Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:54:
Ik heb de p8 lite. Aardige telefoon, maar heel irritant dat ik me notificaties niet kan bekijken zonder ontgrendelen. Spotify staat ook niet op me vergrendelinscherm, duus moet ik eerst ontgrendelen om een nummer te skippen oid. Meer mensen hieer last van of een oplossing?
sowieso onbegrijpelijk dat Huawei lockscreen widgets gewoon uit android heeft gesloopt.

Bij mij werken geven sommige muziekspelers wel lockscreen controls weer, maar deze werken dan niet... En die gare stock apps gebruik ik ook liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17

StrongArmLance

Endless flow

Ik zit te twijfelen tussen de P8 en de P8 lite. Ik heb eerlijk gezegd niet super veel zin om een extra 230 euro uit te geven, en vraag me erg af of de p8 het waard is, de telefoons lijken toch op veel gebieden hetzelfde zijn. De P8 lite voldoet in principe prima aan mijn wensen/eisen, alleen ben ik onzeker over de batterij en de duurzaamheid er van. Heeft iemand met een Lite daar meer informatie over? De review erover lijkt tegenstrijdige info te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrongArmLance schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:15:
Ik zit te twijfelen tussen de P8 en de P8 lite. Ik heb eerlijk gezegd niet super veel zin om een extra 230 euro uit te geven, en vraag me erg af of de p8 het waard is, de telefoons lijken toch op veel gebieden hetzelfde zijn. De P8 lite voldoet in principe prima aan mijn wensen/eisen, alleen ben ik onzeker over de batterij en de duurzaamheid er van. Heeft iemand met een Lite daar meer informatie over? De review erover lijkt tegenstrijdigce info te geven.
Met mijn p8 lite doe ik ongeveer anderhalve dag. Ik gebruik hem redelijk intensief. (Geen spelletjes)

Je kan de batterij niet zelf verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Met mijn p8 lite doe ik ongeveer anderhalve dag. Ik gebruik hem redelijk intensief. (Geen spelletjes)

Je kan de batterij niet zelf verwijderen.
Bedankt :)

Voor de rest bevalt de p8 like ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrongArmLance schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Bedankt :)

Voor de rest bevalt de p8 like ook goed?
Ja prima toestel, maar ze moeten wat doen aan de lockscreen widget. ( zie bovenn in thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:54:
Ik heb de p8 lite. Aardige telefoon, maar heel irritant dat ik me notificaties niet kan bekijken zonder ontgrendelen. Spotify staat ook niet op me vergrendelinscherm, duus moet ik eerst ontgrendelen om een nummer te skippen oid. Meer mensen hieer last van of een oplossing?
hmm, slecht nieuws, kwas zo ongeveer de p8 lite aanschaffen, maar vindt dit toch wel een groot nadeel. Werkt dit ook niet met unlock screen vervanger, als Google Play: Cover Lock Screen (beta) of Google Play: LockerPro Lockscreen Free?

Heb je toevallig ook de flip case van de huawei aangeschaft? Eigenlijk wil ik er graag zon hoesje bij, maar helaas ben ik links, en is zo'n hoesje net niet helemaal handig. Het wil opzich wel, maar het handigst is daarbij wel dat de zijkant van flexibel materiaal gemaakt is, waardoor die niet heel dik wordt aan de linkerzijkant. Is dit het geval?

[ Voor 18% gewijzigd door anoniem1 op 03-06-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-08 11:31
Heb je 2 suggesties uitgetest. 1ste veranderd het lockscreen maar ik maar er komen geen Spotify knoppen er niet op. 2de gebeurd er niks.

MAAR de 2de had wel een leuke optie ik kon namelijk het Huawei jasje mee uitdoen. Bij blokeer de home-knop kon ik een ander standaard launcher kiezen. Ik heb de nieuwe launcher van Google geïnstalleerd.

zie screens
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mRSQyNil.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WIHH5VPl.png
anoniem1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:15:
[...]

hmm, slecht nieuws, kwas zo ongeveer de p8 lite aanschaffen, maar vindt dit toch wel een groot nadeel. Werkt dit ook niet met unlock screen vervanger, als Google Play: Cover Lock Screen (beta) of Google Play: LockerPro Lockscreen Free?

Heb je toevallig ook de flip case van de huawei aangeschaft? Eigenlijk wil ik er graag zon hoesje bij, maar helaas ben ik links, en is zo'n hoesje net niet helemaal handig. Het wil opzich wel, maar het handigst is daarbij wel dat de zijkant van flexibel materiaal gemaakt is, waardoor die niet heel dik wordt aan de linkerzijkant. Is dit het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anoniem1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Heb meerdere lock screen alternatieven geprobeerd, maar niks werkt zoals ik het wil. Ik heb er geen flipcase bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Excuses bij voorbaat, maar ik heb nu teveel tegenstrijdige berichten gelezen.
Is de P8 lite nu wel of niet DUAL SIM of zijn er 2 versies.

Ik zou er erg bij gebaat zijn als iemand mij kan vertellen waar hij een werkende dual sim P8 Lite heeft gekocht.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
cyclone schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:07:
Excuses bij voorbaat, maar ik heb nu teveel tegenstrijdige berichten gelezen.
Is de P8 lite nu wel of niet DUAL SIM of zijn er 2 versies.

Ik zou er erg bij gebaat zijn als iemand mij kan vertellen waar hij een werkende dual sim P8 Lite heeft gekocht.
2 versies.
In Duitsland wordt de dual sim versie verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 16:42
Ik vraag me af hé. Waarom gaan mensen voor de p8 lite? Honor 6 is bijna even duur en heeft toch betere specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:17:
[...]

