Welke versie ?jwinne schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:15:
Heb een update binnen gekregen. Maar als ik deze wil installeren mislukt lukt altijd.
Heb dan maar besloten om terug naar fabrieksinstellingen te gaan en zo de update proberen te installeren.
Bij het het terug gaan naar fabrieksinstellingen blijft mijn P8 steken bij het opstart logo van Huawei.
Kan er niks meer mee doen. Bootknoppen (vol+ vol- en powerknop) doet ook niks.![]()
Vreemd, fastboot zou het eigenlijk /altijd/ moeten doen, misschien dat hij niet 100% uitstaat voordat je in de recovery probeert te komen?jwinne schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:15:
Heb een update binnen gekregen. Maar als ik deze wil installeren mislukt lukt altijd.
Heb dan maar besloten om terug naar fabrieksinstellingen te gaan en zo de update proberen te installeren.
Bij het het terug gaan naar fabrieksinstellingen blijft mijn P8 steken bij het opstart logo van Huawei.
Kan er niks meer mee doen. Bootknoppen (vol+ vol- en powerknop) doet ook niks.![]()
Inderdaad kon ik hem niet volledig uit krijgen. Maar heb de batterij leeg gelaten en dan geprobeerd van volledig uit maar ook niks. Als ik hem aan de pc leg vind hij hem niet terug.
Hij gaat morgen terug de post op richting Coolblue.
Hij gaat morgen terug de post op richting Coolblue.
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:04:
[...]
Vreemd, fastboot zou het eigenlijk /altijd/ moeten doen, misschien dat hij niet 100% uitstaat voordat je in de recovery probeert te komen?
Ik heb mijn toestel toch aangemeld voor reparatie, denk niet dat het wat oplost maar dan weten ze in het reparatiecentrum in ieder geval ook van het probleem. Ik doe er een briefje bij dat ze als eerste naar de camera moeten gaan en proberen te filmen (voor ze 'm resetten want dan is er natuurlijk niks aan de hand) (ik laat het toestel aanstaan, gooi alle apps die ik heb geïnstalleerd eraf) want de camera wil nu dus weer niet filmen nadat het een aantal dagen goed is gegaan.
Bij de klantenservices van Huawei geven ze toe dat die nu wel een klacht is die vaker voor komt. (de vorige keer dat ik belde was de klacht niet bekend) Ze hebben nog gekeken of er een software update was maar die is er nog niet.
Bij de klantenservices van Huawei geven ze toe dat die nu wel een klacht is die vaker voor komt. (de vorige keer dat ik belde was de klacht niet bekend) Ze hebben nog gekeken of er een software update was maar die is er nog niet.
Ik heb nu al aantal weken de g4. Mijn vriend 1,5 week de p8... Over beide niks te klagen. Ik zelf heb de tempered glass protectors (bescherning van coating en zo veel meer...) net binnen. Maar nog geen problemen ondervonden zonder. Ik ben er tot nu toe helemaal happy mee!Raymond7 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:40:
Hmm , deze toestel klinkt wel netjes. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen lg g4 en huawei p8. Bij lg g4 lees ik de vele screen coating problemen, en bij huawei p8 lees ik zeer weinig problemen. Ik heb niet zoveel zin in defecte producten na aanschaf, dus ik leun een beetje richting de p8 vanwege de goede bouwkwaliteit. Ik heb eigenlijk twee vragen, wellicht dat iemand dit kan ophelderen.
Waar kan ik de 64gb versie van de p8 vinden of wat is hiermee gebeurd?
Ik heb namelijk op google gezocht, maar het wordt in nl nergens aangeboden.
Heeft huawei een soort service center waar ik later de p8 naartoe kan brengen om accus te vervangen?
P8 lijkt ook een prima toestel. Veel dingen werken bij huawei net iets anders (vindplaats van instellingen... Geen "menu" met alle apps...) wat voor mij soms beetje onwennig is. Maar mijn vriend had hiervoor een p6 met vergelijkbare besturing. En is net zo blij met zijn p8 als ik met mijn g4.
Maar ook voor hem zoeken we desondanks temp gl protectors... Suggestions anyone?
Toen ik de P8 lite klaarmaakte voor verzending deed de filmfunctie het niet, vreemd genoeg nadat ik er allerlei apps af had gehaald/uitgeschakeld deed de filmfunctie het wel weer! Is dat vreemd of is dat raar. Dit op het formulier geschreven die ik mee moest sturen,misschien kunnen er ze er iets mee.
Ik heb vandaag via OTA een update B133 binnengekregen voor mijn P8Lite.
De bug met de inlognaam van een email account is gelukkig opgelost (zie eerder deze thread voor meer info) en ook de dubbele notificaties lijken nu OK. Moet dat laatste nog wel goed testen.
Iemand verder al ervaringen met deze update en de P8Lite?
De bug met de inlognaam van een email account is gelukkig opgelost (zie eerder deze thread voor meer info) en ook de dubbele notificaties lijken nu OK. Moet dat laatste nog wel goed testen.
Ik kreeg hem gisteren ook binnen, gisteravond de update geïnstalleerd en dat ging allemaal prima. De GPS werkt nog en hij onthoud ook eindelijk de machtigingen tot het bekijken van meldingen. Dus de bugs waar ik tegen aan liep zijn verholpen. Ook de meerdere notificaties lijken nu beter te gaan. Uiteraard is het na 12 uur nog wat kort dag om te zeggen dat alles goed blijft werken.zordaz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:05:
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
@LordSinclair:
Wat bedoel je met "machtigingen tot het bekijken van meldingen"?
Dit probleem dat ik eerder had: LordSinclair in "[Huawei P8] Ervaringen en Discussie"zordaz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:57:
@LordSinclair:
Was mij niet opgevallen. Bedoel je de opties die nu terug te vinden zijn bijLordSinclair schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:02:
[...]
Dit probleem dat ik eerder had: LordSinclair in "[Huawei P8] Ervaringen en Discussie"
"instellingen" - "Meldingsbeheerder"?
