Uffeltje schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:34:
Yup. Vanavond ook een paar pottenranked gedaan. Veel ping van 120+.

Later nog een ronde waarin we 3-0 voorstonden en de enemy zich overgaf. Geen punten gekregen uiteraard.
Matchmaking is voor Ubisoft een groot probleem. Veel verschillen in Rank en ook veel hoge ping. Peekers advantage wordt dan zo groot dat je iemand pas ziet nadat hij je een headshot heeft gegeven.
Dat ze me een headshot schieten kan ik nog inkomen, maar als je ze al meerdere kogels ziet schieten voor de headshot raak is, baal ik er helemaal van. In die tijd had jij namelijk een headshot kunnen schieten.
Verder merk ik dat ik momenteel ook in casual alleen maar met mensen gematched wordt die het spelletje ook kennen en veel zaken misbruiken om te winnen. Als ik nu niet met mn vrienden speel maar alleen, is er dus geen lol meer aan want dat win je 9/10 keer gewoon niet meer (gebrek aan informatie en samenwerken speelt je dan al snel parten). Zeker als er niemand voicechat gebruikt (in ieder geval niet iets waar ik wat aan heb en de mensen die wel een microfoon hebben, zitten rustig met anderen te praten of met muziek/herrie op de achtergrond
Wel jammer dat de matchmaking daar toch niet echt rekening mee houdt. Als je een modus had met alleen einzelgangers, dan had ik dat nog wel interessant gevonden. Ook het verschil tussen ranked en casual is vrijwel nihil geworden.
Ik heb momenteel alles op 1 achievement na gehaald op de X1. Moet alleen de breaching charge kill nog maar die is eigenlijk onmogelijk geworden momenteel. Misschien dat die in het open weekend nog te behalen was (of in te toekomst is) want de kans dat ik nu dat ga halen is vrijwel nul. Niemand zit meer bij ramen of deuren in de buurt en ze horen je ook veel vaker. Bovendien is de situatie dat je hem ergens kunt plakken als iemand anders de hostage pakt of de bom plant ook veel kleiner omdat die ook beter opletten en minder ver van de objective af gaan zitten.
Tel daarbij dat ik ik de meeste gevallen met idioten samenwerk die er geen bal van snappen of de meest debiele dingen gaan doen en je feest is compleet. Ik ben al wel wat teruggevallen, maar veel helpt het nog niet. Een paar maanden terug toen ik nog lager in rank was, had ik er in ieder geval nog een stuk meer plezier in dan nu. Vooral ook omdat je nog wel eens wat kon aankloten of nog wel eens een n00b tegen kwam.