Excuus, ik doelde hier op het feit dat je dit seizoen alleen 1000 MMR kan verschillen als het vorig seizoen aan het einde 2000+ MMR verschil was, hierdoor denk ik dat de meeste groepen met een "redelijke" spreiding wel samen kunnen blijven spelen. Als je aan het eind van het seizoen een silver 4 en een plat 3 hebt, is de spreiding met een beetje pech net iets meer dan 1000 MMR dit seizoen, dus dat zou dan net te veel zijn. Maar een silver 3 en een plat 3 zouden vorig seizoen respectievelijk gemiddeld 2200 en 3400 MMR hebben, wat dit seizoen op 2350 en 2950 uit zou komen, dan kan je dus gewoon samen spelen.
Bron voor deze cijfers is overigens wat ouder en mogelijk niet meer correct, gaat om deze grafiek op basis data uit R6DB, is van eind 2018 maar aangezien de ranks vanaf dit seizoen allemaal verschuiven op de MMR ladder lijkt het me niet erg om met oude data te werken, het gaat om het idee
Ik denk persoonlijk overigens dat het wel mee gaat vallen met de
extra smurfs die een nieuw account maken om met hun vrienden te kunnen spelen. Er blijven altijd mensen die willen smurfen, maar als er binnen een vriendengroep problemen zijn met samen spelen dan zie ik eerder het omgekeerde gebeuren: mindere spelers die een nieuw account maken om weer bij 2500 MMR te beginnen, dat is voor alle betrokkenen leuker (eerlijkere matchmaking voor de goede spelers, hogere rang voor de mindere spelers)...
Dit staat overigens een beetje los van mijn oorspronkelijke vraag over de motivatie om met een "scheve" groep ranked te spelen, maar dat even terzijde 
[Voor 10% gewijzigd door dunedanh op 12-09-2019 17:22. Reden: bron toegevoegd]