Een andere bug die de vorige firmware had was het feit dat foto's niet [altijd] op de SD-kaart werden opgeslagen, ook al had je dat ingesteld. Ik had het niet uitgebreid getest, maar volgens mij ging het telkens goed totdat je een keer de 'burst modus' gebruikte. Moet dat voor deze firmware nog testen.
Ik kon altijd via de app die toegang wilde in dat scherm komen, dan het instellen en vervolgens was de telefoon een paar uur later weer vergeten dat ik die app rechten had gegeven. Nu blijft te telefoon mijn instelling onthouden.zordaz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:15:
[...]
Was mij niet opgevallen. Bedoel je de opties die nu terug te vinden zijn bij
"instellingen" - "Meldingsbeheerder"?
Een andere bug die de vorige firmware had was het feit dat foto's niet [altijd] op de SD-kaart werden opgeslagen, ook al had je dat ingesteld. Ik had het niet uitgebreid getest, maar volgens mij ging het telkens goed totdat je een keer de 'burst modus' gebruikte. Moet dat voor deze firmware nog testen.
Maandag mijn telefoon naar Dynafix gestuurd per koerier (gratis wanneer je je bij de 3x3 deals hebt geregistreerd)
Dinsdag om 04.26 mailtje dat mijn toestel in het reparatiecentrum is gearriveerd. Om 07.28 een mailtje dat er iets miste (ik had per ongeluk aangegeven dat de hoofdtelefoon meegeleverd was) 10.51 mailtje dat het toestel verzendklaar was.
Op de reparatiebon had ik duidelijk aangegeven dat het toestel soms dagen achtereen wel filmt maar er dan plots mee ophoud. Vanmiddag mijn toestel terug gekregen en je raad het al, probleem niet geconstateerd, grrrrr. Dinsdag al een heel gedoe met Dynalogic gehad omdat ze volgens hun perse woensdag mijn telefoon terug moesten bezorgen later kon en mocht niet (ivm die 3x3 deals) Heeft me Godverboodonstevloeken bijna €22,00 aan belkosten gekost (google als je een 0900 nummer moet bellen eerst even op alternatieve nummers!!, kwam ik vandaag achter) Heb bijna 50 minuten aan de (vaste) telefoon gehangen en ben 5x doorverbonden van DynaLogic naar Dynafix
Wat bleek over die uiterste datum, donderdag de 9e had ik al een reparatie aangemaakt maar niet verzonden, deze komt toch bij dat reparatiecentrum binnen en dit wordt dan als aanmelddatum gehanteerd terwijl ik uiteindelijk de 12e pas mijn toestel ter reparatie heb aangeboden. In dat reparatiecentrum hadden ze daarom maar een paar uur de tijd om mijn toestel na te kijken omdat die 3 dagen al verstreken waren. Ik baal hier enorm van want het enige wat ze hebben gedaan is naar fabrieksinstelling terug zetten.
Dinsdag om 04.26 mailtje dat mijn toestel in het reparatiecentrum is gearriveerd. Om 07.28 een mailtje dat er iets miste (ik had per ongeluk aangegeven dat de hoofdtelefoon meegeleverd was) 10.51 mailtje dat het toestel verzendklaar was.
Op de reparatiebon had ik duidelijk aangegeven dat het toestel soms dagen achtereen wel filmt maar er dan plots mee ophoud. Vanmiddag mijn toestel terug gekregen en je raad het al, probleem niet geconstateerd, grrrrr. Dinsdag al een heel gedoe met Dynalogic gehad omdat ze volgens hun perse woensdag mijn telefoon terug moesten bezorgen later kon en mocht niet (ivm die 3x3 deals) Heeft me Godverboodonstevloeken bijna €22,00 aan belkosten gekost (google als je een 0900 nummer moet bellen eerst even op alternatieve nummers!!, kwam ik vandaag achter) Heb bijna 50 minuten aan de (vaste) telefoon gehangen en ben 5x doorverbonden van DynaLogic naar Dynafix
Wat bleek over die uiterste datum, donderdag de 9e had ik al een reparatie aangemaakt maar niet verzonden, deze komt toch bij dat reparatiecentrum binnen en dit wordt dan als aanmelddatum gehanteerd terwijl ik uiteindelijk de 12e pas mijn toestel ter reparatie heb aangeboden. In dat reparatiecentrum hadden ze daarom maar een paar uur de tijd om mijn toestel na te kijken omdat die 3 dagen al verstreken waren. Ik baal hier enorm van want het enige wat ze hebben gedaan is naar fabrieksinstelling terug zetten.
@Hilliebillie: dat soort toko's is volgens mij eigenlijk alleen goed in hardware defecten en werkt een standaard check af. Vrij kansloos als het om ingewikkelder problemen gaat. Hopelijk komt er uiteindelijk een oplossing.
Wat betreft de nieuwe P8 Lite firmware: de bug dat foto's niet op de ingestelde SD-kaart worden opgeslagen, maar soms toch op de interne opslag is er nog steeds. Herkent iemand dit? Workaround bekend?
Wat betreft de nieuwe P8 Lite firmware: de bug dat foto's niet op de ingestelde SD-kaart worden opgeslagen, maar soms toch op de interne opslag is er nog steeds. Herkent iemand dit? Workaround bekend?
Maar als je je toestel onder garantie wilt laten repareren kan dat alleen daar omdat Huawei blijkbaar met hun een contract heeft
Nee dat probleem ben ik niet bekend mee, de bugs waar ik mee zat zijn opgelost:zordaz schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:03:
Locatie mode: alleen GPS geeft daadwerkelijk GPS ontvangst (hiervoor moest je hem op GPS, Wifi & zendmasten zetten);
Notificaties: i.p.v. 3 notificaties per bericht geeft de telefoon er nu maar 1;
Toegang tot notificaties; de instelling worden nu bewaard. Waardoor de Nova Launcher met Tesla unread nu netjes per app een getalletje aan kan geven met de ongelezen berichten. En met de light manager het notificatielampje beter benut kan worden.
