| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Even ter verdediging van de RussenCeesKees schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:57:
Dan krijg ik alleen maar vage russische sites. Daar begin ik niet aan.
Geloof ik. Maar als ik niet begrijp wat er staat.... Dan ga ik er niet op klikken.ArcticWolf schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:47:
[...]
Even ter verdediging van de RussenDie sites zijn vaker legit dan Amerikaanse/Europese sites.
Anyhow..
Laatste poging ook mislukt. Deze gaat terug de verpakking in en naar de leverancier.
Ik ga voor een Lumia 640
Oh nee.... Toch niet!! 80 reboots later en alles werkt naar behoren. Ik ben een tevreden gebruiker!
[ Voor 12% gewijzigd door CeesKees op 01-10-2015 11:41 . Reden: Het werkt ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Da's mooi.CeesKees schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:12:
[...]
Oh nee.... Toch niet!! 80 reboots later en alles werkt naar behoren. Ik ben een tevreden gebruiker!
Dank je wel Herlin, zonder jouw hulp was dit niet gelukt.
Toch nog gevonden.pplammers schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:27:
Ik kan het niet vinden in de handleiding,
Maar weet iemand misschien hoe je de verzonden berichten via email kunt bekijken.
Alvast bedankt.
Als je bij de afzonderlijke email accounts naar beneden scrol, dan zie je de verschillende mappen.
[ Voor 45% gewijzigd door pplammers op 03-10-2015 14:41 ]
http://club.huawei.com/fo...od=viewthread&tid=5807258
Verwijderd
mijn zoon heeft een Huawei P8 Lite. In de SIMcode zit een 0 en nu blijkt dat bij het opstarten en opvragen van de SIM code de 0 niet getoetst kan worden. De telefoon ziet alleen de 8 (direct daarboven) of de regel onder de 0 waar de optie staat voor noodoproepen. Probeer je dus de 0 te toetsen, zie je de 8 of de onderliggende optie highlighten. Al van alles geprobeerd om toch de 0 te kunnen kiezen. Iemand dit al eens gezien en opgelost?
groeten,
Winfried
Dit is een workaround.
Mij lijkt de touchscreen op die plek niet helemaal lekker werken. Dus terug naar de leverancier en een vervangend exemplaar met een goed scherm.
Verwijderd
ach inderdaad, goede optieCeesKees schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:49:
Sim in een andere telefoon doen. Daar de code wijzigen en weer terug naar de P8 lite en de nieuwe code gebruiken.
Dit is een workaround.
Mij lijkt de touchscreen op die plek niet helemaal lekker werken. Dus terug naar de leverancier en een vervangend exemplaar met een goed scherm.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Van wat ik zo snel heb gelezen op een duitse site ergens:vuurtjih schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:46:
Update GRA-L09_Europe_GRA-L09C432B200 staat nu in de download, alleen geen idee wat er veranderd. Weet iemand meer?
update van android van 5.0 naar 5.0.1 met daarbij fix voor stagefright (?)
Morgen maar eens goed bekijken.
Manual de update.app op de sd kaart gezet en toen geinstalleerd met power +volume up&down
Na 2 keer ging die helemaal door en nu doet hij het weer. heb gelukkig nog een backup van 2 dagen geleden
Alles backuppen voor je B200 installeert!
edit:
deze rom is wel echt een verbetering tov de 170
[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 15-10-2015 07:45 ]
Bijzonder, vind de 170 juist net ff iets smoother aanvoelen dan de 200.... Verder merk ik geen verschil overigens.ArcticWolf schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:52:
B200 erop geflashed via localupdate (de full package), geen bootloop gehad hier.
edit:
deze rom is wel echt een verbetering tov de 170super smooth.
Vorige week ook problemen gehad met het touchscreen: de onderste rand (met de onscreen buttons) reageerde niet. Heeft zeker twee dagen niet gewerkt (ook niet na factory reset en meerdere reboots), daarna werkte het spontaan terug

Denk dat ik het toestel deze week maar indien voor RMA, heb er weinig vertrouwen meer in.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Huawei P8
Huawei P8 Lite
Huawei G8 (Maimang 4 in China)
Huawei Ascend Mate 7
Huawei Mate S
Huawei P8 Max
Huawei Ascend G7
https://www.droidapp.nl/n...-android-6-0-marshmallow/
[ Voor 57% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-10-2015 02:45 ]
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-10-2015 18:50 ]
1- You must be at b023
2- Download update zip https://drive.google.com/...nblM2Nm8/view?usp=sharing
3-Copy the zip (dont extract) to a new folder with name "dload" to an root of external sd card
4-Go to setting/updater and select local update
5-Now you are in and give a another restart again after wipe cache for zero errors
[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-10-2015 00:10 ]
[ Voor 162% gewijzigd door WhySoSerious? op 31-10-2015 17:53 ]
Meer mensen hier last van?