Heb meerdere lock screen alternatieven geprobeerd, maar niks werkt zoals ik het wil. Ik heb er geen flipcase bijgekocht.
Zui locker die kan gewoon meldingen weergeven op het lockscreen. Zorg wel dat je het toestel eigen lockscreen helemaal uit hebt staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

guustestroet schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:01:
Ik vraag me af hé. Waarom gaan mensen voor de p8 lite? Honor 6 is bijna even duur en heeft toch betere specs
Ik denk omdat mensen Huawei qua merk beter kennen... betekent niet dat Honor anders is (want dat is Huawei) maar Huawei heeft vooral met de P7 veel naamsbekendheid gecreëerd. Daarnaast is Honor alleen online verkrijgbaar en Huawei heeft haar toestellen ook in de winkels liggen. ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Laatst online: 22:09
Iemand enig idee wanneer ik de update krijg? Die dubbele WA meldingen zijn best vervelend.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Zui locker die kan gewoon meldingen weergeven op het lockscreen. Zorg wel dat je het toestel eigen lockscreen helemaal uit hebt staan.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:47
Ik heb sinds het weekend een P8 lite. Een prima toestel, zeker nadat je een andere launcher er op zet want wat Huawai met de iconen doet (is naar mijn smaak) ronduit lelijk.

Echter heeft de telefoon een half uur op het balkon gelegen en nog steeds geen GPS fix. Ook een app als GPS status geeft aan dat er geen satellieten zichtbaar zijn. Zou dat op problemen met de GPS module kunnen duiden? Want dan moet de telefoon retour.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:41:
Ik heb sinds het weekend een P8 lite. Een prima toestel, zeker nadat je een andere launcher er op zet want wat Huawai met de iconen doet (is naar mijn smaak) ronduit lelijk.

Echter heeft de telefoon een half uur op het balkon gelegen en nog steeds geen GPS fix. Ook een app als GPS status geeft aan dat er geen satellieten zichtbaar zijn. Zou dat op problemen met de GPS module kunnen duiden? Want dan moet de telefoon retour.
Ik heb hetzelfde probleem als hij op "device only" staat, op "high accuracy" werkt GPS wel goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als hij op "device only" staat, op "high accuracy" werkt GPS wel goed 8)7
Bepaald hij het dan niet aan de hand van zendmasten en wifi netwerken i.p.v. GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:45:
[...]

Bepaald hij het dan niet aan de hand van zendmasten en wifi netwerken i.p.v. GPS?
Ja ook, alleen dan krijgt hij bij mij opeens ook een GPS fix (GPS toolbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:08:
[...]

Ja ook, alleen dan krijgt hij bij mij opeens ook een GPS fix (GPS toolbox)
Ja toen had ik opeens wel GPS ontvangst, dat is nog een rare bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Ja toen had ik opeens wel GPS ontvangst, dat is nog een rare bug.
:P idd

Edit;
Nu breekt m'n klomp... Heb ook helemaal geen GPS fix meer. 4x gereboot en verschillende modi geselecteerd maar hij doet helemaal niks meer.

edit2:
:| gps doet echt helemaal niks meer
tijd voor een garantie claim |:(

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 08-06-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Laatst online: 21-12-2022
Android 5.1 is in de maak, op club.huawei.com word uitgeled hoe of wat. Hij draait alleen in de Beta club.
Overgens ook voor de Mate7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
We zoeken testers voor de P8 in België. Dus Vlaamse Tweakers met een hart voor Android, spoedt u naar [ADV] Testpanel BE Huawei P8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:42:
:| gps doet echt helemaal niks meer
tijd voor een garantie claim |:(
Ik ben dus niet helemaal gek. Afgelopen weekend ook allerlei dingen geprobeerd en deed die niks. Na jouw bericht wel. Toch maar beter in de gaten gaan houden dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Wellicht een maandagmorgen modelletje. Aangezien het toestel nog nieuw is en garantie heeft zou ik niet te ingewikkeld doen en te lang prutsen en dan maar gewoon terug onder de garantie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:43:
Wellicht een maandagmorgen modelletje. Aangezien het toestel nog nieuw is en garantie heeft zou ik niet te ingewikkeld doen en te lang prutsen en dan maar gewoon terug onder de garantie.
Coolblue zegt dat ik het toestel 3 weken kwijt ben voor reparatie.... Bah. Ga morgen ff langs de winkel in Utrecht want dat vind ik echt niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vraag me af of het geen bug in de firmware is.
Wanneer je besluit hem te laten "repareren" kun je waarschijnlijk beter eerst zelf de firmware opnieuw installeren met hisuite en kijken of dat helpt, alvorens je hem opstuurt.

Je hebt hem langer dan 14 dagen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al de nodige p8lite reviews/hands-ons gelezen maar vraag me toch af wat nou de betere koop is, een p8lite of een ascend p7. Iemand die ervaring heeft met beide en kan vertellen wat de betere keus is in de praktijk aangezien de prijzen mekaar amper ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:05
Heb sinds gisteren ook ineens geen GPS meer???? in de ochtend nog richting Utrecht gereden met Sygic aan. Op terugweg met geen mogelijkheid GPS fix te verkrijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ASW1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:
Vraag me af of het geen bug in de firmware is.
Wanneer je besluit hem te laten "repareren" kun je waarschijnlijk beter eerst zelf de firmware opnieuw installeren met hisuite en kijken of dat helpt, alvorens je hem opstuurt.