Kun je dit iets verder toelichten? Wanneer gebeurt het?RAAF12 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:51:
Is het normaal dat de P8 zo warm wordt?
Het toestel is van metaal en bij intensief gebruik voelt het toestel warmer aan dan een plastic variant.
Is het toestel te heet om beet te pakken?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Als hij in de zon ligt.BillSpaarbank schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Kun je dit iets verder toelichten? Wanneer gebeurt het?
Zaterdag de update op de P8 Lite gezet maar het niet willen filmen is niet opgelost. Dit onder de aandacht gebracht bij Hauwei evenals dat ze met een waardeloos reparatiecentrum een contract mee hebben die weer met een waardeloos distributiecentrum zaken doet (volgens mij één moederbedrijf)
Ze zouden het mankement onder de aandacht brengen bij hun technische dienst en over Dynafix/Dynalogic zwijgen ze.
Ze zouden het mankement onder de aandacht brengen bij hun technische dienst en over Dynafix/Dynalogic zwijgen ze.
Tsja, wat verwacht je van de gemiddelde dozenschuiver/importeur?
Een mailtje naar het Shenzen kunnen ze sturen met een verzoek het op te lossen, veel meer kunnen ze niet doen.
Met dit soort firmwareproblemen hoef je van een reparatiebedrijf ook niets te verwachten.
Een mailtje naar het Shenzen kunnen ze sturen met een verzoek het op te lossen, veel meer kunnen ze niet doen.
Met dit soort firmwareproblemen hoef je van een reparatiebedrijf ook niets te verwachten.
Dat deed ik ook niet alleen kreeg ik dit als enige optie van Huawei. Ondertussen heb ik van een klantenservice medewerker begrepen dat er nu veel meer klachten over dat niet willen filmen binnen komen.
Wat een dozenschuiver importeur is weet ik overigens niet even als het Shenzen ( Shenzen stad in China)
Wat een dozenschuiver importeur is weet ik overigens niet even als het Shenzen ( Shenzen stad in China)
In Shenzen zit het hoofdkwartier van Huawei.
Daar sturen ze de developers aan die de firmware schrijven, en dus ook degenen zijn die zo'n probleem op moeten gaan lossen met een update.
Een "dozenschuiver" is een bedrijf dat dozen met artikelen binnenkrijgt/inkoopt en distribueert/doorverkoopt, maar zelf niets met de ontwikkeling of productie van die artikelen te maken heeft. Dozenschuivers hebben vaak weinig affiniteit met wat er in de dozen zit die ze doorverkopen.
Zo'n bedrijf mag zich dan "huawei Nederland" o.i.d. noemen en moet ook een stukje aftersales bieden.
Daar sturen ze de developers aan die de firmware schrijven, en dus ook degenen zijn die zo'n probleem op moeten gaan lossen met een update.
Een "dozenschuiver" is een bedrijf dat dozen met artikelen binnenkrijgt/inkoopt en distribueert/doorverkoopt, maar zelf niets met de ontwikkeling of productie van die artikelen te maken heeft. Dozenschuivers hebben vaak weinig affiniteit met wat er in de dozen zit die ze doorverkopen.
Zo'n bedrijf mag zich dan "huawei Nederland" o.i.d. noemen en moet ook een stukje aftersales bieden.
Ik zeg importeren uit china, dan maar een 4g band minder, maar veel updates rijker.
Hoe bevalt de camera van de P8 eigenlijk, ik lees en zie er maar weinig van.
Hoe bevalt de camera van de P8 eigenlijk, ik lees en zie er maar weinig van.
Lag in de winkel aan de lader. Ik vond het ding behoorlijk warm. Een S6 die daarnaast lag was koelerBillSpaarbank schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Kun je dit iets verder toelichten? Wanneer gebeurt het?
Het toestel is van metaal en bij intensief gebruik voelt het toestel warmer aan dan een plastic variant.
Is het toestel te heet om beet te pakken?
Mijn toestel wordt amper warm aan de lader (2A lader). Alleen in de auto met flitsmeister of navigatie icm autolader.
Alleen bij veel gebruik door spelletjes oid word die hier warm. Voor de rest amper.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen tussen de P8 en de P8 Lite, misschien dat jullie me kunnen helpen bij het maken van mijn keuze.
P8 - 2jarig contract
P8 Lite - 1jarig contract
Wat ik doe met de telefoon is voornamelijk surfen/appen/fb/filmpjes kijken en redelijk wat foto's maken. Ook af en toe wat GPS gebruik (zie in deze thread aardig wat problemen).
Spelletjes doe ik bijna nooit, af en toe een angry birdje tussendoor, maar eigenlijk bijna niets. Ik neig meer naar de p8 Lite gezien mijn gebruik best meevalt.
Wat raden jullie aan?
Thanks!
P8 - 2jarig contract
P8 Lite - 1jarig contract
Wat ik doe met de telefoon is voornamelijk surfen/appen/fb/filmpjes kijken en redelijk wat foto's maken. Ook af en toe wat GPS gebruik (zie in deze thread aardig wat problemen).
Spelletjes doe ik bijna nooit, af en toe een angry birdje tussendoor, maar eigenlijk bijna niets. Ik neig meer naar de p8 Lite gezien mijn gebruik best meevalt.
Wat raden jullie aan?
Thanks!
Sinds de laatste update werkt de GPS op de lite weer zoals het zou moeten werken. Verder lijkt mij het een prima telefoon voor jouw gebruik.
Ik loop tegen een aantal dingen aan.
