Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:30
Mijn keukenverlichting gaat via deze draadloze schakelaar aan en uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2hZsFVM.jpg

Weet iemand toevallig wat voor type draadloze schakelaar dit is en of ik deze automatisch kan laten schakelen (ik heb nog geen domotica syteem)?

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:34
heb je er geen behuizing bij of iets weer meer opstaat bv typenr .
Wat voor afdek materiaal hoort erbij?

• zeezuiper
Nee, dat is het probleem juist. Op de zender staat helemaal niets. Het is een rond kunstof inbouw doosje. De ontvanger zit in de keuken en is niet gemakkelijk bereikbaar.

Ik heb het ook al bij onze keukenleverancier nagevraagd maar die kon er niet echt een zinnig antwoord op geven.

[ Voor 25% gewijzigd door zeezuiper op 11-04-2015 15:10 ]

Verwijderd

Heb je een foto van de zender?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 15:19 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Wat staat er op dat goud/zilverkleurige metalen onderdeeltje? Typenummer van de chips is helaas niet goed te lezen.

• zeezuiper
Volgens mij (ik heb geen vergrootglas), hpr433a, 1245.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Datasheet van HPR433A: http://webcache.googleuse...&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl (host extreem traag, daarom via Google cache).

433.92Mhz dus. Dan heb je geluk, want dat is waarschijnlijk vrij makkelijk aan de gang te krijgen.
Wellicht met een RFXCOM i.c.m. Domoticz - Open source domotica systeem
Of met een 433Mhz zender/ontvanger setje van eBay + pilight - open source domotica oplossing

Wellicht heb je iemand in de buurt wonen met een domotica setup en kun je eens langsgaan om te kijken of jouw afstandsbediening kan worden opgevangen door dergelijke zender/ontvangers.

• zeezuiper
Thx! Ik was sowieso al aan het nadenken over iets zoals Domoticz. Zou wel leuk zijn als ik dan mijn keukenverlichting er in ieder geval ook mee kan schakelen.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

zeezuiper schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:28:
Thx! Ik was sowieso al aan het nadenken over iets zoals Domoticz. Zou wel leuk zijn als ik dan mijn keukenverlichting er in ieder geval ook mee kan schakelen.
Wat voor type keuken heb je waarbij dit meegeleverd is?

Certified Google Teacher.

• zeezuiper
Nolte keuken
Pagina: 1