Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen beeld, GPU fans draaien 100%. Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Diamundo
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Help!

Ik heb al een eerdere keer problemen gehad, lees hier, maar aangezien dat een uurtje of twee later weer werkte, ben ik verder niet op onderzoek uitgeweest naar wat het probleem veroorzaakte... Ik was lui :/

Recentelijk heb ik een Razer Tartarus gekocht, de pc aangezet, en toen de pc opgestart was heb ik de usb-kabel aangesloten. Wat toetsencombinaties ingesteld en vervolgens even Minecraft gespeeld om te zien of het werkte, en het werkte.
Pc uitgezet en op bed gegaan.

Vervolgens een dag later usb-kabel aangesloten op de achterkant van de tower, pc aangezet, en het wilde niet. Ik kreeg twee piepjes van waarschijnlijk mijn CD-ROM ding, toen een piep van de mobo speaker, en vervolgens een zoemend geluid van mijn GPU fans die voluit draaiden.
Op het scherm kwam het windows vlaggetje, ik kon inloggen en draai me om. Ik draai weer terug en het scherm is uit.

Ik doe de pc uit met de powerknop, zet 'm weer aan en hetzelfde herhaalt zich, alleen kan ik nu al niet eens meer inloggen.
Nog een paar keer geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Vervolgens de usbkabel weer losgekoppeld, en ik kon wel normaal mn pc gebruiken, dus maar even Minecraft gespeeld maar de server was offline dus ben ik maar wat anders gaan doen.

Ik heb wat op internet gelezen op mn mobiel, en het scheen dus zo te zijn dat de voedingskabels niet helemaal goed zouden zijn aangesloten, of dat de PSU niet sterk genoeg was.
Aangezien ik deze desktop niet heb geupgrade naast een speakerset erbij wat probleemloos werkt, en nu dus de Razer Tartarus, zou de PSU sterk genoeg moeten zijn.
Dus ik heb de tower even losgekoppeld van alle kabeltjes, zijpaneel erafgehaald en de kabeltjes aangedrukt. En ja hoor, een kabeltje klikte ineens wat sterker vast (8pins kabel aan de GPU kant). Alle andere kabeltjes ook even gecontroleerd, zat verder prima vast. Ook heb ik de GPU en de RAM modules even aangedrukt zodat die goed in hun sockets zaten.
Zijpaneel er weer opgezet, kabeltjes aangesloten en pc weer aangezet.

Weer hetzelfde als eerder: twee CDROM piepjes, mobo speaker piept 1x (wat goed zou moeten zijn, toch?), en vervolgens de GPU fans op volle toeren. Geen beeld.
Ik zet m uit, en weer aan en kies vervolgens Safe Mode Plus Networking.
Dit werkt wel, en ik kan normaal inloggen en normaal internetten enzovoort. Hmm. Dus ik probeer nogmaals normal mode, maar nee. Safe mode wil weer wel.

Dus ben ik verschillende dingen uit het vorige topic gaan proberen.
- sfc /scannow: windows installatie is volledig legit.
- furmark: wil wel installeren maar niet runnen.
- Razer Synapse (stuurprogramma van Tartarus) deinstalleren: wil niet. Paar andere programma's deinstalleren wil wel probleemloos.
- Ubuntu Live USB gemaakt in Safe Mode, en vervolgens gereboot naar de USB om een memtest te doen, maar die staat niet tussen de opties: "Try Ubuntu without installation", "install Ubuntu", "OEM install (for manufacturers)", "Check disk for defects".
Eerst check disk gedaan, beeld ging uit.
Try ubuntu, beeld ging uit.

Vervolgens maar weer geprobeerd om de pc in safe mode aan te zetten, maar onmiddelijk na de powerknop ingedrukt te hebben hoor ik een enorm ratelend geluid - nog voordat er ook maar iets piept - en ik druk de pc zo snel mogelijk weer uit. De piepjes komen alsnog, en als de pc uit is duurt het nog vrij lang (een seconde of 5) voordat het geratel langzaam wegebt.