Er wordt regelmatig, terwijl ik op de wifi zit, toch mobiele data gebruikt, nu gaat het maar om druppeltjes (3Kb per keer) maar toch (zaterdag bijv in 7 minuten 6x 3Kb en 1x 5 Kb) Bij het Wifi symbool bovenin de telefoon zie ik dan twee dichte driehoekjes <>
Als ik iets op bijv facebook wil plaatsen of ergens op reageer moet ik vaak meerdere keren op 'plaatsen' drukken voor het ook geplaatst wordt, er verschijnt dan een geel driehoek met uitroepteken erin, het lijkt dus als of de wifi heel traag verbinding maakt
En het niet kunnen filmen is nog steeds niet opgelost. Heb nu diverse mailtjes richting Huawei gestuurd zonder veel resultaat.
Er wordt regelmatig, terwijl ik op de wifi zit, toch mobiele data gebruikt, nu gaat het maar om druppeltjes (3Kb per keer) maar toch (zaterdag bijv in 7 minuten 6x 3Kb en 1x 5 Kb) Bij het Wifi symbool bovenin de telefoon zie ik dan twee dichte driehoekjes <>
Als ik iets op bijv facebook wil plaatsen of ergens op reageer moet ik vaak meerdere keren op 'plaatsen' drukken voor het ook geplaatst wordt, er verschijnt dan een geel driehoek met uitroepteken erin, het lijkt dus als of de wifi heel traag verbinding maakt
En het niet kunnen filmen is nog steeds niet opgelost. Heb nu diverse mailtjes richting Huawei gestuurd zonder veel resultaat.
http://nl.tinypic.com/r/x0v5ae/8[/img]
Wie weet wat deze 4 en omgekeerde 4 (althans dat zie ik er in) naast het Wifisymbool betekend?
Heb de handleiding van de P8 er op na geslagen en zie alleen een 4 voor 4G maar dat heb ik niet. Deze viertjes komen iedere keer tevoorschijn wanneer ik mijn telefoon uit slaapstand haal. Er lijkt dan geen verbinding te zijn want als ik bijv reageer op een fb berichtje krijg ik eigenlijk steeds de melding dat het berichtje niet geplaatst is, moet meestal 3x op reactie plaatsen drukken voor deze ook daadwerkelijk geplaatst wordt.
Wie weet wat deze 4 en omgekeerde 4 (althans dat zie ik er in) naast het Wifisymbool betekend?
Heb de handleiding van de P8 er op na geslagen en zie alleen een 4 voor 4G maar dat heb ik niet. Deze viertjes komen iedere keer tevoorschijn wanneer ik mijn telefoon uit slaapstand haal. Er lijkt dan geen verbinding te zijn want als ik bijv reageer op een fb berichtje krijg ik eigenlijk steeds de melding dat het berichtje niet geplaatst is, moet meestal 3x op reactie plaatsen drukken voor deze ook daadwerkelijk geplaatst wordt.
Dat zijn gewoon up en downstream pijltjes... als die branden gebruikt hij data of probeert hij verbinding te maken of multicast/keep alive ping.Hilliebillie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:37:
http://nl.tinypic.com/r/x0v5ae/8[/img]
Als er maar 1 brand heb je geen verbinding of geen goede, maar geen idee of de animatie maar 1 pijltje weer kan geven (ligt aan de maker...)
Heb jij je telefoon zo ingesteld dat hij de wifi uitschakelt als je het scherm uit hebt? (sleep), dan is het redelijk logisch dat de telefoon bij screen-on weer verbinding maakt/probeert te maken.
Oh oké ik zal eens kijken. Ik geloof het trouwens niet dat ik dat heb want ik krijg email en facebookberichten binnen ook als de telefoon op slaapstand staat, vreemd genoeg komen whatsapp en messenger alleen binnen wanneer ik de app open.
Waarschijnlijk pakt hij gewoon weer mobiele data in sleep-mode / screen-off want die verbruikt veel minder batterij dan de wifi en bij screen-on gaat de wifi weer on. Die mode bedoelde ik ;-)
Mobiele data heb ik altijd uit staan, gebruik ik alleen als het nodig is, dus als ik buiten de wifi iets online wil doen.
Mijn toestel die naar fabriek terug moest omdat deze bleef haperen bij het starten is vervangen door een nieuwe zonder uitleg.
Goedemiddag alle,
Momenteel heb ik een IPhone 16 GB.
Ben altijd een Nexus gebruiker geweest, alleen zelf vond ik de Nexus 6 tegenvallen vandaar mijn overstap.
Nu heeft mijn vader sinds 2 weken de P8 Lite in gebruik, en is het een erg mooie telefoon.
Nu ben ik zelf aan het kijken voor een P8 aangezien ik graag terug wil naar Android.
De P8 spreekt mij aan qua design en ook de specificaties.
Als ik het met de IPhone zou ik alleen 2 minpunten zover weten.
- Fingerprint: Iets wat ik niet zou missen.
- Camera: Kwaliteit van de iPhone voelt wel vertrouwt aan, weet niet hoe dat bij de P8 is?
Voordelen voor mij zijn er genoeg aangezien ik graag Android heb. Daarnaast is het ook ideaal dat ik gewoon de 16 GB variant kan aanschaffen, en hem kan uitbreiden met een Micro SD kaartje, iets wat ik bij de IPhone en Nexus modellen niet kon.
Wat vinden jullie zelf van de P8? En hoe kijkt het qua scherm. Ik gebruik momenteel mijn Nexus 7 om mijn media te streamen naar mijn Chromecast, ongetwijfeld dat ik dat met de P8 ook wil gaan doen.
Alvast bedankt!
Momenteel heb ik een IPhone 16 GB.
Ben altijd een Nexus gebruiker geweest, alleen zelf vond ik de Nexus 6 tegenvallen vandaar mijn overstap.
Nu heeft mijn vader sinds 2 weken de P8 Lite in gebruik, en is het een erg mooie telefoon.
Nu ben ik zelf aan het kijken voor een P8 aangezien ik graag terug wil naar Android.
De P8 spreekt mij aan qua design en ook de specificaties.
Als ik het met de IPhone zou ik alleen 2 minpunten zover weten.
- Fingerprint: Iets wat ik niet zou missen.
