdje geen gasfles of vulling meer hebt gehaald, prijzen zoals genoemd waren tot vorig jaar correct maar reken voor nu enkel de vulling maar op zeker het dubbele.
Hier zelf vorige week nog € 50 kunnen aftikken voor enkel de vulling (5kg).
Maar zoals gezegd, je doet er zeker een hele tijd mee, dus echt duur mwah
Nou, dat eerste klopt inderdaad
Een groene fles kan je nog steeds laten vullen voor die prijzen. Bijvoorbeeld https://www.dewitschijnde...ling-stalen-gasfles-5-kg/ , maar bij de lokale caravanzaak (randstad) ook voor die prijs.
[ Voor 8% gewijzigd door GermanPivo op 17-06-2022 13:40 ]
1/3 van aangegeven hoeveelheid verse gist.nickdemeijers schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:38:
Goedemorgen allen,
Ik wil dit weekend graag het pizzadeeg uit het Ooni boekje maken, maar daarin gebruiken ze verse gist. Echter, ik heb alleen de instant gist van Caputo. Hoeveel moet ik gebruiken voor een lange rijstijd? (Ca 35 uur)
En, is er nog verschil tussen Caputo gist en dr Oetker?
Beetje eigen initiatief wordt wel gewaardeerd hier. Heb je het topic al doorzocht? (eventueel alleen op afbeeldingen). Er zijn hier echt wel wat mensen die hun pizza oven delen + ervaringen.Anoniem_40A schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:42:
Heeft iemand een aanrader voor een pizzaoven? Ik zou er graag een willen aanschaffen en ik zat zelf al te kijken naar deze pizzaoven: Alfa Pizzaoven One. Iemand hier toevallig ervaring mee?
[ Voor 11% gewijzigd door GermanPivo op 19-07-2022 08:45 ]
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.
:strip_exif()/f/image/HGaB1BCawhr13BhBY73O2xiL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/INC9au6Omkqf2kw8l0XB0AMp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hhYhYqsvkswLaYvydqlDOpCI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1G9pZQ1TzgpmLuveg4IgDmGM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/n93MEc9fHxAo6PxoN1IR0s8z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Y8LwcSOqYwZaw0LFI1AQXahH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9JLtntZJyokkSvBnQLhDxBjR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/buoDzUTvSG9zFZHjhGr23K5B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Oho9hkz5A8pLcFXSfxn3K6n3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/f2VHQ04UJJmpFmmmpzgY1Fyv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9S6H53c53ttco3ZhqYS9FT5e.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4h2kmj4TQRtvHHkTap9YaSIK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/T0x3xbDF44CEVXZv857ffRjX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RAFtRXOsvUqsIwUVnLk3Zatj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yBjJleHOdtchvhKqvWwGUWgv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BuaQx6uqvWxtcVFEd00cfZyv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vB7A29m8KW16oVuhIHOsByKz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DsfTAbOqxTu4bU20UWdz6Voy.jpg?f=fotoalbum_tile)