Je hebt hem langer dan 14 dagen neem ik aan?
Ja sinds 15 mei. Coolblue zei dat er medio juni een update zou uitkomen en dat ik die eerst maar moet afwachten alvorens garantie te claimen... Maar goed zit dan wel de hele tijd zonder GPS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ArcticWolf schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Coolblue zei dat er medio juni een update zou uitkomen en dat ik die eerst maar moet afwachten alvorens garantie te claimen...
Tsja, als jij dat ding wilt terugsturen dan gaat ie gewoon terug natuurlijk.
Alleen ligt ie dan 3 weken bij Dynafix ofzo, vraag is of je daar zin in hebt.

Ik herinner me niet meer precies welke functies er waren in dat Hisuite, maar kun je daarmee niet eerst een back-up maken en dan een volledig nieuwe installatie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ASW1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Tsja, als jij dat ding wilt terugsturen dan gaat ie gewoon terug natuurlijk.
Alleen ligt ie dan 3 weken bij Dynafix ofzo, vraag is of je daar zin in hebt.

Ik herinner me niet meer precies welke functies er waren in dat Hisuite, maar kun je daarmee niet eerst een back-up maken en dan een volledig nieuwe installatie proberen?
Yep ga ik vanavond proberen!
Ik hou jullie up to date!

update:
Na een factory reset werkt de GPS weer 8)7 software bug dus... :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BOLcJEal.png

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 09-06-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik heb ook nog een bug, standaard zit er in Android 5 een instellingenscherm notifications and sound. Hier kan je bepaalde apps toegang geven tot je notificaties, dit scherm heeft Huawei er uit gesloopt.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/sfznpep6t/Screenshot_2015_06_10_09_19_52.png

Nu kan ik via de app (om controle te hebben over het notificatielampje) wel instellen dat deze toegang heeft. Maar na een aantal minuten is mijn telefoon weer "vergeten" dat deze app toestemming heeft. Dit heeft natuurlijk als gevolg dat deze app niet werkt. Heel frustrerend.

[ Voor 20% gewijzigd door LordSinclair op 10-06-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
LordSinclair schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:23:
Ik heb ook nog een bug, standaard zit er in Android 5 een instellingenscherm notifications and sound. Hier kan je bepaalde apps toegang geven tot je notificaties, dit scherm heeft Huawei er uit gesloopt.

[afbeelding]

Nu kan ik via de app (om controle te hebben over het notificatielampje) wel instellen dat deze toegang heeft. Maar na een aantal minuten is mijn telefoon weer "vergeten" dat deze app toestemming heeft. Dit heeft natuurlijk als gevolg dat deze app niet werkt. Heel frustrerend.
heb hier ook last van gehad met een app, maar als je bij "Beschermde Apps" de door jou genoemde app aanvinkt dat hij actief moet blijven, dan werkt het bij mij wel conform verwachting....
ArcticWolf schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:40:
[...]

Yep ga ik vanavond proberen!
Ik hou jullie up to date!

update:
Na een factory reset werkt de GPS weer 8)7 software bug dus... :'(

[afbeelding]
Super dat dat GPS weer up and running brengt. Wel een vraag: heb je gewoon via de telefoon factory reset gedaan of via HiSuite? En is er in HiSuite backup optie? Niet dat t super veel werk is om terug te zetten maar ik zit al in energiebesparingsmodus :P

[ Voor 24% gewijzigd door Delirius op 10-06-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Delirius op 10-06-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:52:

[...]

Super dat dat GPS weer up and running brengt. Wel een vraag: heb je gewoon via de telefoon factory reset gedaan of via HiSuite? En is er in HiSuite backup optie? Niet dat t super veel werk is om terug te zetten maar ik zit al in energiebesparingsmodus :P
Via HiSuite gebackupped en toen factory reset op de telefoon gedaan. Daarna alles weer terug gezet (maar dat duurde wel lang... ca. 30 min).
Was wel al m'n savegames kwijt :(

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 10-06-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Delirius schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:52:
heb hier ook last van gehad met een app, maar als je bij "Beschermde Apps" de door jou genoemde app aanvinkt dat hij actief moet blijven, dan werkt het bij mij wel conform verwachting....
Dat werkt hier helaas niet, hij blijft stug de setting uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Iemand een idee hoe ik een app toegang kan geven tot de hoofdmap (root)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bowling55
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Misschien moet je hier even kijken en lezen. Ik heb het niet allemaal gelezen. Wellicht komt het dan ook wel een keer erop te staan. :O

http://www.telefoonrooten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
jwinne schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:00:
Iemand een idee hoe ik een app toegang kan geven tot de hoofdmap (root)?
Lees het topic even door.. 2 pagina's terug (volgesmij) staat het door mij gepost.

Getest en al.

Staat iniedergeval met linkje in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net een Huawei P8 Lite gekocht en na een tijdje merkte ik dat ik helemaal geen video's kan afspelen. Zowel via facebook, Instagram, snapchat, enz. Ook als ik een video wil opnemen, krijg ik de melding 'deze video kan niet worden afgespeeld'. Ligt dit aan het toestel zelf, of komt dit probleem vaak terug bij android toestellen? Iemand die weet hoe je dit eenvoudig kan oplossen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:03:
Hallo,

Ik heb net een Huawei P8 Lite gekocht en na een tijdje merkte ik dat ik helemaal geen video's kan afspelen. Zowel via facebook, Instagram, snapchat, enz. Ook als ik een video wil opnemen, krijg ik de melding 'deze video kan niet worden afgespeeld'. Ligt dit aan het toestel zelf, of komt dit probleem vaak terug bij android toestellen? Iemand die weet hoe je dit eenvoudig kan oplossen?