- Camera: Kwaliteit van de iPhone voelt wel vertrouwt aan, weet niet hoe dat bij de P8 is?
Voordelen voor mij zijn er genoeg aangezien ik graag Android heb. Daarnaast is het ook ideaal dat ik gewoon de 16 GB variant kan aanschaffen, en hem kan uitbreiden met een Micro SD kaartje, iets wat ik bij de IPhone en Nexus modellen niet kon.
Wat vinden jullie zelf van de P8? En hoe kijkt het qua scherm. Ik gebruik momenteel mijn Nexus 7 om mijn media te streamen naar mijn Chromecast, ongetwijfeld dat ik dat met de P8 ook wil gaan doen.
Alvast bedankt!
Weet niet waar jij op doelt met "vertrouwd" en heb geen vergelijk met Iphone, maar denk dat als je paar keer de camera app hebt geopend dat je deze dan vlotjes onder de knie hebt. Wijst zich vanzelf en genoeg in te stellen. Als je doelt op kwaliteit dan vind IK het voor een telefoon afdoende maar dat is subjectief. Ik vind vooral de foto's in donker met flits t.o.v. bijv mijn vorige HTC M7 een stuk beter. Maar ook daar is het maar net wat je gewend bent...Krishh schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:24:
Zie mijn review, is van toen ik toestel net had, maar tot op dag van vandaag zeer te spreken over de P8. Zowel op gebied van batterij, scherm (hoef geen 4K geweld, vind het belangrijker dat ik met dit heldere weer nog perfect zicht heb op scherm), software (nog geen enkele "glitch" gehad) en netwerkverbindingen (Wifi/4G en GPS, na update geen enkel issue meer mee gehad).Krishh schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:24:
Voor wat betreft streamen naar chromecast heb ik geen ervaring, wel van rechtstreeks streamen naar mn Philips en dat gaat als een trein.
Gefeliciteerd Huawei met de EISA Award
European Consumer Smartphone 2015-2016
European Consumer Smartphone 2015-2016
[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 17-08-2015 20:26 ]
Hier ook, 114 MB bestand, versienr B170.ArcticWolf schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:22:
Ik krijg net een update melding:
[afbeelding]
Volgens Huawei:
- vlottere gebruikerservaring
- verbeterde systeemstabiliteit
Gedownload en geinstalleerd. Vooralsnog zie ik geen wijzigingen in menu o.i.d.
Dubbel tap to wake + letter tekenen om een app te openen zit er nu ook bij.
Instellingen -> bewegingscontrole en dan onderaan kan je het inschakelen.
Edit: er is ook een app genaamd v-mall geinstalleerd. Als je deze opent kom je op een site uit waar bij staat dat het een huawei/honor shop word oid.
Instellingen -> bewegingscontrole en dan onderaan kan je het inschakelen.
Edit: er is ook een app genaamd v-mall geinstalleerd. Als je deze opent kom je op een site uit waar bij staat dat het een huawei/honor shop word oid.
[ Voor 33% gewijzigd door vuurtjih op 18-08-2015 10:36 ]
Verwijderd
Ik heb mij net een P8lite aangeschaft. Een hele verandering, en hopelijk verbetering tov Samsung Duos.
Ik heb ook een hoesje met 2 schermpjes. Alleen krijg ik dat niet ingesteld. Wie weet raad?
Ik heb ook een hoesje met 2 schermpjes. Alleen krijg ik dat niet ingesteld. Wie weet raad?
Ik zit nu op de fRomFuture custom rom voor de P8, is een goede ROM! (gebaseerd op B182, maar zonder bloatware en mooie dingen toegevoegd als CPUspy, zo'n geluid manager, en AdAway)
waar heb je die vandaan dan?thomas1907 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:11:
Ik zit nu op de fRomFuture custom rom voor de P8, is een goede ROM! (gebaseerd op B182, maar zonder bloatware en mooie dingen toegevoegd als CPUspy, zo'n geluid manager, en AdAway)
Verwijderd
Kan iemand mij helpen, ik heb nu versie b170 maar gps werkt nog steeds niet.
Verder draait het systeem op GRA L09.
Wat kan ik het beste doen?
Verder draait het systeem op GRA L09.
Wat kan ik het beste doen?
Verwijderd
Ik zit nu steeds op versie B123.. Loop ik er dan inmiddels 2 achter? (B132, B170)
Hoe kan ik deze update handmatig uitvoeren?
Hier staat uitleg en een download link:Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:57:
Ik zit nu steeds op versie B123.. Loop ik er dan inmiddels 2 achter? (B132, B170)
http://huawei-info.de/huawei-p8-update-b170-full-update
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Even los daarvan; hoe zit het met jullie batterij temperatuur bij intensief gebruik? Bij mij wordt ie vrij warm, maar is te doen en koelt ook weer redelijk snel af. Maar vraag me toch af of het helemaal gezond is.
Dat is de CPU, niet de batterij. Bij zware applicaties schakelt hij over op de andere 4 cores en die worden idd best warm, maar dat mag.Mininno schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:19:
[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Even los daarvan; hoe zit het met jullie batterij temperatuur bij intensief gebruik? Bij mij wordt ie vrij warm, maar is te doen en koelt ook weer redelijk snel af. Maar vraag me toch af of het helemaal gezond is.
Ik bel soms weleens in de auto handsfree met flitsmeister op de achtergrond en de acculader eraan... dan wordt ie pas warm
Had gisteren iets raars... het duurde eeuwen met opladen en hij werd echt gigantisch warm, originele lader erbij gepakt, zelfde probleem, opnieuw opgestart en toen was het probleem weg
hij koelde af en laadde weer snel op, erg apart. Hij gaf daarvoor aan dat het 8 uur zou duren om hem op te laden terwijl dat normaal 1,5 uur is...

