1 minuut googelen en je hebt genoeg bronnen. Volgens mij was dit [url=https://www.movisie.nl/sites/default/files/alfresco_files/Feiten%20en%20Cijfers%20Seksueel%20Geweld%20v07-02-2013%20[MOV-691377-1.0].pdf]bron[/]
Aanvallen op bronnen lijkt me trouwens hier vrij zinloos: het doet er nl. niet toe of het 5 of 15% is en of seksueel geweld enkel "verkrachting met geweld" of ook "seksuele intimidatie" is. Het gaat erom dat grensoverschrijdend gedrag plaatsvindt. Ongeacht sekse.
Dat kan je niet opmaken uit de bovenstaande resultaten.
Niet? Als 44% van de daders bekenden zijn, dan kun je wel degelijk afleiden dat het niet gaat om een dadergroeo van maar enkele procentenvan de bevolking. Die groep moet wel degelijk groter zijn. Nee, misschien geen tientallen procenten, maar ik verwacht niet dat alle gevallen van seksueel geweld gepleegd worden door een handjevol mensen, en ik kan me niet voorstellen dat jij dat wel verwacht?
Nee want ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten. Als iemand zegt tegen een vrouw die schaars gekleed is van: "Je bent erg schaars gekleed." Dan zal ik in mijn hoofd daar een mening over hebben, maar ik me er waarschijnlijk niet mee bemoeien. Er is immers wettelijk gezien niets fout aan het zeggen van het bovenstaande.
Er is ook nog zoiets als moraliteit. En meestal wordt er niet gezegd "je bent schaars gekleed", er wordt gezegd "hey sloerie!" Slet, hoer.
Waar twee kijven hebben twee schuld. Do not get me wrong, ik vind dat verkrachtingen niet zouden mogen. Dat is ook iets waar velen het mee eens zijn en ook niet iets wat ik probeer te aan te vechten. Waar het mij wel om gaat is dat de schuld bij beiden ligt.
Oftewel, het slachtoffer heeft ook schuld.
NEE! Iedereen dient met z'n klauwen van een ander af te blijven als de ander daar geen prijs op stelt.
Weet je hoeveel pijn je mensen met die opmerking doet?
Geen excuses, wel mogelijkheden om de kans op een verkrachting te verkleinen. Ik vind dus ook dat we daar naar moeten kijken, ik plaats van het vingertje wijzen naar de man. Het probleem moet vanuit beide kanten worden behandeld en opgelost op een vredige manier.
Ook in landen wat vrouwen niet mogen drinken, en een bourka dragen komen verkrachtingen voor. Daar ligt het probleem dus niet, het ligt dus iig niet aan de kleding.
VasZaitsev schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:07:
Huh, wa, dus als ik tegen een vriend van mij zeg "christus op een bromfiets, wat loopt die er sletterig bij, zeker niet genoeg aandacht ofzo" die vriend mij dan eens diep in de ogen moet kijken en zeggen "Vas, zoiets zeg je niet, nu is ze een slachtoffer, zij moet zich zo kunnen kleden als zij wilt en jij moet daar maar je mond over houden"
Serieuze vraag: als het hier zou gaan om je zusje of dochter? Zou je dan ook zo praten?
Waarom verdient de zuster of dochter van een ander minder respect dan die van jezelf?
Overigens hoef je niet zo te reageren, je kan het ook prima zelf in een passende vorm gieten. "jeezz, kun je het nog platter zeggen? Beetje respect mag wel hoor".
Probeer het eens zou ik zeggen. Er zit nl. een heel verschil tussen elkaar bevestigen en de dominee uithangen. Er zijn meer tinten dan alleen zwart en wit.