Dan zul je een video speler moeten installeren, bv, VLC of mx player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
facebook moet toch zonder videospeler kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas-r schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:35:
[...]

Dan zul je een video speler moeten installeren, bv, VLC of mx player
Had ik gedaan :) , dan kunnen bestaande video's wel worden afgespeeld. Maar dat lost het probleem in de apps, en het opnemen van nieuwe video's, niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
ArcticWolf schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:36:
facebook moet toch zonder videospeler kunnen werken?
Geen ervaring mee. Ik ben zo'n fossiel zonder FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Had ik gedaan :) , dan kunnen bestaande video's wel worden afgespeeld. Maar dat lost het probleem in de apps, en het opnemen van nieuwe video's, niet op..
Heb zelf geen video speler geinstallerd, zit standaard een op de p8 (niet lite) maar neem aan dat die daar ook standaard op zit, fabrieksinstellingen herstellen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Hallo,

Mijn P8 lite speelt wel video's af in Facebook en Instagram. Ik hou alleen het probleem dat apps de machtiging tot het lezen van notificaties verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Nog steeds geen update hier, iemand een idee hoelang dit kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik hoop niet al te lang... want m'n GPS doet het weer niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courtjester
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-08-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw toestel met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ook wil ik er niet op achteruit gaan in accuduur. Op dit moment heb ik een LG G2 en daarmee haal ik ongeveer 2 dagen op één acculading. Ik heb continue mijn WiFi, mobiel netwerk en GPS aanstaan en gebruik het toestel vooral om te internetten en mailen. Soms wat filmpjes kijken op YouTube, maar geen games.

De G3 en G4 zijn geen optie omdat ik er dan in accuduur op achteruit ga en de prijs-kwaliteitverhouding van de G4 is ook ver te zoeken.

Vandaar kom ik bij Huawei uit. De nieuwe toestellen zien er mooi uit en op papier hebben ze goede specs. Ik twijfel tussen de Mate 7 (dan weet ik zeker dat een een goede accuduur heb, maar is wel erg groot) of de P8. Maar twijfel over de accuduur.

Ik lees hele tegenstrijdige berichten op internet over de presaties van de accu en ook op dit forum zijn er tegenstrijdige berichten. Of kan het echt per toestel verschillen en moet je een beetje "geluk" hebben dat je een toestel met een goede accu krijgt (mag ik toch niet hopen).

Nu is het uiteraard sterk afhankelijk van het gebruik en wat je "goed" noemt. Ik lees hier dat er mensen zijn die een accu al goed noemen als ze er met "normaal" gebruik het einde van de dag net halen.

Ik heb graag wat meer marge, dus neig ik naar de Mate 7, maar het formaat maakt me aan het twijfelen. Kan iemand me zeggen hoeveel on screen time je haalt op één acculading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Courtjester schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:20:
Hallo,

(...)

Vandaar kom ik bij Huawei uit. De nieuwe toestellen zien er mooi uit en op papier hebben ze goede specs. Ik twijfel tussen de Mate 7 (dan weet ik zeker dat een een goede accuduur heb, maar is wel erg groot) of de P8. Maar twijfel over de accuduur.
Ik doe er 2 dagen mee, maar dat is gematigd intensief. Redelijk veel schermtijd, maar bijna geen filmpjes en nooit GPS. Als je de accuduur belangrijk vindt dan neem je alleen toestellen die in de praktijk overduidelijk hebben aangetoond dat ze 2 dagen mee gaan? De Honor 7 is dan geen optie lijkt mij, maar ik wil je toch wijzen op het feit dat die 29 juni wordt aangekondigd. Metalen body, 5 inch full hd, Android 5.1, 16gb en 3gb intern / 64gb en 3 of 4gb intern.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomas1907 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:13:
[...]

Heb zelf geen video speler geinstallerd, zit standaard een op de p8 (niet lite) maar neem aan dat die daar ook standaard op zit, fabrieksinstellingen herstellen misschien?
Heb je advies opgevolgd, het werkte opnieuw perfect, maar na een tijdje kreeg ik weer hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mininno
  • Laatst online: 18-01-2022
Ook ik had vandaag ineens geen GPS meer. Uit het niets. Vanmorgen nog gebruikt, in de middag niet meer werkend te krijgen. Zucht. |:(

Zag trouwens dat er een update voor andere modellen beschikbaar is op de site van Huawei site: V100R001C900B141 voor de modellen GRA-UL00&UL10
Dan maar hopen dat ik ook snel een update krijg om deze GPS onzin te verhelpen :X -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Cool, ik maak deel uit van het testpanel en mag dus een P8 testen. Kijk ernaar uit om dit toestel te vergelijken met mijn Oneplus One. Het zal wel weer wennen worden, komende van een Nexus 5 en de OPO met vrijwel stock Android naar een Huawei met een nadrukkelijk eigen grafische schil.

Effe bewust geen reviews lezen of bekijken om zelf een open geest te houden voor het vormen van een eigen oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mininno schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:13:
Ook ik had vandaag ineens geen GPS meer. Uit het niets. Vanmorgen nog gebruikt, in de middag niet meer werkend te krijgen. Zucht. |:(

Zag trouwens dat er een update voor andere modellen beschikbaar is op de site van Huawei site: V100R001C900B141 voor de modellen GRA-UL00&UL10
Dan maar hopen dat ik ook snel een update krijg om deze GPS onzin te verhelpen :X -O-
Join the club... ik had weer een week GPS na een factory reset en nu zit ik alweer 3 dagen zonder 8)7

edit:
Zie net dat er mensen met een GRA-L09 sinds gisteren een B132 update krijgen in Duitsland

http://www.handy-faq.de/f...lollipop_emui3_1_ota.html

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 19-06-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:19:
[...]