Vanaf dat ik de P8 lIte had (half juni) heb ik problemen met het filmen gehad en nu al een aantal weken dat de filmfunctie het gewoon doet, heb wel een update gehad maar ook daarna filmproblemen. Ik weet dat er meer waren met filmproblemen. Ben wel benieuwd of zij nog steeds flimproblemen hebben of dat het bij hun ook zomaar opgelost lijkt.
Vanaf zaterdag de P8 Max in mijn bezit en ben erg blijf mee. Ik zocht een vervanger voor mijn Xperia Z ultra, omdat die toch al weer wat oud is. Zo mist die een flitser, heeft slecht geluid en het scherm is ook niet meer geweldig als je het vergelijkt met nieuwe 1080p schermen. Wel jammer dat de P8 Max niet in carbon black is als de normale P8. Ik ben niet zo van het wit, zilver en goud. Ik heb nu de gouden kleur omdat die iets donkerder is
[ Voor 37% gewijzigd door WhySoSerious? op 07-09-2015 18:13 ]
Verwijderd
Ik ben semi blij met de eigen UI aanpassingen van de P8 lite. Ik mis de mobiele data verbruik waarschuwing. Wat is een goede oplossing hiervoor? Liefst geen apps met reclame..
Ja themas zijn ook erg vet. Het zijn net CM themas. Je kunt bijna alles veranderen (icons, lockscreen, systeem ui). Ik heb nu een donkere systeem ui kleur
Dit zie je niet bij andere merken.
http://s11.postimg.org/ho...t_2015_09_05_21_22_15.png
Data verbruik kun je bij de P8 Max gewoon instellen via instellingen --> beheer data verkeer --> instellen.
http://s11.postimg.org/ho...t_2015_09_05_21_22_15.png
Data verbruik kun je bij de P8 Max gewoon instellen via instellingen --> beheer data verkeer --> instellen.
Verwijderd
Vreemd genoeg lijkt dat niet te lukken bij de p8 lite? Ik dacht dat er geen verschil zat in software tussen de toestellen..
Ander puntje, moet je een applicatie als 'protected' instellen om push notificaties in te stellen? Ik merk dat anders applicaties geen notifications tonen..
Ander puntje, moet je een applicatie als 'protected' instellen om push notificaties in te stellen? Ik merk dat anders applicaties geen notifications tonen..
Is inderdaad even wennen qua instellingen. Je moet die app als beschermd aanduiden anders wordt ie op achtergrond gesloten en dus mis je notificaties.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:41:
Ben zelf aan het rommelen met de app MOVES die ik maar niet goed werkend krijg. Heb m al protected gezet maar blijft offline gaan waardoor ie beweging niet detecteert. Op internet gekeken en daar wordt aangegeven dat sommige toestellen energiebesparings stand hebben (net als P8) waardoor deze meldingen ook komen. Echter, ik kan energiebesparing niet uitzetten, alleen op lager niveau maar dat biedt geen oplossing.
Verwijderd
Kun je ook de carrier name verbergen uit de notification bar als het lock screen actief is?
Helaas lukt het me niet om de update te installeren. Hij ziet het bestand niet.ArcticWolf schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:41:
[...]
Hier staat uitleg en een download link:
http://huawei-info.de/huawei-p8-update-b170-full-update

Iemand een tip?
Waar heb je hem naartoe gekopieerd?Croccifixio83 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:36:
[...]
Helaas lukt het me niet om de update te installeren. Hij ziet het bestand niet.
[afbeelding]
Iemand een tip?
Je moet bij de P6 een map genaamd "dload" maken in de root van het toestel of de sd-kaart.
Zo te zien aan je screenshot is dat ook de bedoeling op de P8. Daarin plaats je dan het updatebestand. Ik weet niet of je een .zip hebt gedownload, maar die moet je uitpakken. Je krijgt dan een update.app bestand en nog een bestandje met uitleg of changelog. Dat staat ook netjes beschreven op de pagina waar je de update gedownload hebt, dus ik ben benieuwd waar het fout gaat.
[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 10-09-2015 11:41 ]
Ik heb het bestand naar mijn SD-kaart gekopieerd. Als los bestand in de root directory, in een mapje. Allen zonder succes.
Nog niet geprobeerd het bestand in een mapje genaamd ''dload' te zetten. Ik ga het vanavond even proberen.
Vervelend trouwens dat die update niet gewoon via OTA binnenkomt. Duurt allemaal erg lang..
Nog niet geprobeerd het bestand in een mapje genaamd ''dload' te zetten. Ik ga het vanavond even proberen.
Vervelend trouwens dat die update niet gewoon via OTA binnenkomt. Duurt allemaal erg lang..
hij moet idd in het mapje dload gezet wordenCroccifixio83 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:44:
Ik heb het bestand naar mijn SD-kaart gekopieerd. Als los bestand in de root directory, in een mapje. Allen zonder succes.
dat staat trouwens ook gewoon op de website: http://huawei-info.de/hua...l-update?showall=&start=2
Dit is een custom update, niet voor NL toestellen dus je kan geen OTA krijgen. Maar hij is geschikt voor EU dus de update werkt prima op een NL toestel.
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 10-09-2015 12:08 ]
Verwijderd
Wat erger ik me aan de provider naam in de notificatiebalk in het lockscherm. Sneaky dat je dat niet kan uitzetten...
idd dat viel me ook al op.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:14:
Wat erger ik me aan de provider naam in de notificatiebalk in het lockscherm. Sneaky dat je dat niet kan uitzetten...
Blijkbaar is de software toch wat anders. Dit kan je bij de P8 Max gewoon uitzetten.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:14:

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-09-2015 00:46 ]
Ik zie het verschil even niet? Er staat "altijd weergegeven op vergrendelingsscherm", dus dan staat de provider naam toch altijd op het lockscreen?WhySoSerious? schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:45:
[...]
Blijkbaar is de software toch wat anders. Dit kan je bij de P8 Max gewoon uitzetten.
[afbeelding]
Sorry, ja op lockscreen hadden jullie het over
Ach dat vind ik minder erg. Gelukkig kan het in de statusbalk wel weg.