Oja, P8 Lite hier
[ Voor 6% gewijzigd door cowboyhenkie op 28-10-2015 19:07 ]
Ja hier ook.cowboyhenkie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:07:
Ik krijg een melding dat er een update beschikbaar is, maar wanneer hij wilt installeren krijg ik telkens een error.
Oja, P8 Lite hier

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hier ook geen succes, tweemaal geprobeerd op een P8 Lite. Het gaat om de B171 update.
[ Voor 13% gewijzigd door zordaz op 28-10-2015 23:50 ]
Gelukkig, haha. Als ik niet de enige ben zal er waarschijnlijk wel een nieuwe update volgen.zordaz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:48:
[...]
Hier ook geen succes, tweemaal geprobeerd op een P8 Lite. Het gaat om de B171 update.
X
Helaas hier ook hetzelfde probleem. Op verschillende Italiaanse fora ook allemaal dezelfde problemen. Wat is de makkelijkste weg om dit bij Huawei te melden, weet iemand dat?cowboyhenkie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:07:
Ik krijg een melding dat er een update beschikbaar is, maar wanneer hij wilt installeren krijg ik telkens een error.
Oja, P8 Lite hier
Edit: Inmiddels is de update door Huawei teruggetrokken.
[ Voor 6% gewijzigd door Dutn op 29-10-2015 10:14 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
[ Voor 3% gewijzigd door Dutn op 29-10-2015 15:46 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Welke P8 variant bedoel je? Want in dit topic worden meerdere varianten besproken.jayvol09 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:51:
Overweeg deze ook te kopen. Is ie goed te rooten? Heb namelijk een hekel aan bloatware.
Dacht aan de Lite. Misschien de gewone P8 als ik het goedkoop kan vinden.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
De Zwarte of de Witte(goud) ?
want ik moet verlengen en kan deze erbij krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 02-11-2015 23:47 ]
Of ie goed te rooten is weet ik niet, maar op mijn P8 lite kon ik alle bloatware die ik niet wilde verwijderen zonder rooten. EMUI heb ik vervangen door de APEX launcher, maar is nog wel aanwezig.jayvol09 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:06:
@zordaz
Dacht aan de Lite. Misschien de gewone P8 als ik het goedkoop kan vinden.
Was eigenlijk van plan om eerst iets anders te kopen, (budget €250).
Nu Android 6.0 Marshmallow voor de deur staat ben ik ook een beetje huiverachtig dat de P8 Lite deze niet zal krijgen :-/
Vind het ook erg storend dat er geen"deftige" hoesjes bestaan voor de P8 Lite, met deftig bedoel ik zoiets als Otterbox of Spigen,
Iemand een advies voor een hoesje?
WhySoSerious? in "[Huawei P8] Ervaringen en Discussie"kiekeboeboe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:43:
Nu Android 6.0 Marshmallow voor de deur staat ben ik ook een beetje huiverachtig dat de P8 Lite deze niet zal krijgen :-/
[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-11-2015 16:46 ]

mobiel opnieuw opgestart en nu doet hij het gewoon
Ik heb ook nog een nieuwe goud/wit te koop staan, nieuw in verpakking V&A aangeboden: Huawei P8 16GB Goud WIT NIEUW! GESEALD
Het rare is dat er een sticker op de doos zit met een NL adres van Huawei. De P8 Max is nog steeds niet te koop in NL

Hij lijkt hier soepeler te lopen. Soms viel voorheen het toetsenbord weg door te weinig geheugen. Tot nu toe niet gehad na de update!zordaz schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:21:
De update draait sinds gisteren ook op mijn P8 lite. Ik kom op het eerste gezicht geen functionele verschillen tegen, hopelijk is GPS nu wel stabiel...
Verwijderd
Yep!Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:14:
Sinds 2 maanden in bezit van de p8, prachtig toestel echter 1 groot minpunt, de tril functie is erg zwak.Heel vaak voel je het toestel niet trillen als die in de broekzak zit. Andere gebruikers daar ook last van??
Maar heb ik ook met m'n Samsung A3 (werk toestel), denk dat je er gewoon aan went na een tijdje.