Join the club... ik had weer een week GPS na een factory reset en nu zit ik alweer 3 dagen zonder 8)7

edit:
Zie net dat er mensen met een GRA-L09 sinds gisteren een B132 update krijgen in Duitsland

Nog nooit een reset gedaan, geroot en Leandroid erop gezet. Verder geen root apps.

Heb na 10 seconden al een fix met 14 satellieten.. Misschien fabrieksfout bij jullie ofzo?
Is wel de allerlaatste update (B123)

Heb CPU-Z geïnstalleerd, ik heb bij System > Hardware "hi3635" staan, misschien is er een andere versie waar gps bugged is ofzo?

(Zit nu btw al 16 uur op batterij, heb nog 30% beschikbaar, en heb 3 uur SoT met Clash of Clans en Simcity Buildit :D )

[ Voor 7% gewijzigd door thomas1907 op 19-06-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Krijg geen update hier... Maar op xda snappen ze er ook niks meer van er gaan veel verschillende updates rond en blijkbaar allemaal voor de GRA-L09 wat totaal niet logisch is/lijkt... Maar er is dus nog een groot deel (waaronder ik) die nog op B110 zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Hier ook nog steeds op B110... Huawei met hun updatebeheer ook altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:46:
Krijg geen update hier... Maar op xda snappen ze er ook niks meer van er gaan veel verschillende updates rond en blijkbaar allemaal voor de GRA-L09 wat totaal niet logisch is/lijkt... Maar er is dus nog een groot deel (waaronder ik) die nog op B110 zit...

B132 is hier te downloaden, maar ik weet niet of het een duitse versie is of dat er ook nederlands/engels in zit..

Ik wacht iniedergeval op de OTA, en dan post ik het update bestand (indien mogelijk) wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thomas1907 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:18:
[...]

B132 is hier te downloaden, maar ik weet niet of het een duitse versie is of dat er ook nederlands/engels in zit..

Ik wacht iniedergeval op de OTA, en dan post ik het update bestand (indien mogelijk) wel :)
132 is volgens mij voor 110 en niet voor 123 ;)

maar goed, lijkt wel of elk land z'n eigen updates krijgt, dat zou wel heel erg krom zijn |:(

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 20-06-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:20:
[...]

132 is volgens mij voor 110 en niet voor 123 ;)

maar goed, lijkt wel of elk land z'n eigen updates krijgt, dat zou wel heel erg krom zijn |:(
Hoebedoel je dit ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb deze maand de volgende updates voorbij zien komen: B110, B113, B118, B121, B123, B126, B132, B141, B152
Maar geen enkele was een opvolging van de ander en ik weet dat B121 UK is, B132 DE, B141 China, B152 Russich.
B123 blijkbaar NL en een groot deel van de internationale toestellen zit nog op B110.

8)7

edit:
opzich zou ik prima B132 kunnen flashen ja want Android is altijd multilanguage.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 20-06-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Ik heb deze maand de volgende updates voorbij zien komen: B110, B113, B118, B121, B123, B126, B132, B141, B152
Maar geen enkele was een opvolging van de ander en ik weet dat B121 UK is, B132 DE, B141 China, B152 Russich.
B123 blijkbaar NL en een groot deel van de internationale toestellen zit nog op B110.

8)7
hmm.. dat is inderdaad raar.. Waarom zouden zij niet gewoon één update voor elk type telefoon ? (Single sim, Dual sim, etc)

Misschien verschillende frequenties per land ofzo.. :?

[ Voor 4% gewijzigd door thomas1907 op 20-06-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De frequenties en dual/single sim worden bepaald door de device codes L00 en L09... er zit dus ergens anders een verschil in, maar het enige wat ik kan bedenken is kleine fabricage updates waardoor er kleine hardware verschillen zijn ontstaan.
Of Huawei brengt serieus updates per land uit wat dus wel heel stom zou zijn. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:37:
De frequenties en dual/single sim worden bepaald door de device codes L00 en L09... er zit dus ergens anders een verschil in, maar het enige wat ik kan bedenken is kleine fabricage updates waardoor er kleine hardware verschillen zijn ontstaan.
Of Huawei brengt serieus updates per land uit wat dus wel heel stom zou zijn. :|
Kan je dit eens doen ?
CPU-Z geïnstalleerd, ik heb bij System > Hardware "hi3635" staan, misschien is er een andere versie waar gps bugged is ofzo?
Want je hebt wel het verschil, bij sommige werkt GPS ineens wel, dan weer niet, dan weer wel na een reset, etc. En ik heb nog nooit problemen gehad met GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zelfde hier: hi3635
wat staat er bij revision? ik heb daar r0p3 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:42:
hetzelfde hier , vage updates 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door thomas1907 op 20-06-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mininno
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:42:
Hier precies hetzelfde, verklaart ook dezelfde issues, haha.