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-09-2015 02:28 ]
Verwijderd
Het leidt onnodig af. De notificatiebalk is bedoeld om je aandacht te trekken. Ook in lockmodus.
Is dit iets van Android (nieuwe versie) in het algemeen of van EMUI?
Is dit iets van Android (nieuwe versie) in het algemeen of van EMUI?
De meeste Google Apps heb ik uitgeschakeld, maar kan ik ze ook verbergen (hidden).
Verwijderd
Ik moet eerlijk bekennen, ik heb niet alle pagina's doorgelezen. Maar ik ben op Tweakers terechtgekomen omdat zowel de P8 lite van mij als die van mijn partner bieden GPS problemen hebben. Wat we ook deden: routeplanners werken niet. Nu heb ik bij 'locatietoegang' aangezet dat google locatiegeschiedenis mag gebruiken en waarempel.....GPS werkt. Google maps, Waze en Offline maps, ze werken ineens alle 3....
Het je de laatste update van de telefoon al wel gehad? Daarna is dit probleem bij mij opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:01:
Ik moet eerlijk bekennen, ik heb niet alle pagina's doorgelezen. Maar ik ben op Tweakers terechtgekomen omdat zowel de P8 lite van mij als die van mijn partner bieden GPS problemen hebben. Wat we ook deden: routeplanners werken niet. Nu heb ik bij 'locatietoegang' aangezet dat google locatiegeschiedenis mag gebruiken en waarempel.....GPS werkt. Google maps, Waze en Offline maps, ze werken ineens alle 3....
Verwijderd
Heb de telefoon 2 weken geleden gekocht en aangezet. Meteen update gedaan, nu geen verder updates beschikbaar....Google maps doet het trouwens niet meer (pikt GPS locatie niet op als ik rijdt). Waze en Offline Maps wel.
Als je met GPS data kijkt, heb je dan ontvangst?
Jammer geen internationale versie van de P8 Max in NL 
In London (april) zeiden nog verkrijgbaar in 30 Europese landen:U ontvangt deze e-mail omdat u via www.nieuwemobiel.nl heeft aangegeven een bericht te willen ontvangen wanneer de Huawei P8max leverbaar is.
Helaas hebben we van de fabrikant vernomen dat het toestel niet in Nederland uitkomt.
Een goed alternatief voor de Huawei P8max is er helaas niet. De Sony Xperia Z Ultra met z'n 6,4 inch grote scherm komt nog het meest in de buurt maar die dateert van 2013. U zou eventueel nog kunnen wachten op de Sony Xperia Z5 Ultra die mogelijk begin 2016 uitgebracht gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 15-09-2015 16:33 ]
Ik volg de nieuwtje over de P8 nu een tijdje omdat ik in dit toestel geïnteresseerd ben als opvolger voor mijn LG G2.
Nu lees ik hier toch een aantal bugs die telkens door updates redelijk opgelost lijken te worden, dus dat stemt mij hoopvol.
Wat me echter blijft verbazen is de tegenstrijdige geluiden over de accuduur. Ik begrijp uiteraard dat dit afhankelijk is van je gebruik, maar de verschillen in berichten lijken me voor de P8 tegenstrijdiger dan dat me dat bij andere toestellen lijkt (daar is vaak een tendens dat de accu of goed of slecht is).
Ik begrijp dat de accuduur van de P8 eerst "tegenviel" (nét een dag gebruik), maar na een update (B132?) de accuduur verbeterd.
Zou iemand mij dit kunnen bevestigen, want ik vind accuduur wel redelijk belangrijk. Met mijn G2 haal ik twee dagen op één lading en dat wil ik met mijn nieuw toestel eigenlijk ook halen. (Daarom keek ik eerst naar de Mate 7, maar die is me toch echt te groot).
Nu lees ik hier toch een aantal bugs die telkens door updates redelijk opgelost lijken te worden, dus dat stemt mij hoopvol.
Wat me echter blijft verbazen is de tegenstrijdige geluiden over de accuduur. Ik begrijp uiteraard dat dit afhankelijk is van je gebruik, maar de verschillen in berichten lijken me voor de P8 tegenstrijdiger dan dat me dat bij andere toestellen lijkt (daar is vaak een tendens dat de accu of goed of slecht is).
Ik begrijp dat de accuduur van de P8 eerst "tegenviel" (nét een dag gebruik), maar na een update (B132?) de accuduur verbeterd.
Zou iemand mij dit kunnen bevestigen, want ik vind accuduur wel redelijk belangrijk. Met mijn G2 haal ik twee dagen op één lading en dat wil ik met mijn nieuw toestel eigenlijk ook halen. (Daarom keek ik eerst naar de Mate 7, maar die is me toch echt te groot).
Nou, 2 dagen ga je denk ik niet halen. Althans, ligt weer puur aan je gebruik. Ik heb het in elk geval nog nooi gehaald.
Mijne is nu bijna 13u van de lader en is nog voor 36% vol. Maar dan ben vooral thuis geweest, dus op wifi. Vooral 3g + muziek is een batterij killer, voordat ik op school arriveer zit ik rond de 80-85%, met 50 minuten reistijd.
Mijne is nu bijna 13u van de lader en is nog voor 36% vol. Maar dan ben vooral thuis geweest, dus op wifi. Vooral 3g + muziek is een batterij killer, voordat ik op school arriveer zit ik rond de 80-85%, met 50 minuten reistijd.
Ik heb mijn P8 Lite van dinsdag op woensdag opgeladen, tegen een uur of 2:00 's nachts van de lader gehaald en nu donderdag 7:00 nog 56% moet wel zeggen dat ik mobiele internet uit heb en niet veel buiten de deur ben geweest en er in huis niet veel mee heb gedaan, zo nu en dan even fb checken en een paar foto's geüpload.
Nee nog niet.al7181 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:04:
Weet iemand of de P8 Lite momenteel al gepatchd is voor StageFright?