Ik kom van een samsung S3 dus beiden zijn een vooruitgang maar ik vraag me af of de OPX niet beter is. De prijs is dat in ieder geval wel.
Ik zit vooral te whatsappen, browsen en af en toe een spelletje te spelen op mijn tel.
Welke keuze zouden jullie maken?
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Hello Dear user:
Huawei Customer Service is pleasure to be at your service.
If you want to unlock your phone, you should meet these conditions as follow:
1、Please register your own Huawei ID on your phone other than any other third party.
2、Log in your Huawei ID for continuously 14 days on your phone which you need to unlock.
3、Each Huawei ID should not apply for the unlock code more than twice within six months.
You can log in http://emui.huawei.com/en/ to ask for unlock code When you enter the web page,
please click 'Download' button, choose the 'Unlock Bootloader' to log in your Huawei ID, other
than any other third party ID, then follow operations as the web page advices.
If you can not log in, please send the screenshoots of the erro message shows on the screen to
us and we will help you to check your problems.
We also need you to know that once your phone is rooted, it can be out of the best working
state and part of functions may not be able to work normally. In additon, the system is
vulnerable to be invaded by viruses once your phone is permitted to unlock. What's more, for
the lacking of fully tested, the third party software will not be compatible with your phone.
Unlocking will bring unexpected negative impacts and if the device is not normal, and can not
be restored, Huawei after-sales service office will not provide warranty service for your
rooted phone, and you may bear the cost. So we strongly advise you to think it twice.
If you have any other problem, please send your feedback to us. We will always be at your
service to help you to solve your problems. Thank you for your supporting to Huawei and you can
add Huawei official Wechat ID: Huawei 400 to learn more.
Hard service 100+, out of service is just the basis, the excess satisfaction is our eternal
pursuit!
HUAWEI Customer Service
Ik heb de P8 Lite en zou als ik opnieuw de keuze zou moeten maken voor de OPX gaan. Specs zijn iets beter (3GB RAM over 2GB RAM, bijvoorbeeld), maar vooral de software ondersteuning is een stuk beter.Muzzy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:15:
Ik heb via een veiling de grijze P* 16 Gb gewonnen voor €350 maar ik twijfel enorm of ik hem niet moet terugsturen en moet gaan voor de OPX.
Ik kom van een samsung S3 dus beiden zijn een vooruitgang maar ik vraag me af of de OPX niet beter is. De prijs is dat in ieder geval wel.
Ik zit vooral te whatsappen, browsen en af en toe een spelletje te spelen op mijn tel.
Verder is het ram geheugen gelijk. Waar ik eigenlijk bang voor ben bij de OPX zijn kinderkwaaltjes. Zowel hardwarematig als software.
Aan de andere kant, soms moet je gewoon een keuze op gevoel maken.
De zwarte natuurlijk, vallen de bezels bij het scherm ook niet op. En op MP staan maar weinig zwarte te koop.Aggressor schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:22:
welke verkoopt beter denken jullie? (meer in trek?)
De Zwarte of de Witte(goud) ?
want ik moet verlengen en kan deze erbij krijgen
[ Voor 8% gewijzigd door Cosmo_nl op 12-11-2015 20:12 ]
Nee zie je altijd als je scherm aan staat.Aggressor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:54:
haangt toch meer van de achtergrond kleur af?
Gewoon de gene die je het mooist vindt.Muzzy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:15:
Ik heb via een veiling de grijze P* 16 Gb gewonnen voor €350 maar ik twijfel enorm of ik hem niet moet terugsturen en moet gaan voor de OPX.
/care wat andere vinden. TIs een prima toestel, merk zelfs dat mensen NU pas ontdekken dat er een Huawei P8 is terwijl ik hem al sinds half mei heb

Cosmo_nl in "[Huawei Honor 7] Ervaringen en Discussie"
Haha ze zijn allebei mooi, en eigenlijk is hij voor mijn meisje. Ik ga zelf voor de Note 4.ArcticWolf schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:37:
[...]
Gewoon de gene die je het mooist vindt.
/care wat andere vinden. TIs een prima toestel, merk zelfs dat mensen NU pas ontdekken dat er een Huawei P8 is terwijl ik hem al sinds half mei heb
Anyway ik heb hem dus vanochtend samen emt haar geopend en bij het openen van de doos zag ik meteen al dat die ronde stickers over oudere geopende stickers geplakt zijn. Toen ik het toestel eruithaalde zag ik ook wat kleine beschadiging rechtsonderin tussen de bezel en buitenkant. Alsof hij geopend is geweest. Daarna bleek ook nog eens dat de batterij helemaal leeg is. volgens mij komen ze van de fabriek met wel enige charge.