Zou bijna gaan overwegen om die B141 voor UL10 te graag proberen ondertussen 8)7

http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=45828

[ Voor 10% gewijzigd door Mininno op 20-06-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Mininno schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Zou bijna gaan overwegen om die B141 voor UL10 te graag proberen ondertussen 8)7
Tja je kan hem downloaden, en dan proberen te installeren (heb ik ook eens geprobeerd met een andere versie) als die niet goed is geeft die toch een fout wanneer hij daadwerkelijk probeert te installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mininno schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:48:
[...]

http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=45828
hier staat de B132 voor de L00
http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=46068

nja... ik wacht nog maar ff voordat ik handmatig dingen ga flashen :P

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 20-06-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mininno
Raar dat jouw link de B132 voor de L00 is en mijn link de B141 voor zowel de L10 als de L00 is. Of ben ik nu gek? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:+ :F snap er geen hout meer van

edit:
Ben nu handmatig B132 aan het flashen 8)7 heb wel voor de zekerheid B110 ook maar even gedownload...

edit2:
Succesfull flash, device will restart }:O

edit3:
zelfs een backup was niet nodig... al m'n apps zijn er nog en m'n gps werkt ook weer :>

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y0POZIyl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6gGP24zl.png

[ Voor 113% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:06:
:+ :F snap er geen hout meer van

edit:
Ben nu handmatig B132 aan het flashen 8)7 heb wel voor de zekerheid B110 ook maar even gedownload...

edit2:
Succesfull flash, device will restart }:O

edit3:
zelfs een backup was niet nodig... al m'n apps zijn er nog en m'n gps werkt ook weer :>

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke heb je gedownload, waar, en is er nederlandse taal beschikbaar? :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thomas1907 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Welke heb je gedownload, waar, en is er nederlandse taal beschikbaar? :3
http://www.huaweiblog.de/huawei/huawei-p8-firmware-update/

en ja alle talen zijn aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Dankje _/-\o_

Nog verschillen gemerkt? Behalve dat GPS vet weer doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thomas1907 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Dankje _/-\o_

Nog verschillen gemerkt? Behalve dat GPS vet weer doet :P
Nee, of niet bewust iig :P hij lijkt smoother maar ja...

De verschillen die ikzelf merk tov B110 zijn:
-GPS werkt weer
-Notification bug is weg
-Notification delay is ook weg
-Lijkt smoother

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:53:
[...]

-GPS werkt weer
-Notification bug is weg
-Lijkt smoother
Is deze update alleen voor de P8 of ook voor de P8 lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
LordSinclair schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Denk alleen de P8
ArcticWolf schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:53:
[...]

-GPS werkt weer
-Notification bug is weg
-Lijkt smoother
Mag ik vragen welke notification bug? bedoel je dat je bijvoorbeeld 2 keer een whatsapp notificatie hebt (zoals eerder in het topic) of een andere?

[ Voor 17% gewijzigd door thomas1907 op 21-06-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Nee deze is voor de GRA-L09
thomas1907 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:36:
[...]

Mag ik vragen welke notification bug? bedoel je dat je bijvoorbeeld 2 keer een whatsapp notificatie hebt (zoals eerder in het topic) of een andere?
Ja bij whatsapp idd en geen delays meer bij het ontvangen van whatsapp notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:43:
[...]

Nee deze is voor de GRA-L09

[...]

Ja bij whatsapp idd en geen delays meer bij het ontvangen van whatsapp notifications.
Heb m ook :) werkt goed tot nu toe. Heb denkik 20 systemapps eraf gegooid (via root).

Er is ook een nieuwe energiebesparing modus bij gekomen (duurzaamheid) zou ik 5/6 uur (sot?) bij 40% batterij moeten halen zonder dat ultra modus interface.. Ga het morgen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Vanmiddag mijn test P8 in ontvangst genomen, behoorlijk fors geheugengebruik om clean uit de doos te komen:

16gb, waarvan nog slechts 9,32gb vrij.
986mb is toegewezen aan apps, foto/video, allerlei,... Dus de rest is opgeslorpt door android en het emui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Ja, 6gb gaat daar naar toe (bij mij in elk geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:45
Hallo,

Vorige week maandag heb ik een P8Lite gekocht. Donderdag nog filmpjes laten zien aan iemand, zaterdag las ik op gebruikershandleiding.com dat iemand geen filmpjes meer kon afspelen. Op mijn toestel gekeken, bleek dat ik ook geen filmpjes meer kon opnemen of afspelen. Naar fabrieksinstelling terug gezet. Gisteren kon ik wederom geen filmpjes opnemen of afspelen, ook op You Tube niet. Het toestel even opnieuw opstarten bied uitkomst alleen als je even snel een grappig moment wilt filmen maar je moet eerst je toestel aan/uitzetten?? :|
Huawei gebeld hadden nog niet eerder van deze klacht gehoord, ze gingen het uitzoeken en dan zou ik mail krijgen. Gebeurde ook keurig maar de oplossing??
"Beste mevrouw,

Als eerste adviseer ik u om een Hard reset uit te voeren , dat kunt u doen door de stappen op de volgende website te volgen : http://www.zkhardreset.co...-reset-of-huawei.html?m=0

Kijk wel bij het stukje van Hard reset en niet bij Factory reset.

Ook kunt u even proberen om een andere video speler te downloaden vanaf de google play store bijvoorbeeld VLC player.

Mocht dit allemaal niet werken dan adviseer ik u om contact op te nemen met de Repair service dit kunt u doen via Drmobile.eu/nl

Met vriendelijke groet,

Team Huawei Customer Care""

Verder lees ik hier dat men 1½ dag met een batterij kan doen. Gisteren om 15:00 van de lader gehaald. Heeft vrijwel de hele avond/nacht ongebruikt in mijn tas gezeten (alleen nu en dan even mail gecheckt), vanmorgen batterij bijna leeg. Ik veeg altijd meteen alle openstaande apps weg. Dit is mijn 3e Huawei de eerste weet ik niet meer welke dit was, de 2e een G525 en nu dus de P8Lite maar over deze ben ik niet erg tevreden tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Hilliebillie op 23-06-2015 09:56 . Reden: Zinnetje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Hilliebillie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:07:
[...]