Ik heb gelukkig nog een laptop waarmee ik dit dus aan het typen ben en waar ik ook op internet mee kan (chromebook), maar van dat ratelende geluid word ik toch wel heel erg bang :X

Weet iemand wat ik kan of moet doen?
(probleem: ik kan niet mijn beeldschermen aansluiten op de HDMI poort van het moederbord aangezien de monitoren geen HDMI ingang hebben, en vervolgens het systeem testen zonder moederbord)

Edit: ik heb de volgende opstelling wat stopcontact betreft:
Op het stopcontact zit een vergeelde splitter aangesloten in een soort plus vorm, 1 met de pinnetjes en de drie anderen zijn dan weer de stopcontacten.
In de onderste van die drie stopcontacten zit een Action KlikaanKlikuit ontvanger. Daarop aangesloten zit een stekkerdoos van 6 stekkers waarin zitten: mijn bureaulamp, monitor 1, PC stroomkabel, monitor 2, speakerset, printer.
Nu zag ik dus zonet dat dat Actionding niet helemaal goed was aangedrukt en dat heb ik nu gedaan. Zou het kunnen dat daardoor de stroomkring niet helemaal correct was en er neit genoeg power uit de muur werd overgedragen?
(het idee is dus dat ik met een afstandsbediening alles aan kan zetten (monitoren, speakers en lamp staan allemaal 'aan', printer is standaard uit) en vervolgens de pc aan kan zetten zonder dat ik 5 knopjes moet indrukken)

[Voor 10% gewijzigd door Diamundo op 14-04-2015 12:46]

Ik denk na over de woorden van het leven.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:25

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer eens met een normale stopcontact opstelling (geaard).

Je Razer Tartarus pakt waarschijnlijk wel wat stroom, maar dat zou geen verschil moeten maken. Wil je het zeker weten dan zou je het even zonder moeten proberen of een sterkere voeding gebruiken.

Battle.net tag

• Diamundo
  • Niet online
Je bedoelt, de stekkerdoos in het stopcontact doen, zonder die andere twee ertussen?

De tartarus heb ik dus nu niet ingeplugd, dus die zou inderdaad het probleem niet moeten zijn.
en "pak even een sterkere voeding" wordt een probleem aangezien we maar 1 andere desktop in huis hebben die vrij waarschijnlijk minder wattage heeft dan die van mij.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je van een kennis niet een beeldscherm met HDMI lenen en kijken of je zonder dedicated videokaart kan booten zonder problemen? Als dat allemaal zonder problemen werkt dan kan je al een aantal dingen uitsluiten en blijven als enige over: moederbord, voeding en videokaart.
Indien je nog ergens een wat oudere videokaart die minder gebruikt hebt dan zou je dat ook kunnen proberen, ik weet niet wat je precies voor handen hebt :P.

Je moederbord had de laatste bios versie?

Battle.net tag

• Diamundo
  • Niet online
ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan bekijken of updaten, BIOS versie :S

We hebben wel een giga tv met HDMI ingang, ik kan wel evenmijn tower naar beneden sjouwen en dat proberen opzich.

Edit: en nee, ik heb geen andere videokaart in mijn bezit.

[Voor 14% gewijzigd door Diamundo op 14-04-2015 13:51]

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Goed idee, kijk eerst of je pc stabiel is met je gigatv (;)) (zet deze wel op pc-input of iets vergelijkbaars). Ga dan pas kijken hoe je je bios moet updaten, dit wil je namelijk niet op een onstabiel systeem doen.

Bios versie kan je zien door tijdens het booten op een toets te drukken, dit is niet bij elke moederbord hetzelfde maar gangbare toetsen zijn delete of F2 dacht ik.
Nieuwe bios kan je hier vinden:
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=4958#bios

Battle.net tag

• Diamundo
  • Niet online
Juist. Op advies van een redditor de case op zn zij gelegd, alles losgemaakt, GPU eruit en aangezet.

Bleek dat een CPU fan kabeltje tegen een casefan aan kwam. Die heb ik nu vastgeziptied aan de 24 pin kabel en dat is nu gefixt.

GPU er weer ingedaan en nu boot ie ook weer normaal, dus ik ga nu weer alles terug zetten en zien of ie dan - zonder tartarus - weer wil booten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-09 01:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat zou hoogstens een irritant getik geven, maar of dat kabeltje boot problemen kan geven is me nieuw.
Benieuwd of hij dadelijk compleet in elkaar nog werkt..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Diamundo
  • Niet online
Ben nu bezig met mensen op r/rtechsupport IRC de drivers te deinstalleren en nieuwe drivers te installeren.

Ben nu de nieuwe drivers aan het downloaden, en heb m nu in normal mode zonder de oude drivers, dus dat werkt wel :/

Edit: drivers reinstalleren schijnt te werken.

[Voor 16% gewijzigd door Diamundo op 14-04-2015 16:17]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True