Ik heb dus even snel contact gemaakt met de leverancier en ik stuur hem terug om vervolgens mijn geld terug te krijgen. Ik hou nog even de opx forum in de gaten
Thanks werkt ook op de P8 Max. Bij de chinese versie zat deze optie er al in, maar bij de Europese versie niet. Bij sommige filmpjes ging het niet automatisch weg (zoals Fox Sport app). Nu kun je het zelf weg drukkenCosmo_nl schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:35:
Hier nog een truukje om je navigatiebalk te verbergen, als het goed is werkt dit ook op de P8 werken.
Cosmo_nl in "[Huawei Honor 7] Ervaringen en Discussie"
[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-11-2015 11:28 ]
Deze werkt op de Huawei Honor 7 en 6
[ Voor 11% gewijzigd door Cosmo_nl op 15-11-2015 19:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
Supervervelend, want ik zou dan onder het rijden Bt uit en weer aan moeten zetten.
Ik had ergens al gelezen dat het zou helpen om wifi dan uit te zetten, maar dat helpt ook niet.
Ook als ik iemand probeer te bellen (áls-ie het doet!) dan gaat de BT-verbinding al vanzelf uit nog voordat telefoon over gaat.
Kent iemand dit probleem?
Edit (7/12/2015):
Ik kreeg van Huawei het advies om Bluetooth Auto Connect te installeren. Dat ga ik zeker uitproberen en mijn ervaringen delen.
[ Voor 14% gewijzigd door MauvL op 07-12-2015 15:49 ]
Eerlijk gezegd vind ik het raar dat Huawei een third party applicatie adviseert om basis functionaliteit te laten werken, dat horen ze gewoon zelf oplossen.
Aan de andere kant: ik ben best tevreden over Huawei, maar de twee smartphone's die ik van ze heb, hebben in elke officiele firmware niet werkende basisfunctionaliteit. Als het niet bluetooth is, dan is er wel weer iets met het standaard e-mail programma of GPS etc. Er is meestal omheen te werken, zeker door Tweakers, maar ze hebben echt nog een weg te gaan t.o.v. diverse concurrenten.
[ Voor 4% gewijzigd door zordaz op 09-12-2015 11:31 ]
Eerste poging: heenweg een 20 minuten rijden en alles functioneert. Zelfs een inkomend gesprek aangenomen.
Terugweg heb ik ca. 5 minuten BT verbinding gehad en daarna kwam het niet meer terug.
Die Bluetooth app heeft nogal wat opties in de config, dus ik geef nu nog niet op.
Ik ben nog niet aan de beurt kennelijk (B170).zordaz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:20:
Ik krijg net een OTA update binnen voor mijn P8 Lite: B183. Iemand al ervaringen?
Ben benieuwd wat je in het logboek ziet aan fixes en wellicht nieuwe features...
Hoe dan ook een Huawei probleem.
Vandaag op een lange rit geen verbinding gehad, behalve de eerste pakweg 5 minuten. Superirritant.
Ik overweeg een inruil van de P8 lite.
Hier trouwens nog geen B183 binnen. Je hebt geluk, er wordt hier en daar gevraagd of iemand al gehoord heeft of het waar is dat.....
Ik hoopte op een Dual-Sim, maar bij HN kom ik maar niet door de wachtrij van de chat heen om het te vragen. Ik lees hier dat er maar weinig dual-sims beschikbaar zijn in NL. Jammer.
Was er al meer bekend over het functioneren hier van? (heb wel het hele topic gelezen maar ging de laatste pagina's meer over de updates en GPS) Want is het een hardware dingetje of puur software en mogelijk te flashen?
Daarbij, een laatste vraag die ik nog niet terug heb gevonden in dit topic, als je nu een toestel koopt, is het dan nodig om alle upates te doen, of is alleen de laatste voldoende? Omdat ik ook erg veel update verhalen heb gelezen.
Gisteren de tel binnen gekregen. Het is een dualsim met 3GB/16GB, maar het tweede slot is gedeeld met het externe geheugenkaartje.RedRayMann schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:17:
Ik ben van plan de P8 te halen deze maand. Bij Hollands nieuwe is hij (2 jaar contract) 288 euro, en dan een 100 retour van Huawei is het een leuk prijsje.