Vorige week maandag heb ik een P8Lite gekocht. Donderdag nog filmpjes laten zien aan iemand, zaterdag las ik op gebruikershandleiding.com dat iemand geen filmpjes meer kon afspelen. Op mijn toestel gekeken, bleek dat ik ook geen filmpjes meer kon opnemen of afspelen. Naar fabrieksinstelling terug gezet. Gisteren kon ik wederom geen filmpjes opnemen of afspelen, ook op You Tube niet. Het toestel even opnieuw opstarten bied uitkomst alleen als je even snel een grappig moment wilt filmen maar je moet eerst je toestel aan/uitzetten?? :|
Huawei gebeld hadden nog niet eerder van deze klacht gehoord, ze gingen het uitzoeken en dan zou ik mail krijgen. Gebeurde ook keurig maar de oplossing??
"Beste mevrouw,

Als eerste adviseer ik u om een Hard reset uit te voeren , dat kunt u doen door de stappen op de volgende website te volgen : http://www.zkhardreset.co...-reset-of-huawei.html?m=0

Kijk wel bij het stukje van Hard reset en niet bij Factory reset.

Ook kunt u even proberen om een andere video speler te downloaden vanaf de google play store bijvoorbeeld VLC player.

Mocht dit allemaal niet werken dan adviseer ik u om contact op te nemen met de Repair service dit kunt u doen via Drmobile.eu/nl

Met vriendelijke groet,

Team Huawei Customer Care""

Verder lees ik hier dat men 1½ dag met een batterij kan doen. Gisteren om 15:00 van de lader gehaald. Heeft vrijwel de hele avond/nacht ongebruikt in mijn tas gezeten (alleen nu en dan even mail gecheckt), vanmorgen batterij bijna leeg. Ik veeg altijd meteen alle openstaande apps weg. Dit is mijn 3e Huawei de eerste weet ik niet meer welke dit was, de 2e een G525 en nu dus de P8Lite maar over deze ben ik niet erg tevreden tot nu toe.
Heb je apps bij "beschermde apps" staan? die kunnen het toestel "wakker" maken om email etc. op te halen.

Zelf heb ik echt een top batterij leven (p8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Batterij van m'n P8 is ook goed (en sinds B132 nog beter geworden) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De batterij van de P8 Lite is wel wat kleiner dan die van de P8.
Maar dan nog is minder dan 24 uur zonder noemenswaardig gebruik niet normaal.

Edit:
ik heb hier nog een huawei y330 liggen die ik gebruik voor het bellen naar vaste nummers.
Dat ding heeft na 4 dagen zonder opladen nog 70% batterij over, en dan is er diverse malen mee gebeld en staat wifi altijd aan. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door ASW1 op 23-06-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Alles waarvan ik denk dat ze stroom gebruiken heb ik ik uit gevinkt (o.a. in beschermde apps), 'k heb vandaag net zo'n dag als gisteren. Heb 'm net van de lader gehaald en ga zo aan het werk dus weer de rest van de middag en avond in de tas. Morgenvroeg even kijken hoe het dan gesteld is met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik had laatst wel dat ik dat m'n telefoon bijna 2 dagen achtereen awake bleef... daarna was het ook over. Volgens mij brengen ze weleens een google play service update uit die niet helemaal lekker werkt en dan wordt ie later weer gepatched, maar dan zit je dus wel met een telefoon die nagenoeg altijd awake is.... werkt ook niet echt mee met de batterij duur :P

Dat de play store/play services geupdate worden kun je overigens niet zien, behalve als je naar de versie nummers gaat kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 23-06-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Totop heden 00.23u nog 83% batterij over. Achteraf denk ik dat Skype de batterij heeft leeg getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Laatst online: 15:24
Ben reeds 1mnd bezitter van de Huawei P8, bevalt erg goed. Camera maakt goede foto's, over accu duur niet te klagen. Ik ben geen power-user dat wil zeggen ik speel er nauwelijks spelletjes op en gebruik de gsm met name voor browsen, bellen en whatsapp maar heb regelmatig nog >70% batterij over op het einde van de dag.

Vorige week handmatig de software geupdate ook zonder problemen, hierdoor de notification bug opgelost.

Ik vroeg mij nog af of er nog tips waren voor accesoires, ik was aan het denken aan dez:

http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item3f4bc4912d

en twijfel tussen

http://www.ebay.com/itm/S...&var=&hash=item27fe43f1b7

http://www.ebay.com/itm/F...&var=&hash=item43ddc1eabb

Iemand ervaringen of goede tips voor een goede screenprotector en een mooie cover die niet te bulky is dus het liefst zo slank mogelijk.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
Ten eerste:
Iedereen bedankt voor de info hier!!!

Mijn vriend heeft nu een p6 die aan vervanging toe is. En is er tevreden genoeg mee dat hij naar de p8 neigt als opvolger.

Na alles te hebben gelezen hier, denk ik dat het een prima keuze is. Maar dat we beter wel meteen b132 erop kunnen zetten om ongemakken te voorkomen. Mocht hij nog met b110 geleverd worden...

Is dat een redelijke conclusie???

Een telefoon moet bij mijn vriend tegen een stootje kunnen. Met de meegeleverde rubberen cover, heeft de metalen behuizing van zijn p6 zich zeker bewezen!!! Ik twijfel er niet aan dat de p8 behuizing net zo stevig is.