Ik heb wel wat problemen met whatsapp met mijn P8 Max. Veel berichten komen niet automatisch binnen via sync. Als ik whatapp open komen de berichten pas binnen. Hebben mensen met een P8 dit ook?
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-09-2015 16:16 ]
Je hebt een instelling "Beschermde Apps", hier moet je whatsapp aanzetten zodat deze beschermt is. Anders wordt deze door energiebesparende maatregelen gekilled.WhySoSerious? schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:15:
Ik heb wel wat problemen met whatsapp met mijn P8 Max. Veel berichten komen niet automatisch binnen via sync. Als ik whatapp open komen de berichten pas binnen. Hebben mensen met een P8 dit ook?
Bedankt, ja die stond al op beschermd. Gmail komt wel automatisch binnen.
[ Voor 50% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-09-2015 17:25 ]
Verwijderd
Hallo, hoeveel uur ongeveer SOT doet de Huawei P8 gemiddeld? want ik heb best wat reviews gezien over dit toestel en van wat ik tot nu toe heb gezien van Huawei vind ik het top. Ik ben misschien van plan om naar Huawei of Xiaomi over te stappen, want ik heb nu een iPhone en ik ben nu toe aan iets anders, Want die iphone van mij is na 3 uur gebruik zijn accu leeg
SOT?Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:30:
Hallo, hoeveel uur ongeveer SOT doet de Huawei P8 gemiddeld? want ik heb best wat reviews gezien over dit toestel en van wat ik tot nu toe heb gezien van Huawei vind ik het top. Ik ben misschien van plan om naar Huawei of Xiaomi over te stappen, want ik heb nu een iPhone en ik ben nu toe aan iets anders, Want die iphone van mij is na 3 uur gebruik zijn accu leeg
http://acronyms.thefreedictionary.com/sot
Dit zijn mijn stats vandaag:

Maar goed, dit is inclusief navigatie + flitsmeister op de heenweg ca. 40 minuten en 45 min. terug met alleen flitsmeister aan (zonder lader eraan)

Maar goed, dit is inclusief navigatie + flitsmeister op de heenweg ca. 40 minuten en 45 min. terug met alleen flitsmeister aan (zonder lader eraan)
Verwijderd
Ik heb de huawei p8 in mijn handen gehad, ik moet zeggen dat het batterij vrij beperkt is in vergelijking met de huawei mate 7 en xiaomi 4. Ik heb maar een uurtje aan de instellingen gezeten en veschillende webpagina bezocht. toen zal ik al rond de 80% van mn batterij. Ik vind het in tegenvaller, vooral bij zwaar gebruik / browsen en als de lcd aanstaat vergebruikt hij redelijk veel stroom. Als ik mijn telefoon op standbij staat dan gaat het wat stukken beter. Ik heb toevallig ook een xiaomi 4 die doet er zeker langer mee.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:30:
Je kunt trouwens ook een paar weken langer wachten voor de huwawei mate s, die kost volgens mij 100 euro duurder
Ik kan er vijftien tot zestien uur mee met mijn P8 en voor het slapen aan de oplader
Oke ik heb de oplossing gevonden. Ik heb mijn P8 Max geroot en de app Unistaller Pro geïnstalleerd (moet root acces hebben om systeem apps te verwijderen). Toen ''Phone Manager (Telefoon beheer) app'' geunistalt en nu werkt het perfect. Ik krijg nu alle berichten gelijk binnen van Whatsapp als die is geslotenWhySoSerious? schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:15:
Phone Manager (Telefoon beheer)' heb je niet nodig.
http://emui.huawei.com/en/plugin.php?id=hw_emui_funcPhone Manager is an application management and security app that is tightly integrated into EMUI. It provides the security that you need and ensures only quality software is installed on Huawei phones, giving you peace of mind. Phone Manager offers troubleshooting solutions for common security and usage issues encountered by users, keeping your phone safe at all times.
Verwijderd
Ik wil een lang SMS bericht sturen maar hij converteert dit automatisch naar een MMS bericht. Hoe kan ik dit uitzetten? Kan het nergens vinden,..
Je moet kijken bij je 'Instellingen>mobiel netwerk'…succesVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:47:
Ik wil een lang SMS bericht sturen maar hij converteert dit automatisch naar een MMS bericht. Hoe kan ik dit uitzetten? Kan het nergens vinden,..
Daar kan ik het dus ook niet vinden.herlin14 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:34:
[...]
Je moet kijken bij je 'Instellingen>mobiel netwerk'…succes
Ik heb sinds gisteren een P8 Lite en ook geen GPS.
Uiteraard alles getracht te updaten (geen updates beschikbaar) met diverse apps naar een fix gezocht, maar allemaal zonder resultaat.
Mag deze nu terug naar de winkel?
Uiteraard alles getracht te updaten (geen updates beschikbaar) met diverse apps naar een fix gezocht, maar allemaal zonder resultaat.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hier al gekeken?CeesKees schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:08:
Ik heb sinds gisteren een P8 Lite en ook geen GPS.
http://forum.xda-develope...rmware-huawei-p8-t3140838
Dan krijg ik alleen maar vage russische sites. Daar begin ik niet aan.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Mijn kamergenoten die hebben ook een p8lite en geüpdatet naar B136a (Europa Single SIM) zonder problemen.
HUAWEI P8 Lite Firmware(ALE-L21,Android 5.0,EMUI 3.1,C432B136a,Spain,Portugal,Germany,France,Switzerland,Belgium)
Maar van Huawei (regio Spanje) site:
http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=52829
HUAWEI P8 Lite Firmware(ALE-L21,Android 5.0,EMUI 3.1,C432B136a,Spain,Portugal,Germany,France,Switzerland,Belgium)
Maar van Huawei (regio Spanje) site:
http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=52829
Dank je Herlin. Ik ben m nu aan het downloaden. Eens kijken of dit de oplossing geeft die ik zoek.
Update in progress.......