Ik hoopte op een Dual-Sim, maar bij HN kom ik maar niet door de wachtrij van de chat heen om het te vragen. Ik lees hier dat er maar weinig dual-sims beschikbaar zijn in NL. Jammer.
Was er al meer bekend over het functioneren hier van? (heb wel het hele topic gelezen maar ging de laatste pagina's meer over de updates en GPS) Want is het een hardware dingetje of puur software en mogelijk te flashen?
Daarbij, een laatste vraag die ik nog niet terug heb gevonden in dit topic, als je nu een toestel koopt, is het dan nodig om alle upates te doen, of is alleen de laatste voldoende? Omdat ik ook erg veel update verhalen heb gelezen.
Tot nog toe werkt hij goed, het is alleen lastig om de data limiet optie te vinden, schijnt een bug te zijn in EMUI 3.1 Even zoeken in de Play Store naar Activity Launcher en dan kun je er wel bij komen.
Adresboek wordt opgepikt door de carkit, erg fijn.
Tot nog toe geen problemen, het is trouwens een B200 die volgens de verpakking rechtstreeks bij Huawei NL vandaan komt.
[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 15-12-2015 14:07 ]
Voor diegenen die specifiek naar de oplossing zoeken:ArCadE schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:05:
[...]
Tot nog toe werkt hij goed, het is alleen lastig om de data limiet optie te vinden, schijnt een bug te zijn in EMUI 3.1 Even zoeken in de Play Store naar Activity Launcher en dan kun je er wel bij komen.
http://forum.xda-develope...management-issue-t3007780
Dat is inderdaad de juiste link.dasystemcheck schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:03:
[...]
Voor diegenen die specifiek naar de oplossing zoeken:
http://forum.xda-develope...management-issue-t3007780
Waar heb jij hem vandaan en werkt de dual sim daadwerkelijk?ArCadE schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:05:
[...]
Gisteren de tel binnen gekregen. Het is een dualsim met 3GB/16GB, maar het tweede slot is gedeeld met het externe geheugenkaartje.
Lijkt me sterk dat je de dual sim versie hebt, die wordt helemaal niet verkocht in Nederland en al helemaal niet rechtstreeks bij een provider.ArCadE schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:32:
Besteld bij Hollandsnieuwe. Dual sim nog niet getest.
De single sim versie heeft ook de mogelijkheid een 2e sim erin te doen, maar die werkt niet.
(En de leuke prijs bij HN)
De vraag nu, doorzetten en de P8 Single Sim of toch verder kijken...
Er zijn niet echt alternatieven, zeker niet voor deze prijs
Verwijderd
Kreeg na installatie meteen de update naar B200.
Linkje
Downloaden, hernoemen naar Update.zip en plaatsen in (eventueel zelf aan te maken) map Dload op je SD kaart of interne geheugen. Dan via update optie in toestel kiezen voor lokale update en installatie volgt.
Net uitgevoerd, installatie duurt dikke 10 minuten en daarna nog 10 minuten optimaliseren maar dan wel met behoud van data. Lijkt me wel handig om toch eerst ff backup te draaien, temeer het nog beta software is. Draait vooralsnog prima!
Oh ja... Installatie op eigen risico natuurlijk

Edit: eerste ervaringen
- toestel voelt veel meer responsive aan. Lijkt net iets meer "snappy"
- instellingen menu flink op schop. Geavanceerde instellingen stuk minder. Energiebesparing optie voor apps verdwenen. Per app wel netjes, conform Marshmallow, rechten aan en uit te zetten
- look van diverse iconen gewijzigd
- aninaties anders dan voorheen, wel geinig
- in statusbalk heb ik Logservice Tip icoon staan. Ben dr nog niet achter hoe en wat maar gok dat t te maken heeft met feit dat software beta is en je hier feedback mee geeft o.i.d.
- nieuwe feature in Emui: optie om meldingen venster anders te openen. Door aan linkerkant vanaf statusbalk naar beneden te vegen krijg je meldingen, aan rechterkant naar beneden vegen krijg je sneltoetsen. Scheelt weer een handeling...

[ Voor 35% gewijzigd door Delirius op 18-12-2015 18:31 . Reden: Aanvulling 1e ervaringen ]
Is nog steeds een Beta toch?Delirius schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:52:
Voor diegene die niet kan wachten op nederlandse Marshmallow OTA:
Linkje
Downloaden, hernoemen naar Update.zip en plaatsen in (eventueel zelf aan te maken) map Dload op je SD kaart of interne geheugen. Dan via update optie in toestel kiezen voor lokale update en installatie volgt.