Het p6 scherm heeft het ook bijzonder goed uitgehouden. Bijna 2 jaar lang wist het alle vallen, stoten, enz te doorstaan, voordat het kort geleden barstte bij de zoveelste ongelukkige val.
Maar ondanks de zware glasschade (flink wat barsten vanuit een ster in de onderhoek waar zelfs wat splinters ontbreken) werkt het touchscreen toch nog steeds prima.
Maar ik denk dat een tempered glass protector het wel had voorkomen...

Dus...
Heeft iemand al ervaringen met screen protectors? Hoe ze passen en/of touchreactie beïnvloeden...
En wordt bij de p8 een soortgelijke cover als bij de p6 geleverd? Of zijn er andere beschermende covers bekend die voor hem geschikt zouden zijn?

Tnx in advance ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Ik heb Huawei een mailtje gestuurd met de vraag wat ze aan dat filmenprobleem gaan doen, alle door hun aangedragen oplossingen werken niet, en op diverse fora blijkt dat er best veel mensen last hebben dat ze niet kunnen filmen met hun mobiel en geen filmpjes kunnen afspelen ook niet op bijv You tube. Dit gaat over de P8 Lite niet de P8.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:44
Hilliebillie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:58:
Ik heb Huawei een mailtje gestuurd met de vraag wat ze aan dat filmenprobleem gaan doen, alle door hun aangedragen oplossingen werken niet, en op diverse fora blijkt dat er best veel mensen last hebben dat ze niet kunnen filmen met hun mobiel en geen filmpjes kunnen afspelen ook niet op bijv You tube. Dit gaat over de P8 Lite niet de P8.
Ben benieuwd.
Ik gok dat ze het op gaan lossen met een nieuwe firmware voor de P8 Lite, voor de P8 is deze er al. Geen idee of de problemen daarmee voor dat toestel nu zijn opgelost, ik meen dat daar ook issue mee waren. Bij mij doet Youtube het soms wel, soms niet (P8 Lite).

Verder hoop ik dat er dan ook een oplossing komt voor de bug dat veel mensen geen imap- of pop- email-account kunnen instellen in de meegeleverde email-applicatie, omdat de username per se een volledig email adres moet zijn en dat is vaak helemaal niet het geval. Toch frappant dat Huawei dit soort grote bugs in essentiele functionaliteit wederom niet zelf ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De B132 firmware van de P8 is alleen goed voor de batterij duur, lost het GPS probleem op en de dubbele notifications (whatsapp) maar problemen met filmpjes heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:44
Oh, die dubbele notifications heb ik ook op mijn P8Lite, bij Whatsapp, Telegram en Gmail. En blijkbaar dus geen film issues met de gewone P8, maar weer andere bugs.

Heeft iemand enig idee of en wanneer er een update voor de P8Lite te verwachten is?

[ Voor 29% gewijzigd door zordaz op 01-07-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Reactie Huawei

Beste,

Voor de reparatie service raden wij uw aan om u aan te melden voor de VIP service.
www.huaweipremiumservice.nl
Dit beteknt dat uw toestel opgehaald wordt en binne 3 dagen gerepareerd bij uw thuis wordt gebracht.
Aangezien u uw toestel 15 juni heeft gekocht kunt u uw hier nog voor aanmelden (binne 1 maand na aankoop)

Met vriendelijke groeten
Team Huawei Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:20
Hmm , deze toestel klinkt wel netjes. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen lg g4 en huawei p8. Bij lg g4 lees ik de vele screen coating problemen, en bij huawei p8 lees ik zeer weinig problemen. Ik heb niet zoveel zin in defecte producten na aanschaf, dus ik leun een beetje richting de p8 vanwege de goede bouwkwaliteit. Ik heb eigenlijk twee vragen, wellicht dat iemand dit kan ophelderen.

Waar kan ik de 64gb versie van de p8 vinden of wat is hiermee gebeurd?
Ik heb namelijk op google gezocht, maar het wordt in nl nergens aangeboden.

Heeft huawei een soort service center waar ik later de p8 naartoe kan brengen om accus te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hilliebillie schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:49:
Reactie Huawei

Beste,

Voor de reparatie service raden wij uw aan om u aan te melden voor de VIP service.
www.huaweipremiumservice.nl
Dit beteknt dat uw toestel opgehaald wordt en binne 3 dagen gerepareerd bij uw thuis wordt gebracht.
Aangezien u uw toestel 15 juni heeft gekocht kunt u uw hier nog voor aanmelden (binne 1 maand na aankoop)

Met vriendelijke groeten
Team Huawei Customer Care
}:O waarom komt dit nu pas naar boven? 8)7 ik ben mijn toestel sinds 15 mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
ArcticWolf schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:56:
[...]

}:O waarom komt dit nu pas naar boven? 8)7 ik ben mijn toestel sinds 15 mei...
Kwam dr zelf ook bij toeval hier achter --> https://www.huawei-smartservice.nl/nl/info/3x3-smart-deal

Maar dat VIP gebeuren is weer wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Heb een update binnen gekregen. Maar als ik deze wil installeren mislukt lukt altijd.
Heb dan maar besloten om terug naar fabrieksinstellingen te gaan en zo de update proberen te installeren.
Bij het het terug gaan naar fabrieksinstellingen blijft mijn P8 steken bij het opstart logo van Huawei.
Kan er niks meer mee doen. Bootknoppen (vol+ vol- en powerknop) doet ook niks. :'( :?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste