Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanbevolen bandbreedte nieuwbouwproject met 160 bewoners Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
Hi allen,

Na een half jaar vrijwel dit netwerk te draaien zijn er sinds de enerlaatste update van Unifi/Ubiquiti toch wel problemen waar ik en de leverancier niet uitkomen

Alles is vandaag(17-01-2017) geüpdatet naar de laatste versie 3.7.34.5997, zowel de Cloudkey, switches en AP's.

Veel apparaten van gebruikers die eerder verbinding hebben gemaakt met andere aanwezige netwerken hebben te maken met het continu wisselen van SSID's, het lijkt wel of het desbetreffende apparaat geen keuze kan maken met welk draadloos netwerk het moet verbinden. Zie onderstaand voorbeeld filmpje;

[YouTube: https://youtu.be/RGtndY_PKr4]

Iemand een idee? wellicht downgraden?

Setup:
Glasvezel: 500/500
50 x AP AC Long Range, gemiddeld 3/4 studio's per AP
7x Unifi switch 8 ports 150 watt (op elke etage 1) aangesloten op met sfp/glas
Edgeswitch Fiber

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:45

3DDude

I void warranty's

Zoek de firmware op bij Ubiquiti, houd in de gaten wat anderen erover zeggen?

--> Houd versiebeheer in de gaten, zorg dat je niet het eerste test konijn bent van die firmware.

Ubiquiti stable is soms niet zo stable is mijn ervaring met een AC-LR (performed niet hier).

Ook uitsluiten uiteraard, dat het niet aan die iphone ligt die aan het trippen is in het filmpje? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 18-01-2017 00:46 ]

Be nice, You Assholes :)

• jefkuil
3DDude schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:45:
Zoek de firmware op bij Ubiquiti, houd in de gaten wat anderen erover zeggen?

--> Houd versiebeheer in de gaten, zorg dat je niet het eerste test konijn bent van die firmware.

Ubiquiti stable is soms niet zo stable is mijn ervaring met een AC-LR (performed niet hier).

Ook uitsluiten uiteraard, dat het niet aan die iphone ligt die aan het trippen is in het filmpje? ;)
Zit continu op de het forum van Ubiquiti, kom helaas geen vergelijkbare klanten tegen. Dat automatisch updaten sla ik voorlopig ook even over als alles weer goed werkt :+ :+

De Iphone is inderdaad uitgesloten, alle apparaten ervaren het zelfde probleem... om gek van te worden dus met 155 huurders :(

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is het een idee om SSID broadcast uit te zetten? En instructies mee te geven om connectie maken?

• jefkuil
Aapie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 01:29:
Is het een idee om SSID broadcast uit te zetten? En instructies mee te geven om connectie maken?
Heb ik wel overwogen, maar ik vrees dat ik hier een fulltime baan aan ga overhouden. Daarnaast heeft het al die tijd prima gewerkt |:(

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:44
Heb niet het hele topic nagelezen maar UBNT support kan je wel de juiste instructies geven om een rollback te doen naar werkende firmware+controller?

En dan inderdaad niet meer updaten tenzij je een acceptatie omgeving hebt met 1 of 2 AP's om te testen. Met zodanig veel users wil je gewoon niet direct op productie gaan upgraden, zeker met de 'stable' releases van Ubiquiti.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 22:19

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

jefkuil schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:26:
Hi allen,

Na een half jaar vrijwel dit netwerk te draaien zijn er sinds de enerlaatste update van Unifi/Ubiquiti toch wel problemen waar ik en de leverancier niet uitkomen

Alles is vandaag(17-01-2017) geüpdatet naar de laatste versie 3.7.34.5997, zowel de Cloudkey, switches en AP's.

Veel apparaten van gebruikers die eerder verbinding hebben gemaakt met andere aanwezige netwerken hebben te maken met het continu wisselen van SSID's, het lijkt wel of het desbetreffende apparaat geen keuze kan maken met welk draadloos netwerk het moet verbinden. Zie onderstaand voorbeeld filmpje;

[video]

Iemand een idee? wellicht downgraden?

Setup:
Glasvezel: 500/500
50 x AP AC Long Range, gemiddeld 3/4 studio's per AP
7x Unifi switch 8 ports 150 watt (op elke etage 1) aangesloten op met sfp/glas
Edgeswitch Fiber
"vergeet" alle SSIDs die je niet nodig hebt.
Een huurder heeft bijvoorbeeld "273" voor zn deur hangen. Dan hoeft ie alle andere SSID's niet opgeslagen te hebben.
Daardoor zal de telefoon er ook niet mee proberen te verbinden.

Want dit lijkt er meer op dat het apparaat (de telefoon in dit geval) geen keuze kan maken tussen alle SSIDs die opgeslagen zijn.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-11 17:52
waarvoor heb je eigenlijk zo veel ssid's in plaats van authenticatie d.m.v. radius o.i.d.?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom hebben de SSID's niet dezelfde naam? Dat lijkt mij een probleem waar de iphone niet goed mee overweg kan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dennisdennis12 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:12:
waarvoor heb je eigenlijk zo veel ssid's in plaats van authenticatie d.m.v. radius o.i.d.?
Dit was ook mijn eerste gedachten, maar veel consumentenapparatuur ondersteunt dit niet (bijvoorbeeld Google Chromecast) dus dan zou je daar weer een andere oplossing voor moeten verzinnen.

Als het probleem in de grote hoeveelheid SSD's zit dan zou je wellicht het zendvermogen per AP kunnen beperken en op elk AP alleen de SSID's uitzenden die in de omgeving van dat AP nodig zijn (dus van in de buurt gelegen appartementen).

Verwijderd

Als Google ChromeCast of de TV dat niet ondersteund, dan zet je de goedkoopste Mikrotik router (30 euro) als CPE in (dus als "client"), en laat je die radius doen of beter PPPoE. Heb je 4 of 5 Ethernet poorten voor je ChromeCast of TV, en andere "exotishce" apparatuur.

Maar eigenlijk, moet je dit aan de gebruiker laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 16:14 ]

• jefkuil
dennisdennis12 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:12:
Bij andere objecten kregen we veel verzoeken om Cromecast, draadloze printers etc te kunnen gebruiken. Daarnaast heeft het daarvoor altijd super gewerkt! ;w en dat maakt het nog even vervelender..

Inmiddels een ticket bij Ubiquiti ingeschoten, benieuwd of zij met een idee komen waarin het kan zitten.

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Doe gewoon een rollback naar een oudere firmware die werkte?

Dan ben je uit de brand, en laat je iemand anders maar test konijn zijn met een stable versie.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:44
Nog even over die SSID's, performance zal met zoveel SSID's ook wel in elkaar storten vermoed ik.

Helaas bood Ubiquiti (de laatste keer dat ik het checkte) nog geen RADIUS gebaseerde vlan authenticatie. Dat zou namelijk the way to go zijn in een dergelijke omgeving.

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-11 17:52
@andy88 met unifi is het voortaan wel mogelijk om RADIUS authenticatie te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fIwQUduwrhrIcZraCM4iiMnE/thumb.png

[ Voor 47% gewijzigd door dennisdennis12 op 19-01-2017 18:37 ]

• jefkuil
3DDude schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:44:
Doe gewoon een rollback naar een oudere firmware die werkte?

Dan ben je uit de brand, en laat je iemand anders maar test konijn zijn met een stable versie.
Volgens Ubiquiti is het niet mogelijk om een downgrade uit te voeren? :'(

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Wat gebeurt er als je de signaalsterkte van de ap's omlaag gooit? Ik vermoed dat er teveel ap's in de buurt zijn waardoor het signaal te erg verstoort word.

• jefkuil
.Maarten schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:10:
Wat gebeurt er als je de signaalsterkte van de ap's omlaag gooit? Ik vermoed dat er teveel ap's in de buurt zijn waardoor het signaal te erg verstoort word.
Zal het zo eens proberen, het is alleen wel vreemd dat het daarvoor wel goed heeft gewerkt |:(

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

jefkuil schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:03:
[...]

Volgens Ubiquiti is het niet mogelijk om een downgrade uit te voeren? :'(
https://www.ubnt.com/download/unifi/

see past firmware,
kies er een, gooi die link in je controller op je apps ? :?

• jefkuil
Firmware 3.7.37.606 heeft het probleem verholpen, goede les geweest.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jefkuil schreef op zondag 22 januari 2017 @ 03:39:
Firmware 3.7.37.606 heeft het probleem verholpen, goede les geweest.....
Je bedoelt dat je de volgende keer toch maar Aruba aanschaft? :+

Maar serieus, de kwaliteitscontrole bij Ubiquiti laat sterk te wensen over. Je ziet hier op GoT en op ubnt.com eindeloze discussies over welke firmware nou het meest stabiel is (en dat alle functies naar behoren werken). Dat zou gewoon de meest recente moeten zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

jefkuil schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Bij andere objecten kregen we veel verzoeken om Cromecast, draadloze printers etc te kunnen gebruiken. Daarnaast heeft het daarvoor altijd super gewerkt! ;w en dat maakt het nog even vervelender..

Inmiddels een ticket bij Ubiquiti ingeschoten, benieuwd of zij met een idee komen waarin het kan zitten.
Dan zal je toch wat meer professionelere AP's nodig hebben, die van Ruckus kunnen dit aan vziw.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 2 Laatste