Net uitgevoerd, installatie duurt dikke 10 minuten en daarna nog 10 minuten optimaliseren maar dan wel met behoud van data. Lijkt me wel handig om toch eerst ff backup te draaien, temeer het nog beta software is. Draait vooralsnog prima!
Oh ja... Installatie op eigen risico natuurlijk![]()
![]()
Edit: eerste ervaringen
- toestel voelt veel meer responsive aan. Lijkt net iets meer "snappy"
- instellingen menu flink op schop. Geavanceerde instellingen stuk minder. Energiebesparing optie voor apps verdwenen. Per app wel netjes, conform Marshmallow, rechten aan en uit te zetten
- look van diverse iconen gewijzigd
- aninaties anders dan voorheen, wel geinig
- in statusbalk heb ik Logservice Tip icoon staan. Ben dr nog niet achter hoe en wat maar gok dat t te maken heeft met feit dat software beta is en je hier feedback mee geeft o.i.d.
[afbeelding]
Heb hem ook geïnstalleerd, die Logservice Tip heb ik uitgezet door > lang in te drukken > app info > stop app
die app is trouwens alleen maar voor Chinezen dus zal niet veel doen op onze EU toestellen
Daarnaast, als bovenstaande vraag mogelijk is, kan iemand voor mij (als abonnee bij Hollands Nieuwe) de telefoon bestellen?
Dus moet iemand kunnen verlengen.
Mischien heb je iets aan mij, wilde de P8 met de 1000bel/sms/mb bundel.
Maar kan de P6 van mijn ouders voor gratis overnemen (bijna nieuw)
Maar twijfel nu tussen de Simpel onbeperkt bel/sms + 1000mb bundel en de Sim Only van Hollands Nieuwe van hier boven.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Nope, geen 5ghz wifivuurtjih schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:33:
De p8 heeft geen 5ghz wifi, of kijk ik er over heen?
Bij zijn vorige telefoon (android 4.0) ging dat heel gemakkelijk bij instellingen --> Gegevensgebruik
Echter zie ik die keuze nergens op de P8
Ik zie wel beheer dataverkeer maar kan daar niets in aanpassen of de begindatum per maand instellen....
Zie ik nu dingen over het hoofd of is dit inderdaad niet meer mogelijk
Kan wel, maar menu is idd verdwenenPatrick_v_B schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:04:
Voor mijn zoon heb ik de P8 gekocht. Helemaal top voor hem echter loop ik tegen een probleem aan. Waar kan ik het dataverkeer regelen en maximaliseren??
Bij zijn vorige telefoon (android 4.0) ging dat heel gemakkelijk bij instellingen --> Gegevensgebruik
Ik zie wel beheer dataverkeer maar kan daar niets in aanpassen of de begindatum per maand instellen....
Zie ik nu dingen over het hoofd of is dit inderdaad niet meer mogelijk????
Vertel vertel, want ik heb werkelijk waar nergens last van. EMUI werkt nog soepeler en toestel zelf lijkt ook iets langer mee te gaan vwb batterij. Apps laden sneller en nog geen problemen gehad met apps.ArcticWolf schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:48:
Ik zal mensen niet aanraden om te upgraden naar B313... wel wat vervelende bugs en downgraden is een pain in the ass.
In de beta Marshmallow update zit t wel weer:View My VideoPatrick_v_B schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:04:
Voor mijn zoon heb ik de P8 gekocht. Helemaal top voor hem echter loop ik tegen een probleem aan. Waar kan ik het dataverkeer regelen en maximaliseren??
Zie ik nu dingen over het hoofd of is dit inderdaad niet meer mogelijk????
Neem tenminste aan dat dit is waar je op doelt
Meteen ff nieuwe optie schermopname getest

[ Voor 3% gewijzigd door Delirius op 23-12-2015 18:34 ]
Bij mij sluit B313 standaard apps af, mails komen vertraagd binnen en Facebook sluit ie ook standaard af... en probeer dan maar eens te vinden waar je dat kan veranderen.Delirius schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:05:
[...]
Vertel vertel, want ik heb werkelijk waar nergens last van. EMUI werkt nog soepeler en toestel zelf lijkt ook iets langer mee te gaan vwb batterij. Apps laden sneller en nog geen problemen gehad met apps.
Trouwens, probeer maar eens te reverten naar B200 (ben al 3 uur bezig en heb nog geen oplossing...)